Rýhy ve válci a na pístu
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Pokud svíce mokrá = teče benzín. Nebafne a teče benzín = elektrika. Zkus výměnu za jinou svíčku (může být uchcalá). Podobně se mi projevoval ten studený spoj.
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Tak jsem z5, koupil jsem nový motor takže jsem tento problém neřešil NICMNĚ! chtěl jsem tomu přijít na kloub a zkusil jsem objednat novej válec a nyní uš to zase funguje jako zastara, takže problém byl v těch rýhách uvnitř válce, no co dodat, na novým motoru uš jsem ty nešikovné drátové závlačky nahradil klasickýma závlačkama a doufám že bude klid, také bych to důrazně doporučil každému kdo si koupí tenhle motor!!
Re: Rýhy ve válci a na pístu
už se tady psalo o závlačkách píst.čepu nejlépe u nového motoru hned dát jiné já používám závlačky na moto babeta,simson,pionýr u kitu je ta konstrukční chyba jestli si někdo všimnul že drát závlačky pist.čepu jsou docela hodně zapuštěné v drážkách v pístu a v podstatě pístní čep už jen silou vůle zajišťují jen ty zobáčky!!
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Při pročišťování PC jsem našel pár svých fotek ze záděru 2013.
S těmi drážkami to muselo jezdit nějakou chvíli ...Re: Rýhy ve válci a na pístu
Zdravím,mě zase z pístu vyjel zámek kroužku/malý cca 1,5mm čep/ a udělal mě do pístu rýhu.Při demontáži jsem zbytek čepu vyndal a navrtal otvor 2mm vrtákem a nalisoval stopku vrtáku 2,2mm a tu nalisoval do pístu.Ze závlačkama nemám problém možná žě někteří při montáži drát zdeformují a ten pak nazapadá do zápichu po celém obvodu a poté vypadne .Ale je divné že se to stává u nových motorů.
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Přesně tahle závada se mi stala asi před měsícem zničilo mi to kroužky a musel jsem dát zajety válec má už male šrámy mel jsem totiž ještě jeden, pist stačilo zacistit a jezdí to jak předtím nikdy ,vytáhnu v pohodě 50 km/hodT57a1 píše:Zdravím,mě zase z pístu vyjel zámek kroužku/malý cca 1,5mm čep/ a udělal mě do pístu rýhu.Při demontáži jsem zbytek čepu vyndal a navrtal otvor 2mm vrtákem a nalisoval stopku vrtáku 2,2mm a tu nalisoval do pístu.Ze závlačkama nemám problém možná žě někteří při montáži drát zdeformují a ten pak nazapadá do zápichu po celém obvodu a poté vypadne .Ale je divné že se to stává u nových motorů.
A to jsem si myslel že jsem první s touhle závadou asi jsem byl
Kutil
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Tak po cca 2 letech znovu ...
Bohužel jsem nezjistil, co se vlastně stalo. Pojistky tam zůstaly (byly už dříve odštípnuté), klec i ložisko čepu bez stopy závady. Podobně i kroužky vč. čípků. Záděr se přihlásil tak 5s před - trošku to zachrastilo, prd, bác, bum, stop.
Na prostřední fotce jsou patrné tmavší rýhy z minulého záděru - to byly ty pojistky čepu. Tehdy stačilo vyměnit pouze kroužky.
Z poslední fotky je trochu vidět, že setrvačník začal škrtat o karter. Motor už má dost najeto, takže dílčí výměny poškozených věcí postrádají celkem smysl. No, ještě uvidím .
P.S. Při ohledání mě taky zaujalo, že výfukový kanál měl tak poloviční průřez, zbytek byl karbon.
Bohužel jsem nezjistil, co se vlastně stalo. Pojistky tam zůstaly (byly už dříve odštípnuté), klec i ložisko čepu bez stopy závady. Podobně i kroužky vč. čípků. Záděr se přihlásil tak 5s před - trošku to zachrastilo, prd, bác, bum, stop.
Na prostřední fotce jsou patrné tmavší rýhy z minulého záděru - to byly ty pojistky čepu. Tehdy stačilo vyměnit pouze kroužky.
Z poslední fotky je trochu vidět, že setrvačník začal škrtat o karter. Motor už má dost najeto, takže dílčí výměny poškozených věcí postrádají celkem smysl. No, ještě uvidím .
