Stránka 2 z 4

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: ned 25. led 2015 21:41:32
od Tomáš
No já jsem vyučený elektrikář a dodnes se autoelektrikou živím - jen jsem nechtěl dělat průkopníka - normálně bych tam udělal diodový můstek na usměrnění a prsknul tam diody co zvládnou napětí 10-30 V. Při volnoběhu svítit moc nemusím, protože nejedu - jen nevím jestli těch 10 V by tam bylo za jízdy a proto potřebuji radu od někoho, kdo takhle svítí nějakou dobu, magneto mu to dodnes přežilo a světla má tolik aby si nerozbil hubu - místy jedu opravdu okrskama, kde je tma jak v pytli. Prozatím jsem na kolo hodil led svítilnu na 2 AA baterie, ale dosvítí to tak akorát 3 metry před kolo a to je opravdu málo...

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: ned 25. led 2015 21:55:08
od Tor158
Správně.Nejdřív usměrnit a vyfiltrovat.Potom napájet přes
el.regulátor.Nebo zapojit do série s lED/ tlumivku.Se zvyšujicím
kmitočtem se zvětšuje její reaktance a omezuje se proud
zátěže.Pokud to budeš brát z magneta rozhodíš si napětí
na zapalovací cívce a předstih.Tor.

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: pon 02. úno 2015 23:50:08
od jirka
Modul-nastavitelneho-zdroje-STEP-DOWN-STEP-UP-1-2-37V-1-5A-3A-univerzalni-pouziti-pridavne-nastaveni-proudoveho-omezeni-plynule-konvertuje-nahoru-i-dolu-_a2.jpg
Modul-nastavitelneho-zdroje-STEP-DOWN-STEP-UP-1-2-37V-1-5A-3A-univerzalni-pouziti-pridavne-nastaveni-proudoveho-omezeni-plynule-konvertuje-nahoru-i-dolu-_a2.jpg (21.21 KiB) Zobrazeno 17000 x
Zdar hosi ja pouzivam toto zalezi kolik vam to dava max voltu chce to zmerit mam to na babette mam ledky

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: úte 03. úno 2015 17:58:23
od Tor158
Má to jednu chybu.Regulátor pracuje až od 5-7V.Vzhledem že
je spínaný tak nad 7v svítí a pod je mrtvý.Takže až uberete
plyn v noci, přestanete svítit a spadnete na hubu.Je to
pro 12 V elektriku a výkonnější magneto popřípadě náboj
v předním kole s vyšším napětím.Tor.

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: úte 03. úno 2015 22:25:03
od j-z
Mám ten náboj, spokojenost jen částečná - dost to žere halogenky :-), vzadu, kde je LED, to svítí bez chybičky.

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: úte 03. úno 2015 23:20:05
od jirka
Regulator to byl navrh ja sem spokojen jinak jich je spousta na ruzne napeti nez něco bastlit doma je to zatím dobra věc na led svetla v pohode

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: stř 04. úno 2015 0:05:58
od Tor158
j-z píše:Mám ten náboj, spokojenost jen částečná - dost to žere halogenky :-), vzadu, kde je LED, to svítí bez chybičky.
Asi tam neni ta regulace tak se ty vlákna přepalujou.Tor. :)

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: stř 04. úno 2015 0:08:45
od Tor158
jirka píše:Regulator to byl navrh ja sem spokojen jinak jich je spousta na ruzne napeti nez něco bastlit doma je to zatím dobra věc na led svetla v pohode
Na tento motor je pouze origoš samo-domo proudový regulátor .

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: pát 06. úno 2015 11:56:41
od jirka
Taky sem cet na starem foru ze si tam dal zdvojovac proudu z 6v na 12v taky reseni led svetla na motorku

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: čtv 13. srp 2015 10:15:19
od PLV
Na kole mám už druhý rok LED světlo určené pro běžné alternátorky na jízdní kola a zadní světlo osazené obyčejnou šestivoltovou žárovkou pro zadní světla kol. Dal jsem dozadu žárovku abych cívku trochu zatížil a omezil napětí. Svítím pořád i přes den a zatím se nic nestalo. Ani nevím, jestli to přední světlo má nějakou omezovací elektroniku. Musím se někdy podívat. To přední světlo jsem dlouho sháněl, protože prodejny kol jsou ovlivněny poptávkou po blikačkách a LED světla určená pro napájení alternátory nevedou. :D

