vítáme mezi vámi

Kde koupit, na co se zaměřit, jaký typ, ...

Moderátoři: j-z, Velkocus

Odpovědět
Tom
Příspěvky: 14
Registrován: úte 06. lis 2018 20:03:07

vítáme mezi vámi

Příspěvek od Tom »

zdravím vás vespolek,rád bych vám představil bratrovo kolo,říká mu dickfirehorst :D delší dobu koukáme na motokola známých a tak si ho koupil. do čeho jdeme jsme věděli,mám čínskýho skutra.po přečtení celého tohoto fora přišel den objednání sady,brali sme jí z e-dárků(prima prodejce,vše velmi rychlé),byla tu hned a druhé odpoledne už jezdil.původně měl přichystané jiné kolo ovšem do toho nešel motor napasovat.během dvou týdnů jsme objednávali jěště 3krát díly (páčka spojky s aretací,těsnění,rozeta40,štítek,řětěz atd,jen další dvě objednávky byly těsnění pod válec.)v édárkách z nás asi učůrávaly.takže první úprava byla výměna ložisek v napínáku který se rozsypal,další úprava byla výměna všech ložisek a simerinků za skf,nbr.výměna těsnění karterů za slabší(velká vůle kliky do stran)dále mě zarazilo nutnost 3mm těsnění pod válec,když dám měnší tak píst potká hlavu :shock: už od začátku cinká ve válci,mírně ale cinká,to bysme chtěli vyřešit koupí značkovějšího pístu,dost taky vyrušily gumy v žebrech alá MZ. čeká nás koupě upěvnění rozety na náboj,nádrž z pw50,kvalitní přední svetlo,pneu(toto odešlo po 1000km)karbec(nemožnost štelovat)boost no a jistě další a další úpravy. po úpravě najeto cca 1000km,mix 1:30 olej dolmar jaso FD.maximálka po zajetí cca 60km/h. doporučíte mi nejaký úchyt rozety na náboj objednatelný z čr?to samé karbec. děkuji za jakékoli rady a připomínky


Tom
Příspěvky: 14
Registrován: úte 06. lis 2018 20:03:07

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od Tom »

received_2012965912328742.jpeg
Přílohy
received_2012965912328742.jpeg


Tom
Příspěvky: 14
Registrován: úte 06. lis 2018 20:03:07

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od Tom »

received_492586381249200.jpeg
received_2288888801185348.jpeg
received_341224379989466.jpeg
takto vypadalo kolínko karbce,jelo to celých 30km/h
takto vypadalo kolínko karbce,jelo to celých 30km/h
gufero po cca 700km. střílení do karbce atd
gufero po cca 700km. střílení do karbce atd
gufero po cca 700km. střílení do karbce atd
gufero po cca 700km. střílení do karbce atd


Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 342
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od Madhu »

Ahoj Tome,
děkuji za pochvalu co se týká fungování e-shopu e-darky.eu v rychlosti odesílaného objednaného zboží.

Ke Tvým zkušenostem.
Pokud si kupuješ z e-darku motor (motorový kit), je již v popisu a dále pak ve fotopříloze něco jako "Foto rozložené sady ZDE, Rozměry motoru ZDE, Rozměry motoru (pohled zespodu) ZDE, Způsob montáže rozety ZDE, Nejvyšší povolená rychlost ZDE" (tj. url odkazy vedoucí na okótované fotografie). Je to právě přesně proto aby jsi nekoupil motor který nepůjde napasovat do přichystaného kola.

Koupě (páčka spojky s aretací, těsnění, rozeta40, štítek, řětěz atd., jen další dvě objednávky byly těsnění pod válec.) OK, ale 40T rozeta hned při zajíždění opravdu není nejvhodnější, ostatní jako páčka spojky s aretací, jsou součástí sady, těsnění, řetěz atd. to vše jednoduše svědčí o tom, že dostal motor hned zčerstva řádně naloženo a tisícekilometrové testování dílů a motoru nadále pokračuje. K tomu nemám co dodat a odpovídá to pokračování Tvého příspěvku.

Výměna ložisek v napínáku který se rozsypal . . ., je tam jedno ložisko zajištěné segrovkou a napínák se jen tak nerozsype. Pokud prochází ovšem řetěz v rolně v její ose a rolna není vykloněna do strany, pak něco vydrží (vlastní zkušenost pokud si to hlídáš).