P.S. Při ohledání mě taky zaujalo, že výfukový kanál měl tak poloviční průřez, zbytek byl karbon.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Tak, při neúspěšném půlení na mě vypadl tento ocelový zbytek:
Č. 2 - nějaká rada na půlení, resp. jak sundat matky z obou hřídelů?
Doplnění příspěvku j-z
Leden 2016 - konečně jsem našel čas motor rozebrat. Jak se tam vzala ta ocelová špona, to už se asi nikdy nedozvím, neboť po rozpůlení jsem nenašel nic, z čeho by to mohlo být. Že by to tam spadlo při skládání v Číně? Je vůbec možné, že to tam tisíce km problémy nedělalo?
Otázka dne č. 1 - z čeho to je?Č. 2 - nějaká rada na půlení, resp. jak sundat matky z obou hřídelů?
Doplnění příspěvku j-z
Leden 2016 - konečně jsem našel čas motor rozebrat. Jak se tam vzala ta ocelová špona, to už se asi nikdy nedozvím, neboť po rozpůlení jsem nenašel nic, z čeho by to mohlo být. Že by to tam spadlo při skládání v Číně? Je vůbec možné, že to tam tisíce km problémy nedělalo?
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Čau. Vsadil bych na to že se ti rozsypalo ojniční jehlové ložisko (to větší vespod) pokud ti tedy ten rozšrotovaný zbytek něčeho vypadl z prostoru klikovky. Tomu by i odpovídalo to že ti začaly škrtat setrváky o kartry - pokud se ti tedy nerozsypalo ložisko klikové hřídele , ale podle te fotky bych spíš vsadil na to jehlové ložisko.j-z píše:Tak, při neúspěšném půlení na mě vypadl tento ocelový zbytek:Otázka dne č. 1 - z čeho to je?
Č. 2 - nějaká rada na půlení, resp. jak sundat matky z obou hřídelů?
Č. 2 - nějaká rada na půlení, resp. jak sundat matky z obou hřídelů? - Povolit ? Ne vážně nejde ti to povolit nebo nevíš jak nato ?
-
- Příspěvky: 489
- Registrován: stř 22. dub 2015 12:11:54
- Fotky: http://www.moto-kola.estranky.cz/
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rýhy ve válci a na pístu
,,,,,,,,,,Nový motor skihawk 500km najeto !!!! masakr !!!! a to je prý z lepších materiálů kecy a zase jen kecy prasklo ložisko pod pístem a jehly se nasály pod hlavu a bylo vymalováno !!!!!!
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Bo-to - masakr!
Prekvapujici zavery, je to k zamysleni. Pokud mozno, tak reklamovat.
Prekvapujici zavery, je to k zamysleni. Pokud mozno, tak reklamovat.
-
- Příspěvky: 489
- Registrován: stř 22. dub 2015 12:11:54
- Fotky: http://www.moto-kola.estranky.cz/
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rýhy ve válci a na pístu
To nehrozí reklamovat neuznají to !!!! já si ho vyšperkuji sám !!!! minulý motor mě najel 7000 km a měnil jsem jen spojku rozhodně nebudu už cpát jehličkové pouzdro pod pist ale zásadně kluzné. na jaře pošlu výsledek zimní údržby !!!! posílám poslední foto .......MEDÁK 1........
-
- Příspěvky: 489
- Registrován: stř 22. dub 2015 12:11:54
- Fotky: http://www.moto-kola.estranky.cz/
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rýhy ve válci a na pístu
,,,,,,,,,Tak to byl můj fešák 7000km a bez žádných velkých oprav jen výměna spojky
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Ahoj všem ) doporučuju nedávat ty jejich jistící rádoby pružinovky na zajištění píst čepu ale dát segerovky, tj 100% ní jistota. Kámošoj se naopak stalo ze od frézování uložení na klik ložiska zústalo v klik skříní pár špón a dopadlo to tak že motor přestával drżet volnoběh, šel pomalu z otáček. Vydřený drážky u sacích kanálů. Kroužkúm nebylo nic a píst se povedl zalapovat a válec trošku taky. Motor jsem rozdělal, vymyl kartery, dal nové ložiska na kliku, simerynky a motor běhá, má po opravě najeto cca 600 km a zatím problém není. Ono u vys ot motorú stačí rejha ve válci a motor pak nedrží volnoběh. Ještě je jeden problém: Simerynky na klice, u každého motoru co jsem někomu montoval a i u mích dvou motorú pravidlo cca 3 tis km a začnou týct a motor si přez ně přisáva vzduch a netáhne v zatížení. Super je že stačí sundat rotor zapalování a na druhé straně pastorek a simerynky jdou vyloupnout a dát nové bez půlení karterú.
