CDI

Elektroporadna

Moderátor: j-z

Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: CDI

Příspěvek od Tor158 »

Detail lineárního zapalování.Možnost nastavit bod zážehu a velikost kondenzátoru.Finální verze.
Existuje několik modifikací,včetně omezování křivky.

Dole pro laboranty- inspirace.Zapalování se snímačem.Tor.
Přílohy
Zapalování.jpg
Detail.JPG


Martin
Příspěvky: 70
Registrován: stř 09. črc 2014 17:00:33

Re: CDI

Příspěvek od Martin »

Tor pro mne je to spanelska vesnice kde jak zapojit barva drátu atd.


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: CDI

Příspěvek od Tor158 »

Martin píše:Tor pro mne je to spanelska vesnice kde jak zapojit barva drátu atd.
Je to jednoduché.Černý a modrý na magneto/černý a červený k externí cívce.Černý je kostra kola.
Červený -teplý konec primáru zapalovací civky.VN pálí proti kostře(černý).TOR.


Martin
Příspěvky: 70
Registrován: stř 09. črc 2014 17:00:33

Re: CDI

Příspěvek od Martin »

jestli jsem to zprávně pochopil tak máš tam ještě dodělaný snímač horní úvrati nebo jsi to nějak vytvořil z origoš magneta? a ta část co je v té krabiččce je i toto schema kromě magneta a indukční cívka jaká?


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: CDI

Příspěvek od Tor158 »

Martin píše:jestli jsem to zprávně pochopil tak máš tam ještě dodělaný snímač horní úvrati nebo jsi to nějak vytvořil z origoš magneta? a ta část co je v té krabiččce je i toto schema kromě magneta a indukční cívka jaká?
To schema je inspirace kdo si to chce udělat ze snímačem.Mechanika je na každém
jak to zvládne.Chodí mi to,ale neni to tak jednoduché jak to vypadá.
To na obrázku je klasické CDI s napěťově řízeným zápalem.Klasika.
Jenom odzkoušené ,elektricky upravené a hlavně otestované na přístrojích a motoru.
Civka muže být použitá v podstatě jakákoli na 2T.Důležité je zapojení primáru, aby
se magnetovalo souhlasně.Každý ocení nastavení zápalu a nastavení kondenzátoru.Je to
na originál MAG.
Je zpracovaná dokumentace,plošný spoj,osazovák součástek a legenda.Tor.


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: CDI

Příspěvek od Tor158 »

Maximálně zjednodušené funkční zapalování pro motor se snímačem.
Námět pro bastlíře.Posouvá i předstih.Počáteční zápal se nastaví
polohou snimače.
Přílohy
00001.jpg


marek

Re: CDI

Příspěvek od marek »

jo tajemná bílá krabička ! takhles to myslel ty předlistopadový vědče !
cos na tom ty sám vymyslel, když je to stará věc?
oravdu vymakaný:)))))

no zasměju se


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: CDI

Příspěvek od Tor158 »

Neotravuj vzduch svojí ublížeností.Radši popiš veřejnosti jak to pracuje.Krok za
krokem.Ať každý pochopí činnost zapalování a doplň hodnoty součástek.Můžeš
přidat i jak udělat snimač a jak to posouvá předstih.Tak do toho.!!Jinak je to
agresivní a nenávistný výkřik.Nepiš, že si to koupíš.Tak znovu.Do toho!!!.
Jinak neotravujWEB!


