Rýhy ve válci a na pístu
Rýhy ve válci a na pístu
Ahoj motokolaři, stala se my taková nemilá věc, takhle si to jedu a najednou divný zvuky v motoru a stop motor uš se neotočil, tak jsem shodil hlavu a uviděl jsem ten problém, jak je ta spona (závlačka) u pístu tak ta se asi kousek odlomila protože ten ohyb tam není a nadělala v motoru pěknou neplechu, a já se ptám půjde to ještě rozjet ??
Přikládám foto.
Přikládám foto.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 728
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Předem bych chtěl poděkovat za uvedení praktického příkladu k tématu viewtopic.php?f=7&t=27&p=72&hilit=pojistka#p72.Fox píše:Ahoj motokolaři, stala se my taková nemilá věc, takhle si to jedu a najednou divný zvuky v motoru a stop motor uš se neotočil, tak jsem shodil hlavu a uviděl jsem ten problém, jak je ta spona (závlačka) u pístu tak ta se asi kousek odlomila protože ten ohyb tam není a nadělala v motoru pěknou neplechu, a já se ptám půjde to ještě rozjet ??
Přikládám foto.
K dotazu - zažil jsem to už 2x. Jednou to chtělo vše vyměnit, podruhé stačily jen kroužky. Zde bych postupoval následovně - kontaktuj prodejce (je-li to v záruce) a reklamuj. Minimálně bys měl ukecat slevu náhradního dílu. Pokud je tento postup nemožný, zkus to zatím jen vybrousit, zahlaď prasátka. Zkus jezdit, možná to půjde. Poslední možností je koupě válce, pístu, kroužků za tržní cenu.
P.S. Já jezdím rok a půl s podobně zdevastovaným pístem, ale válec jsem měl skoro bez ztráty kytičky.
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Reklamovat to nemohu, mám to od kamoša a ten neví kde od toho má papíry.
Takže jsem objednal novej pístní kroužek protože byl jeden přelomenej a uvidíme co to udělá.
Potom dám vědět.
Jestli to ovšem nepůjde, rovnou jdu do nového motoru, a hned ze startu ty blbý sponky ucvaknu, nechápu že tam můžou vůbec něco takovýhohle dát .
Takže jsem objednal novej pístní kroužek protože byl jeden přelomenej a uvidíme co to udělá.
Potom dám vědět.
Jestli to ovšem nepůjde, rovnou jdu do nového motoru, a hned ze startu ty blbý sponky ucvaknu, nechápu že tam můžou vůbec něco takovýhohle dát .
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Fox.nech si udělat vybrus co sem se tak bavil se sousedem stojito 500 Kč
Re: Rýhy ve válci a na pístu
No víš ono to není jen tak jednoduchý, když udělám výbrus tak musím koupit i větší pístní kroužky a ty se tady na tuhle debilní čínu nedělají, takže jednoduše když se ti něco podobného stane je to na výměnu komplet válce i pístu.Waltr píše:Fox.nech si udělat vybrus co sem se tak bavil se sousedem stojito 500 Kč
Re: Rýhy ve válci a na pístu
fox:nebo kupi novy pist a valec vijdeti to levněji než novi motor a hlavu valce maš vpořadku
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Foxi byl jsem na tom úplně stejně jako ty možná i hůř , protože mi to rozštípalo kroužky , poškodilo drážky pístních kroužků, ve válci dvě parádní rýhy a navíc mi to poškodilo i hlavu kterou jsem musel maličko snížit kvůli odstranění poškození. Být tebou koupím kroužky (zas taková paleta to není) udělej to co ti radí J-Z zkontroluj jestli nemáš i poškozené i drážky pístních kroužků případně je propiluj aby kroužky byly volné a myslím si že ti to ještě bude sloužit. Mám už po té provizorní opravě najeto 1800 km a je to zatím v cajku. PS ten motor si klidně kup budeš mít náhradní sejde se ti
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Zdarec, tak jsem tu zase s prosbou o radu, došli my pístní kroužky které jsem vyměnil všechno jsem složil a zkusil jsem to nastartovat ale kolo nechytne, vše v pohodě, háže jiskru benzín de hlavu jsem přetěsnil vše jako z origo krom toho poškození ale motor ne a ne chytit.. nevíte čím to je??
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Foxi podívej se jestli máš mokrou svíčku . Ještě tady nepadla jedna důležitá věc a to že potom co se mně stalo co tobě půlil jsem motor (původně jsem chtěl jen shodit válec a hlavu) a dobře jsem udělal protože v klikové skříni zůstaly kovové úlomky což znamená jediné že by se to brzy opakovalo. Pokud jsi měl štěstí a všechno ti to vykoplo výfukem ven tak si nemusíš dělat hlavu , no a v opačném případě už víš jak to skončí . To ale nemá nic společného s tím že ti to nejede .
