Přenos výkonu na "zem"

Moderátoři: j-z, Velkocus

Teetsi
Příspěvky: 6
Registrován: úte 11. úno 2020 21:43:41

Přenos výkonu na "zem"

Příspěvek od Teetsi » úte 11. úno 2020 22:39:16

Zdar lidi,

Proste zkratka me vzdycky tahly motorizovany "povozy", ale nikdy jsem zadnej nemel hlavne z duvodu rozpoctu. No, ted se mi ale povedlo sehnat uplne zdarma pres znamy 2 bezvadny motory a doma se mi vali moje stara cinska celoodpruzka, ktery se rozsypal střed(mezi klikama šlapek). Takže me napadlo tyhle 2 veci zkloubit.

Ted uz teda vic k veci. Na tohle leto jsem si naplanoval takovej challenge a to ten, ze pojedu na motokole za pritelkyni a zpet (celkem cca 60km), tudiz vyzaduji naprostou spolehlivost. Zapomnel jsem taky dodat, ze odstranim kliky i s tacama, takze to bude takova krizenina kola a motorky.

Kolo bude mit v predu hydraulickou kotoucovou brzdu shimano (na tomhle jedinym setrit nebudu), kola budou 26", slapaci mechanismus odstranen a sedlo se bude vic podobat motorce.

Ted k motorum. Oba nejsou legalni pro tohle uziti a oba budou znamenat zasah do ramu. Legalitu nechte bejt, to je muj problem. Prvni je starej motor z pily o objemu 92ccm s vykonem 8.5hp a otackama kolem 9k. Je to samozrejme dvoutakt. Druhej motor, kvuli kterymu sem pisu je naprosto silena volba na motokolo (ja vim). Je to gx390 od hondy. 4-takt, vykon 13hp max otacky kolem 3.8k, motor ma hlavne neskutecnej kroutak. Osobne se priklanim k Honde, protoze bude urcite spolehlivejsi a hlavne tissi (nebudu budit na cyklostezkach takovou pozornost). Motor je vyndanej ze stary elektrocentraly, takze vystupni hridel je divna (zase, tohle je muj problem, kterej zvladnu poresit, neni treba se starat o toto). Kolem vystupni hridele je jakesi "poudro", ktery uriznu, takze no problem. Problem je, ze na takhle vykonnej motor nikde nemaj nejakou levnejsi odstredivou spojku a CVTčka jsou vubec drahy. Proto potrebuju poradit jestli nejsou jeste nejaky moznosti. Redukce jsem nasel jen na usifleny 50ccm minibiky a byla by kupa prace s montazi. Takze me napadlo, ze to udelam takhle. Vystupni hridel upravim na 3/4" coz je idealni pro klasickou motokarovou spojku, kterou cpou uplne na kazdou hondu gx200 a klony. Spojka prej vydrzi cca do 7hp, takze motor trochu priskrtim (to poresim sam, neni treba radit), protoze mi stejnk bude stacit míň otacek, coz snizi i spotrebu a hluk. Hlavne by stejnak kolo nevydrzelo vsechen ten vykon. Pak uz normalne jen povedu retez, na zadni kolo, kde bude co nejvetsi rozeta z motokolovyho kitu.

Co myslite?

Gratuluju, pokud jste se docetli az sem a pripadne diky za odpoved.

Zdar



wip@email.cz

Re: Přenos výkonu na "zem"

Příspěvek od wip@email.cz » stř 12. úno 2020 6:29:22

Za 1vé to takovýmhle vehiklem a ještě na cyklostezce posereš všem co se snaží dodržet tak nějak pravidla
(u třeba povolených 50ccm se nedá dodržet 1kW ) což znamená že se policie začne více zajímat o výkony motoru.Prodávají se motory na kolo 2takt třeba i 60,70,80cmm což 1kW ani náhodou se nedá dodržet.No nic to je jen můj názor.
Jinak tento variátor by měl asi pasovat na tu Hondu https://www.ebay.com/itm/3-4-Go-Kart-To ... 100623.m-1
Tak hodně zdaru.



Teetsi
Příspěvky: 6
Registrován: úte 11. úno 2020 21:43:41

Re: Přenos výkonu na "zem"

Příspěvek od Teetsi » stř 12. úno 2020 12:13:25

Diky za odpoved. Vyse zminene skusim vzit v potaz. To CVTčko je bezva, ale i z toho ebaye je to furt drazsi moznost ( jedu fakt hodne na rozpocet). Hlavnim problemem je ale viko motoru na strane u vystupni hridele. Viko neni standarni jako na vsech tehle motorech ale vystupuje z nej jeste stena, ktera dosahuje podobne vysky jako hridel. Stena neni problem, tu uriznu, ale cely to viko je atyp a tudiz nema dirky na uchyceni CVT. Takze se chci jeste jednou zeptat. Je ta odstrediva spojka takovej problem, kdyz ten motor priskrtim? To se vazne spali tak rychle?



wip@email.cz

Re: Přenos výkonu na "zem"

Příspěvek od wip@email.cz » stř 12. úno 2020 16:02:47

Čus můžeš jsem dát foto toho motoru.Viděl jsem to udělané na řemen že na hřídel motoru je řemenička a na kole je řemenička a mezí tím je na pákové kladce taky řemenička která po přehození a zafixování dopne řemen a tím se stroj dá do pohybu.Jinak nevím jak na to.Podle mě je ten variátor totální bomba.