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: CDI

Příspěvek od Tor158 »

Na prvním obrázku je zápal Z4c(Původní v sadě Čína)Na druhém n17C
Jasně je vidět že Z4C trpí většímy zákmity a čistota zápalu není
jako N17c.Holt děláme i dobré svíčky(Brisk)Když se to dá do válce
tak to při tlaku dělá na naši BA-95 divy.Na Čínu to moc nejede.
A zahraniční svíčky NGK??.Každá je jiná!!Takže neplatí pravidlo
co je zahraniční je super.Použito externí Torovo zapalování.Tor.
Přílohy
N17c.JPG
Z4c.JPG


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: CDI

Příspěvek od Tor158 »

Po doladění zapalování jsou pryč i zákmity na N17c.Naprosto čistý
zápal.Opravdu velmi kvalitní Česká svíčka.Taky to dobře jede.
Zapalování ze sady produkuje plno parazitních zápalů.Tak aby jste
věděli jak to je.Tady je důkaz.Takže se nenechte oblbnout
reklamou nebo internetovými magory.Tor.
Přílohy
N17C.JPG


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: CDI

Příspěvek od Tor158 »

Zapalování Tor v akci.Jede báječně.Opravdu to jede skvěle Zatím v testování.
Je tam ještě staré zapalování jako studená záloha.Tor. :D
Přílohy
Zap 2 (1).JPG
Zap 2 (1).JPG (167.87 KiB) Zobrazeno 17283 x
Zap 2 (2).JPG


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: CDI

Příspěvek od Tor158 »

Zkušenosti z testováním zapalování Tor 4

Positiva:
1) Zcela citelný nárůst výkonu
2) Rychlá akcelerace(motor jde prudce nahoru za plynem)
3) Stabilní běh(i na velmi nízkých otáčkách)
4) Snížení vibrací
5) Motor naskakuje okamžitě(stačí do kola jenom strčit).
6) Ostrý zvuk motoru(jako letecký modelářský motor).
) Jede to
Negativa nebyla zjištěna.Snad jenom to, že se dá motor lehce
přetočit na rovině.
Nastavení pro každou kubatůru je různé(logické)
Kdo má nastavenou špatně směs nebo netěsnosti,tak mu to
nepomůže.Tor.


Návštěvník

Re: CDI

Příspěvek od Návštěvník »

Zdravim, nemohl by jsi prihodit link na podrobny seznam soucastek k sestrojeni vyse popisovaneho zapalovani, dekuji za kladne vyrizeni.


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: CDI

Příspěvek od Tor158 »

Host píše:Zdravim, nemohl by jsi prihodit link na podrobny seznam soucastek k sestrojeni vyse popisovaneho zapalovani, dekuji za kladne vyrizeni.
Asi jsi to dobře nepochopil.Link jako takový neexistuje.Zapalování je original Tor158
respektive Tor4z(verze).Vzniká verze Tor5z.Objevila se celkem nepraktičnost, při
nastavování prvků.Chce to nahodit na stojánku a hrubě nastavit.Vyrazit a za jízdy
seřídit.Takže to budu muset nějak mechanicky předělat, aby to šlo za jízdy nastavit.
Jinak je to oproti černé krabičce nesrovnatelné.Prostě jede bezvadně i 65cm.
S tím motorem mají lidi nejvíce problémů.Chce to prostě nastavit předstih a
trysku.Zatím jsou v provozu 4 kusy.Tak uvidíme.No,a k nám snad nějak ani nepatříš.?
Jseš jako Host????.Tak nevim.Tor. ;)


Brdynek
Příspěvky: 81
Registrován: pon 28. črc 2014 10:13:00

Re: CDI

Příspěvek od Brdynek »

nevím, proč se neukázal můj nick, jinak jsem registrovaný uživatel Brdynek, ale děkuji za odpověď


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: CDI

Příspěvek od Tor158 »

Brdynek píše:nevím, proč se neukázal můj nick, jinak jsem registrovaný uživatel Brdynek, ale děkuji za odpověď
Aha,asi jses nepřihlásil.Takže stav je zatím testovací.Uvidíme co se podělá.Zatím nic.
Ty černé krabičky jsou nastaveny na kompromis,takže je snad každému jasné, že
každá kubatura potřebuje jiný předstih a každý má jinou bohatost směsi.Palivo
hoří u každého jinak.Nemluvě o poměru oleje a benzínu.Kdyby to, ale prodejce
prodával štelovatelné- tak by se asi z neoprávněných reklamací zbláznil.Tak uvidíme.Tor. :) ;)


