Stránka 1 z 3

CDI

Napsal: sob 21. úno 2015 13:22:41
od Tor158
Zde se ptejte na problémy s CDI a jiskrou.

Re: CDI

Napsal: úte 24. úno 2015 19:38:38
od Tor158
V černé tajemné krabičce se skrývá naše CDI.Je to samozřejmě
poněkud honosný název pro obyčejné magnetoelektrické zapalování.
Jedná se o tyristorový typ.
K Funkci: Diodová logika směruje kladné a záporné periody.
Kladnou periodou nabijem kondenzátor.
Zápornou aktivujem časovač.
Po dosažení určitého napětí se odpálí Tyristor.
Obsah kondenzátoru se vybije do cívky a přeskočí jiskra.
To se opakuje každou otočku.
Jak to vypadá vydíte na osciloskopu.Tor.

Re: CDI

Napsal: úte 24. úno 2015 22:41:05
od j-z
Uauh, to je pro mě španělská vesnice. Asi i proto jsem vydržel na FELu jen necelej semestr :? .

Re: CDI

Napsal: stř 25. úno 2015 15:02:37
od petrn
I tak je to možný

Re: CDI

Napsal: ned 01. bře 2015 21:57:02
od Tor158
No tak vidíte jak to vypadá.V CDI je tedy kondenzátor,časovač,civka.
Logiku mužete zmenšit na minimum,kondenzátor a civku ne.
Takže černá krabička je kompromis mezi velikostí a spolehlivostí.
Každé je jiné.Těm kterým nechce motor chytit studený má vadný kondenzátor.
Těm kterým to vynechává ve vysokých otáčkách ten má problémy s logikou
a tyristorem.Cesta ven je externí zapalováníNic neni karburátorem.Tor.

Re: CDI

Napsal: pon 02. bře 2015 7:54:37
od j-z
Tor158 píše:...
Těm kterým to vynechává ve vysokých otáčkách ten má problémy s logikou
a tyristorem...
Aha, dík za info. To je asi moje porucha, posledních pár měsíců mi funguje právě tento rychlostní omezovač, nad 35km/h to přestane táhnout. Co s tím? Nové CDI?

Re: CDI

Napsal: pon 02. bře 2015 15:40:49
od Tor158
j-z píše:
Tor158 píše:...
Těm kterým to vynechává ve vysokých otáčkách ten má problémy s logikou
a tyristorem...
Aha, dík za info. To je asi moje porucha, posledních pár měsíců mi funguje právě tento rychlostní omezovač, nad 35km/h to přestane táhnout. Co s tím? Nové CDI?
Samozřejmě to muže být CDI.Pokud to vynechává a tarokuje tak je nakoplá
logika zápalu.Pokud jde dolů tah ale běží to dobře je problém ze sílou jiskry
(vadný kondenzátor) nebo předstih.Takže zkusit vyměnit CDI.Podíval bych se
i na magneto.Předstih je řízen výškou napětí.Takže MAG musí dávat primárně
co nejvyšší napětí.Pak jde předstih dobře proti pístu.To je základ.Časem to seřízení
MAGU popíšu.

Re: CDI

Napsal: stř 04. bře 2015 18:44:01
od petrn
toto šlape dobře a cívkou od hondy CR80
RO CDI.jpg
RO CDI.jpg (15.86 KiB) Zobrazeno 21820 x

Re: CDI

Napsal: stř 04. bře 2015 20:48:11
od Tor158
To jsi jenom stahnul.Nebo Ti to někdo za prachy udělal?Proč jsou tam ty 2 mikroˇ?Jakej to má důvod?Bude
to chodit, ale každému jinak Hlavně nepiš Jaguár.Popiš jak to pracuje.Cívka na to nemá vliv.Proč je tam ten dělič??-Takže popiš.Já jsem dal průběhy.TOR.