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: čtv 10. zář 2015 0:10:03
od Tor158
Tora potkala podivuhodná závada na motoru.Přidává si sám
bohatost směsi.Trvá to skoro celé léto.Sice to jede dobře(zatím)
svíčka je ale uplně černá, až ji zapalování prorazí.Nyní už po 150km.
Nejde to ničím seřídit.Tak teď raďte.Co s tím??O ty směsi se
už napsalo a bylo to k ničemu.Kdo se s tím setkal.?Tor. ;)

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: čtv 10. zář 2015 13:16:35
od j-z
Taky mě trápí černější svíčka. Používám N15C a trysku 56. To jsi zkoušel prokombinovat? Menší trysku momentálně nemám, zkusím teplejší svíci.
À propos - přehledně o svíčkách je napsáno např. zde: http://www.jawa-50.cz/clanek/zavady-co- ... ruchy.html

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: čtv 10. zář 2015 13:41:17
od koblizek
Černa svíčka - bohatá směs . Podobně se mi to chovalo se zasraným filtrem (olej) málo vzduchu . Pokud je vše zkontrolováno a vyčištěno přesto barva svíčky je nadále černá nezbývá než přetryskovat . Ještě mě napadlo jestli se samovolně nezapíná uvolněná páčka sytiče.

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: čtv 10. zář 2015 14:57:35
od Tor158
Filtry jsou dobré,vyčištěno,sytič správně,svíčka nejteplejší,ubráno na jehle,přesto si
to pořád přidává směs,velice pomalu ale jak píšu po 150km,konec.Startuje to ok, jede to,
ale potom bum svíčka uplně černá. Začalo to dělat na začátku léta.Někdy je to dobré i
200km.Potom bum.Motor, ale běží jak hodiny.Žádné chrlání ,vysoký výkon,ostrý zvuk.
Jenom měním pořád svíčky.Ten motor běžel normálně na nastavení jehel a trysek.
Tím to asi nebude.Tak babo raď.Tor :(

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: čtv 10. zář 2015 15:11:54
od koblizek
Trochu záhada. Předpokládám tedy že jsi zkontroloval komplet karbec a všechno kolem směsi , nemůže být na vině to tvé zapalování ? Moc tomu nehovím , ale nemohou tam vznikat nějaké špičky nebo tak něco co tu svíčku nakonec odrovnají ? Kdysi jsem měl obdobný problém na motokrosové 250 bylo tam něco se zapalováním . Rovněž šel motor jak pila , ale odrovnávalo to jednu svíčku za druhou ( teplejší až nejteplejší všechno jedno) nakonec sem to vzdal a šla z baráku . Směsí to ale nebylo

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: čtv 10. zář 2015 15:20:25
od j-z
Tor158 píše:Filtry jsou dobré,vyčištěno,sytič správně,svíčka nejteplejší,ubráno na jehle,přesto si
to pořád přidává směs,velice pomalu ale jak píšu po 150km,konec.Startuje to ok, jede to,
ale potom bum svíčka uplně černá. Začalo to dělat na začátku léta.Někdy je to dobré i
200km.Potom bum.Motor, ale běží jak hodiny.Žádné chrlání ,vysoký výkon,ostrý zvuk.
Jenom měním pořád svíčky.Ten motor běžel normálně na nastavení jehel a trysek.
Tím to asi nebude.Tak babo raď.Tor :(
Nepíšeš nic o tryskách. Ty jsi zkoušel? Jakou máš rozetu, nepodtáčíš to?