O kolik slabší těsnění karteru jsi použil aby jsi vyřešil tu "velkou vůli" kliky do stran? 3mm těsnění pod válcem je nesmysl, těsnění by velice rychle "podfouklo" resp. neexistuje těsnící materiál který by v této síle odolal na tomto místě motoru. Je tam těsnění stejně jako u Sky Hawka, kdy Grubee dával dvě 1mm na sebe a po stažení svorníků nějakých 1,4 - 1,6mm.
U těchto nových motorů je válec ze Sky Hawka GT.

Cinkání ve válci chcete řešit koupí značkovějšího pístu? A co zkusit mrknout na pístní ložisko, nebo co když je vůle v oku ojnice? Když jste tak důsledně rozebrali celý motor a měnili všechny ložiska a gufera pak nechápu návrhy řešení a už vůbec ne řešení gumy v žebrech po vzoru MZety.

Upěvnění rozety na náboj,nádrž z pw50,kvalitní přední svetlo,pneu (toto odešlo po 1000km).
Není třeba problém v tom kdo ty věci upevňoval? A jak je upevňoval? Co třeba kontrolovat vše během provozu? Že to odešlo samo po 1000km to by mě fakt naštvalo :)

Karbec(nemožnost štelovat) boost no a jistě další a další úpravy. OK beru jako další pokus o tuning, stejně jako rozeta a výměna všech ložisek a gufer. Jinak v sadě je prostě karbec NT který na tomto motoru funguje. Hodně dokáže vyřešit třeba poloha jehly v šoupěti.

Není nad to mít možnost s něčím štelovat . . .

Olej Dolmar jaso FD, polosyntetika z Polska, snížená kouřivost. Hm to mi řekni jak to dělají? Maximálka po zajetí 60km/hod supeeer.

Tady máš odkaz na uchycení rozety a s volnoběžkou vyrobitelný v ČR. Pokud měníš všechny ložiska a gufera nebude to pro Tebe problém.
https://www.motokolari.cz/viewtopic.php ... t=50#p4423

S karburátorem Ti neporadím (NT funguje dostatečně).

Jo a to gufero s kolínkem karburátoru. Co čekáš po tom co s tím motorem s bráchou provádíte.

Přeji dalších najetých 100 000km bez otravné údržby.

Madhu


Tom
Příspěvky: 14
Registrován: úte 06. lis 2018 20:03:07

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od Tom »

zdravíčko.děkuji za odpověd a na upřesněnou dodám--- samozřejmně jsme si vše z vašich stránek prohlédly atd,jak jsem psal,dost dobře jsme věděli do čeho jdem.lidi to tu montují do hroznejch verglů tak nás ani nenapadlo že bude problém,vlastně jediný byl s kolínkem karbce(potřeboval by vyhlejší) ale jak jsem koukal u vás ani to není problém. a ano,páčka s aretací byla součástí motoru,ovšem na obrázku sady byla páčka obyčejná tak jsme objednaly a je to dobrá věc.Dále,nevím jestli jsem to neuvedl nebo jsme se nepochopily,výměna všech ložisek proběhla okamžitě po koupi,zajeto 1000km na normal rozetu,proto další objednávka těsnění atd.gufero jsem z motoru vyndal když se vše měnilo v takovém to stavu a výlisek v kolínku karburátoru tam byl prostě z výroby viz foto. ano,ložisko v napínáku odešlo vlastní blbostí,nekontrolovalo se to a byl vyosený,to nejspíš nevydrží žádné ložisko.dal jsem tam dvě,vše pěkně v ose a maká.no že je origo řetěz šajs jistě víš,proto také nabízíte čz což byla objednávka třetí :D cinkání ve válci- od počátku v origo stavu,vůle na čepu žádná,oko ojnice vše v pořádku,cinká to mírně ale cinká i na full sintetiku.ložisko ojnice i čepu nové.jezdí jich tu cca 5 a u všech slyšitelné.co nechápeš na gumách v žebrech?že to tak funguje na značkových moto?a tady také?prostě to přestane rezonovat: měl jsi v něčem někdy olej dolmar?běží mi ve všech pilách cca 20let,nevím kde je vyráběný(stihl také vyrábí některé modely v číně apod) a co má být?značkový výrobce si vše ohlídá nehledě na to že olej dolmar je přebarvený a nejakými aditivy doplněný olej castrol.z tvé odpovědi mám trošku dojem že znás děláš náctileté blbce co otevřeli motor poprvé a zkouší na něm co to dá,věř mi že to tak není :lol: , no že upadla čínská lampička z řídítek jistě není tím že jsem debil ale tím že je to skurvenej šmejd a prasl plastový úchyt a vážně jsme netušili že sjede novou pneu za dva měsíce (určitě mi nepiš že jsem ji podhustil nebo přehustil) prostě koupí pneu kvalitní a svetlo totéž(snad ten plášt namontuju správně :lol: ) .ted má najeto cca1300km s 40rozetou jede max 60,příjemná cestovní rychlost od 40 do 50km/h.karbec je v pohodě ale určitě by se našel lepší.s boostem žádné zkušenosti nemáme.klapky nechce.nádrž chtěl hezčí,sehnali jsme z pw50.dopředu by to chtělo tlumiče. jinak za ty peníze po doladění super strojek s krásnou spotřebou. je lepší uchycení rozety na náboj mimo dráty nebo na kotouč brzdy? děkuji za připomínky


Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 342
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od Madhu »

Tome, rozhodně z Tebe nic nedělám, to bych si nedovolil nejsem trotl. Neříkej mi ale, že motor netestuješ na to, co vydrží? Já jsem si už jako náctiletý stavěl "krosku" motorku a hrabal se v převodovce. Na všechno jsem si přicházel, spoustu věcí zničil a když jsem už nevěděl zeptal se táty. Proč ne? Táta mi nikdy neřekl že jsem blbec.
Ty gumy se dávaly i do ČZtek, ale jak říkal můj kamarád který tam v té době dělal ve vývoji jako mlaďoch, byl to jen chvilkový nápad místních Ingenýrů, od kterého zase rychle upustili (bylo to nákladné na to, jaký to mělo konečný výsledek). V MZtách se to nedalo přehlédnout po dlouhou dobu. Jo a to gufero se často hodně dočuní když se vyndává, to jen moje zkušenost nic víc. K té pneumatice, proč kupuješ srač...?
Některé čínský nylony se dokáží ze strany otevřít/prasknout a letíš na hubu přes řidítka.
Madhu


Tom
Příspěvky: 14
Registrován: úte 06. lis 2018 20:03:07

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od Tom »

zdravím, děkuji ti za odpověd a jsem rád že si rozumíme.Ano,také jsme si prošli dobou předělávek dveapůlí na crossky atd a jsem za tu dobu rád a koukám že jsi to měl stejné :D . Rozhodně jsem nechtěl motor zahanbit,za ty peníze super povození(co si budem vykládat,kdyby to byl japonec tak je cena v několikanásobku této) takže mi jsme velmi spokojený.Ano,motor jsme testovali :lol: a můžu ti s klidem říct že je v celku spolehlivý(vím 1300km není moc,bratr ovšem do konce roku dá určitě přes 2tis)Vždy dojel na místo určení i s 20kg batohem a už sebou nevozí ani tolik nářadí ;) Pneu jsme koupili novou mitasku(made in slovenia) za 340kč,nové pneu na kolo jsme kupovali poprvé v životě a neměli jsme vůbec páru kolik km vydrží.ted už víme že musíme koukat v úplně jiné cenové kategorii(měli byste nejaké doporučení kvalitní pneu26?z trošku větším vzorkem)Simering bohužel povyjel za chodu a dostal se do kontaktu s rotorem,ovšem takovouto závadu jsem měl i na moto a profipile takže s toho bych nedělal žádné závěry.Otázka na vás,koukám že je v prodeji ruční startování,vím že je potřeba namontovat volnoběžka a delší střed šlapek,je to spolehlivé?líbí se nám to protože bratr má vcelku problém nastartovat(nemá áčkovej stojan a startuje jednou rukou pověšenou za sedačku) ovšem chytá to celkem na brnk. další otázka- je bezpečné mít jednopáčku na dvě brzdy?samozřejmně nejaký kvalitní výrobce,jde nám o to že na kolo to má až moc ovládacích prvku na řídítkách a přes páčku spojky se mu blbě brzdí zadní brzdou.(a to chceme jěště dodělat ovládání sytiče na řídítka)jaké máte přední světla na kolech? děkuji za reakce a mějte se


Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 342
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od Madhu »

Mitas nebrat, dal jsem při závodech třetí, poslední duši co jsem měl a ta teprve udržela tlak. Na bikros kole dávám klukovi 6,8 Bar. Při závodech se to fakt hodí. Podívám se na ní co jsem vyndal z krabičky od Mitas a na ní napsáno Rubena. Fakt už nikdy. Používám pro prcka už pouze 20" duše Kenda, obutí Tiaga a na sjezďákovi i na drtovi MAXXIS. Je to jedno jestli 26" DTH nebo 27,5" s hrubým vzorkem, ale MAXXIS. Poprvé teda jezdím enduro bezdušáky čemuž jsem se dlouhou dobu úspěšně bránil. Tak že za mě MAXXIS, za kvalitu si tady ale zaplatíš.