Re: CDI

Napsal: stř 04. bře 2015 21:37:26
od Martin
Tor: elektrika je mimo mne ale chci se zeptat jestli nějak moc ovlivňuje chod zapalování údajně odrušení ve faji a v zapal.svíčce
máš vyrobené svoje zapalování které ti funguje? Já jsem chtěl původní demontovat a upravit dát jiné jako celoblok a vytáhnout kabel přes blok na svíčku mají to tak novější motory na e.darkách

Re: CDI

Napsal: stř 04. bře 2015 22:10:08
od Tor158
Když máš fajfku s odporem tak je slabší jiskra.Nejlepší je neodrušená z babety.
Takže bez odporu.
Ano, používám své externí zapalování.Je to bloček na rámu,jako to černé.
Musíš mít externí cívku.To má výhody silné jiskry.Je tam nastavitelný
předstih.Magneto je původní.Srdcem zapalování je dobře seřízené magneto.
To bohužel má málokdoProto to nestartuje, prská a netahne.Tor.

Re: CDI

Napsal: čtv 05. bře 2015 12:57:03
od petrn
ne , to je snad to nejjednodušší co jsem našel, za pár kaček si to udělá každý. hodnoty by měli většině vyhovovat. kondik dělá vybíjecí čas , můžete zkusit 1-4M . ale to určitě víš. místo děliče dát asi 100ohmový trimr a ladit podle ucha. ( osciláč nemám a kvuli motokolu si to kupovat nebudu)

Re: CDI

Napsal: čtv 05. bře 2015 14:45:09
od Tor158
Kondenzátor určitě vybíjecí čas nedělá a s tím děličem a trimrem
bych byl opatrnější.Velikost kondenzátoru je celkem diskutabilní.
Pokud si někdo myslí že dá vyšší kondenzátor a že mu to lépe pojede,
tak je na velkém omylu.Tor nic podle ucha nešteluje.Nejdřív si to ověří
a nepublikuje stažené polopravdy.Takže když nevim ,tak se zeptám.
Dříve, než by to spatřilo světlo publicity(v této podobě) tak by to zredigoval diplomovaný technik
Řekl by:/Tohle pustit ven nemužeme/.Takže pitomosti se prostě nepublikovaly.Tor

Re: CDI

Napsal: pát 06. bře 2015 11:49:33
od petrn
čím větší kondík, tím se déle vybíjí. to neznamená že dlouhá vybíjecí doba je dobrá, musí být akorát. trimrem si našteluješ spínání tyristoru . záleží i na cívce, třeba s Kawasaki to tak neběhalo jako s Hondou, (aspoň mě)to není stažená polopravda , funguje to. jestli ty si to vše nejdřív ověříš na tebou nevymyšlených přístrojích tak jsi nic. objev si svoje fyz. zákony,popiš si je , diplomuj se a udělej si svoje přístroje . používáš jenom to co vymysleli druzí.
a když už by někde měl něco psát diplomovaný technik- můžete si ho klidně zaplatit :))))) jestli bude ochotný seriozně se věnovat takovým sračkám. už jen z hlediska bezpečnosti by tento motor neměl být instalován nikde.
a ten kdo toto v takovém stavu vyrábí i prodává je lump a odvodník. v opačném případě bychom nemuseli každou blbost předělávat.

Re: CDI

Napsal: pát 06. bře 2015 12:32:50
od petrn
ostatně je možno koupit u gasbik.net cdi s externí cívkou, (i s poštovným se to dá přežít )a tam je to detailně technicky diplomovaně erudovaně nediskutabilně popsané vypuštěné a nepitomě publikované. případné doplnění a dovysvětlení jak to funguje můžeš konstultovat tam, nebo lépe v asii. tam jim piš jak se co má dělat a publikovat nepitomosti.
nemusím si tady hrát na odborný web. dělal jsem letecké trenažery i laserové zaměřovače , pročetl mnoho odborných statí a spolehni se že tam bylo pitomostí dost a dost .
mezi odbornou publikací a příspěvkem na zájmovém webu je ten, že praktický příspěvek může pomoci.

myslím že si se svými schopnostmi zasloužíš vlastní web.

i z toho jaguara vypadlo aspoň něco.

