Jaky olej a pomer

Na co to jezdí, čím, jak a kde mazat.

Moderátoři: j-z, Velkocus

Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 702
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Jaky olej a pomer

Příspěvek od j-z » ned 17. úno 2019 18:48:19

30 x 40 =1200 ml (tj. množství benzínu při poměru 1:30 na 40 ml oleje)
40 x 40 = 1600 ml (tj. množství benzínu při poměru 1:40 na 40 ml oleje)
1000 / 30 = 33 ml (tj. množství oleje na litr benzínu při poměru 1:30)
1000 / 40 = 25 ml (tj. množství oleje na litr benzínu při poměru 1:40)

atp. Záleží na tom, co je to za motor a zda je po záběhu. Sledujte pokyny výrobce a používejte zdravý rozum.

Minerální M2T je trochu přežitek, teda pokud to není ten polosyntetický.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

molca.

Re: Jaky olej a pomer

Příspěvek od molca. » ned 15. zář 2019 16:09:55

Co doporučíte za olej? A jaky pomer? Motor je zajety cca 1500km diky.



Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 702
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Jaky olej a pomer

Příspěvek od j-z » ned 15. zář 2019 16:30:46

Co člověk, to názor.
Já kupuju vždycky to, co seženu v případě potřeby v nejbližším krámu. Polosyntetiku okolo 200-250 Kč/l. Mažu +/- 1:30.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

molca.

Re: Jaky olej a pomer

Příspěvek od molca. » pon 16. zář 2019 0:38:56

j-z píše:
ned 15. zář 2019 16:30:46
Co člověk, to názor.
Já kupuju vždycky to, co seženu v případě potřeby v nejbližším krámu. Polosyntetiku okolo 200-250 Kč/l. Mažu +/- 1:30.
Mám plnou syntetiku je v tom nějaký rozdíl?



host

Re: Jaky olej a pomer

Příspěvek od host » pon 16. zář 2019 19:40:43

molca. píše:
pon 16. zář 2019 0:38:56
j-z píše:
ned 15. zář 2019 16:30:46
Co člověk, to názor.
Já kupuju vždycky to, co seženu v případě potřeby v nejbližším krámu. Polosyntetiku okolo 200-250 Kč/l. Mažu +/- 1:30.
Mám plnou syntetiku je v tom nějaký rozdíl?
Je.V ceně

P.F.
Zmatek v pojmech syntetický a minerální vznikl zejména v posledních pěti letech, kdy po rozhodnutí amerického úřadu pro reklamu začaly být jako syntetické označovány i kvalitní minerální oleje.!! Technologie výroby minerálních olejů už opravdu došly tak daleko, že vlastnosti kvalitních minerálních a syntetických olejů se téměř vyrovnaly.! Jedná se tak o neustálý boj obchodníků, kteří by "syntetický olej " říkali nejraději téměř každému oleji.,Zákazníci na to dobře slyší, včetně chemiků, kteří vyvíjejí technologie a vyrábějí oleje. Důležitá je konečná prodejní
cena.Na Vašem motoru nikomu nezáleží.!



spitfiremk1
Příspěvky: 10
Registrován: stř 10. dub 2019 21:07:02

Re: Jaky olej a pomer

Příspěvek od spitfiremk1 » pát 13. bře 2020 19:33:06

Tak pánové..
Poprvé po ujetí 300 km na novém motoru fire horse od E dárky jsem ze zvědavosti sundal hlavu, abych se přesvědčil co během zabíhání nastalo ohledně karbonizace spalovacího prostoru. Od prvopočátku, jsem jako správný vlastenec, lil do nádrže olej M2T (používám ho už přes 40 let na své šedesát let staré jawě 350). Mile mne překvapilo, že povrch pístu a hlavy byl jen mírně zanesen, místy krupičkovou úsadou, která šla lehce setřít hadrem..Žádné škrabání apod. Jelikož jsem dával oleje spíš více (od oka) byla mastná svíčka (bez karbonu) a z výfuku zatím kape černota, ale to je průvodní jev hrubého otěru a jeho nečistot během záběhu, spolu s přemázlým palivem. takže tomu dám ještě pro sichr cca 150 km a přeladím možná jehlu a snížím mazání na 1:25-30 a jako dosud, šetrně jezdit...

