Netáhne v plném plynu

Diskuze nad technickými problémy

Moderátoři: j-z, Velkocus

Kajlus
Příspěvky: 5
Registrován: Út 10. Dub 2018 16:33:19

Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Kajlus » Út 10. Dub 2018 16:39:37

Ahojte motokolaři,

postavil jsem si motokolo z kitu 48ccm. Najeto asi 200km, motor postupně nabíral na síle, ovšem od začátku se táhne jeden problém - při plném plynu motor netáhne, zvukově jak kdyby se dusil, semtam to střelí z karburátoru. Táhne cca do 3/4 plného plynu perfektně, pak se začne dusit. Jehla by na tomhle rozmezí už neměla mít vliv (přesto jsem posouval - beze změny). Čistil jsem celý karburátor, přívod benzínu, nic nepomohlo. Napadá mě dát jinou trysku - nevím jakou a kde ji koupit (jestli vyberu správnou). Dal by mi tu někdo odkaz, kde trysku koupit / nějaký návrh, čím může být tato příčina způsobena?

Díky moc,
Kajlus



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 601
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od j-z » Út 10. Dub 2018 18:59:53

Zkus kouknout na palivovou cestu, zejména ten papírový filtr se drolí. Trysky se řešily např. tady:
viewtopic.php?f=21&t=81


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Avátar uživatele
Madhu
Příspěvky: 300
Registrován: Pá 01. Srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Madhu » Út 10. Dub 2018 19:29:31

Proč trysku? Zkus se nejdřív podívat na svíčku a napiš jak je na tom.



Kajlus
Příspěvky: 5
Registrován: Út 10. Dub 2018 16:33:19

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Kajlus » Út 10. Dub 2018 21:09:03

Svíčku jsem koukal - ze začátku jsem ji měl černou mastnou (moc oleje, míchal jsem těch 1:20, prvních cca 180km), teď jsem začal míchat méně oleje a začíná mít takový cihlový nádech, takže si myslím, že tam by problém být neměl. Zítra mohu přihodit nějaké foto.



Avátar uživatele
Madhu
Příspěvky: 300
Registrován: Pá 01. Srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Madhu » Stř 11. Dub 2018 14:55:22

Cihlový nádech, jde hlavně o to jestli je čistá. Kdyžtak se může dobarvit :)



Kajlus
Příspěvky: 5
Registrován: Út 10. Dub 2018 16:33:19

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Kajlus » Čt 12. Dub 2018 11:16:30

Napadlo mě, jestli při plném plynu jen nejde do motoru hodně bohatá směs, tak jsem oddělal celý filtr a nechal to sát úplně naplno. Výsledek víceméně ten samý.



Avátar uživatele
Madhu
Příspěvky: 300
Registrován: Pá 01. Srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Madhu » Čt 12. Dub 2018 13:16:12

No to by jsi poznal právě podle té svíčky. Zkus sem dát fotku izolátoru s kontakty a napiš jakou svíčku tam máš. Při testování si můžeš sundat klidně výfuk a to uvidíš výsledek :)



Kajlus
Příspěvky: 5
Registrován: Út 10. Dub 2018 16:33:19

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Kajlus » Út 17. Dub 2018 19:59:05

Svíčka je tam od začátku (Super N17C 1320). Fotka v příloze :-)
Přílohy
IMG_20180417_193245.jpg



Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 566
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Tor158 » Pá 20. Dub 2018 14:38:13

Dal bych tam teplou N19.Ubral ještě trochu olej a soustředil se na
zapalování.Při vyšších otáčkách to nemusí dobře pálit.Začal bych s CDI.Tor.



Martin.provodov
Příspěvky: 10
Registrován: Po 21. Srp 2017 11:56:00

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Martin.provodov » Pá 20. Dub 2018 19:51:53

Mám stejný problém, cdi to není, originální karbec je srágora, s tuningem ten problem není



Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 566
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Tor158 » Pá 20. Dub 2018 20:29:06

To je samozřejmě motorkářský nesmysl.Originální karburátor je normálně
dobrý.Jezdím na něj leta bez problému a k naprosté spokojenosti.Chce to jenom
poštelovat, včetně zapalování.Není žádný problém.Jenom seřídit.Tor. :|



RBMK
Příspěvky: 90
Registrován: Po 11. Zář 2017 13:49:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od RBMK » Po 23. Dub 2018 8:01:31

Poštelovat. Mohl bych poprosit, jakou trysku, jakou výšku spodku plováku od spodku trysky, když je karbec hlavou dolů, jaký máš průměr difuzoru (13,6 nebo 14mm), máš mezi karbcem a sáním okroužek nebo ne, jaké máš sání, jestli je vybroušené na větší průměr nebo delší ocelové, jak máš upravený výfuk - vybité přepážky, uřezaná vstupní trubka, uřezaná výstupní trubka - zvenku/zenvnitř a o kolik, případně prodloužení.
Upravoval jsi kanály? Máš posunutý rotor?

Ptám se, protože mám dva motory a díly na stavbu třetího. Skyhawk 70ccm se speed 14mm karbcem jede jak pila, noname "80cc" nejede, tarokuje, nejde seřídit a úpravy nic nezlepšují. Buď je průser v zápalku a předstihu, nebo ve válci, nebo netěsnost (gufera mám objednaný). Už mě ten noname se*e tak, že začnu stavět další motor, od základu svůj, protože prostě nevim, co tomu krámu je. Zápalko postavím podle sekce CDI.

