Motokolo motor Zipper 4T + variátor
Motokolo motor Zipper 4T + variátor
Zdravím,tak jsem dokončil projekt mého motokola. Jede to docela pěkně,variátor nekňučí jenom motor docela řve.Chtělo by to jiný výfuk.Do kopce to jede 30km/h a po rovině 45. Z kopce vypínám motor a za jízdy jde pohodlně nastartovat. Jinak do kopce mu klidně šlápnu a nenechám se tahat.Zadní ráfek jsem dal zesílený,ještě by to chtělo odolnější plášt'.Palivová nádrž větší z 0.6l na 1.2l.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Motokolo motor Zipper 4T + variátor
Kluci díky. Však to taky trvalo s přestávkami a přemlouváním skoro 2 roky. Jistě by bylo co ještě vylepšovat a hrát si s převody a laděním variátoru,ale zatím budu jezdit a nechám to na zimu.Jen ten hluk výfuku mě dráždí,když jsem jel do kopce,hlavou se proháněla myšlenka o elektrokole a tichu,ale fuj!
-
- Příspěvky: 117
- Registrován: stř 26. lis 2014 11:41:40
- Fotky: http://petr2m.rajce.idnes.cz/
Re: Motokolo motor Zipper 4T + variátor
Mezi motorem a šlapkami je další volnoběžka - máš vzadu na náboji našroubovanou jednokolečkovou volnoběžku a na to pak to tříkolečko?
To by mohlo fungovat...
To by mohlo fungovat...
Re: Motokolo motor Zipper 4T + variátor
Ano,na náboji je našroubována volnoběžka a do ní jsem vytočil nátrubek se závitem,na který je našroubováno tříkolečko a ještě jsem umístil do vniřku nátrubku jedno ložisko,aby nebyla tolik namáhána osa.Už se pracuje na vylepšení převodu,místo rozety 44z bude 48z a do variátoru dám těžší válečky.
Re: Motokolo motor Zipper 4T + variátor
Ten variátor je zajímavá věc, ale motor vzadu je slepá ulička a startování bez možnosti rozšlapáním je nepraktické. Správné motokolo musí mít motor uvnitř rámu a start rozšlapáním. Až ještě nějaký genius vymyslí za jízdy a z místa řidiče vypínatelnou volnoběžku, nebude mít tato koncepce chybu. Zatím je tou nemožností, vypnout za jízdy pohon motorem, kolo s pomocným motorem deklasováno na moped. A motor vzadu znemožňuje použít nosič na vození nákladu, takže s takovým kolem jen na krátký výlet s batohem na zádech, nebo košík na předních řídítkách, což moc praktické není. A vím, že se většině budou jevit moje názory divné, ale je to tak.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Motokolo motor Zipper 4T + variátor
Brašny mohou být i na předním kole, na delší túry je možné mít i vozejk.PLV píše: ↑stř 18. črc 2018 10:50:41 Ten variátor je zajímavá věc, ale motor vzadu je slepá ulička a startování bez možnosti rozšlapáním je nepraktické. Správné motokolo musí mít motor uvnitř rámu a start rozšlapáním. Až ještě nějaký genius vymyslí za jízdy a z místa řidiče vypínatelnou volnoběžku, nebude mít tato koncepce chybu. Zatím je tou nemožností, vypnout za jízdy pohon motorem, kolo s pomocným motorem deklasováno na moped. A motor vzadu znemožňuje použít nosič na vození nákladu, takže s takovým kolem jen na krátký výlet s batohem na zádech, nebo košík na předních řídítkách, což moc praktické není. A vím, že se většině budou jevit moje názory divné, ale je to tak.
A s tím rozšlapem - naopak si nemohu vynachválit ruční startér, byť já ho mám blíže při ruce - app.php/gallery/image/224. Výhody tohoto řešení:
- vypínání a zapínání motoru za jízdy (z kopce, před kopcem, v kopci)
- startování při stání na křižovatce
- neničení zadního kola při upevnění rozety napevno do niplů
Re: Motokolo motor Zipper 4T + variátor
j-z, Jasně, že pokud motor dobře chytá, dá se tak jezdit, ale můj se musí trochu déle rozšlapávat. . Máš na motokole pěkný stojánek. Takový nějaký si chci pořídit. Dá se něco takového koupit? Zatím jsem tedy negogloval.
Re: Motokolo motor Zipper 4T + variátor
Plně souhlasím s j-z. Jen mně vadí zvýšené těžiště. Je to problém?
Re: Motokolo motor Zipper 4T + variátor
Zvýšené těžiště to samozřejmě má a je trochu znát při manipulaci s kolem,ale při jízdě to vůbec nepocit'iji a to jsem to testoval opravdu pečlivě.Kolega to namontoval na přední kolo a to je úplná hrůza,těžkopádně se s tím zatáčí.Zajímalo by mě ovládání kola Velosolex,zda to má podobné neduhy,přeci jen to je tovární provedení. Jinak start za jízdy je opravdu lahůdka,chytá snad na 2cm povytažené šňůry a to jsem z toho měl obavy,že se při startu rozmáznu o silnici. Spartamet měl starter elektrický a toto není o moc obtížnější start.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Motokolo motor Zipper 4T + variátor
Doporučil bych v případě problémů prodlužovák startovací šňůry a kladku na rámu mezi nohama, aby jezdec tahal za šňůru od hlavy řízení k sobě a lehce nahoru, možná mírně do strany. takle to podle mě bude co nejmíň cloumat kolem, a druhou rukou kolo uřídí.
