Dotaz k nápadu řešení místo předlohy řazení.
Dotaz k nápadu řešení místo předlohy řazení.
Zdravím, bylo by možné roztočit motor obráceně, jako je zpátečka u velorexu a otočit motor v rámu?
Re: Dotaz k nápadu řešení místo předlohy řazení.
Podle mně pokud bys seřídil předstih tak ano.... nejlepší to bude vyzkoušet. můžeš začít tak že kolo pustíš pozadu z kopce, tím zjistíš jestli to jde natočit.....
Re: Dotaz k nápadu řešení místo předlohy řazení.
Už je tohle téma asi mrtvé, ale stejně jen tak pro zajímavost.
Nedávno jsem měl na opravu jedno motokolo (před nějakým časem jsem jej stavěl) a po demontáži, montáži motoru jsem jej nedokázal natočit. Roztáčím motor vždy vrtačkou nasazenou na matku magneta. V zoufalosti proč motor ne a ne chytit jsem otočil směr otáčení na vrtačce a motor naskočil tak jako dřív. Dost mě to překvapilo. Na normální, správné točení nic, ani ťuk a opačné chytil hned a normálně reagoval na plyn. (Nevím jak na tom byl se sílou záběru-krouťákem, to jsem netestoval - nebylo jak. Nezbylo tedy nic jiného než na záhadu přijít. Tu jsem objevil v podobě prohozených vyvodů magneta. Ač elektrikář, zapomněl jsem na to, že jeden vývod cívky je připojen ke kostře motoru. Prostě stačilo ty dva dráty co vedou do CDI mezi sebou prohodit a kolo startovalo na "cuknutí".
Což mně napadlo, že to také může být jeden z důvodů proč někomu po "banální" opravě nechce naskočit. Nezměnit směr otáčení vrtačky ani ve snu by mne to nenapadlo. Jak je to s předstihem netuším, nejsem motorář. Vím,že u motoru je a to je asi vše.
Snad někomu má zkušenost pomůže a někdo se jen usměje nad fatální chybou kterou jsem sám zavinil.
Motokolení zdar.
Nedávno jsem měl na opravu jedno motokolo (před nějakým časem jsem jej stavěl) a po demontáži, montáži motoru jsem jej nedokázal natočit. Roztáčím motor vždy vrtačkou nasazenou na matku magneta. V zoufalosti proč motor ne a ne chytit jsem otočil směr otáčení na vrtačce a motor naskočil tak jako dřív. Dost mě to překvapilo. Na normální, správné točení nic, ani ťuk a opačné chytil hned a normálně reagoval na plyn. (Nevím jak na tom byl se sílou záběru-krouťákem, to jsem netestoval - nebylo jak. Nezbylo tedy nic jiného než na záhadu přijít. Tu jsem objevil v podobě prohozených vyvodů magneta. Ač elektrikář, zapomněl jsem na to, že jeden vývod cívky je připojen ke kostře motoru. Prostě stačilo ty dva dráty co vedou do CDI mezi sebou prohodit a kolo startovalo na "cuknutí".
Což mně napadlo, že to také může být jeden z důvodů proč někomu po "banální" opravě nechce naskočit. Nezměnit směr otáčení vrtačky ani ve snu by mne to nenapadlo. Jak je to s předstihem netuším, nejsem motorář. Vím,že u motoru je a to je asi vše.
Snad někomu má zkušenost pomůže a někdo se jen usměje nad fatální chybou kterou jsem sám zavinil.
Motokolení zdar.