vylepšení čínské předlohy

Diskuze nad technickými problémy

Moderátoři: j-z, Velkocus

Odpovědět
Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: vylepšení čínské předlohy

Příspěvek od j-z »

j-z píše:Právě že i na silnici to pěkně klouže, zejména takhle po ránu. Letos mám ještě nulovou bilanci, ale loni to bylo jednou přední - a šup, o týden později v rozpětí 1-2 vteřin: zadní-skoro šup, přední-skoro šup a zadní-pěkně šup. Mám tam ale tvrdý pláště, takže za mokra kloužou pěkně. Ale zato je s nima najeto 4 tis. a vypadaj skoro jak nový :-)
Pozor změna - už to mám letos za sebou, opět byla příčinou mokrá dlažba a blokace předního kola, což mě utvrzuje v citlivosti brzd v kombinaci s Schwalbe Marathon :-). Odnesla to páčka spojky (zjistil jsem, že je to v zásadě zbytečná věc :D ) a páčka zadní brzdy (trošku záhada pro ty, kdo vědí, že spojka a zadní brzda nejsou na stejné straně). Ale jezdí to - a to je hlavní ;) .
P.S. Poučen jsem ubral tlak v pneumatikách, těch doporučovaných 40-60 PSI tomu rozhodně moc nepřidá.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
PLV

Re: vylepšení čínské předlohy

Příspěvek od PLV »

Tak jsem si početl většinu příspěvků a nestačím se divit. Asi přispěvatelé spadli z Marzu, nebo, že by jsem spadl já a nejsem v obraze? Motokolo vlastním už třetí rok ale problémy některých nechápu. Co to je čínská předloha? Proč někteří po zabrždění seskakují a padají z kola? Také se při jízdě na motorce seskakuje a padá z motorky? Jak je možné, že někteří jedinci nejsou schopni zabrzdit normálními standartními brzdami? Mám na motokole jednopáčkovou brzdu na obě kola a nikdy jsem ještě neřešil problém s bržděním. Na novém motokole jsem řešil úplně jiné problémy a zásadní nedostatky. První nedostatek: Dodávaný napínák řetězu je naprosto k ničemu a vyhodil jsem ho po deseti kilometrech jízdy. Vyrobil jsem si vlastní, který jakž, takž, slouží a napíná.
Druhý zásadní nedostatek: Tlumič výfuku netlumil, řev motoru se nedal poslouchat a ještě cákal olej po nohách a po kole. Nastala úprava k určité spokojenosti. Třetí zásadní nedostatek: Na motokole chybí jak sůl vypínatelná volnoběžka v rozetě. Tento NEJVĚTŠÍ A NEJZÁSADNĚJŠÍ NEDOSTATEK jsem ještě nevyřešil a je to celkem pěkný oříšek. Nejde vůbec nic vygooglit a nikdo ve světě toto ještě uspokojivě nevyřešil. Zajímavé, že skoro žádného uživatele motokola tyto nedostatky netíží a řeší prkotiny. :shock: :roll: :D


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: vylepšení čínské předlohy

Příspěvek od j-z »

PLV píše:Tak jsem si početl většinu příspěvků a nestačím se divit. Asi přispěvatelé spadli z Marzu, nebo, že by jsem spadl já a nejsem v obraze? Motokolo vlastním už třetí rok ale problémy některých nechápu. Co to je čínská předloha? Proč někteří po zabrždění seskakují a padají z kola? Také se při jízdě na motorce seskakuje a padá z motorky? Jak je možné, že někteří jedinci nejsou schopni zabrzdit normálními standartními brzdami? Mám na motokole jednopáčkovou brzdu na obě kola a nikdy jsem ještě neřešil problém s bržděním. Na novém motokole jsem řešil úplně jiné problémy a zásadní nedostatky. První nedostatek: Dodávaný napínák řetězu je naprosto k ničemu a vyhodil jsem ho po deseti kilometrech jízdy. Vyrobil jsem si vlastní, který jakž, takž, slouží a napíná.
Druhý zásadní nedostatek: Tlumič výfuku netlumil, řev motoru se nedal poslouchat a ještě cákal olej po nohách a po kole. Nastala úprava k určité spokojenosti. Třetí zásadní nedostatek: Na motokole chybí jak sůl vypínatelná volnoběžka v rozetě. Tento NEJVĚTŠÍ A NEJZÁSADNĚJŠÍ NEDOSTATEK jsem ještě nevyřešil a je to celkem pěkný oříšek. Nejde vůbec nic vygooglit a nikdo ve světě toto ještě uspokojivě nevyřešil. Zajímavé, že skoro žádného uživatele motokola tyto nedostatky netíží a řeší prkotiny. :shock: :roll: :D
Každý máme něco :-)
K Tvým nedostatkům:
1. v mém kitu byl napínák na 4 šrouby a používám ho 4 roky dodnes. Úpravy jsem dělal jen kosmetické (imbus, odlehčení, barva).