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: CDI

Příspěvek od j-z »

KnowHow je KnowHow ... Ale my jsme jedna rodina :-)
Já taky dělám tenhle web jen pro radost. Takže Tore, pokud to není jaderné tajemství, klidně se pochlub do detailu :-)
Samozřejmě to je ale jen a jen Tvoje věc :P


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: CDI

Příspěvek od Tor158 »

j-z píše:KnowHow je KnowHow ... Ale my jsme jedna rodina :-)
Já taky dělám tenhle web jen pro radost. Takže Tore, pokud to není jaderné tajemství, klidně se pochlub do detailu :-)
Samozřejmě to je ale jen a jen Tvoje věc :P
No s tou rodinou bych to tak neviděl.Jsou tu různé zájmy komerční ,motorkářské a jiné.
Pokud se někde něco dobrého objeví, tak se to okamžitě někdo pokusí zpeněžit ,nebo
se objeví různí kopírovači, kteří to nakopírují třeba na zahraniční WEB pod svým Nickem.(stalo se)
Kdo s tím nemá zkušenosti tak to stejně nemuže postavit.Potřebuje k tomu spoustu věcí.
Třeba práci v grafickém editoru EAGLE,výrobu plošného spoje a zkušenosti z výrobou
elektronického zařízení.Prostě KnowHow ze vším všudy.To se dokonce nedá ani koupit.
Takže to nějak časem zvážim.Možná hotový výrobek nebo stavebnice.Je to celkem primitivní
zapojení,ale dá to od myšlenky k vývoji a odzkoušení dost práce.Kdyby tady aspoň byl nějaký
partner s kterým se dá rozumně technicky o tom diskutovat.Zvážim To.Tor. ;) :)


Uživatelský avatar
invalida
Příspěvky: 20
Registrován: sob 21. bře 2015 12:47:23
Kontaktovat uživatele:

Re: CDI

Příspěvek od invalida »

Ano, mohu potvrdit, v drevnich dobach jsem vymyslel zapalko pro Simsona, ktere neomezovalo otacky a vyrabel z cenu materialu kamaradum do doby, nez se mne jeden clovek dotazal proc s tim laboruji, kdyz to lze koupit levneji (tehda vyroba z kradenych soucastek nekde z fabriky)


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: CDI

Příspěvek od Tor158 »

invalida píše:Ano, mohu potvrdit, v drevnich dobach jsem vymyslel zapalko pro Simsona, ktere neomezovalo otacky a vyrabel z cenu materialu kamaradum do doby, nez se mne jeden clovek dotazal proc s tim laboruji, kdyz to lze koupit levneji (tehda vyroba z kradenych soucastek nekde z fabriky)
Já bych to řekl takhle.Když na to máš,tak si postavíš zapalování s kterým to jede.
Takže laborování je vývoj.Ten Tvůj kamarád se odsoudil do role pitomce, kterýmu
dají všechno sežrat.Nejhorší je, že to nepozná.Těm neni pomoci.Tor. :D


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: CDI

Příspěvek od Tor158 »

Tak tady máme nový, poněkud sotisfikovanější modul zapalování s nastavením předstihu.
Trochu jsem ho zminiaturizoval.Ovládací prvky pro nastavení budou přístupné
i za jízdy.Takže bude možnost nastavit předstih za jízdy, dle své libosti.Vychází z původního
typu Tor4a, který se velmi osvědčil.Žádná porucha se nevyskytla.
Tor. :)
Přílohy
DSCN1312.JPG


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: CDI

Příspěvek od Tor158 »

Po montáži.Připraveno k použití.Tor. :D
Přílohy
Tor4b.JPG


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: CDI

Příspěvek od Tor158 »

