Suchá skříň primáru na mokro

Na co to jezdí, čím, jak a kde mazat.

Moderátoři: j-z, Velkocus

Odpovědět
Ivo

Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od Ivo »

Ahoj, nezkoušeli jste někdo upravit suchou skříň primáru na olejovou náplň? Připadá mi, že suchý převod je největší slabinou a taky zdrojem hluku a vůbec opotřebení motorů MACHINA - Fire Horse. Samozřejmě se bojím hlavně toho, že původně suchá spojka si nebude v oleji lebedit, ale představa, že by to všechno běhalo potichu a vydrželo 10x víc, mě docela láká :-). Stačily by myslím dva šroubky do závitu, jeden nahoře nalévací a jeden dole výpustní, za životnost tak 3x použít.


romi
Příspěvky: 67
Registrován: stř 11. črc 2018 18:04:07

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od romi »

:shock:
Naposledy upravil 1 dne romi; celkem upraveno 0x.


Ivo

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od Ivo »

A proč jinou spojku? Kvůli tomu, aby to udržela, nebo protože by nesnášela olej (třeba bobtnala nebo nevím co ještě jiného by mohla dělat). To právě nejde předělat, na to tam není místo, nemůžem dát místo jedné lamely třeba 5 :-). Navíc přes ten odpor, který by měla, by nešlo kolo ani rozjet.


p323
Příspěvky: 36
Registrován: sob 23. čer 2018 7:29:09

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od p323 »

Ivo píše: pát 28. zář 2018 21:30:34 A proč jinou spojku? Kvůli tomu, aby to udržela, nebo protože by nesnášela olej (třeba bobtnala nebo nevím co ještě jiného by mohla dělat). To právě nejde předělat, na to tam není místo, nemůžem dát místo jedné lamely třeba 5 :-). Navíc přes ten odpor, který by měla, by nešlo kolo ani rozjet.
No tak to tam nalej a pak nám řekneš jak to dopadlo😉


kuttil
Příspěvky: 53
Registrován: stř 03. zář 2014 21:52:49

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od kuttil »

p323 píše: ned 30. zář 2018 2:10:18
Ivo píše: pát 28. zář 2018 21:30:34 A proč jinou spojku? Kvůli tomu, aby to udržela, nebo protože by nesnášela olej (třeba bobtnala nebo nevím co ještě jiného by mohla dělat). To právě nejde předělat, na to tam není místo, nemůžem dát místo jedné lamely třeba 5 :-). Navíc přes ten odpor, který by měla, by nešlo kolo ani rozjet.
No tak to tam nalej a pak nám řekneš jak to dopadlo😉
No já nevím ,ale mám zkušenost ,že jsem jednomu kamarádovi musel spojku komplet odmastit,protože se dostala na přítlačný talíř vazelina a nechtělo to vůbec startovat,nevím proč by to mělo fungovat v olejové lázní když stačí troška mastnoty a už prokluzuje spojka
muselo by to být řešené úplně jinak a né jak to je ted
jsou to moje zkušenosti z praxe ,teorie je jedna věc ,ale praxe je úplně někde jinde
a předělávat něco co funguje ,jenom kvůli kraválu je nesmysl ,ten kravál dělá i vůle na ložisku když je volnoběh, při jízdě to už není ,tak hrozné
tolik mé poznatky ,když to někdo dotáhne do funkčího konce nechám se přesvědčit o opaku ,ale zatím to nikdo nepředvedl zdraví kuttil


p323
Příspěvky: 36
Registrován: sob 23. čer 2018 7:29:09

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od p323 »

Pravděpodobně by to prokluzovalo, ale možná záleží i na lamelách.
Co se týče lamel tak moje zkušenost je taková, že ty černý origo lamely stojí uplně za prd. Ty z toho světlehnědýho materialu jsou mnohem lepší a drží o mnoho líp.


jirka
Příspěvky: 82
Registrován: úte 22. črc 2014 8:38:06

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od jirka »

