Rýhy ve válci a na pístu

Diskuze nad technickými problémy

Moderátoři: j-z, Velkocus

Fox
Příspěvky: 24
Registrován: So 10. Led 2015 20:06:19

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od Fox » So 24. Led 2015 22:33:03

ne vubec nic



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 591
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od j-z » So 24. Led 2015 23:42:48

Pokud svíce mokrá = teče benzín. Nebafne a teče benzín = elektrika. Zkus výměnu za jinou svíčku (může být uchcalá). Podobně se mi projevoval ten studený spoj.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Fox
Příspěvky: 24
Registrován: So 10. Led 2015 20:06:19

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od Fox » So 14. Bře 2015 22:08:51

Tak jsem z5, koupil jsem nový motor takže jsem tento problém neřešil NICMNĚ! chtěl jsem tomu přijít na kloub a zkusil jsem objednat novej válec a nyní uš to zase funguje jako zastara, takže problém byl v těch rýhách uvnitř válce, no co dodat, na novým motoru uš jsem ty nešikovné drátové závlačky nahradil klasickýma závlačkama a doufám že bude klid, také bych to důrazně doporučil každému kdo si koupí tenhle motor!!



Martin
Příspěvky: 69
Registrován: Stř 09. Črc 2014 17:00:33

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od Martin » Ne 15. Bře 2015 10:26:09

už se tady psalo o závlačkách píst.čepu nejlépe u nového motoru hned dát jiné já používám závlačky na moto babeta,simson,pionýr u kitu je ta konstrukční chyba jestli si někdo všimnul že drát závlačky pist.čepu jsou docela hodně zapuštěné v drážkách v pístu a v podstatě pístní čep už jen silou vůle zajišťují jen ty zobáčky!!



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 591
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od j-z » Út 07. Dub 2015 10:11:48

Při pročišťování PC jsem našel pár svých fotek ze záděru 2013.
mDSCN2309.jpg
1. strana - zde došlo k destrukci pojistky
mDSCN2310.jpg
2. strana - zde jen přiohnutí
mDSCN2312.jpg
Pojistky (nahoře ještě celá, dole po totálním záděru)
mDSCN2315.jpg
Vnitřek válce - detail
mDSCN2313.jpg
Vnitřek válce
S těmi drážkami to muselo jezdit nějakou chvíli ...


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Brdynek
Příspěvky: 81
Registrován: Po 28. Črc 2014 10:13:00

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od Brdynek » Pá 24. Dub 2015 8:22:59

včera se mi stal stejný problém, odpolko přihodím foto



Brdynek
Příspěvky: 81
Registrován: Po 28. Črc 2014 10:13:00

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od Brdynek » Pá 24. Dub 2015 15:46:34

tak to nebyly pojistné kroužky pístního čepu, praskly pístní kroužky
Přílohy
20150424_104832.jpg
20150424_104851.jpg
20150424_111339.jpg
20150424_111347.jpg
20150424_123257.jpg
20150424_123303.jpg



T57a1
Příspěvky: 12
Registrován: Út 29. Črc 2014 21:42:56

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od T57a1 » Ne 30. Srp 2015 11:14:31

Zdravím,mě zase z pístu vyjel zámek kroužku/malý cca 1,5mm čep/ a udělal mě do pístu rýhu.Při demontáži jsem zbytek čepu vyndal a navrtal otvor 2mm vrtákem a nalisoval stopku vrtáku 2,2mm a tu nalisoval do pístu.Ze závlačkama nemám problém možná žě někteří při montáži drát zdeformují a ten pak nazapadá do zápichu po celém obvodu a poté vypadne .Ale je divné že se to stává u nových motorů.



kuttil
Příspěvky: 40
Registrován: Stř 03. Zář 2014 21:52:49

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od kuttil » Ne 30. Srp 2015 22:40:47

