odstředivá spojka +startér

Diskuze nad technickými problémy

Moderátoři: j-z, Velkocus

Odpovědět
kuttil
Příspěvky: 53
Registrován: stř 03. zář 2014 21:52:49

odstředivá spojka +startér

Příspěvek od kuttil »

Zdravím chtěl bych se zeptat jaké mate zkušenosti s odstředivou spojkou a startérem (ti co to mají) a zajímalo by mně jak je možné ,že nastartuji bez použití startéru rozšlapaním? a když zastavím tak to ještě jako by zabírá a až vymáčknu tu klasickou spojku, tak potom je klid. A jako další věc je ,když tlačím kolo dozadu tak ,je normální volnoběh a dopředu to brzdí přes motor jako u lamelové spojky a přitom jsem to namontoval úplně normálně jak, to má být a zdá se mi funkce jakoby opačně a nebo mám něco blbě ,ale nevím co. Takže za mně, zatím nic pozitivního nevidím na téhle spojce spíš negativa no a u startéru se mi už podařilo urvat to original lanko hned čerstvě po par zatáhnutí ,ale dá se to opravit.Takže jsem odstředivku sundal mám lamelovou a bud budu bádat ,anebo se toho zbavím


kuttil


Martin
Příspěvky: 70
Registrován: stř 09. črc 2014 17:00:33

Re: odstředivá spojka +startér

Příspěvek od Martin »

tak odstředivá spojka má uvnitř volnoběžku která funguje místo ručního startéru tak že vlastně startuješ rozšlapáním jak uvádíš a jestli chceš mět ruční startování a chceš s kolem normálně jet i dopředu musel bys tu vnitřní volnoběžku odstranit tak že válečky dáš pryč a spojka se bude protáčet volně ale pak nastartuješ jen ručně nebo možnost vložit předlohu řazení s odepínáním co mám já -je i tady na foru foto předlohy na mém kole


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: odstředivá spojka +startér

Příspěvek od j-z »

Pánové, napište prosím pár dojmů z provozu - jak se to rozjíždí (alá skútr?), jak to pracuje při jízdě z kopce (vypne se?) a vůbec. Celkem by mě to zajímalo.
Dík


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
Martin
Příspěvky: 70
Registrován: stř 09. črc 2014 17:00:33

Re: odstředivá spojka +startér

Příspěvek od Martin »

spojku odstředivou mám zatím na stole i s motorem budu teprve kompletovat a dělat si druhé motokolo první co mám je komplet horák s předlohou a hodně mi to pomáhá v terénu do kopce


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: odstředivá spojka +startér

Příspěvek od j-z »

Martin píše:spojku odstředivou mám zatím na stole i s motorem budu teprve kompletovat a dělat si druhé motokolo první co mám je komplet horák s předlohou a hodně mi to pomáhá v terénu do kopce
Pak dej vědět.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
kuttil
Příspěvky: 53
Registrován: stř 03. zář 2014 21:52:49

Re: odstředivá spojka +startér

Příspěvek od kuttil »

Pro J-Z ta spojka mně moc nenadchla, když jsem to měl namontované, tak se to rozjede ,ale stejně se tomu musí aspon trošku přišlápnout a při běžné jízdě se mi zdálo jako by to prokluzovalo musel jsem vytáčet motor do otáček a stejně jsem jel kolem 35 km a když jsem to shodil a mám tu klasickou, tak jezdím daleko rychleji při asi stejně vysokých otáčkách, musel by být otáčkoměr ,aby se to dalo přesně porovnat ,takže bych řekl ,že suchá lamelová je lepší a i na opravy někde venku se k tomu dostanu rychleji jsou to ,ale poznatky za velmi krátkou dobu ,takže když s tím bude někdo jezdit déle může to být zase jiné, jo při jízdě z kopce to u mně trochu vypíná ,ale má to tendenci ještě zabírat ,takže se to nerozepne a nebo to dělají ty válečky, jak už tu bylo řečeno, to sundání válečku jsem zkoušel ted poslední neděli v srpnu a je to rozhodně lepší ale znamená to mít startér, bez toho to už nejde nahodit přes řetěz, jako je tomu u lamelové spojky, tolik zatím mé poznatky čekal jsem ,že to bude rozhodně lepší, jenže je to podobné jako ten motor ,že to není dokonalé.

a mám ještě takový dotaz mimo téma, napadlo už někoho dát místo jedné rozety aspon tří? mám na mysli to mít, tak samo jako to je vepředu u pedálu jenom by to bylo v zádu a shazovalo by se to jako přehazovačka v zadu a výřešilo by to i napínání řetězu a jinak by byla funkce stejná jako s jednou rozetou ,akorát by se dala měnit rychlost a nemusela by být předloha je tohle PROVEDITELNÉ NEBO JE TO BLBOST ZHLeDISKA VÝROBY A FUNKČNOSTI CO MYSLÍTE ?


