Stránka 1 z 1

Netáhne v plném plynu

Napsal: úte 10. dub 2018 16:39:37
od Kajlus
Ahojte motokolaři,

postavil jsem si motokolo z kitu 48ccm. Najeto asi 200km, motor postupně nabíral na síle, ovšem od začátku se táhne jeden problém - při plném plynu motor netáhne, zvukově jak kdyby se dusil, semtam to střelí z karburátoru. Táhne cca do 3/4 plného plynu perfektně, pak se začne dusit. Jehla by na tomhle rozmezí už neměla mít vliv (přesto jsem posouval - beze změny). Čistil jsem celý karburátor, přívod benzínu, nic nepomohlo. Napadá mě dát jinou trysku - nevím jakou a kde ji koupit (jestli vyberu správnou). Dal by mi tu někdo odkaz, kde trysku koupit / nějaký návrh, čím může být tato příčina způsobena?

Díky moc,
Kajlus

Re: Netáhne v plném plynu

Napsal: úte 10. dub 2018 18:59:53
od j-z
Zkus kouknout na palivovou cestu, zejména ten papírový filtr se drolí. Trysky se řešily např. tady:
viewtopic.php?f=21&t=81

Re: Netáhne v plném plynu

Napsal: úte 10. dub 2018 19:29:31
od Madhu
Proč trysku? Zkus se nejdřív podívat na svíčku a napiš jak je na tom.

Re: Netáhne v plném plynu

Napsal: úte 10. dub 2018 21:09:03
od Kajlus
Svíčku jsem koukal - ze začátku jsem ji měl černou mastnou (moc oleje, míchal jsem těch 1:20, prvních cca 180km), teď jsem začal míchat méně oleje a začíná mít takový cihlový nádech, takže si myslím, že tam by problém být neměl. Zítra mohu přihodit nějaké foto.

Re: Netáhne v plném plynu

Napsal: stř 11. dub 2018 14:55:22
od Madhu
Cihlový nádech, jde hlavně o to jestli je čistá. Kdyžtak se může dobarvit :)

Re: Netáhne v plném plynu

Napsal: čtv 12. dub 2018 11:16:30
od Kajlus
Napadlo mě, jestli při plném plynu jen nejde do motoru hodně bohatá směs, tak jsem oddělal celý filtr a nechal to sát úplně naplno. Výsledek víceméně ten samý.

Re: Netáhne v plném plynu

Napsal: čtv 12. dub 2018 13:16:12
od Madhu
No to by jsi poznal právě podle té svíčky. Zkus sem dát fotku izolátoru s kontakty a napiš jakou svíčku tam máš. Při testování si můžeš sundat klidně výfuk a to uvidíš výsledek :)

Re: Netáhne v plném plynu

Napsal: úte 17. dub 2018 19:59:05
od Kajlus
Svíčka je tam od začátku (Super N17C 1320). Fotka v příloze :-)

Re: Netáhne v plném plynu

Napsal: pát 20. dub 2018 14:38:13
od Tor158
Dal bych tam teplou N19.Ubral ještě trochu olej a soustředil se na
zapalování.Při vyšších otáčkách to nemusí dobře pálit.Začal bych s CDI.Tor.

Re: Netáhne v plném plynu

Napsal: pát 20. dub 2018 19:51:53
od Martin.provodov
Mám stejný problém, cdi to není, originální karbec je srágora, s tuningem ten problem není

Re: Netáhne v plném plynu

Napsal: pát 20. dub 2018 20:29:06
od Tor158
To je samozřejmě motorkářský nesmysl.Originální karburátor je normálně
dobrý.Jezdím na něj leta bez problému a k naprosté spokojenosti.Chce to jenom
poštelovat, včetně zapalování.Není žádný problém.Jenom seřídit.Tor. :|

Re: Netáhne v plném plynu

Napsal: pon 23. dub 2018 8:01:31
od RBMK
Poštelovat. Mohl bych poprosit, jakou trysku, jakou výšku spodku plováku od spodku trysky, když je karbec hlavou dolů, jaký máš průměr difuzoru (13,6 nebo 14mm), máš mezi karbcem a sáním okroužek nebo ne, jaké máš sání, jestli je vybroušené na větší průměr nebo delší ocelové, jak máš upravený výfuk - vybité přepážky, uřezaná vstupní trubka, uřezaná výstupní trubka - zvenku/zenvnitř a o kolik, případně prodloužení.
Upravoval jsi kanály? Máš posunutý rotor?

Ptám se, protože mám dva motory a díly na stavbu třetího. Skyhawk 70ccm se speed 14mm karbcem jede jak pila, noname "80cc" nejede, tarokuje, nejde seřídit a úpravy nic nezlepšují. Buď je průser v zápalku a předstihu, nebo ve válci, nebo netěsnost (gufera mám objednaný). Už mě ten noname se*e tak, že začnu stavět další motor, od základu svůj, protože prostě nevim, co tomu krámu je. Zápalko postavím podle sekce CDI.

Ještě ke karbecu: potkal jsem NTTC, co má 13,6mm a odvětrání plovákové komory na boku "vysoko" - na horní části difuzoru, a SPEED nebo "rozsypanej čaj", co má 14mm difuzor a odvětrání plovákové komory nízko - zatáčí hned nad ní k filtru sání. S obouma mi noname motor jede na prd, a skyhawk jede dobře. podle mě nikdy není chyba v karbecu, pokud neni rozštelovanej výrazně blbě nebo tam výrobce nedal nějakou kravinu, třeba mega velkou trysku, ale to se podle mě dá doladit výškou hladiny v plovákové komoře, jako na fichtlu.