T57a1 napsal:Zdravím,mě zase z pístu vyjel zámek kroužku/malý cca 1,5mm čep/ a udělal mě do pístu rýhu.Při demontáži jsem zbytek čepu vyndal a navrtal otvor 2mm vrtákem a nalisoval stopku vrtáku 2,2mm a tu nalisoval do pístu.Ze závlačkama nemám problém možná žě někteří při montáži drát zdeformují a ten pak nazapadá do zápichu po celém obvodu a poté vypadne .Ale je divné že se to stává u nových motorů.
Přesně tahle závada se mi stala asi před měsícem zničilo mi to kroužky a musel jsem dát zajety válec má už male šrámy mel jsem totiž ještě jeden, pist stačilo zacistit a jezdí to jak předtím nikdy ,vytáhnu v pohodě 50 km/hod
A to jsem si myslel že jsem první s touhle závadou asi jsem byl

Kutil



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 591
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od j-z » Stř 30. Zář 2015 22:11:53

Tak po cca 2 letech znovu ...
Bohužel jsem nezjistil, co se vlastně stalo. Pojistky tam zůstaly (byly už dříve odštípnuté), klec i ložisko čepu bez stopy závady. Podobně i kroužky vč. čípků. Záděr se přihlásil tak 5s před - trošku to zachrastilo, prd, bác, bum, stop.
Na prostřední fotce jsou patrné tmavší rýhy z minulého záděru - to byly ty pojistky čepu. Tehdy stačilo vyměnit pouze kroužky.
Z poslední fotky je trochu vidět, že setrvačník začal škrtat o karter. Motor už má dost najeto, takže dílčí výměny poškozených věcí postrádají celkem smysl. No, ještě uvidím :shock: .
P.S. Při ohledání mě taky zaujalo, že výfukový kanál měl tak poloviční průřez, zbytek byl karbon.
Přílohy
P9302927m.jpg
P9302930m.jpg
P9302931m.jpg


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 591
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od j-z » So 03. Říj 2015 22:57:31

Tak, při neúspěšném půlení na mě vypadl tento ocelový zbytek:
PA032932m.jpg
Otázka dne č. 1 - z čeho to je?
Č. 2 - nějaká rada na půlení, resp. jak sundat matky z obou hřídelů?

Doplnění příspěvku j-z
Leden 2016 - konečně jsem našel čas motor rozebrat. Jak se tam vzala ta ocelová špona, to už se asi nikdy nedozvím, neboť po rozpůlení jsem nenašel nic, z čeho by to mohlo být. Že by to tam spadlo při skládání v Číně? Je vůbec možné, že to tam tisíce km problémy nedělalo?


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

koblizek
Příspěvky: 94
Registrován: Čt 10. Črc 2014 14:16:17

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od koblizek » Út 06. Říj 2015 13:59:00

j-z napsal:Tak, při neúspěšném půlení na mě vypadl tento ocelový zbytek:
PA032932m.jpg
Otázka dne č. 1 - z čeho to je?
Č. 2 - nějaká rada na půlení, resp. jak sundat matky z obou hřídelů?
Čau. Vsadil bych na to že se ti rozsypalo ojniční jehlové ložisko (to větší vespod) pokud ti tedy ten rozšrotovaný zbytek něčeho vypadl z prostoru klikovky. Tomu by i odpovídalo to že ti začaly škrtat setrváky o kartry - pokud se ti tedy nerozsypalo ložisko klikové hřídele , ale podle te fotky bych spíš vsadil na to jehlové ložisko.
Č. 2 - nějaká rada na půlení, resp. jak sundat matky z obou hřídelů? - Povolit ? Ne vážně nejde ti to povolit nebo nevíš jak nato ?



bo-to
Příspěvky: 325
Registrován: Stř 22. Dub 2015 12:11:54
Fotky: http://www.moto-kola.estranky.cz/
Kontaktovat uživatele:

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od bo-to » Ne 29. Lis 2015 0:59:07

,,,,,,,,,,Nový motor skihawk 500km najeto !!!! masakr !!!! a to je prý z lepších materiálů kecy a zase jen kecy prasklo ložisko pod pístem a jehly se nasály pod hlavu a bylo vymalováno !!!!!!
Přílohy
IMG_20151114_121401.jpg
IMG_20151114_121504.jpg
IMG_20151114_121520.jpg
IMG_20151114_121647.jpg
IMG_20151114_121725.jpg
IMG_20151114_121832.jpg
IMG_20151114_121901.jpg
IMG_20151114_122040.jpg
IMG_20151114_122225.jpg



