Stránka 1 z 1

Čím to je ?

Napsal: stř 24. črc 2019 16:34:44
od Trueman
Ahoj, po sestavení moto kola 49ccm.Při dosažení nejvyšší rychlosti, mi po pár najetých metrech začne kolo zpomalovat o cca 10km/h.Musím znovu pustit plyn a přidat, kolo poté opět jede dobře.Takto se to opakuje neustále jakmile je atakována nejvyšší rychlost.Uvítám každou radu.
Díky
Jirka

Re: Čím to je ?

Napsal: čtv 01. srp 2019 22:52:46
od j-z
Co znamená nejvyšší rychlost?
Doufám, že si motor řádně zajel = víc oleje a vůbec nehonit prvních 100 km a dalších 200 to nepřehánět.

Re: Čím to je ?

Napsal: pát 02. srp 2019 20:18:55
od jirkaplz
Zkus se podívat na plovákovou hladinu

Re: Čím to je ?

Napsal: sob 03. srp 2019 10:42:01
od bo-to
Trueman píše: stř 24. črc 2019 16:34:44 Ahoj, po sestavení moto kola 49ccm.Při dosažení nejvyšší rychlosti, mi po pár najetých metrech začne kolo zpomalovat o cca 10km/h.Musím znovu pustit plyn a přidat, kolo poté opět jede dobře.Takto se to opakuje neustále jakmile je atakována nejvyšší rychlost.Uvítám každou radu.
Díky
Jirka
asi se přehřívá nevydrží jet dlouho na plný plyn je to čína ............

Re: Čím to je ?

Napsal: čtv 05. zář 2019 15:44:06
od Jan
Zkontroluj směs vzduchu a benzínu.Motor může nasávat moc bohatou nebo chudou směs.Zkus posunout jehlu v karburátoru nahoru (bílá elektroda ve svíčce) nebo dolů (svíčka černá a od oleje).Podle toho co píšeš to vypadá že jsi motor ještě pořádně nezajel.Taky mi to vynechávalo při vysoký rychlosti (možná může být poškozená i cdi nebo magneto).Jinak po cca 700 km jsem už cítil krásný tah a výkon motoru.Zkus to vše zkontrolovat.

Re: Čím to je ?

Napsal: sob 07. bře 2020 21:32:23
od spitfiremk1
Může to být i nezaběhnuto..Motor by se měl střídavě (dobře mazán) provozovat na nižší otáčky a vysoké. A to tak, že rozjedeš cca na 15 km/h a pak pomalinku ubíráš plyn do doby, než začnou klesat otáčky. V této poloze pak malinko přidej, až bude otáčky držet. Po nějaké vzdálenosti pozvolna zvyšuj rychlost k max otáčkám a tím samým stylem laboruj s plynem, jako v prvním případě. cca po 20 sekundách zvolni na půl výkonu a ten používej po dobu jízdy během záběhu těch asi 300 km. motor se totiž (jeho výbrus) musí zaběhnout a natvarovat tak aby dlouhodobě snášel zátěž ve vysokých otáčkách (ne trvale maximálních), které bude absolvovat při těch svých 25 km/h Pokud zabíháš na vysokých zátěžích, motor se tzv. zatahuje (píst rychleji mění teplem průměr, než válec, oleje je víc- zabíhací poměr-a i hůř odvádí teplo z pístu) Poznáš to tak, že při pevně nastaveném plynu, motor tzv. "tuhne"snižuje otáčky a trhá se vysokým třením nezaběhlého výbrusy olejový film a zadřel by se .Okamžitě stáhnout na volnoběh a šlapat, nebo raději vypnout a dát si cigáro...Elegantně se dá zadřít výbrus i jízdou z táhlého kopce, kdy brzdíš motorem a motor je v těch vysokých otáčkách mazán množstvím oleje v palivu, odpovídajícím volnoběhu...Takže vysoké otáčky a tření a olej téměř nula!!.Proto i u mé Jawy kejvačky, jsem z kopce občas vypnul spojku a krátce proturoval motor, aby se promáznul. To platí i po záběhu!
No snad ti to pomůže, jinak souhlas s kontrolou všech komponentů, jak radí ostatní