Stránka 1 z 1

Bez výkonu

Napsal: čtv 28. lis 2019 8:27:22
od Pm1251
Ahoj.tak mám ten samý problém jak už tady bylo napsané.. Koupil jsem 80-ku jezdila super .pak se , nejdříve pomalu a pak rychleji a rychleji ztrácet výkon. . Vyměnil jsem co se dalo a problém zůstal. Dal jsem nové, magneto,cívku,karbec,válec,píst kroužky ,svíčku ,když něco dělám tak pokaždé nové těsnění. Ale už fakt nevím. Kolo nemá tah. Na rovince se rozjede ale sebemenší stoupání a začne zpomalovat a dusit se. Nevíte nekdo co stím?

Re: Bez výkonu

Napsal: čtv 28. lis 2019 14:08:28
od host
Niekde nasáva falošný vzduch, kludne může prefukovat aj medzi kartery. Najlepšie skúsiť skúšku kompresie.

Re: Bez výkonu

Napsal: sob 30. lis 2019 9:16:54
od Pm1251
Taky jsem se dočetl, že to mohou být gufera ,pod magnetem je to hrozně od oleje . Dají se gufera vyměnit bez půlení karteru? A jak se dělá zkouška kompese.

Re: Bez výkonu

Napsal: sob 30. lis 2019 10:54:05
od wenka
Vyměnit se dají.Na straně magneta se jen povolí matka a sejme magnet.Pozor je tam měsíček a podložky.Neztratit a zapamatovat jak to tam pak přijde. Na straně spojky se to dá i bez sundání malého kolečka,ale lepší je ho stahovákem stáhnout.Pak se jen napíchnou gufera vyndají ven a nahradí nejraději dvoubřitými nbr. Rozměry jsou tady na foru popsané.

Re: Bez výkonu

Napsal: úte 10. pro 2019 15:37:15
od host
no podla mojich teoretickych znalosti - misto svičky se zašroubuje kompresiometr. ucpe sa otvor pro vyfuk a karburator a meria sa tlak a doba jeho poklesu v tele motora.

Re: Bez výkonu

Napsal: sob 07. bře 2020 21:04:03
od spitfiremk1
Buďto ztráta komprese (zapečené kroužky uvízlé v pístu-nepruží a netěsní)- demontovat, vylouhovat v naftě a znovu nasadit, nebo ta gufera (sají falešný vzduch při pohybu pístu nahoru a tím pádem i méně směsi z karburace) a při pohybu pístu dolů, propouští palivo z prostoru klikovky a i hůř to přefoukává zbytek paliva v karteru nad píst.

Re: Bez výkonu

Napsal: sob 03. říj 2020 4:51:37
od karl73
je to tim těsněním ,přizvedl si hlavu,tím ti klesla komprese.

Re: Bez výkonu

Napsal: pon 15. bře 2021 16:04:54
od molca
Zdravim mam podobny problem, jel sem vecer od brachy vse v pohode cca 20km, kousek od domova jsem tomu proste nalozil co to da, v pohode, cca pul minutky nic hrozneho necelich 50kmh. Dojedu pred zavory uz vklidu cca30kmh. Zastavim nedrzi volnobeh zdechne to po ubrani plynu. Pockam nez projede vlak cca 5min, roslapu rozjedu, u nas mirny kopecek, a ejhle vubec se mu nechtelo stracel rychle vykon, od te doby to proste netahne nechce jet, jen kdyz se opravdu rozjedu a mam otacky tak to tak nejak jede, cca 30kmh, nedaval jsem plny. kdyz se rozjizdim pres sytic tak to jakoby tahne pekne, jak hovypnu razanttne poklesne vykon i kdyz mam plny plyn. Na volnobeh to jede popridani plynu uplne normalne, ze by se u plneho plynu roskocil i motor, v momente pusteni spojky se tomu proste nechce. Jeste jsem si vsiml ze to nejak sem tam divne rozonuje, treba kdyz je prazdna nadrz, nadrz to ale neni. Gufera jsem menil na obou dvou stranach furt to same zadna zmena, dekuji za pomoc je to 80 a ma najeto neco pres 1000km do nedavna jela krasne, i vetsi kopec nebyl problem.

Re: Bez výkonu-pro molcu..

