Cívka

Elektroporadna

Moderátoři: j-z, Tor158

Brdynek
Příspěvky: 81
Registrován: Po 28. Črc 2014 10:13:00

Cívka

Příspěvek od Brdynek » Čt 14. Srp 2014 14:20:30

nechce mi chytnout, svíčka mi nehází jiskru, koupil jsem nové zapalování s kabelem a odrušenou fajfkou a stále nic, přešel jsem dráty a zdají se být rovněž v pořádku. Už mi nezbývá ni jiného než zkusit vyměnit cívku s magnetem, nemáte někdo nějakou zkušenost, že by Vám už motor nechtěl naskočit?



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 591
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od j-z » Čt 14. Srp 2014 15:33:58

Doporučuji zkontrolovat kontakt na cívce - obvyklý studený spoj na tom zakostřeným drátku. V místě, kde vstupuje do cívky, se rád uklepe. Mně se to stalo na úrovni plastu a velmi blbě se to opravuje - trochu jsem vyšťoural a připájel na nový drátek, který je pak na kostru přes očko. Tím se eliminuje dopad vibrací. Dnes bych to udělal preventivně před první jízdou.
Viz i viewtopic.php?f=7&t=27
489012-1_dopl.jpg
489012-1_dopl.jpg (218.63 KiB) Zobrazeno 10952 x
Zkus s ním trošku zakvrdlat - pokud bude držet, zkus nastartovat.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Brdynek
Příspěvky: 81
Registrován: Po 28. Črc 2014 10:13:00

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od Brdynek » Čt 14. Srp 2014 18:03:31

díky moc za radu, je to opravený, drátek jsem odpájel a on okamžitě upadl, tak jsem to napájel přímo na cívku a šlape to jako blázen



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 591
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Cívky, inovace

Příspěvek od j-z » Po 16. Bře 2015 13:20:23

Cestou motokolaře Madhu se mi dostaly do ruky 2 cívky (model 2012 a 2014).
Pro zajímavost zde přikládám pro porovnání. Model 2014 je znatelně užší, zda je to tenčím drátem /menším počtem závitů nebo jen slabší izolací, to nevím. Další novinkou je ukostření problematického drátku, které je nově napájeno na dolní část (nahrazuje očko i ukostření vnitřního vinutí). Více komentářů bych nechal na nějakém elektrikáři ;) .
Přílohy
civka1.jpg
civka2.jpg


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 543
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Cívky, inovace

Příspěvek od Tor158 » Stř 18. Bře 2015 18:43:30

j-z napsal:Cestou motokolaře Madhu se mi dostaly do ruky 2 cívky (model 2012 a 2014).
Pro zajímavost zde přikládám pro porovnání. Model 2014 je znatelně užší, zda je to tenčím drátem /menším počtem závitů nebo jen slabší izolací, to nevím. Další novinkou je ukostření problematického drátku, které je nově napájeno na dolní část (nahrazuje očko i ukostření vnitřního vinutí). Více komentářů bych nechal na nějakém elektrikáři ;) .
Já si myslím že to bude tou izolací.Počet závitů se moc změnit nedá a průměr drátu
taky ne.Problém je v tom jaká bude.Jak to bude poruchové.Izolace se moc ošidit nedá.Tor.



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 591
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Cívka

Příspěvek od j-z » So 13. Črv 2015 17:37:19

Tore,
zejména na Tebe mám jeden amatérský dotaz. Po cca 2 letech jsem se rozhodl dát očistu svému bajku ve vapce. Úspěch zaručen v rámci možností. Dal jsem si záležet, aby voda nenatekla tam, kam nemá. Ale ejhle, cca po km jízdy prd, buch, duc. Problém s elektrikou. Díky Madhovi mám 2 cívky do foroty, ale pouze na jednu z celkem tří to háže jiskru. Bohužel je to zrovna ta, která má toho už dost za sebou.
Jak za použití voltmetru zjistím, co na nich odešlo, resp. zda je alespoň jedna zdravá a chyba je někde mezi ní a židlí? Díky všem.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 543
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Cívka