Ještě jeden obrázek.Tor. :D
Přílohy
Tor4b-2.JPG


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: CDI

Příspěvek od Tor158 »

Zapalování na osciloskopu.Základní předstih.Mechanický a elektrický.Tor4b.Tor.
Přílohy
Zápal 4.JPG


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: CDI

Příspěvek od Tor158 »

Takhle to přidává automaticky předstih při zvyšování otáček.
Přílohy
Zápal 2.JPG


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: CDI

Příspěvek od Tor158 »

Takhle by to vypadalo na 12000 ot.No to by se nám motor už dávno rozpadl. :D
Přílohy
Zápal.JPG
Zápal 2.JPG
Zápal 5.JPG
Zápal 5.JPG (51.26 KiB) Zobrazeno 10345 x


Don.Morcak
Příspěvky: 103
Registrován: čtv 04. srp 2016 2:19:54

Re: CDI

Příspěvek od Don.Morcak »

Tak takovouhle kolosální pitomost jsem již dlouho neviděl. Zvýší výkon, sníží spotřebu, zvýší spolehlivost, sníží hlučnost motoru ....
Jestli chceš něco opravdu vychytaného tak si přestaň hrát s blbostma a kup si hondu. Anebo alespoň její povedenou kopii. S tím rachtadlem co máš na svém hypotetickém kole stejně nic kloudného neuděláš. Zbytečně ztrácíš čas, místo toho abys jezdil a vytvářel něco užitného.


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: CDI

Příspěvek od Tor158 »

Don.Morcak píše:Tak takovouhle kolosální pitomost jsem již dlouho neviděl. Zvýší výkon, sníží spotřebu, zvýší spolehlivost, sníží hlučnost motoru ....
Jestli chceš něco opravdu vychytaného tak si přestaň hrát s blbostma a kup si hondu. Anebo alespoň její povedenou kopii. S tím rachtadlem co máš na svém hypotetickém kole stejně nic kloudného neuděláš. Zbytečně ztrácíš čas, místo toho abys jezdil a vytvářel něco užitného.
To už je jenom Tvůj Spamový blábol.Nic jsi nepředvedl.Užitečný příspěvek jsi nepřednesl.
Na obrázcích nevíš co je.Nic jsi nezměřil a publikoval.Nic jsi taky nikomu nic nevysvětlil.
Nikam si nedojel a otravuješ zde vzduch.Prostě internetový Spamista.Tak co s Tebou!!! 8-)


bo-to
Příspěvky: 489
Registrován: stř 22. dub 2015 12:11:54
Fotky: http://www.moto-kola.estranky.cz/
Kontaktovat uživatele:

Re: CDI

Příspěvek od bo-to »

Don.Morcak píše:Tak takovouhle kolosální pitomost jsem již dlouho neviděl. Zvýší výkon, sníží spotřebu, zvýší spolehlivost, sníží hlučnost motoru ....
Jestli chceš něco opravdu vychytaného tak si přestaň hrát s blbostma a kup si hondu. Anebo alespoň její povedenou kopii. S tím rachtadlem co máš na svém hypotetickém kole stejně nic kloudného neuděláš. Zbytečně ztrácíš čas, místo toho abys jezdil a vytvářel něco užitného.


,,,,,,,,,,,On má aspoň něco !!!!!!! Ale co jsme zjistili o tobě to by tady byla řachanda ..............kup si trojkolku a šmatlej tam u Vás na dvorku ..............