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Včil jsem si zvětšil ten tvůj obrázek válce to co vidím vlevo nahoře je prasklé žebro chlazení a nahoře poškozený sací kanál ?
Re: Rýhy ve válci a na pístu
koblizek:
Svíčka mokrá.
Kliková skřín propláchnutá benzínem a vyfoukaná stlačeným vzduchem (tohle myslím bohatě stačí).
Celkem záhada tohle, zdřejmě to někde profukuje, jinak netuším..
Svíčka mokrá.
Kliková skřín propláchnutá benzínem a vyfoukaná stlačeným vzduchem (tohle myslím bohatě stačí).
Celkem záhada tohle, zdřejmě to někde profukuje, jinak netuším..
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Jo to vlevo je jen stín , ale ten poškozený sací kanál to je špatné - jak k tomu došlo ? Páčil jsi ten válec dolů abys ho sundal ? Tak to vypadá na nový válec ... tady už asi jiné řešení není.
Re: Rýhy ve válci a na pístu
no ten sací kanál je poškozen pouze těma rýhama jinak ten černý půlměsíček nahoře to je baterka kterou jsem musel svítit skrze sací kanál protože jinak to nešlo vůbec vydět na te fotce..
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Víš ono je to dost blbě vidět a to co mě zarazilo je ta skvrna vedle te baterky - ne vevnitř válce , ale vně válce kde je těsnění . Možná je to jen zbytek starého těsnění z toho obrázku to nepoznám.
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Tak v tom případě sorry už jsem měl strach že je ten kanál prasklý a to by byla konečná.To je divné že ti to nejede . Nic jsi s tím motorem jinak nedělal kromě toho že jsi sundal válec a hlavu ? Zkontroluj ještě zapalování ale když píšeš že jiskru máš a palivo do válce ti jde ... Co kompres ? Když ti vyletěly ty závlačky pístního čepu motor chcípnul tím že přidřel píst nebo z jiného důvodu ? Mně i přes rozlámané kroužky motor běžel dál - samozřejmě bez výkonu .
Re: Rýhy ve válci a na pístu
no při tom zadření se motor prostě zasekl a musel jsem silou stáhnout tu hlavu, komprese se zdá v pořátku ale prostě to nejede.
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Zkus ještě zkontrolovat jestli nemáš studený spoj na zapalovací cívce : viewtopic.php?f=2&t=10 Jinak už netuším jakou zradu by jsi tam mohl mít.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 728
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 728
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Pokud svíce mokrá = teče benzín. Nebafne a teče benzín = elektrika. Zkus výměnu za jinou svíčku (může být uchcalá). Podobně se mi projevoval ten studený spoj.
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Tak jsem z5, koupil jsem nový motor takže jsem tento problém neřešil NICMNĚ! chtěl jsem tomu přijít na kloub a zkusil jsem objednat novej válec a nyní uš to zase funguje jako zastara, takže problém byl v těch rýhách uvnitř válce, no co dodat, na novým motoru uš jsem ty nešikovné drátové závlačky nahradil klasickýma závlačkama a doufám že bude klid, také bych to důrazně doporučil každému kdo si koupí tenhle motor!!
Re: Rýhy ve válci a na pístu
už se tady psalo o závlačkách píst.čepu nejlépe u nového motoru hned dát jiné já používám závlačky na moto babeta,simson,pionýr u kitu je ta konstrukční chyba jestli si někdo všimnul že drát závlačky pist.čepu jsou docela hodně zapuštěné v drážkách v pístu a v podstatě pístní čep už jen silou vůle zajišťují jen ty zobáčky!!
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 728
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Při pročišťování PC jsem našel pár svých fotek ze záděru 2013.
S těmi drážkami to muselo jezdit nějakou chvíli ...Re: Rýhy ve válci a na pístu
Zdravím,mě zase z pístu vyjel zámek kroužku/malý cca 1,5mm čep/ a udělal mě do pístu rýhu.Při demontáži jsem zbytek čepu vyndal a navrtal otvor 2mm vrtákem a nalisoval stopku vrtáku 2,2mm a tu nalisoval do pístu.Ze závlačkama nemám problém možná žě někteří při montáži drát zdeformují a ten pak nazapadá do zápichu po celém obvodu a poté vypadne .Ale je divné že se to stává u nových motorů.