Napsal: pon 15. bře 2021 16:48:59
od spitfiremk1
Ztráta komprese, způsobená ježděním "na krev". Nejspíš odešly kroužky (těsnost), protože motor ti, jak píšeš, jede do rozsypání bez zátěže a po zatížení nemá výkon..Kroužky můžou být vlivem silně přehřátého roztahujícího se pístu vtlačeny o stěnu válce do drážek a karbon je tam zapekl. může to být i netěsností hlavy na válci, ale to by jsi viděl poprskané okolí mezi válcem a hlavou. Poslední možnost, už zde uvedenou, je netěsnost mezi kartery a tím vzniklým sáním falešného vzduchu, kdy píst pohybem nahoru, za sebou nasává z klikové skříně směs od karburátoru..to by vysvětlovalo, že se ti výkon zvýší pomocí sytiče, který obohati tímto směs, chudou tím přisátým falešným vzduchem. rozhodně neřeš nic v elektrice, Ještě mne napadá zakarbonovaná hlava, kde žhavé saze podstatně mění dobu zážehu před horní úvratí.

Re: Bez výkonu

Napsal: pon 15. bře 2021 20:57:07
od molca
Děkuji za odpověď, mezi kartery myslíš kde přesně? Jsem v tomto dosti neznalí, díky za trpělivost, na ty pístní kroužky se podívat mohu. Ono to jede i do těch mírných kopců ale musím met otáčky. Pokud se rozjezdu na Rovince musím jet aspoň 25 kmh aby to chytlo tah. Jinak to jede jede, až se to prostě zastaví udusí a zdechne to.

Re: Bez výkonu

Napsal: pon 15. bře 2021 21:49:01
od spitfiremk1
Na starých lokomotivách, jsme testovali praskliny na hlavní ojnici, nebo paprscích kola tak, že jsme vše nastříkali olejem, dosucha vytřeli a zaprášili moukou, nebo maztekem.Tam kde byla prasklina, po chvíli se začal z ní vynořovat do mouky mastný flek a to bylo hledané místo. kdybys to zkusil na motoru, utřít jeho povrch karterů v dělící rovině do sucha, poprášit, mohlo by z netěsného místa prolínat olej z paliva, co je v něm namíchán a ulpívá uvnitř klikové skříně. Ale začal bych těmi kroužky, hlavou, karbonem a pak šel na kartery.

Re: Bez výkonu

Napsal: úte 16. bře 2021 7:15:49
od molca
Ok děkuji

Re: Bez výkonu

Napsal: úte 16. bře 2021 12:26:39
od molca
spitfiremk1 píše: pon 15. bře 2021 21:49:01 Na starých lokomotivách, jsme testovali praskliny na hlavní ojnici, nebo paprscích kola tak, že jsme vše nastříkali olejem, dosucha vytřeli a zaprášili moukou, nebo maztekem.Tam kde byla prasklina, po chvíli se začal z ní vynořovat do mouky mastný flek a to bylo hledané místo. kdybys to zkusil na motoru, utřít jeho povrch karterů v dělící rovině do sucha, poprášit, mohlo by z netěsného místa prolínat olej z paliva, co je v něm namíchán a ulpívá uvnitř klikové skříně. Ale začal bych těmi kroužky, hlavou, karbonem a pak šel na kartery.
Teď jsem to byl projet, komprese je podle mě dobrá mnohem lepší než byla, protože mám problém to rozšlapal i z mírného kopečku. Chytlo to v pohodě i bez sytiče. Po zahřátí rapidně začal ubývat výkon, i na rovince. Po otevření sytiče to v momentě zdechlo. Jediné co jsem dělal nasadil jsem zpět plastovou krytku i molitan zpět bez toho to jelo úplně jinak. Dal jsem jehlu na vrch o zářez na bohatší směs, to vše. Napadá že něco, nebo furt to samé?