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: čtv 10. zář 2015 15:25:59
od Tor158
j-z píše:
Tor158 píše:Filtry jsou dobré,vyčištěno,sytič správně,svíčka nejteplejší,ubráno na jehle,přesto si
to pořád přidává směs,velice pomalu ale jak píšu po 150km,konec.Startuje to ok, jede to,
ale potom bum svíčka uplně černá. Začalo to dělat na začátku léta.Někdy je to dobré i
200km.Potom bum.Motor, ale běží jak hodiny.Žádné chrlání ,vysoký výkon,ostrý zvuk.
Jenom měním pořád svíčky.Ten motor běžel normálně na nastavení jehel a trysek.
Tím to asi nebude.Tak babo raď.Tor :(
Nepíšeš nic o tryskách. Ty jsi zkoušel? Jakou máš rozetu, nepodtáčíš to?
Tryska je původní na kterou to nedělalo.Jelo to s ní normálně.Nic nebylo měněno.
Je to nějaký problém motoru. :(

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: čtv 10. zář 2015 15:39:52
od koblizek
Pokud má vše dobře seřízeno nastavení směsi by se samo od sebe měnit nemělo a pochybuji že by si tam Tor dal sám od sebe větší trysku a neupravil směs . Samozřejmě může použít menší trysku otázka je jestli to pomůže . Teoreticky to tak funguje černá svíčka - bohatá směs - málo vzduchu - upravit jehlu - když to nepomůže zmenšit trysku , ale když se mu to samovolně obohacuje je něco špatně . Co to netuším někde jsem už četl že na těch karbcích se povoluje páčka sytiče a tím by se vysvětlovalo obohacení směsi ale tohle Tor vylučuje , filtr má taky čistý , nastavení jehly se samo od sebe taky nezmění . trošku záhada.

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: čtv 10. zář 2015 16:07:28
od koblizek
Vyhodil bych filtr úplně za 200 km se to na válci neprojeví pokud nejezdíš po prašných cestách a budeš mít jistotu že se to není ucpáváním filtru , ještě kdysi když jsem používal sadový karbec zvětšoval jsem odvrtáním otvory v krytu filtru aby tam šlo více vzduchu , ale být tebou Tore přeměřil bych to tvoje zapalování . Ta černá svíčka nemusí být automaticky černá od směsi i když logicky by být měla.

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: čtv 10. zář 2015 16:35:35
od j-z
Tor158 píše: Tryska je původní na kterou to nedělalo.Jelo to s ní normálně.Nic nebylo měněno.
Je to nějaký problém motoru. :(
Nepřešel jsi na jiný olej? Zkus ještě snížit hladinu v plovákovce. Případně i tu rysku, stojí okolo 50 Kč/kus (neměřil jsem je, ale od oka mi přijde ve std. sadě (48ccm) těch 56, pokud máš "tuningovej", tak tam je větší).

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: čtv 10. zář 2015 16:55:00
od Tor158
Neni to tryskou ani jehlou ani olejem.Záhada nad záhady.Nějak se to točí kolem přípravy
směsi .Něco se tam děje,ale nevim co.Zatím.Budu dumat nad motorem.Prohlédnu
to znovu .Karburátor je starý typ.Tor.

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: čtv 10. zář 2015 18:09:12
od bo-to
Ahoj Motokolaři !
Chtěl bych poradit .....zajíždím nový motor 70ccm sky hawk .....po hodině jízdy při přidání plynu se začne dusit a strácí výkon ....má to nový karbec a nevím kde se co šteluje ...poraďte mi prosím co to muže dělat ... minulý motor 80 ccm jsem najezdil 8270km a nebyl s nim vůbec problém jen výměna spojky !!!!!!!!!! můžete mi napsat i na BO-TO@seznam.cz .......

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: čtv 10. zář 2015 19:50:55
od Martin
Tor158 píše:Neni to tryskou ani jehlou ani olejem.Záhada nad záhady.Nějak se to točí kolem přípravy
směsi .Něco se tam děje,ale nevim co.Zatím.Budu dumat nad motorem.Prohlédnu
to znovu .Karburátor je starý typ.Tor.
jestli máš vše v pořádku ohledně karburátoru a směsi tak zkoušel jsi výfuk? každy obsah ho má trochu jiný a bývá kit tímto výfukem i přibrzděný osobně jsem zkoušel i testoval,další věc co je důležitá tak kolínko karburátoru musí být dostatečně od izolované tepelně od válce jinak se bude měnit směs vařením paliva v karburátoru takzv.vzduchové polštáře osobně zkoušel jsem i seřizoval a dodělal mezi valec a karburátor izolační podložku víšky 5mm kuprexit