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Přesně tahle závada se mi stala asi před měsícem zničilo mi to kroužky a musel jsem dát zajety válec má už male šrámy mel jsem totiž ještě jeden, pist stačilo zacistit a jezdí to jak předtím nikdy ,vytáhnu v pohodě 50 km/hodT57a1 píše:Zdravím,mě zase z pístu vyjel zámek kroužku/malý cca 1,5mm čep/ a udělal mě do pístu rýhu.Při demontáži jsem zbytek čepu vyndal a navrtal otvor 2mm vrtákem a nalisoval stopku vrtáku 2,2mm a tu nalisoval do pístu.Ze závlačkama nemám problém možná žě někteří při montáži drát zdeformují a ten pak nazapadá do zápichu po celém obvodu a poté vypadne .Ale je divné že se to stává u nových motorů.
A to jsem si myslel že jsem první s touhle závadou asi jsem byl
Kutil
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 728
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Tak po cca 2 letech znovu ...
Bohužel jsem nezjistil, co se vlastně stalo. Pojistky tam zůstaly (byly už dříve odštípnuté), klec i ložisko čepu bez stopy závady. Podobně i kroužky vč. čípků. Záděr se přihlásil tak 5s před - trošku to zachrastilo, prd, bác, bum, stop.
Na prostřední fotce jsou patrné tmavší rýhy z minulého záděru - to byly ty pojistky čepu. Tehdy stačilo vyměnit pouze kroužky.
Z poslední fotky je trochu vidět, že setrvačník začal škrtat o karter. Motor už má dost najeto, takže dílčí výměny poškozených věcí postrádají celkem smysl. No, ještě uvidím .
P.S. Při ohledání mě taky zaujalo, že výfukový kanál měl tak poloviční průřez, zbytek byl karbon.
Bohužel jsem nezjistil, co se vlastně stalo. Pojistky tam zůstaly (byly už dříve odštípnuté), klec i ložisko čepu bez stopy závady. Podobně i kroužky vč. čípků. Záděr se přihlásil tak 5s před - trošku to zachrastilo, prd, bác, bum, stop.
Na prostřední fotce jsou patrné tmavší rýhy z minulého záděru - to byly ty pojistky čepu. Tehdy stačilo vyměnit pouze kroužky.
Z poslední fotky je trochu vidět, že setrvačník začal škrtat o karter. Motor už má dost najeto, takže dílčí výměny poškozených věcí postrádají celkem smysl. No, ještě uvidím .
P.S. Při ohledání mě taky zaujalo, že výfukový kanál měl tak poloviční průřez, zbytek byl karbon.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 728
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Tak, při neúspěšném půlení na mě vypadl tento ocelový zbytek:
Č. 2 - nějaká rada na půlení, resp. jak sundat matky z obou hřídelů?
Doplnění příspěvku j-z
Leden 2016 - konečně jsem našel čas motor rozebrat. Jak se tam vzala ta ocelová špona, to už se asi nikdy nedozvím, neboť po rozpůlení jsem nenašel nic, z čeho by to mohlo být. Že by to tam spadlo při skládání v Číně? Je vůbec možné, že to tam tisíce km problémy nedělalo?
Otázka dne č. 1 - z čeho to je?Č. 2 - nějaká rada na půlení, resp. jak sundat matky z obou hřídelů?
Doplnění příspěvku j-z
Leden 2016 - konečně jsem našel čas motor rozebrat. Jak se tam vzala ta ocelová špona, to už se asi nikdy nedozvím, neboť po rozpůlení jsem nenašel nic, z čeho by to mohlo být. Že by to tam spadlo při skládání v Číně? Je vůbec možné, že to tam tisíce km problémy nedělalo?
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Čau. Vsadil bych na to že se ti rozsypalo ojniční jehlové ložisko (to větší vespod) pokud ti tedy ten rozšrotovaný zbytek něčeho vypadl z prostoru klikovky. Tomu by i odpovídalo to že ti začaly škrtat setrváky o kartry - pokud se ti tedy nerozsypalo ložisko klikové hřídele , ale podle te fotky bych spíš vsadil na to jehlové ložisko.j-z píše:Tak, při neúspěšném půlení na mě vypadl tento ocelový zbytek:Otázka dne č. 1 - z čeho to je?
Č. 2 - nějaká rada na půlení, resp. jak sundat matky z obou hřídelů?
Č. 2 - nějaká rada na půlení, resp. jak sundat matky z obou hřídelů? - Povolit ? Ne vážně nejde ti to povolit nebo nevíš jak nato ?
