Suchá skříň primáru na mokro
Suchá skříň primáru na mokro
Ahoj, nezkoušeli jste někdo upravit suchou skříň primáru na olejovou náplň? Připadá mi, že suchý převod je největší slabinou a taky zdrojem hluku a vůbec opotřebení motorů MACHINA - Fire Horse. Samozřejmě se bojím hlavně toho, že původně suchá spojka si nebude v oleji lebedit, ale představa, že by to všechno běhalo potichu a vydrželo 10x víc, mě docela láká . Stačily by myslím dva šroubky do závitu, jeden nahoře nalévací a jeden dole výpustní, za životnost tak 3x použít.
Re: Suchá skříň primáru na mokro
A proč jinou spojku? Kvůli tomu, aby to udržela, nebo protože by nesnášela olej (třeba bobtnala nebo nevím co ještě jiného by mohla dělat). To právě nejde předělat, na to tam není místo, nemůžem dát místo jedné lamely třeba 5 . Navíc přes ten odpor, který by měla, by nešlo kolo ani rozjet.
Re: Suchá skříň primáru na mokro
No tak to tam nalej a pak nám řekneš jak to dopadloIvo píše: ↑pát 28. zář 2018 21:30:34 A proč jinou spojku? Kvůli tomu, aby to udržela, nebo protože by nesnášela olej (třeba bobtnala nebo nevím co ještě jiného by mohla dělat). To právě nejde předělat, na to tam není místo, nemůžem dát místo jedné lamely třeba 5 . Navíc přes ten odpor, který by měla, by nešlo kolo ani rozjet.
Re: Suchá skříň primáru na mokro
No já nevím ,ale mám zkušenost ,že jsem jednomu kamarádovi musel spojku komplet odmastit,protože se dostala na přítlačný talíř vazelina a nechtělo to vůbec startovat,nevím proč by to mělo fungovat v olejové lázní když stačí troška mastnoty a už prokluzuje spojkap323 píše: ↑ned 30. zář 2018 2:10:18No tak to tam nalej a pak nám řekneš jak to dopadloIvo píše: ↑pát 28. zář 2018 21:30:34 A proč jinou spojku? Kvůli tomu, aby to udržela, nebo protože by nesnášela olej (třeba bobtnala nebo nevím co ještě jiného by mohla dělat). To právě nejde předělat, na to tam není místo, nemůžem dát místo jedné lamely třeba 5 . Navíc přes ten odpor, který by měla, by nešlo kolo ani rozjet.
muselo by to být řešené úplně jinak a né jak to je ted
jsou to moje zkušenosti z praxe ,teorie je jedna věc ,ale praxe je úplně někde jinde
a předělávat něco co funguje ,jenom kvůli kraválu je nesmysl ,ten kravál dělá i vůle na ložisku když je volnoběh, při jízdě to už není ,tak hrozné
tolik mé poznatky ,když to někdo dotáhne do funkčího konce nechám se přesvědčit o opaku ,ale zatím to nikdo nepředvedl zdraví kuttil
Re: Suchá skříň primáru na mokro
Pravděpodobně by to prokluzovalo, ale možná záleží i na lamelách.
Co se týče lamel tak moje zkušenost je taková, že ty černý origo lamely stojí uplně za prd. Ty z toho světlehnědýho materialu jsou mnohem lepší a drží o mnoho líp.
Co se týče lamel tak moje zkušenost je taková, že ty černý origo lamely stojí uplně za prd. Ty z toho světlehnědýho materialu jsou mnohem lepší a drží o mnoho líp.
Re: Suchá skříň primáru na mokro
Díky za odezvy a podněty. Jaká že ty "světlehněné" lamely jsou zač? Náhradní nebo které konkrétně? Taky myslím, že dobrá lamela při té síle, kterou vyžaduje na páčce, by to mohla udržet i v oleji. A myslím, že primár v oleji by byl posun motoru o hodně dopředu, tohle vidím jako jeho slabé místo.
Re: Suchá skříň primáru na mokro
Můž jen doporučit. A možná by to udrželi i s olejem...Ivo píše: ↑úte 02. říj 2018 20:54:49 Díky za odezvy a podněty. Jaká že ty "světlehněné" lamely jsou zač? Náhradní nebo které konkrétně? Taky myslím, že dobrá lamela při té síle, kterou vyžaduje na páčce, by to mohla udržet i v oleji. A myslím, že primár v oleji by byl posun motoru o hodně dopředu, tohle vidím jako jeho slabé místo.