Re: CDI

Napsal: pát 06. bře 2015 14:47:31
od koblizek
Přiznám se že tohle je pro mě španělská vesnice a jak vidno tady se ničeho praktického nedočkáme asi to budu řešit koupí hotového - hluboce se za to stydím . Nicméně jsem se tady královsky pobavil a to za to stojí :-)

Re: CDI

Napsal: pát 06. bře 2015 22:45:49
od Tor158
petrn píše:ostatně je možno koupit u gasbik.net cdi s externí cívkou, (i s poštovným se to dá přežít )a tam je to detailně technicky diplomovaně erudovaně nediskutabilně popsané vypuštěné a nepitomě publikované. případné doplnění a dovysvětlení jak to funguje můžeš konstultovat tam, nebo lépe v asii. tam jim piš jak se co má dělat a publikovat nepitomosti.
nemusím si tady hrát na odborný web. dělal jsem letecké trenažery i laserové zaměřovače , pročetl mnoho odborných statí a spolehni se že tam bylo pitomostí dost a dost .
mezi odbornou publikací a příspěvkem na zájmovém webu je ten, že praktický příspěvek může pomoci.

myslím že si se svými schopnostmi zasloužíš vlastní web.

i z toho jaguara vypadlo aspoň něco.
No dobře,Nic nekupuju.(mimo motor)Zdá se mi ale že jsi ztratil nervy.Taky jseš dobrej
polistopadovej kluk .Všechno koupíš a nic nevymyslíš.Něco Ti řeknu.Ty máš problém
v tom že někdo to udělá za prachy za Tebe a Ty to jako---by vydáváš za svoji práci.
To ale Ti staří Pardové WEBÚ znají.Tobě se taky strhl stahovák spojky.Jak jsi to vyřešil???
Napiš.A nestěžuj si.Tor.

Re: CDI

Napsal: sob 07. bře 2015 1:04:37
od Tor158
Tora žádní Američtí inženýři nezajímají.Nebo rychlokvašený polistopadový,To už
vubec ne.Tady jsou zápaly ve vztahu k vašemu stavu magneta.Když to pochopíte
nebude Vám to brblat.Popřípadě vysvětlím.Tor.

Re: CDI

Napsal: sob 07. bře 2015 1:20:15
od Tor158
NO a ještě jsi nepochopil jednu věc. Když byl někde podepsán Diplomovaný technik,
tak to fungovalo.Dneska je to každej blbec.TOR.

Re: CDI

Napsal: sob 07. bře 2015 6:45:43
od j-z
Takový vášně k vůli pár kablům. :lol:
P.S. Tor je zkrátka Tor. Je ho třeba brát takového, jaký je. Ostatně to platí pro všechny, jsme přeci jeden tým. :ugeek:

Re: CDI

Napsal: sob 07. bře 2015 22:28:58
od Martin
Tor já jsem ladil a doladil jen bych chtěl si dát zapalování takové aby bylo opravdu přesné na předstih jako třeba když bývají kladívka nebo jak u babety je snímač Hú atd. popř.možnost seřizování předstihu u kitu motoru jsem musel vychytávat předstich za běhu a seřídit stator s rotorem mezeru mezi sebou tak aby to vůbec čistě jelo

Re: CDI

Napsal: ned 08. bře 2015 20:08:04
od Tor158
Martin píše:Tor já jsem ladil a doladil jen bych chtěl si dát zapalování takové aby bylo opravdu přesné na předstih jako třeba když bývají kladívka nebo jak u babety je snímač Hú atd. popř.možnost seřizování předstihu u kitu motoru jsem musel vychytávat předstich za běhu a seřídit stator s rotorem mezeru mezi sebou tak aby to vůbec čistě jelo
Velmi správně.Pochopil jsi, že potřebuješ z magneta při určitých otáčkách co nejvyšší napětí.
O tom je ten obrázek s křivkamiA0-A3.Je třeba tedy seřídit axiální a radialní odchylky
magnetu od statoru.Celé magneto seřídit včetně J-Z drátku.Někdo muže mít i špatný izol
stav nebo mezizávitový zkrat.Normálně to nepozná.Může být i slabý magnet/má magnetický zkrat/ nebo
to stejné na statoru.Potom je B nízké.

U=BLV /Napětí U=Magnetická indukce B x počet závitů L x rychlost otáčení V.
Jak je MAG seřízen takové je B.
Takže když dobře, tak je zápal na A0.Od toho se vše odvíjí.
Co do CDI pustíme,takové to potom je.Tor. :)

Re: CDI

Napsal: ned 08. bře 2015 20:27:28
od Martin
Tor já momentálně jezdím na orig.zapalování ale jak jsem psal chci prostě dokonalejší zapalování co je to tvoje a jak vypadá měl bys i na prodej?

