Stránka 1 z 2

Suchá skříň primáru na mokro

Odeslal: Čt 27. Zář 2018 8:27:06
od Ivo
Ahoj, nezkoušeli jste někdo upravit suchou skříň primáru na olejovou náplň? Připadá mi, že suchý převod je největší slabinou a taky zdrojem hluku a vůbec opotřebení motorů MACHINA - Fire Horse. Samozřejmě se bojím hlavně toho, že původně suchá spojka si nebude v oleji lebedit, ale představa, že by to všechno běhalo potichu a vydrželo 10x víc, mě docela láká :-). Stačily by myslím dva šroubky do závitu, jeden nahoře nalévací a jeden dole výpustní, za životnost tak 3x použít.

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Odeslal: Pá 28. Zář 2018 5:40:07
od romi
:shock:

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Odeslal: Pá 28. Zář 2018 21:30:34
od Ivo
A proč jinou spojku? Kvůli tomu, aby to udržela, nebo protože by nesnášela olej (třeba bobtnala nebo nevím co ještě jiného by mohla dělat). To právě nejde předělat, na to tam není místo, nemůžem dát místo jedné lamely třeba 5 :-). Navíc přes ten odpor, který by měla, by nešlo kolo ani rozjet.

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Odeslal: Ne 30. Zář 2018 2:10:18
od p323
Ivo napsal:
Pá 28. Zář 2018 21:30:34
A proč jinou spojku? Kvůli tomu, aby to udržela, nebo protože by nesnášela olej (třeba bobtnala nebo nevím co ještě jiného by mohla dělat). To právě nejde předělat, na to tam není místo, nemůžem dát místo jedné lamely třeba 5 :-). Navíc přes ten odpor, který by měla, by nešlo kolo ani rozjet.
No tak to tam nalej a pak nám řekneš jak to dopadlo😉

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Odeslal: Ne 30. Zář 2018 13:41:58
od kuttil
p323 napsal:
Ne 30. Zář 2018 2:10:18
Ivo napsal:
Pá 28. Zář 2018 21:30:34
A proč jinou spojku? Kvůli tomu, aby to udržela, nebo protože by nesnášela olej (třeba bobtnala nebo nevím co ještě jiného by mohla dělat). To právě nejde předělat, na to tam není místo, nemůžem dát místo jedné lamely třeba 5 :-). Navíc přes ten odpor, který by měla, by nešlo kolo ani rozjet.
No tak to tam nalej a pak nám řekneš jak to dopadlo😉
No já nevím ,ale mám zkušenost ,že jsem jednomu kamarádovi musel spojku komplet odmastit,protože se dostala na přítlačný talíř vazelina a nechtělo to vůbec startovat,nevím proč by to mělo fungovat v olejové lázní když stačí troška mastnoty a už prokluzuje spojka
muselo by to být řešené úplně jinak a né jak to je ted
jsou to moje zkušenosti z praxe ,teorie je jedna věc ,ale praxe je úplně někde jinde
a předělávat něco co funguje ,jenom kvůli kraválu je nesmysl ,ten kravál dělá i vůle na ložisku když je volnoběh, při jízdě to už není ,tak hrozné
tolik mé poznatky ,když to někdo dotáhne do funkčího konce nechám se přesvědčit o opaku ,ale zatím to nikdo nepředvedl zdraví kuttil

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Odeslal: Ne 30. Zář 2018 18:47:34
od p323
Pravděpodobně by to prokluzovalo, ale možná záleží i na lamelách.
Co se týče lamel tak moje zkušenost je taková, že ty černý origo lamely stojí uplně za prd. Ty z toho světlehnědýho materialu jsou mnohem lepší a drží o mnoho líp.

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Odeslal: Po 01. Říj 2018 15:21:11
od jirka
Stadak ma asi taky jednu lamelu dat korky

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Odeslal: Út 02. Říj 2018 20:54:49
od Ivo
Díky za odezvy a podněty. Jaká že ty "světlehněné" lamely jsou zač? Náhradní nebo které konkrétně? Taky myslím, že dobrá lamela při té síle, kterou vyžaduje na páčce, by to mohla udržet i v oleji. A myslím, že primár v oleji by byl posun motoru o hodně dopředu, tohle vidím jako jeho slabé místo.

