Cívka
Moderátor: j-z
Cívka
nechce mi chytnout, svíčka mi nehází jiskru, koupil jsem nové zapalování s kabelem a odrušenou fajfkou a stále nic, přešel jsem dráty a zdají se být rovněž v pořádku. Už mi nezbývá ni jiného než zkusit vyměnit cívku s magnetem, nemáte někdo nějakou zkušenost, že by Vám už motor nechtěl naskočit?
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 728
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Rady a řešení technických problému
Doporučuji zkontrolovat kontakt na cívce - obvyklý studený spoj na tom zakostřeným drátku. V místě, kde vstupuje do cívky, se rád uklepe. Mně se to stalo na úrovni plastu a velmi blbě se to opravuje - trochu jsem vyšťoural a připájel na nový drátek, který je pak na kostru přes očko. Tím se eliminuje dopad vibrací. Dnes bych to udělal preventivně před první jízdou.
Viz i viewtopic.php?f=7&t=27 Zkus s ním trošku zakvrdlat - pokud bude držet, zkus nastartovat.
Viz i viewtopic.php?f=7&t=27 Zkus s ním trošku zakvrdlat - pokud bude držet, zkus nastartovat.
Re: Rady a řešení technických problému
díky moc za radu, je to opravený, drátek jsem odpájel a on okamžitě upadl, tak jsem to napájel přímo na cívku a šlape to jako blázen
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 728
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Cívky, inovace
Cestou motokolaře Madhu se mi dostaly do ruky 2 cívky (model 2012 a 2014).
Pro zajímavost zde přikládám pro porovnání. Model 2014 je znatelně užší, zda je to tenčím drátem /menším počtem závitů nebo jen slabší izolací, to nevím. Další novinkou je ukostření problematického drátku, které je nově napájeno na dolní část (nahrazuje očko i ukostření vnitřního vinutí). Více komentářů bych nechal na nějakém elektrikáři .
Pro zajímavost zde přikládám pro porovnání. Model 2014 je znatelně užší, zda je to tenčím drátem /menším počtem závitů nebo jen slabší izolací, to nevím. Další novinkou je ukostření problematického drátku, které je nově napájeno na dolní část (nahrazuje očko i ukostření vnitřního vinutí). Více komentářů bych nechal na nějakém elektrikáři .
Re: Cívky, inovace
Já si myslím že to bude tou izolací.Počet závitů se moc změnit nedá a průměr drátuj-z píše:Cestou motokolaře Madhu se mi dostaly do ruky 2 cívky (model 2012 a 2014).
Pro zajímavost zde přikládám pro porovnání. Model 2014 je znatelně užší, zda je to tenčím drátem /menším počtem závitů nebo jen slabší izolací, to nevím. Další novinkou je ukostření problematického drátku, které je nově napájeno na dolní část (nahrazuje očko i ukostření vnitřního vinutí). Více komentářů bych nechal na nějakém elektrikáři .
taky ne.Problém je v tom jaká bude.Jak to bude poruchové.Izolace se moc ošidit nedá.Tor.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 728
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Cívka
Tore,
zejména na Tebe mám jeden amatérský dotaz. Po cca 2 letech jsem se rozhodl dát očistu svému bajku ve vapce. Úspěch zaručen v rámci možností. Dal jsem si záležet, aby voda nenatekla tam, kam nemá. Ale ejhle, cca po km jízdy prd, buch, duc. Problém s elektrikou. Díky Madhovi mám 2 cívky do foroty, ale pouze na jednu z celkem tří to háže jiskru. Bohužel je to zrovna ta, která má toho už dost za sebou.
Jak za použití voltmetru zjistím, co na nich odešlo, resp. zda je alespoň jedna zdravá a chyba je někde mezi ní a židlí? Díky všem.
zejména na Tebe mám jeden amatérský dotaz. Po cca 2 letech jsem se rozhodl dát očistu svému bajku ve vapce. Úspěch zaručen v rámci možností. Dal jsem si záležet, aby voda nenatekla tam, kam nemá. Ale ejhle, cca po km jízdy prd, buch, duc. Problém s elektrikou. Díky Madhovi mám 2 cívky do foroty, ale pouze na jednu z celkem tří to háže jiskru. Bohužel je to zrovna ta, která má toho už dost za sebou.
Jak za použití voltmetru zjistím, co na nich odešlo, resp. zda je alespoň jedna zdravá a chyba je někde mezi ní a židlí? Díky všem.