Stadak ma asi taky jednu lamelu dat korky


Ivo

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od Ivo »

Díky za odezvy a podněty. Jaká že ty "světlehněné" lamely jsou zač? Náhradní nebo které konkrétně? Taky myslím, že dobrá lamela při té síle, kterou vyžaduje na páčce, by to mohla udržet i v oleji. A myslím, že primár v oleji by byl posun motoru o hodně dopředu, tohle vidím jako jeho slabé místo.


romi
Příspěvky: 67
Registrován: stř 11. črc 2018 18:04:07

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od romi »

:shock:
Naposledy upravil 1 dne romi; celkem upraveno 0x.


p323
Příspěvky: 36
Registrován: sob 23. čer 2018 7:29:09

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od p323 »

Ivo píše: úte 02. říj 2018 20:54:49 Díky za odezvy a podněty. Jaká že ty "světlehněné" lamely jsou zač? Náhradní nebo které konkrétně? Taky myslím, že dobrá lamela při té síle, kterou vyžaduje na páčce, by to mohla udržet i v oleji. A myslím, že primár v oleji by byl posun motoru o hodně dopředu, tohle vidím jako jeho slabé místo.
Můž jen doporučit. A možná by to udrželi i s olejem...
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 2362091976


Ivo

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od Ivo »

Díky, to vypadá dobře i kdyby jako jakákoliv náhrada. Až budu mít ty korky nebo co to je, prostě to zkusím upravit na olej a buď to půjde, nebo nepůjde a vyměním zpátky za nové/suché a pojede to dál nasucho :-)


romi
Příspěvky: 67
Registrován: stř 11. črc 2018 18:04:07

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od romi »

:D
Naposledy upravil 1 dne romi; celkem upraveno 0x.


p323
Příspěvky: 36
Registrován: sob 23. čer 2018 7:29:09

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od p323 »

romi píše: pát 05. říj 2018 9:50:10
Ivo píše: pát 05. říj 2018 9:27:24 Díky, to vypadá dobře i kdyby jako jakákoliv náhrada. Až budu mít ty korky nebo co to je, prostě to zkusím upravit na olej a buď to půjde, nebo nepůjde a vyměním zpátky za nové/suché a pojede to dál nasucho :-)
Korkové lamely si vyrobíš sám. Jak.... koupíš obyčejné špunty )zátky). Nařežeš na požadovanou velikost , plus nějaký přídavek. Lamely dáš vařit do hrnce s vodou. po vaření budou měkké a půjdou dobře zasunout do okének. Počkáš do druhého dne a na smirkovém plátnu zbrousíš osazenou spojku na patřičnou sílu.. Při výrobě používej vlastní mozek, já ti pišu pouze jak na to. Není to přesný výrobní postup..
Tak jsem to jen tak ze srandy zkusil s těmi hnědejma lamelama. A samozřejmě, že to prokluzovalo😀. Nejsem si jist jestli by to ten přítlačnej udržel i kdyby tam byly lamely z korku.. Spíš asi ne.. U motorek se spojkou v oleji jsou na korcích hladké plechy. Tenhle náš přítlačnej má vroubkování..


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od j-z »

Za sebe bych řekl, že kitová spojka životností odpovídá zbytku motoru. A hluk bych řešil spíš na přívodu vzduchu, a hlavně jiným vejfukem.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od Tor158 »

:shock: Jak to borci chcete utěsnit na spojkovém ložisku a duté hřídeli spojky.Nechápu,
že někdo řeší lamely a přítlak a přitom mu olej uniká do karteru.Je možné jsou zde takoví
lidi které to nenapadne.Opékejte buřty.Tor. :shock:


p323
Příspěvky: 36
Registrován: sob 23. čer 2018 7:29:09

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od p323 »

Tor158 píše: stř 10. říj 2018 21:15:10 :shock: Jak to borci chcete utěsnit na spojkovém ložisku a duté hřídeli spojky.Nechápu,
že někdo řeší lamely a přítlak a přitom mu olej uniká do karteru.Je možné jsou zde takoví
lidi které to nenapadne.Opékejte buřty.Tor. :shock:
Slyšel si už někdy o filcu? Dřiv když nebyl simerink tak se to běžně použivalo. Oleje by se dalo jen tak ke dnu.