-
- Příspěvky: 489
- Registrován: stř 22. dub 2015 12:11:54
- Fotky: http://www.moto-kola.estranky.cz/
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rýhy ve válci a na pístu
,,,,,,,,,,Nový motor skihawk 500km najeto !!!! masakr !!!! a to je prý z lepších materiálů kecy a zase jen kecy prasklo ložisko pod pístem a jehly se nasály pod hlavu a bylo vymalováno !!!!!!
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 728
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Bo-to - masakr!
Prekvapujici zavery, je to k zamysleni. Pokud mozno, tak reklamovat.
Prekvapujici zavery, je to k zamysleni. Pokud mozno, tak reklamovat.
-
- Příspěvky: 489
- Registrován: stř 22. dub 2015 12:11:54
- Fotky: http://www.moto-kola.estranky.cz/
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rýhy ve válci a na pístu
To nehrozí reklamovat neuznají to !!!! já si ho vyšperkuji sám !!!! minulý motor mě najel 7000 km a měnil jsem jen spojku rozhodně nebudu už cpát jehličkové pouzdro pod pist ale zásadně kluzné. na jaře pošlu výsledek zimní údržby !!!! posílám poslední foto .......MEDÁK 1........
-
- Příspěvky: 489
- Registrován: stř 22. dub 2015 12:11:54
- Fotky: http://www.moto-kola.estranky.cz/
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rýhy ve válci a na pístu
,,,,,,,,,Tak to byl můj fešák 7000km a bez žádných velkých oprav jen výměna spojky
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Ahoj všem ) doporučuju nedávat ty jejich jistící rádoby pružinovky na zajištění píst čepu ale dát segerovky, tj 100% ní jistota. Kámošoj se naopak stalo ze od frézování uložení na klik ložiska zústalo v klik skříní pár špón a dopadlo to tak že motor přestával drżet volnoběh, šel pomalu z otáček. Vydřený drážky u sacích kanálů. Kroužkúm nebylo nic a píst se povedl zalapovat a válec trošku taky. Motor jsem rozdělal, vymyl kartery, dal nové ložiska na kliku, simerynky a motor běhá, má po opravě najeto cca 600 km a zatím problém není. Ono u vys ot motorú stačí rejha ve válci a motor pak nedrží volnoběh. Ještě je jeden problém: Simerynky na klice, u každého motoru co jsem někomu montoval a i u mích dvou motorú pravidlo cca 3 tis km a začnou týct a motor si přez ně přisáva vzduch a netáhne v zatížení. Super je že stačí sundat rotor zapalování a na druhé straně pastorek a simerynky jdou vyloupnout a dát nové bez půlení karterú.
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Srdečně Vás zdravím jsem nový majitel motoru sunway je to 80ka a jsem dosti zděšen co se může stát.Zítra rozhodím motor a hned tam dám ségrovky...Jinak pomalu zajíždím zatím mám najeto cca 50 Km.Koukám že se nic nezměnilo motor je vyroben 7.7 2017...
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Až dáš klasický segrovky do těch zápichů v pístu, budou tam po obvodu cestovat. Nediv se a hlavně se toho neděs. On má ten zápich jiný rozměr a tvar . . .
Madhu
www.e-darky.eu
Madhu
www.e-darky.eu
Naposledy upravil 1 dne Madhu; celkem upraveno 0x.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 728
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Madhu, jak často se tenhle problem s pojistkami vyskytuje?Madhu píše: ↑pon 05. úno 2018 9:28:25 Až dáš klasický segrovky do těch zápichů v pístu budou tam po obvodu cestovat. Nediv se a hlavně se toho neděs. On má ten zápich jiný rozměr a tvar . . .
Madhu
www.e-darky.eu
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 728
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Madhu, jak často se tenhle problem s pojistkami vlastně vyskytuje?Madhu píše: ↑pon 05. úno 2018 9:28:25 Až dáš klasický segrovky do těch zápichů v pístu budou tam po obvodu cestovat. Nediv se a hlavně se toho neděs. On má ten zápich jiný rozměr a tvar . . .
Madhu
www.e-darky.eu
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 728
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Madhu, jak často se tenhle problem s pojistkami vlastně vyskytuje?Madhu píše: ↑pon 05. úno 2018 9:28:25 Až dáš klasický segrovky do těch zápichů v pístu budou tam po obvodu cestovat. Nediv se a hlavně se toho neděs. On má ten zápich jiný rozměr a tvar . . .
Madhu
www.e-darky.eu
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Nejedná se vůbec o nic častého. Pokud se něco podobného přihodí, ihned se s tím každý rád veřejně "pochlubí".