Martin
Příspěvky: 70
Registrován: stř 09. črc 2014 17:00:33

Re: odstředivá spojka +startér

Příspěvek od Martin »

pro kuttil
myslím že byto šlo když tam bude dostatek místa ale s řetázkem moto asi ne -nemá takové vůle jako cyklo
dát rozety vedle sebe a domyslet nějaký zapínací mechanismus nebo to prostě zkusit co to udělá


Uživatelský avatar
HiTeccom
Příspěvky: 52
Registrován: ned 24. srp 2014 15:39:19
Kontaktovat uživatele:

Re: odstředivá spojka +startér

Příspěvek od HiTeccom »

Dá se objednat set pro EgoKit,kde by se předloha řazení dala vynechat a mohla by se použít i přední přesmykač :
https://www.youtube.com/watch?v=1dqhRUK ... J4Ue6kf-xA
http://bikemotive.myshopify.com/collections/all


Martin
Příspěvky: 70
Registrován: stř 09. črc 2014 17:00:33

Re: odstředivá spojka +startér

Příspěvek od Martin »

já na svojem kole mám předlohu pro řazení a mám taky nechaný přesmykovač tak že plný horák s motorem
jsem jen zvědav kolik vydrží řetaz


Uživatelský avatar
HiTeccom
Příspěvky: 52
Registrován: ned 24. srp 2014 15:39:19
Kontaktovat uživatele:

Re: odstředivá spojka +startér

Příspěvek od HiTeccom »

No a jak si to vyřešil s řetězy ?,,nekříží se ti to nebezpečně ?,,,fotky nemáš ? Ten set na EgoKit by bodle mně ,nejenom zlepšil konstrukci a dával možnost namontovaní širšího řetěze,ale by aj odlehčil celé kolo od zbytečné zátěže.


Martin
Příspěvky: 70
Registrován: stř 09. črc 2014 17:00:33

Re: odstředivá spojka +startér

Příspěvek od Martin »

no nevím podle mě by to bylo ještě váhově těžké víc než to moje fotky mám tady na stránkách fotky je to modročerné kolo


Uživatelský avatar
HiTeccom
Příspěvky: 52
Registrován: ned 24. srp 2014 15:39:19
Kontaktovat uživatele:

Re: odstředivá spojka +startér

Příspěvek od HiTeccom »

Jak to můžeš říct,že by to bylo ještě těžší,když tam odpadá montáž plechů a hřídele s rozetami, plus dvě řetěze ? Tady bys musel max koupit ISIS střed a kliky se závitem na freeride nebo BMX spolu s volnoběžkou na obě strany a adaptérem na čtyř, nebo pěti paprskový převodník, co může bejt z ocele,nebo z duralu.
Na tvém je vidět, žes musel hodně vysunout hřídel, abys mohl řetězem pohánět největší převodník a nechat tam přesmykač,hádám na zbylé dvě převodníky ? Musíš uznat, že to není moc vychytané.


Martin
Příspěvky: 70
Registrován: stř 09. črc 2014 17:00:33

Re: odstředivá spojka +startér

Příspěvek od Martin »

no ono by bylo lepší to vidět vychytané to mám i snapínáním řetězu na obou stranách a samozřejmě tam mám funkční 3 tác prostě plný horák jen jsem upravoval přesmykovač,jinak ta úprava co jsi navrhoval tak jsem jen tak propočítával vše kolem těch volnoběžek tvůj návrh a moje předloha tak to tak váhově může být stejné- já mám hlavní držák ocel plech a další součásti bočnice dural -hřídel ,ložiska,ozub kola ocel odlehčené


Martin
Příspěvky: 70
Registrován: stř 09. črc 2014 17:00:33

Re: odstředivá spojka +startér

Příspěvek od Martin »

myslel jsem těžké jako na váhu né na konstrukci i když oříšek by byla ta dvojítá hřídel mezi pedálama


Uživatelský avatar
HiTeccom
Příspěvky: 52
Registrován: ned 24. srp 2014 15:39:19
Kontaktovat uživatele:

