Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Kde koupit, na co se zaměřit, jaký typ, ...

Moderátoři: j-z, Velkocus

petr2M
Příspěvky: 117
Registrován: stř 26. lis 2014 11:41:40
Fotky: http://petr2m.rajce.idnes.cz/

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od petr2M »

Pokud jsem dobře pochopil starší diskuzi o svíčkách... tak dobře vypálená studená svíčka na dvoutaktním motoru znamená příliš vysokou teplotu spalin ve spalovacím prostoru a je tu reálná možnost přehřátí a zadření motoru?


Kus5
Příspěvky: 271
Registrován: sob 12. kvě 2018 15:12:56

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od Kus5 »

A co tohle:
http://stekly.wz.cz/svicky.html

Moje barva svíčky (na listu2) je správná, samočištění.


Trojvýfuk

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od Trojvýfuk »

petr2M píše: úte 02. čer 2020 1:07:01 Pokud jsem dobře pochopil starší diskuzi o svíčkách... tak dobře vypálená studená svíčka na dvoutaktním motoru znamená příliš vysokou teplotu spalin ve spalovacím prostoru a je tu reálná možnost přehřátí a zadření motoru?
Přesně tak.Svíčka je studená a vypálená.Znamená to že má na ní málo směsi a teplota je vysoká.
N17 by se mu uplně roztavila.Tím že tam jde málo paliva tak je to horké a dříve nebo později
prasknou pístní pojistky čepu nebo to zadře.Nic nepochopil!!
To je typická motorkářská DEMAGOGIE.Mám dobrou barvu tak jedu.Je to typicky
špatně nastavené.
Je to marný,je to marný,je to marný!!!


Kus5
Příspěvky: 271
Registrován: sob 12. kvě 2018 15:12:56

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od Kus5 »

Cituji z odkazu výše:
NORMÁLNÍ
Popis: Nahnědlý nebo lehce našedlý izolátor, hladký povrh elektrod.Správný tepelný rozsah svíčky pro dané pracovní podmínky(nastavení motoru).
Doporučení: Ponechat typ svíčky.
Vypálení svíčky záleží na správné tepelné hodnotě svíčky a ne jen na teplotě spalin. Bohatost musí bý dobrá, protože se kouří z výfuku a motor jde perfekt do tahu.


Trojvýfuk

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od Trojvýfuk »

Kus5 píše: úte 02. čer 2020 14:50:06 Cituji z odkazu výše:
NORMÁLNÍ
Popis: Nahnědlý nebo lehce našedlý izolátor, hladký povrh elektrod.Správný tepelný rozsah svíčky pro dané pracovní podmínky(nastavení motoru).
Doporučení: Ponechat typ svíčky.
Vypálení svíčky záleží na správné tepelné hodnotě svíčky a ne jen na teplotě spalin. Bohatost musí bý dobrá, protože se kouří z výfuku a motor jde perfekt do tahu.
Je to marný.Ty vůbec nechápeš :Vo co gou.:Není Ti pomoci.Tyhle motory potřebují hodně paliva.
Aby se odspodu dobře chladily
.Všichni, kteří to tady zadřeli- dojeli právě na to co jsi napsal.
Praskly jim segrovky,vylágrovali pístní čep ,zapekli kroužky a oddělali ložiska.Svedli to na
Číňany.Bohužel je to jejich hloupost a nepochopení podstaty věci.!!
Je to jako s nekonečným čištěním karburátoru(až do prodření plováku).Stejně to potom
nejede.Chyba je vždy jinde.
Copak Vás nic jiného nenapadne?Kdyť už toho tady bylo tolik napsáno.!!
Tak dej na doporučení.Zadřeš to.


Kus5
Příspěvky: 271
Registrován: sob 12. kvě 2018 15:12:56

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od Kus5 »

N17 jsem měl předtím a vypadá stejně jako N15C.