tady je odkaz na fotky nejen o kolech, ale i mé modalářské činnosti :-))

https://spitfiremk1.rajce.idnes.cz/opra ... _motokola/



Covid

Re: Jaky olej a pomer

Příspěvek od Covid » pát 13. bře 2020 23:07:54

spitfiremk1 píše:
pát 13. bře 2020 19:33:06
Tak pánové..
Poprvé po ujetí 300 km na novém motoru fire horse od E dárky jsem ze zvědavosti sundal hlavu, abych se přesvědčil co během zabíhání nastalo ohledně karbonizace spalovacího prostoru. Od prvopočátku, jsem jako správný vlastenec, lil do nádrže olej M2T (používám ho už přes 40 let na své šedesát let staré jawě 350). Mile mne překvapilo, že povrch pístu a hlavy byl jen mírně zanesen, místy krupičkovou úsadou, která šla lehce setřít hadrem..Žádné škrabání apod. Jelikož jsem dával oleje spíš více (od oka) byla mastná svíčka (bez karbonu) a z výfuku zatím kape černota, ale to je průvodní jev hrubého otěru a jeho nečistot během záběhu, spolu s přemázlým palivem. takže tomu dám ještě pro sichr cca 150 km a přeladím možná jehlu a snížím mazání na 1:25-30 a jako dosud, šetrně jezdit...

tady je odkaz na fotky nejen o kolech, ale i mé modalářské činnosti :-))

https://spitfiremk1.rajce.idnes.cz/opra ... _motokola/
Důležité je aby motor neměl vysokou teplotu.Takže hodně paliva a méně oleje.
Jinak začne kašlat a bude dýchavičný.Potom nastane exitus s pojistkama pístního čepu a zadření.



spitfiremk1
Příspěvky: 10
Registrován: stř 10. dub 2019 21:07:02

Re: Jaky olej a pomer

Příspěvek od spitfiremk1 » sob 14. bře 2020 0:30:04

Ten prvotní záběh byl dost namazán,ale motor šel bez zakuckávání a kašlání dobře do akcelerace od středních otáček, až na max. Maximální výkon jsem střídal s opatrnou jízdou cca ve 20 ti sek. intervalech, aby si výbrus udělal dobrou stopu i při vyšších otáčkách. Dbal jsem na to, aby motor neměl vysokou teplotu a nezatahoval se. Dělal jsem pauzy na schládnutí a pak jel dál. Díky většímu obsahu oleje motor držel stále i vysoké otáčky, ale jak říkám, nešel naplno víc, jak těch dvacet sekund. Jehla byla od výrobce ve třetím zápichu, startovalo to na drc. Po loňském nájezdu cca 220 km, jsem z kola po zimě vyhnal pavouky a jal se včera pokusů o jízdu.Ale zkusil jsem nejdříve spustit jehlu o jeden zářez níž, natankoval jsem s olejem asi tak 1:25 a vyrazil. Trošku jsem přeplavil kolíkem karbec, přeci jen bylo chladno. Šlapal jsem jak Burlak a motor jen zavrčel, cuknul a zase to samé dokola. tak jsem honem vytáhl sytič a teprve to blaflo a jelo asi 50 m a pak se to dusilo až k volnoběžným otáčkám, na plném plynu..Honem sytič dolů, přišlápnout pedálama a pak se neochotně začal rozjíždět až kam jsem mu dovolil a držel pěkně na 40 km/h. Pak jsem ho stáhl na obvyklou rychlost 28 v hodině a bez problémů jel jako dřív. Po návratu a vychladnutí, se vše opakovalo. Proto jsem usoudil, že jehlu ještě nechám víc nahoře, aby byla směs bohatší a motor se i lépe mazal. Asi ten záběh vidím na doporučených 500 km a pak budu laborovat asi s podložkama pod segrovku jehly, abych možná trefil optimální polohu, jež zřejmě leží mimo zápichy. Teplotu si hlídám vždy, ale hlavně to chce velmi citlivou ruku na plynu a nenutit motor zvyšovat otáčky dalším otáčením rukojetí, když motor víc výkonu nedá. pálí se tam potom hodně směsi při neadekvátních otáčkách a přehřívá se motor až do zadření...Tak asi tak..



