Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
To "wip" teď jsem si v klidu četl tvé příspěvky. Ta cena 8570,- za komplet a cesta 30 dní je uvedena na ebay, to vidím, ale skutečná cena na adresu v Čechách je opravdu konečná? co clo? Pokud je to pravda, tak za konečnou cenu 8570,- to beru.
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
jako náhradní díly jsou bez cla,kámo si skládal motorku po částech z USA a vše jako náhradní díl
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
jj už se to dá i u nás koupit , naposled jsem to kupoval 2ks z Německa a vyšlo to levněji.
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Nevadí že ta padesátka má 1,5 KW co by na to policajti při nehodě?
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Zahájil jsem se 4t sezónu, super jízda s volnoběžkou na předním kolečku.
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Zdravím, mám 4takt s řemenovým náhonem, jak máte řešenou volnoběžku?
Dělá se na tento typ motoru řetězové kolečko s volnoběžkou?
Dělá se na tento typ motoru řetězové kolečko s volnoběžkou?
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Musel jsem si nechat osoustružit hřídel podle volnoběžky, zkrátit distanční trubičku a vyfrézovat drážku pro klínek. Volnoběžka je utažene pojistnou matkou.
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Aha tak to je ono, hřídel má totiž pr. 15mm a díra volnoběžky která se prodává cca pr. 10mm. Stojí ta úprava alespoň za to? Vadí mi totiž, že za jízdy aby došlo k rozpojení odstředivky musim téměř zastavit, vyřeší to alespoň tento nešvar? A co to řetězové kolečko s volnoběžkou vydrží něco?
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Já to dělal kvůli tomu a jízda je plynulejší bez cukání při rozjezdu. Ještě jsem nastavil spojku na tvrdší podložkou 6 s větším vnějším průměrem pod šroub utahující pružinu čelisti. Pak spojka zabírá při vyšších otáčkách.
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Volnoběžku jsem kontroloval asi po 500 km a je bez vůle.
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Fajn, díky za odpověď, tak to taky zkusím.
Podložky jsem také zkoušel, ale nepodařilo se mi to nikdy vyladit tak jak bych si přál.
Podložky jsem také zkoušel, ale nepodařilo se mi to nikdy vyladit tak jak bych si přál.
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Podle mne je optimální 1 podložka pod hlavu šroubu, zkoušel jsem po 3, pak po 2. Další problém velká vůle na pouzdru otočného zvonu. Vymezil jsem podložkou ze slabého plíšku ze středu řezného kotouče. Vnitřní díra 20 mm. Podložku jsem dal z čela pod utahovací přírubu. Zvon tak nemá šanci se při záběru vyvracet a tím cukat.
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Pod hlavou šroubu mám 2 podložky, také jsem zkoušel 3, ale to už bylo moc.
Vůli zvonu mám již vyřešenou, musel jsem vyměnit bronzové kluzné ložisko za nové, ty umělci kteří to dávali dohromady se na tim teda vyřádili, zvon má na sobě přivařené ozubené kolo na řemenici a ten svár udělal vevnitř takový nálitek, místo toho, aby ho ubrousili a tím srovnali vnitřní průměr pro uložení bronzového ložiska aby uložení mělo co nejmenší vůli, tak stočili bronzové ložisko od toho nálitku, protože tam byl nejmenší průměr, jinak by ho tam nedostali, takže vakl jako prase, nedalo se na tim vůbec jezdit, protože se to zadíralo. Po úpravě to mám už OK.
Vůli zvonu mám již vyřešenou, musel jsem vyměnit bronzové kluzné ložisko za nové, ty umělci kteří to dávali dohromady se na tim teda vyřádili, zvon má na sobě přivařené ozubené kolo na řemenici a ten svár udělal vevnitř takový nálitek, místo toho, aby ho ubrousili a tím srovnali vnitřní průměr pro uložení bronzového ložiska aby uložení mělo co nejmenší vůli, tak stočili bronzové ložisko od toho nálitku, protože tam byl nejmenší průměr, jinak by ho tam nedostali, takže vakl jako prase, nedalo se na tim vůbec jezdit, protože se to zadíralo. Po úpravě to mám už OK.
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Ta volnoběžka vyřeší odlepení spojky od zvonu. Při ubrání plynu totiž rozjeté kolo točí přes zvon motorem a tyhle otáčky udržují sepnutou spojku. Volnoběžka má efekt, jako když se zastaví kolo.
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Jj, tak jsem si to představoval, aby to fungovalo a ještě další bonus, při jízdě z kopce bez záběru motoru se nebude točit řemen.
Už mám domluvenou výrobu hřídele, nechám udělat celou novou s volnoběžkou a tu původní hřídel bez volnoběžky budu vozit s sebou pro případ, nečekané závady.
Už mám domluvenou výrobu hřídele, nechám udělat celou novou s volnoběžkou a tu původní hřídel bez volnoběžky budu vozit s sebou pro případ, nečekané závady.