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 2362091976
Re: Suchá skříň primáru na mokro
Díky, to vypadá dobře i kdyby jako jakákoliv náhrada. Až budu mít ty korky nebo co to je, prostě to zkusím upravit na olej a buď to půjde, nebo nepůjde a vyměním zpátky za nové/suché a pojede to dál nasucho
Re: Suchá skříň primáru na mokro
Tak jsem to jen tak ze srandy zkusil s těmi hnědejma lamelama. A samozřejmě, že to prokluzovalo. Nejsem si jist jestli by to ten přítlačnej udržel i kdyby tam byly lamely z korku.. Spíš asi ne.. U motorek se spojkou v oleji jsou na korcích hladké plechy. Tenhle náš přítlačnej má vroubkování..romi píše: ↑pát 05. říj 2018 9:50:10Korkové lamely si vyrobíš sám. Jak.... koupíš obyčejné špunty )zátky). Nařežeš na požadovanou velikost , plus nějaký přídavek. Lamely dáš vařit do hrnce s vodou. po vaření budou měkké a půjdou dobře zasunout do okének. Počkáš do druhého dne a na smirkovém plátnu zbrousíš osazenou spojku na patřičnou sílu.. Při výrobě používej vlastní mozek, já ti pišu pouze jak na to. Není to přesný výrobní postup..Ivo píše: ↑pát 05. říj 2018 9:27:24 Díky, to vypadá dobře i kdyby jako jakákoliv náhrada. Až budu mít ty korky nebo co to je, prostě to zkusím upravit na olej a buď to půjde, nebo nepůjde a vyměním zpátky za nové/suché a pojede to dál nasucho
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Suchá skříň primáru na mokro
Za sebe bych řekl, že kitová spojka životností odpovídá zbytku motoru. A hluk bych řešil spíš na přívodu vzduchu, a hlavně jiným vejfukem.
Re: Suchá skříň primáru na mokro
Jak to borci chcete utěsnit na spojkovém ložisku a duté hřídeli spojky.Nechápu,
že někdo řeší lamely a přítlak a přitom mu olej uniká do karteru.Je možné jsou zde takoví
lidi které to nenapadne.Opékejte buřty.Tor.
že někdo řeší lamely a přítlak a přitom mu olej uniká do karteru.Je možné jsou zde takoví
lidi které to nenapadne.Opékejte buřty.Tor.
Re: Suchá skříň primáru na mokro
Slyšel si už někdy o filcu? Dřiv když nebyl simerink tak se to běžně použivalo. Oleje by se dalo jen tak ke dnu.
Re: Suchá skříň primáru na mokro
Simering je stará věc a tento motor není na to dělán.Jak by jste tam ten simering
dali .Mimochodem, tam kde je ve spojce olej, je vše na simeringu.Ten filc
je jenom nějaké provizorní řešení.Jak by jste ho tam dostali?Je to blbost!
I když budete mít málo oleje, tak se to rozstřikem dostane ven.Utěsnit to
nejde.Tor.
dali .Mimochodem, tam kde je ve spojce olej, je vše na simeringu.Ten filc
je jenom nějaké provizorní řešení.Jak by jste ho tam dostali?Je to blbost!
I když budete mít málo oleje, tak se to rozstřikem dostane ven.Utěsnit to
nejde.Tor.
Re: Suchá skříň primáru na mokro
Tam kde je tyčka, vyseknout přesnej filcovej kroužek. Na ložisko tmel na těsnění motoru. Muselelo by se to zkusit jak moc to bude propouštět, ale s tímhle přítlačným kotoučem je to všechno stejně zbytečný..
Re: Suchá skříň primáru na mokro
Je to od začátku blbost- autora příspěvku který o tom nic neví.Tor.
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: úte 30. říj 2018 16:19:00
Re: Suchá skříň primáru na mokro
Děkuju hlavně Torovi na podnětné odezvy . Pro ostatní mám dobrou zprávu po předběžném vyzkoušení s hustým převodovým olejem v 1 cm na dně, nalévacím šroubem a malým odvzdušňovacím otvorem v karteru: jede to a potichu! Klouzání spojky s původními lamelami je na hraně jo/ne, takže korek by mohl zabrat, hluk o 50% menší a hlavně, odstranil se největší problém: Primární ozubení je evidentně dřív opracované a pak až kalené, takže neuvěřitelně křivé, a všechen ten oděr nasucho jde zpátky do převodů a velkého oběžného ložiska na spojce. To není, protože se dá na šroub (nebo jinam) dát magnet a budete se divit, co ně něm po pár kilometrech najdete. Chápu, že originál provedení asi fungovalo, ale snad nikoho tehdy nenapadlo dřív levně obrábět a pak kalit s tím, že to bude dobře fungovat. Až to víc odzkouším, napíšu, zatím lepší posun, než jsem čekal. (samozřejmě prosakování oleje do bloku je úplně fuk, do kliky je to bezpředmětná věc a kolem druhého hřídele hustý olej jen ve výšce 1 cm je téma prosakování přes gufero jen pro Tora
Re: Suchá skříň primáru na mokro
Překvapuje mě jen, že ty lamely nekloužou asi je ten olej trochu naleptal. Jinak, nestačilo by namazat to šikmé ozubení a to středové ložisko unašeče, než z toho udělat olejové brouzdaliště?
