Rada ohľadom kúpy motokola

Kde koupit, na co se zaměřit, jaký typ, ...

Moderátoři: j-z, Velkocus

Jana
Příspěvky: 12
Registrován: Stř 02. Kvě 2018 7:48:13

Rada ohľadom kúpy motokola

Příspěvek od Jana » Stř 02. Kvě 2018 8:00:42

Ahoj,
rozhodla som sa zakúpiť si motokolo, ktoré budem používať na dochádzanie do 10 km vzdialenej školy a podobne. :) Pozrela som si viacero ponúk a uvažujem nad kúpou tohto typu https://www.minibike-minicross.cz/Motok ... 0cc-black/. Ak s týmto typom motokola máte niekto skúsenosť, prosím napíšte. Vopred ďakujem za všetky odpovede a aj prípadné dobré rady. :D



Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 561
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Rada ohľadom kúpy motokola

Příspěvek od Tor158 » Stř 02. Kvě 2018 20:52:36

Jana napsal:
Stř 02. Kvě 2018 8:00:42
Ahoj,
rozhodla som sa zakúpiť si motokolo, ktoré budem používať na dochádzanie do 10 km vzdialenej školy a podobne. :) Pozrela som si viacero ponúk a uvažujem nad kúpou tohto typu https://www.minibike-minicross.cz/Motok ... 0cc-black/. Ak s týmto typom motokola máte niekto skúsenosť, prosím napíšte. Vopred ďakujem za všetky odpovede a aj prípadné dobré rady. :D
Tak podívej se Jano.To kolo je pro Tebe opravdu nevhodné.Jako začátečník
bych použil MTB a 50 cm.Přečti Fórum a hlavně legislativu.Tor. ;)



Jana
Příspěvky: 12
Registrován: Stř 02. Kvě 2018 7:48:13

Re: Rada ohľadom kúpy motokola

Příspěvek od Jana » Čt 03. Kvě 2018 10:30:21

Ahoj, Tor, ďakujem za Tvoju odpoveď. Pozrela som si niektoré ďalšie ponuky a našla som napríklad tento typ motorového MTB https://www.ctyrkolky-atv.cz/kompletni- ... cc-2t.html, ako aj tento typ motorového MTB https://www.ctyrkolky-atv.cz/kompletni- ... cc-2t.html. Oba typy motokol majú, popri inom, i obsah motora 48 ccm, ako aj odpružené predné vidlice, priznávam však, že nie som plne istá, v čom sú medzi nimi nejaké zásadné kvalitatívne rozdiely. Tor, poradíš mi, prosím, v tejto veci? Alebo teda inak naformulované, aké motokolo z uvedených dvoch typov by si vybral Ty, ak by si bol začiatočník. :D
A ešte prosba o drobnú radu ohľadom spomenutej legislatívy. Po preštudovaní fóra viem, že montáž prídavného motoru sa v Čechách riadi Vyhláškou 341/2002 a následnou novelou. Keďže ja budem jazdiť na zakúpenom motokole MTB s obsahom motora 48 ccm najmä na slovenských cestách, vieš mi poradiť, či existuje obdobná legislatíva aj na Slovensku? :)



Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 561
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Rada ohľadom kúpy motokola