Re: Motokolo motor Zipper 4T + variátor
ahoj toto reseni motokola se mi libi ze vsech nejvice ale chci se te zeptat jestli bys to neudelal na zakazku klidne bych si to u tebe obednal jako cele kolo kolik bys tak chtel . Napis mi prosim na muj mail vfrnka@email .cz opravdu dlouho hledam takhle vireseny ctyrtaktni m otor na kolo tak ti fandim a mohl bys to patentovat a delat jako virobce tak zatim cus
Re: Motokolo motor Zipper 4T + variátor
Nějak nechápu funkci tvého obráceného variátoru. To znamená, že čím motor více zabírá a je více zatížen, tím má těžší převod do rychla, protože se ti zmenšuje průměr té poháněné řemenice s pružinou.
Re: Motokolo motor Zipper 4T + variátor
Nemám skůtr a nikdy jsem variátor nestudoval. Nebo na pohonné řemenici je také nějaká pružina, která se zatížením mění průměr řemenice?
Re: Motokolo motor Zipper 4T + variátor
Už jsem to vygoogloval a pochopil. Na přední řemenici jsou závažíčka, která složitě, podle otáček, mění průměr pohonné řemenice.
Re: Motokolo motor Zipper 4T + variátor
Jsou to takový válečky a jejich výměnou se dá nastavit variátor do pomala, nebo do rychla.
koho by to zajímalo. Ale je to podle mě typ x1 a teď se prodává x2 a ta má menší poměr o něco.
https://www.youtube.com/watch?v=_I5m50WlPBY
koho by to zajímalo. Ale je to podle mě typ x1 a teď se prodává x2 a ta má menší poměr o něco.
https://www.youtube.com/watch?v=_I5m50WlPBY
Re: Motokolo motor Zipper 4T + variátor
JJ to jsem měl taky ale asi jsem natrefil na šmejdu.Ze začátku super plynulé zrychlení a kopce to dalo bez problému ale začalo se to srát takže jsem měnil různé části ale už to prostě nefachalo (i když je pravda že už jsem moc nepátral po příčinách problému)
Re: Motokolo motor Zipper 4T + variátor
a co se ti tam porouchávalo a kolik to vydrželo
mě dorazily nějaký věci z číny a mezi nima i variátor a někde jsem četl, že když se pořeší pár detailů, tak je spolehlivej, ale jestli je to šmejd, tak ho ani do kola nedám a použiju ho do sekačky
mě dorazily nějaký věci z číny a mezi nima i variátor a někde jsem četl, že když se pořeší pár detailů, tak je spolehlivej, ale jestli je to šmejd, tak ho ani do kola nedám a použiju ho do sekačky
Re: Motokolo motor Zipper 4T + variátor
jo a teď jsem někde na čína webu viděl, že prej má vydržet minimálně 500 hodin provozu
Re: Motokolo motor Zipper 4T + variátor
Ahoj vypadá to super, jak se přenáší vibrace na celé kolo?pavelt74 píše: ↑ned 15. črc 2018 21:41:27 Zdravím,tak jsem dokončil projekt mého motokola. Jede to docela pěkně,variátor nekňučí jenom motor docela řve.Chtělo by to jiný výfuk.Do kopce to jede 30km/h a po rovině 45. Z kopce vypínám motor a za jízdy jde pohodlně nastartovat. Jinak do kopce mu klidně šlápnu a nenechám se tahat.Zadní ráfek jsem dal zesílený,ještě by to chtělo odolnější plášt'.Palivová nádrž větší z 0.6l na 1.2l.
Re: Motokolo motor Zipper 4T + variátor
Tak mám vibrace vyřešené, motor posadím na silentbloky 25 x 10, závity M6.
Re: Motokolo motor Zipper 4T + variátor
já myslel, že silentbloky se montují standartně
jinak to je jak jízda na vibrátoru a to i s hondou
jinak to je jak jízda na vibrátoru a to i s hondou
Re: Motokolo motor Zipper 4T + variátor
jsou menší, ale jsou tam a je to znát
a silentbloky spolu s lepším výfukem podstatně zlepší jízdní pohodu
a silentbloky spolu s lepším výfukem podstatně zlepší jízdní pohodu
Re: Motokolo motor Zipper 4T + variátor
Ahoj, jak funguje sestava s variátorem na nosiči, došlo ještě na nějaké konstrukční změny? Já dávám něco podobnýho dohromady. Variátorem nejde volně točit přes řetěz, tak jedině volnoběžka.
Re: Motokolo motor Zipper 4T + variátor
ten variátor jsem měl asi špatný kus protože se to sralo ale na začátku to fungovalo suprově