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: CDI

Příspěvek od Tor158 »

Dovolil bych si ještě reagovat.Nemám potřebu neustále ukazovat svá kola.Nic na nich
neuvidíte.Mají jenom nadstandartní vybavení v elektronice(CDI),napínáky a úpravy
spojek.Taky vnitřky výfuků a vnitřní úpravy karburátoru.Takže, nic na první pohled
nadstandartního.Rozhodující je elektronika(CDI-předstih,jiskra),úpravy výfuku.
CDI Vám posune motor o 2 třídy nahoru.Jako každá elektronika ve vozidle.
To je snad každému jasné.Tor. ;) :)


Uživatelský avatar
nulrum
Příspěvky: 109
Registrován: ned 23. říj 2016 0:51:51

Re: CDI

Příspěvek od nulrum »

Jako každá elektronika ve vozidle.
Tak s tímhle tvrzením si dovolím nesouhlasit. Alespoň teda se zněním věty. Elektronika motoru - budiž, ale jiné "vylepšováky" ve voze? Jak komu. Znám spoustu lidí komu právě ta elektronika vadí a při výberu auta raději sáhnou po modelu bez všelijakých "fičur" jako je automatické spouštění stěračů,hlášení aktuální polohy kde kam a kde komu. Když to budou chtít tak ať si zajdou do servisu nebo k prodejci a on už jim to tam namontuje, ale nabízet to v základní výbavě a pak požadovat peníze za deaktivaci??
Je to jen můj názor a nikomu ho nevnucuju.


OkurRo
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 21. zář 2017 19:38:53

Re: CDI

Příspěvek od OkurRo »

Zdravím motokolaři,
již několikrát jsem byl nucen k výměně CDI, kvůli vysokým otáčkám při chcípnutí (většinou nouzovka, při závadě) a chtěl bych se vás zeptat, zdali existuje nějaká funkční alternativa s vysokou životností,alespoň středně lehkou instalací a ideálně rozumnou cenou.


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: CDI

Příspěvek od j-z »

Nějak nechápu​ ty vysoké otáčky při chcípnutí.
Chyba chcípáku?
Není chyba spíš v karburaci? Nepřisává ti to někde? Gufera těsní?


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
OkurRo
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 21. zář 2017 19:38:53

Re: CDI

Příspěvek od OkurRo »

Šlo o kombinaci chyby spojky - znenadání se povolil bowden, motor startoval i při jízdě s rozeplou spojkou a karburátor neuzaviral ventil - což se mi už stalo dvakrát. U prvního cdi byl problém, že jsem ještě motor tolik neznal a zkoušel jsem teprve jízdu s ním - nabral jsem rychlost motorem rozepl spojku a chcipl ho. Jde o to že ty CDI odchází až podezřele lehce, dělají se I nějaké s ochranou proti takovým věcem?


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: CDI

Příspěvek od j-z »

OkurRo píše: pát 29. zář 2017 8:52:39 Šlo o kombinaci chyby spojky - znenadání se povolil bowden, motor startoval i při jízdě s rozeplou spojkou a karburátor neuzaviral ventil - což se mi už stalo dvakrát. U prvního cdi byl problém, že jsem ještě motor tolik neznal a zkoušel jsem teprve jízdu s ním - nabral jsem rychlost motorem rozepl spojku a chcipl ho. Jde o to že ty CDI odchází až podezřele lehce, dělají se I nějaké s ochranou proti takovým věcem?
Tenhle problém neznám, ani nechápu, proč by to mělo vliv na CDI. Máš všechno správně zapojeno? Jakýho data je ten motor? Z elektriky odchází nejčastěji ta cívka.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
OkurRo
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 21. zář 2017 19:38:53

Re: CDI

Příspěvek od OkurRo »

koupil jsem ho před dvěma měsíci odtud:
https://www.ctyrkolky-hombrac.cz/motoko ... sk-zdarma/
Za tu dobu jsem měnil 3 krát CDI. Zapojení mám v čokoládě (viz. přiložený soubor) kabely jsou pouze pocínované, kdy kabely z chcípáku jsou ve společné zdířce s dráty CDI.
Cívka funguje, měřil jsem že dává při pomalejší jízdě nějakých 15V AC
Přílohy
Zapojení
Zapojení
zapojení z dáli
zapojení z dáli


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: CDI

Příspěvek od Tor158 »

No ,nezdá se Ti J-Z ,že to je zase nějaký blábol.Zhoršuje se to.Tor.