Re: odstředivá spojka +startér

Příspěvek od HiTeccom »

No dajak si špatně počítal ,protože ten můj systém by max nahradil dosavadní systém středového složení osy a váha plusem by byla jenom tři adaptéry z ocele pro převodníky a dvě volnoběžky s jednou řetězí.Ty tam máš ještě k tomu dvě řetěze a plechovou konstrukci s hřídelem.Můj systém konstrukčně je lepší,jednodušší a lehčí ,hlavně na údržbu a případnou opravu. Z pohledu lépe hodí ku kolu, než ten brutální dvojité sekundární převodnění, co i na jedné straně degraduje část výkonu motoru a taky vzhledově vypadá děsně.


Martin
Příspěvky: 70
Registrován: stř 09. črc 2014 17:00:33

Re: odstředivá spojka +startér

Příspěvek od Martin »

nemyslím zkus si to vše zvážit a gramově budeš úplně někde jinde,já mám tac plech ale jinak redukce dural a další komponenty taky dural ocel je jen hřídel a zapínání a velo řetěz jinak vzhledově je pravda že to není nic moc ale účelově to perfektně funguje a není to výbec složité,jinak řetězově to úplně stejné jak to tvoje tác s řetězem na obou strenách no nevím příliš mohutný střed moc gramů dvě volnoběžky,dva velké táci,středová hřídel dvojitá atd.bych moch pokračovat -udělej vyfot at se můžu taky pokochat e ne jenom psaní oničem


Martin
Příspěvky: 70
Registrován: stř 09. črc 2014 17:00:33

Re: odstředivá spojka +startér

Příspěvek od Martin »

byl bych raději když poradíš nějaký dobrý plášt do terénu a na cestu 26x2


Uživatelský avatar
HiTeccom
Příspěvky: 52
Registrován: ned 24. srp 2014 15:39:19
Kontaktovat uživatele:

Re: odstředivá spojka +startér

Příspěvek od HiTeccom »

Si úplně vedle, odkaz na video jsem už tady zadal.Mně se zdá, že vůbec nečteš, nebo nejsi schopen představit, jak by to vypadalo a proto mi tady píšeš blbosti o dvojitém tácu a řetězu. Nemá smysl se takhle bavit, když trepeš hovadiny a jak si sám psal, že je ti to u prdele.


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: odstředivá spojka +startér

Příspěvek od j-z »

Pánové, klid!
Popravdě k vůli pár gramům se svět nezboří - pokud si dáte o pivko míň, máte hnedka půl kila dole :-)
Jen pro zajímavost - já nechávám kolo tady v Praze přes den před barákem, a proto vozím řetěz o váze 2,5kg. Pokud motor šlape, není důvod proč mu nenaložit.
P.S. dejte sem fotky, ať se nehádáme jen tak v Matrixu :-)


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
Uživatelský avatar
HiTeccom
Příspěvky: 52
Registrován: ned 24. srp 2014 15:39:19
Kontaktovat uživatele:

Re: odstředivá spojka +startér

Příspěvek od HiTeccom »

Já jsem klidný :D ,no zpětně je to více kýl ,jako gramů,když člověk bere do úvahy základní set a ne ten z duralu,který to tady kolega snaží obhájit.I tak motor nasazený do rámu má těžisko dost vysoko,čili když tomu ještě přidáme váhu kitu, tak to je docela hodně.Ten můj systém koncentruje váhu kitu na středovou os a tak tam zůstává už jenom motor.Bylo by vhodné vyhledat MTB rám,který má spodní trubku prohlou, jako to je na kole Giant.
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 3189_n.jpg


kuttil
Příspěvky: 53
Registrován: stř 03. zář 2014 21:52:49

Re: odstředivá spojka +startér

Příspěvek od kuttil »

od HiTeccom » 05 zář 2014, 17:34
Dá se objednat set pro EgoKit,kde by se předloha řazení dala vynechat a mohla by se použít i přední přesmykač :
https://www.youtube.com/watch?v=1dqhRUK ... J4Ue6kf-xA
http://bikemotive.myshopify.com/collections/all
děkuji ti za pomoc a radu, abych pravdu řekl tenhle system jsem vlastně zkoušel, mně to napadlo jenom tak, nanečisto vyzkoušet s klasickými pedály ,ale nebylo tam dostatek místa a chtěl bych se zeptat kde se dá koupit kvalitní volnoběžka a pedály na zavit? Mají to v nějakým obchodě s kolama? nebo to musím koupit jako náhradní díl k motorům na kolo
No a vyzkoušet a testovat to můžu, bud až mi policie vrátí moje kolo a nebo až budu mít na úplně nové .No a oficiálně sezona pro mně skončila ,ale do budoucna si takové nějaké kolo zase udělám a kdo ví možná ,že nakonec budu mít dva.
A hádat se kvůli grámům nebo kilům nemá moc smysl, každému asi vyhovuje něco jiného
tož asi tak, chce to klid a pevné nervy KUTTIL


