Stránka 3 z 4

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: stř 19. dub 2017 0:29:56
od Gazelle free
trutnovák píše: sob 08. dub 2017 18:11:15
Tor158 píše: pon 28. zář 2015 21:29:26 Torův nový napínák po sezoně.Funguje skvěle. :D :D
Veškeré napínáky na řetěz jsou ukotveny pouze za spodní trubku rámu kola. Dovede si někdo představit co se stane pokud napínák dostane pořádnou škubu od motoru? Nebo se uvolní šrouby? Lidově spadne do drátu a zablokuje kolo. Tato představa mne vždy děsila obzvláště při škubání řetězem, při cukání motoru.(rozjezdy studený motor) Problém je ten, že je řetěz moc dlouhý. Po ujetí prvních 200Km jsem to nevydržel a sestrojil napínák, který je uchycený ve dvou bodech. Spodní a horní rám kola. Dal jsem tam pružinu a pojistku aby i při prasknutí pružiny napínák spadl max. jenom o 5mm. Je jasné že to doma na koleně asi nesestrojíte. Ale při troše šikovnosti se dá zvládnout i v nějaké domácí dílně. Pro představu přikládám foto. Další foto naleznete v galerii pod označením trutnovák .
Zatím to je ve zkušebním provozu, ale funguje skvěle. trutnovák
DSC01779.JPG
[/quote



AHOJ.Jinak pekna prace zkusim taky neco podobneho vyrobit.a ten stojan taky vypada. slusne.

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: pát 21. dub 2017 17:46:17
od pukasinek
Ahoj, mohu poprosit o nějakém rozumném nastavení karburátoru na Sunway 80 ccm ? Při jízdě ve vyšších otáčkách motor vynechává a prská. Nebo koupit jiný ? Díky

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: ned 14. kvě 2017 16:14:03
od pukasinek
Ahoj, rád bych se zeptal na názor zda je zvuk při jízdě normální, je to takové pravidelné klepání, na volnoběh vše OK.

https://youtu.be/ZmFqBqwkX2I

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: čtv 18. kvě 2017 17:28:23
od Petrvaluch
Zdravym zhruba po 100km mi piska (vrže)male ouebene kolecko na řetěz mazal jsem to hned při montaži mam strach aby se nepřidřelo jak to poznam ?diky za radu

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: čtv 18. kvě 2017 19:07:44
od Gazelle free
taky mam najeto cca 100 km take mi zacalo piskat a na volnobeh kdyz dam ruku na spojku tak se to trochu zklidni taky jsem mazal na zacatku ozubene kola vazelinkou...
jinak jsem posunul jehlu o jednu rysku nahoru k lanku a cca uz to jelo lepe uz se tolik nedusilo..a neprskalo ...

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: čtv 18. kvě 2017 19:25:09
od Petrvaluch
Kolik km se pocita na zaběhnuti motoru jezdim po rovince cca 10km do prace a 10 spatky

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: čtv 18. kvě 2017 20:24:02
od j-z
Petrvaluch píše: čtv 18. kvě 2017 19:25:09 Kolik km se pocita na zaběhnuti motoru jezdim po rovince cca 10km do prace a 10 spatky
Tak ta syrovost pomine tak po 100, záběh počítám tak do 300, motor je ale v plné síle tak po 1500 km.
Můj názor.

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: čtv 18. kvě 2017 20:38:03
od Petrvaluch
Dik nechci nic uspechat jen jsem dal jehlu v karburatoru na posledni zarez vadito

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: ned 18. čer 2017 16:55:05
od milan209
Cawte všetci. Motobicykel mám už dlho. Asi 6 rokov. Je to čína 60cc. Aspoň si myslím. Prosím poraďte mám jeden veľký problém. A to ze po prejdeni pár km musím neustále nasťahovať vymačkavanie spojky. T. J. že časom mi prestane spojka fungovať a po zatiahnuti spojky lanko síce pootočí zvyslou hriadeĺkou ale ten tŕň už neodtlačí spojku. Tŕň sa mi zapiera do takej vodorovnej osky a ta zatlaca o malú guličku. Časom sa ta oska obrúsi a musím vyrobiť novú. Nemá byť ta gulička medzi zvyslou oskou a vodorovnou?