Příspěvek od Tor158 » Čt 03. Kvě 2018 17:50:31

Jana napsal:
Čt 03. Kvě 2018 10:30:21
Ahoj, Tor, ďakujem za Tvoju odpoveď. Pozrela som si niektoré ďalšie ponuky a našla som napríklad tento typ motorového MTB https://www.ctyrkolky-atv.cz/kompletni- ... cc-2t.html, ako aj tento typ motorového MTB https://www.ctyrkolky-atv.cz/kompletni- ... cc-2t.html. Oba typy motokol majú, popri inom, i obsah motora 48 ccm, ako aj odpružené predné vidlice, priznávam však, že nie som plne istá, v čom sú medzi nimi nejaké zásadné kvalitatívne rozdiely. Tor, poradíš mi, prosím, v tejto veci? Alebo teda inak naformulované, aké motokolo z uvedených dvoch typov by si vybral Ty, ak by si bol začiatočník. :D
A ešte prosba o drobnú radu ohľadom spomenutej legislatívy. Po preštudovaní fóra viem, že montáž prídavného motoru sa v Čechách riadi Vyhláškou 341/2002 a následnou novelou. Keďže ja budem jazdiť na zakúpenom motokole MTB s obsahom motora 48 ccm najmä na slovenských cestách, vieš mi poradiť, či existuje obdobná legislatíva aj na Slovensku? :)
Takže Jano.V obou případech (odkazech) jsou kola která jsou
vhodná pro Tebe.Ten dražší model má jen kvalitnější zpracování
a je sestaven z lepších dílů.Po stránce motorové není mezi kolama
žádného rozdílu.Podívej se, motor 80cm už je poměrně výkonný
model a jezdit s nim se trochu musí umět.Muže to být i nebezpečné
pro začátečníka.Holky které jezdí občas se mnou, většinou začali na 50cm.
Potom přešly na 65cm a dostaly moje zapalování a upravený karburátor.Vyjedou uplně všechno.! ;)
U těch kol bude potřeba uchytit výfuk k rámu a dát si pohodlnou dámskou :)
sedačku.To není problém.Vybral bych si to dražší.
Ohledně legislativy je na SK směrnice2002/24/ES
Národní Vyhl.169/2010 a Novelizace 117/2016
Takže je to potřeba náležitě vyhodnotit a potom se rozhodnout.
Možná že by Ti poradil J-Z jak to celé chápat.V CZ je to zatím
relativně jednoduché.(tedy do té doby než někdo spadne totálně na hubu a ještě
si půjde stěžovat)Asi tak.Tor . :lol:



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 598
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Rada ohľadom kúpy motokola

Příspěvek od j-z » Čt 03. Kvě 2018 23:11:17

Já se v těch vašich zákonech stále nevyznám, pokud rozlousknete diskuzi k legislativě v SVK (viewtopic.php?f=4&t=100&sid=a818db9b3a4 ... be2fcc6257), budu za to rád.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 561
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Rada ohľadom kúpy motokola

Příspěvek od Tor158 » Čt 03. Kvě 2018 23:33:14

Já to vidím taky tak.Nejsou spalovací motory zakázany, pokud budou splňovat podmínky jako
vyhláška 341 CZ.Je tam jenom to odpojování a rychlosti.Máme spojku.O
automatice neni řeč..Ono je to taková slátanina střihlá elektrokolama a
Bruselským úředníkem.Tor.



Jana
Příspěvky: 12
Registrován: Stř 02. Kvě 2018 7:48:13

Re: Rada ohľadom kúpy motokola

Příspěvek od Jana » Čt 03. Kvě 2018 23:44:17

Ahoj, Tor, naozaj zo srdca ďakujem za odpoveď a aj za Tvoj čas, ktorý si mi v tejto veci venoval. Svojimi radami si mi pomohol a navyše si aj vyplnil moje informačné medzery v danej oblasti.
Pozrela som si odporúčanú legislatívu, platnú na Slovensku, a teda je dosť rozsiahla. (V danej súvislosti iba dopĺňam, že tá spomenutá vyhláška 169/2010 bola vcelku nedávno zrušená predpisom 106/2018 Z. z.)
Na základe jasne napísanej dobrej rady, že ten drahší model má kvalitnejšie spracovanie a je aj zostavený z lepších dielov, si ho vyberám a teda aj objednávam. Sedadlo na ňom určite vymením za pohodlnejšie, keďže mám zopár skúsenosti s jazdou na klasickom (nie na motorovom) MTB a teda viem, že tie štandardizované sedadlá na MTB nie sú to pravé orechové, hlavne nie pri dlhšej jazde. :D O potrebe uchytenia výfuku k rámu nejakou ďalšou objímkou som kdesi čítala, keď som si prechádzala fórum. Úprimne sa priznávam, že netuším v akej konkrétnej sekcii to bolo, keďže niektoré informácie uvedené na fóre som si prečítala detailne, iné iba zbežne a iné som zasa len tak narýchlo preklikala.
Tor, naozaj zo srdca ešte raz ďakujem za čas, ktorý si mi venoval. A ak budem mať na novom motorovom MTB s obsahom motora 48 ccm odjazdených aspoň 500 km, tak si Ťa následne dovolím osloviť ohľadom toho spomenutého zapaľovania a upraveného karburátora, nech teda aj ja vyjdem úplne všetko. :D