Re: Netáhne v plném plynu

Napsal: pon 23. dub 2018 10:52:21
od Tor158
Používám normální motory Fire Horse nebo Sunway.Nemám žádné úpravy na motorech
jak píšeš.Jsou jenom dokonale přetěsněné.Používám normální karburátor a magneto
je vycentrované na nejvyšší špičkové napětí.Trysky originál.Neměřil jsem je a nic na
nich není napsáno.Rozhodující je vlastní zapalování a seřízení předstihu.Taky venkovní
seřizování hladiny paliva v plovákové komoře.Dále seřizování tlaku výfukových plynů
ve výfuku.Začal bych tím přetěsněním motoru(gufera-ne original,těsnění atd)Změřit
si těsnost motoru a kde to utíká.Potom bych pokračoval dál.Tor.

Re: Netáhne v plném plynu

Napsal: sob 05. kvě 2018 11:54:00
od Jindra128
Měl jsem to samí sundej koncovku výfuku a pojede ti to rychleji a nebude se to dusit sice to bude řvát ale měl by jsi to zkusit......

Re: Netáhne v plném plynu

Napsal: pon 07. kvě 2018 11:05:12
od Kajlus
@Jindra128 Sundal jsem, řve to jako neskutečně, je to tak maximálně na cesty, na cyklo bych se s tím neodvážil. Každopádně to bohužel ani tak nejede lépe, spíše hůře. Od prvotního stavu jsem vyměnil trysku, dal jsem tam 64, znatelný nárůst výkonu, při dobrém počasí se to v plném plynu ani nedusilo, takže na vině bude určitě směs. Stejně tak mám sundaný vnitřní filtr (takový ten molitán), zasralo se to vždy olejem, jak to střílelo do karburátoru.

Re: Netáhne v plném plynu

Napsal: stř 16. kvě 2018 6:47:29
od Shrekk
Ahoj kluci, mam stejný problém který tady rozebíráte, protože jsem totální lempl a nedokázal bych seřídit ani Ručičky na Hodinách natož Jehlu atd tak mně zaujal příspěvek na Tuning se kterým tento problém vymizel.pokud dobře chápu radu a odpověď jednoho z účastněných rádců tak my stačí od Firmy A Je To. S. R.O koupit Tuningoví Karburátor za 750,-kč a začne my to tahat i na plný plyn?? Díky moc za Vaší pomoc. Všem přeju mnoho kilometrů bez komplikací.

Re: Netáhne v plném plynu

Napsal: pát 05. říj 2018 18:20:43
od jirkasta12
kdy teda koupim tuning karbec tak problem vymizi?

Re: Netáhne v plném plynu

Napsal: pát 05. říj 2018 20:49:16
od j-z
jirkasta12 píše: pát 05. říj 2018 18:20:43 kdy teda koupim tuning karbec tak problem vymizi?
Nemusí. Zkus spíš najít někoho v okolí, kdo se hrabe v motorech, klidně jen od sekačky.

Re: Netáhne v plném plynu

Napsal: sob 06. říj 2018 8:42:03
od nulrum
Ahoj, dělalo mi to něco podobného, prostě v plném plynu jako by došel náhle benzín. Pomohlo až zvednutí hladiny benzínu v plovákové komoře. Prostě rozdělej karbec tam co je plovák a trošku přihni ten pákový mechanismus co má za úkol zavíraní přítoku paliva. To je ten malý čtyřhránek na konci zbroušený do jehlanu. Musíš to několikrát zkusit a pak to projet aby jsi vyděl jestli se to zhoršilo nebo zlepšilo.
A dej pak vědět jak jsi dopadl.

Re: Netáhne v plném plynu

Napsal: sob 06. říj 2018 11:45:40
od romi
:D

Re: Netáhne v plném plynu

Napsal: pon 08. říj 2018 12:33:02
od jirkasta12
Svíčka vyměněna Karabec upraven a jede jak pila dekuji

Re: Netáhne v plném plynu

Napsal: sob 09. úno 2019 12:19:33
od vecernicek42
By mě zajímalo co Tor udělal s CDI když je to celé zalíté?

Re: Netáhne v plném plynu

Napsal: úte 12. úno 2019 11:54:16
od Tom
to jako myslíš že vydloubával to Norisium ze zápalka??? Tor je zřejmně El nebo mez tak ví co a jak, tak si prostě vytvořil své vlastní zápalko-složité to není ale člověku mimo obor to nic neřekne a nechtějte to po někom vysvětlovat.ted je kolo po výměně jiného karbce,vyrobená nová příruba,dodán boost(sakra,vážně to funguje)sytič na řídítku(pecka) a ted se taky chystáme vyměnit zápalko,ovšem použiju upravené z pily.jediný problém je že je tam málo místa.Normálnímu člověku si myslím stačí jen utěsnit motor(proved otlakování motoru,něco uvidíš a uslyšíš)spasovat přesněji kanály a vyfrézovat hlavu abys nemusel použít tak vysoké těsnění pod válec.další úprava bude výměna válce za válec z vložkou a většími žebry.