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: ned 18. čer 2017 17:57:04
od j-z
milan209 píše: ned 18. čer 2017 16:55:05 Cawte všetci. Motobicykel mám už dlho. Asi 6 rokov. Je to čína 60cc. Aspoň si myslím. Prosím poraďte mám jeden veľký problém. A to ze po prejdeni pár km musím neustále nasťahovať vymačkavanie spojky. T. J. že časom mi prestane spojka fungovať a po zatiahnuti spojky lanko síce pootočí zvyslou hriadeĺkou ale ten tŕň už neodtlačí spojku. Tŕň sa mi zapiera do takej vodorovnej osky a ta zatlaca o malú guličku. Časom sa ta oska obrúsi a musím vyrobiť novú. Nemá byť ta gulička medzi zvyslou oskou a vodorovnou?
viewtopic.php?f=7&t=30

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: ned 18. čer 2017 18:15:28
od milan209
Ďakujem za link na krásnu animaciu. Presne som si myslel že tak to funguje. Akurát nechápem prečo sa mi ta vodorovna oska vždy obrúsi na strane guličky.
Navyše dnes sa mi podarilo tu guličku stratiť. OMG.
Nemôžte mi niekto dať priemer tej guličky a dĺžku a priemer tej osky. Uvažujem že ju vyrobiť z nejakej tvrdenej ocele. Prípadne kúpim nejaký tvrdší vrták toho priemeru a odpilim zo stopky.
Príkladom foto ako mi oska vyzerá.

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: ned 18. čer 2017 18:28:39
od j-z
Ta kulička stojí pár korun (http://www.e-darky.eu/dvoutaktni-motory ... ojky-.html), přesný průměr podle mě není tak zásadní (odpovídá cca té tyčce - search.php?keywords=kuli%C4%8Dka). Důležité je promazání.

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: ned 18. čer 2017 18:35:45
od milan209
Ďakujem za radu. Objednam si ju.

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: pon 19. čer 2017 10:14:32
od Madhu
Tlačný trn spojky
Tlačný trn spojky
Trn spojky.jpg (16.75 KiB) Zobrazeno 9617 x
http://www.e-darky.eu/dvoutaktni-motory ... aleny.html

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: stř 28. čer 2017 18:55:21
od pukasinek
Ahoj, mám problém, který mě už po několika hodinách laborování a štelování utvrzuje v tom, že dám kolo pryč... Za prvé, původní plášť má nějaký určitý rozměr ( 29x2,10x50) a já koupil totožný jen s 53 na konci a řetěz mi drhne o plášť, ať napínám či povoluju. V servise mě poslali okamžitě pryč že ráfek rovnat nebudou ( pravda trochu hází ). Má někdo tucha v čem je problém ? Děkuji

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: čtv 29. čer 2017 10:39:50
od Abiczek
To značení je dost divné. Dva rozměry v palcích a třetí v mm? S tím jsem se nesetkal. Jinak by poslední číslo mělo značit výšku nikoli šířku pláště.

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: čtv 21. zář 2017 19:35:46
od OkurRo
Dobrý den motokolaři, z pocitu, že odstraním jeden z největších problémů svého motokola jsem zakoupil následující napinak s pružinou.
http://www.ctyrkolky-atv.cz/22887-thick ... uzinou.jpg
Problém je ten, že po jeho instalaci se začal řetěz zhruba při každém druhém startu za studena zamotavat pod krytem pastorek, čímž se tam zasekl a šel ven pouze po odebrání krytu a vyhození šroubovákem.
Myslíte že je to problém s napinakem, nebo je to mnou?

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: čtv 21. zář 2017 19:48:05
od Tor158
OkurRo píše: čtv 21. zář 2017 19:35:46 Dobrý den motokolaři, z pocitu, že odstraním jeden z největších problémů svého motokola jsem zakoupil následující napinak s pružinou.
http://www.ctyrkolky-atv.cz/22887-thick ... uzinou.jpg
Problém je ten, že po jeho instalaci se začal řetěz zhruba při každém druhém startu za studena zamotavat pod krytem pastorek, čímž se tam zasekl a šel ven pouze po odebrání krytu a vyhození šroubovákem.
Myslíte že je to problém s napinakem, nebo je to mnou?
Je to jenom Tebou,protože kdyby jsi četl pořádně Fórum tak se dozvíš,
že ten napínák je nebezpečný.Pořád se ptáte dokola a dokola.Už jsem
o tom psal do blba.Tor.