Martin
Příspěvky: 70
Registrován: stř 09. črc 2014 17:00:33

Re: odstředivá spojka +startér

Příspěvek od Martin »

no já jsem se zatím vyjadřoval slušně! co se týče tvoji úpravy dej foto at se pokocháme a né to co jsi našel na netu a dal sem to dokáže každy ... od toho tady je foto pro všechny jinak ja jsem svoje kolo udělal tak co jsem měl k dispozici a finančně proto jsem nechal kolo kolem a narval jsem motor do rámu bez zásahu rámu a nemohl jsem vynechat předlohu když mám tak tvarovaný rám který neumožnuje mět rozetu v zadu a na střed nebudu přece rvat tolik volnoběžek když kvalitní volnoběžka je docela drahá a taci na obou stranách se mi nelíbí!


Uživatelský avatar
HiTeccom
Příspěvky: 52
Registrován: ned 24. srp 2014 15:39:19
Kontaktovat uživatele:

Re: odstředivá spojka +startér

Příspěvek od HiTeccom »

No konečně jsi mi napsal od srdce :D ! Komponenty nejsou levné,to je fakt,ale co je už levné na MTB ???,,,nic !Když člověk chce narvat do kola kliky s osou Hollowtech II ,tak už musí zacvakat od 1600 -do 5000 Kč ,když chce něco kvalitního.Ten můj návrh je ve stejné cenové relace a dá se dál použít i po sundání motoru.Fakt je,že nemusí to každému vyhovovat,no taky vyfrézovat na CNC ten tvůj duralový Kit není dostupný pro každého.Ať si vybere každý, na co má a co se mu líbí :).


Martin
Příspěvky: 70
Registrován: stř 09. črc 2014 17:00:33

Re: odstředivá spojka +startér

Příspěvek od Martin »

no tak to se pěkně pleteš já jsem právě nic na CNC nedělal dural jsem frezoval doma na sloupovce a další části na soustruhu jinak vše další ručně jinak kdybych chtěl speciala kolo tak konstrukci bych udělalal jinak a i motor jenže legislativa to nedovoluje tož tak


Uživatelský avatar
HiTeccom
Příspěvky: 52
Registrován: ned 24. srp 2014 15:39:19
Kontaktovat uživatele:

Re: odstředivá spojka +startér

Příspěvek od HiTeccom »

To je jedno,někdo nemá ani konvenční soustruh, nebo podělanej pracovní stůl se svěrákem, jako já :).Jak vím tak podle zákona má být motor namontován do rámu a aby se po odmontovaní dalo kolo nadále používat jako kolo,čili kdybys navařil držáky na rám pro motor, tak to by už asi bylo nezákonné, no konkrétně přesně to taky není popsané co a jak to má být zákonně.To asi schválně tam nechali takovou mezeru,aby sám policajt si to mohl podle sebe rozdávat pokuty :/.


Uživatelský avatar
invalida
Příspěvky: 20
Registrován: sob 21. bře 2015 12:47:23
Kontaktovat uživatele:

Re: odstředivá spojka +startér

Příspěvek od invalida »

NejAK mi to hlava nebere, uvazuju o tomto :http://www.ctyrkolky-hombrac.cz/tuning- ... a-kolo-2t/ fotka je ale tak mrnava, ze se nic nepozna. Rad bych docilil toho, aby z kopce nemusel byr motor nucenej, nebo vymackla spojka. Pokud musim mit starter, coz vidikm jako dalsi komplikaci, tak predpokladam, ze je odstedivka vpravo na primaru a pak mysi brat tolik, aby nedochazelo k prokluzu, rozjet se musim rozslapanim, pochybuju, ze by to odstredivka zvladla, mne tonezvladne spojka (nerozjedu se jako na motorce). Jaky bude potreba rozdil otacek netusim.