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Srdečně Vás zdravím jsem nový majitel motoru sunway je to 80ka a jsem dosti zděšen co se může stát.Zítra rozhodím motor a hned tam dám ségrovky...Jinak pomalu zajíždím zatím mám najeto cca 50 Km.Koukám že se nic nezměnilo motor je vyroben 7.7 2017...
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Až dáš klasický segrovky do těch zápichů v pístu, budou tam po obvodu cestovat. Nediv se a hlavně se toho neděs. On má ten zápich jiný rozměr a tvar . . .
Madhu
www.e-darky.eu
Madhu
www.e-darky.eu
Naposledy upravil 1 dne Madhu; celkem upraveno 0x.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Madhu, jak často se tenhle problem s pojistkami vyskytuje?Madhu píše: ↑pon 05. úno 2018 9:28:25 Až dáš klasický segrovky do těch zápichů v pístu budou tam po obvodu cestovat. Nediv se a hlavně se toho neděs. On má ten zápich jiný rozměr a tvar . . .
Madhu
www.e-darky.eu
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Madhu, jak často se tenhle problem s pojistkami vlastně vyskytuje?Madhu píše: ↑pon 05. úno 2018 9:28:25 Až dáš klasický segrovky do těch zápichů v pístu budou tam po obvodu cestovat. Nediv se a hlavně se toho neděs. On má ten zápich jiný rozměr a tvar . . .
Madhu
www.e-darky.eu
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Madhu, jak často se tenhle problem s pojistkami vlastně vyskytuje?Madhu píše: ↑pon 05. úno 2018 9:28:25 Až dáš klasický segrovky do těch zápichů v pístu budou tam po obvodu cestovat. Nediv se a hlavně se toho neděs. On má ten zápich jiný rozměr a tvar . . .
Madhu
www.e-darky.eu
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Nejedná se vůbec o nic častého. Pokud se něco podobného přihodí, ihned se s tím každý rád veřejně "pochlubí".
Tak že 99% toho, co se komu kdy stalo, je asi tady k dočtení na "motokolařském" fóru i s podrobnou přiloženou obrazovou dokumentací
Ten problém není ve způsobu zajištění pístního čepu drátěnou pojistkou (ten je starší než vlastní segerova pojistka), ale ve vůlích v kombinaci s odporem který klade píst kmitající ojnici.
Pístní čep je z dostatečně kvalitního materiálu na to, než aby to co se stalo viz. fotografie výše, se nezačalo projevovat nejprve alarmujícím drnčením v motoru před vlastní katastrofou.
Tím nechci sahat nikomu do svědomí jen konstatuji.
Já například motor poslouchám a veškeré zvukové anomálie ihned řeším zevrubnou kontrolou a hledáním příčiny.
Skoro ve všech případech jde o důsledek mazání resp když se podíváš na píst je to na něm vidět.
Někdy je na povrchu spečená vrstva karbonu která se až loupe, nebo je píst obalený doslova v medovém nálevu . . .
Nevím jak se to komu povede, ale v každém případě se jedná o příčinu nežádoucího tření s velkým odporem. Když navíc odloupnutá část karbonu ještě zapadne mezi píst, pístní kroužky a vnitřní povrch válce, dokonáno jest.
Ojnice začne kmitat do stran a s přehledem vytlačí s čepem cokoliv pojistného. To, že se na takovém čepu a v takových podmínkách zdá jehličkám ložiska v pístu o čertech musí být každýmu jasný. Není nic co by je tam udrželo pohromadě, zvláště když má čep již skoro čtvercovo-oválný průřez
Fotografie tolika obávaných drátěných pojistek:
Tak že 99% toho, co se komu kdy stalo, je asi tady k dočtení na "motokolařském" fóru i s podrobnou přiloženou obrazovou dokumentací
Ten problém není ve způsobu zajištění pístního čepu drátěnou pojistkou (ten je starší než vlastní segerova pojistka), ale ve vůlích v kombinaci s odporem který klade píst kmitající ojnici.
Pístní čep je z dostatečně kvalitního materiálu na to, než aby to co se stalo viz. fotografie výše, se nezačalo projevovat nejprve alarmujícím drnčením v motoru před vlastní katastrofou.
Tím nechci sahat nikomu do svědomí jen konstatuji.
Já například motor poslouchám a veškeré zvukové anomálie ihned řeším zevrubnou kontrolou a hledáním příčiny.