RBMK
Příspěvky: 90
Registrován: pon 11. zář 2017 13:49:40
Kontaktovat uživatele:

Re: CDI

Příspěvek od RBMK »

Cívka nemá dávat 15VAC, ale 300VAC, máš to připojený na modrej a černej nebo na bílej? bílej jsou světla, malé napětí, velkej proud a ten by mohl odprásknout ten tyristor v tom CDI.


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: CDI

Příspěvek od Tor158 »

Tyristor neodejde.To je nadmíru odolná součástka.Většinou se prorazí
kondenzátor a poruší jeho dielektrikum.Je to způsobeno špičkama napětí
při odlehčení motoru a přechodu do max. otáček.Není tam ochrana proti
předpětí, tak se to časem prorazí.Jiskru to sice dává. ale nechce to jet.
V mém zapalování dimenzuji obvody na 1000V.Je to bez problému.Tor. ;)


OkurRo
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 21. zář 2017 19:38:53

Re: CDI

Příspěvek od OkurRo »

Děkuji RBMK, dnes jsem šel díky tvému komentáři zkontrolovat magneto a hned jsem zjistil problém, bylo plné vody. CDI sice vážně odešlo, ale magneto už dává 50V AC jen při pootočení šlapky.

PS: Tore, když píšeš o té ochraně měřil jsi někdy kolik je normální maximální hodnota výstupu alternátoru po kterou je vše v pořádku? Uvažoval jsem o nějakém jističi co by při presahnuti té hodnoty buďto přidal zátěž ve formě žárovky nebo LED diod


RBMK
Příspěvky: 90
Registrován: pon 11. zář 2017 13:49:40
Kontaktovat uživatele:

Re: CDI

Příspěvek od RBMK »

Varistor 310V nebo kolik se dává. dají se vybrakovat z PC zdrojů lepších značek. zapojí se mezi modrej a černej do CDI a omezuje napěťové špičky. občas se šlehne, tak je potřeba ho dát odpojitelně. CDI zapojené na modrej a černej by nemělo odcházet, nebo změň dodavatele. cívka může dávat moc velké napětí a multimetr pokud není truerms tak měří blbosti.

Na internetu je schéma CDI, dá se postavit z běžně dostupných součástek (ges.cz, gme.cz, tme.eu) a cívky "4V" z babety. https://motoredbikes.com/threads/gy6-mo ... ied.41537/


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: CDI

Příspěvek od Tor158 »

Varistor je součástka která neni primárně určena pro dynamický
provoz.To znamená že rychlost otevření pro AC napětí muže
být malé.Pokud chcete něco ochránit před přepětím musíte
používat prvky s rychlou dobou sepnutí.V jednom směru.To zapalování
už zde bylo publikováno.Není ale zcela funkční.Je to
jakýsi polotovar.Tor.


OkurRo
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 21. zář 2017 19:38:53

Re: CDI

Příspěvek od OkurRo »

Co znamená, že není zcela funkční? Menší výkon vůči standartnímu? A o kterém z nich teď mluvíš vlastně, na tom odkazu jsou dvě, přičemž to první by měl být nějaký ruský návrh a dolní upravená verze, co jsem tak pochopil


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: CDI

Příspěvek od Tor158 »

S výkonem to nemá nic společného.Slouží to jen jako námět pro laboraci a vývoj.
Takže jenom nějaký návrh .Finální verze sice vychází z principů ,ale vše je trochu jinak.Tor.


OkurRo
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 21. zář 2017 19:38:53

Re: CDI

Příspěvek od OkurRo »

To je vše pravda, ale spíš mě zajímá, zdali ten návrh alespoň motor rozpohybuje, a nebo je tak vzdálený že v tomto stavu vůbec nic při zapojení neudělá. Nemám osciloskop, abych to testoval bez zážehu.
Popřípadě, jestli máš jiný open-source návrh, který by byl lepší odrazový bod?