Re: Cívka
Vem si voltmetr(Multimetr). Odpoj cívku od zapalování a voltmetr(Střídavý rozsah do 200V)připojj-z píše:Tore,
zejména na Tebe mám jeden amatérský dotaz. Po cca 2 letech jsem se rozhodl dát očistu svému bajku ve vapce. Úspěch zaručen v rámci možností. Dal jsem si záležet, aby voda nenatekla tam, kam nemá. Ale ejhle, cca po km jízdy prd, buch, duc. Problém s elektrikou. Díky Madhovi mám 2 cívky do foroty, ale pouze na jednu z celkem tří to háže jiskru. Bohužel je to zrovna ta, která má toho už dost za sebou.
Jak za použití voltmetru zjistím, co na nich odešlo, resp. zda je alespoň jedna zdravá a chyba je někde mezi ní a židlí? Díky všem.
na modrý a černý.Sešlápni pedál jako na start(kolo je na stojánku).Voltmetr musí ukázat něco
kolem 60 V.Nejlepší je použít ručičkové měřidlo(má setrvačnost a uvidíš to).Ohmetrem změř
ohmickou hodnotu cívky.Odpor musí být kolem 350 ohmů.Když ohmická hodnota bude jiná,
je tam mezizávitový zkrat.Někdy se to ohmicky liší velmi málo.Takřka neměřitelně.
.Používá se na to jiná (Rezonanční)metoda.Ta je, ale nad rámec laického postupu.
Tak asi tak pro laboraci.Na cestách používám průchozí kontrolní voltmetr na zjištění poruchy.Tor.
- Přílohy
-
- DSCN1271.JPG (103.39 KiB) Zobrazeno 27396 x
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 728
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Cívka
S tím testem se startem je to komplikovanější, jak mám ten ruční startér, zabere test víc času na přípravu A k tomu ta zdravá cívka je už zapojena do voděodolné formy, kterou se mi asi nebude chtít rozebírat.
Přes odpory - jedna má těch 345, ta druhá asi taky, ale přijde mi, že to chvilku trvá (konverguje shora).
Přes odpory - jedna má těch 345, ta druhá asi taky, ale přijde mi, že to chvilku trvá (konverguje shora).
Re: Cívka
[quote="j-z"]S tím testem se startem je to komplikovanější, jak mám ten ruční startér, zabere test víc času na přípravu A k tomu ta zdravá cívka je už zapojena do voděodolné formy, kterou se mi asi nebude chtít rozebírat.
Přes odpory - jedna má těch 345, ta druhá asi taky, ale přijde mi, že to chvilku trvá (konverguje shora).
Přes odpory - jedna má těch 345, ta druhá asi taky, ale přijde mi, že to chvilku trvá (konverguje shora).
Re: Cívka
Rozumim.Zapomněl jsem na ten starter.To ale nevadí.Stačí si poznamenat hodnoty dobré cívky.Tor158 píše:j-z píše:S tím testem se startem je to komplikovanější, jak mám ten ruční startér, zabere test víc času na přípravu A k tomu ta zdravá cívka je už zapojena do voděodolné formy, kterou se mi asi nebude chtít rozebírat.
Přes odpory - jedna má těch 345, ta druhá asi taky, ale přijde mi, že to chvilku trvá (konverguje shora).
Zatahnout starterem/změřit a vyměnit za cívku podezřelou.Porovnávací metoda.Já mám na to rotační nebo
statický tester.To je ale nad rámec této diskuze.Je to na samostatnou kapitolu V CDI nebo MAG.Tor.
Re: Cívka
Demontovanou cívku mužeme změřit i takto.Opatříme si trafo 220/24V.Asi tak 50 -100VA.
Připojíme k testeru a odečteme napětí na voltmetru.Připojíme podezřelou cívku a odečteme
hodnotu.Pokud je vyšší je tam mezizávitový zkrat.Pokud je nižší je cívka polopřerušená
nebo je tam magnetický zkrat.Jestli je hodnota stejná ,měla by být dobrá.Potom vyzkoušíme
jak bylo výše popsáno.Tor.
Připojíme k testeru a odečteme napětí na voltmetru.Připojíme podezřelou cívku a odečteme
hodnotu.Pokud je vyšší je tam mezizávitový zkrat.Pokud je nižší je cívka polopřerušená
nebo je tam magnetický zkrat.Jestli je hodnota stejná ,měla by být dobrá.Potom vyzkoušíme
jak bylo výše popsáno.Tor.
Re: Cívka
Čus,tak dnes jsem chtěl vyzkoušet zapojit světlo na bílý kabel dle návodu a ejhle šlo to do skratu motor zhasl nešla jiskra.Podle mě soudruzi z číny prohodily barvy kabelů bílý by měl být dole.Na bílém jsem měřil asi 48V.
Koupil jsem 12V250mA žárovky jiné neměly vydrží to?Můžete mrknout a poradit?
Moje cívka
Myslím,že by stačilo prohodit kabely a bylo by to OK.
