Variátor CVT s motorem GX35 životnost a spolehlivost

Kde koupit, na co se zaměřit, jaký typ, ...

Moderátoři: j-z, Velkocus

Don.Morcak
Příspěvky: 103
Registrován: Čt 04. Srp 2016 2:19:54

Variátor CVT s motorem GX35 životnost a spolehlivost

Příspěvek od Don.Morcak » Čt 04. Srp 2016 2:29:20

Zdravím Vás.

Hodlám si doplnit kolo pomocným pohonem, jen váhám nad volbou agregátu a převodovky. I když agregát je asi jasný a to honda gx35. Ale nevím, jestli je dobrá volba jít do variátoru http://www.pepasport.eu/cvt-prevodovka-variator. Převodovka by byla připojena k ozubenému kolu nasazenému na ořechu náboje standardního typu. (namísto 8 kolečka). Kolo se mnou a nákladem bude mít maximálně 140 kg.
A nejhorší na tom je, že bych jezdil hodně v horách. Pořád dokopce a z kopce. Z kopce to asi nebude vadit, ale do kopce určitě ano. Proto bych zvolil převod do pomala s cestovní rychlostí 20-25 km/h. Možná ještě dodat, že po některých horších cestách bych potřeboval rychlost chůze. Je takový rozsah rychlosti s variátorem reálný ?

Jak na toto řešení nahlížíte ? Vydrží variátor v tomto provozu alespoň 3-5 tisíc km ?

Potom je ještě druhá možnost, kterou jsem zde nikde nenašel a to nahánění předního kola. Motor s variátorem na nosiči nad kolem, řetěz přímo na kolo. Třeba i s volnoběžkou. Jediný problém vidím ve standardní vidlici, kam se nevejde zadní kolo. Ale širší vidlice se určitě budou vyrábět.

Díky za rady.



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 598
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Variátor CVT s motorem GX35 životnost a spolehlivost

Příspěvek od j-z » Čt 04. Srp 2016 8:31:57

Co se týče náhonu přes přední kolo, koukni na stránky http://motokolac.unas.cz/ucast12.htm , kde je pár jedinců s touto koncepcí (možná bych sehnal i mail). Jak jsem pochopil, hledáš nějakou specialitu s dlouhou životností, doporučuji se obrátit na profesionální "kutily", např. http://www.loped.cz/?action=pohony.
Vynikající spolupráci při konstrukci "specialit" je možné hledat také zde: http://cyklovidim.cz/.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Don.Morcak
Příspěvky: 103
Registrován: Čt 04. Srp 2016 2:19:54

Re: Variátor CVT s motorem GX35 životnost a spolehlivost

Příspěvek od Don.Morcak » Čt 04. Srp 2016 10:13:49

Díky za odkazy.
Prohlídl jsem je.
Všechny pohony na předním kole, které jsem, zatím viděl, potřebují pozici brzdového kotouče a toho se nemohu vzdát. Navíc výrobce vyzdvihuje zvýšený hluk od motoru a zvýšené doprovodné vibrace od motoru ve srovnání se zadním náhonem. A to i u hondy. Předek tedy řešit nebudu, nemá to smysl za uvedené nepohodlí. Poslouchat každý den 6 hodin řev výfuku určitě není to pravé.

Celá jednotka půjde dozadu. Buď na nosič, anebo do rámu. Záleží pouze na tom, zda bude zvolen variátor, a jestli se vejde do rámu normálního horského kola a zda nebude obtěžovat nohy během šlapání svojí šířkou. Je uvažováno s normální jízdou a vypnutým motorem na delší vzdálenosti. V případě, že bude variátor zavrhnut, nevím jak vyřešit dostačující převod přímo ze spojky na kolo. Převodovky, které se zde používají jsou evidentně nespolehlivé a mnoho toho nevydrží. Bohužel.



