vítáme mezi vámi

Kde koupit, na co se zaměřit, jaký typ, ...

Moderátoři: j-z, Velkocus

Tom
Příspěvky: 7
Registrován: Út 06. Lis 2018 20:03:07

vítáme mezi vámi

Příspěvek od Tom » Út 06. Lis 2018 21:28:44

zdravím vás vespolek,rád bych vám představil bratrovo kolo,říká mu dickfirehorst :D delší dobu koukáme na motokola známých a tak si ho koupil. do čeho jdeme jsme věděli,mám čínskýho skutra.po přečtení celého tohoto fora přišel den objednání sady,brali sme jí z e-dárků(prima prodejce,vše velmi rychlé),byla tu hned a druhé odpoledne už jezdil.původně měl přichystané jiné kolo ovšem do toho nešel motor napasovat.během dvou týdnů jsme objednávali jěště 3krát díly (páčka spojky s aretací,těsnění,rozeta40,štítek,řětěz atd,jen další dvě objednávky byly těsnění pod válec.)v édárkách z nás asi učůrávaly.takže první úprava byla výměna ložisek v napínáku který se rozsypal,další úprava byla výměna všech ložisek a simerinků za skf,nbr.výměna těsnění karterů za slabší(velká vůle kliky do stran)dále mě zarazilo nutnost 3mm těsnění pod válec,když dám měnší tak píst potká hlavu :shock: už od začátku cinká ve válci,mírně ale cinká,to bysme chtěli vyřešit koupí značkovějšího pístu,dost taky vyrušily gumy v žebrech alá MZ. čeká nás koupě upěvnění rozety na náboj,nádrž z pw50,kvalitní přední svetlo,pneu(toto odešlo po 1000km)karbec(nemožnost štelovat)boost no a jistě další a další úpravy. po úpravě najeto cca 1000km,mix 1:30 olej dolmar jaso FD.maximálka po zajetí cca 60km/h. doporučíte mi nejaký úchyt rozety na náboj objednatelný z čr?to samé karbec. děkuji za jakékoli rady a připomínky



Tom
Příspěvky: 7
Registrován: Út 06. Lis 2018 20:03:07

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od Tom » Út 06. Lis 2018 21:30:19

received_2012965912328742.jpeg
Přílohy
received_2012965912328742.jpeg



Tom
Příspěvky: 7
Registrován: Út 06. Lis 2018 20:03:07

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od Tom » Út 06. Lis 2018 21:32:49

received_492586381249200.jpeg
received_2288888801185348.jpeg
received_341224379989466.jpeg
20181016_104931.jpg
takto vypadalo kolínko karbce,jelo to celých 30km/h
20181028_112611.jpg
gufero po cca 700km. střílení do karbce atd
20181028_112611.jpg
gufero po cca 700km. střílení do karbce atd



Avátar uživatele
Madhu
Příspěvky: 314
Registrován: Pá 01. Srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od Madhu » Stř 07. Lis 2018 12:15:57

Ahoj Tome,
děkuji za pochvalu co se týká fungování e-shopu e-darky.eu v rychlosti odesílaného objednaného zboží.

Ke Tvým zkušenostem.
Pokud si kupuješ z e-darku motor (motorový kit), je již v popisu a dále pak ve fotopříloze něco jako "Foto rozložené sady ZDE, Rozměry motoru ZDE, Rozměry motoru (pohled zespodu) ZDE, Způsob montáže rozety ZDE, Nejvyšší povolená rychlost ZDE" (tj. url odkazy vedoucí na okótované fotografie). Je to právě přesně proto aby jsi nekoupil motor který nepůjde napasovat do přichystaného kola.

Koupě (páčka spojky s aretací, těsnění, rozeta40, štítek, řětěz atd., jen další dvě objednávky byly těsnění pod válec.) OK, ale 40T rozeta hned při zajíždění opravdu není nejvhodnější, ostatní jako páčka spojky s aretací, jsou součástí sady, těsnění, řetěz atd. to vše jednoduše svědčí o tom, že dostal motor hned zčerstva řádně naloženo a tisícekilometrové testování dílů a motoru nadále pokračuje. K tomu nemám co dodat a odpovídá to pokračování Tvého příspěvku.