Trojvýfuk

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od Trojvýfuk »

Kus5 píše: úte 02. čer 2020 18:57:57 N17 jsem měl předtím a vypadá stejně jako N15C.
Ty máš hlavní problém v tom, že místo aby jsi tam dal teplou svíčku
a nastavoval na ní směs- tak to děláš opačně.Výsledek pocítíš.
Co jiného k tomu dodat.Nic.


petr2M
Příspěvky: 117
Registrován: stř 26. lis 2014 11:41:40
Fotky: http://petr2m.rajce.idnes.cz/

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od petr2M »

Proč tam číňani dávají 15ku svíčku? Jezdí na něco jiného? Je to kurvítko? Studená svíčka se používá pro závodní motory.
Já mám na své D-6 v předpisu 72-77oktanový benzín(aspoň myslím podle čísla) a hodně oleje, k tomu ekvivalent 19 svíčky. To bych pochopil.

Na stránkách BRISKu jsem našel seznam svíček pro padesátky motory JAWA. Je to tam od 15 po 19. I jedna 14... Takže podle čeho se rozhodnout?

Takže to zkusím shrnout: doporučení výrobce je 15. Vzhledem k tomu, že je tu spousta zadřených motorů, rozpadlých ojničních ložisek a podobných poruch z přehřátí, bylo by vhodné trochu zchladit motor. Pokud to udělám jenom přidáním benzínu na jehle v karburátoru, rozhodím si spalovací poměry ve válci a snížím teplotu. Tím mi začne černat 15 svíčka. Dám 17 a jsem na tom lépe. Lépe s teplotou a s tím i se spolehlivostí.
Akorát by se to mělo udělat opačně, nejdříve vyměnit svíčku a pak doladit karburátor.

Myslím, že problém je v tom, že tady na našem strojku můžeme nastavit všechno, ale nevidíme vazby mezi jednotlivými nastavovacími prvky a fyzikálními jevy v motoru.


Trojvýfuk

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od Trojvýfuk »

petr2M píše: úte 02. čer 2020 23:07:21 Proč tam číňani dávají 15ku svíčku? Jezdí na něco jiného? Je to kurvítko? Studená svíčka se používá pro závodní motory.
Já mám na své D-6 v předpisu 72-77oktanový benzín(aspoň myslím podle čísla) a hodně oleje, k tomu ekvivalent 19 svíčky. To bych pochopil.

Na stránkách BRISKu jsem našel seznam svíček pro padesátky motory JAWA. Je to tam od 15 po 19. I jedna 14... Takže podle čeho se rozhodnout?

Takže to zkusím shrnout: doporučení výrobce je 15. Vzhledem k tomu, že je tu spousta zadřených motorů, rozpadlých ojničních ložisek a podobných poruch z přehřátí, bylo by vhodné trochu zchladit motor. Pokud to udělám jenom přidáním benzínu na jehle v karburátoru, rozhodím si spalovací poměry ve válci a snížím teplotu. Tím mi začne černat 15 svíčka. Dám 17 a jsem na tom lépe. Lépe s teplotou a s tím i se spolehlivostí.
Akorát by se to mělo udělat opačně, nejdříve vyměnit svíčku a pak doladit karburátor.

Myslím, že problém je v tom, že tady na našem strojku můžeme nastavit všechno, ale nevidíme vazby mezi jednotlivými nastavovacími prvky a fyzikálními jevy v motoru.
Tak je to správně pochopené.Jinak zadřete.Takže kdo ty vazby nepochopí-má smůlu.
No a když tam budete mít dost paliva tak mužete mazat 1:50.Bez problému.
Jezdím tak léta.Množství oleje potom nemá na nic vliv.Maže to a nepřehřívá se to.
Lít do toho víc oleje nemá žádný smysl.Takže opustit Motorkářskou demagogii
a přemýšlet nad vazbami.!!


Kus5
Příspěvky: 271
Registrován: sob 12. kvě 2018 15:12:56

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od Kus5 »

Uznávám, trojvýfuk má pravdu. Dal jsem jehlu na třetí zářez a viz foto krásně zajeté sedumnáctky.
Přílohy
IMG_20200603_180513.jpg


Trojvýfuk

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od Trojvýfuk »

Kus5 píše: stř 03. čer 2020 18:11:59 Uznávám, trojvýfuk má pravdu. Dal jsem jehlu na třetí zářez a viz foto krásně zajeté sedumnáctky.
Klidně přidej palivo,bude to tmavnout.Potom mužeš jít na N19 a stejný postup.
Nelej do toho tolik oleje(pokud je to zaběhnuté).Uvidíš jak to pojede.!