Příspěvek od Tor158 » So 13. Črv 2015 20:45:23

j-z napsal:Tore,
zejména na Tebe mám jeden amatérský dotaz. Po cca 2 letech jsem se rozhodl dát očistu svému bajku ve vapce. Úspěch zaručen v rámci možností. Dal jsem si záležet, aby voda nenatekla tam, kam nemá. Ale ejhle, cca po km jízdy prd, buch, duc. Problém s elektrikou. Díky Madhovi mám 2 cívky do foroty, ale pouze na jednu z celkem tří to háže jiskru. Bohužel je to zrovna ta, která má toho už dost za sebou.
Jak za použití voltmetru zjistím, co na nich odešlo, resp. zda je alespoň jedna zdravá a chyba je někde mezi ní a židlí? Díky všem.
Vem si voltmetr(Multimetr). Odpoj cívku od zapalování a voltmetr(Střídavý rozsah do 200V)připoj
na modrý a černý.Sešlápni pedál jako na start(kolo je na stojánku).Voltmetr musí ukázat něco
kolem 60 V.Nejlepší je použít ručičkové měřidlo(má setrvačnost a uvidíš to).Ohmetrem změř
ohmickou hodnotu cívky.Odpor musí být kolem 350 ohmů.Když ohmická hodnota bude jiná,
je tam mezizávitový zkrat.Někdy se to ohmicky liší velmi málo.Takřka neměřitelně.
.Používá se na to jiná (Rezonanční)metoda.Ta je, ale nad rámec laického postupu.
Tak asi tak pro laboraci.Na cestách používám průchozí kontrolní voltmetr na zjištění poruchy.Tor. ;)
Přílohy
DSCN1271.JPG
DSCN1271.JPG (103.39 KiB) Zobrazeno 10316 x



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 591
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Cívka

Příspěvek od j-z » So 13. Črv 2015 21:51:52

S tím testem se startem je to komplikovanější, jak mám ten ruční startér, zabere test víc času na přípravu :roll: A k tomu ta zdravá cívka je už zapojena do voděodolné formy, kterou se mi asi nebude chtít rozebírat. ;)
Přes odpory - jedna má těch 345, ta druhá asi taky, ale přijde mi, že to chvilku trvá (konverguje shora).


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 543
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Cívka

Příspěvek od Tor158 » So 13. Črv 2015 22:42:08

[quote="j-z"]S tím testem se startem je to komplikovanější, jak mám ten ruční startér, zabere test víc času na přípravu :roll: A k tomu ta zdravá cívka je už zapojena do voděodolné formy, kterou se mi asi nebude chtít rozebírat. ;)
Přes odpory - jedna má těch 345, ta druhá asi taky, ale přijde mi, že to chvilku trvá (konverguje shora).



Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 543
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Cívka

Příspěvek od Tor158 » So 13. Črv 2015 22:44:16

Tor158 napsal:
j-z napsal:S tím testem se startem je to komplikovanější, jak mám ten ruční startér, zabere test víc času na přípravu :roll: A k tomu ta zdravá cívka je už zapojena do voděodolné formy, kterou se mi asi nebude chtít rozebírat. ;)
Přes odpory - jedna má těch 345, ta druhá asi taky, ale přijde mi, že to chvilku trvá (konverguje shora).
Rozumim.Zapomněl jsem na ten starter.To ale nevadí.Stačí si poznamenat hodnoty dobré cívky.
Zatahnout starterem/změřit a vyměnit za cívku podezřelou.Porovnávací metoda.Já mám na to rotační nebo
statický tester.To je ale nad rámec této diskuze.Je to na samostatnou kapitolu V CDI nebo MAG.Tor. :)



Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 543
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Cívka