Ještě ke karbecu: potkal jsem NTTC, co má 13,6mm a odvětrání plovákové komory na boku "vysoko" - na horní části difuzoru, a SPEED nebo "rozsypanej čaj", co má 14mm difuzor a odvětrání plovákové komory nízko - zatáčí hned nad ní k filtru sání. S obouma mi noname motor jede na prd, a skyhawk jede dobře. podle mě nikdy není chyba v karbecu, pokud neni rozštelovanej výrazně blbě nebo tam výrobce nedal nějakou kravinu, třeba mega velkou trysku, ale to se podle mě dá doladit výškou hladiny v plovákové komoře, jako na fichtlu.



Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 566
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Tor158 » Po 23. Dub 2018 10:52:21

Používám normální motory Fire Horse nebo Sunway.Nemám žádné úpravy na motorech
jak píšeš.Jsou jenom dokonale přetěsněné.Používám normální karburátor a magneto
je vycentrované na nejvyšší špičkové napětí.Trysky originál.Neměřil jsem je a nic na
nich není napsáno.Rozhodující je vlastní zapalování a seřízení předstihu.Taky venkovní
seřizování hladiny paliva v plovákové komoře.Dále seřizování tlaku výfukových plynů
ve výfuku.Začal bych tím přetěsněním motoru(gufera-ne original,těsnění atd)Změřit
si těsnost motoru a kde to utíká.Potom bych pokračoval dál.Tor.



Jindra128
Příspěvky: 13
Registrován: Stř 18. Dub 2018 22:33:35

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Jindra128 » So 05. Kvě 2018 11:54:00

Měl jsem to samí sundej koncovku výfuku a pojede ti to rychleji a nebude se to dusit sice to bude řvát ale měl by jsi to zkusit......



Kajlus
Příspěvky: 5
Registrován: Út 10. Dub 2018 16:33:19

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Kajlus » Po 07. Kvě 2018 11:05:12

@Jindra128 Sundal jsem, řve to jako neskutečně, je to tak maximálně na cesty, na cyklo bych se s tím neodvážil. Každopádně to bohužel ani tak nejede lépe, spíše hůře. Od prvotního stavu jsem vyměnil trysku, dal jsem tam 64, znatelný nárůst výkonu, při dobrém počasí se to v plném plynu ani nedusilo, takže na vině bude určitě směs. Stejně tak mám sundaný vnitřní filtr (takový ten molitán), zasralo se to vždy olejem, jak to střílelo do karburátoru.



Shrekk
Příspěvky: 22
Registrován: Pá 04. Kvě 2018 5:44:54

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od Shrekk » Stř 16. Kvě 2018 6:47:29

Ahoj kluci, mam stejný problém který tady rozebíráte, protože jsem totální lempl a nedokázal bych seřídit ani Ručičky na Hodinách natož Jehlu atd tak mně zaujal příspěvek na Tuning se kterým tento problém vymizel.pokud dobře chápu radu a odpověď jednoho z účastněných rádců tak my stačí od Firmy A Je To. S. R.O koupit Tuningoví Karburátor za 750,-kč a začne my to tahat i na plný plyn?? Díky moc za Vaší pomoc. Všem přeju mnoho kilometrů bez komplikací.



jirkasta12
Příspěvky: 2
Registrován: Pá 05. Říj 2018 18:09:58

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od jirkasta12 » Pá 05. Říj 2018 18:20:43

kdy teda koupim tuning karbec tak problem vymizi?



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 601
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od j-z » Pá 05. Říj 2018 20:49:16

jirkasta12 napsal:
Pá 05. Říj 2018 18:20:43
kdy teda koupim tuning karbec tak problem vymizi?
Nemusí. Zkus spíš najít někoho v okolí, kdo se hrabe v motorech, klidně jen od sekačky.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Avátar uživatele
nulrum
Příspěvky: 87
Registrován: Ne 23. Říj 2016 0:51:51

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od nulrum » So 06. Říj 2018 8:42:03

Ahoj, dělalo mi to něco podobného, prostě v plném plynu jako by došel náhle benzín. Pomohlo až zvednutí hladiny benzínu v plovákové komoře. Prostě rozdělej karbec tam co je plovák a trošku přihni ten pákový mechanismus co má za úkol zavíraní přítoku paliva. To je ten malý čtyřhránek na konci zbroušený do jehlanu. Musíš to několikrát zkusit a pak to projet aby jsi vyděl jestli se to zhoršilo nebo zlepšilo.
A dej pak vědět jak jsi dopadl.



romi
Příspěvky: 44
Registrován: Stř 11. Črc 2018 18:04:07

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od romi » So 06. Říj 2018 11:45:40

nulrum napsal:
So 06. Říj 2018 8:42:03
Ahoj, dělalo mi to něco podobného, prostě v plném plynu jako by došel náhle benzín. Pomohlo až zvednutí hladiny benzínu v plovákové komoře. Prostě rozdělej karbec tam co je plovák a trošku přihni ten pákový mechanismus co má za úkol zavíraní přítoku paliva. To je ten malý čtyřhránek na konci zbroušený do jehlanu. Musíš to několikrát zkusit a pak to projet aby jsi vyděl jestli se to zhoršilo nebo zlepšilo.
A dej pak vědět jak jsi dopadl.
Pokud je hladina ok, budeš asi muset přetryskovat karbec, na origo trysce není napsaná velikost..Doporučuji koupit sadu v nějakém china obchodu. Já mám např. 65 až 150 dělení 0,05. Určitě to výjde levněji než nějaký jiný karbec....Na můj karbec pasovala 0,75 , jinému bude pasovat jiná....



jirkasta12
Příspěvky: 2
Registrován: Pá 05. Říj 2018 18:09:58

Re: Netáhne v plném plynu

Příspěvek od jirkasta12 » Po 08. Říj 2018 12:33:02

Svíčka vyměněna Karabec upraven a jede jak pila dekuji



Odpovědět