Kus5
Příspěvky: 271
Registrován: sob 12. kvě 2018 15:12:56

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od Kus5 »

Díky super, člověk se pořád učí. Vezl jsem sebou infra teploměr, tak na kopci bylo na hlavě 130st.


Trojvýfuk

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od Trojvýfuk »

Kus5 píše: stř 03. čer 2020 19:14:23 Díky super, člověk se pořád učí. Vezl jsem sebou infra teploměr, tak na kopci bylo na hlavě 130st.
Když pujdeš na N19 tak asi budeš muset dát o stupínek větší trysku.Atd.Atd.
Je to laborace ale vyplatí se to.


Kus5
Příspěvky: 271
Registrován: sob 12. kvě 2018 15:12:56

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od Kus5 »

Myslím, že mám správnou bohatost taky podle toho, že při mazání 1 : 30 při parkování skápne z výfuku olej. To předtím nebylo.


Trojvýfuk

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od Trojvýfuk »

Kus5 píše: úte 09. čer 2020 7:34:04 Myslím, že mám správnou bohatost taky podle toho, že při mazání 1 : 30 při parkování skápne z výfuku olej. To předtím nebylo.
Je tam pořád hodně oleje a tím to zanáší svíčku(i když je teplá)
Z toho důvodu je ovlivněná barva svíčky.
Snižuje Vám to hoření směsi a výkon.
Nesedí předstih a před zadřením Vás to neochrání.
Více oleje je zase další motorkářská demagogická hloupost!
Všechno totiž souvisí ze vším.


Kus5
Příspěvky: 271
Registrován: sob 12. kvě 2018 15:12:56

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od Kus5 »

Závěr: Motokolo s tímto setem je super. Pokud se použije karburátor tunning, svíčka N17C, jehla na 3.zápich od konce, nemá chybu. Viz výše.


molca.

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od molca. »

Kus5 píše: pon 15. čer 2020 18:30:22 Závěr: Motokolo s tímto setem je super. Pokud se použije karburátor tunning, svíčka N17C, jehla na 3.zápich od konce, nemá chybu. Viz výše.
Tak to tu nějak pročítám mám otázku. Svíčka mokrá černá, elektrody co nejblíže u sebe méně jak 0,5mm, pokud dám dále od sebe nestartuje jen sem tam poškubne šlapu jak blázen někdy se podaří a naskočí. Pokud už je motor teplý, vzdálenost elektrod nehraje roli, chytá na drc. Bez sitice ani ránu i v teplých období, dříve nebyl problém v zimě naskočil někdy i bez sytiče. Při jízdě dost často poškubava možná nerovnoměrná rozeta nevím dělá to i s pružinovým napinakem.
Volnoběh nedrží sem tam ano po chvilce cca půl minuty chcípne, to neřeším dělá to tak nějak od začátku. Netáhne jak dříve ale pořád jede dobře i do kopce, maximální rychlost dříve cca 45… teď cca 40 neřeším jezdím max 30-35. Doufám že jsem na nic nezapomněl, budu vděčný za každou radu a ano nechám si poradit, mažu 1:30, motor je 50, Svíčka n17.


molca.

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od molca. »

Tak to tu nějak pročítám mám otázku


molca.

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od molca. »