Příspěvek od Tor158 » Po 15. Črv 2015 19:51:22

Demontovanou cívku mužeme změřit i takto.Opatříme si trafo 220/24V.Asi tak 50 -100VA.
Připojíme k testeru a odečteme napětí na voltmetru.Připojíme podezřelou cívku a odečteme
hodnotu.Pokud je vyšší je tam mezizávitový zkrat.Pokud je nižší je cívka polopřerušená
nebo je tam magnetický zkrat.Jestli je hodnota stejná ,měla by být dobrá.Potom vyzkoušíme
jak bylo výše popsáno.Tor. ;)
Přílohy
00001.jpg



Drtikol
Příspěvky: 17
Registrován: Stř 10. Črv 2015 20:39:51

Re: Cívka

Příspěvek od Drtikol » So 27. Črv 2015 21:13:45

Čus,tak dnes jsem chtěl vyzkoušet zapojit světlo na bílý kabel dle návodu a ejhle šlo to do skratu motor zhasl nešla jiskra.Podle mě soudruzi z číny prohodily barvy kabelů bílý by měl být dole.Na bílém jsem měřil asi 48V.
Koupil jsem 12V250mA žárovky jiné neměly vydrží to?Můžete mrknout a poradit?
Moje cívka
Obrázek
Myslím,že by stačilo prohodit kabely a bylo by to OK.



Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 543
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Cívka

Příspěvek od Tor158 » Po 29. Črv 2015 13:42:58

Drtikol napsal:Čus,tak dnes jsem chtěl vyzkoušet zapojit světlo na bílý kabel dle návodu a ejhle šlo to do skratu motor zhasl nešla jiskra.Podle mě soudruzi z číny prohodily barvy kabelů bílý by měl být dole.Na bílém jsem měřil asi 48V.
Koupil jsem 12V250mA žárovky jiné neměly vydrží to?Můžete mrknout a poradit?
Moje cívka
Obrázek
Myslím,že by stačilo prohodit kabely a bylo by to OK.
Já si myslím, že to Ti Tvoji soudruzi neprohodili.Změř si bílý proti zemi(černý) ohmetrem.
Bude to mít asi 2,2-2,5 ohmu,Modrý 350 ohmu.Když budeš zatěžovat bílý -bude padat
napětí na zapalovacím modrém.Tím pujde do háje zápal a i předstih.Obě cívky
jsou na společném magnetickém obvodu a tak se ovlivňují.Tor. ;)



Drtikol
Příspěvky: 17
Registrován: Stř 10. Črv 2015 20:39:51

Re: Cívka

Příspěvek od Drtikol » Po 29. Črv 2015 20:32:09

Tak,že to chápu tak,že nemůžu používat bílý na světlo?



Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 543
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Cívka

Příspěvek od Tor158 » Po 29. Črv 2015 21:18:55

Drtikol napsal:Tak,že to chápu tak,že nemůžu používat bílý na světlo?
Mužeš, ale spotřebu musíš omezit na minimum.Takže Led světla s regulátorem.
Jinak si rozhodíš chod motoru.Tor. ;)



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 591
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Cívka

Příspěvek od j-z » Po 28. Pro 2015 9:27:47

Drtikol napsal:Čus,tak dnes jsem chtěl vyzkoušet zapojit světlo na bílý kabel dle návodu a ejhle šlo to do skratu motor zhasl nešla jiskra.Podle mě soudruzi z číny prohodily barvy kabelů bílý by měl být dole.Na bílém jsem měřil asi 48V.
Koupil jsem 12V250mA žárovky jiné neměly vydrží to?Můžete mrknout a poradit?
Moje cívka

Myslím,že by stačilo prohodit kabely a bylo by to OK.
Jen pro zajímavost - dostal se mi do ruky Sunway 48, model 2015 - bílý vývod na světlo již postrádá definitivně. Podobně již cívka nemá to napájené ukostření. Samozřejmě, že tomu návod vůbec neodpovídá (popisuje barvy vodičů, které tam nejsou).