2. výfuk je možná hlučnější, při jízdě po Praze však zvuk spíš kvituji, neboť na rozdíl od e-kola se o mně ví v předstihu (bezpečí na silnicích). Prskající olej je znakem bohaté a příliš mastné směsi. Od záběhu mažu cca 1:33 a nic z něho nekape.

3. vypínatelná volnoběžka oříškem bude, plnohodnotnou náhradou je ale samostatný startér. Doporučuji jít touto cestou. Zvýší se tím životnost spojky, řetězu i zmíněného napínáku, naopak to příznivě působí na spotřebu. Záporem je jedině to, že to je další element pro snížení spolehlivosti stroje jako celku (volnoběžka není věčná, první vydržela cca 1500 km, ta druhá má tak 3 tis. a zatím v pohodě, startovací lanko má svoje limity apod.).

Na závěr doporučuji přečíst fórum celé, případně vyhledávat podle klíčových slov. V zásadě všechno zmiňované se tady řešilo, pokud ne, je vhodnější tomu dát samostatné téma.

P.S. Co je předloha? Čti např.zde.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
PLV

Re: vylepšení čínské předlohy

Příspěvek od PLV »

Takže z odkazu na předlohu jsem pochopil, že ta takzvaná předloha řeší možnost řazení převodů pro motor, což je dosti sporné. Ale budiž, neskoušel jsem to. A asi díky volnoběžce je daleko příjemnější jízda z kopce, protože se nemusí mačkat spojka u motoru a netočí se řetěz. To je už přínosnější vychytávka. Ale když šlapu a motor neběží, musím spojku mačkat dále? Pochopil jsem to správně? :)


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: vylepšení čínské předlohy

Příspěvek od j-z »

PLV píše:Takže z odkazu na předlohu jsem pochopil, že ta takzvaná předloha řeší možnost řazení převodů pro motor, což je dosti sporné. Ale budiž, neskoušel jsem to. A asi díky volnoběžce je daleko příjemnější jízda z kopce, protože se nemusí mačkat spojka u motoru a netočí se řetěz. To je už přínosnější vychytávka. Ale když šlapu a motor neběží, musím spojku mačkat dále? Pochopil jsem to správně? :)
Pokud by byla předloha funkční, je to podle mě super. Viděl jsem to naživo, zejména na rovinkách z toho vyždímeš větší rychlost, v kopcích to zase nebude chcípat. Životnost ale není největší. Jak funguje tato volnoběžka, to jsem tehdá nezkoumal.

Moje volnoběžka funguje jen pro jeden směr, tj. pokud je motor rychlejší, než zadní kolo, tak jedeš na motor. Z kopce nebo při vypnutém motoru se volnoběžka protáčí a neklade odpor. Tj. v zásadě se obejdeš bez spojky, jen na světlech musíš motor zhasnout. Samozřejmě ale nejde nastartovat rozšlapáním, proto ten startér.

P.S. Doporučuji se zaregistrovat, pak můžeš oslovit majitele předloh pomocí vzkazů (SZ).