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od Tor158 »

Simering je stará věc a tento motor není na to dělán.Jak by jste tam ten simering
dali :o .Mimochodem, tam kde je ve spojce olej, je vše na simeringu.Ten filc
je jenom nějaké provizorní řešení.Jak by jste ho tam dostali?Je to blbost!
I když budete mít málo oleje, tak se to rozstřikem dostane ven.Utěsnit to
nejde.Tor. :shock:
Přílohy
376.JPG


p323
Příspěvky: 36
Registrován: sob 23. čer 2018 7:29:09

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od p323 »

Tam kde je tyčka, vyseknout přesnej filcovej kroužek. Na ložisko tmel na těsnění motoru. Muselelo by se to zkusit jak moc to bude propouštět, ale s tímhle přítlačným kotoučem je to všechno stejně zbytečný..


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od Tor158 »

Je to od začátku blbost- autora příspěvku který o tom nic neví.Tor. 8-)


Ivo Paulík
Příspěvky: 3
Registrován: úte 30. říj 2018 16:19:00

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od Ivo Paulík »

Děkuju hlavně Torovi na podnětné odezvy :-). Pro ostatní mám dobrou zprávu po předběžném vyzkoušení s hustým převodovým olejem v 1 cm na dně, nalévacím šroubem a malým odvzdušňovacím otvorem v karteru: jede to a potichu! Klouzání spojky s původními lamelami je na hraně jo/ne, takže korek by mohl zabrat, hluk o 50% menší a hlavně, odstranil se největší problém: Primární ozubení je evidentně dřív opracované a pak až kalené, takže neuvěřitelně křivé, a všechen ten oděr nasucho jde zpátky do převodů a velkého oběžného ložiska na spojce. To není, protože se dá na šroub (nebo jinam) dát magnet a budete se divit, co ně něm po pár kilometrech najdete. Chápu, že originál provedení asi fungovalo, ale snad nikoho tehdy nenapadlo dřív levně obrábět a pak kalit s tím, že to bude dobře fungovat. Až to víc odzkouším, napíšu, zatím lepší posun, než jsem čekal. (samozřejmě prosakování oleje do bloku je úplně fuk, do kliky je to bezpředmětná věc a kolem druhého hřídele hustý olej jen ve výšce 1 cm je téma prosakování přes gufero jen pro Tora :-)


Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 342
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od Madhu »

Překvapuje mě jen, že ty lamely nekloužou asi je ten olej trochu naleptal. Jinak, nestačilo by namazat to šikmé ozubení a to středové ložisko unašeče, než z toho udělat olejové brouzdaliště?
Madhu


Ivo Paulík
Příspěvky: 3
Registrován: úte 30. říj 2018 16:19:00

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od Ivo Paulík »

Přátelé, mám tu radost vám oznámit, že to po pár týdnech zkoušení funguje dokonce líp, než jsem čekal. Hluk o polovinu menší, všechno značně kultivovanější, nic nikam neteče, i když jsem samozřejmě víko musel dát na silikon. Lamela má náznak klouzání jen na plný plyn a v největším momentu, jinak ne (ale vážím 70 kg, to jo), takže prakticky neklouže. Jestli se mi někdy bude chtít, vyměnim ty lamely za korek, ale zatím to není potřeba. Docela mě udivuje, že čínský konstruktér-kopírovač měl za to, že na tak křivém ozubení s následnou hromadou kovových třísek na dně skříně to nebude vadit třeba tomu oběžnému ložisku na spojce. Magnet na dně v oleji je podle mne o hodně lepší řešení než hlučná suchá skříň plná šmelce :-)


p323
Příspěvky: 36
Registrován: sob 23. čer 2018 7:29:09

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od p323 »