Trojvýfuk píše: úte 09. čer 2020 12:21:31
Kus5 píše: úte 09. čer 2020 7:34:04 Myslím, že mám správnou bohatost taky podle toho, že při mazání 1 : 30 při parkování skápne z výfuku olej. To předtím nebylo.
Je tam pořád hodně oleje a tím to zanáší svíčku(i když je teplá)
Z toho důvodu je ovlivněná barva svíčky.
Snižuje Vám to hoření směsi a výkon.
Nesedí předstih a před zadřením Vás to neochrání.
Více oleje je zase další motorkářská demagogická hloupost!
Všechno totiž souvisí ze vším.
Tak to tu nějak pročítám mám otázku. Svíčka mokrá černá, elektrody co nejblíže u sebe méně jak 0,5mm, pokud dám dále od sebe nestartuje jen sem tam poškubne šlapu jak blázen někdy se podaří a naskočí. Pokud už je motor teplý, vzdálenost elektrod nehraje roli, chytá na drc. Bez sitice ani ránu i v teplých období, dříve nebyl problém v zimě naskočil někdy i bez sytiče. Při jízdě dost často poškubava možná nerovnoměrná rozeta nevím dělá to i s pružinovým napinakem.
Volnoběh nedrží sem tam ano po chvilce cca půl minuty chcípne, to neřeším dělá to tak nějak od začátku. Netáhne jak dříve ale pořád jede dobře i do kopce, maximální rychlost dříve cca 45… teď cca 40 neřeším jezdím max 30-35. Doufám že jsem na nic nezapomněl, budu vděčný za každou radu a ano nechám si poradit, mažu 1:30, motor je 50, Svíčka n17. Tohle mělo být pro výfuka přelomil jsem se smazat to už nejde sorry za spam


Trojvýfuk

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od Trojvýfuk »

molca. píše: čtv 18. čer 2020 10:58:05
Trojvýfuk píše: úte 09. čer 2020 12:21:31
Kus5 píše: úte 09. čer 2020 7:34:04 Myslím, že mám správnou bohatost taky podle toho, že při mazání 1 : 30 při parkování skápne z výfuku olej. To předtím nebylo.
Je tam pořád hodně oleje a tím to zanáší svíčku(i když je teplá)
Z toho důvodu je ovlivněná barva svíčky.
Snižuje Vám to hoření směsi a výkon.
Nesedí předstih a před zadřením Vás to neochrání.
Více oleje je zase další motorkářská demagogická hloupost!
Všechno totiž souvisí ze vším.
Tak to tu nějak pročítám mám otázku. Svíčka mokrá černá, elektrody co nejblíže u sebe méně jak 0,5mm, pokud dám dále od sebe nestartuje jen sem tam poškubne šlapu jak blázen někdy se podaří a naskočí. Pokud už je motor teplý, vzdálenost elektrod nehraje roli, chytá na drc. Bez sitice ani ránu i v teplých období, dříve nebyl problém v zimě naskočil někdy i bez sytiče. Při jízdě dost často poškubava možná nerovnoměrná rozeta nevím dělá to i s pružinovým napinakem.
Volnoběh nedrží sem tam ano po chvilce cca půl minuty chcípne, to neřeším dělá to tak nějak od začátku. Netáhne jak dříve ale pořád jede dobře i do kopce, maximální rychlost dříve cca 45… teď cca 40 neřeším jezdím max 30-35. Doufám že jsem na nic nezapomněl, budu vděčný za každou radu a ano nechám si poradit, mažu 1:30, motor je 50, Svíčka n17. Tohle mělo být pro výfuka přelomil jsem se smazat to už nejde sorry za spam
Pravděpodobně vadné zapalování-Změřit výstup magneta naprázdno a při zatížení.
Setkal jsem se s tím.Motor nechtěl naskočit studený ačkoli vše bylo v pořádku.
Teplý běžel jako hodiny.Byl napůl vadný kondenzátor v CDI.Takže projít celou
elektriku.Popřípadě vyměnit postupně díly.Svíčku neupravovat.I když to hází
jiskru nemusí to palivo zapalovat.Energii jiskry bez přístrojů nezměříte.Takže
:Mám krásně modrou jiskru :je zase motorkářský nesmysl.


molca.

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od molca. »

Ok díky, postupně odzkoušim, jenom dotaz nerozumím tomu, měl jsem vydělané Magneto, dával jsem i novou cívku zmokl jsem jak prase a po několika dnech mrtvo nechtělo naskočit. To magneto když nasadim opačně nemůže to na to met vliv? Jediné co jsem měnil je karbec gufera magneto a cívku, Nové těsnění pod hlavou a těsnění u výfuku díky ještě jednou.