Koupil jsem 12V250mA žárovky jiné neměly vydrží to?Můžete mrknout a poradit?
Moje cívka
Myslím,že by stačilo prohodit kabely a bylo by to OK.
Re: Cívka
Já si myslím, že to Ti Tvoji soudruzi neprohodili.Změř si bílý proti zemi(černý) ohmetrem.Drtikol píše:Čus,tak dnes jsem chtěl vyzkoušet zapojit světlo na bílý kabel dle návodu a ejhle šlo to do skratu motor zhasl nešla jiskra.Podle mě soudruzi z číny prohodily barvy kabelů bílý by měl být dole.Na bílém jsem měřil asi 48V.
Koupil jsem 12V250mA žárovky jiné neměly vydrží to?Můžete mrknout a poradit?
Moje cívka
Myslím,že by stačilo prohodit kabely a bylo by to OK.
Bude to mít asi 2,2-2,5 ohmu,Modrý 350 ohmu.Když budeš zatěžovat bílý -bude padat
napětí na zapalovacím modrém.Tím pujde do háje zápal a i předstih.Obě cívky
jsou na společném magnetickém obvodu a tak se ovlivňují.Tor.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 728
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Cívka
Jen pro zajímavost - dostal se mi do ruky Sunway 48, model 2015 - bílý vývod na světlo již postrádá definitivně. Podobně již cívka nemá to napájené ukostření. Samozřejmě, že tomu návod vůbec neodpovídá (popisuje barvy vodičů, které tam nejsou).Drtikol píše:Čus,tak dnes jsem chtěl vyzkoušet zapojit světlo na bílý kabel dle návodu a ejhle šlo to do skratu motor zhasl nešla jiskra.Podle mě soudruzi z číny prohodily barvy kabelů bílý by měl být dole.Na bílém jsem měřil asi 48V.
Koupil jsem 12V250mA žárovky jiné neměly vydrží to?Můžete mrknout a poradit?
Moje cívka
Myslím,že by stačilo prohodit kabely a bylo by to OK.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 728
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Cívka
Ahojte mám taký problém že motor nechce ist do otáčok a nevytiahne ani kopiec s ktorým pred tým nemal problém jednu príčinu som odstránil a ta bola že medzi blokmi prefukovalo výfukové plyny tak som dal druhé tesnenie motor začal tahat ale semtam ako som písal prestane a ked mu zašlápnem tak zmení zvuk do kopca a tahá je to záhada ..ešte som zistil že na druhom motore je magneto za rovno cievku a na tomto čo blbne trči von teda nie je za rovno cievku preto ma napadlo či tuto chybu nesposobuje elektrina aj ked už som dal ine CDI cievku ,sviečku aj magneto a prečistil karburátor no na druhý motor to nemá ..má niekto tiež také problémy ?
Re: Cívka
Teda pánové, přiznám se, že se ten text nedá vůbec číst. Chtělo by to občas používat čárky a tečky.peter píše:Ahojte mám taký problém že motor nechce ist do otáčok a nevytiahne ani kopiec s ktorým pred tým nemal problém jednu príčinu som odstránil a ta bola že medzi blokmi prefukovalo výfukové plyny tak som dal druhé tesnenie motor začal tahat ale semtam ako som písal prestane a ked mu zašlápnem tak zmení zvuk do kopca a tahá je to záhada ..ešte som zistil že na druhom motore je magneto za rovno cievku a na tomto čo blbne trči von teda nie je za rovno cievku preto ma napadlo či tuto chybu nesposobuje elektrina aj ked už som dal ine CDI cievku ,sviečku aj magneto a prečistil karburátor no na druhý motor to nemá ..má niekto tiež také problémy ?
Re: Cívka
Mám s tim šílený problémy black horse 80ccm najeto 700 po 400 odešla první teď odchází další po výměně problem zmizel na chvilku a to sem měnil i to kolečko s lepším předstihem padají otáčky dusi se a je cítit ze svicka nehazi jak by mela úplně stejně jako předtím rada at nekupuju co 300 km novy magneto jiná jezdí super sem fakt spokojen i výkon super jen tohle jeden a ten sám problem do kola
Re: Cívka
Ahoj, řeším problém s jiskrou. Zničeho nic přestala svíčka házet. Zkoušel sem i druhou CDI + cívku, ale nic. Zeptám se na ten drátek co je chycen očkem k cívce, já ho tam nemám, a mám místo bílého drátu rovnou spojený spoj. Jak tu je někde vidět na fotce už. Nějaká rada ? Dík
Re: Cívka
Máš dvě sady cívka magneta (stator v motoru) + CDI (černá krabička s kabelem ke svíčce)? Nebo jak tomu rozumět?