Výměna ložisek v napínáku který se rozsypal . . ., je tam jedno ložisko zajištěné segrovkou a napínák se jen tak nerozsype. Pokud prochází ovšem řetěz v rolně v její ose a rolna není vykloněna do strany, pak něco vydrží (vlastní zkušenost pokud si to hlídáš).

O kolik slabší těsnění karteru jsi použil aby jsi vyřešil tu "velkou vůli" kliky do stran? 3mm těsnění pod válcem je nesmysl, těsnění by velice rychle "podfouklo" resp. neexistuje těsnící materiál který by v této síle odolal na tomto místě motoru. Je tam těsnění stejně jako u Sky Hawka, kdy Grubee dával dvě 1mm na sebe a po stažení svorníků nějakých 1,4 - 1,6mm.
U těchto nových motorů je válec ze Sky Hawka GT.

Cinkání ve válci chcete řešit koupí značkovějšího pístu? A co zkusit mrknout na pístní ložisko, nebo co když je vůle v oku ojnice? Když jste tak důsledně rozebrali celý motor a měnili všechny ložiska a gufera pak nechápu návrhy řešení a už vůbec ne řešení gumy v žebrech po vzoru MZety.

Upěvnění rozety na náboj,nádrž z pw50,kvalitní přední svetlo,pneu (toto odešlo po 1000km).
Není třeba problém v tom kdo ty věci upevňoval? A jak je upevňoval? Co třeba kontrolovat vše během provozu? Že to odešlo samo po 1000km to by mě fakt naštvalo :)

Karbec(nemožnost štelovat) boost no a jistě další a další úpravy. OK beru jako další pokus o tuning, stejně jako rozeta a výměna všech ložisek a gufer. Jinak v sadě je prostě karbec NT který na tomto motoru funguje. Hodně dokáže vyřešit třeba poloha jehly v šoupěti.

Není nad to mít možnost s něčím štelovat . . .

Olej Dolmar jaso FD, polosyntetika z Polska, snížená kouřivost. Hm to mi řekni jak to dělají? Maximálka po zajetí 60km/hod supeeer.

Tady máš odkaz na uchycení rozety a s volnoběžkou vyrobitelný v ČR. Pokud měníš všechny ložiska a gufera nebude to pro Tebe problém.
https://www.motokolari.cz/viewtopic.php ... t=50#p4423

S karburátorem Ti neporadím (NT funguje dostatečně).

Jo a to gufero s kolínkem karburátoru. Co čekáš po tom co s tím motorem s bráchou provádíte.

Přeji dalších najetých 100 000km bez otravné údržby.

Madhu



Tom
Příspěvky: 7
Registrován: Út 06. Lis 2018 20:03:07

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od Tom » Stř 07. Lis 2018 22:19:52