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: pát 11. zář 2015 16:01:58
od koblizek
bo-to píše:Ahoj Motokolaři !
Chtěl bych poradit .....zajíždím nový motor 70ccm sky hawk .....po hodině jízdy při přidání plynu se začne dusit a strácí výkon ....má to nový karbec a nevím kde se co šteluje ...poraďte mi prosím co to muže dělat ... minulý motor 80 ccm jsem najezdil 8270km a nebyl s nim vůbec problém jen výměna spojky !!!!!!!!!! můžete mi napsat i na BO-TO@seznam.cz .......
Ahoj. Co se týká nastavování karburátoru sky hawka popros uživatele Madhu aby ti poslal manuál nastavení toho karbce už ho zasílal tady někomu kdo toho sky hawka nemohl nastartovat. Co se týká toho že se ti to začíná dusit těch příčin může být povícero. Jak píše Martin může se to přehřívat , můžeš mít zasraný vzduchový filtr olejem - při zajíždění nic neobvyklého , může ti jít málo benzínu do karbce (ucpává se palivový ventil nádrže) atd. Základ je mít správně seřízenou palivovou směs pak se hledá závada přeci jenom snáze.

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: ned 13. zář 2015 12:12:52
od Tor158
Torova závada je v karburátoru.Dal identický a je po problému.Zapalování
to nemohlo být.Dává asi 4x vyšší napětí než sadové, takže se to prorazilo
o něco dříve.Takže se bude zkoumat co to způsobuje.Tor. :)

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: ned 13. zář 2015 17:09:05
od bo-to
nastartuji a chvíli jede .... zastavím a už nenastartuje .... vyčistím svíčku (je celá mokrá) nasadím a zase to chytne !!!! asi jde hodně směsi ...jak ji mám omezit !!!!! poraďte ...

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: pon 14. zář 2015 14:46:54
od koblizek
bo-to píše:nastartuji a chvíli jede .... zastavím a už nenastartuje .... vyčistím svíčku (je celá mokrá) nasadím a zase to chytne !!!! asi jde hodně směsi ...jak ji mám omezit !!!!! poraďte ...
Množství směsi změníš pouze přetryskováním ( dát menší trysku) Na jehle karbce se seřizuje bohatost směsi.
Jsi si jistý že tvůj problém nespočívá v cívce ? viewtopic.php?f=15&t=61
Nejdříve si to zkontroluj pak to řeš dál. Pokud jsi nedělal nic s tryskami asi není důvod měnit za menší .

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: pon 14. zář 2015 14:48:52
od koblizek
Tor158 píše:Torova závada je v karburátoru.Dal identický a je po problému.Zapalování
to nemohlo být.Dává asi 4x vyšší napětí než sadové, takže se to prorazilo
o něco dříve.Takže se bude zkoumat co to způsobuje.Tor. :)
Pokud příjdeš na to co to způsobovalo dej vědět , docela by mě zajímalo v čem ta zrada je.

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: pon 14. zář 2015 15:18:57
od j-z
bo-to píše:nastartuji a chvíli jede .... zastavím a už nenastartuje .... vyčistím svíčku (je celá mokrá) nasadím a zase to chytne !!!! asi jde hodně směsi ...jak ji mám omezit !!!!! poraďte ...
Pokud máš ještě ten starý motor, vem z něho karburátor a testuj.
Možná ti netěsní ventil plováku, doporučuji jednoduchý test - vyndat z motoru (stačí při zapojené hadičce/lanku), vyšroubovat spodek plovákovky, pustit benzín a pokusně přivírat ventil plovákovky. Mělo by to těsnit. Možná postačí jen změnit hladinu, třeba je moc vysoká.

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: čtv 17. zář 2015 0:09:59
od Tor158
Tor158 píše:Torova závada je v karburátoru.Dal identický a je po problému.Zapalování
to nemohlo být.Dává asi 4x vyšší napětí než sadové, takže se to prorazilo
o něco dříve.Takže se bude zkoumat co to způsobuje.Tor. :)
Takže závada odhalena.Teklo mi do plováku microtrhlinkou v horní části
palivo.Na první pohled v plováku nic nebylo.Až po prosvícení silnou lampou
a pod lupou bylo vidět, že jsou tam stopy paliva.Plovák je ze dvou částí
a slepen.(svařen??).Neni tedy jedno jak ho tam dáte.Měl by být spojením
nahoře, navlečen na difuzní trubku.Byl dobře, ale horem tam vnikalo při šplouchání
v komoře palivo.Po odstavení se palivo v komoře částečně odpařilo a to i
s plováku.Dal jsem ho na noc do paliva,zatížil a ejhle!!Byl z 1/5 naplněn.
Takže se zvedala hladiná v komoře a krmilo to směs.Prostě neprasknul uplně
a nevyvalilo mi to obsah nádrže ven.To by se šlo najisto.Blízko tedy byl J-Z.Tor.
:D :D

