Suchá skříň primáru na mokro

Na co to jezdí, čím, jak a kde mazat.

Moderátoři: j-z, Velkocus

Ivo

Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od Ivo » Čt 27. Zář 2018 8:27:06

Ahoj, nezkoušeli jste někdo upravit suchou skříň primáru na olejovou náplň? Připadá mi, že suchý převod je největší slabinou a taky zdrojem hluku a vůbec opotřebení motorů MACHINA - Fire Horse. Samozřejmě se bojím hlavně toho, že původně suchá spojka si nebude v oleji lebedit, ale představa, že by to všechno běhalo potichu a vydrželo 10x víc, mě docela láká :-). Stačily by myslím dva šroubky do závitu, jeden nahoře nalévací a jeden dole výpustní, za životnost tak 3x použít.



romi
Příspěvky: 44
Registrován: Stř 11. Črc 2018 18:04:07

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od romi » Pá 28. Zář 2018 5:40:07

Nápad není špatný. Musela by se udělat jiná spojka, něco takového jako má fichtl..



Ivo

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od Ivo » Pá 28. Zář 2018 21:30:34

A proč jinou spojku? Kvůli tomu, aby to udržela, nebo protože by nesnášela olej (třeba bobtnala nebo nevím co ještě jiného by mohla dělat). To právě nejde předělat, na to tam není místo, nemůžem dát místo jedné lamely třeba 5 :-). Navíc přes ten odpor, který by měla, by nešlo kolo ani rozjet.



p323
Příspěvky: 32
Registrován: So 23. Črv 2018 7:29:09

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od p323 » Ne 30. Zář 2018 2:10:18

Ivo napsal:
Pá 28. Zář 2018 21:30:34
A proč jinou spojku? Kvůli tomu, aby to udržela, nebo protože by nesnášela olej (třeba bobtnala nebo nevím co ještě jiného by mohla dělat). To právě nejde předělat, na to tam není místo, nemůžem dát místo jedné lamely třeba 5 :-). Navíc přes ten odpor, který by měla, by nešlo kolo ani rozjet.
No tak to tam nalej a pak nám řekneš jak to dopadlo😉



kuttil
Příspěvky: 42
Registrován: Stř 03. Zář 2014 21:52:49

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od kuttil » Ne 30. Zář 2018 13:41:58

p323 napsal:
Ne 30. Zář 2018 2:10:18
Ivo napsal:
Pá 28. Zář 2018 21:30:34
A proč jinou spojku? Kvůli tomu, aby to udržela, nebo protože by nesnášela olej (třeba bobtnala nebo nevím co ještě jiného by mohla dělat). To právě nejde předělat, na to tam není místo, nemůžem dát místo jedné lamely třeba 5 :-). Navíc přes ten odpor, který by měla, by nešlo kolo ani rozjet.
No tak to tam nalej a pak nám řekneš jak to dopadlo😉
No já nevím ,ale mám zkušenost ,že jsem jednomu kamarádovi musel spojku komplet odmastit,protože se dostala na přítlačný talíř vazelina a nechtělo to vůbec startovat,nevím proč by to mělo fungovat v olejové lázní když stačí troška mastnoty a už prokluzuje spojka
muselo by to být řešené úplně jinak a né jak to je ted
jsou to moje zkušenosti z praxe ,teorie je jedna věc ,ale praxe je úplně někde jinde
a předělávat něco co funguje ,jenom kvůli kraválu je nesmysl ,ten kravál dělá i vůle na ložisku když je volnoběh, při jízdě to už není ,tak hrozné
tolik mé poznatky ,když to někdo dotáhne do funkčího konce nechám se přesvědčit o opaku ,ale zatím to nikdo nepředvedl zdraví kuttil



p323
Příspěvky: 32
Registrován: So 23. Črv 2018 7:29:09

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od p323 » Ne 30. Zář 2018 18:47:34

Pravděpodobně by to prokluzovalo, ale možná záleží i na lamelách.
Co se týče lamel tak moje zkušenost je taková, že ty černý origo lamely stojí uplně za prd. Ty z toho světlehnědýho materialu jsou mnohem lepší a drží o mnoho líp.



jirka
Příspěvky: 73
Registrován: Út 22. Črc 2014 8:38:06

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od jirka » Po 01. Říj 2018 15:21:11

Stadak ma asi taky jednu lamelu dat korky



Ivo

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od Ivo » Út 02. Říj 2018 20:54:49

Díky za odezvy a podněty. Jaká že ty "světlehněné" lamely jsou zač? Náhradní nebo které konkrétně? Taky myslím, že dobrá lamela při té síle, kterou vyžaduje na páčce, by to mohla udržet i v oleji. A myslím, že primár v oleji by byl posun motoru o hodně dopředu, tohle vidím jako jeho slabé místo.



romi
Příspěvky: 44
Registrován: Stř 11. Črc 2018 18:04:07

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od romi » Stř 03. Říj 2018 7:22:36

Ivo napsal:
Út 02. Říj 2018 20:54:49
Díky za odezvy a podněty. Jaká že ty "světlehněné" lamely jsou zač? Náhradní nebo které konkrétně? Taky myslím, že dobrá lamela při té síle, kterou vyžaduje na páčce, by to mohla udržet i v oleji. A myslím, že primár v oleji by byl posun motoru o hodně dopředu, tohle vidím jako jeho slabé místo.
Pokud to chceš realizovat tak do oleje patří korek. Na youtube najdeš jak se to dělá....,případně ti poradím. Kdysi jsme tak opravovali fichtly.



p323
Příspěvky: 32
Registrován: So 23. Črv 2018 7:29:09

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od p323 » Stř 03. Říj 2018 23:30:00