Re: CDI

Napsal: pon 09. bře 2015 19:08:18
od Tor158
Časem nějaký kousek vyrobim.Teď mám, ale bohužel jiné akce.
Takhle vypadá.
A ještě inspirace Z roku 1975.Od toho se vše odvíjí.
Takže nic nového.Jenom poupravené.Jak tady nebo v zahraničí.Tor.

Re: CDI

Napsal: úte 10. bře 2015 22:41:21
od petr2M
Jenom pro zajímavost - jak vypadá CDI v reálu - jak chodí předstih s otáčkami.
https://www.youtube.com/watch?v=4GgF8-ToopI

Tor doplní o schema stroboskopu s Led.Kdo je šikovný tak si
ho postaví a seřídí si motor.Hned bude vědět na čem je.Tor.

Re: CDI

Napsal: ned 15. bře 2015 19:34:01
od Tor158
Detail lineárního zapalování.Možnost nastavit bod zážehu a velikost kondenzátoru.Finální verze.
Existuje několik modifikací,včetně omezování křivky.

Dole pro laboranty- inspirace.Zapalování se snímačem.Tor.

Re: CDI

Napsal: ned 15. bře 2015 21:22:24
od Martin
Tor pro mne je to spanelska vesnice kde jak zapojit barva drátu atd.

Re: CDI

Napsal: pon 16. bře 2015 12:17:57
od Tor158
Martin píše:Tor pro mne je to spanelska vesnice kde jak zapojit barva drátu atd.
Je to jednoduché.Černý a modrý na magneto/černý a červený k externí cívce.Černý je kostra kola.
Červený -teplý konec primáru zapalovací civky.VN pálí proti kostře(černý).TOR.

Re: CDI

Napsal: pon 16. bře 2015 16:55:24
od Martin
jestli jsem to zprávně pochopil tak máš tam ještě dodělaný snímač horní úvrati nebo jsi to nějak vytvořil z origoš magneta? a ta část co je v té krabiččce je i toto schema kromě magneta a indukční cívka jaká?

Re: CDI

Napsal: pon 16. bře 2015 22:20:35
od Tor158
Martin píše:jestli jsem to zprávně pochopil tak máš tam ještě dodělaný snímač horní úvrati nebo jsi to nějak vytvořil z origoš magneta? a ta část co je v té krabiččce je i toto schema kromě magneta a indukční cívka jaká?
To schema je inspirace kdo si to chce udělat ze snímačem.Mechanika je na každém
jak to zvládne.Chodí mi to,ale neni to tak jednoduché jak to vypadá.
To na obrázku je klasické CDI s napěťově řízeným zápalem.Klasika.
Jenom odzkoušené ,elektricky upravené a hlavně otestované na přístrojích a motoru.
Civka muže být použitá v podstatě jakákoli na 2T.Důležité je zapojení primáru, aby
se magnetovalo souhlasně.Každý ocení nastavení zápalu a nastavení kondenzátoru.Je to
na originál MAG.
Je zpracovaná dokumentace,plošný spoj,osazovák součástek a legenda.Tor.

Re: CDI

Napsal: pát 03. dub 2015 20:27:33
od Tor158
Maximálně zjednodušené funkční zapalování pro motor se snímačem.
Námět pro bastlíře.Posouvá i předstih.Počáteční zápal se nastaví
polohou snimače.

Re: CDI

Napsal: stř 08. dub 2015 12:49:44
od marek
jo tajemná bílá krabička ! takhles to myslel ty předlistopadový vědče !
cos na tom ty sám vymyslel, když je to stará věc?
oravdu vymakaný:)))))

no zasměju se

Re: CDI

Napsal: stř 08. dub 2015 14:25:01
od Tor158
Neotravuj vzduch svojí ublížeností.Radši popiš veřejnosti jak to pracuje.Krok za
krokem.Ať každý pochopí činnost zapalování a doplň hodnoty součástek.Můžeš
přidat i jak udělat snimač a jak to posouvá předstih.Tak do toho.!!Jinak je to
agresivní a nenávistný výkřik.Nepiš, že si to koupíš.Tak znovu.Do toho!!!.
Jinak neotravujWEB!