Jana
Příspěvky: 12
Registrován: Stř 02. Kvě 2018 7:48:13

Re: Rada ohľadom kúpy motokola

Příspěvek od Jana » Čt 03. Kvě 2018 23:44:41

Ďakujem aj za zaslanie hyperlinky, odkazujúcej na diskusiu k legislatíve, ktorá platí v danej oblasti na Slovensku. Daný problém rôznych výkladov k predmetnej časti legislatívy zrejme nerozlúsknem, nie som právnička, navyše s uvedenou legislatívou som sa dnes stretla po prvýkrát, avšak som rada, že som si k tomu mohla prečítať aspoň túto diskusiu.



Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 561
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Rada ohľadom kúpy motokola

Příspěvek od Tor158 » Pá 04. Kvě 2018 9:54:09

Upevnění výfuku vypadá asi takto.Tor. :)
Přílohy
upevnění výfuku.jpg
upevnění výfuku.jpg (24.48 KiB) Zobrazeno 1834 x



Wolfgar
Příspěvky: 62
Registrován: Út 23. Led 2018 21:19:08

Re: Rada ohľadom kúpy motokola

Příspěvek od Wolfgar » Pá 04. Kvě 2018 10:41:01

MTB je podle me obecne celkem zbytecnost pokud neplanujes jezdit do terenu a udelat MTB pohodlne je docela dost prace, je treba vymenit sedlo, dat predstavec na riditka aby clovek nebyl pri jizde ohnuty jak opice na liane a tak dale. Podle me jsi s tim cruiserem vubec nevybirala spatne, Cruisery jsou skvela pohodlna mestska kola, maji siroke sedlo ne nejaky ten zariznuty tanga nesmysl a velmi pohodlny vzprimeny posez a zaroven netrpi horsi ovladatelnosti a nutnosti si na ne zvykat jako choppery a lehokola.

Slovenska legoslativa vypada znacne chaoticky. Sam jsem letos o vylete na motokole za kamarady na slovensko premyslel, jestli jsi se tim nejak procetla a dobrala se definitivniho vysledku muzes nam to tu nejak shrnout?



Jana
Příspěvky: 12
Registrován: Stř 02. Kvě 2018 7:48:13

Re: Rada ohľadom kúpy motokola

Příspěvek od Jana » Pá 04. Kvě 2018 19:42:05

Ďakujem, Tor, za priloženie uvedenej prílohy, ktorá veľmi detailne zobrazuje (aj s peknou modrou šípkou) ako vyzerá správne uchytenie výfuku k rámu ďalšou objímkou. Tak nejako som si to aj predstavovala. :D
Tor, hoc si mi už venoval v tejto veci ozaj veľa času, predsa len si dovoľujem nižšie položiť ešte dve otázky, s prosbou o ich (krátke) zodpovedanie.
Pri hľadaní niektorých otázok aj ohľadom vyššie spomínanej legislatívy som naďabila aj na webstránku slovenského predajcu motorových bicyklov. Na rozdiel od webstránok českých predajcov nie je na webstránke slovenského predajcu motorových bicyklov uvedených príliš veľa technických parametrov, možno však ako znalec budeš vedieť odhaliť nejaké zjavné slabiny, či prednosti predávaného modelu – v porovnaní s tým typom motorového MTB (https://www.ctyrkolky-atv.cz/kompletni- ... cc-2t.html), o ktorom som informácie poslala už včera – aj pri pohľade na jeho fotografiu, konkrétne tohto predávaného modelu http://furkamotors.com/sk/produkt/furkamotors-classic/. Sú medzi nimi po stránke motorovej, či z hľadiska iných technických parametrov, nejaké zásadné kvalitatívne rozdiely?
No a druhá otázka sa týka nie motokol, ale motokolobežiek, čiže vlastne to ani priamo nepatrí na tieto webstránky. Na existenciu motokolobežky som však po prvýkrát narazila včera v noci, keď som prešla na hyperlinkový odkaz (viewtopic.php?f=4&t=100&sid=a818db9b3a4 ... be2fcc6257), ktorý mi včera poslal j-z k téme legislatívy. Nie žeby som si predmetnú motokolobežku (http://www.unimoto.sk/crosco-b-line/) išla kúpiť, avšak zaujalo ma to, že je vybavená, ako píše predajca, moderným a úsporným 4-taktným motorom. Na strane druhej, niekde tu fóre som sa dočítala, že 4 takty = 4 problémy, najmä u tých motorov čínskej proveniencie. Čo si o tejto kolobežke myslíš po stránke motorovej a technickej? :D