Covid

Re: Jaky olej a pomer

Příspěvek od Covid » sob 14. bře 2020 11:53:38

spitfiremk1 píše:
sob 14. bře 2020 0:30:04
Ten prvotní záběh byl dost namazán,ale motor šel bez zakuckávání a kašlání dobře do akcelerace od středních otáček, až na max. Maximální výkon jsem střídal s opatrnou jízdou cca ve 20 ti sek. intervalech, aby si výbrus udělal dobrou stopu i při vyšších otáčkách. Dbal jsem na to, aby motor neměl vysokou teplotu a nezatahoval se. Dělal jsem pauzy na schládnutí a pak jel dál. Díky většímu obsahu oleje motor držel stále i vysoké otáčky, ale jak říkám, nešel naplno víc, jak těch dvacet sekund. Jehla byla od výrobce ve třetím zápichu, startovalo to na drc. Po loňském nájezdu cca 220 km, jsem z kola po zimě vyhnal pavouky a jal se včera pokusů o jízdu.Ale zkusil jsem nejdříve spustit jehlu o jeden zářez níž, natankoval jsem s olejem asi tak 1:25 a vyrazil. Trošku jsem přeplavil kolíkem karbec, přeci jen bylo chladno. Šlapal jsem jak Burlak a motor jen zavrčel, cuknul a zase to samé dokola. tak jsem honem vytáhl sytič a teprve to blaflo a jelo asi 50 m a pak se to dusilo až k volnoběžným otáčkám, na plném plynu..Honem sytič dolů, přišlápnout pedálama a pak se neochotně začal rozjíždět až kam jsem mu dovolil a držel pěkně na 40 km/h. Pak jsem ho stáhl na obvyklou rychlost 28 v hodině a bez problémů jel jako dřív. Po návratu a vychladnutí, se vše opakovalo. Proto jsem usoudil, že jehlu ještě nechám víc nahoře, aby byla směs bohatší a motor se i lépe mazal. Asi ten záběh vidím na doporučených 500 km a pak budu laborovat asi s podložkama pod segrovku jehly, abych možná trefil optimální polohu, jež zřejmě leží mimo zápichy. Teplotu si hlídám vždy, ale hlavně to chce velmi citlivou ruku na plynu a nenutit motor zvyšovat otáčky dalším otáčením rukojetí, když motor víc výkonu nedá. pálí se tam potom hodně směsi při neadekvátních otáčkách a přehřívá se motor až do zadření...Tak asi tak..
To je .omyl.Právě když tam je hodně směsi tak se dobře nespaluje a hoří pomalu.Teplota motoru je nižší.
nižší.



spitfiremk1
Příspěvky: 10
Registrován: stř 10. dub 2019 21:07:02

Re: Jaky olej a pomer

Příspěvek od spitfiremk1 » sob 14. bře 2020 12:53:31

...A do prdele, jsem to ale špatný teoretik...Takže co..?jehlu dát na "chudší" a mazat méně? je těch 200 km dostačujících, když budu jezdit s citem a nepřepínat motor? Asi je to fakt, že lepší je stav kdy je motor teplejší a mazán minimálním přístupným množstvím oleje, než chladný, byť přemazaný, ale odvod tepla ze "zamaštěného" motoru vázne..? Já celou svou praxi s dvoutakty, nikdy neřešil až takové teorie. Nikdy jsem nezadřel, motory na Jawě mazal preventívně víc a během záběhu šetrnost a dobrý sluch. potom jen změna jehly a mísícího poměru a bylo to..Mám za sebou tři výbrusy po 60000 km (vyloženě až do stavu téměř bez kompresního stavu) :-)) Ale motocyklový motor je větší masa kovu na lepší odvod tepla k uchlazení, takže i když jsem třeba postupoval špatně, měl jsem štěstí..No díky, rád jsem se poučil.



Covid

Re: Jaky olej a pomer

Příspěvek od Covid » sob 14. bře 2020 13:10:36

spitfiremk1 píše:
sob 14. bře 2020 12:53:31
...A do prdele, jsem to ale špatný teoretik...Takže co..?jehlu dát na "chudší" a mazat méně? je těch 200 km dostačujících, když budu jezdit s citem a nepřepínat motor? Asi je to fakt, že lepší je stav kdy je motor teplejší a mazán minimálním přístupným množstvím oleje, než chladný, byť přemazaný, ale odvod tepla ze "zamaštěného" motoru vázne..? Já celou svou praxi s dvoutakty, nikdy neřešil až takové teorie. Nikdy jsem nezadřel, motory na Jawě mazal preventívně víc a během záběhu šetrnost a dobrý sluch. potom jen změna jehly a mísícího poměru a bylo to..Mám za sebou tři výbrusy po 60000 km (vyloženě až do stavu téměř bez kompresního stavu) :-)) Ale motocyklový motor je větší masa kovu na lepší odvod tepla k uchlazení, takže i když jsem třeba postupoval špatně, měl jsem štěstí..No díky, rád jsem se poučil.
Teplota ve spalovacím prostoru je dána složením směsi a její bohatostí.Množství oleje
na to má jenom sekundární vliv.Píst je tak z klikové skříně chlazen studeným palivem
(a tedy i čep a segrovky).Takže důležité je kolik paliva tam na záběh jde.Tím je motor
chladnější a zabíhá se pomalu a bezbečně.Olejová teorie je nesmyslná.Množství oleje
nic neřeší.



Odpovědět