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: sob 19. zář 2015 19:13:58
od bo-to
JSEM UŽ NA PRÁŠKY MAM NOVÝ MOTOR A ŠPATNĚ MI STARTUJE .....LIDOVĚ ŘEČENO UCHLASTAM HO ....MUSÍM VYNDAT SVÍČKU VYSUŠIT JÍ A OČISTIT A PAK CHYTNE ..... JE TAM NOVY KARBEC A NEVÍM CO S TÍM ...PORADÍ MĚ NĚKDO ???? JINAK JAK CHYTNE TAK JEDE JAKO ČERT .......................

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: sob 19. zář 2015 21:17:51
od j-z
A jak dopadla zkouska s jinym karbem, byla-li?

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: ned 20. zář 2015 11:34:26
od Tor158
Prasklý plovák.Tor. ;)

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: sob 26. zář 2015 14:41:11
od bo-to
......TAK STARTUJE UŽ DOBŘE ALE JEDEN PROBLEM MÁ !!! PŘIJEDU ZASTAVÍM A MOTOR DOSTANE OBROVSTE OTAČKY A MUSÍM HO VYPNOUT MOTOR SKW HAWK 70CCM A NOVÝ KARBEC CO S TÍM ....MYSLÍM ŽE TEN NOVY KARBEC STOJI ZA H......!!!!!!!!!!

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: sob 26. zář 2015 22:31:30
od olin
Nemáš někde skřípnutý lanko? Nebo bude problém někde kolem šoupátka, popř jehly.

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: pon 28. zář 2015 21:29:26
od Tor158
Torův nový napínák po sezoně.Funguje skvěle. :D :D

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: pon 02. lis 2015 19:36:45
od bo-to
POŘÁD STEJNÝ PROBLÉM STARÝ DOBŘE FUNKČNÍ KARBEC ,,,TROCHU TO ZABUBLÁ A ZASE NIC UCHLASTÁ SE TO A JE KONEC ..............JSEM UŽ NA PRÁŠKY ..........

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: úte 10. lis 2015 23:27:46
od bo-to
dotaz .....prosím co se stane když se zvýší a nebo sníží komprese !!!! dal jsem pod hlavu 2mm těsnění podle vyrobce a moc netáhne .............................poradí mi někdo ???

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: stř 11. lis 2015 12:11:24
od j-z
bo-to píše:dotaz .....prosím co se stane když se zvýší a nebo sníží komprese !!!! dal jsem pod hlavu 2mm těsnění podle vyrobce a moc netáhne .............................poradí mi někdo ???
Myslím, že je úplně zbytné dávat tutéž otázku ve stejném čase na 3 různá místa v rámci jednoho webu. Šance se tím neztrojnásobí.

Principy komprese jsou snad známy, doporučuji pročíst alespoň wiki.

Instalací toho klingeritu (s větší, než původní desetinovou šířkou) jsem došel k podobnému závěru, že to trošku méně táhne. Konstruktér motoru s tímto podle mě nepočítal. Řešení jsou různá - od prosté kapitulace po zbroušení hlavy / válce. Pokud bych to chtěl řešit, šel bych cestou nějakého hliníkového těsnění + srovnat dosedací plochy.