Madhu
Madhu
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: úte 30. říj 2018 16:19:00
Re: Suchá skříň primáru na mokro
Přátelé, mám tu radost vám oznámit, že to po pár týdnech zkoušení funguje dokonce líp, než jsem čekal. Hluk o polovinu menší, všechno značně kultivovanější, nic nikam neteče, i když jsem samozřejmě víko musel dát na silikon. Lamela má náznak klouzání jen na plný plyn a v největším momentu, jinak ne (ale vážím 70 kg, to jo), takže prakticky neklouže. Jestli se mi někdy bude chtít, vyměnim ty lamely za korek, ale zatím to není potřeba. Docela mě udivuje, že čínský konstruktér-kopírovač měl za to, že na tak křivém ozubení s následnou hromadou kovových třísek na dně skříně to nebude vadit třeba tomu oběžnému ložisku na spojce. Magnet na dně v oleji je podle mne o hodně lepší řešení než hlučná suchá skříň plná šmelce
Re: Suchá skříň primáru na mokro
Co jsi tam dal za olej? Já tam zkoušel převodák PP7 a klouzalo to okamžitěIvo Paulík píše: ↑pon 12. lis 2018 18:57:02 Přátelé, mám tu radost vám oznámit, že to po pár týdnech zkoušení funguje dokonce líp, než jsem čekal. Hluk o polovinu menší, všechno značně kultivovanější, nic nikam neteče, i když jsem samozřejmě víko musel dát na silikon. Lamela má náznak klouzání jen na plný plyn a v největším momentu, jinak ne (ale vážím 70 kg, to jo), takže prakticky neklouže. Jestli se mi někdy bude chtít, vyměnim ty lamely za korek, ale zatím to není potřeba. Docela mě udivuje, že čínský konstruktér-kopírovač měl za to, že na tak křivém ozubení s následnou hromadou kovových třísek na dně skříně to nebude vadit třeba tomu oběžnému ložisku na spojce. Magnet na dně v oleji je podle mne o hodně lepší řešení než hlučná suchá skříň plná šmelce
Re: Suchá skříň primáru na mokro
Olej klouže, proto se s ním maže. Korek se v té síle a uchycení současných lamel normálně rozdrolí. Podívej se na nějakou starou dobře zašpuntovanou lahev s korkovým špuntem a porovnej jeho průměr v hrdle a venku.
Madhu
Madhu
Re: Suchá skříň primáru na mokro
Ono není olej jako olej. Třeba plná syntetika ti může klidně rozežrat simering narozdíl od minerálního PP7.
Re: Suchá skříň primáru na mokro
Ano, proto jsem psal že lamely ve spojce "By Ivo Paulík" nekloužou možná proto, že jsou použitým olejem naleptané. Gufera mají pro vhodnost použití vždy nějakou tepelnou, mechanickou a chemickou odolnost a jsou zaručeně z jiného materiálu než zmiňované lamely (většinou se udává NBR). Není olej jako olej a stejně tak simering jako simering. Musíš používat simering s odolností vůči syntetickým olejům
Madhu
Madhu
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: úte 30. říj 2018 16:19:00
Re: Suchá skříň primáru na mokro
Dal jsem tam PP90p323 píše: ↑pát 16. lis 2018 4:13:47Co jsi tam dal za olej? Já tam zkoušel převodák PP7 a klouzalo to okamžitěIvo Paulík píše: ↑pon 12. lis 2018 18:57:02 Přátelé, mám tu radost vám oznámit, že to po pár týdnech zkoušení funguje dokonce líp, než jsem čekal. Hluk o polovinu menší, všechno značně kultivovanější, nic nikam neteče, i když jsem samozřejmě víko musel dát na silikon. Lamela má náznak klouzání jen na plný plyn a v největším momentu, jinak ne (ale vážím 70 kg, to jo), takže prakticky neklouže. Jestli se mi někdy bude chtít, vyměnim ty lamely za korek, ale zatím to není potřeba. Docela mě udivuje, že čínský konstruktér-kopírovač měl za to, že na tak křivém ozubení s následnou hromadou kovových třísek na dně skříně to nebude vadit třeba tomu oběžnému ložisku na spojce. Magnet na dně v oleji je podle mne o hodně lepší řešení než hlučná suchá skříň plná šmelce
Re: Suchá skříň primáru na mokro
Na mazání ozubených kol a řetězů se mi osvědčil např. tento olej:
https://www.zbozi.cz/vyrobek/olej-na-re ... ane-400ml/
Na zubech vytvří povlak, sníží se hlučnost. Nasříkal jsem opakovaně na odmaštěné zuby.
https://www.zbozi.cz/vyrobek/olej-na-re ... ane-400ml/
Na zubech vytvří povlak, sníží se hlučnost. Nasříkal jsem opakovaně na odmaštěné zuby.