Trojvýfuk

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od Trojvýfuk »

molca. píše: čtv 18. čer 2020 17:58:15 Ok díky, postupně odzkoušim, jenom dotaz nerozumím tomu, měl jsem vydělané Magneto, dával jsem i novou cívku zmokl jsem jak prase a po několika dnech mrtvo nechtělo naskočit. To magneto když nasadim opačně nemůže to na to met vliv? Jediné co jsem měnil je karbec gufera magneto a cívku, Nové těsnění pod hlavou a těsnění u výfuku díky ještě jednou.
Otočení magnetu nemá na nic vliv.Pouze posuneš předstih za horní úvrať.Chytne to
opačně.Stator magneta se obrátit nedá.Jestli to bylo mokré tak vysušit.Muže tam být už
závitový zkrat od toho jak to bylo mokré.Musíš to změřit.Nic jiného Ti nezbývá.


molca
Příspěvky: 50
Registrován: ned 28. dub 2019 21:51:24

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od molca »

ok ještě jednou díky, a dam vedet, jak jsem dopadl, přes týden mam volno, tak to cele odmontuji, koupil jsem na e-darkach silentbloky tak jsem zvědavy, jaký bude rozdíl ve vibracích a doufám, že mě to tam vleze, mám rám cca 50 v průměru...


molca
Příspěvky: 50
Registrován: ned 28. dub 2019 21:51:24

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od molca »

Trojvýfuk píše: čtv 18. čer 2020 19:12:37
molca. píše: čtv 18. čer 2020 17:58:15 Ok díky, postupně odzkoušim, jenom dotaz nerozumím tomu, měl jsem vydělané Magneto, dával jsem i novou cívku zmokl jsem jak prase a po několika dnech mrtvo nechtělo naskočit. To magneto když nasadim opačně nemůže to na to met vliv? Jediné co jsem měnil je karbec gufera magneto a cívku, Nové těsnění pod hlavou a těsnění u výfuku díky ještě jednou.
Otočení magnetu nemá na nic vliv.Pouze posuneš předstih za horní úvrať.Chytne to
opačně.Stator magneta se obrátit nedá.Jestli to bylo mokré tak vysušit.Muže tam být už
závitový zkrat od toho jak to bylo mokré.Musíš to změřit.Nic jiného Ti nezbývá.
ještě jeden dotaz mam motor 80, novy kolik doporučuješ na zabeh oleje? Tech 1:16 nebo je to zbytečně hodně?


molca
Příspěvky: 50
Registrován: ned 28. dub 2019 21:51:24

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od molca »

Jak nasadit fajku na svíčku? Nevyleze tam, diky
MVIMG_20200619_131650.jpg


Lad22
Příspěvky: 6
Registrován: stř 29. dub 2020 21:47:57

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od Lad22 »

Při 1:16 ti bude zbytečně všede kapat olej. Zkus ze svíčky odšroubovat ( na tom konci, kam nasazuješ fajfku) koncovku, ať ti tam zůstane jen závit.


Oxmilian
Příspěvky: 24
Registrován: čtv 08. srp 2019 23:01:25

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od Oxmilian »

já sem prví nádrž dal 1:15 druhů 1:20 třetí 1:25 a teďka dávám 1:30-1:33


molca
Příspěvky: 50
Registrován: ned 28. dub 2019 21:51:24

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od molca »

Ok díky narazil jsem na dost velký problém řetěz který jde kolem pastorku jde úplně těsně kolem zadní stěny, když jsem zkoušel nasadit kryt tak to nejde, na tom krytu je takové vybraní že se stim počítá ale i tak mě to tam prostě nejde.
Další dotaz ohledně spojky i když ji rukou dotlačim na doraz tak je furt zapla, bez volnoběhu , motor mám úplně nový 80, není zapojena elektrika svíčka atd, to ale asi na to vliv nemá... Díky za každou radu


Oxmilian
Příspěvky: 24
Registrován: čtv 08. srp 2019 23:01:25

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od Oxmilian »

Ten deklík na řetaz sem obrusil flexu. S tu spojku pokud máš nový motor tak bych tipl že máš přilepené lamely k přitlačaku ve spojce,ten samý problém sem měl u obou dvou nových motorů ovládací páčka chodila až na doraz ale spojka byla furt seplá.