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
tento převod používám už dlouho a mám na to hodně tisíce najeto a můj poznatek je že zase bez volnoběžky na převodovce je stále převodovka (spojkový zvon) sepnutá a tím jsou limitovány nájezdy odstředivé spojky a tím spojka déle vydrží ( od té doby co jsem přestal volnoběžku používat tak jsem vlastně spojkové čelisti neměnil,je sice pravda že se zase šetří převodovka ale jak říkám mám najeto a jen pohlídat dopnutí řemenu a ten vydrží taky dost a jinak je výměna řemenu který vozím sebou šup šup a je tam.Jo a ještě mě na tom vyhovuje to že nemusím z kopce moc brzdit motor to zvládne docela sám (něco jako motorová brzda) a to používám i na mém těžkém stroji a super .
můj stroj z několika : https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=124351
S pozdravem Pedal Gang Bohemia
můj stroj z několika : https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=124351
S pozdravem Pedal Gang Bohemia
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Kde se případně nechají sehnat náhradní čelisti a řemen?
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Řemen koupíš třeba zde ale dají se koupit i jinde levnější či dražší či materiálově horší lepší https://www.mateza.cz/e-shop/ozubeny-re ... ZGEALw_wcB a těma čelistmi jsem myslel samozřejmě odstředivou spojku a tu třeba zde https://kohout-moto.com/minibike-minicr ... nyEALw_wcB nebo tato https://kohout-moto.com/minibike-minicr ... 19370.html samozřejmě se dají koupit i jinde,
S pozdravem Pedal Gang Bohemia
S pozdravem Pedal Gang Bohemia
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Díky, ale mám obavy, že na tenhle převod ještě nemaj náhradní díly. Čelisti mé spojky se vysunují přímočaře a jsou upevněny středovým šroubem s pružinou. Průměr spojkového zvonu je větší než u starších typů s vyklápějícími čelistmi.
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
takže motor o větším objemu ale potom by neseděla ta převodovka o které se tu jedná nebo ne?
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Je to 50sátka jako má Lauda, ale asi novější provedení.
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
wip: Moje odstředivá spojka u motoru s řemenem vypadá takto, ale taky nepasuje, průměr spojky i pakny jsou rozměrově stejné, ale středový unašeč má jinou díru a tvar:
https://www.mototechnika.cz/technika-of ... 99999.html
Odkazy na odstředivé spojky co jsi sem dal, tak na můj motor nepasují, to jsou staré typy spojek, které se rychle obrušují, proto je nahradili typem viz odkaz výše. Spojku kterou mám já, nebo kolega Kus5 se zatím u nás nedají koupit
https://www.mototechnika.cz/technika-of ... 99999.html
Odkazy na odstředivé spojky co jsi sem dal, tak na můj motor nepasují, to jsou staré typy spojek, které se rychle obrušují, proto je nahradili typem viz odkaz výše. Spojku kterou mám já, nebo kolega Kus5 se zatím u nás nedají koupit
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Kus5: Jak píše Wip, řemen v Mateze určitě mají, najdeš ho podle označení, které má na sobě natištěný.
Odstředivá spojka na náš motor se koupit zatím nedá a mám obavy, že ani nebude. Já jsem to risknul a koupil jsem tu odstředivku viz předchozí příspěvek pouze kvůli paknám, pakny jsou rozměrově stejný, ale mají jiný kluzný povrch a zespodu, jak jsou nalisovaný ty vodící kolíčky (každá pakna má dva), tak mají průměr 6mm, kdežto originál pakny mají kolíčky průměr 4mm, takže stejně to nepasuje na originální unašeč. Takže mám dvě možnosti, počkat až originální pakny sjedu a převrtám v unašeči díry pro vodící kolíky ze 4mm na 6mm, nebo nechám vyrobit nový unašeč...
Odstředivá spojka na náš motor se koupit zatím nedá a mám obavy, že ani nebude. Já jsem to risknul a koupil jsem tu odstředivku viz předchozí příspěvek pouze kvůli paknám, pakny jsou rozměrově stejný, ale mají jiný kluzný povrch a zespodu, jak jsou nalisovaný ty vodící kolíčky (každá pakna má dva), tak mají průměr 6mm, kdežto originál pakny mají kolíčky průměr 4mm, takže stejně to nepasuje na originální unašeč. Takže mám dvě možnosti, počkat až originální pakny sjedu a převrtám v unašeči díry pro vodící kolíky ze 4mm na 6mm, nebo nechám vyrobit nový unašeč...
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Třeba tady dělaj repase
https://www.renovak.cz/komponenty-pro-m ... y-a-skutry
https://www.renovak.cz/komponenty-pro-m ... y-a-skutry
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Teď to nemám rozebraný, spojka vypadá jako v odkazu od Loudy
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Repase 1 čelisti cca 150 až 200 Kč. Lze zaslat a uvést tlouštku obložení.
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Kus5: Díky za odkaz na repase spojky, to mě vůbec nenapadlo, takže pro mě je to vyřešený. Až se mi bude zdát, že je sjetá, tak ji přes zimu nechám zrepasovat.
Pro představu opotřebení, na kole jsem loni najel cca 1000km a na paknách jsem nezaznamenal vůbec žádný úbytek materiálu. Když byla odstředivka nová, tak jsem ze začátku ze zvonu vymetl trochu černýho mouru, ale jak se usadila, tak je čisto.