Re: Suchá skříň primáru na mokro
https://www.zbozi.cz/vyrobek/olej-na-re ... ane-400ml/
Blbě se zkopíroval odkaz
Blbě se zkopíroval odkaz
Re: Suchá skříň primáru na mokro
Moc si ten "olej" chválím, mám pocit, že je hlučnost výrazně snesitelnější.
Re: Suchá skříň primáru na mokro
Dva roky mám spojkovou skřín v oleji. Plno blbečků tady tvrdilo, že to nemůže fungovat. Dnes jsem ze zvědavosti sundal dekl. https://www.facebook.com/photo?fbid=102 ... 8433622527
Děkuji vám, že se zdržíte komentárů. Spojka určitě přežije motor.....
Děkuji vám, že se zdržíte komentárů. Spojka určitě přežije motor.....
Re: Suchá skříň primáru na mokro
To jsi zase někde něco opráskl na WEBU.Z lidma jen tak nevyčůráš.romi píše: ↑pon 20. črc 2020 16:30:38 Dva roky mám spojkovou skřín v oleji. Plno blbečků tady tvrdilo, že to nemůže fungovat. Dnes jsem ze zvědavosti sundal dekl. https://www.facebook.com/photo?fbid=102 ... 8433622527
Děkuji vám, že se zdržíte komentárů. Spojka určitě přežije motor.....
Se na to podivejte Motokolaři.Kdyť to není vůbec jetý.Ten motor
je suchej a uplně čistej.Ten stál v kůlně a po oleji ani vidu a slechu.
Motor kterej má najeto vypadá uplně jinak!Cha,Cha,Cha.To je neskutečný.
Nevim,kdo je tedy ten blbeček.To tedy nevim!.
-
- Příspěvky: 27
- Registrován: sob 30. kvě 2020 13:52:38
Re: Suchá skříň primáru na mokro
No ja to zkousel, namazal to prevodakem, a to fakt malo a spojka hned klouzala. Tak za mne to fungovat nemuze. Mam tam cervene lamely spojky. Tady vidim korek a to odzkouseno nemam.
Re: Suchá skříň primáru na mokro
To jsi zase někde něco opráskl na WEBU.Z lidma jen tak nevyčůráš.
Se na to podivejte Motokolaři.Kdyť to není vůbec jetý.Ten motor
je suchej a uplně čistej.Ten stál v kůlně a po oleji ani vidu a slechu.
Motor kterej má najeto vypadá uplně jinak!Cha,Cha,Cha.To je neskutečný.
Nevim,kdo je tedy ten blbeček.To tedy nevim!.
Kvůli takovým kokotům jsem tady přestal chodit........, jsem rád ,že ses poznal...
Se na to podivejte Motokolaři.Kdyť to není vůbec jetý.Ten motor
je suchej a uplně čistej.Ten stál v kůlně a po oleji ani vidu a slechu.
Motor kterej má najeto vypadá uplně jinak!Cha,Cha,Cha.To je neskutečný.
Nevim,kdo je tedy ten blbeček.To tedy nevim!.
Kvůli takovým kokotům jsem tady přestal chodit........, jsem rád ,že ses poznal...
Re: Suchá skříň primáru na mokro
Už zase začínáš s vulgaritami.To je Ti podobný.Nikdo Ti přece nekáže semromi píše: ↑úte 21. črc 2020 12:36:53 To jsi zase někde něco opráskl na WEBU.Z lidma jen tak nevyčůráš.
Se na to podivejte Motokolaři.Kdyť to není vůbec jetý.Ten motor
je suchej a uplně čistej.Ten stál v kůlně a po oleji ani vidu a slechu.
Motor kterej má najeto vypadá uplně jinak!Cha,Cha,Cha.To je neskutečný.
Nevim,kdo je tedy ten blbeček.To tedy nevim!.
Kvůli takovým kokotům jsem tady přestal chodit........, jsem rád ,že ses poznal...
chodit.Tak co se obtěžuješ.Tak se stýkej s podobnými moto- ynteligenty a je
klid.A ostatní-tak si to vyzkoušejte a nalijte tam olej.Uvidíte že, to je provozně
nesmysl.Nejsou tam ani olejové gufera (do spojkové skříně) a osa spojky je dutá.Bude
Vám všude téct olej.
Prostě na ježdění kravina.To neni Pionýr.Takovýhle blbostí koluje po internetu spousty.