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 598
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Variátor CVT s motorem GX35 životnost a spolehlivost

Příspěvek od j-z » Čt 04. Srp 2016 10:40:58

O 1 kotouč přijdeš podle mě vždy, buď vzadu nebo vpředu. Ta Honda zas tak hlučná není, to je otázka vejfuku.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Don.Morcak
Příspěvky: 103
Registrován: Čt 04. Srp 2016 2:19:54

Re: Variátor CVT s motorem GX35 životnost a spolehlivost

Příspěvek od Don.Morcak » Čt 04. Srp 2016 12:00:18

Nemůžu přijít ani o jeden kotouč, protože bych to neubrzdil a špalky nepřipadjí v úvahu. Bubnová brzda je velmi slabá. Připojil bych převodovku jako furtošlap - to znamená, že by točila se šlapadly pořád. Tím se ušetří plno problémů.



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 598
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Variátor CVT s motorem GX35 životnost a spolehlivost

Příspěvek od j-z » Čt 04. Srp 2016 12:15:57

Já, naložený, těch 140 taky mám a jsem stále věrný špalíkům. Furtošlap je podle mě u cestovního kola slepá cesta, jsou sjezdy, které neušlapeš. Ale jiný kraj, jiný mrav.;-)


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Don.Morcak
Příspěvky: 103
Registrován: Čt 04. Srp 2016 2:19:54

Re: Variátor CVT s motorem GX35 životnost a spolehlivost

Příspěvek od Don.Morcak » Čt 04. Srp 2016 13:47:39

furtošlap se při odpojení spojky zruší, jedná se pouze o záběr pod plynem



jirka
Příspěvky: 72
Registrován: Út 22. Črc 2014 8:38:06

Re: Variátor CVT s motorem GX35 životnost a spolehlivost

Příspěvek od jirka » Čt 04. Srp 2016 14:47:55

Prevod muzes dat z minibike nebo z koloběžky te je v oleji variator mem doma co sem ho koupil tak sem ho ještě nepouzil i stou hondou .Tu sem jen zajel bez variatoru dal novej olej a to bylo vse .Prome je slaba .



Host

Re: Variátor CVT s motorem GX35 životnost a spolehlivost

Příspěvek od Host » Čt 04. Srp 2016 15:54:41

Mám Hondu Gx35 s variátorem byla to parada pokud by se ten variátor nesral ale jinak super i do kopce to vytáhlo bez příšlapu (pokud to nebyl jooooo kopec) rozjezdy plynulé a rychlost super.Ale stejně jsem se vrátil zase k třecímu válečku u toho to žere jen pláště ale jinak stoprocentní bez zavad (najeto 9500km) mam toto koukni na foto http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=95433



jirka
Příspěvky: 72
Registrován: Út 22. Črc 2014 8:38:06

Re: Variátor CVT s motorem GX35 životnost a spolehlivost

Příspěvek od jirka » Čt 04. Srp 2016 17:02:04

Zdravim co natom variatoru blblo valecky



Don.Morcak
Příspěvky: 103
Registrován: Čt 04. Srp 2016 2:19:54

Re: Variátor CVT s motorem GX35 životnost a spolehlivost

Příspěvek od Don.Morcak » Čt 04. Srp 2016 17:55:49

Tady všichni závodí jak s větrem o závod. Já přemýšlím mezi gx25 a gx35 abych nepřetěžoval kolo dělané na lidský výkon, který je při delší jízdě hodně malý.

Nepochopil jsem, proč bych převodoval minibike když bude variátor ?

Co blblo na válečkách ? Je nějaká známá životnost variátoru, než je třeba generálkovat ?



Don.Morcak
Příspěvky: 103
Registrován: Čt 04. Srp 2016 2:19:54

Re: Variátor CVT s motorem GX35 životnost a spolehlivost

Příspěvek od Don.Morcak » Čt 04. Srp 2016 18:09:42

Ještě bych se zeptal na druhou variantu, kterou tady vídám. Honda motor v rámu, což by bylo velké plus, protože by zbyl volný nosič a nemusel bych dávat brašny na přední odpruženou vidlici. Ušetřil bych téměř 1 kilo hmotnosti.
Motor má vývod vlevo. Příruba minibike s ozubeným kolečkem, i když lepší by asi byl zubatý řemen, jenže s ním nemám vůbec žádné zkušenosti. Za sedlovou trubkou náboj na jedné straně řemenice velkého průměru, na druhé pastorek a řetěz ke klikám. Možná by to bylo ve finále spolehlivější jak variátor.
nemáte někdo vyzkoušený podobný systém ?
Vím že to tak mají některé čínské motory s převodovkou, ale těm vůbec nevěřím po přečtení diskuzí.