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
koblizek
Příspěvky: 103
Registrován: čtv 10. črc 2014 14:16:17

Re: vylepšení čínské předlohy

Příspěvek od koblizek »

PLV píše:Tak jsem si početl většinu příspěvků a nestačím se divit. Asi přispěvatelé spadli z Marzu, nebo, že by jsem spadl já a nejsem v obraze? Motokolo vlastním už třetí rok ale problémy některých nechápu. Co to je čínská předloha? Proč někteří po zabrždění seskakují a padají z kola? Také se při jízdě na motorce seskakuje a padá z motorky? Jak je možné, že někteří jedinci nejsou schopni zabrzdit normálními standartními brzdami? Mám na motokole jednopáčkovou brzdu na obě kola a nikdy jsem ještě neřešil problém s bržděním. Na novém motokole jsem řešil úplně jiné problémy a zásadní nedostatky. První nedostatek: Dodávaný napínák řetězu je naprosto k ničemu a vyhodil jsem ho po deseti kilometrech jízdy. Vyrobil jsem si vlastní, který jakž, takž, slouží a napíná.
Druhý zásadní nedostatek: Tlumič výfuku netlumil, řev motoru se nedal poslouchat a ještě cákal olej po nohách a po kole. Nastala úprava k určité spokojenosti. Třetí zásadní nedostatek: Na motokole chybí jak sůl vypínatelná volnoběžka v rozetě. Tento NEJVĚTŠÍ A NEJZÁSADNĚJŠÍ NEDOSTATEK jsem ještě nevyřešil a je to celkem pěkný oříšek. Nejde vůbec nic vygooglit a nikdo ve světě toto ještě uspokojivě nevyřešil. Zajímavé, že skoro žádného uživatele motokola tyto nedostatky netíží a řeší prkotiny. :shock: :roll: :D
:-) Nesmíš brát vše vážně nad některými názory je lepší se pousmát .
Co se týká napínáků používám zatím ten ze sady , když se dobře namontuje není s tím problém . Jinak jiných jinak řešených je taky dost mě osobně se líbil držák mezi rámovými trubkami tam nehrozilo na 100% přetočení do špic - někde je na netu i obrázek ale už nemám čas to hledat. co se týká výfuku používají se různé nejen ze sady já nedám dopustit na Hikone http://www.motodilyeshop.cz/?ls_dir_id=25 motor se výrazně zklidní , výkon jde nahoru no a taky ruku v ruce spotřeba :-) myslím že hlučnější než ten sadový není . Volnoběžka v rozetě se samozřejmě řešila a ne jednou . Nejelegantnější je koupit střed ze závity na obou stranách no a nalevo na něj našroubovat volnoběžku s rozetou - jak jednoduché milý Wotsne :-) Odkazy kde se to dá sehnat tady dával kolega Hitecom - pohledej. Nebo pokud nechceš utrácet za kvalitní volnoběžku tak takhle to řešil tuším Banok - http://motokolo.wz.cz/images/volnobezka1.jpg Volnoběžka je z babety http://mopedy.com/eshop/cs/babetta-2102 ... beta-.html - kvalitu však posoudit nedokážu . Takže tolik pro inspiraci.


Martin
Příspěvky: 70
Registrován: stř 09. črc 2014 17:00:33

Re: vylepšení čínské předlohy

Příspěvek od Martin »

já mám předlohu pro řazení a je to v celku dobrá věcička funguje tak že hnací síla jde přes předlohu na šlapací kliky přes volnoběžku ,která je v sazena mezi klikou a řetěz kolem a to proto aby šlapací kliky se netočily trvale jinak by ti domlatily nohy dál pak můžeš řadit přehazovačkou jako rychlostní stupně což využíváš docela přiměřeně hnací sílu motoru a když jdeš z kopce a máš na kole větší otáčky tak motor může plkat na volnoběch jen když máš přiměřený rychl.stupeň samozřejmě mám na předloze vypinání abych nemusel stále držet spojku no a navíc se dá ještě namontovat odstředivá spojka která ti bude fungovat jako automat kde taky odpadá mechanická spojka která ale zůstává na motoře a můžeš tak používat i 2 spojky detaily předlohy už jsem myslím jsem dával mrkni víš
technické řešení volnoběžky v rozetě ja taky skvělá věc jen musíš mět na to rám kam ti vleze šířka nábéje zadniho kola i s rozetou