zdravíčko.děkuji za odpověd a na upřesněnou dodám--- samozřejmně jsme si vše z vašich stránek prohlédly atd,jak jsem psal,dost dobře jsme věděli do čeho jdem.lidi to tu montují do hroznejch verglů tak nás ani nenapadlo že bude problém,vlastně jediný byl s kolínkem karbce(potřeboval by vyhlejší) ale jak jsem koukal u vás ani to není problém. a ano,páčka s aretací byla součástí motoru,ovšem na obrázku sady byla páčka obyčejná tak jsme objednaly a je to dobrá věc.Dále,nevím jestli jsem to neuvedl nebo jsme se nepochopily,výměna všech ložisek proběhla okamžitě po koupi,zajeto 1000km na normal rozetu,proto další objednávka těsnění atd.gufero jsem z motoru vyndal když se vše měnilo v takovém to stavu a výlisek v kolínku karburátoru tam byl prostě z výroby viz foto. ano,ložisko v napínáku odešlo vlastní blbostí,nekontrolovalo se to a byl vyosený,to nejspíš nevydrží žádné ložisko.dal jsem tam dvě,vše pěkně v ose a maká.no že je origo řetěz šajs jistě víš,proto také nabízíte čz což byla objednávka třetí :D cinkání ve válci- od počátku v origo stavu,vůle na čepu žádná,oko ojnice vše v pořádku,cinká to mírně ale cinká i na full sintetiku.ložisko ojnice i čepu nové.jezdí jich tu cca 5 a u všech slyšitelné.co nechápeš na gumách v žebrech?že to tak funguje na značkových moto?a tady také?prostě to přestane rezonovat: měl jsi v něčem někdy olej dolmar?běží mi ve všech pilách cca 20let,nevím kde je vyráběný(stihl také vyrábí některé modely v číně apod) a co má být?značkový výrobce si vše ohlídá nehledě na to že olej dolmar je přebarvený a nejakými aditivy doplněný olej castrol.z tvé odpovědi mám trošku dojem že znás děláš náctileté blbce co otevřeli motor poprvé a zkouší na něm co to dá,věř mi že to tak není :lol: , no že upadla čínská lampička z řídítek jistě není tím že jsem debil ale tím že je to skurvenej šmejd a prasl plastový úchyt a vážně jsme netušili že sjede novou pneu za dva měsíce (určitě mi nepiš že jsem ji podhustil nebo přehustil) prostě koupí pneu kvalitní a svetlo totéž(snad ten plášt namontuju správně :lol: ) .ted má najeto cca1300km s 40rozetou jede max 60,příjemná cestovní rychlost od 40 do 50km/h.karbec je v pohodě ale určitě by se našel lepší.s boostem žádné zkušenosti nemáme.klapky nechce.nádrž chtěl hezčí,sehnali jsme z pw50.dopředu by to chtělo tlumiče. jinak za ty peníze po doladění super strojek s krásnou spotřebou. je lepší uchycení rozety na náboj mimo dráty nebo na kotouč brzdy? děkuji za připomínky



Avátar uživatele
Madhu
Příspěvky: 314
Registrován: Pá 01. Srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od Madhu » Čt 08. Lis 2018 9:42:42

Tome, rozhodně z Tebe nic nedělám, to bych si nedovolil nejsem trotl. Neříkej mi ale, že motor netestuješ na to, co vydrží? Já jsem si už jako náctiletý stavěl "krosku" motorku a hrabal se v převodovce. Na všechno jsem si přicházel, spoustu věcí zničil a když jsem už nevěděl zeptal se táty. Proč ne? Táta mi nikdy neřekl že jsem blbec.
Ty gumy se dávaly i do ČZtek, ale jak říkal můj kamarád který tam v té době dělal ve vývoji jako mlaďoch, byl to jen chvilkový nápad místních Ingenýrů, od kterého zase rychle upustili (bylo to nákladné na to, jaký to mělo konečný výsledek). V MZtách se to nedalo přehlédnout po dlouhou dobu. Jo a to gufero se často hodně dočuní když se vyndává, to jen moje zkušenost nic víc. K té pneumatice, proč kupuješ srač...?
Některé čínský nylony se dokáží ze strany otevřít/prasknout a letíš na hubu přes řidítka.
Madhu



Tom
Příspěvky: 7
Registrován: Út 06. Lis 2018 20:03:07

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od Tom » Čt 08. Lis 2018 10:48:42

zdravím, děkuji ti za odpověd a jsem rád že si rozumíme.Ano,také jsme si prošli dobou předělávek dveapůlí na crossky atd a jsem za tu dobu rád a koukám že jsi to měl stejné :D . Rozhodně jsem nechtěl motor zahanbit,za ty peníze super povození(co si budem vykládat,kdyby to byl japonec tak je cena v několikanásobku této) takže mi jsme velmi spokojený.Ano,motor jsme testovali :lol: a můžu ti s klidem říct že je v celku spolehlivý(vím 1300km není moc,bratr ovšem do konce roku dá určitě přes 2tis)Vždy dojel na místo určení i s 20kg batohem a už sebou nevozí ani tolik nářadí ;) Pneu jsme koupili novou mitasku(made in slovenia) za 340kč,nové pneu na kolo jsme kupovali poprvé v životě a neměli jsme vůbec páru kolik km vydrží.ted už víme že musíme koukat v úplně jiné cenové kategorii(měli byste nejaké doporučení kvalitní pneu26?z trošku větším vzorkem)Simering bohužel povyjel za chodu a dostal se do kontaktu s rotorem,ovšem takovouto závadu jsem měl i na moto a profipile takže s toho bych nedělal žádné závěry.Otázka na vás,koukám že je v prodeji ruční startování,vím že je potřeba namontovat volnoběžka a delší střed šlapek,je to spolehlivé?líbí se nám to protože bratr má vcelku problém nastartovat(nemá áčkovej stojan a startuje jednou rukou pověšenou za sedačku) ovšem chytá to celkem na brnk. další otázka- je bezpečné mít jednopáčku na dvě brzdy?samozřejmně nejaký kvalitní výrobce,jde nám o to že na kolo to má až moc ovládacích prvku na řídítkách a přes páčku spojky se mu blbě brzdí zadní brzdou.(a to chceme jěště dodělat ovládání sytiče na řídítka)jaké máte přední světla na kolech? děkuji za reakce a mějte se