No tak asi to nepůjde, protože šířka motoru je 20cm a to se mezi nohy nevejde.To je napytel.



jirka
Příspěvky: 72
Registrován: Út 22. Črc 2014 8:38:06

Re: Variátor CVT s motorem GX35 životnost a spolehlivost

Příspěvek od jirka » Čt 04. Srp 2016 18:25:41

CIMG0822.JPG
CIMG0822.JPG (131.19 KiB) Zobrazeno 5493 x
No ono to taky jde oto jaky vzdalenosti budes jezdit .Když klekne variator a budes 150 km od baraku .Ja bych radci převodovku.Ted mam valecek a vpohode zadnej problém .A motor cinskej to zalezi kus odkusu jak dlouho bude v provozu ale převodovky drzi soutam ozubana kola nebo zdvojenej retez.



Don.Morcak
Příspěvky: 103
Registrován: Čt 04. Srp 2016 2:19:54

Re: Variátor CVT s motorem GX35 životnost a spolehlivost

Příspěvek od Don.Morcak » Čt 04. Srp 2016 18:34:25

Ta převodovka na obrázku vydrží kolik km ?
A ještě prosím tě napišhmotnost, jestli ji znáš.



Don.Morcak
Příspěvky: 103
Registrován: Čt 04. Srp 2016 2:19:54

Re: Variátor CVT s motorem GX35 životnost a spolehlivost

Příspěvek od Don.Morcak » Čt 04. Srp 2016 18:37:10

Abych to upřesnil. Potřebuji ujet tak 4 tisíce km za 2 měsíce na jednu převodovku a jeden motor. Z toho polovina hory, hodně vysoký a je tam hodně prašných cest.



jirka
Příspěvky: 72
Registrován: Út 22. Črc 2014 8:38:06

Re: Variátor CVT s motorem GX35 životnost a spolehlivost

Příspěvek od jirka » Čt 04. Srp 2016 18:39:33

Prezila jeden cinskej motor a koloběžku ale kolik km to bych kecal podobny je i ve variatoru pomer asi 1ku5



jirka
Příspěvky: 72
Registrován: Út 22. Črc 2014 8:38:06

Re: Variátor CVT s motorem GX35 životnost a spolehlivost

Příspěvek od jirka » Čt 04. Srp 2016 18:48:39

tak sem to vazil na osobní vaze 0,8kg jestli vazila dobre



jirka
Příspěvky: 72
Registrován: Út 22. Črc 2014 8:38:06

Re: Variátor CVT s motorem GX35 životnost a spolehlivost

Příspěvek od jirka » Čt 04. Srp 2016 19:00:08

Ted budem testovat motor ZIPPER 4T je levnejsi nez honda z dvotaktama byla spokojenost od ty znacky



Don.Morcak
Příspěvky: 103
Registrován: Čt 04. Srp 2016 2:19:54

Re: Variátor CVT s motorem GX35 životnost a spolehlivost

Příspěvek od Don.Morcak » Čt 04. Srp 2016 19:10:50

Raději si připlatím pár tisíc za hondu a budu mít klid. Na takové cestě se to finančně téměř ztratí.

Ve variátoru uvádějí poměr 1:3 a v té co mění směr otáčení je 1:5, ale variátor vlastně také mění směr otáčení. Pouze ta řetězová 1:3 nemění.
A co spolehlivost, je lepší 1:5 zubová, anebo 1:3 řetězová ? Jiné jsem již nenašel.

Raději bych preferoval 1:5 s inverzí otáčení, protože bych pastorek orientoval doprava na nosiči a pouze řetězem z pastorku převedl sílu na ozubené kolo u šlapadel. 70 zubové kolo to vyřeší.
U řetězového převodu je problém s převodem síly zleva doprava a navíc je moc rychlý výstup.