PLV

Re: vylepšení čínské předlohy

Příspěvek od PLV »

Jo hoši. Volnoběžku z Babety už mám koupenou ale musím teprve dojít k nápadu jak ji bez náročného strojního vybavení zakomponovat do rozety. Řešení rozpojení s vyndávacím rozpojovacím kolíkem, jsem zavrhl jako v praxi nepoužitelné a těžkopádné. Volnoběžku bez možnosti vyřazení a s použitím ručního startéru jsem také zavrhl jako nepraktické. Moje idea je abych mohl jednoduše pomocí páčky na řídítkách volnoběžku vyřadit a po rozšlapání a nastartování motoru, ji zase zařadit. Toto jsem zatím nikde neviděl. :)


koblizek
Příspěvky: 103
Registrován: čtv 10. črc 2014 14:16:17

Re: vylepšení čínské předlohy

Příspěvek od koblizek »

PLV píše:Jo hoši. Volnoběžku z Babety už mám koupenou ale musím teprve dojít k nápadu jak ji bez náročného strojního vybavení zakomponovat do rozety. Řešení rozpojení s vyndávacím rozpojovacím kolíkem, jsem zavrhl jako v praxi nepoužitelné a těžkopádné. Volnoběžku bez možnosti vyřazení a s použitím ručního startéru jsem také zavrhl jako nepraktické. Moje idea je abych mohl jednoduše pomocí páčky na řídítkách volnoběžku vyřadit a po rozšlapání a nastartování motoru, ji zase zařadit. Toto jsem zatím nikde neviděl. :)
Jo tak už ti rozumím. Přiznám se že jsem opravdu řešení podle tvého nápadu taky neviděl , samozřejmě netvrdím že by to nějak nešlo . S tím kolíkem mě to taky kdysi napadlo když jsem uvažoval o volnoběžce , nakonec jsem došel k závěru že se bez ní obejdu :-) Částečně by ten problém řešila automatická spojka , ale co jsem četl zkušenosti těch co ji mají je to dost rozporuplná záležitost a další zdroj problému "kvalitního" výrobce. Pokud se ti to nějak uspokojivě vyřešit napiš zkušenosti a přidej foto.


koblizek
Příspěvky: 103
Registrován: čtv 10. črc 2014 14:16:17

Re: vylepšení čínské předlohy

Příspěvek od koblizek »

Martin píše:já mám předlohu pro řazení a je to v celku dobrá věcička funguje tak že hnací síla jde přes předlohu na šlapací kliky přes volnoběžku ,která je v sazena mezi klikou a řetěz kolem a to proto aby šlapací kliky se netočily trvale jinak by ti domlatily nohy dál pak můžeš řadit přehazovačkou jako rychlostní stupně což využíváš docela přiměřeně hnací sílu motoru a když jdeš z kopce a máš na kole větší otáčky tak motor může plkat na volnoběch jen když máš přiměřený rychl.stupeň samozřejmě mám na předloze vypinání abych nemusel stále držet spojku no a navíc se dá ještě namontovat odstředivá spojka která ti bude fungovat jako automat kde taky odpadá mechanická spojka která ale zůstává na motoře a můžeš tak používat i 2 spojky detaily předlohy už jsem myslím jsem dával mrkni víš
technické řešení volnoběžky v rozetě ja taky skvělá věc jen musíš mět na to rám kam ti vleze šířka nábéje zadniho kola i s rozetou
Martine můžeš napsat nějaké zkušenosti z provozu s tou předlohou ? Tvé řešení se mi líbí , ale zajímá mě jak se to líbí kazetě , řetízku a středovým ložiskům ? Přeci jenom ty komponenty nejsou dělané na takový výkon . Jak to tedy máš s životností ?