Tak že 99% toho, co se komu kdy stalo, je asi tady k dočtení na "motokolařském" fóru i s podrobnou přiloženou obrazovou dokumentací
Ten problém není ve způsobu zajištění pístního čepu drátěnou pojistkou (ten je starší než vlastní segerova pojistka), ale ve vůlích v kombinaci s odporem který klade píst kmitající ojnici.
Pístní čep je z dostatečně kvalitního materiálu na to, než aby to co se stalo viz. fotografie výše, se nezačalo projevovat nejprve alarmujícím drnčením v motoru před vlastní katastrofou.
Tím nechci sahat nikomu do svědomí jen konstatuji.
Já například motor poslouchám a veškeré zvukové anomálie ihned řeším zevrubnou kontrolou a hledáním příčiny.
Skoro ve všech případech jde o důsledek mazání resp když se podíváš na píst je to na něm vidět.
Někdy je na povrchu spečená vrstva karbonu která se až loupe, nebo je píst obalený doslova v medovém nálevu . . .
Nevím jak se to komu povede, ale v každém případě se jedná o příčinu nežádoucího tření s velkým odporem. Když navíc odloupnutá část karbonu ještě zapadne mezi píst, pístní kroužky a vnitřní povrch válce, dokonáno jest.
Ojnice začne kmitat do stran a s přehledem vytlačí s čepem cokoliv pojistného. To, že se na takovém čepu a v takových podmínkách zdá jehličkám ložiska v pístu o čertech musí být každýmu jasný. Není nic co by je tam udrželo pohromadě, zvláště když má čep již skoro čtvercovo-oválný průřez
Fotografie tolika obávaných drátěných pojistek:
Tak že 99% toho, co se komu kdy stalo, je asi tady k dočtení na "motokolařském" fóru i s podrobnou přiloženou obrazovou dokumentací
Ten problém není ve způsobu zajištění pístního čepu drátěnou pojistkou (ten je starší než vlastní segerova pojistka), ale ve vůlích v kombinaci s odporem který klade píst kmitající ojnici.
Pístní čep je z dostatečně kvalitního materiálu na to, než aby to co se stalo viz. fotografie výše, se nezačalo projevovat nejprve alarmujícím drnčením v motoru před vlastní katastrofou.
Tím nechci sahat nikomu do svědomí jen konstatuji.
Já například motor poslouchám a veškeré zvukové anomálie ihned řeším zevrubnou kontrolou a hledáním příčiny.
Skoro ve všech případech jde o důsledek mazání resp když se podíváš na píst je to na něm vidět.
Někdy je na povrchu spečená vrstva karbonu která se až loupe, nebo je píst obalený doslova v medovém nálevu . . .
Nevím jak se to komu povede, ale v každém případě se jedná o příčinu nežádoucího tření s velkým odporem. Když navíc odloupnutá část karbonu ještě zapadne mezi píst, pístní kroužky a vnitřní povrch válce, dokonáno jest.
Ojnice začne kmitat do stran a s přehledem vytlačí s čepem cokoliv pojistného. To, že se na takovém čepu a v takových podmínkách zdá jehličkám ložiska v pístu o čertech musí být každýmu jasný. Není nic co by je tam udrželo pohromadě, zvláště když má čep již skoro čtvercovo-oválný průřez
Fotografie tolika obávaných drátěných pojistek:
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Už to tady bylo řešeno.Je to přetížením motoru a hlavně vysokou teplotou
pístu,ojnice, ložisek a pojistek.Ty se prostě vyhřejí ,zkřehnou a prasknou.
Sebelepší olej nepomůže- protože to neochladí.Lék je bohatá směs.
Ta to z klikovky ochlazuje a prolíná skrz čep - pojistky pod kroužky (do té
doby než se přefukuje).Mažu 1:50 bez problému a nic se mi takového nikdy
nestalo.Motor je relativně studený.Problém je ,jak to na tu bohatou
směs nastavit s CDI-černá krabička.To v podstatě jde celkem obtížně.Tor.
pístu,ojnice, ložisek a pojistek.Ty se prostě vyhřejí ,zkřehnou a prasknou.
Sebelepší olej nepomůže- protože to neochladí.Lék je bohatá směs.
Ta to z klikovky ochlazuje a prolíná skrz čep - pojistky pod kroužky (do té
doby než se přefukuje).Mažu 1:50 bez problému a nic se mi takového nikdy
nestalo.Motor je relativně studený.Problém je ,jak to na tu bohatou
směs nastavit s CDI-černá krabička.To v podstatě jde celkem obtížně.Tor.
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Jo no oni ztratí pružnost zdeformují se a čep je pak jednoduše vytlačí ven do kanálku. Nenašel jsem kde se to řešilo, tak se omlouvám.
Madhu
Madhu