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: čtv 21. zář 2017 20:31:47
od OkurRo
Omlouvám se, ale tento web je rozsáhlý a ani potom co ho denně projíždím aspoň pár minut sem na žádný takový příspěvek nenarazil. V jaké rubrice si o tom psal? Vyřešil to někdo aspoň částečně?

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: čtv 21. zář 2017 21:01:31
od Tor158
Zopakuji to tedy.Pokud ten napínák nemá dorazy, které mu umožňují
malý kyv.(Tak 5mm max)Riskuješ vždy vypadnutí řetězu a zničení motoru.
Díra do Karteru.Proč??.Při studeném startu se řetěz napne dole a stlačí napínák
Nahoře se povolí(Pootočením rozety)Když se to pootočí přes
kompresi,tak to nahoře škubne a řetěz vylétne.Je to nebezpečné a na
upadnutí.Takže nepoužívat!! Nebo napínák s dorazy a odpružen jen silentbloky.Tor.

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: pát 22. zář 2017 7:57:55
od RBMK
Já udělal tak dlouhý řetěž, aby nebylo potřeba ho tím napínákem tak moc ohýbat. Mám pevný napínák se čtyřma šroubama a řetěz na něm jen tak lehce leží. Když bych použil pružinový napínák, tak s dlouhou pákou a silnou pružinou. dal by se použít i nějaký tlumič,nebo vyrobit: pár desek na sobě, mezitím vazelína, desky střídavě uchycené na rámu a na napínáku.

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: pát 22. zář 2017 20:36:50
od Tor158
Z takového napínáku Vám řetěz nespadne.Je to ale trochu práce.
Nespadl 7 sezón.Tor. ;)

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: pát 22. zář 2017 20:45:03
od Tor158
Nejdou mi tam nahrát soubory.

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: pát 22. zář 2017 21:33:14
od j-z
Tor158 píše: pát 22. zář 2017 20:45:03 Nejdou mi tam nahrát soubory.
To je divný. Co to znamená "nejdou"?

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: pát 22. zář 2017 23:10:23
od Tor158
Nevím měli 2x58 kb ale nesežralo je to.Tak příště.Tor.

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: sob 23. zář 2017 23:55:23
od Tor158
Tor158 píše: pát 22. zář 2017 23:10:23 Nevím měli 2x58 kb ale nesežralo je to.Tak příště.Tor.
Napínák znovu.

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: sob 23. zář 2017 23:57:40
od Tor158
Je to nějak poškozené tak sorry.

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: ned 24. zář 2017 13:34:07
od j-z
Tor158 píše: sob 23. zář 2017 23:57:40 Je to nějak poškozené tak sorry.
U mě to jde bez problémů.

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: ned 22. říj 2017 10:53:38
od Vasek.krcm@sezmam.cz
Ahoj,nevíte zda by bylo možné předělat motor sunway 48ccm na 80 ccm? Předem děkuji za odpověď.

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: ned 22. říj 2017 18:48:49
od bo-to
Jen pro zajímavost a ze zvědavosti ...něž sundám motor chci se zeptat ....když je motor studený jede velmi dobře ale jakmile se zahřeje ztratí výkon ......může to být tím že kompozit ve válci je už vydřený __?????
,,,,,,,,,,jen se slušně ptám PŘIPOMÍNÁM,,,,,,,,,,,

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: stř 10. led 2018 19:39:23
od Martin.provodov
Mám 80tku, koupil jsem nový válec, ale ten má rozteč na kolínko karburátoru 40mm, nevíte náhodou o nějakém, originál má 32mm
Předem díky

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: stř 10. led 2018 20:06:11
od Madhu
Ahoj, 40mm má válec na Sky Hawka. 32mm mají standard jako třeba náš Fire Horse. Kde jsi ten válec kupoval?
M

