Motor přestal startovat
Napsal: stř 05. zář 2018 15:51:34
Prosím o radu.
Mám motor FireHorse 80ccm, najeto asi 550km a najednou nechce nastartovat.
Od začátku motor fungoval skvěle, start studeného motoru do 20 metrů, ohřátý chytal pár metrech.
Dojel jsem normálně do práce (cca 19km), z práce už jsem motor přemlouval asi na 300 metrech, motor pár desítek metrů vrčel, ale netáhnul, nakonec se probral a jel normálně.
Večer jsem chtěl zase jet, ale motor nechtěl naskočit. Očistil jsem na ulici svíčku - nic. Pak jsem kontroloval karburátor(jehlu, filtr, průchodnost sání) - nic. Po asi kilometru pokusů(naštěstí z vršku) motor chytil a jel normálně. Zkusil jsem ho několikrát chcípnout a nahodit - chytal bez problémů na pár metrech. 15km cesta byla v pohodě.
Druhý den už jsem motor nenastartoval a kilometrový kopec nemám.
Svíčka N17C pěkně modře jiskří, vzdálenost elektrod má 0,6mm. Vyměnil jsem ji i za novou. Zkusil jsem elektrody přihnout i odehnout. Magneto je suché - hned na novém jsem zatěsnil vývod kabelů a celé víčko. Cívka magneta má odpor 320 ohmů, propojka na kostru vede.
Karburátor jsem už 2x rozebral, je čistý a bez viditelných závad. Zkusil jsem trochu zvýšit hladinu v plovákové komůrce. Je vidět, jak palivo jemně vzlíná kolem jehly při otočení plynové rukojeti. Vyzkoušel jsem všechny polohy jehly.
Motor kompresi má.
Při pokusu o start je z motoru lehce slyšet "pumpovací" zvuk, ale ne jako když se snaží chytit. Trubka sání motoru je zevnitř vlhká od paliva. Svíčka mi přijde skoro suchá, z válce téměř není cítit benzín. Zkoušel jsem startovat i bez vzduchového filtru. Také všechny polohy sytiče. Zkusil jsem stříkačkou stříknout asi mililitr paliva do sání i pod svíčku. Nestartuje a ani se o to nepokouší.
Jediná změna před problémem byl přechod na nový olej. Původní byla nějaká syntetika od Castrolu. Nový olej je tady chválený Repsol Moto Sintetico. Míchám něco mezi 1:16 a 1:20.
Samozřejmě jsem zkoušel vyměnit palivo za původní, ale nestartuje to ani s původním a s novým to jelo.
Prosím poraďte, co udělat, zkusit a jak opravit.
Mám motor FireHorse 80ccm, najeto asi 550km a najednou nechce nastartovat.
Od začátku motor fungoval skvěle, start studeného motoru do 20 metrů, ohřátý chytal pár metrech.
Dojel jsem normálně do práce (cca 19km), z práce už jsem motor přemlouval asi na 300 metrech, motor pár desítek metrů vrčel, ale netáhnul, nakonec se probral a jel normálně.
Večer jsem chtěl zase jet, ale motor nechtěl naskočit. Očistil jsem na ulici svíčku - nic. Pak jsem kontroloval karburátor(jehlu, filtr, průchodnost sání) - nic. Po asi kilometru pokusů(naštěstí z vršku) motor chytil a jel normálně. Zkusil jsem ho několikrát chcípnout a nahodit - chytal bez problémů na pár metrech. 15km cesta byla v pohodě.
Druhý den už jsem motor nenastartoval a kilometrový kopec nemám.
Svíčka N17C pěkně modře jiskří, vzdálenost elektrod má 0,6mm. Vyměnil jsem ji i za novou. Zkusil jsem elektrody přihnout i odehnout. Magneto je suché - hned na novém jsem zatěsnil vývod kabelů a celé víčko. Cívka magneta má odpor 320 ohmů, propojka na kostru vede.
Karburátor jsem už 2x rozebral, je čistý a bez viditelných závad. Zkusil jsem trochu zvýšit hladinu v plovákové komůrce. Je vidět, jak palivo jemně vzlíná kolem jehly při otočení plynové rukojeti. Vyzkoušel jsem všechny polohy jehly.
Motor kompresi má.
Při pokusu o start je z motoru lehce slyšet "pumpovací" zvuk, ale ne jako když se snaží chytit. Trubka sání motoru je zevnitř vlhká od paliva. Svíčka mi přijde skoro suchá, z válce téměř není cítit benzín. Zkoušel jsem startovat i bez vzduchového filtru. Také všechny polohy sytiče. Zkusil jsem stříkačkou stříknout asi mililitr paliva do sání i pod svíčku. Nestartuje a ani se o to nepokouší.
Jediná změna před problémem byl přechod na nový olej. Původní byla nějaká syntetika od Castrolu. Nový olej je tady chválený Repsol Moto Sintetico. Míchám něco mezi 1:16 a 1:20.
Samozřejmě jsem zkoušel vyměnit palivo za původní, ale nestartuje to ani s původním a s novým to jelo.
Prosím poraďte, co udělat, zkusit a jak opravit.