Jana
Příspěvky: 12
Registrován: Stř 02. Kvě 2018 7:48:13

Re: Rada ohľadom kúpy motokola

Příspěvek od Jana » Pá 04. Kvě 2018 19:42:49

Ďakujem za radu i za názor. Máš pravdu, ten pôvodne zvolený Cruiser som si vybrala naozaj najmä pre ten pohodlný vzpriamený posed, keďže mám zopár skúsenosti s jazdou na klasickom (nie na motorovom) MTB a teda viem, že byť ohnutá počas dlhodobejšej jazdy na MTB nie je veľmi príjemné, ba dokonca nie je to ani zdraviu príliš prospešné. :D
Čo sa týka spomenutej legislatívy, ktorá platí v danej oblasti na Slovensku, ako aj čo sa týka tej vyššie odkázanej diskusie k tejto téme, tak prečítala som si ju kompletne. Nemôžem však tvrdiť, že by som došla k nejakému definitívnemu výsledku, na ktorý sa pýtaš. Navyše, včera som sa s predmetnou časťou legislatívy stretla naozaj po prvýkrát, čiže určite tu nepodám nejakú súhrnnú informáciu, len na základe toho, čo som si prečítala, sa prikláňam k tomu, čo v závere vyššie odkázanej diskusie k tejto téme (viewtopic.php?f=4&t=100&sid=a818db9b3a4 ... be2fcc6257) napísal j-z v stredu 6. 4. 2016 o 22:52:51 h. Avšak ak budeš chcieť, tak skús si k tomuto prípadne navyše pozrieť aj info na tejto webstránke http://furkamotors.com/sk/produkt/furkamotors-classic/. Predajca na nej totiž informuje, popri mnohom inom, aj o tom, že, citujem „motor: 2.1 kw, 50 ccm; konštrukčná rýchlosť – podľa zákona v krajine dodania; bez vodičského preukazu, jedná sa o bicykel s pomocným motorom“. Napriek tomu, že uvedený motor má výkon 2,1 kW, čiže viac ako dvojnásobne prekračuje výkon, o ktorom písal j-z v stredu 6. 4. 2016 o 22:52:51 h, citujem „maximálny trvalý menovitý alebo čistý výkon nie je väčší ako 1000 W“, tak predajca v pohode uvádza, že ide o bicykel s pomocným motorom. Čo si o tom myslíš? :D



Wolfgar
Příspěvky: 62
Registrován: Út 23. Led 2018 21:19:08

Re: Rada ohľadom kúpy motokola

Příspěvek od Wolfgar » Pá 04. Kvě 2018 20:18:16

Omezeni do 1kw plati i v Cechach kde se na nej obecne kasle a vypada to, ze vetsina s tim nikdy nemela problem, vetsinou to nikdo neresi nicmene pokud by te na tom nejaky blbec chtel podusit tak by ze zakona mohl. Problem je v tom, ze u tech dvoutaktu je prez 1kw prakticky vse. Moznost jak to obejit a zustat v mezich zakona je zvolit 4taktovou hondu ktera se jako jediny casto pouzivany motor na motokolech do 1kw vejde. Navic neni tak narocna na udrzbu, ale kvuli svym rozmerum se vetsinou montuje na nosic a take samotny motor stoji tolik co hotove 2t motokolo.