Tyhle motory odpovídají fakt poměr kvalita a cena, tedy alespoň se o to snažíme. Musíš se o něj ovšem hezky starat. Má to rád.

Ruční startování je ok, pokud si budeš dávat pozor kam až taháš za špagát a nepůjdeš na doraz. Jinak ho serveš a pak se ti začne i špatně vracet. Tam je to spíše obráceně, pokud máš vzadu volnoběžku neobejdeš se bez ručního startéru. Ruční startér můžeš mít klidně i bez volnoběžky, ale pak je to zbytečný krám navíc. Jak píšeš musíš si s tím startérem hlídat odstup klik resp.od jeho krytu.

Áčkový / vidlicový stojany nám právě přišly je to docela praktická záležitost.

Jednu páčku na dvě lanka, tzn. ovládat jednou páčkou přední i zadní brzdu to může být o dobrou držku, musíš si to stále hlídat a kontrolovat. Podle zákona je to třeba zakázané, musíš mít dvě nezávislé brzdy.

Páčka na zadní brzdu je na pravou ruku tam by neměl být problém se spojkou, nebo to máte jak na motorce? Je fakt že toho ovládání na řidítkách je po montáži motokola trochu hodně, ale vlastně jen o tu jednu páčku brzdy.

Sytič na řidítka je docela podle mě zbytečný. Nebo jak moc ho používáte? Vím že to měl na řidítkách Simson, ale ten měl u nějaké verze karbec něco jako Dellorto.

Světlo používáme normální LEDkový na AA baterky, brát si šťávu z magneta byl po čase vždycky nějaký problém viz. elektroporadna.

Madhu


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od j-z »

Líp než Madhu bych to neřekl.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
Tom
Příspěvky: 14
Registrován: úte 06. lis 2018 20:03:07

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od Tom »

aha,takže se mi nezdálo že mu ucházeli kola,obden dofukuje.na pneu jsem koukal,docela darda ovšem pokud vydrží,co by né.levný nemaj cenu,to už víme. s tím startováním nám jde o to co je snažší a pohodlnější,jestli dát áčkovej stojan(vydrží zhoupnutí celou vahou člověka?)nebo dát ruční. na tu dvoubrzdu nejspíš kašlem,už jsem to tu někde četl že je to o hubu. proč jsem dal páčky obráceně nevím,asi zažité s moto.Ano,u simáče jsem měl sytič u plynu,na emzetě to samé.sytič vytáhne jen za studena ovšem s tim jeho momentálním startováním by ho potřeboval na řídítkách :lol: brát štávu z magneta nechcem,vyřešíme to nejakou kvalitnější lampičkou.zatím jen jezdí. průběžně budem dělat nejaký úpravy a bude to fajn vozítko.bude někdy výhledově na skladě ten boost systém?díky


Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 342
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od Madhu »

Ne nezdálo, při takto velkém tlaku vzduch prochází normálně skrz gumu. U Mitasek tedy i mikro dírama kolem ventilku. Mají nějakou divnou výrobní technologii, nebo berou Béčka co se nepovedly od Rubeny.

K obutí, dají se koupit i dobrý třeba Schwalbe. Moje žena má Rapid Rob. Mají na středu hustý vzorek, tak že jí na silnici tolik nedrnkají a v terénu ji to udrží. U Maxxis už řešíš vlastnosti směsi gumy, jestli tě to udrží na mokrých kořenech pak se rychleji opotřebovávají, nebo tvrdší na šutry a pod. Jsou nejlepší ale nejdražší.

Áčkový stojan není na to aby sis na kolo sedal jako jsem to dělával na tátově motorce :) Má svoje limity, hlavně ten seřizovací mechanismus výšky. Dají se někde koupit i ocelové bez možnosti seřizování.