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Odeslal: Stř 03. Říj 2018 7:22:36
od romi
:shock:

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Odeslal: Stř 03. Říj 2018 23:30:00
od p323
Ivo napsal:
Út 02. Říj 2018 20:54:49
Díky za odezvy a podněty. Jaká že ty "světlehněné" lamely jsou zač? Náhradní nebo které konkrétně? Taky myslím, že dobrá lamela při té síle, kterou vyžaduje na páčce, by to mohla udržet i v oleji. A myslím, že primár v oleji by byl posun motoru o hodně dopředu, tohle vidím jako jeho slabé místo.
Můž jen doporučit. A možná by to udrželi i s olejem...
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 2362091976

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Odeslal: Pá 05. Říj 2018 9:27:24
od Ivo
Díky, to vypadá dobře i kdyby jako jakákoliv náhrada. Až budu mít ty korky nebo co to je, prostě to zkusím upravit na olej a buď to půjde, nebo nepůjde a vyměním zpátky za nové/suché a pojede to dál nasucho :-)

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Odeslal: Pá 05. Říj 2018 9:50:10
od romi
:D

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Odeslal: Pá 05. Říj 2018 12:26:30
od p323
romi napsal:
Pá 05. Říj 2018 9:50:10
Ivo napsal:
Pá 05. Říj 2018 9:27:24
Díky, to vypadá dobře i kdyby jako jakákoliv náhrada. Až budu mít ty korky nebo co to je, prostě to zkusím upravit na olej a buď to půjde, nebo nepůjde a vyměním zpátky za nové/suché a pojede to dál nasucho :-)
Korkové lamely si vyrobíš sám. Jak.... koupíš obyčejné špunty )zátky). Nařežeš na požadovanou velikost , plus nějaký přídavek. Lamely dáš vařit do hrnce s vodou. po vaření budou měkké a půjdou dobře zasunout do okének. Počkáš do druhého dne a na smirkovém plátnu zbrousíš osazenou spojku na patřičnou sílu.. Při výrobě používej vlastní mozek, já ti pišu pouze jak na to. Není to přesný výrobní postup..
Tak jsem to jen tak ze srandy zkusil s těmi hnědejma lamelama. A samozřejmě, že to prokluzovalo😀. Nejsem si jist jestli by to ten přítlačnej udržel i kdyby tam byly lamely z korku.. Spíš asi ne.. U motorek se spojkou v oleji jsou na korcích hladké plechy. Tenhle náš přítlačnej má vroubkování..

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Odeslal: Pá 05. Říj 2018 20:53:55
od j-z
Za sebe bych řekl, že kitová spojka životností odpovídá zbytku motoru. A hluk bych řešil spíš na přívodu vzduchu, a hlavně jiným vejfukem.

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Odeslal: Stř 10. Říj 2018 21:15:10
od Tor158
:shock: Jak to borci chcete utěsnit na spojkovém ložisku a duté hřídeli spojky.Nechápu,
že někdo řeší lamely a přítlak a přitom mu olej uniká do karteru.Je možné jsou zde takoví
lidi které to nenapadne.Opékejte buřty.Tor. :shock:

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Odeslal: Čt 11. Říj 2018 9:41:59
od p323
Tor158 napsal:
Stř 10. Říj 2018 21:15:10
:shock: Jak to borci chcete utěsnit na spojkovém ložisku a duté hřídeli spojky.Nechápu,
že někdo řeší lamely a přítlak a přitom mu olej uniká do karteru.Je možné jsou zde takoví
lidi které to nenapadne.Opékejte buřty.Tor. :shock:
Slyšel si už někdy o filcu? Dřiv když nebyl simerink tak se to běžně použivalo. Oleje by se dalo jen tak ke dnu.

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Odeslal: Čt 11. Říj 2018 10:39:03
od Tor158
Simering je stará věc a tento motor není na to dělán.Jak by jste tam ten simering
dali :o .Mimochodem, tam kde je ve spojce olej, je vše na simeringu.Ten filc
je jenom nějaké provizorní řešení.Jak by jste ho tam dostali?Je to blbost!
I když budete mít málo oleje, tak se to rozstřikem dostane ven.Utěsnit to
nejde.Tor. :shock:

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Odeslal: Čt 11. Říj 2018 19:26:02
od p323
Tam kde je tyčka, vyseknout přesnej filcovej kroužek. Na ložisko tmel na těsnění motoru. Muselelo by se to zkusit jak moc to bude propouštět, ale s tímhle přítlačným kotoučem je to všechno stejně zbytečný..