Re: Bez výkonu

Napsal: úte 16. bře 2021 17:43:15
od spitfiremk1
To jsou věci...za předpokladu, že tedy vše těsní, kroužky v pohodě, jde asi o problém bohatosti směsi. Na studený motor, je třeba mít bohatší směs všeobecně (sytič). jakmile se teplota zvýší natolik, že stačí na požadovaný výkon standardně nastavená směs, vzduchu a benzínu, je zaplý sytič zdrojem velké bohatosti benzinu ve směsi, čímž jednak může zalít svíčku, přehřát spalovací prostor a dokonce i rozpustit olejový film na stěnách válce a zadřít motor. Proto se vypíná sytič po zahřátí. Tolik teorie. zmínil jsi, že, cituji,Jediné co jsem dělal nasadil jsem zpět plastovou krytku i molitan zpět bez toho to jelo úplně jinak. Dal jsem jehlu na vrch o zářez na bohatší směs. Z toho jsem nepochopil, zda toto bylo provedeno před jízdou, nebo po ní. Pokud jsi jel bez molitanu a krytky, šlo přes difusor více vzduchu a méně paliva, oproti nastavené hodnotě jehly a průměru trysky. molitan a kryt tvoří vyšší podtlak v sacím potrubí a na ten je vše nastaveno. U zahřátého motoru se tím pádem chudší směs může projevit nedostatkem maziva ze směsi a tepelně se namáhá válec s pístem a ztrácí kompresi, s možností i zadření. A pokud jsi před jízdou na odkrytý karbec dal jehlu na "bohato, nastavils vlastně bohatou směs bez potřebného podtlaku, který by přes "vyšší jehlu", všechno to palivo vysál do karteru, takže nastavení bez účinku..No a jestli došlo k opětovnému sestavení karburátoru a ladění jehly po jízdě, nezbyde, než to znovu projet. Jinak, barva svíčky by měla být cihlová, bez mastnoty a zkus dát nějakou "studenou", na vyšší tepelné namáhání (typ ti neporadím) a pokud možno nakoukni na výfukový kanál, jestli není zanešený. Osobně bych zkusil od někoho půjčit karburátor a bude li se vše negativně opakovat, šel bych po kompresi a dílech s ní souvisejícími. I motor co má kompresi v háji, se dá studený natočit..Vše se ale projeví po zahřátí. Zatím mne nic nenapadlo..

Re: Bez výkonu

Napsal: úte 16. bře 2021 22:20:10
od molca
Tu krytku s molitanem jsem sundal jen na zkoušku, to že jsem nastavil bohatou směs mě hned netrklo, můžu to tedy zkusit opačné na chudou a vypozorovat co se bude dít. Ještě jsem si vzpomněl že to dělá.jakoby tě někdo kopal ze spodu, takové tlumené rány jako, když jedeš do velkého kopce motor, už nestíhá a začíná se dusit, to přesně dělá když mám plný a motor už Jakoby nemůže a začne zpomalovat až se zastaví.

Re: Bez výkonu

Napsal: úte 16. bře 2021 22:35:49
od spitfiremk1
Ty rány..Nesukuje se ti řetěz při vstupu nahoře do motoru na kolečko, nechytá o kraj otvoru?

Re: Bez výkonu

Napsal: stř 17. bře 2021 8:41:30
od molca
ne ne mam tam pruzinovy napinak s dorazem, podle me to tak mlati ten pist...

Re: Bez výkonu

Napsal: stř 17. bře 2021 9:34:26
od spitfiremk1
Tak na co čekáš? Sundej hlavu a válec a uvidíš co mlátí, může být vytlučené oko v pístu, prasklý pístní čep...nebo volná ložiska kliky, která skáče a může i rozjebat gufera, přes které ti může proudit falešný vzduch, co ti bere výkon..

Re: Bez výkonu

Napsal: stř 17. bře 2021 10:22:37
od molca
Takze jsem to ochudil co to slo,bez molitanu a krytky . sice se to blbe rozjizdi, ale pres sytic to jde. Vykon narostl cca o 100 procent sice to neni ono co drive ale jede i do vetsiho kopce, ale tzase se to kuevsky prehriva na strane magneta pomali neudrzim ruku, tak ted nevim co mam delat, opravdu to bude tim pistem myslis?

Re: Bez výkonu

Napsal: stř 17. bře 2021 16:49:52
od spitfiremk1
Proč nezkontroluješ tu těsnost motoru?? (gufera, kroužky, hlava) Na ten sytič NELZE trvale jezdit, proto se to přehřívá , je to moc bohaté a zapečeš to! Za tu dobu, co tady diskutujeme, mohl být motor na stole a do půlhodiny rozebraný a zkontrolovaný. To klepání může být onen čep pístu, nebo oka v pístu, zvětšená přidíráním, nebo i ta volná ložiska kliky v karterech. /Pokud se motor tak silně zahřeje celý, mohou ta ložiska být v karterech volná a klepat. Diskutováním se nic neopraví. To můžeš rovnou koupit celý holý motor a začít znovu jezdit.