Avátar uživatele
Madhu
Příspěvky: 314
Registrován: Pá 01. Srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od Madhu » Čt 08. Lis 2018 14:57:18

Mitas nebrat, dal jsem při závodech třetí, poslední duši co jsem měl a ta teprve udržela tlak. Na bikros kole dávám klukovi 6,8 Bar. Při závodech se to fakt hodí. Podívám se na ní co jsem vyndal z krabičky od Mitas a na ní napsáno Rubena. Fakt už nikdy. Používám pro prcka už pouze 20" duše Kenda, obutí Tiaga a na sjezďákovi i na drtovi MAXXIS. Je to jedno jestli 26" DTH nebo 27,5" s hrubým vzorkem, ale MAXXIS. Poprvé teda jezdím enduro bezdušáky čemuž jsem se dlouhou dobu úspěšně bránil. Tak že za mě MAXXIS, za kvalitu si tady ale zaplatíš.

Tyhle motory odpovídají fakt poměr kvalita a cena, tedy alespoň se o to snažíme. Musíš se o něj ovšem hezky starat. Má to rád.

Ruční startování je ok, pokud si budeš dávat pozor kam až taháš za špagát a nepůjdeš na doraz. Jinak ho serveš a pak se ti začne i špatně vracet. Tam je to spíše obráceně, pokud máš vzadu volnoběžku neobejdeš se bez ručního startéru. Ruční startér můžeš mít klidně i bez volnoběžky, ale pak je to zbytečný krám navíc. Jak píšeš musíš si s tím startérem hlídat odstup klik resp.od jeho krytu.

Áčkový / vidlicový stojany nám právě přišly je to docela praktická záležitost.

Jednu páčku na dvě lanka, tzn. ovládat jednou páčkou přední i zadní brzdu to může být o dobrou držku, musíš si to stále hlídat a kontrolovat. Podle zákona je to třeba zakázané, musíš mít dvě nezávislé brzdy.

Páčka na zadní brzdu je na pravou ruku tam by neměl být problém se spojkou, nebo to máte jak na motorce? Je fakt že toho ovládání na řidítkách je po montáži motokola trochu hodně, ale vlastně jen o tu jednu páčku brzdy.

Sytič na řidítka je docela podle mě zbytečný. Nebo jak moc ho používáte? Vím že to měl na řidítkách Simson, ale ten měl u nějaké verze karbec něco jako Dellorto.

Světlo používáme normální LEDkový na AA baterky, brát si šťávu z magneta byl po čase vždycky nějaký problém viz. elektroporadna.

Madhu



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 611
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od j-z » Čt 08. Lis 2018 16:28:05

Líp než Madhu bych to neřekl.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Tom
Příspěvky: 7
Registrován: Út 06. Lis 2018 20:03:07

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od Tom » Čt 08. Lis 2018 19:04:17

aha,takže se mi nezdálo že mu ucházeli kola,obden dofukuje.na pneu jsem koukal,docela darda ovšem pokud vydrží,co by né.levný nemaj cenu,to už víme. s tím startováním nám jde o to co je snažší a pohodlnější,jestli dát áčkovej stojan(vydrží zhoupnutí celou vahou člověka?)nebo dát ruční. na tu dvoubrzdu nejspíš kašlem,už jsem to tu někde četl že je to o hubu. proč jsem dal páčky obráceně nevím,asi zažité s moto.Ano,u simáče jsem měl sytič u plynu,na emzetě to samé.sytič vytáhne jen za studena ovšem s tim jeho momentálním startováním by ho potřeboval na řídítkách :lol: brát štávu z magneta nechcem,vyřešíme to nejakou kvalitnější lampičkou.zatím jen jezdí. průběžně budem dělat nejaký úpravy a bude to fajn vozítko.bude někdy výhledově na skladě ten boost systém?díky