Počítám s tím, že bych vzal kompletní vnitřnosti převodovky a pastorek jako ND. Motor se asi neporouchá, ten bych neřešil.

A finální řešení by bylo následující:



Don.Morcak
Příspěvky: 103
Registrován: Čt 04. Srp 2016 2:19:54

Re: Variátor CVT s motorem GX35 životnost a spolehlivost

Příspěvek od Don.Morcak » Čt 04. Srp 2016 19:26:46

Nemáte změřeno při jakých otáčkách motor gx25, či 35 spíná spojku a trvale ji udrží sepnutou a jaké jsou maximální provozní otáčky, aby se motor neopotřebovával nadměrně ? zatím počítám se 4-6 tisíci

Řazení by probíhalo vždy po ubrání plynu a odpojení motoru odstředivou spojkou.

Možná Vám také přijde počítání váhy jako vtipné, ale chci aby kolo jezdilo i dlouhodobě bez motoru. V takovém případě sundám řetěz, aby nekladl odpor spolu s košem odstředivé spojky a jedu na klasickém kole.

Kdybych něco napsal špatně, tak mě neváhejte opravit.

Celé zařízení je furtošlap s odstředivou spojkou na motoru, ale to nevadí. Za to zjednodušení mi to stojí. Navíc ten furtošlap je pouze při jízdě pod plynem, na volnoběh se spojka odpojí.

Na trojtalíři jsou následující převody:
70 zubů pro náhon od motoru
42 zubů pro náhon alfine
22 zubů pro náhon alfine

mezi 42 a 22 přehazuji ručně, nadzvednutím řetězu protože přesmykač se nevejde


Motor je na nosiči, protože se do rámu nevejde. Jestli gx25 nebo gx35 je jedno. Hmotnost i se spojkou 3,5kg u 35ky.

Na motoru sedí převodovka 1:5 zubová. Jen doufám, že to je opravdu 1:5 a invertuje otáčení motoru. Hmotnost 0,8kg.
Za ní v serii spojená řetězem, případně řemenem řetězová 1:3. Hmotnost 0,8kg.
Výsledný poměr 1:15

Výstup na řetěz máme tedy na pravé straně po směru jízdy. 11zubový pastorek.

Z tohoto pastorku velikosti 11 zubů na druhé převodovce vede řetěz na trojtalíř u šlapek, na 70 zubové kolo.

Řetěz váži 0,5kg.

Převodový rozsah alfine je 0,6-1,6. Pevný převod mezi předkem a zadkem je 22:22 takže 1:1 případně 42:22 1:1,9

Alfine váží 1.6kg - 0.8 kazeta - 0,3 prehazovacka - 0,2 = 0,3 kg zvýšení váhy.

Kadence šlapání 40-60 za minutu je naprosto v pohodě.

Po výpočtu uvedu tabulku:
použitelné otáčky motoru 4000-6000 otáček
prevodovy pomer prevodovky na motoru 1:15
prevodovy pomer prevodovky ku slapadlum 11:70 = 0,16
prevodový poměr slapadel : alfine 1:1 případně pro motor 1:1,9
samotný prevodový pomer v alfine 0,6 - 1,6

otáčky motoru otáčky pedálů za minutu prevodovy pomer alfine výsledná rychlost - teoretická, něčeho se musíme chytit
4000 40 0,6 jednička 6 km/h 3 km/h
4000 40 1,6 osmička 16 km/h 8 km/h
6000 60 0,6 jednička 9 km/h 5 km/h
6000 60 1,6 osmička 23 km/h 12 km/h

tyto rychlosti při ručním přehození řetězu klesnou téměř na polovinu a s tím se již vyjede vše

Jízda bez motoru s kadencí šlapání a řetězem na 22 zubovém trojtalíři
60 0,6 jednička 4,5 km/h
60 1,6 osmička 12 km/ h
90 1,6 osmička 18 km/h
Naposledy upravil 4 dne Don.Morcak; celkem upraveno 0x.