Re: Bez výkonu

Napsal: stř 17. bře 2021 18:03:00
od molca
To máš pravdu ale nemám žádné náhradní díly těsnění atd. Takže se snažím zjistit co tomu může být a potom opravovat, a já to mám tak na půl dne jen gufera jsem měnil cca 4 hodiny, pokud nemáš příslušný vercajk tak to tak lehce nejde. To co jsem psal bylo bez sytiče, jenom start jsem použil sytič, bez něj to nechtělo nastartovat, to přehřátí je tou chudou směsí si myslím. Jinak děkuji za trpělivost prostě se člověk učí, není to prostě hned, jak si tu někteří myslí. Počítače ti dokážu rozebrat a složit do posledního šroubku i po slepu, holt každý umíme něco jiného a potom to vlastně vůbec je ,😉

Re: Bez výkonu

Napsal: čtv 25. bře 2021 23:03:42
od molca
spitfiremk1 píše: stř 17. bře 2021 16:49:52 Proč nezkontroluješ tu těsnost motoru?? (gufera, kroužky, hlava) Na ten sytič NELZE trvale jezdit, proto se to přehřívá , je to moc bohaté a zapečeš to! Za tu dobu, co tady diskutujeme, mohl být motor na stole a do půlhodiny rozebraný a zkontrolovaný. To klepání může být onen čep pístu, nebo oka v pístu, zvětšená přidíráním, nebo i ta volná ložiska kliky v karterech. /Pokud se motor tak silně zahřeje celý, mohou ta ložiska být v karterech volná a klepat. Diskutováním se nic neopraví. To můžeš rovnou koupit celý holý motor a začít znovu jezdit.
Takže nakonec jsi měl přece asi pravdu s pístem nebo kroužkama, dnes jsem jel na benzinku cca 3km, od té doby co to dělá problémy, tak jsem jezdil jen cca kilometr a zpět jen do obchodu. No, po delším pocukavani a dušení, chvilku jedu chvilku jako by došel benzín. Jedu jedu a najednou se bloklo zadní kolo do floku a bylo uděláno na zadření, ani tam ani zpět, jen když záberu za kolo jak prase a pořádně zaberu a potocim s tím tak o centimetr ani to ne. Takže otázka, jak to rozebrat a vyměnit válec, popřípadě píst nevím co se tam stalo ale potocit s tím prostě nejde, děkuji.

Re: Bez výkonu

Napsal: pát 26. bře 2021 8:52:05
od jjinro
valec sa meni lahko das dole tie styri matice.

Re: Bez výkonu

Napsal: pát 26. bře 2021 16:31:30
od spitfiremk1
Jak píše kolega... povol všechny matice na hlavě, sundej jí, pak, pokud to půjde vytáhneš z karteru válec (karbec je samozřejmě odmontován jako první) a budeš se kochat nádherným pohledem na vylámané přepouštěcí, nebo výfukové kanály prasklými kroužky. pohled ti může ještě zpříjemnit posekaný povrch válce a pístu...V tom lepším případě budou kroužky tam kde mají být a bude to zadřené navzájem. to jsou ty sytiče, aby to jelo...možná příčina zakousnutí může být v tom, že se ti jeden kroužek pootočil ze zámku (ulomený jistící kolík kroužku) a vtlačil se do výfukového (sacího) kanálu a rozlámal se. Každopádně to je na koupi celé sady válce, pístů a kroužků a někým zkontrolovat, jestli tou ranou neodešly jehlová ložiska nahoře a dole v ojnici, zda se neprohnula ojnice a jestli se nepoškodila ložiska klikovky v karterech...Suma sumárum, kup celý motor a začni pěkně od začátku. Žádné sady na větší opravné výbrusy se u těchto hraček pro dospělé, nevyrábí.

Re: Bez výkonu

Napsal: pát 26. bře 2021 20:35:34
od molca
Ok, děkuji zatím jsem si zprovoznil svou starou 50, která už má najeto cca 6000km. Jen jsem to dával na nové kolo a nevyleze se tam karburátor mám ho trochu vykloněna bokem. Prodávají se nějaké redukce na boční vývod?

Re: Bez výkonu

Napsal: pát 26. bře 2021 22:03:32
od spitfiremk1
Tak to ti neporadím, zkus se poinformovat třeba na E-dárky.cz..Já mám Fire Horse 48 ccm, ve standardním rámu a místa dostatek, takže jsem to neřešil.. Nebo to prohledej tady na fóru.

Re: Bez výkonu

Napsal: pon 29. bře 2021 8:43:17
od jjinro
existuju aj skrátené tie priruby do karbecu. Mozno by sa ti to potom zmestilo.

Re: Bez výkonu

Napsal: pon 29. bře 2021 17:46:58
od spitfiremk1
https://e-darky.eu/dvoutaktni-motory-na ... -40mm.html
A nebo něco takového..Musíš si změřit napřed rozteč upevňovacích kolíků a pak vybírej.
https://e-darky.eu/dvoutaktni-motory-na ... -40mm.html