Obráceně páčky si dávají některý lidi co jezdí BMX. Když si od nich půjčíš kolo na trati, zaručeně si nameleš.
Jde o zvyk, brzdíš instinktem. Jednopáčka pro dvě lanka, ano je to na neustálou kontrolu.

Brát z budící cívky magneta přímo na světelný zdroj je kravina. LED lampička je TOP.

BOOST systém si vyrobíš sám.

Madhu


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od j-z »

Madhu píše: pát 09. lis 2018 10:54:26

BOOST systém si vyrobíš sám.

Madhu
Nechceš mi spíš poradit, co udělat s hlukem? Tuhle jsem potkal sraz Babetistů, všechny stroje byly tišší než ty naše kola, některý z nich jen tak ševelily.
Vejfuk, sání?


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 342
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od Madhu »

j-z píše: pát 09. lis 2018 11:06:28
Madhu píše: pát 09. lis 2018 10:54:26

BOOST systém si vyrobíš sám.

Madhu
Nechceš mi spíš poradit, co udělat s hlukem? Tuhle jsem potkal sraz Babetistů, všechny stroje byly tišší než ty naše kola, některý z nich jen tak ševelily.
Vejfuk, sání?
Babeta je jiný motor. Jiný zdvihy, jiný kompresní poměr, prostě všechno uvnitř (na její dlouhé cestě vývojem snad někde od 70 let.) Tlumič výfuku uchycení v rámu všechno se sčítá. Budeš se muset smířit s osudem :)
http://www.hellsbabetts.cz/servis/katal ... %20210.pdf


Tom
Příspěvky: 14
Registrován: úte 06. lis 2018 20:03:07

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od Tom »

koukali jsme na různé pneu,popravdě s tím nebude jezdit závody ani nejak extra po lese,vetšina cest se odehrává po asfaltu a polních cestách takže nebude potřebovat tu nej,ovšem sezonu by vydržet mohla. momentálně znovu píchlá zadní pneu :roll: startování teda nejspíš vyřešíme ručním startérem,je to asi nejelegantnější řešení.k výfuku-babeta je proti tomuto motorku chcípák,ovšem použít z ní koncovku nás také napadlo( nejspíš by klesl výkon) tak jsme zatím nacpali do koncovky ocelovou drátěnku a hluk se trochu utlumil(ztrátu výkonu nepocitujě),bohužel vyplnit vatou nepůjde bez zásahu do něj. přináší něco ten boost system?lepší chod nebo výkon?jak funguje vím,ovšem naživo jsem ho nikde neviděl


Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 342
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od Madhu »

Tak bych zkusil Tome ty Schwalbe, mrkni na ně mají docela výběr co se vzorku týká.
Ano jak použiješ nějakou vložku výfuku sundáš tím výkon. Ocelová drátěnka je celkem časté řešení, ale řekl bych že pouze utlumíš rezonující stěny výfuku.
Ten boost funguje jako nádržka s připraveným krmením pro motor. Ať přidáš, nebo ubereš má to svůj logický význam. Máš tam vlastně neustále z čeho brát ve formě připravené směsi paliva se vzduchem (na americkém webu píší atomizované :)). Jen je potřeba aby nebyla moc dlouhá ta hadička a měla dostatečný průměr.
Madhu


Tom
Příspěvky: 14
Registrován: úte 06. lis 2018 20:03:07

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od Tom »

jj,známý též doporučoval,líbí se mu Schwalbe Marathon Plus nebo nejaké podobné,ale asi nebude nutné možná takový vzorek.no tipů mají dost tak nejakou schwalbe vyberem.co se týká výfuku tak myslím že by se motokolo mělo ubírat spíš co nejmenším hlukem než ladákem proto bych rád zkusil koncovku z babety(ta je krásně potichá) ovšem co na to ten výkon nevím.nezbyde než zkusit. popravdě jsem nikdy o boostu neslyšel,mota mají výkonu na rozdávání a vše plně laditelné tak jsem víc neřešil.dobrá,ted vím že balonek vně být nemusí,hadice o vnitřním průměru cca 5mm a délce cca35cm a nádržka(sakra,s čeho jí udělat) a už to nejak spáchám. tady už je posranej sních takže je čas na výrobu uchycení rozety na náboj,celolak+brácha si usmyslel hydropolepy,přemýšlýme o zpřevodování ale po pročtení fora nevím,rádi bychom aby to bylo jednoduché a hlavně spolehlivé. jinak,nevíš neco o kolech moser?na netu jsem ho nedohledal(vím,je starší) ale když ho vemu do ruky tak je o dost lehčí než ostatní hliníkové rámy.díky


Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 342
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od Madhu »

Jakákoliv menší butilka, třeba od nějakého spreje, na kterou půjde nějak nasadit hadička.
Madhu


Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 342
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od Madhu »

Moser je stará silničkářská klasika, myslím že se komerčně zasekl stejně jako třeba Sunn, kterého tedy probudil k životu Commencal a nechal ho žít ve Francii. Koukal jsem ale že dělá i nějaké nové karbony, tak jede třeba jen malovýrobu a nebo si někdo půjčuje jeho jméno. Nevím . . Tady je nějaký odkaz https://www.steel-vintage.com/bicycles/francesco-moser/


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od j-z »

Tom píše: pon 19. lis 2018 21:55:26 jj,známý též doporučoval,líbí se mu Schwalbe Marathon Plus nebo nejaké podobné,ale asi nebude nutné možná takový vzorek.
Ty Marathonky mám už několik let. Výhodou je životnost a síla gumy - za tu dobu snad jen jediný defekt (kevlarová mezivrstva). Naopak mezi nevýhody řadím tvrdší směs (v zimě kloužou) a větší hmotnost.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
Tom
Příspěvky: 14
Registrován: úte 06. lis 2018 20:03:07

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od Tom »

do těch pneu nejspíš půjde.větší hmotnost nevadí,on zas není cvalda.tvrdší smes nevadí,vetšinou jezdí jen jaro až podzim.v zimě jen víjmečně a dost nás sere věčné lepení takže další plus. ke kolu,koukal jsem na kola moser ale nenašel jsem takovýto horský kolo,je možný že to původně byla závodka?přední vidle není origo,řídítka taky ne a původně v zadu byl divný úzký a dost vysoký ráfek.pocitově je to kolo o polovinu lehčí než jiné alu rámy co máme.na netu jsem ho nedohledal.k motůrku-vylazené vzdálenosti zapalování,o poznání lépe chytá.(škoda že je málo místa,šlo by s pár úpravami použít s pily) dále asi ruční stratování,oba jsme měli na pravém stehně modřiny :lol: sytič už skoro vyřešen,bude pod plynem na staré páčce z přehazky.až bude hotovo dodám fota


Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 342
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od Madhu »

Moser dříve dělal i městská kola a asi i něco na způsob XC. Lehký (zeslabovaný) rám u motokola není úplně výhra, j-z může vyprávět a spousta jiných motokolistů jejichž jména jsem zapomněl. U zeslabovaného rámu, nebylo počítáno s umístěním sbíječky do výseče trubek nad šlapací střed.
Modřiny na pravém stehně byly asi od něčeho jiného a i tak, pokud je motor dobře seřízen není třeba žádných komplikovaných manévrů. Faktem tedy zůstává, že k natočení 80ky je třeba vynaložení o poznání větší sily neš u 50ky.
Madhu


pavelt74
Příspěvky: 58
Registrován: sob 25. dub 2015 0:11:17

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od pavelt74 »

j-z píše: pát 09. lis 2018 11:06:28
Madhu píše: pát 09. lis 2018 10:54:26

BOOST systém si vyrobíš sám.

Madhu
Nechceš mi spíš poradit, co udělat s hlukem? Tuhle jsem potkal sraz Babetistů, všechny stroje byly tišší než ty naše kola, některý z nich jen tak ševelily.
Vejfuk, sání?
Ahoj, hluk způsobuje filtr (tlumič) sání. U Babetty je sání vedeno přes rám (poměrně dlouhou trubkou). Když jsem dával jiný karburátor a k němu krátké sání, tak do dělalo kravál a to zůstal výfuk původní. Proto jsem udělal "doukomorové" sání, je to sice lepší,nikoliv stejné jako originál. Je to vše o délce toho tlumiče.
Přílohy
PA070096.JPG


Tom
Příspěvky: 14
Registrován: úte 06. lis 2018 20:03:07

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od Tom »

bezva.jasné,všim jsem si toho že hluk jde dost od sání,to budeme rešit také.určitě nechcem "sportovní filtr" to spíš vyrobit nejaký airbox.na čtyřválu sání z boxu nejde skoro slyšet.