Ivo Paulík píše: pon 12. lis 2018 18:57:02 Přátelé, mám tu radost vám oznámit, že to po pár týdnech zkoušení funguje dokonce líp, než jsem čekal. Hluk o polovinu menší, všechno značně kultivovanější, nic nikam neteče, i když jsem samozřejmě víko musel dát na silikon. Lamela má náznak klouzání jen na plný plyn a v největším momentu, jinak ne (ale vážím 70 kg, to jo), takže prakticky neklouže. Jestli se mi někdy bude chtít, vyměnim ty lamely za korek, ale zatím to není potřeba. Docela mě udivuje, že čínský konstruktér-kopírovač měl za to, že na tak křivém ozubení s následnou hromadou kovových třísek na dně skříně to nebude vadit třeba tomu oběžnému ložisku na spojce. Magnet na dně v oleji je podle mne o hodně lepší řešení než hlučná suchá skříň plná šmelce :-)
Co jsi tam dal za olej? Já tam zkoušel převodák PP7 a klouzalo to okamžitě🙂


Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 342
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od Madhu »

Olej klouže, proto se s ním maže. Korek se v té síle a uchycení současných lamel normálně rozdrolí. Podívej se na nějakou starou dobře zašpuntovanou lahev s korkovým špuntem a porovnej jeho průměr v hrdle a venku.
Madhu


p323
Příspěvky: 36
Registrován: sob 23. čer 2018 7:29:09

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od p323 »

Ono není olej jako olej. Třeba plná syntetika ti může klidně rozežrat simering narozdíl od minerálního PP7.


Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 342
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od Madhu »

Ano, proto jsem psal že lamely ve spojce "By Ivo Paulík" nekloužou možná proto, že jsou použitým olejem naleptané. Gufera mají pro vhodnost použití vždy nějakou tepelnou, mechanickou a chemickou odolnost a jsou zaručeně z jiného materiálu než zmiňované lamely (většinou se udává NBR). Není olej jako olej a stejně tak simering jako simering. Musíš používat simering s odolností vůči syntetickým olejům :)
Madhu


Ivo Paulík
Příspěvky: 3
Registrován: úte 30. říj 2018 16:19:00

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od Ivo Paulík »

p323 píše: pát 16. lis 2018 4:13:47
Ivo Paulík píše: pon 12. lis 2018 18:57:02 Přátelé, mám tu radost vám oznámit, že to po pár týdnech zkoušení funguje dokonce líp, než jsem čekal. Hluk o polovinu menší, všechno značně kultivovanější, nic nikam neteče, i když jsem samozřejmě víko musel dát na silikon. Lamela má náznak klouzání jen na plný plyn a v největším momentu, jinak ne (ale vážím 70 kg, to jo), takže prakticky neklouže. Jestli se mi někdy bude chtít, vyměnim ty lamely za korek, ale zatím to není potřeba. Docela mě udivuje, že čínský konstruktér-kopírovač měl za to, že na tak křivém ozubení s následnou hromadou kovových třísek na dně skříně to nebude vadit třeba tomu oběžnému ložisku na spojce. Magnet na dně v oleji je podle mne o hodně lepší řešení než hlučná suchá skříň plná šmelce :-)
Co jsi tam dal za olej? Já tam zkoušel převodák PP7 a klouzalo to okamžitě🙂
Dal jsem tam PP90


Kus5
Příspěvky: 271
Registrován: sob 12. kvě 2018 15:12:56

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od Kus5 »

Na mazání ozubených kol a řetězů se mi osvědčil např. tento olej:
https://www.zbozi.cz/vyrobek/olej-na-re ... ane-400ml/
Na zubech vytvří povlak, sníží se hlučnost. Nasříkal jsem opakovaně na odmaštěné zuby.


