Základy tuningu

Kde koupit, na co se zaměřit, jaký typ, ...

Moderátoři: j-z, Velkocus

Avátar uživatele
PerformanceKing
Příspěvky: 6
Registrován: Ne 05. Srp 2018 9:36:44
Kontaktovat uživatele:

Základy tuningu

Příspěvek od PerformanceKing » Po 06. Srp 2018 10:38:23

Na fóru tohle celkem chybí tak byc hse rád podělil o pár informací ohledně spasování,timingu a podobně.
Níže pár informací:
Obrázek
Délka sání:
Krátké sání=výkon ve vyšších otáčkách ale menší kroutící moment v nižším pásmu
dlouhé sání=vyšší krutící moment v nižším pásmu otáček ale nižší výkon ve vyšším pásmu

Koncový tlumič výfuku
Dělší tlumič=pozvolná výkonová křivka (skútr,babeta a jiné vozidla pro běžnou jízdu)
krátky nebo žádný tlumič= strmá křivka která má za maximem rychlý spád (vhodné pro závodní motory)

port kanálů

Obrázek
přepouštění u motokol je běžně kolem 120 stupňů .Dá se jít až na 135 pokud upravíme i časování výfukového kanálu.

Výfukový kanál je u motorového kola bežně cca 140 a to je opravdu hodně málo,maximum je 180 ale zde by byl výkon pouze ve vysokých otáčkách

Výfukový kanál má být v první třetině širší kvůli co nejrychlejšímu odvodu spalin,v dolní části bývá uzší jelikož už se do pracovního prostoru dostává nová dávka paliva a uzším pruřezem zamezujeme vlétnutí nové směsi do výfukové soustavy.

leštění a lícování:

Lícujeme vždy,aby přechody byli co nejplynulejší!! Strmé přechody nemají vesměs smysl.
Leštíme: dno pístu (vrchní část,ta s šipkou),výfukový kanál,klikový setrvačník,prostor pro klikovou hřídel,spalovací prostor.
Neleštíme přepouštěcí kanály a sací kanály.Neleštěné kanálky nám zaručují promíchání směsi.kdyby byli leštěné tak nedochází k promíchání směsi oleje,benzínu a vzduchu.


Karburace:
Obrázek
Pokud nechceme závodit a stačí nám běžný jízdní styl tak tyto válce poběží i na 12mm karburátor.Příkladem jsou sériové motory minarelli 50 i 70,které mají v sérii 12mm karburátor.

Větší karburátor nám zajistí výkon ve vyšších otáčkách ale také spotřeba je jinde.
je také důležité zvolit kompromis.Platí zde pravidlo,že do velké diry sice foukneš ale neuděláš takový průvan a u karburátor uto sedí.
Pro běžné ježdění stačí karburátor 12 až 16mm a pro sportovní jízdu mimo ekonomiku ale za to pořádný výkon ,volíme karburátor 17 až 28mm.

Pro začátek by to mohlo stačit :-)

PK



Pavel79
Příspěvky: 9
Registrován: Čt 26. Črc 2018 10:13:06

Re: Základy tuningu

Příspěvek od Pavel79 » Po 06. Srp 2018 12:33:49

jako teorie je to dobrý, ale praxe je nakonec jiná. Každý cyklista potřebuje tah odspodu, jakoukoliv úpravou však bohužel o spodek přijdete. Jediné, co bych tak doporučil,je přechod na vyšší kubaturu, když motor nestíhá v kopcích. Nemá smysl tunit padesátku, kor ještě ty čínské motůrky.



Avátar uživatele
PerformanceKing
Příspěvky: 6
Registrován: Ne 05. Srp 2018 9:36:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Základy tuningu

Příspěvek od PerformanceKing » Po 06. Srp 2018 15:42:59

Pavel79 napsal:
Po 06. Srp 2018 12:33:49
jako teorie je to dobrý, ale praxe je nakonec jiná. Každý cyklista potřebuje tah odspodu, jakoukoliv úpravou však bohužel o spodek přijdete. Jediné, co bych tak doporučil,je přechod na vyšší kubaturu, když motor nestíhá v kopcích. Nemá smysl tunit padesátku, kor ještě ty čínské motůrky.
Spodek se da nastavit aůe i tak porad je to 2t :-) a 2t nikdy nebyl na spodek.



RBMK
Příspěvky: 68
Registrován: Po 11. Zář 2017 13:49:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Základy tuningu

Příspěvek od RBMK » Čt 09. Srp 2018 19:20:42




Avátar uživatele
PerformanceKing
Příspěvky: 6
Registrován: Ne 05. Srp 2018 9:36:44
Kontaktovat uživatele:

Re: Základy tuningu

Příspěvek od PerformanceKing » Ne 12. Srp 2018 20:22:06

RBMK napsal:
Čt 09. Srp 2018 19:20:42
Moje pokusy o tuning:
https://rbmk.rajce.idnes.cz/Motokolo_Brdsky_Splhac/
Dobré to je :-)



Odpovědět