Kus5
Příspěvky: 271
Registrován: sob 12. kvě 2018 15:12:56

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od Kus5 »

Musíš asi odšroubovat ze svíčky redukční matku.


molca
Příspěvky: 50
Registrován: ned 28. dub 2019 21:51:24

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od molca »

Oxmilian píše: sob 20. čer 2020 7:34:34 Ten deklík na řetaz sem obrusil flexu. S tu spojku pokud máš nový motor tak bych tipl že máš přilepené lamely k přitlačaku ve spojce,ten samý problém sem měl u obou dvou nových motorů ovládací páčka chodila až na doraz ale spojka byla furt seplá.
ok, dekuji sice to normální není, ale zkusím tam vyřezat ten otvor, doufám ze to nebude chytat i tak, protože se to skoro dotýká ten řetěz toho kraje.


molca
Příspěvky: 50
Registrován: ned 28. dub 2019 21:51:24

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od molca »

Kus5 píše: sob 20. čer 2020 14:48:22 Musíš asi odšroubovat ze svíčky redukční matku.
jj, díky to mé taky napadlo, jen nechápu proč na jednom motoru to pasuje a na druhem je úplně jiná Fajka.


molca
Příspěvky: 50
Registrován: ned 28. dub 2019 21:51:24

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od molca »

Tak vše namontováno motor jede jak má, má otázka zní jak dlouho zvládne jet bez zastavení? Zvládne cca 20km v kuse při rychlosti cca 25kmh? Motor má najeto cca 20km, díky za rady nerad bych ho zadřel jehla je od výrobce tuším na středním zářezu poměr 1:20 svíčka černá mokrá n17.


host

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od host »

Na začiatku sa neboj mat segrovku na ihle uplne spodnom zareze - ten motor je úplne nový nikasil vo valci sa troška potrebuje opotrebovat a bude tam vznikat velká teplota pri trení - preto treba zmes bohatú na benzín lebo ten benzín je "studený" a bude to chladiť. vzduch to proste neuchladí a zadrie sa to, preto benzín. Olej je druhá vec, zo začiatku ok - 1:20 ale po čase stačí menej. důležitý je ten benzín. Motor pak kludne zajede na jeden zátah i 100km. Ale chce to pochopit ako to funguje a potom sa to nezadrie. Potom je ešte jedna možnost záderu - ked človek ide do kopca a je lenivý šlapat tak proste tie tlaky v pístním čepu časom vytlačia tú poistku -tá sa vytlačí do valca a zadreš. chce to počúvat tie zvuky čo to robí a aj pocitove že - tvl už to nevládze tak tomu nebudu nakladat plnej knedlík ale pustím spojku trocha nech sa to ochladí směsí a bud tomu pomužu nebo ho vypnu a vytlačím.


molca
Příspěvky: 50
Registrován: ned 28. dub 2019 21:51:24

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od molca »

host píše: úte 23. čer 2020 9:07:00 Na začiatku sa neboj mat segrovku na ihle uplne spodnom zareze - ten motor je úplne nový nikasil vo valci sa troška potrebuje opotrebovat a bude tam vznikat velká teplota pri trení - preto treba zmes bohatú na benzín lebo ten benzín je "studený" a bude to chladiť. vzduch to proste neuchladí a zadrie sa to, preto benzín. Olej je druhá vec, zo začiatku ok - 1:20 ale po čase stačí menej. důležitý je ten benzín. Motor pak kludne zajede na jeden zátah i 100km. Ale chce to pochopit ako to funguje a potom sa to nezadrie. Potom je ešte jedna možnost záderu - ked človek ide do kopca a je lenivý šlapat tak proste tie tlaky v pístním čepu časom vytlačia tú poistku -tá sa vytlačí do valca a zadreš. chce to počúvat tie zvuky čo to robí a aj pocitove že - tvl už to nevládze tak tomu nebudu nakladat plnej knedlík ale pustím spojku trocha nech sa to ochladí směsí a bud tomu pomužu nebo ho vypnu a vytlačím.
Čau díky za reakci, jehlu jsem dal úplně na vrch, na první zářez od spodu, malí dotaz motor startuje cca na drc, bez sytiče, ale zaráží mě jedna věc, když se rozjezdu cca na 15kmh a pustím spojku s plným plynem totálně mě to nakopne, že mě to neshodi z kola, že se až zablokuje zadní kolo motor se roztočí a chytne, je tam asi velká komprese? Motor je 80. Měl jsem 50…ale až tak to nekopalo 😆