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 591
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od j-z » Ne 29. Lis 2015 8:03:58

Bo-to - masakr!
Prekvapujici zavery, je to k zamysleni. Pokud mozno, tak reklamovat.
:-(


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

bo-to
Příspěvky: 325
Registrován: Stř 22. Dub 2015 12:11:54
Fotky: http://www.moto-kola.estranky.cz/
Kontaktovat uživatele:

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od bo-to » Ne 29. Lis 2015 10:41:06

To nehrozí reklamovat neuznají to !!!! já si ho vyšperkuji sám !!!! minulý motor mě najel 7000 km a měnil jsem jen spojku rozhodně nebudu už cpát jehličkové pouzdro pod pist ale zásadně kluzné. na jaře pošlu výsledek zimní údržby !!!! posílám poslední foto .......MEDÁK 1........



bo-to
Příspěvky: 325
Registrován: Stř 22. Dub 2015 12:11:54
Fotky: http://www.moto-kola.estranky.cz/
Kontaktovat uživatele:

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od bo-to » Ne 29. Lis 2015 10:50:58

,,,,,,,,,Tak to byl můj fešák 7000km a bez žádných velkých oprav jen výměna spojky
Přílohy
2015-03-18 11.33.57.jpg



Honza 170
Příspěvky: 8
Registrován: Ne 11. Pro 2016 2:50:11

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od Honza 170 » Ne 11. Pro 2016 23:24:31

Ahoj všem ) doporučuju nedávat ty jejich jistící rádoby pružinovky na zajištění píst čepu ale dát segerovky, tj 100% ní jistota. Kámošoj se naopak stalo ze od frézování uložení na klik ložiska zústalo v klik skříní pár špón a dopadlo to tak že motor přestával drżet volnoběh, šel pomalu z otáček. Vydřený drážky u sacích kanálů. Kroužkúm nebylo nic a píst se povedl zalapovat a válec trošku taky. Motor jsem rozdělal, vymyl kartery, dal nové ložiska na kliku, simerynky a motor běhá, má po opravě najeto cca 600 km a zatím problém není. Ono u vys ot motorú stačí rejha ve válci a motor pak nedrží volnoběh. Ještě je jeden problém: Simerynky na klice, u každého motoru co jsem někomu montoval a i u mích dvou motorú pravidlo cca 3 tis km a začnou týct a motor si přez ně přisáva vzduch a netáhne v zatížení. Super je že stačí sundat rotor zapalování a na druhé straně pastorek a simerynky jdou vyloupnout a dát nové bez půlení karterú.



Šmoček
Příspěvky: 41
Registrován: Pá 02. Ún 2018 20:20:57

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od Šmoček » So 03. Ún 2018 18:35:32

Srdečně Vás zdravím jsem nový majitel motoru sunway je to 80ka a jsem dosti zděšen co se může stát.Zítra rozhodím motor a hned tam dám ségrovky...Jinak pomalu zajíždím zatím mám najeto cca 50 Km.Koukám že se nic nezměnilo motor je vyroben 7.7 2017...



Avátar uživatele
Madhu
Příspěvky: 266
Registrován: Pá 01. Srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od Madhu » Po 05. Ún 2018 9:28:25

Až dáš klasický segrovky do těch zápichů v pístu, budou tam po obvodu cestovat. Nediv se a hlavně se toho neděs. On má ten zápich jiný rozměr a tvar . . .
Madhu
www.e-darky.eu
Naposledy upravil 1 dne Madhu; celkem upraveno 0x.



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 591
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od j-z » Po 05. Ún 2018 16:55:08

Madhu napsal:
Po 05. Ún 2018 9:28:25
Až dáš klasický segrovky do těch zápichů v pístu budou tam po obvodu cestovat. Nediv se a hlavně se toho neděs. On má ten zápich jiný rozměr a tvar . . .
Madhu
www.e-darky.eu
Madhu, jak často se tenhle problem s pojistkami vyskytuje?