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: stř 10. led 2018 20:08:49
od Martin.provodov
Koupil jsem ho u e-shopu čtyrkolky-hombráč, na e-darkach byl vyprodaný, celkově mě hombráč naštval, o válci nic nepsali tak mě to nenapadlo, měl jsem objednaný i výfuk, a ten taky nepřišel, pak měli na shopu 2 stahováky spojky, tak jsem myslel že ten jeden je na kolečko a druhý na spojku, byla i rozdílná cena, tak mě to divný nebylo, no taky tam nic nepsali, takže mi je jeden k ničemu, protože jsou oboustraný

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: čtv 11. led 2018 9:07:11
od Madhu
Hombráč? Nepřekvapuje . . .
Pokud máš motor koupený od e-darky.eu, zavolej si do skladu v Praze a vysvětli svojí situaci. Servis je mít bude 777 789 832, nebo Ti sundají v nejhorším z nového motoru. Čeká se na nové zboží.
Jestli máš motor koupený od Hombráče a díl ti nepasuje můžeš zkoušet cokoliv, přeji hodně štěstí. To ostatní povídání o kolečkách, co od něho nepřišlo a co nepasovalo není nic nového.

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: čtv 11. led 2018 13:12:18
od Martin.provodov
Díky, ne motor mám z ebaye, ale už to jsou 3roky, nějaké koleno si vyrobím, skyhawk má lepší kanály

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: pát 12. led 2018 23:19:22
od Martin.provodov
[image]
DSC_0014.JPG
[/image]

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: úte 13. úno 2018 18:47:26
od Šmoček
A co mě dneska docela nenapadlo jelikož mě stále přeskakuje řetězová spojka v tom plastovém kolečku na napínáku-Otočil jsem jí a to jsem neměl dělat:-((( malá mezera mezi karterem a ozubeným kolečkem mě řetězovou spojku rozpojilo a nastala deformace řetězové spojky:-((( naštěstí jsem jí srovnal.A tak se ptám napínák mám trošku pootočen a stále se tam ta spojka cpe co s tím? to cvakání mě docela štve...

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: stř 14. úno 2018 10:26:23
od Madhu
Martin.provodov píše: čtv 11. led 2018 13:12:18 Díky, ne motor mám z ebaye, ale už to jsou 3roky, nějaké koleno si vyrobím, skyhawk má lepší kanály
Výborně, tak že přeji mnoho najetých kilometrů. Ta fotografie příruby mě připomíná nějaký telefonát v kombinaci s nekvalitním válcem (podobnost bude zřejmě jistě čistě náhodná).
Madhu

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: stř 21. úno 2018 16:47:08
od PLVL
Hoši. Neblbněte s těmi napínáky. Všechny napínáky, co jsem zde viděl a co se standartně dodávají s motorovými kity pro kola jsou špatně. Řetěz musí zásadně jet po kladce vnitřkem a ne jakýmsi omělohmotným korýtkem. Řetěz, jedoucí korýtkem, dře spojkou řetězu o boky a má snahu se rozpojit. Vždy musí jet po vodící kladce vnitřkem. na to jsou řetězy stavěné a vyráběné. Stačí se podívat, ja je veden řetěz odvěku věků, vodícími kladkami přehazovačky. Tady udělali soudruzi z Číny zásadní chybu. Ten napínák s pružinou je absolutně nepoužitelný pro startování rozšlapáním, protože propružením při startu je znemožněna funkce. Musí se použít zarážka, která dovolí jen propružení v určitém rozsahu. Divím se, že může někdo vůbec něco takového vyrábět a nabízet k prodeji. :lol: :roll:

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: stř 21. úno 2018 19:16:35
od Šmoček
Taky že to nešlo dal jsem to na pevno a klid..Jinak při nejhorším to rozemele kartér..Mě stačilo když se to kouslo v předním kolečku...!!!!

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: stř 21. úno 2018 21:23:07
od Madhu
PLVL
Vodící kladky pro řetěz nejsou ve strojařině a v cyklistice nic zas tak zábavného. V "korytu" řetěz lépe drží proto asi ten čínský nápad použití u motokol. Možná si všimneš jak je řešená přehazovačka i u normálního kola. Když se na to budeš dívat déle než skončí znělka večerníčku a to kudy vlastně přesně řetěz vede. Na sjezďáku bych se opravdu během řazení jen na vnitřní kladku nespoléhal ani u přehazovačky a to ani u převodníku. Musel bych být idiot. Řetěz u motokola má zajištění pojistkou která se dává po směru otáčení řetězu aby se nevyrazila. Záleží na výšce a materiálu okraje kladky aby se řetěz neničil. Možná Tě překvapí že ta "korýtková" kladka se používá třeba i na řetězu motorových pil. Zase záleží pochopitelně na způsobu provedení. To samé je s principem napínání řetězu. Tohle fórum je o nápadech, inovacích a poradenství k tomu čemu se říká motokolo. Jestli Tě baví se něčemu divit tak si ověř všechno co tady píšu.
Napínáky řetězu
Napínáky řetězu