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: ned 29. lis 2015 11:11:30
od bo-to
Pánové mam dotaz mám skihawk potřebuji valec hlavu píst atd........ a koukam že že by šlo předělat na 80ccm rozměry válce souhlasí -----má někdo zkušenosti s přehozením ??? nemohu sehnat ND na motor

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: sob 05. pro 2015 22:36:26
od Luky91
ahoj všem,

Jelikož i já jsem bez ŘP, rozhodl jsem se tedy postavit motokolo... práce mi zabrala asi týden včetně stavby kola samotnéhop (fotky časem)... použil jsem sadu sunway 80 včetně kitu pro využití přehazovačky... když pominu všechny překážky které jsem musel překonat abych to do sebe vůbec seskládal, jsem stále u jednoho nevyřešeného problému... střed ozubených talířů na pravém pedálu (volnoběžka) opravdu neskutečně háže... hlavně tedy při šlapání... jedná se o nezanedbatelnou výchylku... při jízdě na motor ani tak ne ale při tom šlapání je to fakt hodně mazec.... jinak jsem velmi spokojený, kolo vypadá skvěle a jízdní vlastnosti jsou super, to využití přehazovačky z toho dělá opravdu použitelný stroj.. nemůžu soudit přímý náhon neboď jsem jej nezkoušel ale už při úvahách se mi to prostě moc nejevilo... nechci aby si někdo myslel že si tu hraju na bůh ví co.. já nechtěl kolo, chtěl jsem spíše motorku na které se dá bez ŘP jezdit... vaše stroje vypadají taky dost dobře.. prosím, uvítám každou radu popřípadě návrh elegantního řešení...

jinak upozornění pro ty co o tomto kitu uvažují, je to neskutečnej zmetek... nestačí to prostě jen namontovat, první problém je hlavně tento, pravá klika obsahuje volnoběžku a dva talíře, jeden větší jeden menší.. ovšem oba mají stejné zuby :-DDD což je naprostá debilita neboť přece cyklořetěz je o dost jemnější než ten pro náhon od motoru, což tedy znamenalo jeden talíř vyměnit za ten z kola, samozřejmě jiná rozteč děr, nutno vystředit atd.... dodávaná středová hřídel pro šlapky (je trochu delší) je do ložisek ve standartním středu taky nepoužitelná, má větší průměr... naštěstí mám motor relativně vysoko takže jsem mohl nechat hřídel svoji a nikde mi nic nezavazí... a pak už jen menší překážka, je tam nutno pár ploch vybrousit, vypilovat atd.. aby si to sedlo... prostě číňani... myslím si že ty kolečka taky nic moc nevydrží... jediný dobrý se mi zdají ty ložiska co drží samotnou osu ozubených kol za rámem... :-( díky moc, Lukáš

jo a ještě jeden dotaz, zajímalo by mě ruční startování, může někdo prosím popsat zkušenosti? kde drží a jak funguje? je třeba něco upravit a jak to je s kvalitou co se týče zpracování? díky

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: sob 12. pro 2015 17:29:58
od olin
Já to řazení vyřešil zadním kolem s třístupňovým torpédem z německýho kola pro důchodce. Oproti tobě sice nemám volnoběžku, ale zase brzdím protišlapem a tudíž mi odpadá starost se zadní brzdou (dvě páčky na jednom řídítku a nebo obě brzdy na jedné páčce). Sice můj stroj není žádný krasavec, protože je stavěnej z dílů za pár kaček z kovošrotu, ale na řešení se můžeš podívat na : http://olin77.rajce.idnes.cz/Motokolo_6 ... _NDR_1975/
Jinak jedno startovadlo mám na prodej, protože jsem ho stejně nepoužíval a trochu mi vadilo při šlapání.
viewtopic.php?f=11&t=98

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: sob 12. pro 2015 18:03:13
od Luky91
Ahoj oline
Diky za reakci.. ja mam spojku vyresenou nadherne elegantne.. zachoval jsem packu pro presmykovac mackam tedy sojku levym palcem. Diky volnobezce ji pouzivas jen pri rozjezdu a zastaveni z kopce atd vubec... a lze i zaaretovat... vypada to prirozene a skvele funguje. Ten system razeni je v podstate vymyslen krasne a jednoduse jen to zpracovani je katastrofa... uz mam reseni koupim kliky na trial kolo ty maji zavit pro volnobezku a jsou perfektne vyrobeny... no a ozubene talire si necham pote zhotovit dle potreby... volnobezka se asi brzo rozsype tak pouziji taky z trialu... ano je to invest asi 3000 ale za ten komfort to proste stoji.. motor ma minimalni otacky, spotreba nulova... na rozjezd a ani do prudkeho kopce neni vubec potreba slaapat proste jen podradim.. kopit si tu predlohu je k nicemu, vedet to driv vyrobil bych ji celou a mnohem lepe...