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 591
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od j-z » Po 05. Ún 2018 16:56:43

Madhu napsal:
Po 05. Ún 2018 9:28:25
Až dáš klasický segrovky do těch zápichů v pístu budou tam po obvodu cestovat. Nediv se a hlavně se toho neděs. On má ten zápich jiný rozměr a tvar . . .
Madhu
www.e-darky.eu
Madhu, jak často se tenhle problem s pojistkami vlastně vyskytuje?


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 591
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od j-z » Po 05. Ún 2018 18:26:05

Madhu napsal:
Po 05. Ún 2018 9:28:25
Až dáš klasický segrovky do těch zápichů v pístu budou tam po obvodu cestovat. Nediv se a hlavně se toho neděs. On má ten zápich jiný rozměr a tvar . . .
Madhu
www.e-darky.eu
Madhu, jak často se tenhle problem s pojistkami vlastně vyskytuje?


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Avátar uživatele
Madhu
Příspěvky: 266
Registrován: Pá 01. Srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od Madhu » Po 05. Ún 2018 18:35:32

Nejedná se vůbec o nic častého. Pokud se něco podobného přihodí, ihned se s tím každý rád veřejně "pochlubí".
Tak že 99% toho, co se komu kdy stalo, je asi tady k dočtení na "motokolařském" fóru i s podrobnou přiloženou obrazovou dokumentací :)
Ten problém není ve způsobu zajištění pístního čepu drátěnou pojistkou (ten je starší než vlastní segerova pojistka), ale ve vůlích v kombinaci s odporem který klade píst kmitající ojnici.
Pístní čep je z dostatečně kvalitního materiálu na to, než aby to co se stalo viz. fotografie výše, se nezačalo projevovat nejprve alarmujícím drnčením v motoru před vlastní katastrofou.
Tím nechci sahat nikomu do svědomí jen konstatuji.
Já například motor poslouchám a veškeré zvukové anomálie ihned řeším zevrubnou kontrolou a hledáním příčiny.
Skoro ve všech případech jde o důsledek mazání resp když se podíváš na píst je to na něm vidět.
Někdy je na povrchu spečená vrstva karbonu která se až loupe, nebo je píst obalený doslova v medovém nálevu . . .
Nevím jak se to komu povede, ale v každém případě se jedná o příčinu nežádoucího tření s velkým odporem. Když navíc odloupnutá část karbonu ještě zapadne mezi píst, pístní kroužky a vnitřní povrch válce, dokonáno jest.
Ojnice začne kmitat do stran a s přehledem vytlačí s čepem cokoliv pojistného. To, že se na takovém čepu a v takových podmínkách zdá jehličkám ložiska v pístu o čertech musí být každýmu jasný. Není nic co by je tam udrželo pohromadě, zvláště když má čep již skoro čtvercovo-oválný průřez :D

Fotografie tolika obávaných drátěných pojistek:
Mahle.jpg
Mahle.jpg (42.46 KiB) Zobrazeno 1755 x



Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 536
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od Tor158 » Po 05. Ún 2018 21:18:03

Už to tady bylo řešeno.Je to přetížením motoru a hlavně vysokou teplotou
pístu,ojnice, ložisek a pojistek.Ty se prostě vyhřejí ,zkřehnou a prasknou.
Sebelepší olej nepomůže- protože to neochladí.Lék je bohatá směs.
Ta to z klikovky ochlazuje a prolíná skrz čep - pojistky pod kroužky (do té
doby než se přefukuje).Mažu 1:50 bez problému a nic se mi takového nikdy
nestalo.Motor je relativně studený.Problém je ,jak to na tu bohatou
směs nastavit s CDI-černá krabička.To v podstatě jde celkem obtížně.Tor. ;)



Avátar uživatele
Madhu
Příspěvky: 266
Registrován: Pá 01. Srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Rýhy ve válci a na pístu

Příspěvek od Madhu » Po 05. Ún 2018 22:02:46

Jo no oni ztratí pružnost zdeformují se a čep je pak jednoduše vytlačí ven do kanálku. Nenašel jsem kde se to řešilo, tak se omlouvám.
Madhu



Odpovědět