Jana
Příspěvky: 12
Registrován: Stř 02. Kvě 2018 7:48:13

Re: Rada ohľadom kúpy motokola

Příspěvek od Jana » Pá 04. Kvě 2018 23:36:15

Ďakujem za odpoveď, pomohol si mi lepšie pochopiť, prečo predajcovia v Čechách neustále uvádzajú, že nimi predávané motokolá majú výkon 2T motora 1kW, hoci v realite je to inak. :D
Ja som aj pôvodne uvažovala o zakúpení motokola so 4-taktným motorom, keďže taký motor je predsa len tichší a ani tak veľmi neobťažuje okolie zápachom, avšak niekde tu fóre som sa dočítala, že 4 takty = 4 problémy. :D



Wolfgar
Příspěvky: 62
Registrován: Út 23. Led 2018 21:19:08

Re: Rada ohľadom kúpy motokola

Příspěvek od Wolfgar » So 05. Kvě 2018 9:06:43

Jo to je zase nejaka Torova ptakovina, respektive bylo by to trefne na nekvalitni cinske ctyrtakty ktere co jsem slysel opravdu moc nefungovaly. Honda na druhou stranu... no je to proste honda. Je bezudrzbova, vydrzi veky a kdyz potrebuje jednou za rok servisovat a odladit tak kdo si netroufa sam snadno najde nejblizssi servisni misto hondy. Mame tady na forku chlapika co na lehokole s hondou dojel bez problemu na Nordkapp a zpatky a obecne je s tim mnohem mene s*ani nez s dvoutakty coz je spolecne s nizkou urovni hluku a zapachu hlavni duvod proc jsem si hondu koupil i ja a vubec toho nelituji i kdyz bych to s dvoutaktem urcite mel mnohem levnejsi a jednodussi, ale ted uz mam skoro dostaveno a vysledek stoji za to. Honda take nepotrebuje externi nadrz ani vyfuk.
Hlavni nevyhoda jak jsem zminil je cena, honda GX 35 samotna vyjde v cechach na 8000-9000 korun, na slovensku jsem videl nejlevnejsi asi za 285 euro. Hotova kola s hondou se v cechach prodavala od 20 000 vys a nejcasteji slo o kousky s trecim valeckem ktere ti tu nedoporuci nikdo. Sehnat hotove kolo s hondou neni uplne jednoduche a postavit ho chce nekoho zdatnejsiho idealne schopneho nechat si na miru vyrezat potrebne soucastky. A pokud chces aby byl ten motor optimalne vyuzity je dobre poresit prevody a to je dalsi investice.

V Cechach jsem nasel pana ktery opravdu hodne zajimava kola s hondou na retez vyrabi, ale mam pocit, ze jeho ceny zacinaji tak na 30ti tisicich a u kol na ktere si nechava delat originalni ramy splhaji jeste o dost vys.

Takze je to spis o rozmysleni jestli chces levny dopravni prostredek bez ridicaku na nejake aktualni dojizdeni a za par let si stejne ridicak udelas a koupis auto nebo motorku. Pak je idealni asi koupit od nekoho hotovy dvoutakt a sehnat si nekoho kdo ti to da dokupy kdyz se ti to vysype. Klidne bych vzal nejakeho toho cruisera a na horaka se vykaslal. Horak je kolo prekvapive stavene primarne do terenu i kdyz v cechach je moda na nich jezdit vsude naopak kdyz jsem byl v Nemecku a Holandsku tam vsichni jezdi na pohodlnych mestskych kolech a o horak nezavadis. Samzorejme jak v Cechach tak na Slovensku je ponekud kopcovitejsi krajina ale to je problem ktery ti resi motor. Na prislap opravdu 24 rychlosti nepotrebujes ;)

Honda je skvela pro nekoho kdo chce to motokolo pouzivat leta, na delsi vzdalenosti a potrebuje neco opravdu spolehliveho. Hlavni vyhody jsou absence zapachu, mensi hlucnost a hlavne mensi vibrace coz je u delsich cest hodne dulezite kriterium pohodli jizdy. Ale hure se schani, vetsinou je treba sehnat si primo nekoho kdo to postavi a to stoji penize a neni hned.



Jana
Příspěvky: 12
Registrován: Stř 02. Kvě 2018 7:48:13

Re: Rada ohľadom kúpy motokola

Příspěvek od Jana » Stř 30. Kvě 2018 10:28:59

Ďakujem za rozsiahlu odpoveď, v ktorej popri inom predostieraš aj tvoje vlastné skúsenosti a názory o výhodách použitia 4T motorov.
Aj vzhľadom na to, čo si mi napísal ty, som si zakúpila ten pôvodne zvolený motorový cruiser, ktorý som si vybrala najmä pre ten pohodlný vzpriamený posed, čo je rozhodne príjemnejšie a pohodlnejšie počas dlhodobejšej či častejšej jazdy, ergo na mojom motorovom bicykli nemusím byť nepohodlne dlhodobo ohnutá, ako je tomu počas jazdy na horskom bicykli.