Trojvýfuk

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od Trojvýfuk »

molca píše: úte 23. čer 2020 11:41:06
host píše: úte 23. čer 2020 9:07:00 Na začiatku sa neboj mat segrovku na ihle uplne spodnom zareze - ten motor je úplne nový nikasil vo valci sa troška potrebuje opotrebovat a bude tam vznikat velká teplota pri trení - preto treba zmes bohatú na benzín lebo ten benzín je "studený" a bude to chladiť. vzduch to proste neuchladí a zadrie sa to, preto benzín. Olej je druhá vec, zo začiatku ok - 1:20 ale po čase stačí menej. důležitý je ten benzín. Motor pak kludne zajede na jeden zátah i 100km. Ale chce to pochopit ako to funguje a potom sa to nezadrie. Potom je ešte jedna možnost záderu - ked človek ide do kopca a je lenivý šlapat tak proste tie tlaky v pístním čepu časom vytlačia tú poistku -tá sa vytlačí do valca a zadreš. chce to počúvat tie zvuky čo to robí a aj pocitove že - tvl už to nevládze tak tomu nebudu nakladat plnej knedlík ale pustím spojku trocha nech sa to ochladí směsí a bud tomu pomužu nebo ho vypnu a vytlačím.
Čau díky za reakci, jehlu jsem dal úplně na vrch, na první zářez od spodu, malí dotaz motor startuje cca na drc, bez sytiče, ale zaráží mě jedna věc, když se rozjezdu cca na 15kmh a pustím spojku s plným plynem totálně mě to nakopne, že mě to neshodi z kola, že se až zablokuje zadní kolo motor se roztočí a chytne, je tam asi velká komprese? Motor je 80. Měl jsem 50…ale až tak to nekopalo 😆
Učíte se rychle.Něco jste si od Trojvýfuka vzali a ověřili.Jinak postupy jsou relativně
správné.To nakopnutí je tou 80.Má to už celkem kompresi.


molca
Příspěvky: 50
Registrován: ned 28. dub 2019 21:51:24

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od molca »

Ok, děkuji, ptám se jen abych nic nepodelal,


Zdd
Příspěvky: 33
Registrován: pát 03. črc 2020 23:52:00

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od Zdd »

Nemohli byste napsat, kolik kilometrů vám vydrží pastorek na motoru, řetěz a zadní rozeta, a k tomu i typ.
Přemýšlím, jestli koupit hotovou, nebo koupit polotovat tam kde prodávají ložiska a odlehčit ji.
Předpokládám, že by byla kvalitnější a určitě by vůbec neházela.
Díky.


jjinro
Příspěvky: 42
Registrován: pon 11. led 2021 12:59:06

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od jjinro »

Chcel by som sa opytat kupil som si motor na bicykel mam na nom malo najazdene a chcel by som sa vás opýtať (nejakych skusenych ako napr. trojvyfuka) Že či by niekto zrnul čo robit da sa povedat s novym motorom aby vydrzal čo najviac km hlavne o tom nastavenie toho karburatora. Dakujem za odpoved.

PS:Som začiatočník.


Kus5
Příspěvky: 271
Registrován: sob 12. kvě 2018 15:12:56

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od Kus5 »

jjinro píše: pon 11. led 2021 13:08:59 Chcel by som sa opytat kupil som si motor na bicykel mam na nom malo najazdene a chcel by som sa vás opýtať (nejakych skusenych ako napr. trojvyfuka) Že či by niekto zrnul čo robit da sa povedat s novym motorom aby vydrzal čo najviac km hlavne o tom nastavenie toho karburatora. Dakujem za odpoved.

PS:Som začiatočník.
Dej svíčku N 17, jehlu na prostřední drážku. Po projetí musí mít svíčka cihlově červenou barvu. Pokud je do šeda, zvedni jehlu o jednu drážku. Stačí 1dcl oleje na 2 litry benzinu, po zajetí na 3 litry (1 : 30).


jjinro
Příspěvky: 42
Registrován: pon 11. led 2021 12:59:06

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od jjinro »

Ďakujem za radu. Kus5 kolko si uz najazdil ?