Pro představu opotřebení, na kole jsem loni najel cca 1000km a na paknách jsem nezaznamenal vůbec žádný úbytek materiálu. Když byla odstředivka nová, tak jsem ze začátku ze zvonu vymetl trochu černýho mouru, ale jak se usadila, tak je čisto.
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
já jsem chtěl motor a ne osdstředivou spojku jinak bych řek že je to jedno a je to jen jedna ze spojek co se dá použít.
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Wip: Ty odstredivky pasovat nebudou, protoze hridel vychazejici z motoru ma prumer 15mm
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
tento motor mě dnes přišel typ2 tak se jdu na to podívat
Naposledy upravil 1 dne wip; celkem upraveno 0x.
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
budu přestavovat jedno kolo přes řemen takže místo rozetky tam dám řemeničku na té převodovce.
foto : https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=116931
foto : https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=116931
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
tak jsem to rozebral a máte pravdu je to už na tu lepší odstředivou spojku
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Tuto úpravu jsem udělal, minimalizovala se tím házivost zvonu a zlepšila kluznost ložiska:
https://www.youtube.com/watch?v=uepyJMp ... izada4te2t
https://www.youtube.com/watch?v=uepyJMp ... izada4te2t
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Prosím jednoduše popiš, ten šmudla na videu toho moc neukazuje. Jedná se o podložku pod přítlačnou přírubu?
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Je to ve videu krásně vidět. Vezmeš to origo kluzné ložisko a odřízneš z něj přírubu, z toho teď tedy máš bronzovou trubku a podložku, na středový šroub dáš tolik podložek, aby se z nich vytvořil takový doraz, aby až to dotáhneš zůstala malinká mezera mezi tou bronzovou trubkou a bronzovou podložkou, šroub se tedy nedotahuje na konec závitu v hřídeli, ale na ty podložky, takže na čelo hřídele.
Jak jsem již popisoval výše, měl jsem to s touto úpravou složitější, protože mi výrobce zničil kluzné ložisko, takže jsem po rozříznutí z něho použil pouze bronzovou podložku a bronzovou trubku jsem si musel koupit, ta se ale dá u nás lehce sehnat.
Jak jsem již popisoval výše, měl jsem to s touto úpravou složitější, protože mi výrobce zničil kluzné ložisko, takže jsem po rozříznutí z něho použil pouze bronzovou podložku a bronzovou trubku jsem si musel koupit, ta se ale dá u nás lehce sehnat.
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Já pouzdro neřezal, ale vymezil hrk zvonu nasazením podložky vnitřní prům 20 tl asi půl mm k osazení pouzdra. Otáčení zvonu vyladil 6kama podlož na středovém šroubu.
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Tam je ještě problém v upevnění nosiče čelistí. Je na klínku suvně na klice přidržovaný pouzdrem zvonu. Když se pouzdro uřízne, tak nosič čelistí není přitlačován a může vaklat.
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
wip: Jenomže tato spojka na naše motory nepasuje, kdyby jsi pořádně četl příspěvky, tak už jsem o tom psal, já jsem ji totiž kdysi koupil a chtěl použít.
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Kus5: Každý to máme trochu jinak udělaný, hlavně, že je to funkční. Jak jsem psal, já to uřízl a funguje to na 100%, vakl minimální a zvon když roztočím rukou, tak krásně volně dobíhá...
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Louda: Ty nemáš dotažený nosič čelistí spojky a je jen na klínku s volným pouzdrem zvonu. Je to jako,
kdybys malé řetězové kolečko nechal s povolenou matkou. Já mám u nosiče na klínku při pootáčení hrk a pokud by nebyl pořádně dotažený, tak bude cukat. Zkus si to při sundaném pouzdru.
kdybys malé řetězové kolečko nechal s povolenou matkou. Já mám u nosiče na klínku při pootáčení hrk a pokud by nebyl pořádně dotažený, tak bude cukat. Zkus si to při sundaném pouzdru.
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Poprvé od nového motoru jsem seřídil ventyly. Byly bez vůle, oba jsem nastavil na 0.05 mm.
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Kus5: Nezlob se, ale nechápu, jak chceš dotahovat nosič čelistí? Čím? Vždyť se to všechno musí hýbat, jde pouze o to, co nejpečlivěji vymezit vůle, aby to všechno správně pracovalo. Právě výhoda je v tom, že ta bronzová podložka se při dotyku čela zvonu za jízdy volně protočí a má to daleko menší odpor, než když se to dře přes bronzovou trubku s přírubou. Upozorňuji, že mě tato úprava funguje bezvadně a nikdo ať se nesnaží ji napodobovat, tímto už toto téma uzavírám, děkuji.
Re: Přídavný motor na kolo 4taktní jednoválec
Kus5: Novou hřídel s volnoběžkou už jsem namontoval a projel. Tak tato úprava nemá chybu, všechny neduhy, které to motokolo doteď při jízdě mělo a vadily mi se rázem vytratily, teď je to ten pravý požitek z jízdy.