Skoro ve všech případech jde o důsledek mazání resp když se podíváš na píst je to na něm vidět.
Někdy je na povrchu spečená vrstva karbonu která se až loupe, nebo je píst obalený doslova v medovém nálevu . . .
Nevím jak se to komu povede, ale v každém případě se jedná o příčinu nežádoucího tření s velkým odporem. Když navíc odloupnutá část karbonu ještě zapadne mezi píst, pístní kroužky a vnitřní povrch válce, dokonáno jest.
Ojnice začne kmitat do stran a s přehledem vytlačí s čepem cokoliv pojistného. To, že se na takovém čepu a v takových podmínkách zdá jehličkám ložiska v pístu o čertech musí být každýmu jasný. Není nic co by je tam udrželo pohromadě, zvláště když má čep již skoro čtvercovo-oválný průřez
Fotografie tolika obávaných drátěných pojistek:
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Už to tady bylo řešeno.Je to přetížením motoru a hlavně vysokou teplotou
pístu,ojnice, ložisek a pojistek.Ty se prostě vyhřejí ,zkřehnou a prasknou.
Sebelepší olej nepomůže- protože to neochladí.Lék je bohatá směs.
Ta to z klikovky ochlazuje a prolíná skrz čep - pojistky pod kroužky (do té
doby než se přefukuje).Mažu 1:50 bez problému a nic se mi takového nikdy
nestalo.Motor je relativně studený.Problém je ,jak to na tu bohatou
směs nastavit s CDI-černá krabička.To v podstatě jde celkem obtížně.Tor.
pístu,ojnice, ložisek a pojistek.Ty se prostě vyhřejí ,zkřehnou a prasknou.
Sebelepší olej nepomůže- protože to neochladí.Lék je bohatá směs.
Ta to z klikovky ochlazuje a prolíná skrz čep - pojistky pod kroužky (do té
doby než se přefukuje).Mažu 1:50 bez problému a nic se mi takového nikdy
nestalo.Motor je relativně studený.Problém je ,jak to na tu bohatou
směs nastavit s CDI-černá krabička.To v podstatě jde celkem obtížně.Tor.
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Jo no oni ztratí pružnost zdeformují se a čep je pak jednoduše vytlačí ven do kanálku. Nenašel jsem kde se to řešilo, tak se omlouvám.
Madhu
Madhu
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Někde jsem to už psal ve fóru,ale asi to nebylo dobře pochopeno.
Ta nasávaná směs do klikovky je studená , chladí zespodu píst,
kliku včetně čepu a pojistek.Když to máte pohaté tak slyšíte jak
ten motor čvachtá a je relativně studený.Když je to relativně chudé tak práskavý zvuk
a vysoká teplota hlavy.(o pístu nemluvě).Kdo jede na doraz, tak ho to potrestá.
Následuje to co píše Madhu.Tor.
Ta nasávaná směs do klikovky je studená , chladí zespodu píst,
kliku včetně čepu a pojistek.Když to máte pohaté tak slyšíte jak
ten motor čvachtá a je relativně studený.Když je to relativně chudé tak práskavý zvuk
a vysoká teplota hlavy.(o pístu nemluvě).Kdo jede na doraz, tak ho to potrestá.
Následuje to co píše Madhu.Tor.
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Tak jsem je pouze nakonec jen ustřihnul.Jeden kamarád zas radil že je ten drátek lepší než ségrovka....
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Tore ještě dotaz dal jsem jehlu úplně dolu a svíčka je krásně vypálená a motor neškube a tak má asi chudou směs že?ale když jsem měl jehlu o zoubek výš tak svíčka byla mokrá a usazoval se karbon moc motor netočil tak nevím co je správná volba.Po rozebrání motoru měl ale píst krásný olejový film...Zajíždím teprve cca 50 km.. mažu 1ku15 za studena klasika čoudí pak už ne..Ustříhnul jsem u pojistek pístního čepu ten zobák..
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Dej tam teplou svíčku Brisk N19.Jehlu zvedni, aby motor měl víc paliva.Máš to chudé
a pozor teplota leze nahoru.Tu vypálenou svíčku máš od vysoké teploty ve spalovacím
prostoru.Nejlepší na záběh je to trochu ulejt a dát nejteplejší svíčku.Mazat 1:20 mineral olej.Tor.
a pozor teplota leze nahoru.Tu vypálenou svíčku máš od vysoké teploty ve spalovacím
prostoru.Nejlepší na záběh je to trochu ulejt a dát nejteplejší svíčku.Mazat 1:20 mineral olej.Tor.