Teetsi
Příspěvky: 6
Registrován: úte 11. úno 2020 21:43:41

Re: Přenos výkonu na "zem"

Příspěvek od Teetsi » stř 12. úno 2020 22:05:05

Ted bohuzel nemam motor u sebe, takze nemuzu dat fotky (ani jsem zatim neprisel na to, jak se sem davaj). ulozeny mam 2 fotky, ale ne moc pouzitelny. Jinak varianta s remenem je bezva napad, kterej mi uz prosel hlavou, ale myslel jsem, ze bude remen za chvili KO nebo to bude prokluzovat. Dalsi problem s remenem je ten, ze jsem nikde nenasel remenici na zadni kolo bicyklu. Jinak napad peknej a taky by to bylo bezva, protoze bych radsi manualni spojku.



wip@email.cz

Re: Přenos výkonu na "zem"

Příspěvek od wip@email.cz » čtv 13. úno 2020 6:40:12

Já právě chci všechny mé stroje předělat na řemen je to daleko delší životnost než řetěz a hlavně je to tiché a i snížené vibrace.



Teetsi
Příspěvky: 6
Registrován: úte 11. úno 2020 21:43:41

Re: Přenos výkonu na "zem"

Příspěvek od Teetsi » čtv 13. úno 2020 9:53:40

IMG_20200209_162215.jpg
IMG_20200209_162222.jpg
Tohle jsou obrazky, na kterejch to je jakztakz videt, ale ten rotor s civkama uz jsem oddelal.

Co se tyce toho remenu, jsou nekde na prodej remenice, ktery by se daly uchytit na zadni kolo stejne jako ty rozety z motokolovejch kitu?



wip@email.cz

Re: Přenos výkonu na "zem"

Příspěvek od wip@email.cz » čtv 13. úno 2020 16:51:57

to se musí upravit ale nepouštěl bych se do toho motor váži cca 30kg plus osoba na rámu klasického kola no bál bych se na tom a hlavně nic není 100 procentní (vše se může podělat i když je to original jak moje motorová tříkolka 250ccm)



petr2M
Příspěvky: 97
Registrován: stř 26. lis 2014 11:41:40
Fotky: http://petr2m.rajce.idnes.cz/

Re: Přenos výkonu na "zem"

Příspěvek od petr2M » čtv 13. úno 2020 17:31:24

Myslím, že je to obyčejný menší ráfek přidrátovaný nebo pomocí plíšků přišroubovaný ke špicím
velokomplekt-kometa-s-centrobezhnym-scepleniem-bez-dvigatelya_eb33d001add7a1f_800x600.jpg
velokomplekt-kometa-s-centrobezhnym-scepleniem-bez-dvigatelya_eb33d001add7a1f_800x600.jpg (80.28 KiB) Zobrazeno 440 x
velodvigatel_-kometa-20.jpg



Teetsi
Příspěvky: 6
Registrován: úte 11. úno 2020 21:43:41

Re: Přenos výkonu na "zem"

Příspěvek od Teetsi » čtv 13. úno 2020 20:06:27

Dekuju za odpoved. Vybornej napad.



wip@email.cz

Re: Přenos výkonu na "zem"

Příspěvek od wip@email.cz » pát 14. úno 2020 6:10:37

Při tomto řešení je motor s odstředivou spojkou ale motor gx390 co jsem viděl tak odstředivou spojku nemá ta se na to musí pořídit bez ní to nejde.



petr2M
Příspěvky: 97
Registrován: stř 26. lis 2014 11:41:40
Fotky: http://petr2m.rajce.idnes.cz/

Re: Přenos výkonu na "zem"

Příspěvek od petr2M » pát 14. úno 2020 10:34:53

takto se dá pomocí přeříznutých dlouhých matic nainstalovat řemenové kolo
https://www.youtube.com/watch?v=wxdRgDU-6Gg

Jedna z instalací
https://www.youtube.com/watch?v=x1Xbsu1wbcU

Instalační manuál
http://velokometa.ru/files//instrukciya-kometa.pdf
Na straně 20 je nakreslena mechanika pohyblivé přítlačné kladky.
Ještě je zajímavé, že jako plyn používají brzdovou páčku. Asi tam mají všechna kola na torpédo...???

Když jsem hledal jestli se "jednorychlostní volnoběžný náboj s protišlapací brzdou" teda opravdu jmenuje torpédo, nasměrovalo mě to na zajímavé stránky o lehokolech a našel jsem tam hodně zajímavého i veselého počtení...:-) http://nightrider.xf.cz/



wip@email.cz

Re: Přenos výkonu na "zem"

Příspěvek od wip@email.cz » pát 14. úno 2020 16:02:31

já používám 3 rychlostní torpéda https://www.ninex.cz/naboj-zadni-SH-NEX ... gK-h_D_BwE



wip@email.cz

Re: Přenos výkonu na "zem"

Příspěvek od wip@email.cz » pát 14. úno 2020 16:07:24

a plynovou páčku používám tuto http://www.e-darky.eu/dvoutaktni-motory ... pinac.html



Martaskladacka

Re: Přenos výkonu na "zem"

Příspěvek od Martaskladacka » stř 27. kvě 2020 18:16:08

Zdar lidi, mám dotaz, montují motor z krovinaku na skladacku, už to tam mám ale asi sem zvolil špatnej převod mám 11/44. Velikost kola je 20 jaký převod by ste doporucili? Nechci nic rychlého spíš aby to táhlo... Motor mám 60ccm 3.8KW dík za rady 🙂



Odpovědět