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: čtv 22. úno 2018 9:36:48
od j-z
PLVL píše: stř 21. úno 2018 16:47:08 Hoši. Neblbněte s těmi napínáky. Všechny napínáky, co jsem zde viděl a co se standartně dodávají s motorovými kity pro kola jsou špatně. Řetěz musí zásadně jet po kladce vnitřkem a ne jakýmsi omělohmotným korýtkem. Řetěz, jedoucí korýtkem, dře spojkou řetězu o boky a má snahu se rozpojit. Vždy musí jet po vodící kladce vnitřkem. na to jsou řetězy stavěné a vyráběné. Stačí se podívat, ja je veden řetěz odvěku věků, vodícími kladkami přehazovačky. Tady udělali soudruzi z Číny zásadní chybu. Ten napínák s pružinou je absolutně nepoužitelný pro startování rozšlapáním, protože propružením při startu je znemožněna funkce. Musí se použít zarážka, která dovolí jen propružení v určitém rozsahu. Divím se, že může někdo vůbec něco takového vyrábět a nabízet k prodeji. :lol: :roll:
Já mám už 7 let běžně dodávaný napínák (na 4 šrouby). Sice jsem laboroval s pružinovým, ale jak bylo psáno výše, starty jsou s tím (bez startéru) o hubu. Ten původní napínák slouží bez problému, řetěz dopínám tak 3 x do roka. Jedinou úpravou bylo vyříznutí klínku v tom plechu - z estetických důvodů, a jak jsem později zjistil, i z funkčních - za pomocí kladiva a svěráku se dala lépe optimalizovat souosost vodícího a řetězových koleček :-). app.php/gallery/image/2/source

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: čtv 22. úno 2018 21:48:46
od Tomáš-Vestec
Ahoj koupil jsem si napínák s pružinou v e-darky, jednoduše jsem ho upravil. Potřeboval jsem flexu, vrtačku, jinou pružinu a drát kola z motorky. Najeto asi 500 km, motor startuji roztlačením vše funguje jak má. Foto galerie nebo odkaz youTube https://www.youtube.com/watch?v=R8vJXtcR9Sk :-)

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: čtv 22. úno 2018 21:51:23
od Tomáš-Vestec

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: pát 23. úno 2018 17:22:28
od Madhu
Dobrý :) Šlo by to udělat ale i víc jednoduše.
Madhu

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: pát 23. úno 2018 19:12:50
od Tomáš-Vestec
Nechám se inspirovat? :-)

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: pon 26. úno 2018 9:33:16
od Madhu
Těch nápadů je spousta. Jde o to aby se řetězu nedovolilo povolit se více než je bezpečné. Tomuhle to fungovalo. Svářečku bych použil spíše na ten aretační kolík, ale jemu evidentně více vadilo že se mu pohyboval napínák na rámu.
http://www.e-darky.eu/user/products/add ... m_true.jpg

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: pon 26. úno 2018 12:52:58
od Tomáš-Vestec
Jj proto jsem napínák posunul co nejvíc do bodu, kde je vidlice už oválná, aby se neprotáčela a nehrozilo, že se otočí do drátů. Potom už nešel použít původní systém napínání.

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: pon 26. úno 2018 13:50:45
od Madhu
Jo svářečka není to pravé, ale ono to lze podobně udělat i blíže ke šlapacímu středu. Viděl jsem už všemožné modifikace :)

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: úte 15. kvě 2018 23:00:36
od Shrekk
Ahoj všem Motokolařům. Do půlky táhne a od půlky plynu se dusí pomůž Sportovní karburátor? Díkes všem a s větrem o závod Shrek. Nezapomeň navštívit stránky : Motokolo 48 cm,60 cm,80 cm