Rady a řešení technických problému
Re: Rady a řešení technických problému
Já jsem originál napínák vyhodil po ujetí 20 kilometrů a vyrobil svůj s pružinou, který jakž, takž, funguje. Pravidelné napínání řetězu a zkoumání, jestli je správně napnutý, už nemusím 4 roky řešit. Napínák s pružinou nabízený na e-dárcích, je naprosto k ničemu.
Re: Rady a řešení technických problému
Ahoj motokolaři potřebuji poradit koupil jsem si fire horse 80,po namontování motoru do kola jsem na něm ujel cca 2 km zdechl jsem ho chcípákem a skoušel jsem ho znovu nahodit a nic.Svíčka jiskru háže benzín do karburátoru teče po 100m startování je svíčka suchá tryska je průchozí a motor ani ťuk dík za radu.
Naposledy upravil 1 dne mlibo; celkem upraveno 0x.
Re: Rady a řešení technických problému
Napínák s pružinou z e-dárcích stojí za nic u dvoutaktu (problém s startováním měl jsem to taky hrůůůůza) s ručním startérem žádný problém ,já mám čtyřtakty a super mám ho na dvou motokolech a najeto mnoho km a super.Přidávám ještě jedno ložisko navíc.PLVL píše: ↑stř 16. kvě 2018 9:54:47 Já jsem originál napínák vyhodil po ujetí 20 kilometrů a vyrobil svůj s pružinou, který jakž, takž, funguje. Pravidelné napínání řetězu a zkoumání, jestli je správně napnutý, už nemusím 4 roky řešit. Napínák s pružinou nabízený na e-dárcích, je naprosto k ničemu.
Re: Rady a řešení technických problému
mlibo píše: ↑pát 21. zář 2018 23:33:14 Ahoj motokolaři potřebuji poradit koupil jsem si fire horse 80,po namontování motoru do kola jsem na něm ujel cca 2 km zdechl jsem ho chcípákem a skoušel jsem ho znovu nahodit a nic.Svíčka jiskru háže benzín do karburátoru teče po 100m startování je svíčka suchá tryska je průchozí a motor ani ťuk dík za radu.
Re: Rady a řešení technických problému
Ahoj motokolaři potřebuji poradit koupil jsem si fire horse 80,po namontování motoru do kola jsem na něm ujel cca 2 km zdechl jsem ho chcípákem a skoušel jsem ho znovu nahodit a nic.Svíčka jiskru háže benzín do karburátoru teče po 100m startování je svíčka suchá tryska je průchozí a motor ani ťuk dík za radu.
Re: Rady a řešení technických problému
Mě odešla svíčka a CDI (černá krabička) najednou, jiskru to házelo ale nejelo, po výměně tech dvou jako za mlada
Re: Rady a řešení technických problému
Dík za radu taky jsem otom přemýšlel tak to skusím a uvidím,protože když jsem se díval na jiskru tak se my moc nezdála sice bílá ale moc tenká jak slabej vlas a hlavně zruším ten chcípák a udělám si svůj na vypínač protože to skratování cdi-čka se my vůbec nelíbý tak zatím.
Re: Rady a řešení technických problému
Ahoj, nedávno jsem si postavil také motokolo.
Ovšem při jízdě na plný plyn, ujedu určitou vzdálenost a pak motor zpomalí o cca 10km/h, musím opět stáhnout plyn a znova přidat, než se dostanu na maximální rychlost.Můžete mi prosím někdo poradit co bych s tím mohl udělat.
Moc díky.
Ať to jezdí.
Ovšem při jízdě na plný plyn, ujedu určitou vzdálenost a pak motor zpomalí o cca 10km/h, musím opět stáhnout plyn a znova přidat, než se dostanu na maximální rychlost.Můžete mi prosím někdo poradit co bych s tím mohl udělat.
Moc díky.
Ať to jezdí.
Re: Rady a řešení technických problému
Ahoj, také jsem se stal majitelem nového motoru Sunway 80 ccm a narazil jsem na problém hned při montáži. V dráze řetězu se plete část rámu - vodorovná i šikmá jdoucí k zadnímu kolu. Viz foto, jestli se vloží:
Máte někdo zkušenosti s ohýbáním hliníkového rámu? Samozřejmě to potřebuji udělat tak, abych nerozhodil osu kola. Myslel jsem, že použiju jen nějakou rozpěru v místě kolize a truhlářské svěrky, kterými ohnu zpět na šířku upínáku zadního kola... Ale je to takové řešení na koleně. Poradí někdo?
Máte někdo zkušenosti s ohýbáním hliníkového rámu? Samozřejmě to potřebuji udělat tak, abych nerozhodil osu kola. Myslel jsem, že použiju jen nějakou rozpěru v místě kolize a truhlářské svěrky, kterými ohnu zpět na šířku upínáku zadního kola... Ale je to takové řešení na koleně. Poradí někdo?