Zkoušel jsi je i navzájem prohazovat?
Madhu
Zkoušel jsi je i navzájem prohazovat?
Madhu
Re: Cívka
Jsem si koupil nový motor firestorm 100cc(yd 100) za 2700kč ,samotný motor protože mám vše z padesátkové sady ale z motoru jsou tři vodiče .Černý ( kostra)červený (místo modrého) a bílý ( osvětlení) jenže moje padesátka má jen modrý a černý . na webu psal k motoru prodejce že je to 12 voltové.Můžu to zapojit k cd jednotce ?červený místo modrého? jednotky cd s černým a červeným vodičem mají větší vynutí a dávaj větší jiskru. jenže já mám tří vodiče a nenašel jsem schéma .originální cd jednotky k yd 100cc mají červený a černý vodič a také červený vysokonapětový kabel ke svíčce. musík koupit je originál k tomuto a nebo stačí původní 6volt?,,,,
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: pon 05. říj 2020 11:18:06
Re: Cívka
Zdravím, ten bílý drát je připájen na stejný konec cívky jako modrý, já svůj odřízl, ničemu to nevadí
Re: Cívka
Vážení dostal se mi do rukou zubožený stav motokola, ten dobrák jezdil bez výfuku, protože mu upadl a následně to přestalo dávat jiskru. No prostě P_ _ _ e Výfuk je třeba každopádně kotvit, nějak a někam. Určitě ho nenechávejte jenom chycený za válec 2 x M6 Ale o tom tady není řeč. A teď k zapalování. To jsem se rozhodl nahradit celé. Šel jsem na jistotu zakoupením celé sady Super Charge CDI Power Spark Combo
Cena dnes 11.6.2023 790,- Kč Potřebujete získat opravdu silnou jiskru na kontaktech vaší zapalovací svíčky. Tato CDI jednotka v kombinaci s novou budící cívkou magnetoelektrického zapalování splňuje přesně tyto požadavky. To říká prodejce a já mohu jenom potvrdit a doporučit. Motor šlape jako za mlada, ve všech otáčkách. Šlo o motor 80ccm. Takže za mne pochvala, už při prošlápnutí na prázdno na vymontované svíčce nádherná jiskra i při větší mezeře kontaktů na svíčce. Takže jednoznačně jsem spokojen. Toto zapalování jsem zakoupil na
e-dárky.eu Došlo hned druhý den po objednání , nou problém. Dokonce cívka na magnetu má dvě vinutí. Druhá cívka může napájet osvětlení, ale to jsem nezapojoval. No a teď negativa jelikož se jedná podle mne o zapalovací soustavu určenou asi hlavně pro sekačky a jiné stroje tak cívky nemají uchycení k rámu kola. Takže jsem to řešil jednoduše zdrhovací elektropáskou Žádná krása ale i to by se dalo vyřešit lepší.Např výrobou třmenu z kovu či plastu. Závěr. jsem spokojen. Ještě se pokusím připojit foto náhledy Trutnovák
Tak bohužel ho tam nemohu dostat.
Cena dnes 11.6.2023 790,- Kč Potřebujete získat opravdu silnou jiskru na kontaktech vaší zapalovací svíčky. Tato CDI jednotka v kombinaci s novou budící cívkou magnetoelektrického zapalování splňuje přesně tyto požadavky. To říká prodejce a já mohu jenom potvrdit a doporučit. Motor šlape jako za mlada, ve všech otáčkách. Šlo o motor 80ccm. Takže za mne pochvala, už při prošlápnutí na prázdno na vymontované svíčce nádherná jiskra i při větší mezeře kontaktů na svíčce. Takže jednoznačně jsem spokojen. Toto zapalování jsem zakoupil na
e-dárky.eu Došlo hned druhý den po objednání , nou problém. Dokonce cívka na magnetu má dvě vinutí. Druhá cívka může napájet osvětlení, ale to jsem nezapojoval. No a teď negativa jelikož se jedná podle mne o zapalovací soustavu určenou asi hlavně pro sekačky a jiné stroje tak cívky nemají uchycení k rámu kola. Takže jsem to řešil jednoduše zdrhovací elektropáskou Žádná krása ale i to by se dalo vyřešit lepší.Např výrobou třmenu z kovu či plastu. Závěr. jsem spokojen. Ještě se pokusím připojit foto náhledy Trutnovák
Tak bohužel ho tam nemohu dostat.
Re: Cívka
zdravim chlapi. mam motor phantom 85 a po G.O motor nechce naskocit teda vobec nedava iskru. skusal som snad 3 cdi moduly a stale nic. magneto dava cca 18-21v. netusite kde je problem? diky. motor pred g.o startoval ako hodinky.