Výběr motokola na míru

Kde koupit, na co se zaměřit, jaký typ, ...

Moderátoři: j-z, Velkocus

Wolfgar
Příspěvky: 62
Registrován: Út 23. Led 2018 21:19:08

Výběr motokola na míru

Příspěvek od Wolfgar » Út 23. Led 2018 23:10:21

Všechny vás tu zdravím, přišel jsem si tak jako většina zde pro rady, zvažuji, že si koupím nebo pravděpodobněji nechám postavit na míru motokolo, jenže zatím mi chybí zkušenosti k tomu co přesně vlastně budu chtít.

Přiznám se, je mi 30 a nikdy jsem něměl řidičský průkaz, jezdit umím, pravidla silničního provozu znám, ale zkrátka se mi nikdy nechtělo dát nemálo tisíc za kousek papíru a navíc spadám do kategorie užívám si cestu, jezdím pomalu a rád se kochám, takže už léta jezdím celoročně na kole, v zimě na sněhu i náledí každodeně do práce a v létě po celé republice. A protože se mi práce stěhuje více z ruky a i co se týče těch letních tras rád bych rozšířil rádius i za hranice matičky vlasti a naplánoval si nějaké delší třeba i několikatýdenní expedice po Evropě stál jsem před volbou ŘP a levnější motorka nebo nějaké pořádné motokolo a protože jsem zde tak je asi jasné co vyhrálo. Nicméně potřebuji poradit co přesně by se nejvíc hodilo pro mé potřeby.

Typ kola - První je přede mnou volba typu kola a tvaru rámu. Zajímal by mě zvlášť názor těch kteří zde jezdí na motokolech typu chopper a cruiser jestli jsou stejne jako motorky které je inspirovaly pohodlnější na delší cesty, o co obtížnější je zvlášť při nižšší pozici u chopper stylu příšlap a zároveň jak moc utrpí stabilita a manévrovatelnost. Na jednu stranu je pro mě důležité, aby se za den dalo na motokole urazit pohodlně alespoň 100km po silnicích a v mírnějším terénu cest a cyklostezek, ale zároveň potřebuji aby kolo bylo spolehlivě ovladatelné i v zimě. Popravdě hrozně rád bych si nějaké motokolo chopper nebo cruiser stylu vyzkoušel abych měl představu, ale nevím jestli k tomu je někde v Praze a okolí příležitost. Všechny obchody nabízející testovací jízdy jsem totiž našel jen na moravě. A i kdybych se rozhodl pro styl chopperu nebo cruiseru má cenu nechat si je vyrobit nebo je rozumější varianta koupit už něco hotového a už jen řešit instalaci motoru a dalších vychytávek.

Volba motoru - jasná otázka je dvou nebo čtyřtaktový motor, v každém případě protože je pro mě důležitá spolehlivost raději bych se vyhnul levným čínským motorům a koupil něco kvalitně vyrobeného, spolehlivého a ověřeného byť za vyšší cenu - zatím jsem našel, že nejoblíbenější je čtyřtaktová Honda GX 35,a le je to už dobrých pár let starý motor a nemám přehled, jestli se na trhu neobjevilo něco lepšího nebo jestli není k dispozici i nějaký kvalitní dvoutakt. Na dlouhé cesty je pro mě důležitá právě ta spolehlivost, ale i pohodlí při jízdě - tedy omezení vibrací a hluku, základní servisovatelnost v terénu a docela rád bych omezil i ten zápach, jak na cestě tak při ustájení, zatím se tedy kloním ke čtyřtaktu. Navíc na delších cestách bude pohodlnější i dopňování paliva na benzínách a tím se i odlehčí na nákladu. Na čem mi naopak zas tak nezáleží je výkon, na kole mám něco naježděno a nevadí mi šlápnout do pedálů a navíc jak jsem zmínil nejsem žádný rychlostní jezdec, od motoru očekávám, že pomůže do kopců a usnadní cesty s 20-30kg bagáže a výbavy.