Startovadlo beru. Napis zde prosim kam presne se sroubuje ten protikus. On je jako jen stazen matkou na klikovce k magnetu? Jak je zajisten? Jak to funguje? Lze tim snadno startovat? Dela to nejake zvuky navic?? Diky

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: pon 21. bře 2016 13:20:16
od matom
Mám otázku ohľadom voľnobežky na zadne koleso. Dá sa namontovať voľnobežka aj nejakým iným spôsobom ako na náboj, na ktorom je závit z obidvoch strán? t.j. na jednej strane je kazeta (na závit) a na druhej volnobežka (tiež na závit). Je aj iné riešenie, alebo len náboj so závitmi z oboch strán?
vdaka za odpoved.

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: pon 21. bře 2016 13:36:01
od j-z
matom píše:Mám otázku ohľadom voľnobežky na zadne koleso. Dá sa namontovať voľnobežka aj nejakým iným spôsobom ako na náboj, na ktorom je závit z obidvoch strán? t.j. na jednej strane je kazeta (na závit) a na druhej volnobežka (tiež na závit). Je aj iné riešenie, alebo len náboj so závitmi z oboch strán?
vdaka za odpoved.
Udelat lze cokoliv, ale vzdycky bude treba hledat takovy naboj, ktery ma na obou stranach zavit nebo kazetu. Nebo aspon material na jejich vyrobu.

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: pon 21. bře 2016 13:56:16
od matom
ako konkrétne to máte vy vyriešené, kazeta je na náboji pôvodná a voľnobežka na závit?

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: pon 21. bře 2016 18:59:42
od j-z
matom píše:ako konkrétne to máte vy vyriešené, kazeta je na náboji pôvodná a voľnobežka na závit?
Presne tak. Koupeno u Ptáčka.
http://motokolo.net/
Obrázek

Divné zvuky ?

Napsal: sob 01. dub 2017 19:45:21
od nulrum
Zdar uz se to tu parkrat resilo, ale vicemene bez odpovedi. Bych neotravoval kdybych si mel kde poslechnout jine kolo nebo fichtla. Takhle jsem docela v koncich jestli je to normalni nebo se v tom valci fakt deji nejake nepristojnosti.
Kdo ma naladene usi tak prosim o vyjadreni at muzu v klidu spat. Valec se mi sundavat moc nechce, ale nebude-li zbyti......

https://drive.google.com/file/d/0B7FJYb ... sp=sharing

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: sob 08. dub 2017 18:11:15
od trutnovák
Tor158 píše: pon 28. zář 2015 21:29:26 Torův nový napínák po sezoně.Funguje skvěle. :D :D
Veškeré napínáky na řetěz jsou ukotveny pouze za spodní trubku rámu kola. Dovede si někdo představit co se stane pokud napínák dostane pořádnou škubu od motoru? Nebo se uvolní šrouby? Lidově spadne do drátu a zablokuje kolo. Tato představa mne vždy děsila obzvláště při škubání řetězem, při cukání motoru.(rozjezdy studený motor) Problém je ten, že je řetěz moc dlouhý. Po ujetí prvních 200Km jsem to nevydržel a sestrojil napínák, který je uchycený ve dvou bodech. Spodní a horní rám kola. Dal jsem tam pružinu a pojistku aby i při prasknutí pružiny napínák spadl max. jenom o 5mm. Je jasné že to doma na koleně asi nesestrojíte. Ale při troše šikovnosti se dá zvládnout i v nějaké domácí dílně. Pro představu přikládám foto. Další foto naleznete v galerii pod označením trutnovák .
Zatím to je ve zkušebním provozu, ale funguje skvěle. trutnovák
DSC01779.JPG

Re: Rady a řešení technických problému

Napsal: ned 09. dub 2017 11:51:54
od pukasinek
Tak dneska se začalo dít něco zvláštního. Motor najednou jel plynule bez cukání, ale zdá se mi že má takovej "bručivej" zvuk, ne jako klasickej 2takt. Zítra shodím hlavu a mrknu na píst a válec, aby to nebylo přidřený. A nebo si to postupně sedá ( zajíždím ).