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: odstředivá spojka +startér

Příspěvek od j-z »

invalida píše:NejAK mi to hlava nebere, uvazuju o tomto :http://www.ctyrkolky-hombrac.cz/tuning- ... a-kolo-2t/ fotka je ale tak mrnava, ze se nic nepozna. Rad bych docilil toho, aby z kopce nemusel byr motor nucenej, nebo vymackla spojka. Pokud musim mit starter, coz vidikm jako dalsi komplikaci, tak predpokladam, ze je odstedivka vpravo na primaru a pak mysi brat tolik, aby nedochazelo k prokluzu, rozjet se musim rozslapanim, pochybuju, ze by to odstredivka zvladla, mne tonezvladne spojka (nerozjedu se jako na motorce). Jaky bude potreba rozdil otacek netusim.
viz
kuttil píše:Pro J-Z ta spojka mně moc nenadchla, když jsem to měl namontované, tak se to rozjede ,ale stejně se tomu musí aspon trošku přišlápnout a při běžné jízdě se mi zdálo jako by to prokluzovalo musel jsem vytáčet motor do otáček a stejně jsem jel kolem 35 km a když jsem to shodil a mám tu klasickou, tak jezdím daleko rychleji při asi stejně vysokých otáčkách, musel by být otáčkoměr ,aby se to dalo přesně porovnat ,takže bych řekl ,že suchá lamelová je lepší a i na opravy někde venku se k tomu dostanu rychleji jsou to ,ale poznatky za velmi krátkou dobu ,takže když s tím bude někdo jezdit déle může to být zase jiné, jo při jízdě z kopce to u mně trochu vypíná ,ale má to tendenci ještě zabírat ,takže se to nerozepne a nebo to dělají ty válečky, jak už tu bylo řečeno, to sundání válečku jsem zkoušel ted poslední neděli v srpnu a je to rozhodně lepší ale znamená to mít startér, bez toho to už nejde nahodit přes řetěz, jako je tomu u lamelové spojky, tolik zatím mé poznatky čekal jsem ,že to bude rozhodně lepší, jenže je to podobné jako ten motor ,že to není dokonalé.
Pokud už tam budeš mít startér, doporučuji jen prostou volnoběžku, která řeší nejen ty delší sjezdy.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
ZdenekD
Příspěvky: 6
Registrován: stř 04. kvě 2016 23:13:54

Re: odstředivá spojka +startér

Příspěvek od ZdenekD »

Pořídil jsem sadu volnoběžky - prosím o radu jak ji namontovat - demontovat původní pastorek na klice?, pokud ano, tak jak?. Drží na peru, když se namontuje volnoběžka, pero tam není. To udrží přiložený šroub?


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: odstředivá spojka +startér

Příspěvek od j-z »

Dej prosím fotky.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
ZdenekD
Příspěvky: 6
Registrován: stř 04. kvě 2016 23:13:54

Re: odstředivá spojka +startér

Příspěvek od ZdenekD »

Přikládám obrázek pastorku na klice. Vypadá to, že je upevněn pomocí klínku, ale nějak nejde stáhnout. V sadě je upravený šroub s dlouhým dříkem bez závitu, ale chybí k tomu nějaká matice, která by fungovala na náznak vnitřního závitu na pastorku.
Tady je foto pastorku, je na něm vidět drážka s klínkem.
http://zdenyd.rajce.idnes.cz/Moje_motok ... CF6195.jpg
Pastorek ve volnoběžce drážku pro klínek nemá. To jej drží na klice pouze tření na větší ploše? Na upevnění volnoběžky je delší šroub.
http://zdenyd.rajce.idnes.cz/Moje_motok ... CF6192.jpg


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: odstředivá spojka +startér

Příspěvek od j-z »

ZdenekD píše:Přikládám obrázek pastorku na klice. Vypadá to, že je upevněn pomocí klínku, ale nějak nejde stáhnout. V sadě je upravený šroub s dlouhým dříkem bez závitu, ale chybí k tomu nějaká matice, která by fungovala na náznak vnitřního závitu na pastorku.
Tady je foto pastorku, je na něm vidět drážka s klínkem.
http://zdenyd.rajce.idnes.cz/Moje_motok ... CF6195.jpg
Pastorek ve volnoběžce drážku pro klínek nemá. To jej drží na klice pouze tření na větší ploše? Na upevnění volnoběžky je delší šroub.
http://zdenyd.rajce.idnes.cz/Moje_motok ... CF6192.jpg
Možná Ti pomůžou následující fotky.
Pastorek drží na hřídeli díky kuželu, to pero je tam spíš pro jistotu, přesto se divím, že bys tam tu drážku nově neměl. Abys ho sundal, potřebuješ ideálně stahovák našroubovatelný na ten pastorek. Ale možná jde i vypáčit :-/.
Přílohy
Patrný vnitřní závit na pastorku
Patrný vnitřní závit na pastorku
Nasazení pastorku
Nasazení pastorku
Nasazené pero, kužel na klice
Nasazené pero, kužel na klice
Drážka v klikovce
Drážka v klikovce
Pastorek a pero
Pastorek a pero