Další úpravy - Hodně rád si přečtu jaké další úpravy a nápady by se mi při vymýšlení takového mého ideálního motokola mohly hodit. Za sebe bych ocenil kdyby přidáním motoru co nejméně utrpěly vlastnosti kola, tj aby se v případě potřeby napříkladu neopravitelného defektu dal motor odpojit a dojet do nejbližššího servisu. Má cenu zkoumat nějaká alternativní zapojení motoru a řazení? Na fotkách jsem vyzkoumal, že nejčastější je přímé zapojení náhonu motoru na osu zadního kola je to nejlepší řešení nebo prostě nejjednodušší/nejlevnejší. Má zapojení na předlohu a klasický cyklořetěz nějakou výhodu? Co jsem vyhledal je pro laika poměrně špatně srozumitelné kromě toho, že hlavní nevýhoda cyklořetězu je nízká životnost, ale na druhou stranu náhradní řetěz ve výbavě a jeho výměna na cestách mi nepříjde jako nějak nepřekonatelný problém. To samé co se týká zachování zadní kotoučové brzdy.

Omlouvám se za tu hromadu textu, dohledal jsem si zde i jinde co se dalo, ale odpověď na to co přesně by bylo nejlepší pro mě jsem nenašel takže ocením vaši pomoc. Chtěl bych to dát dohromady do léta a rozpočet zatím plánuji tak do 20ti tisíc. Nejsem žádný boháč který chce designovou specialitku chci co nejpraktičtější spolehlivý dopravní prostředek který mi bude sloužit dlouhá léta (alespoň když přidám i dobrý alarm a silný bezpečnostní řetěz, už jsem si tu všiml, že motokola jsou u zlodějů v oblibě) Kdybych měl dílnu nejraději bych se do té stavby pustil sám, ale chybí mi znalosti, zkušenosti a především nějaký ten prostor takže to zůstane u hledání nějakého schopného nadšence takže budu rád i za případná doporučení.



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 591
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od j-z » Čt 25. Led 2018 9:33:50

Dobrá slohovka, pokud Tě motokolaření chytne, můžeš psát pro nás např. recenze :-).
K obsahu - limit 20 tisíc za celé funkční motokolo v těchto parametrech (spolehlivý 4-takt) může být problém, záleží na tom, zda máš k dispozici už nějaké použitelné kolo. Pokud chceš jezdit i mimo zpevněné cesty, zvážil bych elektrokolo, které v lese nebude tolik provokovat.
Než se tady rozepisovat, doporučuji někdy zajít na pivko.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Wolfgar
Příspěvky: 62
Registrován: Út 23. Led 2018 21:19:08

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Wolfgar » Čt 25. Led 2018 10:51:10

Elektrokolo je mi prave se svym omezenym dojezdem na jakekoli delsi cesty vcelku na nic. Co se tyce jizdy v terenu uplne nemyslim jizdu jen tak po lesich, ale rad bych jezdil po cyklostezkach a z me dosavadni zkusenosti na nekterych zvlast dale od prahy je ten teren uz trochu divocejsi.
Jinak tech 20 tisic je orientacne, ta horni hranice bude tak tech 25, kdybych mel moznost neceho opravdu unikatniho tak mozna i tech 30. Honda GX 35 se da koupit za 8-9 tisic nova, koupi z druhe ruky se trochuz draham, ale kdyby motor kupoval nekdo zkuseny, zkontroloval ho a udelal generalku tak by to slo, jen si nejsem jisty jestli to pak vyjde vyrazne levneji nez motor novy.
Horske kolo na dily tu mam, ale zrejme z nej nepouziju o moc vic nez predni kolo s vypletem, ram a vidlice jsou na choppera nepouzitelne. Maximalne nejake prevody by z toho jeste sly vykuchat.
Sehnal jsem si pomoc kamarada automechanika s dilnou, ale momentalne resime prave co s ramem a vidlici. Jak velky problem je vyrobit si ram podomacku nebo jestli radeji kontaktovat nejakeho vyrobce a ram si nechat vyrobit, vetsina co jsem nasel se ale zabyva primo stavbou superdrahych profi zavodnich kol a ne takovyhle specialitek. Chopper vidlice by mozna sla jednoduse vzit z nejake lehke motorky i s odpruzenim. Predni kolo bych vzal tu klasickou MTB 26", zadni kolo pak asi 20 nebo 22" s sirokym plastem. Tam me zase napadlo pouzit kolo z nejake lehke offroadove motorky, daji se sehnat i s rozetou, neni na ne problem sehnat plaste a odolne defektu.
No a co se tyce prevodu nasel jsem tuhle praci https://digilib.k.utb.cz/bitstream/hand ... 011_dp.pdf kde ma autor detaile rozepsanou konstrukci te prevodovky takze tam mam v planu ridit se tim.
Ale na pivko bych rad zasel mozna i s tim kamaradem, hodilo by se nam dozvedet se o tom co nejvice od nejakeho zkuseneho motokolarskeho veterana.