Re: CDI

Napsal: pon 20. dub 2015 23:32:39
od Tor158
Na prvním obrázku je zápal Z4c(Původní v sadě Čína)Na druhém n17C
Jasně je vidět že Z4C trpí většímy zákmity a čistota zápalu není
jako N17c.Holt děláme i dobré svíčky(Brisk)Když se to dá do válce
tak to při tlaku dělá na naši BA-95 divy.Na Čínu to moc nejede.
A zahraniční svíčky NGK??.Každá je jiná!!Takže neplatí pravidlo
co je zahraniční je super.Použito externí Torovo zapalování.Tor.

Re: CDI

Napsal: úte 21. dub 2015 20:47:35
od Tor158
Po doladění zapalování jsou pryč i zákmity na N17c.Naprosto čistý
zápal.Opravdu velmi kvalitní Česká svíčka.Taky to dobře jede.
Zapalování ze sady produkuje plno parazitních zápalů.Tak aby jste
věděli jak to je.Tady je důkaz.Takže se nenechte oblbnout
reklamou nebo internetovými magory.Tor.

Re: CDI

Napsal: pát 08. kvě 2015 19:48:17
od Tor158
Zapalování Tor v akci.Jede báječně.Opravdu to jede skvěle Zatím v testování.
Je tam ještě staré zapalování jako studená záloha.Tor. :D

Re: CDI

Napsal: stř 20. kvě 2015 21:39:26
od Tor158
Zkušenosti z testováním zapalování Tor 4

Positiva:
1) Zcela citelný nárůst výkonu
2) Rychlá akcelerace(motor jde prudce nahoru za plynem)
3) Stabilní běh(i na velmi nízkých otáčkách)
4) Snížení vibrací
5) Motor naskakuje okamžitě(stačí do kola jenom strčit).
6) Ostrý zvuk motoru(jako letecký modelářský motor).
) Jede to
Negativa nebyla zjištěna.Snad jenom to, že se dá motor lehce
přetočit na rovině.
Nastavení pro každou kubatůru je různé(logické)
Kdo má nastavenou špatně směs nebo netěsnosti,tak mu to
nepomůže.Tor.

Re: CDI

Napsal: stř 01. črc 2015 6:35:47
od Návštěvník
Zdravim, nemohl by jsi prihodit link na podrobny seznam soucastek k sestrojeni vyse popisovaneho zapalovani, dekuji za kladne vyrizeni.

Re: CDI

Napsal: stř 01. črc 2015 12:33:37
od Tor158
Host píše:Zdravim, nemohl by jsi prihodit link na podrobny seznam soucastek k sestrojeni vyse popisovaneho zapalovani, dekuji za kladne vyrizeni.
Asi jsi to dobře nepochopil.Link jako takový neexistuje.Zapalování je original Tor158
respektive Tor4z(verze).Vzniká verze Tor5z.Objevila se celkem nepraktičnost, při
nastavování prvků.Chce to nahodit na stojánku a hrubě nastavit.Vyrazit a za jízdy
seřídit.Takže to budu muset nějak mechanicky předělat, aby to šlo za jízdy nastavit.
Jinak je to oproti černé krabičce nesrovnatelné.Prostě jede bezvadně i 65cm.
S tím motorem mají lidi nejvíce problémů.Chce to prostě nastavit předstih a
trysku.Zatím jsou v provozu 4 kusy.Tak uvidíme.No,a k nám snad nějak ani nepatříš.?
Jseš jako Host????.Tak nevim.Tor. ;)

Re: CDI

Napsal: stř 01. črc 2015 15:02:03
od Brdynek
nevím, proč se neukázal můj nick, jinak jsem registrovaný uživatel Brdynek, ale děkuji za odpověď

Re: CDI

Napsal: stř 01. črc 2015 15:20:13
od Tor158
Brdynek píše:nevím, proč se neukázal můj nick, jinak jsem registrovaný uživatel Brdynek, ale děkuji za odpověď
Aha,asi jses nepřihlásil.Takže stav je zatím testovací.Uvidíme co se podělá.Zatím nic.
Ty černé krabičky jsou nastaveny na kompromis,takže je snad každému jasné, že
každá kubatura potřebuje jiný předstih a každý má jinou bohatost směsi.Palivo
hoří u každého jinak.Nemluvě o poměru oleje a benzínu.Kdyby to, ale prodejce
prodával štelovatelné- tak by se asi z neoprávněných reklamací zbláznil.Tak uvidíme.Tor. :) ;)