Avátar uživatele
nulrum
Příspěvky: 86
Registrován: Ne 23. Říj 2016 0:51:51

Re: Rada ohľadom kúpy motokola

Příspěvek od nulrum » Stř 30. Kvě 2018 16:40:56

No a pocity z jizdy mas jake? Nadsena nebo zklamana?



Jana
Příspěvky: 12
Registrován: Stř 02. Kvě 2018 7:48:13

Re: Rada ohľadom kúpy motokola

Příspěvek od Jana » Stř 30. Kvě 2018 23:20:05

Pocity z jazdy mám dobré, nie je to zatiaľ nejaké prehnané nadšenie, avšak určite to nie sklamanie. Zvolený motorový cruiser som si vybrala, ako som už písala, najmä pre ten pohodlný vzpriamený posed. Zatiaľ však zakúpený motorový cruiser len pohodovo zabehávam, jazda stále pod 20 km/h, takže aktuálne nehrozí ani žiadne opojenie z rýchlosti. :D
Zrejme nevlastníš obdobný motorový cruiser, ak by si mi však z pozície vlastných skúseností poradil ako sa vyhnúť prípadným, respektíve najčastejším chybám v počiatkoch jazdy, tak budem rada. :D



Jana
Příspěvky: 12
Registrován: Stř 02. Kvě 2018 7:48:13

Re: Rada ohľadom kúpy motokola

Příspěvek od Jana » Po 04. Črv 2018 16:48:40

Ďakujem ešte raz všetkým, ktorí mi sem prispeli svojimi radami a názormi ohľadom kúpy nového motorového bicykla. Túto tému som otvorila začiatkom mája, keďže nový motorový bicykel som si už medzičasom zakúpila, tak teraz, začiatkom júna, prakticky po mesiaci, túto tému aj uzatváram.



Avátar uživatele
Madhu
Příspěvky: 300
Registrován: Pá 01. Srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada ohľadom kúpy motokola

Příspěvek od Madhu » Stř 06. Črv 2018 10:38:31

Děkujeme



brkos
Příspěvky: 6
Registrován: So 09. Črv 2018 11:13:37

Re: Rada ohľadom kúpy motokola

Příspěvek od brkos » So 09. Črv 2018 12:02:33

Ahoj před měsicem jsem si koupil Cruise 80cc. Prvně zkráceně doporučení nekupovat. Teď argumenty.
Prvně plusy těch je málo. Konstrukčně je kolo řešeno dobře. I bez motoru pohodlná jízda parada. Brzdy přední a zadni jsou svedené na jedno lanko a jednu páčku a když si to dobře seřidíte funguje to výborně.

A teď už jen samé negativa. Jde o Čínský šmejd, co je dělaný jen na oko. Doslova se jedná o pochromovaný papundekl. Ma idea bude že koupím hotové kolo. Po rozbalení balíku nasadím jen přední kolo došteluji jen brzdy a jedu. Omyl. Například zadní kolo (správně se dáva podložka pérková podložka a matka) na kole z leve strany dvě perkové podložky a matka, pravé strany dvě kovové podložky a matka :-) Jediné co je od výrobce a prodejce namontované je usazení motoru a rozeta ve výpletu. Elektroinstalace ne, brzdný systém ne. Zkráceně je to stavebnice pro kutily vše rozebrat a znovu správně složit. Poštelovat brzdy, zapojit elektroinstalaci včetně svíčky. Bez znalostí servisních prací na kole nemáte šanci. Ve spojce středový šroub držel jen na heslo byl zašroubovaný jen na jeden závit. Po 150km jsem měl první defekt. Ne že bych píchl ale roztrhl se plášť a duše. Jake bylo me překvapení při výměně jak je ráfek ostrý jak břitva pomohl smirek a skosení hran ráfku. Přední světlo se ulomilo po hodině a půl provozu díky vibracím(to ani nebýl plech, ale chromovaný papír). Teď už mám motor po záběhu něco okolo 650 km na to že je to 80cc musím do kopce sem tam přišlápnout (celkem zklamaní). Na rovince real speed 27-35 km/h výjmečně když je dobrý vítr 40 km. Ale průměrná rychlost je těch 27-30/km. Vážím ale 106 kg a kopce jsou okolo Hrabyně celkem brutus. Jsem z Ostravy jezdívám po cestách. Centrum i okolí a Policii potkávám často a k mému překvapení si mě vůbec nikdo nevšímá jen sem tam někdo hodí zvědavý pohled. Je to ma první zkušenost se spalovacím motorem tak se to možná zlepší pořád se učím. Před tím jsem měl dvě elektrokola +- 15 let.
Každopádně po tom co teď vím. Nedoporučuji kupovat tyto čínské šmejdy a rači koupit v bazaru kvalitní kolo a motokit a složit si to sám. Protože stejně si to budete skládat i u koupi tohoto takzvaného složeneho kola.
PS: kupoval jsem na eshopu čtyřkolky Hombrač a balik přišel z označením a fakturou Quad-ATV.cz. No komedie. Celkově jako hračka je to good ale na seriozní výlet to není. Každý výkend najezdím 100-150km a pokaždé se něco uvolní posere a tak dál :-)
Příloha IMG_5705.jpg tu už není
IMG_5709.jpg