Re: Rady a řešení technických problému
Dobrý den sestavil jsem si motorové kolo, ale nejde rozjet, protože ozubené kolo né rozeta, ale druhe ozubené se hrozne blbe otáči nejde ani silou nerozjedu se. Nevíte co stim díky za odpověď.
Re: Rady a řešení technických problému
No ohybanie ramu je risk, ale inak to asi nepojde, každopadne ked už by si ho ohybal tak aby šla retaz uplne bez napinaku k rozete, ten napinak je dost namahany a ak nieje fakticky v ose retaze tak sa zniči. proste taky rizikovy medzikus.
Re: Rady a řešení technických problému
adame pastorek (male ozubene kolo) ma ist otačat tažko, otačaš totiž motor a ten ma vo valci kompresiu (bolo by blbe keby ide pastorek lahko). na kole musiš sediet celou vahou a pri nabrati rychlosti pustit spojku. Skus skorej či ide pastorek otačat tažko aj po zmačknuti spojky.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Rady a řešení technických problému
Přijde mi, že máš řetěz moc zkrácenej. Pár článků přidat a napínák posunout k rozetě. Hliník bych neohýbal.V.M. píše: ↑pon 29. črc 2019 20:25:59 Ahoj, také jsem se stal majitelem nového motoru Sunway 80 ccm a narazil jsem na problém hned při montáži. V dráze řetězu se plete část rámu - vodorovná i šikmá jdoucí k zadnímu kolu. Viz foto, jestli se vloží:
Máte někdo zkušenosti s ohýbáním hliníkového rámu? Samozřejmě to potřebuji udělat tak, abych nerozhodil osu kola. Myslel jsem, že použiju jen nějakou rozpěru v místě kolize a truhlářské svěrky, kterými ohnu zpět na šířku upínáku zadního kola... Ale je to takové řešení na koleně. Poradí někdo?
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Rady a řešení technických problému
A spojka funguje?Adam Němec píše: ↑pon 29. črc 2019 21:43:02 Dobrý den sestavil jsem si motorové kolo, ale nejde rozjet, protože ozubené kolo né rozeta, ale druhe ozubené se hrozne blbe otáči nejde ani silou nerozjedu se. Nevíte co stim díky za odpověď.
Re: Rady a řešení technických problému
Ahoj, mám ještě jeden dotaz/problém. Taky mi nefaká rozpojení spojky.
Bohužel mi při montáži ze strany malého řetězového kolečka vypadla kulička a tyčka spojky (kuličku a tyčku jsem našel na zemi). Normálně jsem to tam vrátil, ale při smáčknutí páčky se kolem stejně nelze točit, řetěz je zaseklej. Jednak se chci zeptat, jestli kulička + tyčka je vše, co mohlo vypadnout ze strany řetězu, nebo zda mám ještě něco hledat. Spojku z druhé strany jsem nerozdělával.
A dále jestli třeba někoho nenapadne, kde by mohl být problém.
Díky moc za radu.
Bohužel mi při montáži ze strany malého řetězového kolečka vypadla kulička a tyčka spojky (kuličku a tyčku jsem našel na zemi). Normálně jsem to tam vrátil, ale při smáčknutí páčky se kolem stejně nelze točit, řetěz je zaseklej. Jednak se chci zeptat, jestli kulička + tyčka je vše, co mohlo vypadnout ze strany řetězu, nebo zda mám ještě něco hledat. Spojku z druhé strany jsem nerozdělával.
A dále jestli třeba někoho nenapadne, kde by mohl být problém.
Díky moc za radu.
Re: Rady a řešení technických problému
klikni na obrázek a oni se rozpohybují.http://www.motokolari.cz/viewtopic.php?f=7&t=30#p5281
Re: Rady a řešení technických problému
Čus . Do ohýbání rámu bych se asi rozhodně nepouštěl . Z toho obrázku není patrné jak moc potřebuješ roztáhnout tu vidlici aby ti ten řetěz nedrhl o rám pokud by to nebylo moc zkus dát na osu podložky z obou stran . Pokud by to pomohlo tak zase jen za cenu zhoršené montáže a demontáže. V každém případě ten napínák řetězu tak jak ho máš v žádném případě takhle být nemůže musel bys ho udělat , vyřešit jinak . Jinak jak už ti psal JZ vypadá to že máš krátký řetěz.V.M. píše: ↑pon 29. črc 2019 20:25:59 Ahoj, také jsem se stal majitelem nového motoru Sunway 80 ccm a narazil jsem na problém hned při montáži. V dráze řetězu se plete část rámu - vodorovná i šikmá jdoucí k zadnímu kolu. Viz foto, jestli se vloží:
Máte někdo zkušenosti s ohýbáním hliníkového rámu? Samozřejmě to potřebuji udělat tak, abych nerozhodil osu kola. Myslel jsem, že použiju jen nějakou rozpěru v místě kolize a truhlářské svěrky, kterými ohnu zpět na šířku upínáku zadního kola... Ale je to takové řešení na koleně. Poradí někdo?