Re: CDI

Napsal: čtv 02. črc 2015 7:54:53
od j-z
KnowHow je KnowHow ... Ale my jsme jedna rodina :-)
Já taky dělám tenhle web jen pro radost. Takže Tore, pokud to není jaderné tajemství, klidně se pochlub do detailu :-)
Samozřejmě to je ale jen a jen Tvoje věc :P

Re: CDI

Napsal: čtv 02. črc 2015 18:58:08
od Tor158
j-z píše:KnowHow je KnowHow ... Ale my jsme jedna rodina :-)
Já taky dělám tenhle web jen pro radost. Takže Tore, pokud to není jaderné tajemství, klidně se pochlub do detailu :-)
Samozřejmě to je ale jen a jen Tvoje věc :P
No s tou rodinou bych to tak neviděl.Jsou tu různé zájmy komerční ,motorkářské a jiné.
Pokud se někde něco dobrého objeví, tak se to okamžitě někdo pokusí zpeněžit ,nebo
se objeví různí kopírovači, kteří to nakopírují třeba na zahraniční WEB pod svým Nickem.(stalo se)
Kdo s tím nemá zkušenosti tak to stejně nemuže postavit.Potřebuje k tomu spoustu věcí.
Třeba práci v grafickém editoru EAGLE,výrobu plošného spoje a zkušenosti z výrobou
elektronického zařízení.Prostě KnowHow ze vším všudy.To se dokonce nedá ani koupit.
Takže to nějak časem zvážim.Možná hotový výrobek nebo stavebnice.Je to celkem primitivní
zapojení,ale dá to od myšlenky k vývoji a odzkoušení dost práce.Kdyby tady aspoň byl nějaký
partner s kterým se dá rozumně technicky o tom diskutovat.Zvážim To.Tor. ;) :)

Re: CDI

Napsal: úte 07. črc 2015 13:34:34
od invalida
Ano, mohu potvrdit, v drevnich dobach jsem vymyslel zapalko pro Simsona, ktere neomezovalo otacky a vyrabel z cenu materialu kamaradum do doby, nez se mne jeden clovek dotazal proc s tim laboruji, kdyz to lze koupit levneji (tehda vyroba z kradenych soucastek nekde z fabriky)

Re: CDI

Napsal: sob 18. črc 2015 17:37:54
od Tor158
invalida píše:Ano, mohu potvrdit, v drevnich dobach jsem vymyslel zapalko pro Simsona, ktere neomezovalo otacky a vyrabel z cenu materialu kamaradum do doby, nez se mne jeden clovek dotazal proc s tim laboruji, kdyz to lze koupit levneji (tehda vyroba z kradenych soucastek nekde z fabriky)
Já bych to řekl takhle.Když na to máš,tak si postavíš zapalování s kterým to jede.
Takže laborování je vývoj.Ten Tvůj kamarád se odsoudil do role pitomce, kterýmu
dají všechno sežrat.Nejhorší je, že to nepozná.Těm neni pomoci.Tor. :D

Re: CDI

Napsal: sob 21. lis 2015 14:26:35
od Tor158
Tak tady máme nový, poněkud sotisfikovanější modul zapalování s nastavením předstihu.
Trochu jsem ho zminiaturizoval.Ovládací prvky pro nastavení budou přístupné
i za jízdy.Takže bude možnost nastavit předstih za jízdy, dle své libosti.Vychází z původního
typu Tor4a, který se velmi osvědčil.Žádná porucha se nevyskytla.
Tor. :)

Re: CDI

Napsal: stř 25. lis 2015 20:40:38
od Tor158
Po montáži.Připraveno k použití.Tor. :D

Re: CDI

Napsal: čtv 26. lis 2015 12:25:19
od Tor158
Ještě jeden obrázek.Tor. :D

Re: CDI

Napsal: pát 18. pro 2015 22:16:25
od Tor158
Zapalování na osciloskopu.Základní předstih.Mechanický a elektrický.Tor4b.Tor.

Re: CDI

Napsal: pon 28. pro 2015 21:50:53
od Tor158
Takhle to přidává automaticky předstih při zvyšování otáček.