Základy tuningu

Kde koupit, na co se zaměřit, jaký typ, ...

Moderátoři: j-z, Velkocus

Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 562
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Základy tuningu

Příspěvek od Tor158 » Čt 30. Srp 2018 13:49:12

Pořiď si staré dynamo z náklaďáku.Budeš potřebovat trochu otáčky.Tedy převod.
Nebo rovnou na klikovku přes hardy spojku.Zapojíš ho jako derivační ,ještě lépe
jako cize buzené.Na stator zapojíš odporníky.Budeš měřit proud odporníkem a napětí na něm.
Výkon se počítá P=U x I.Uplně jednoduché.
Do PC bude stykový obvod digitálně-analogový převodník, který ocejchuješ uplně jednoduše.!!
Takže taková brzda je použitelná na cokoli.Na normální amaterský provoz to stačí.
Na takové brzdě jsou hlavně zajimavé konstrukce těch odporníků.Budeš potřebovat tak
do 5Kw a mužeš použít vodní systém v kýblu..No a potom mužeš tvořit konečně soft.
Otáčky vemeš od magneta a mužeš je zapracovat do softu(budeš, ale muset vymyslet
hardwarový převodník)Když ne, tak tím nakrmíš čítač.No a je hotovo.Tor. :lol:
Jo a ještě zdroj pro buzení dynama(asi z PC)Vše ;)



Avátar uživatele
master
Příspěvky: 4
Registrován: Ne 08. Črc 2018 14:49:03

Re: Základy tuningu

Příspěvek od master » Ne 16. Zář 2018 1:45:44

Ahoj všetci. Sledujem toto fórum dlhšiu dobu a chcem ho pochváliť :) . No a teraz moja otázka: uvažujem o úpravách za účelom zvýšenia ťahu čiže krútiaceho momentu odspodu. Čo ho najviac zvýši? Uvažoval som o overenej klasike ako liatinový valec so zlícovaními kanálmi, nahodiť dlhšie sanie spolu s tuning karburátorom( alebo Walbro prípadne niečo podobné ozaj Walbro má aké výhody? Čítal som že je podtlakový čiže má asi nižšiu spotrebu)a priechodnejší výfuk( doma mi leží z Jawy 555 Pionier len neviem či by nebol krátky a tým uberal spodok). A ešte vymyslieť lepšie zapaľovanie ako má napr. Tor aby efektívnejšie spaľovalo zmes akurát som rozmýšlal ako dosiahnuť aby hádzalo 2 iskričky po sebe ale zatiaľ som na nič lepšie ako spojiť dve nezávislé jednotky nastavené aby nepálili rovnako ale posebe nenapadlo. Takéto zapaľovanie mal posledný z klasických Mini Mk VII aby splnil emisie a tiež mu to zvýšilo výkon :) . A ešte sa spýtam či má liatinový tuning valec nejakú vrstvu na sebe ktorá by zvyšovala životnosť lebo by som chcel nahodiť väčší piest( ako sa hovorí objem nenahradíš :) ) No a na záver ešte posledná vec či sa to celé oplatí alebo mám hneď kúpiť Skyhawk? Len tak pre úplnosť staviam Drift trike čiže driftovaciu trojkolku a tam je sila nutná.


master 🔧🔨🔩

Avátar uživatele
master
Příspěvky: 4
Registrován: Ne 08. Črc 2018 14:49:03

Re: Základy tuningu

Příspěvek od master » Ne 16. Zář 2018 1:52:33

_20180916_014954.JPG
_20180916_014954.JPG (26.25 KiB) Zobrazeno 69 x
Prikladám základ rámu.


master 🔧🔨🔩

RBMK
Příspěvky: 89
Registrován: Po 11. Zář 2017 13:49:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Základy tuningu

Příspěvek od RBMK » Po 17. Zář 2018 7:59:26

Na drift trike motor ze sekačky, nějaký výkonnější. Nebo dát do firehorse bronzový futro na ojnici, zvýšit kompresi, dát převod do síly, spasovat příruby a kanály, a dobrý. Skyhawk má jen spasovaný kanály, příruby a větší kompresi, proto má ukrutnou sílu v nízkých otáčkách od prvního šlápnutí do pedálů, ale netočí moc velké otáčky, rychlost končí někde na 36km/h při 44z a 700C. Litinovej válec maj na ebay z pily, 9ccm, na amerických fórech to řešili jak ho zpasovat, a nějaký 70ccm válec na simsona nebo něco podobného by taky jel hezky. litina žádnou ochrannou vrstvu nepotřebuje, v tom je její kouzlo a díky tomu má dlouhou životnost.



Avátar uživatele
master
Příspěvky: 4
Registrován: Ne 08. Črc 2018 14:49:03

Re: Základy tuningu

Příspěvek od master » Út 18. Zář 2018 19:33:18

Nad motorom z kosačky som uvažoval ,ale všetky majú odstredivú spojku a ja chcem ovládať páčku :) a ešte jeden nedostatok je ten ,že majú oveľa nižší výkon pri vyššej hmotnosti( dané konštrukciou). Vidíš na Simsona som zabudol že by mohol tiež pasovať. Simson má zdvih 44mm Firehorse neviem koľko má reálne čo som čítal tak od 38 do 42 vraj ako ktorý( neviem čo je na tom pravdy). Čo som našiel tak Simson má pekný krútiaci 6.5Nm pri cca 5 750ot/min čo je ale dosť vysoko. Krivka je však plochejšia tak by mohol byť vhodný :) . Otáčky podľa mňa 6-7k je dosť nemusí točiť 13k ako krosky a píly :D . K tej rýchlosti no nečakám že to bude lietať 70 :D tých 40 podľa mňa bohate stačí na Drift trike. Ozaj na youtube som jednu našiel práve s týmto kitom (objem neviem) a jazdilo to v pohode tak by možno pre začiatok stačila aj séria. V každom prípade sa Nm a kW navyše len hodia :) Ešte ma napadlo nahodiť kľuku z Jawy 20/21 má zdih 44 čo by pri zníženej hlave mohlo spolu spraviť kompresiu 9,5. V sérií je okolo 6 že?


master 🔧🔨🔩

Avátar uživatele
master
Příspěvky: 4
Registrován: Ne 08. Črc 2018 14:49:03

Re: Základy tuningu

Příspěvek od master » Út 18. Zář 2018 19:50:11

tmp-cam-1754148223.jpg
tmp-cam-1754148223.jpg (10.43 KiB) Zobrazeno 23 x
_20180918_194630.JPG
_20180918_194630.JPG (19.62 KiB) Zobrazeno 23 x
_20180918_194701.JPG
_20180918_194701.JPG (17.49 KiB) Zobrazeno 23 x
_20180918_194725.JPG
_20180918_194725.JPG (17.24 KiB) Zobrazeno 23 x
_20180918_194743.JPG
_20180918_194743.JPG (14.64 KiB) Zobrazeno 23 x
Tu je piest čo som spomínal


master 🔧🔨🔩

Odpovědět