wip
Příspěvky: 114
Registrován: Ne 25. Led 2015 10:01:03

Re: Rada ohľadom kúpy motokola

Příspěvek od wip » So 09. Črv 2018 12:32:59

To máš pravdu toto motokolo má kámo a stále něco mu povařuji. Vibrace jsou vibrace proto jsem přešel zase zpět na 4takt s převodem přes ozubený řemen a je klid a je to paráda maže to krásných 50km a kopce nejsou problém.moje kolo https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=117040



Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 561
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Rada ohľadom kúpy motokola

Příspěvek od Tor158 » So 09. Črv 2018 19:56:48

brkos napsal:
So 09. Črv 2018 12:02:33
Ahoj před měsicem jsem si koupil Cruise 80cc. Prvně zkráceně doporučení nekupovat. Teď argumenty.
Prvně plusy těch je málo. Konstrukčně je kolo řešeno dobře. I bez motoru pohodlná jízda parada. Brzdy přední a zadni jsou svedené na jedno lanko a jednu páčku a když si to dobře seřidíte funguje to výborně.

A teď už jen samé negativa. Jde o Čínský šmejd, co je dělaný jen na oko. Doslova se jedná o pochromovaný papundekl. Ma idea bude že koupím hotové kolo. Po rozbalení balíku nasadím jen přední kolo došteluji jen brzdy a jedu. Omyl. Například zadní kolo (správně se dáva podložka pérková podložka a matka) na kole z leve strany dvě perkové podložky a matka, pravé strany dvě kovové podložky a matka :-) Jediné co je od výrobce a prodejce namontované je usazení motoru a rozeta ve výpletu. Elektroinstalace ne, brzdný systém ne. Zkráceně je to stavebnice pro kutily vše rozebrat a znovu správně složit. Poštelovat brzdy, zapojit elektroinstalaci včetně svíčky. Bez znalostí servisních prací na kole nemáte šanci. Ve spojce středový šroub držel jen na heslo byl zašroubovaný jen na jeden závit. Po 150km jsem měl první defekt. Ne že bych píchl ale roztrhl se plášť a duše. Jake bylo me překvapení při výměně jak je ráfek ostrý jak břitva pomohl smirek a skosení hran ráfku. Přední světlo se ulomilo po hodině a půl provozu díky vibracím(to ani nebýl plech, ale chromovaný papír). Teď už mám motor po záběhu něco okolo 650 km na to že je to 80cc musím do kopce sem tam přišlápnout (celkem zklamaní). Na rovince real speed 27-35 km/h výjmečně když je dobrý vítr 40 km. Ale průměrná rychlost je těch 27-30/km. Vážím ale 106 kg a kopce jsou okolo Hrabyně celkem brutus. Jsem z Ostravy jezdívám po cestách. Centrum i okolí a Policii potkávám často a k mému překvapení si mě vůbec nikdo nevšímá jen sem tam někdo hodí zvědavý pohled. Je to ma první zkušenost se spalovacím motorem tak se to možná zlepší pořád se učím. Před tím jsem měl dvě elektrokola +- 15 let.
Každopádně po tom co teď vím. Nedoporučuji kupovat tyto čínské šmejdy a rači koupit v bazaru kvalitní kolo a motokit a složit si to sám. Protože stejně si to budete skládat i u koupi tohoto takzvaného složeneho kola.
PS: kupoval jsem na eshopu čtyřkolky Hombrač a balik přišel z označením a fakturou Quad-ATV.cz. No komedie. Celkově jako hračka je to good ale na seriozní výlet to není. Každý výkend najezdím 100-150km a pokaždé se něco uvolní posere a tak dál :-)
IMG_5705.jpg
IMG_5709.jpg
No tak samozřejmě tento článek autora Brkose je úplná pravda, jak to s Těma cruiserama je.
Osobně s ním souhlasím ve všem .Autor totiž čerpal z vlastních zkušeností a hlavně provozu.
Ono je to pravda obecně i o motokolařině.Co si sami neuděláte tak dobře nemáte!!
Dokonce dospěl ke stejnému názoru jak já před mnoha lety.Zajdu do bazaru a vyberu si
slušné vhodné kolo(Dá se do 3500) Motorový kit za 3800 a mám základ který jede za cca 7 tisíc.
To je zadarmo.
A teď musím mít šikovné ruce a vyladit to.
Nebo si to musím zaplatit za desítky tisíc a být jenom uživatel.
Mezi negativa bych zařadil ještě tu združenou brzdovou páku.Je to pohodlné
ale velmi nebezpečné.Když rupne- jste bez brzd a už to nezastavíte.Vjedete na Hlavní silnici
a pak už úřaduje PČR a Koroner.Už se to stalo.Naštěstí bez Koronera.
Takže jinak naprostý souhlas.Ještě bych doplnil pár chyb které to ještě mohou zhoršovat.
Kopie.jpg
Kopie.jpg (73.53 KiB) Zobrazeno 1223 x
1)Zapalovací kabel dej tak aby se neopíral o rám.Jinak ho časem prorazíš a venku se to špatně
hledá.