Don.Morcak
Příspěvky: 103
Registrován: Čt 04. Srp 2016 2:19:54

Re: Variátor CVT s motorem GX35 životnost a spolehlivost

Příspěvek od Don.Morcak » Čt 04. Srp 2016 19:52:04

Ještě k váze:

4,0 kg Benzín 4,5 lt + náhradní olej 0,5lt
3,5 kg Motor
dvě převodovky za sebou spojené řetězem, případně řemenem
1,5 kg
0,5kg Řetěz k šlapadlům
náhradní díly ssebou 1kg
držák na nosič 0,5kg
-----
11 kg
Naposledy upravil 2 dne Don.Morcak; celkem upraveno 0x.



Don.Morcak
Příspěvky: 103
Registrován: Čt 04. Srp 2016 2:19:54

Re: Variátor CVT s motorem GX35 životnost a spolehlivost

Příspěvek od Don.Morcak » Čt 04. Srp 2016 23:54:39

Kdyby náhodou ještě někoho zajímaly převodové poměry a rychlosti při použití převodovky CVT s přímým náhonem zadního kola, tak platí: (vyčetl jsem to na zahraničních forech)
spojka spína při 4.000 otáček a maximálně použitelné "tiché" otáčky jsou kolem 5.500

Při pastorku 8z a 70 zubové rozetě je rozmezí rychlostí povozu mezi 11-26 km/h při maximálním kroutícím výkonu motoru (5.500 ot). Když se otáčky sníží na 4500 tak je minimální rychlost 9km/h. Pak už to prý přestává spolehlivě fungovat. Navíc mezi 4500 a 4000 je rozdíl jen jeden km/h.

Kdybyste vytočili motor na 6500 tak pojedete po rovině kolem 30 km/h.

Nic dalšího, ani další varianty jsem nikde nenašel. Takže zřejmě nic jiného nebude. CVT je pouze jedna, 1:3 také a 1:5 také. Celkem bída.



jirka
Příspěvky: 72
Registrován: Út 22. Črc 2014 8:38:06

Re: Variátor CVT s motorem GX35 životnost a spolehlivost

Příspěvek od jirka » Út 09. Srp 2016 16:54:06

001.JPG
001.JPG (124.04 KiB) Zobrazeno 5412 x
002.JPG
002.JPG (123.41 KiB) Zobrazeno 5412 x
003.JPG
003.JPG (121.04 KiB) Zobrazeno 5412 x



Don.Morcak
Příspěvky: 103
Registrován: Čt 04. Srp 2016 2:19:54

Re: Variátor CVT s motorem GX35 životnost a spolehlivost

Příspěvek od Don.Morcak » Út 09. Srp 2016 18:16:03

tak po nějaké době zjišťování a telefonování mi byl variátor vymluven jako silně nespolehlivý prvek pohonu, prý někomu funguje i delší dobu, ale většinou s ním byly neustálé problémy,

ach jo



Don.Morcak
Příspěvky: 103
Registrován: Čt 04. Srp 2016 2:19:54

Re: Variátor CVT s motorem GX35 životnost a spolehlivost

Příspěvek od Don.Morcak » Út 09. Srp 2016 18:24:30

to na obrázku vypadá dobře, ale dnes jsem měl delší rozhovor s pánem, který řeší průmyslové řemeny pro pohon a nejvýhodnějším se jeví použití drážkového řemenu, kde se dá dosáhnout převodu 20:250 což je 1:12 hmotnost cca 750gr kola a řemen, jestli jsem to nepopletl, ale tak nějak to bylo

20 a 250 je průměr řemenic, když se k tomu použije jedno ložisko s volnoběžkou pro průmysl a druhé normální, obě v domečku tak máme velmi spolehlivou převodovku
20 kolečko na zvon od minibiku, 250 nasadit na ložisko s volnoběžkou a na hřídel pastorek od kola a řetězem na levou stranu kola

při výkonu 750W a otáčkách motoru 5000 a otáčkách druhého kola 400 ot je ve výkonu i krouťáku ještě velká rezerva řemenu i volnoběžky, životnost řemenu netřeba na kole řešit

cenu všeho odhaduji do 2000-2500 ,- jen zhotovit podstavec a napínání, nevím cenu domečků pro ložiska

kadence šlapání by s takovým převodem byla cca 60 za minutu



Odpovědět