wipeout3

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od wipeout3 » Čt 25. Led 2018 19:57:39

Čus
podívej se na moje motokola ve stylu chopper http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=95433 a http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=115002 měl jsem Hondu GX 35 a na nijsem najel 11500km ale převodovky stojí za velke hov..



Wolfgar
Příspěvky: 62
Registrován: Út 23. Led 2018 21:19:08

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Wolfgar » Pá 26. Led 2018 0:34:22

Moc pekne, na to druhe jsem i koukal, ale kdyz jsem dohledal, ze to sem posilaji z Ciny za 100$ kus tak jsem se rozhodl radeji si neco postavit sam, ja mam skoro sto kilo, obvykle vozim dalsich 30-40 bagaze, neco motor a jsem na 150 a tezko rict jak dlouho by to cina z materialu za sto babek vydrzela. Stejny duvod proc jsem zavrhnul ty hotove kousky od Fire Horse a Sunhawku. Jak to pusobi kvalitne v realu? A proc jsi nakonec vymenil T4 za T2? Jo a docela by me zajimalo jak se na tom chopper stylu vubec jezdi, vyhody/nevyhody oproti klasickemu kolu. Premyslim jak to navrhnout jako takoveho hybrida cruiseru a chopperu abych zachoval alespon nejake jizdni vlastnosti a zaroven pohodli chopperu, ale nemam predstavu jak spatne na tom s temi jizdnimi vlastnostmi ten chopper vlastne je.

Nad tim jak vyresit prevodovku uz si lamu hlavu par dni, je nejaky konkretni duvod proc vidim nejcasteji retez motoru zapojeny primo na zadni kolo kde jsou prevody problem, neslo by pri pouziti predlohy a zapojeni dopredu a hnani normalne prez cykloretez ponechat zadni prehazovacku? Nebo je tam nejaky technicky problem ktery nevidim a nejde vyresit - volnobeh, prislap, zivotnost?



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 591
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od j-z » Pá 26. Led 2018 6:47:30

Ty čínské 2T motůrky jsou hlavně o štěstí, zrovna ten můj druhý jezdí už 2 roky bez jediné závady, jen mažu a dotahuji vyklepané šrouby :-).
Pokud chceš i šlapat, není nutné mít tu rel. poruchovou předlohu, která zvyšuje použitelnost stroje zejména do rychla.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Wolfgar
Příspěvky: 62
Registrován: Út 23. Led 2018 21:19:08

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Wolfgar » Pá 26. Led 2018 11:00:01

No ja se te T2 chci vyhnout i z dalsich duvodu nez je jen nespolehlivost - hlucnost, vibrace, zapach, moznost natankovat kdekoli bez michani. Ale ten mensi vykon 4T bych chtel kompenzovat prave tou predlohou, nejde mi ani tak o rychlost jako o stoupani. Obavam se, ze kvuli posazeni sedla chopperu oproti pedalum ten prislap nebude tak efektivni aby se tak bez prevodu daly zvladnout treba Krokonose kam bych rad zamiril ale s obycejnym kolem jsem si na ty krpaly netroufl.

Jinak at jen neplacam tady je zatim prvni, hodne predbezny navrh, jeste nejspis budu ladit ty vzdalenosti, musim se patricne premerit a pak nejak vypocitat idealni delku ramu, vzdalenost sedla od pedalu, vysku a delku riditek atd. Nakonec jsem udelal ram ciste jen z rovnych trubek. Jednak to bude mnohem snadnejsi na vyrobu a navic se mi i docela libi jak to vypada.