Meduna
Příspěvky: 3
Registrován: stř 03. bře 2021 6:23:14

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od Meduna »

Kocomour píše: úte 03. pro 2019 22:11:31
molca. píše: pon 02. pro 2019 20:02:40 Dobry den jak je to tedy s tema svíčkami, mam mezeru 0,4mm pokud dam vice tak to proste nestartuje jenom to párkrát kopne do předu a slapu jak blázen. Už jsem 2x během 14dni snižoval mezeru. Nějak se mě to nezdá ze by spatná svíčka? N17C jaká je dobra svíčka na léto kdy jsou teploty kolem 30%? A na opak, když je teplota kolem 5 stupňů. V zimě to dobře chladí pěkně to jede, celkově motor je tichy menší vibrace atd proste pohodlná jízda. Dekuji za opověď, případně upřesním co a jak dekuji.
Špatně nastavená směs!
Ja jsem koupil svicku do babety N19C a slape dobre prej je to na pomalejsi rozjezdy a to babeta ma protoze se taky slape.


molca
Příspěvky: 50
Registrován: ned 28. dub 2019 21:51:24

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od molca »

Otázka pro trojvyfuka, jak mu mám odpovědět?

https://ibb.co/rFS1JYd


jjinro
Příspěvky: 42
Registrován: pon 11. led 2021 12:59:06

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od jjinro »

Ja by som sa zas chcel spýtať aké máte skúsenosti s týmto karbecom: https://e-darky.eu/dvoutaktni-motory-na ... owden.html

(radíte tu že ihlu treba dat vyšie na tomto motore, ale na tomto karbeci sa zevraj ihla vysie nadá dať proste je napevno aké stým mate skúsenosti lebo nechcem si to kúpiť aby som zadrel. Ešte som počul že je velmi náchylny na všetky netesnosti motora.

Ďakujem za odpovede


Kus5
Příspěvky: 271
Registrován: sob 12. kvě 2018 15:12:56

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od Kus5 »

jjinro píše: čtv 11. bře 2021 17:33:22 Ja by som sa zas chcel spýtať aké máte skúsenosti s týmto karbecom: https://e-darky.eu/dvoutaktni-motory-na ... owden.html

(radíte tu že ihlu treba dat vyšie na tomto motore, ale na tomto karbeci sa zevraj ihla vysie nadá dať proste je napevno aké stým mate skúsenosti lebo nechcem si to kúpiť aby som zadrel. Ešte som počul že je velmi náchylny na všetky netesnosti motora.

Ďakujem za odpovede
Doporučuji tento karburator se sytičem.
sportovni-karburator-special-pro-motokolo-.jpg


jjinro
Příspěvky: 42
Registrován: pon 11. led 2021 12:59:06

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od jjinro »

ja som sa pytal preto, že mám možnosť si henten kupit od kamosa ten link na edarky som daliba preto aby sa vedelo o čo sa jedná.


jjinro
Příspěvky: 42
Registrován: pon 11. led 2021 12:59:06

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od jjinro »

Este by som sa chcel podelit že ked som menil gufero na strane magneta a omylom som to magneto dal naopak tak sam to nemohol nastartovat, proste to neslo a ked som dal magneto naopak teda do povodneho stavu tak to ide v poriadku. To len tak že vyšie niekto písal že otočenie magneta nemá vplyv.


Lukdec
Příspěvky: 1
Registrován: čtv 20. led 2022 22:01:24

Re: Kvalita, zpracování a zkušenosti s motory Fire Horse

Příspěvek od Lukdec »

Kus5 píše: pon 01. čer 2020 8:09:16 Takhle vypadá správně vypálená svíčka Brisk N15C super 1330. Správná bohatost směsi.
Za mě vypadá svíčka parádně ;) každé na to řekne neco jinyho, ale na těchto 2T strojích je to ideál. I já mám takovou barvu na pionýrech a jawách ;)


Odpovědět