2)Motor je uchycen tak, že máš na rovině pořád skloněný karburátor(Tedy i hladinu paliva a plovák)
To je špatně.Narovnat!

3)Upevnit výfuk k rámu svorkou.Sníží se vibrace a zlepší se uchycení motoru.Jinak Ti
to vylomí válec u výfuku(časem).

4)Asi nemáš seřízený dobře motor.(80cm Tě musí do kopce vystřelit jako raketa).
Příšlap jenom při výjezdu ze zatáček, kdy musíš ubrat plyn.
Ber to jako inspiraci pro další ladění Tvého stroje.Tor. :)



brkos
Příspěvky: 6
Registrován: So 09. Črv 2018 11:13:37

Re: Rada ohľadom kúpy motokola

Příspěvek od brkos » Po 11. Črv 2018 0:54:16

Díky chlape za rady :-)
PS: Perlička z dnešního dne. Po 50 km jízdy se mi začal dusit motor a začalo to se mnou házet. Doskakal jsem domů(8 km) v kombinaci s jízdou bez motoru. Výsledek zjíštění závady. Originalní palivová hadička se horkem ze vnitř nafoukla a spekla k sobě a benzín neměl kudy stéci do karburátoru. Samozřejmě než jsem na to přišel tak jsem rozmontoval a složil karburátor, vyčistil filtr v nádrži. Než mě nakonec napadlo profouknout hadičku :-)



Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 561
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Rada ohľadom kúpy motokola

Příspěvek od Tor158 » Po 11. Črv 2018 11:34:56

Tomu rozumím.No to je z provozu.Tak to je a chvíli potrvá než to celé odladíš.
Já to vím jak je to příjemné když se Ti něco podělá daleko a musíš to došlapat.
Holt dálkoví jezdci mají tento úděl.Musí mít vychytaný a spolehlivý stroj.
Hele,to sítko z nádrže vyhoď. Je tam k ničemu,jenom se zanáší rzí a zhoršuje
přívod paliva.Stačí papírový filtr na hadičce a občas vyměnit.V počátcích
jsem tu závadu měl taky.Když sundáš hadičku z karburátoru musí to opravdu
téci.Dobrá je i výměna ventilu z vyšší průtočností.Tak asi tak.Tor. :) ;)



Odpovědět