Obrázek



jirka
Příspěvky: 72
Registrován: Út 22. Črc 2014 8:38:06

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od jirka » Pá 26. Led 2018 12:41:23




Wolfgar
Příspěvky: 62
Registrován: Út 23. Led 2018 21:19:08

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Wolfgar » Pá 26. Led 2018 15:03:29

Sakrys ten vypada lepe nez ta Honda, tenhle rovnou v kitu vypada take dobre https://www.minibike-shop.cz/motorove-k ... -takt.html, ma tu s nimi nekdo zkusenosti? Jen nevim abych se nedostal do problemu, do 50cc se vejdu, ale vykon je nad 1kw, nejsem si jisty jestli to budou resit nebo ne.



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 591
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od j-z » Pá 26. Led 2018 15:23:46

4 takty, 4 problémy :-) Zejména u Číny.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Wolfgar
Příspěvky: 62
Registrován: Út 23. Led 2018 21:19:08

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Wolfgar » Pá 26. Led 2018 19:39:35

Jo vypada moc hezky, ale kdyz jsem dohledal, ze to je nejaka noname cina kterou jen cesky distributor prodava pod svou znackou tak jsem to zavrhl. Ale zkusim mrknout jeste na nejake znackove minibike motory. Stale jsem pevne rozhodnuty pro 4t ale na motoru urcite setrit nebudu, honda zustava v zaloze.

Momentalne resim nejvic ram - material ocel nebo dural? Cenove ten rozdil za material zas tak velky neni ale u duralu bude urcite tezssi sehnat kde to budou schopni svarit. Stavel jste si tu nekdo motokolo od zakladu?

Snizeni hluku na minimum - 4T by sam o sobe tak hlucny byt nemel a dal jsem docetl, ze jeste dost pomuze vymena retezu za ozubeny remen, zkousel jste to nekdo? Jak dlouho to vydrzi?



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 591
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od j-z » Pá 26. Led 2018 19:51:35

Rámů je na trhu dost, spíš bych koupil nějakej jetej, a ten případně doladil.
Hluk jde hlavně z výfuku a ze sání, s tím se dá pracovat.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 542
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Tor158 » Pá 26. Led 2018 20:15:04

Wolfgare!!
Ty to máš v hlavě uplně pomatený.Ty by jsi chtěl přeskočit zkušenosti a praxi
lidí z tohoto fóra.Nebo lépe řečeno máš k tomu inženýrský přístup .No ale hlavní
věc- nečetl jsi celé fórum a tak se ptáš na věci které jsou zcela jasné.No, ale J-Z Ti chtěl
doporučit -koupit si stavebnici 50cm od Madhua a zkusit to.Uvidíš jaké je to přišlapovat
do kopce s 2 taktem.Tak Tě ty čtyřtakty opustí..(Opustí Tě i Choppery i Cruisery)Takových
tu už bylo.Tor.



Wolfgar
Příspěvky: 62
Registrován: Út 23. Led 2018 21:19:08

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Wolfgar » Pá 26. Led 2018 21:54:59

No nechtel, proto se tu ptam. A forum jsem cetl, treba to vlakno a prislapu kde se vetsina priznava ze vlastne nejak vubec neprislapuje :D Jako cloveka zvykleho jezdit na kole 50+ km me ten prislap zas tak nedesi a navic co se zkusenosti tyce prave tech chopperu s Honda GX 35 motorem jsem nasel spoustu jak od ceskych vyrobcu tak ze zahranici takze to nejspis bude funkcni, ja jen ladim detaily jak to udelat. Chopper by to byt nemusel uznavam, na druhou stranu uprimne nesnasim posed na modernich kolech, dlouha leta jsem jezdil na starem cruiser horakovi s prakticky vzprimenym posedem a kdyz jsem si pak poridil nove trekove kolo tak me z toho jak jsem na nem byl ohnuty jako blbec akorat zacaly bolet zada a musel jsem to resit vymenou celych riditek, predstava, ze se na kole pri dlouhych cestach budu moct zaklonit a oprit je pro me nesmirne lakava.
Jinak co jsem videl tak tu take bylo hodne takovych co ty choppery maji a jezdi na nich.

Kazdopadne pocital jsem kolik vyjde stavebnice a kolik skoupeni vseho co v te stavebnici je bez motoru a ten rozdil je tak maly, ze nakonec mozna prece jen te cine sanci dam, zkusim jestli narazim na dobry kus a kdyz se to ukaze problematicke pujde ven a vymenim ho za hondu.