Re: Rady a řešení technických problému
Zdravím vás pánové, dnes jsem se zde zaregistroval, protože moje motokolo začíná mí trošku problémy. Motor mám Fire Horse 50 ccm namontovaný na skládačce za sedadlem a jezdím denně do práce a zpět asi 6 km. Doposud bez problémů. Začaly se ozývat divné zvuky ze spojky, jakoby ve uvnitř něco šmatlalo a dřelo, po sundání víčka spojky ve zevnitř vydřené kolečko od středového šroubu. Lehce vydřené. Spojka funguje asi tak, že po vypnutí spojky hluky na chvíli ustanou, potom znovu zesílí a spojka se kousne, kolo poposkočí a udusí se motor. To vše v vypnutou spojkou. Zároveň jsem si všiml, že motor nejde z volnoběhu moc do otáček, jakoby se mu nechtělo, ale pak se chytí a valí normálně. Může to mít souvislost s tou spojkou?
Díky za rady
Díky za rady
Re: Rady a řešení technických problému
Bude-li to možné udělejte fotku. Letos jsem na jezdil 2500km. Tak se mohu podělit o nějaké zkušenosti. Konkrétně se spojkou mě nic netrápí. Zatím funguje tak jak má. Čeho jsem si všiml je, že není dobré používat spojku jako u pohonu s nějakým převodem, že se budu přes spojku rozjíždět. Rozjedu to tak na 15km a pak jí pustím. Kde jsou cesty krkolomné nebo na křižovatkách, v nepřehledných místech apod. Tak raději zmáčknu spojku daný úsek přešlapu, rozjedu to a zase pustím spojku. Jak říkám zatím vše OK a je souhlasím s tím, že nějakou zručnost a citlivé zacházení bude motor potřebovat.
Re: Rady a řešení technických problému
Ahoj, takze problem s tahem motoru z volnobehu vyresen, vytrousil jsem asi pri udrzbe tesnici krouzek mezi karbecem a trubkou sani, doplneno, motor jede ja drak. Spojka KO, budou to loziska bud v lamele to okruzni, nebo lozisko za lamelou. Kouse se to tak, ze jezdim v pohode po dvore i bez pritlacneho kotouce . Zastavim, vypnu motor, cuknu s kolem 20 cm dozadu, odblokuje se to a zase chvili funguje, nez se kousne znova.
Tudiz se ptam. Jak se spojka rozebira? Jsou potreba nejake stahovaky?
Diky za rady
Tudiz se ptam. Jak se spojka rozebira? Jsou potreba nejake stahovaky?
Diky za rady
Re: Rady a řešení technických problému
Ahoj, celkem dlouho bez reakce, odpovím si tedy sám.
Nedalo mi to, a rozlisoval jsem si to ložisko v lamele spojky. K mému zděšení tam bylo kuliček asi polovina, co se tam vejde, a zbytek kuliček měl všelijaké prapodivné tvary, ovály, někdy i čtverečky. Zakoupil jsem tedy kuličky nové a narovnal jsem je tam, bohužel jsem si jich koupil málo, asi 10 chybí, pak zalisuju a podám info jak to dopadlo...
Nedalo mi to, a rozlisoval jsem si to ložisko v lamele spojky. K mému zděšení tam bylo kuliček asi polovina, co se tam vejde, a zbytek kuliček měl všelijaké prapodivné tvary, ovály, někdy i čtverečky. Zakoupil jsem tedy kuličky nové a narovnal jsem je tam, bohužel jsem si jich koupil málo, asi 10 chybí, pak zalisuju a podám info jak to dopadlo...
Re: Rady a řešení technických problému
Vážení zdravím, lamela spojky opět v hromadě zalisovaná, axiání vůle žádná, radiální naprosto minimální. Padlo tam 58 kuliček průměr 3 mm. Lamela jako nová (možná lepší jak nová). Cena výměny - 60 kuliček = 39 Kč a hodinka práce.
Nejhorší bylo narovnat kuličky pinzetou pěkně vedle sebe do vazelíny....celkem piplačka.
Nejhorší bylo narovnat kuličky pinzetou pěkně vedle sebe do vazelíny....celkem piplačka.
Re: Rady a řešení technických problému
No mňa by zaujímalo ako si to zalisoval dohromady zpátky? s tými spojkami už je dlhodobo problém, že pri lisovaní v číne sa to celé poničí tie kuličky.
Re: Rady a řešení technických problému
T je asi pravda, a asi jich tam ani moc nedávají. Já jich tam měl tak polovinu. Lisoval jsem to opatrně, kuličky dobře narovnal a nepoužil jsem lis, ale sloupovou vrtačku, připadá mi, že tam mám větší cit....