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Odeslal: Ne 14. Říj 2018 22:09:53
od Tor158
Je to od začátku blbost- autora příspěvku který o tom nic neví.Tor. 8-)

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Odeslal: Út 30. Říj 2018 16:19:53
od Ivo Paulík
Děkuju hlavně Torovi na podnětné odezvy :-). Pro ostatní mám dobrou zprávu po předběžném vyzkoušení s hustým převodovým olejem v 1 cm na dně, nalévacím šroubem a malým odvzdušňovacím otvorem v karteru: jede to a potichu! Klouzání spojky s původními lamelami je na hraně jo/ne, takže korek by mohl zabrat, hluk o 50% menší a hlavně, odstranil se největší problém: Primární ozubení je evidentně dřív opracované a pak až kalené, takže neuvěřitelně křivé, a všechen ten oděr nasucho jde zpátky do převodů a velkého oběžného ložiska na spojce. To není, protože se dá na šroub (nebo jinam) dát magnet a budete se divit, co ně něm po pár kilometrech najdete. Chápu, že originál provedení asi fungovalo, ale snad nikoho tehdy nenapadlo dřív levně obrábět a pak kalit s tím, že to bude dobře fungovat. Až to víc odzkouším, napíšu, zatím lepší posun, než jsem čekal. (samozřejmě prosakování oleje do bloku je úplně fuk, do kliky je to bezpředmětná věc a kolem druhého hřídele hustý olej jen ve výšce 1 cm je téma prosakování přes gufero jen pro Tora :-)

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Odeslal: Stř 07. Lis 2018 14:07:58
od Madhu
Překvapuje mě jen, že ty lamely nekloužou asi je ten olej trochu naleptal. Jinak, nestačilo by namazat to šikmé ozubení a to středové ložisko unašeče, než z toho udělat olejové brouzdaliště?
Madhu

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Odeslal: Po 12. Lis 2018 18:57:02
od Ivo Paulík
Přátelé, mám tu radost vám oznámit, že to po pár týdnech zkoušení funguje dokonce líp, než jsem čekal. Hluk o polovinu menší, všechno značně kultivovanější, nic nikam neteče, i když jsem samozřejmě víko musel dát na silikon. Lamela má náznak klouzání jen na plný plyn a v největším momentu, jinak ne (ale vážím 70 kg, to jo), takže prakticky neklouže. Jestli se mi někdy bude chtít, vyměnim ty lamely za korek, ale zatím to není potřeba. Docela mě udivuje, že čínský konstruktér-kopírovač měl za to, že na tak křivém ozubení s následnou hromadou kovových třísek na dně skříně to nebude vadit třeba tomu oběžnému ložisku na spojce. Magnet na dně v oleji je podle mne o hodně lepší řešení než hlučná suchá skříň plná šmelce :-)

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Odeslal: Pá 16. Lis 2018 4:13:47
od p323
Ivo Paulík napsal:
Po 12. Lis 2018 18:57:02
Přátelé, mám tu radost vám oznámit, že to po pár týdnech zkoušení funguje dokonce líp, než jsem čekal. Hluk o polovinu menší, všechno značně kultivovanější, nic nikam neteče, i když jsem samozřejmě víko musel dát na silikon. Lamela má náznak klouzání jen na plný plyn a v největším momentu, jinak ne (ale vážím 70 kg, to jo), takže prakticky neklouže. Jestli se mi někdy bude chtít, vyměnim ty lamely za korek, ale zatím to není potřeba. Docela mě udivuje, že čínský konstruktér-kopírovač měl za to, že na tak křivém ozubení s následnou hromadou kovových třísek na dně skříně to nebude vadit třeba tomu oběžnému ložisku na spojce. Magnet na dně v oleji je podle mne o hodně lepší řešení než hlučná suchá skříň plná šmelce :-)
Co jsi tam dal za olej? Já tam zkoušel převodák PP7 a klouzalo to okamžitě🙂

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Odeslal: Pá 16. Lis 2018 17:23:24
od Madhu
Olej klouže, proto se s ním maže. Korek se v té síle a uchycení současných lamel normálně rozdrolí. Podívej se na nějakou starou dobře zašpuntovanou lahev s korkovým špuntem a porovnej jeho průměr v hrdle a venku.
Madhu

Re: Suchá skříň primáru na mokro

Odeslal: Ne 18. Lis 2018 20:38:39
od p323
Ono není olej jako olej. Třeba plná syntetika ti může klidně rozežrat simering narozdíl od minerálního PP7.