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Děkuji moc za info Tore..Super teda to je věc hodně dávno fichtl a tak a teď na starší kolena Sunway 80ku a prostě se učím jak začátečník...Jen prostě bych chtěl aby motor pokud možno dlouho vydržel
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Ten zápich v pístu pro zajištění čepu je dělaný (soustružený) na drátěnou pojistku, ne na segrovku. To znamená že tvarově i rozměrově odpovídá drátěné pojistce. Není to o tom co je lepší . . .
Madhu
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Se omlouvám že odbíhám od tématu..Tak jsem tam dal svíčku Brisk 15 NY a zvednul jsem jehlu na předposlední rysku.Motor táhne do kopce jak ďas.Ta Čínská svíčka origo asi nic moc.Omlouvám se jen ohledně mého dotazu na Tora..... Nevěděl jsem kam to mám dopsat.Velká omluva...
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Ta N15 je studená pro dvojtakty.Pojede to ale bude to pořád zaolejované a budeš
to muset čistit.Tor.
to muset čistit.Tor.
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Takže automechanik asi neví no koukal na mě divně tak prozatím N15YC 0,7 budu kontrolovat jak se bude motor zanášet.Každopádně jinou svíčku neměl tak uvidíme...
Re: Rýhy ve válci a na pístu
No to teda asi neví. Když dáš teplou mužeš jít ze směsí ještě nahoru a chladit
to.Už to tady bylo popsáno
to.Už to tady bylo popsáno
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Každopádně dám na Tvou radu..A dále nebudu toto téma zbytečně zanášet svíčkama když je to o zadření;-)
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Měl bych dotaz ohledně půleni motoru, nevím jak to rozebrat a nenašel jsem zatím žádné video. Můžete mi prosím poradit?koblizek píše: ↑úte 06. říj 2015 13:59:00Čau. Vsadil bych na to že se ti rozsypalo ojniční jehlové ložisko (to větší vespod) pokud ti tedy ten rozšrotovaný zbytek něčeho vypadl z prostoru klikovky. Tomu by i odpovídalo to že ti začaly škrtat setrváky o kartry - pokud se ti tedy nerozsypalo ložisko klikové hřídele , ale podle te fotky bych spíš vsadil na to jehlové ložisko.j-z píše:Tak, při neúspěšném půlení na mě vypadl tento ocelový zbytek:
PA032932m.jpg
Otázka dne č. 1 - z čeho to je?
Č. 2 - nějaká rada na půlení, resp. jak sundat matky z obou hřídelů?
Č. 2 - nějaká rada na půlení, resp. jak sundat matky z obou hřídelů? - Povolit ? Ne vážně nejde ti to povolit nebo nevíš jak nato ?
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Chce to všechny šrouby ven a stahovak na řetězové kolečko + spojku. Ale pokud k tomu není zásadní důvod, tak bych jej zbytečně nepůlil.
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Chci to rozebrat, jak byl motor nový tak ve vysich rychlostech piskal a po 250 km se přidal další zvuk, takové klepání a rachtani. Nevím čím to je, tak se na to chci podívat. Čekám teď na stahovák, tak uvidím jestli to půjde sundat. Každopádně gufera jsou v háji, asi je to šmejd
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Máte nějakou radu na sundání magneta? Sice ho mám už dole, ale trápil jsem se s tím
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Tak jsem u nového motoru preventivně vyměnil vyměnil drátové pojistky za segrovky. Kolo jsem ani nerozjel, ujel jsem maximálně několik set metrů a poškozený motor. U segrovky se ulomilo očko s dírkou a způsobilo rýhy ve válci. Takže ani segrovky nejsou řešení. Jsem z toho dost nešťastný. Stavím své první motokolo a ani jem jej nevyzkoušel a bude to chtít asi nový válec a píst.
Re: Rýhy ve válci a na pístu
Dobrý den. Som tu nový tak neviem kde to mám napísať alebo na koho sa mám obrátiť, ale z vašich diskusných príspevkov mám pocit že ste odborník. Kúpil som si kit sunway 48ccm čierny, mám najazdené 400km. Olej som dal na zábeh syntetiku repsol 2t moto competention v pomere 1:25. Mám 143kg a po rovine mi to ide 40km/h. Ihlu na karburátore som dal druhú rysku odspodu. Nezadrel som to? Prikladám fotky.