Pavel79
Příspěvky: 25
Registrován: čtv 26. črc 2018 10:13:06

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od Pavel79 »

Teď vidím, že diskuze probíhá i zde. Airbox je blbost, to nesníží hlučnost. Airbox slouží hlavně jako zásobárna vzduchu. Jediná možnost, jak odhlučnit sání, je osazení krytu sání tišícími trubičkami, které rozbijí rezonanční vlny v sání. Akorát u karbu z motokola to je asi nesehnatelná věc. Nikde jsem to tedy zatím neviděl. U Babetty, když máš Dellorto, to jde aplikovat jedině u zárohového sání a každý motor je originál a potřebuje jiný počet tišících trubiček.


pavelt74
Příspěvky: 58
Registrován: sob 25. dub 2015 0:11:17

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od pavelt74 »

U mne by byla tedy jediná možnost,dát více menších nátrubků,ale už jsem nyní dosáhl přijatelného hluku.Napřed jsem měl jenom filtr v té trubce a to bylo dost hlučné a pak jsem udělal druhou komoru a dostavilo se zlepšení. Možná by to chtělo ještě třetí komoru,ale kam to všechno dát,když není místo?.Samozřejmě by se mi líbil zase zpět hluk orig. stroje a kdyby někdo navrhl něco na Dellorto,bylo by to super. Ale když se vrátím zpět k té délce sání na Babettě,tak jsem zapomněl ještě na ten hliníkový kus,který zase prodlužuje o cca 25cm sání. Možná bych začal stavebnicí z PVC odpadních trubek o podobné délce co má Babetta a někde ve 2/3 od karburátoru bych umístil filtr a za něj zase kus trubičky. Na kole je dost místa namotat někde kus trubky. Ještě jsem si vzpomněl na kolo Spartamet,kde byl motor neskutečně tichý a neměl nijak extra vychytaný filtrbox,ovšem měl napojený karburátor přes klapku přímo do klikové skříně.


pavelt74
Příspěvky: 58
Registrován: sob 25. dub 2015 0:11:17

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od pavelt74 »

Ahoj kluci,tak už se někdo pustil do výroby tichého sání,nyní při zimních večerech? Pořád sem nakukuju,zda někdo geniální navrhne něco jednoduše funkčního a furt nic. Mě už bohužel opustila taková ta lidová tvořivost (asi stáří),tak čekám od někoho směr nakopnutí.


Tom
Příspěvky: 14
Registrován: úte 06. lis 2018 20:03:07

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od Tom »

zdravíčko,no tu jěště nejsou dlouhé zimní večery ovšem není pěkné počasí tak kutíme. proběhlo vyvážení kliky,vycentrování kliky,snížení hlavy a vyleštění kanálů.slícování kanálů karteru a válce.kolo je bez vetších vibrací,jde krásně vytočit a při rozjezdu už není nutné tak šlapat.max rychlost se pohla o cca 8km/h(nebylo to děláno ale kůli maximálce)nyní je potřeba válec pořádně nakrmit a to bohužel nepůjde s nynější přírubou o průměru cca 12mm.scháníme karbec,nejspíš simson(máte někdo tip na nějaký vhodný?)a dovyrobit koleno.sání budu řešit až na novém karbecu ovšem nezdá se mi že by ze současného sání šel nejaký extra hluk.že by byl airbox k hovnu?slyšel jste někdy čtyřvál z přímákama místo boxu?to je rachot ale tudy cesta na motokole nepovede.rád bych sání zakomponoval do rámu ovšem jak psali ostatní, máme nejaký odlehčený rám a nechci ho vrtat.udělám nejaká fota a pošlu. zatím se tu mějte


pavelt74
Příspěvky: 58
Registrován: sob 25. dub 2015 0:11:17

Re: vítáme mezi vámi

Příspěvek od pavelt74 »

Zdravím,tak karburátor jestli chceš větší třeba tento : http://www.motomax.cz/Karburator-DELLOR ... ?cid=35101 Mám ho na Babettě a kluci z BkB klubu také a spokojenost.Má to s ním lepší zátah odspodu a samozřejmě musíš vyrobit k němu koleno. Jinak se dělají i čínské kopie a je i menší např.SHA 14/14. S tím sáním mám také obavy u GX35,tam se snažím vyrobit jiný výfuk,ale aby to potom neřvalo ještě sáním.Jinak sáním to dokáže dělat pěkný kravál,kamarád si nyní koupil na B210 Dellorto bez zárohového boxu a už ho to štve jak to řve.


Odpovědět