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 543
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Cívka

Příspěvek od Tor158 » Po 28. Pro 2015 18:19:59

Co s tý civky tedy jde.?Kolik drátů?.Kostra asi bude uvnitř.



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 591
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Cívka

Příspěvek od j-z » Po 28. Pro 2015 18:22:19

Tor158 napsal:Co s tý civky tedy jde.?Kolik drátů?.Kostra asi bude uvnitř.
Modry+cerny=2


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 543
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Cívka

Příspěvek od Tor158 » Po 28. Pro 2015 18:54:28

Černý je tedy uvnitř cívky s vinutím ukostřen na plechy.(snad neupadne)Vinutí na světlo chybí.(o to je
možná víc závitů na zapalování)Jinak se nic nemění.Tor.



peter

Re: Cívka

Příspěvek od peter » Pá 18. Bře 2016 15:48:26

Ahojte mám taký problém že motor nechce ist do otáčok a nevytiahne ani kopiec s ktorým pred tým nemal problém jednu príčinu som odstránil a ta bola že medzi blokmi prefukovalo výfukové plyny tak som dal druhé tesnenie motor začal tahat ale semtam ako som písal prestane a ked mu zašlápnem tak zmení zvuk do kopca a tahá je to záhada ..ešte som zistil že na druhom motore je magneto za rovno cievku a na tomto čo blbne trči von teda nie je za rovno cievku preto ma napadlo či tuto chybu nesposobuje elektrina aj ked už som dal ine CDI cievku ,sviečku aj magneto a prečistil karburátor no na druhý motor to nemá ..má niekto tiež také problémy ?



Michal1

Re: Cívka

Příspěvek od Michal1 » So 19. Bře 2016 22:36:36

peter napsal:Ahojte mám taký problém že motor nechce ist do otáčok a nevytiahne ani kopiec s ktorým pred tým nemal problém jednu príčinu som odstránil a ta bola že medzi blokmi prefukovalo výfukové plyny tak som dal druhé tesnenie motor začal tahat ale semtam ako som písal prestane a ked mu zašlápnem tak zmení zvuk do kopca a tahá je to záhada ..ešte som zistil že na druhom motore je magneto za rovno cievku a na tomto čo blbne trči von teda nie je za rovno cievku preto ma napadlo či tuto chybu nesposobuje elektrina aj ked už som dal ine CDI cievku ,sviečku aj magneto a prečistil karburátor no na druhý motor to nemá ..má niekto tiež také problémy ?
Teda pánové, přiznám se, že se ten text nedá vůbec číst. Chtělo by to občas používat čárky a tečky.



wip
Příspěvky: 110
Registrován: Ne 25. Led 2015 10:01:03

Re: Cívka

Příspěvek od wip » Ne 20. Bře 2016 10:02:00

nedělej krávu



adam12

Re: Cívka

Příspěvek od adam12 » Čt 27. Črc 2017 11:48:46

jaký druh drátu musím odpajed prosim poradte a jak se to dela prosim :oops: :oops:



Abiczek
Příspěvky: 28
Registrován: Út 12. Dub 2016 16:33:31

Re: Cívka

Příspěvek od Abiczek » Pá 28. Črc 2017 9:48:53

adam12 napsal:
Čt 27. Črc 2017 11:48:46
jaký druh drátu musím odpajed prosim poradte a jak se to dela prosim :oops: :oops:
Co konkrétně myslíš? Proč odpájet?



ondrass

Re: Cívka

Příspěvek od ondrass » Út 15. Srp 2017 23:46:07

Mám s tim šílený problémy black horse 80ccm najeto 700 po 400 odešla první teď odchází další po výměně problem zmizel na chvilku a to sem měnil i to kolečko s lepším předstihem padají otáčky dusi se a je cítit ze svicka nehazi jak by mela úplně stejně jako předtím rada at nekupuju co 300 km novy magneto jiná jezdí super sem fakt spokojen i výkon super jen tohle jeden a ten sám problem do kola



Odpovědět