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: CDI

Příspěvek od Tor158 »

Není žádný Open-source ani link.Je to na každém technikovi jak to
vyhodnotí.Nemá to ani nic společného s osciloskopem.Stačí se na to
podívat jak to funguje a vyvinout to.Ale jste zvyklí dostat jenom finální
verzi- popřípadě ji šířit a kopírovat.To Vám jde dobře!Tak přemýšlejte.Čekám.Tor. ;)


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: CDI

Příspěvek od Tor158 »

Dnes jsem pro Vás motokolaři připravil- jak to vypadá
když si zatížíte magneto.
;)

Na prvním obrázku je průběh napětí na magnetu.Žlutá křivka
je nezatížené magneto.Červená je pod zátěží.Jasně vidíte že zápal je
posunut směrem dozadu.

Vzal jsem Vám to pod osciloskopickou lupu.
Napětí z magneta (z mezipolohy zapalovací periody)stoupá
nelineárně nahoru až k U-max.Tvar je dán tvarem magnetu
a statoru.V případě žluté křivky se jedná o správně nastavené
magneto.Jakmile dosáhne referenčního napětí- CDI spustí
zápal.Ten bod je pevně nastaven v černé krabičce CDI a nemůžete
s ním hnout.Proto je nastaven kompromisně pro všechny
směsi a kubatury.Bod X-1.Z toho tedy vyplývá ,že to dokonale nikdy nemůžete
nastavit nebo respektive dobře ale kompromisně.

V případě červené křivky se jedná o zatížené magneto.
Napětí U-max je nižší a je plošší křivka.Bod zápalu se přesune do
bodu X-2 .Na curzorech A-B vidíte posunutý bod zápalu XT na ose času.
Pokud by jste chtěli kompenzovat předstih,museli by jste X2
podsunout pod X1 na curzor A.To, ale nejde protože je nastaveno vše napevno.
Torovo zapalování to samozřejmě umí.Tak nevěřte blufům
prodejců.Gasbike by dal novou svíčku.No to je total úplný nesmysl!!. :lol:
Ti schopnější si to mohou přepočítat na úhlové stupně a polohu
pístu.Takže nejlepší je pracovat elektronicky s bodem X1, od mezipolohy až k U-max.(žlutá)
Komu se zdá tento článek přílíš složitý a nepochopitelný-jakoby ho nečetl.Tor.
Přílohy
Magneto CDI.JPG
Magneto CDI lupa.JPG


marcelino
Příspěvky: 1
Registrován: ned 28. led 2018 12:57:03

Re: CDI

Příspěvek od marcelino »

Dobrý den, rád bych reagoval na téma cd i a projevil zájem o diskutovanou snad už i odladedenou poslední verzi na kterou Tor neměl za daného období čas. Je již k mání a jaká by byla cena nebo existuje nějaká serive vyrabena kvalitnější alternativa? Dekuji


Honza
Příspěvky: 116
Registrován: sob 15. říj 2016 20:15:53

Re: CDI

Příspěvek od Honza »

Zdar,

asi opakuju X z vás, ale ptám se: Dá se někde sehnat lepší CDI než je to ze sady? Torovy výrobky asi zasluhují respekt, ale ke koupi nejsou a amatér si je nepostaví...


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: CDI

Příspěvek od j-z »

Honza píše: pon 02. črc 2018 15:25:47 Zdar,

asi opakuju X z vás, ale ptám se: Dá se někde sehnat lepší CDI než je to ze sady? Torovy výrobky asi zasluhují respekt, ale ke koupi nejsou a amatér si je nepostaví...
Otázkou je, proč to kitové CDI měnit. Občas se mi něco porouchá,
ale zrovna CDI zatím ne.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
Odpovědět