Stránka 1 z 1

Rady pred montážou motora

Napsal: pon 11. lis 2019 19:08:47
od DenisNagy
Ahoj chalani, objednal som si 49cc motor z číny a zaujimali by ma vaše skúsenosti, hlavne čo by som mal riešiť ešte pred montážou aby som predišiel problémom.

Prelistoval som tu dosť topicov a hlavne ma zaujimajú poistky piestneho čapu - su fakt také problémové? Je možné ich vymeniť za klasické segerky a či by to pomohlo? Alebo to netreba riešiť?

Ďakujem za odpovede

Re: Rady pred montážou motora

Napsal: úte 12. lis 2019 16:31:46
od Michal321
Hned, jak otevřeš krabici, přelep lepicí páskou otvory do motoru (sání, svíčka, výfuk), aby ti do něj při montáži zbytečně nespadnul nějaký bordel. Hlavně to nezapomeň ve finále odlepit.
Nasaď výfuk a karbec na motor a posaď si celou sestavu do rámu. Uvidíš, jak bude pasovat, jestli nebude překážet výfuk šlapkám a tak.
Zatěsni vývody od magneta. Na stole se to dělá lépe než na kole.
Prohlédni gumové podložky pod rozetu. Moje byly jakési nakřivo seřízlé podrážky z pantoflí a rozeta pořád házela. Nové z e-dárků držely rozetu rovně už při prvním dotažení od ruky.
Zahoď originální palivový filtr - kalíšek s poskládaným papírem. Nefiltruje a papír se rozpadne.
Na montáž použij normální české šrouby(z oceli) místo těch čínských(z bláta).
Dobře seřiď celé kolo. S motorem bude rychlejší a o deset kilo těžší. Ohnivý oř tě má vozit, ne shodit.

Motor jako takový jsem nerozebíral a do teď najezdil 1800km bez problémů. S vnitřnostmi motoru poradí zkušenější.

Re: Rady pred montážou motora

Napsal: stř 13. lis 2019 8:37:56
od host
Záleží ako si zručný. Ja určite odporúčam na úvod vymeniť guferá pod magnetom a malým spojkovým ozubeným kolesom, původné sú tam často nasadené krivo a časom začne motor podfukovať. Ako spomínal kolega-vymeniť všetky matice za kvalitné.(Aj na hlave valca, najlepšie je matice odskrutkovať, svorníky zaskrutkovať do karteru motoru najhlbšie ako to ide (aby sa náhodou nevytrhli) a až potom dotiahnut hlavu valca). Iné tesnenia som nemenil. Pod valcom podla mňa postačí to papierové - tam tá teplota nieje až taká extrémna, a pod hlavu dávajú originál hliníkové tesnenie ktoré sa mi na rozdiel od toho drahého kompozitu nikdy nerozlepilo). Poistky piestneho čapu sú v pohode tak ako sú, pokial sa motor zbytočne nepreťažuje, nejazdí na chudobnú zmes a človek sa na nom nesnaží vyliezť na mont blanc bez príšlapu - to potom zničí úplne každú poistku - lepšie je osadiť asi vetši rozetu dozadu - pomalšie kolo ale motor sa nebude tolko trápiť. Ja jazdím na 20palcových kolesách s 44zub. rozetou a kolo ide max30. do kopca už sa mu moc nechce - z toho je jasné že ten 48ccm motor nieje žiadny herkules.

Re: Rady pred montážou motora

Napsal: stř 13. lis 2019 19:48:14
od DenisNagy
"Ohnivý oř tě má vozit, ne shodit." , tak táto veta sa mi velmi lúbi. :D Motor mám doma, doladím teda potrebné úpravy a pustím sa do montáže.

Ďakujem za rady.