Jinak dnes jsem patecni nudu v praci ubijel tim, ze jsem studoval co o 2T vs 4T pisou na zahranicnich motokolarskych forech me spis utvrdilo ze chci 4takt.

Co se tyce ramu tak uplne nevim jak doladit ram na ten tvar co mam vymysleny krome toho ho komplet rozrezat a posvaret dohromady a to uz bude asi vazne lepsi koupit ty trubky nove.



Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 542
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Tor158 » Pá 26. Led 2018 22:33:33

Umíš psát s diakritikou?Nebo Ti to nic neříká.Tady se to obecně používá.No a když máš utkvělou
představu o ježdění, tak jak si to představuješ, tak do toho.Nezlob se- ale napsat že potřebuješ motor
aby Ti ho na cestě opravili v servisu je poněkud mimo .Musíš si ho opravit sám a dojet.Hele chce
to nejdřív trochu jezdit a nepsat slohový práce bez diakritiky.J-Z by Ti asi dal za 1.Já za 5.Když jseš
cizinec-je ti odpuštěno.A ty zahraniční fóra jsou samý blábol a vymytí mozku mladým lidem.To je
ale tady známo.Tak si prostuduj celé fórum ptej se na smysluplné věci.Tor.



Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 542
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Tor158 » Pá 26. Led 2018 22:52:48

Ještě bych doplnil:čtyřtakt je poruchový a jednoválec nemá dostatečný
kroutící moment.Takže do rovin.V kopcích ani náhodou.Do kopců to nemá
žádný smysl.O dvojválci by se dalo uvažovat .Ten ale neni a roste taky váha.
Takže tak.Tor.



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 591
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od j-z » Pá 26. Led 2018 23:59:51

Tor158 napsal:
Pá 26. Led 2018 22:33:33
Umíš psát s diakritikou?Nebo Ti to nic neříká.Tady se to obecně používá.No a když máš utkvělou
představu o ježdění, tak jak si to představuješ, tak do toho.Nezlob se- ale napsat že potřebuješ motor
aby Ti ho na cestě opravili v servisu je poněkud mimo .Musíš si ho opravit sám a dojet.Hele chce
to nejdřív trochu jezdit a nepsat slohový práce bez diakritiky.J-Z by Ti asi dal za 1.Já za 5.Když jseš
cizinec-je ti odpuštěno.A ty zahraniční fóra jsou samý blábol a vymytí mozku mladým lidem.To je
ale tady známo.Tak si prostuduj celé fórum ptej se na smysluplné věci.Tor.
Zkrátka Tor, jak ho známe.
:P :oops: :roll:


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Wolfgar
Příspěvky: 62
Registrován: Út 23. Led 2018 21:19:08

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Wolfgar » So 27. Led 2018 0:27:32

Nejsem si jisty jak diakritika souvisi se stavbou motokola, ale mam pocit, ze jsem dojel az do sluje mistniho trola, vseznalka vsudybyla ktery ale neumi moc cist, jinak by si precetl, ze jsem o opravach na ceste psal a odpojeni motoru jsem zminoval u zavaznych poruch ktere proste na silnici opravit nepujdou i kdyz predstava jak takovy expert nekde v lesich rozebira motor, v zadni kapse kalhot ma kompletni vybaveni dilny a nahradni soucastky taha jako kouzelnik z cylindru je zabavna. Porad si nejsem jisty jak je mozne, ze vsichni ostatni tady pisou ze je to uveze, maximalne obcas trochu prislapnou a ty jediny si stezujes ze leda tak po rovince a kdovi jestli i kdyz mozna to take nejak souvisi s tou troli konstituci, jsou to pekne tezke zelene potvory.