Martin
Příspěvky: 70
Registrován: stř 09. črc 2014 17:00:33

Re: vylepšení čínské předlohy

Příspěvek od Martin »

nejlepší je se podívat na předlohu jsem ze Zlínska jinak ložiska na klikách drží normálně protože je to ložisko zapouzdřené jako celek a jsou to v podstatě strojní ložiska,ložiska předlohy oboustraně kryté strojní taky drží,kazeta zatím drží koupil jsem kvalitnější a řadím s meziplynem,řetaz kola zatím drží koupil jsem kvalitnější nezaznamenal jsem žádnou chybu pro běžné opotřebení samozřejmě vše záleží jaké se použijí komponety a navíc zacházení při startování a rozjezdu myslím tím jako například pouštění spojky,přidávání plynu a jak vše plynule se pouští když bude někdo pouštět spojku tím stilem že se budou projevovat rázi tak musí uletět i dráty vkole ale já jsem zrovna při montáži a výrobě použil silnější dráty taky mám nechané na středech kol rychlovyhazováky a zatím vše drží jezdím stím po lesních cestách kde je docela terén a šotolina a po cestě jinak mám ponechaný i 3 tác kde jsem musel upravit přesmyk ale fuguje vse k mojí spokojenosti a chystám se stavět druhé kolo a toto původní je na prodej fotky viz.víše


Luky91
Příspěvky: 23
Registrován: stř 02. pro 2015 12:45:40
Fotky: http://luky91.rajce.idnes.cz/motokolo/

Re: vylepšení čínské předlohy

Příspěvek od Luky91 »

drazí přátelé, takže i já jsem vylosoval předlohu se špatně vyrobenou pravou klikou, ozubený talíře házely snad půl cm... vyřešil jsem to tak že jsem koupil kliky na trialové kolo.... ZÁVIT JE STEJNÝ! 1,37palce... problém vyřešen... sehnal jsem je za 1300 nové, což byla cena dobrá.... zároveň mají i lepší odklon takže kdo má sériový výfuk a má to na těsno, tohle je taky řešení.....


Luky91
Příspěvky: 23
Registrován: stř 02. pro 2015 12:45:40
Fotky: http://luky91.rajce.idnes.cz/motokolo/

Re: vylepšení čínské předlohy

Příspěvek od Luky91 »

přidávám foto

Obrázek

Obrázek

Obrázek


Kus5
Příspěvky: 271
Registrován: sob 12. kvě 2018 15:12:56

Re: vylepšení čínské předlohy

Příspěvek od Kus5 »

Podívej se na vlákno Zkušenosti s vylepšováním. Tam to popisují a i fotky.


Motobiker
Příspěvky: 6
Registrován: ned 07. úno 2021 15:11:46

Re: vylepšení čínské předlohy

Příspěvek od Motobiker »

Dotaz pro všechny majitelé předloh řazení. Všude se dočítám, že prakticky po pár kilometrech odchází volnoběžka na klice. Tak se chci zeptat, jakou náhradu jste zvolili? Dá se sehnat opravdu kvalitní volnoběžka a popřípadě kde? Dále jsem se nikde nedozvěděl, zdali u předlohy jde použít gumový antivibrační silenblok, pro přichycení motoru k rámu?
Dále uvítám jakoukoliv další radu. Díky.


petr2M
Příspěvky: 117
Registrován: stř 26. lis 2014 11:41:40
Fotky: http://petr2m.rajce.idnes.cz/

Re: vylepšení čínské předlohy

Příspěvek od petr2M »

Mám volnoběžku ze starého asi čtyřkolečka. Koukni na moje rajče. Mám najeto přes 10000km. Zatím to drží.


Luďěk
Příspěvky: 3
Registrován: sob 03. dub 2021 22:09:52

Re: vylepšení čínské předlohy

Příspěvek od Luďěk »

Martin píše: čtv 16. říj 2014 21:04:09 komponenty pro vylepšení čínské předlohy která nemá napínání řetězu info na email
Mě také : moskvich407@seznam.cz

Dikec


Odpovědět