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
ZdenekD
Příspěvky: 6
Registrován: stř 04. kvě 2016 23:13:54

Re: odstředivá spojka +startér

Příspěvek od ZdenekD »

Děkuji za obrázky i za radu, dospěl jsem k podobnému závěru, ale páčením bych to asi neřešil, protože by asi hrozila destrukce karteru a na stahování mi asi chybí ten kousek, který by se dal našroubovat jako do pastorku. Obrázky mi hodně pomohly. Díky.
Ve volnoběžce opravdu drážka není.


Gazelle free
Příspěvky: 51
Registrován: úte 31. led 2017 21:29:38

Re: odstředivá spojka +startér

Příspěvek od Gazelle free »

ahoj kluci koupil jsem motor
Přídavný značkový motor na kolo Sky
Hawk GT5A-SR 70/80 ccm. a potrebuji vedet zda bych mohl pouzit odstredivou spojku na????? jestli rozmery budou pasovat.protoze mam zadni naboj xenus 7 tim padem budu porizovati predlohu razeni vim ze budou asi problemy s volnobezkou ale nahradim to cvrckem singlemspeed 16 zubu tak uvidime .ale mam obavy ze ta spojka bude mirne vadit do slapani kolem klik....kdyby mel fotku a nebo zkusenosti tak at klidne napise.....


Kofi
Příspěvky: 61
Registrován: čtv 10. lis 2016 15:20:09

Re: odstředivá spojka +startér

Příspěvek od Kofi »

kuttil píše: pát 05. zář 2014 8:05:21 Pro J-Z ta spojka mně moc nenadchla, když jsem to měl namontované, tak se to rozjede ,ale stejně se tomu musí aspon trošku přišlápnout a při běžné jízdě se mi zdálo jako by to prokluzovalo musel jsem vytáčet motor do otáček a stejně jsem jel kolem 35 km a když jsem to shodil a mám tu klasickou, tak jezdím daleko rychleji při asi stejně vysokých otáčkách, musel by být otáčkoměr ,aby se to dalo přesně porovnat ,takže bych řekl ,že suchá lamelová je lepší a i na opravy někde venku se k tomu dostanu rychleji jsou to ,ale poznatky za velmi krátkou dobu ,takže když s tím bude někdo jezdit déle může to být zase jiné, jo při jízdě z kopce to u mně trochu vypíná ,ale má to tendenci ještě zabírat ,takže se to nerozepne a nebo to dělají ty válečky, jak už tu bylo řečeno, to sundání válečku jsem zkoušel ted poslední neděli v srpnu a je to rozhodně lepší ale znamená to mít startér, bez toho to už nejde nahodit přes řetěz, jako je tomu u lamelové spojky, tolik zatím mé poznatky čekal jsem ,že to bude rozhodně lepší, jenže je to podobné jako ten motor ,že to není dokonalé.

a mám ještě takový dotaz mimo téma, napadlo už někoho dát místo jedné rozety aspon tří? mám na mysli to mít, tak samo jako to je vepředu u pedálu jenom by to bylo v zádu a shazovalo by se to jako přehazovačka v zadu a výřešilo by to i napínání řetězu a jinak by byla funkce stejná jako s jednou rozetou ,akorát by se dala měnit rychlost a nemusela by být předloha je tohle PROVEDITELNÉ NEBO JE TO BLBOST ZHLeDISKA VÝROBY A FUNKČNOSTI CO MYSLÍTE ?
máte-li motorkový řetěz, ten se velice špatně vychyluje do strany přesmykačem. Zatím zkouším, ale marně.


Motobiker
Příspěvky: 6
Registrován: ned 07. úno 2021 15:11:46

Re: odstředivá spojka +startér

Příspěvek od Motobiker »

Zdravím motokolaře.
Dotaz, jak snadno, nebo obtížně jde nastartovat motor 80 ccm s odstředivou spojkou, ručním startérem?. Předpokládám, že komprese motoru musí být dosti velká. Děkuji za Vaše zkušenosti.


Odpovědět