Kus5
Příspěvky: 271
Registrován: sob 12. kvě 2018 15:12:56

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od Kus5 »

https://www.zbozi.cz/vyrobek/olej-na-re ... ane-400ml/
Blbě se zkopíroval odkaz


Kus5
Příspěvky: 271
Registrován: sob 12. kvě 2018 15:12:56

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od Kus5 »



Kus5
Příspěvky: 271
Registrován: sob 12. kvě 2018 15:12:56

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od Kus5 »

Moc si ten "olej" chválím, mám pocit, že je hlučnost výrazně snesitelnější.


romi
Příspěvky: 67
Registrován: stř 11. črc 2018 18:04:07

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od romi »

Dva roky mám spojkovou skřín v oleji. Plno blbečků tady tvrdilo, že to nemůže fungovat. Dnes jsem ze zvědavosti sundal dekl. https://www.facebook.com/photo?fbid=102 ... 8433622527
Děkuji vám, že se zdržíte komentárů. Spojka určitě přežije motor.....


Trojvýfuk

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od Trojvýfuk »

romi píše: pon 20. črc 2020 16:30:38 Dva roky mám spojkovou skřín v oleji. Plno blbečků tady tvrdilo, že to nemůže fungovat. Dnes jsem ze zvědavosti sundal dekl. https://www.facebook.com/photo?fbid=102 ... 8433622527
Děkuji vám, že se zdržíte komentárů. Spojka určitě přežije motor.....
To jsi zase někde něco opráskl na WEBU.Z lidma jen tak nevyčůráš.
Se na to podivejte Motokolaři.Kdyť to není vůbec jetý.Ten motor
je suchej a uplně čistej.Ten stál v kůlně a po oleji ani vidu a slechu.
Motor kterej má najeto vypadá uplně jinak!Cha,Cha,Cha.To je neskutečný.
Nevim,kdo je tedy ten blbeček.To tedy nevim!.


Pepa Kolin
Příspěvky: 27
Registrován: sob 30. kvě 2020 13:52:38

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od Pepa Kolin »

No ja to zkousel, namazal to prevodakem, a to fakt malo a spojka hned klouzala. Tak za mne to fungovat nemuze. Mam tam cervene lamely spojky. Tady vidim korek a to odzkouseno nemam.


romi
Příspěvky: 67
Registrován: stř 11. črc 2018 18:04:07

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od romi »

To jsi zase někde něco opráskl na WEBU.Z lidma jen tak nevyčůráš.
Se na to podivejte Motokolaři.Kdyť to není vůbec jetý.Ten motor
je suchej a uplně čistej.Ten stál v kůlně a po oleji ani vidu a slechu.
Motor kterej má najeto vypadá uplně jinak!Cha,Cha,Cha.To je neskutečný.
Nevim,kdo je tedy ten blbeček.To tedy nevim!.
Kvůli takovým kokotům jsem tady přestal chodit........, jsem rád ,že ses poznal...


Trojvýfuk

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Příspěvek od Trojvýfuk »

romi píše: úte 21. črc 2020 12:36:53 To jsi zase někde něco opráskl na WEBU.Z lidma jen tak nevyčůráš.
Se na to podivejte Motokolaři.Kdyť to není vůbec jetý.Ten motor
je suchej a uplně čistej.Ten stál v kůlně a po oleji ani vidu a slechu.
Motor kterej má najeto vypadá uplně jinak!Cha,Cha,Cha.To je neskutečný.
Nevim,kdo je tedy ten blbeček.To tedy nevim!.
Kvůli takovým kokotům jsem tady přestal chodit........, jsem rád ,že ses poznal...
Už zase začínáš s vulgaritami.To je Ti podobný.Nikdo Ti přece nekáže sem
chodit.Tak co se obtěžuješ.Tak se stýkej s podobnými moto- ynteligenty a je
klid.A ostatní-tak si to vyzkoušejte a nalijte tam olej.Uvidíte že, to je provozně
nesmysl.Nejsou tam ani olejové gufera (do spojkové skříně) a osa spojky je dutá.Bude
Vám všude téct olej.
Prostě na ježdění kravina.To neni Pionýr.Takovýhle blbostí koluje po internetu spousty.


Odpovědět