Ivo napsal:
Út 02. Říj 2018 20:54:49
Díky za odezvy a podněty. Jaká že ty "světlehněné" lamely jsou zač? Náhradní nebo které konkrétně? Taky myslím, že dobrá lamela při té síle, kterou vyžaduje na páčce, by to mohla udržet i v oleji. A myslím, že primár v oleji by byl posun motoru o hodně dopředu, tohle vidím jako jeho slabé místo.
Můž jen doporučit. A možná by to udrželi i s olejem...
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 2362091976



Ivo

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od Ivo » Pá 05. Říj 2018 9:27:24

Díky, to vypadá dobře i kdyby jako jakákoliv náhrada. Až budu mít ty korky nebo co to je, prostě to zkusím upravit na olej a buď to půjde, nebo nepůjde a vyměním zpátky za nové/suché a pojede to dál nasucho :-)



romi
Příspěvky: 44
Registrován: Stř 11. Črc 2018 18:04:07

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od romi » Pá 05. Říj 2018 9:50:10

Ivo napsal:
Pá 05. Říj 2018 9:27:24
Díky, to vypadá dobře i kdyby jako jakákoliv náhrada. Až budu mít ty korky nebo co to je, prostě to zkusím upravit na olej a buď to půjde, nebo nepůjde a vyměním zpátky za nové/suché a pojede to dál nasucho :-)
Korkové lamely si vyrobíš sám. Jak.... koupíš obyčejné špunty )zátky). Nařežeš na požadovanou velikost , plus nějaký přídavek. Lamely dáš vařit do hrnce s vodou. po vaření budou měkké a půjdou dobře zasunout do okének. Počkáš do druhého dne a na smirkovém plátnu zbrousíš osazenou spojku na patřičnou sílu.. Při výrobě používej vlastní mozek, já ti pišu pouze jak na to. Není to přesný výrobní postup..



p323
Příspěvky: 32
Registrován: So 23. Črv 2018 7:29:09

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od p323 » Pá 05. Říj 2018 12:26:30

romi napsal:
Pá 05. Říj 2018 9:50:10
Ivo napsal:
Pá 05. Říj 2018 9:27:24
Díky, to vypadá dobře i kdyby jako jakákoliv náhrada. Až budu mít ty korky nebo co to je, prostě to zkusím upravit na olej a buď to půjde, nebo nepůjde a vyměním zpátky za nové/suché a pojede to dál nasucho :-)
Korkové lamely si vyrobíš sám. Jak.... koupíš obyčejné špunty )zátky). Nařežeš na požadovanou velikost , plus nějaký přídavek. Lamely dáš vařit do hrnce s vodou. po vaření budou měkké a půjdou dobře zasunout do okének. Počkáš do druhého dne a na smirkovém plátnu zbrousíš osazenou spojku na patřičnou sílu.. Při výrobě používej vlastní mozek, já ti pišu pouze jak na to. Není to přesný výrobní postup..
Tak jsem to jen tak ze srandy zkusil s těmi hnědejma lamelama. A samozřejmě, že to prokluzovalo😀. Nejsem si jist jestli by to ten přítlačnej udržel i kdyby tam byly lamely z korku.. Spíš asi ne.. U motorek se spojkou v oleji jsou na korcích hladké plechy. Tenhle náš přítlačnej má vroubkování..



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 601
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od j-z » Pá 05. Říj 2018 20:53:55

Za sebe bych řekl, že kitová spojka životností odpovídá zbytku motoru. A hluk bych řešil spíš na přívodu vzduchu, a hlavně jiným vejfukem.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 566
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od Tor158 » Stř 10. Říj 2018 21:15:10

:shock: Jak to borci chcete utěsnit na spojkovém ložisku a duté hřídeli spojky.Nechápu,
že někdo řeší lamely a přítlak a přitom mu olej uniká do karteru.Je možné jsou zde takoví
lidi které to nenapadne.Opékejte buřty.Tor. :shock:



p323
Příspěvky: 32
Registrován: So 23. Črv 2018 7:29:09

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od p323 » Čt 11. Říj 2018 9:41:59

Tor158 napsal:
Stř 10. Říj 2018 21:15:10
:shock: Jak to borci chcete utěsnit na spojkovém ložisku a duté hřídeli spojky.Nechápu,
že někdo řeší lamely a přítlak a přitom mu olej uniká do karteru.Je možné jsou zde takoví
lidi které to nenapadne.Opékejte buřty.Tor. :shock:
Slyšel si už někdy o filcu? Dřiv když nebyl simerink tak se to běžně použivalo. Oleje by se dalo jen tak ke dnu.



Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 566
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od Tor158 » Čt 11. Říj 2018 10:39:03

Simering je stará věc a tento motor není na to dělán.Jak by jste tam ten simering
dali :o .Mimochodem, tam kde je ve spojce olej, je vše na simeringu.Ten filc
je jenom nějaké provizorní řešení.Jak by jste ho tam dostali?Je to blbost!
I když budete mít málo oleje, tak se to rozstřikem dostane ven.Utěsnit to
nejde.Tor. :shock:
Přílohy
376.JPG



p323
Příspěvky: 32
Registrován: So 23. Črv 2018 7:29:09

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od p323 » Čt 11. Říj 2018 19:26:02

Tam kde je tyčka, vyseknout přesnej filcovej kroužek. Na ložisko tmel na těsnění motoru. Muselelo by se to zkusit jak moc to bude propouštět, ale s tímhle přítlačným kotoučem je to všechno stejně zbytečný..



Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 566
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od Tor158 » Ne 14. Říj 2018 22:09:53

Je to od začátku blbost- autora příspěvku který o tom nic neví.Tor. 8-)



Odpovědět