Ale dost bylo zabavy, prisel jsem sem neco resit a ty mi evidentne neporadis ani radit nechces, chces jenom rypat a to mi opravdu neni nic platne takze to nech plavat a tady se vratime k tematu.
j-z napsal:
Pá 26. Led 2018 19:51:35
Rámů je na trhu dost, spíš bych koupil nějakej jetej, a ten případně doladil.
Hluk jde hlavně z výfuku a ze sání, s tím se dá pracovat.
No lakalo me prece jen si navrhnout ram vlastni, ale udelal jsem drobny pruzkum a vyroba ramu zda se opravdu neni zadna sranda, ani tech ocelovych a lidi ochotnych udelat to za nejake rozumne penize nebude mnoho. Narazil jsem na chlapika co prodaval choppery vlastni vyroby na bike foru ale uz je rok neaktivni, ale zkusim mu zitra napsat a uvidim.

Dalsi moznost je hotove kolo, v Tesine je obchodnik co vozi mestska kola z Holandska ve velkem a ma i hodne pestrou nabidku chopperu, ale to by urcite chtelo vyzkouset a zase cesta do Tesina z zpatky je na cely den a tisicovku navrch jen za dopravu. Ale nektere kousky by se nejspis daly motorizovat a upravit pomerne zajimave.

Obrázek

A k motoru k tomuhle kitu https://www.minibike-shop.cz/motorove-k ... -takt.html jsem dohledal, ze se jedna o cinsky klon Hondy GXH 50, na zahranicnich strankach ma pomerne kladne hodnoceni, Honda to neni, ale pry je dost blizko tak ho zkusim a kdyz se bude sypat moc vymenit za original Hondu at uz 35 nebo 50 ho muzu vzdycky.



Zdeněk

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Zdeněk » So 27. Led 2018 8:03:04

Moje zkušenosti s pohonnou jednotkou. HONDA Gx35, najeto 11000km,drobné závady jako můstek na svíčce, odvětrání nádrže. Řemen šíře 15mm 3200km. 25mm by byl lepší. Planetová převodovka RX-RK5 má zatím 6500km bez údržby, řetěz 6500km, na výměnu, nesplňuje toleranci prodloužení. Odstředivá spojka přibližně co 3000km,šrouby - čepy lamel spojky 8000km.



Wolfgar
Příspěvky: 62
Registrován: Út 23. Led 2018 21:19:08

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Wolfgar » So 27. Led 2018 8:34:41

Pekne, diky moc to jsou presne informace ktere potrebuji. Jak je na tom vykonem?

Jinak co se motoru tyce patral jsem dal a jeste jsem u 4T narazil na alternativu v podobe lepsich cinskych 4T klonu Hondy Monkey ktere se montuji do novych mopedu Jawa jako je Betka a Robby. Kvalita tech mopedu jako celku je z recenzi rozporuplna, ale motory si odnaseji chvalu a nevypadaji vubec spatne, co jim rikate? Zkousel je nekdo?

Typ 139FMB
http://www.moto.cz/1moto/motory-dily-mo ... onkey.html
https://www.autom.cz/Motor-kompletni-50 ... escription
https://www.extremebike.cz/Motor-50cm3- ... -d5452.htm

Typ 147FMD
https://www.extremebike.cz/Motor-50cm3- ... -d5464.htm
Naposledy upravil 1 dne Wolfgar; celkem upraveno 0x.



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 591
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od j-z » So 27. Led 2018 8:43:04

Wolfgar napsal:
So 27. Led 2018 0:27:32


A k motoru k tomuhle kitu https://www.minibike-shop.cz/motorove-k ... -takt.html jsem dohledal, ze se jedna o cinsky klon Hondy GXH 50, na zahranicnich strankach ma pomerne kladne hodnoceni, Honda to neni, ale pry je dost blizko tak ho zkusim a kdyz se bude sypat moc vymenit za original Hondu at uz 35 nebo 50 ho muzu vzdycky.
Určitě držím palce, o zkušenosti se pak poděl.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Wolfgar
Příspěvky: 62
Registrován: Út 23. Led 2018 21:19:08

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Wolfgar » So 27. Led 2018 9:04:24

j-z napsal:
So 27. Led 2018 8:43:04
Wolfgar napsal:
So 27. Led 2018 0:27:32


A k motoru k tomuhle kitu https://www.minibike-shop.cz/motorove-k ... -takt.html jsem dohledal, ze se jedna o cinsky klon Hondy GXH 50, na zahranicnich strankach ma pomerne kladne hodnoceni, Honda to neni, ale pry je dost blizko tak ho zkusim a kdyz se bude sypat moc vymenit za original Hondu at uz 35 nebo 50 ho muzu vzdycky.
Určitě držím palce, o zkušenosti se pak poděl.
Jestli te to zajima tady je na prodejni strance primo od vyrobce s trochu vice informacemi. Mel by to byt stejny vyrobce od ktereho se u nas prodavaly sety a kompletni motkola pod znackou Fire Horse.
http://exporter88169.en.made-in-china.c ... -EPA-.html

Zatim vaham mezi timhle typem (142F) a tim 139FMB. Ale o moznych neduzich betky jsem toho nasel zatim kvanta tak mam co cist.



Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 542
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Tor158 » So 27. Led 2018 10:47:47

Přece musíš vědět J-Z že to bude těžké jako prase,efektivně neřiditelné .Takových
projektů tu už bylo.Všechny upadly v zapomnění.Zase z toho chtějí udělat polomotorku.
Je to pánové motokolo čili lehké kolo a jenom pomocný motor.Vy nejste bývalí cyklisti
ale motorkáři.Nechápete že Vám ten druhý válec v kopci bude chybět.Upadnete, až Vám
to v kopci chcípne.Chtěl bych vidět jak na tom budete šlapat 50km domů.Teoretici.
ˇFire Horse je dobrý motor. Jen je potřeba se o něj dobře starat a nastavit ho.
Ohledně toho všudybílka-to dobře zní od někoho ,který nenajel ani Km a nic neřešil.Já bych se nad
tou diakritikou zamyslel.Něco to napovídá.No a ohledně toho Trola.To máš tedy nějak
v hlavě z internetu total popletený.Tak teoretizujte.Tor.



Wolfgar
Příspěvky: 62
Registrován: Út 23. Led 2018 21:19:08

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od Wolfgar » So 27. Led 2018 12:11:45

Vypovida to zhruba tolik, ze mam system v anglictine, anglickou klavesnici a vetsinu casu minimalni chut resit ktery hacek je kde a psat dvakrat pomaleji nez jsem zvykly protoze stejne vetsinu casu komunikuji v anglictine. Chapu, ze cestinar se pohorsi, ale takova je proste realita. S diakritikou obcas pisu v praci (prvni prispevek je s diakritikou) kdyz neni zbyti, doma to proste neresim. Nevim co mas proti motorkarum, ano kdybych mel kde ustajit motorku, kdyby se mi chtelo platit pojisteni, dat dvanact litru za ridicak a dalsi penize za zkousky, prohlidku a tak dale tak si nejspis koupim motorku, ale nemam a na kole jezdim mnoho let a rad, motokolo je logicky kompromis. Ze chci aby bylo pohodlne a nejak vypadalo? Kdyz neco delam, tak poradne. Nevim jak muzes tvrdit, ze to nefunguje a nikdo to nepouziva kdyz vsude narazim na spousty lidi co na chopper motokolech jezdi a nijak zapomenuti si nejspis neprijdou. Fajn tobe se to nelibi a dal? Ja jsem teoretik, ale aspon si ty informace vyhledam, ty jen dokola meles proad to same. Forum sem prosel dukladne a kazdy tvuj prispevek je to same a jeste to prezentujes jak ultimatni pravdy o skryte podstate vesmiru. Je to leda tak tvuj nazor a protoze tvuj nazor rozporuji fakta ktera jsem si dohledal ne, nebudu ho brat prilis v potaz.

A co se tyce toho jak 50cc jednovalcovy 4takt chcipa do kopcu no podivej se sam
https://youtu.be/4aDYj_sov2A?t=73



zazvur
Příspěvky: 25
Registrován: So 03. Zář 2016 11:27:40

Re: Výběr motokola na míru

Příspěvek od zazvur » So 27. Led 2018 14:39:49

Gx35 má 1000W. Doplněný o planetovku se vyrovná čínským 2t 80ccm. Ve spolehlivosti a v priklych kopcích předčí o několik koňských délek 😀. Motokolo s pomocným motorem lehce jezdí jako "polomotorka". Srovnával jsem i s Čínským 4t 50ccm. Tam odcházela odstředivá 3 lamelová spojka, tak nemohu srovnat. Najeto mám přes 11000km s motorem.



Odpovědět