Avátar uživatele
Madhu
Příspěvky: 314
Registrován: Pá 01. Srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od Madhu » Pá 09. Lis 2018 10:54:26

Ne nezdálo, při takto velkém tlaku vzduch prochází normálně skrz gumu. U Mitasek tedy i mikro dírama kolem ventilku. Mají nějakou divnou výrobní technologii, nebo berou Béčka co se nepovedly od Rubeny.

K obutí, dají se koupit i dobrý třeba Schwalbe. Moje žena má Rapid Rob. Mají na středu hustý vzorek, tak že jí na silnici tolik nedrnkají a v terénu ji to udrží. U Maxxis už řešíš vlastnosti směsi gumy, jestli tě to udrží na mokrých kořenech pak se rychleji opotřebovávají, nebo tvrdší na šutry a pod. Jsou nejlepší ale nejdražší.

Áčkový stojan není na to aby sis na kolo sedal jako jsem to dělával na tátově motorce :) Má svoje limity, hlavně ten seřizovací mechanismus výšky. Dají se někde koupit i ocelové bez možnosti seřizování.

Obráceně páčky si dávají některý lidi co jezdí BMX. Když si od nich půjčíš kolo na trati, zaručeně si nameleš.
Jde o zvyk, brzdíš instinktem. Jednopáčka pro dvě lanka, ano je to na neustálou kontrolu.

Brát z budící cívky magneta přímo na světelný zdroj je kravina. LED lampička je TOP.

BOOST systém si vyrobíš sám.

Madhu



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 611
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od j-z » Pá 09. Lis 2018 11:06:28

Madhu napsal:
Pá 09. Lis 2018 10:54:26


BOOST systém si vyrobíš sám.

Madhu
Nechceš mi spíš poradit, co udělat s hlukem? Tuhle jsem potkal sraz Babetistů, všechny stroje byly tišší než ty naše kola, některý z nich jen tak ševelily.
Vejfuk, sání?


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Avátar uživatele
Madhu
Příspěvky: 314
Registrován: Pá 01. Srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od Madhu » Pá 09. Lis 2018 12:16:43

j-z napsal:
Pá 09. Lis 2018 11:06:28
Madhu napsal:
Pá 09. Lis 2018 10:54:26


BOOST systém si vyrobíš sám.

Madhu
Nechceš mi spíš poradit, co udělat s hlukem? Tuhle jsem potkal sraz Babetistů, všechny stroje byly tišší než ty naše kola, některý z nich jen tak ševelily.
Vejfuk, sání?
Babeta je jiný motor. Jiný zdvihy, jiný kompresní poměr, prostě všechno uvnitř (na její dlouhé cestě vývojem snad někde od 70 let.) Tlumič výfuku uchycení v rámu všechno se sčítá. Budeš se muset smířit s osudem :)
http://www.hellsbabetts.cz/servis/katal ... %20210.pdf



Tom
Příspěvky: 7
Registrován: Út 06. Lis 2018 20:03:07

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od Tom » Pá 09. Lis 2018 21:35:21

koukali jsme na různé pneu,popravdě s tím nebude jezdit závody ani nejak extra po lese,vetšina cest se odehrává po asfaltu a polních cestách takže nebude potřebovat tu nej,ovšem sezonu by vydržet mohla. momentálně znovu píchlá zadní pneu :roll: startování teda nejspíš vyřešíme ručním startérem,je to asi nejelegantnější řešení.k výfuku-babeta je proti tomuto motorku chcípák,ovšem použít z ní koncovku nás také napadlo( nejspíš by klesl výkon) tak jsme zatím nacpali do koncovky ocelovou drátěnku a hluk se trochu utlumil(ztrátu výkonu nepocitujě),bohužel vyplnit vatou nepůjde bez zásahu do něj. přináší něco ten boost system?lepší chod nebo výkon?jak funguje vím,ovšem naživo jsem ho nikde neviděl



Odpovědět