Magneto
Moderátor: j-z
Re: Magneto
Ahojte motokolaři, drážka na rotoru má být pootočená ve směru hodinových ručiček nebo naopak?
Díky.
Díky.
Re: Magneto
Ve směru hodinových ručiček.Jinak je rohozeno časování.Tor.Abiczek píše:Ahojte motokolaři, drážka na rotoru má být pootočená ve směru hodinových ručiček nebo naopak?
Díky.
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: pon 25. črc 2016 20:20:42
Re: Magneto
Zdravím komunitu .
Úplně čerstvě jsem nainstaloval Sunway 60ccm.
Motor běžel na volnoběh docela normálně, ale při přidání plynu se dusil. Shodil jsem jehlu zcela dolů, ještě horší. Tedy nyní jehla nahoře. Na volnoběh dobrý, nechce do otáček, a jakoby koktá. .
Trysku jsem nenašel, nevím. .
Ještě mě napadl předstih !
Najeto cca 12km.
Můžete mi prosím někdo poradit ?
Úplně čerstvě jsem nainstaloval Sunway 60ccm.
Motor běžel na volnoběh docela normálně, ale při přidání plynu se dusil. Shodil jsem jehlu zcela dolů, ještě horší. Tedy nyní jehla nahoře. Na volnoběh dobrý, nechce do otáček, a jakoby koktá. .
Trysku jsem nenašel, nevím. .
Ještě mě napadl předstih !
Najeto cca 12km.
Můžete mi prosím někdo poradit ?
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 728
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Magneto
Nepodfukuje to někde? Co znamená "nenašel trysku"? Je to ta mosazná dírkatá věc, když rozebereš plovákovku.
Jaká je svíčka-černá, mastná?
Jaká je svíčka-černá, mastná?
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: pon 25. črc 2016 20:20:42
Re: Magneto
Trysku jsem už našel. . Svíčka je mokrá. Jehlu
Jsem dal do všech poloh - nic.
Na trysce není označení velikosti. Nevíte prosím, kde se
Dají koupit? Doporučení velikosti ? Koupil bych třeba tři
a vyzkoušel.
Děkuji za rady. M.
Jsem dal do všech poloh - nic.
Na trysce není označení velikosti. Nevíte prosím, kde se
Dají koupit? Doporučení velikosti ? Koupil bych třeba tři
a vyzkoušel.
Děkuji za rady. M.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 728
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Magneto
Koukni na tento příspěvek: viewtopic.php?f=27&t=81&p=692&hilit=dellorto#p732martinnovacek píše:Trysku jsem už našel. . Svíčka je mokrá. Jehlu
Jsem dal do všech poloh - nic.
Na trysce není označení velikosti. Nevíte prosím, kde se
Dají koupit? Doporučení velikosti ? Koupil bych třeba tři
a vyzkoušel.
Děkuji za rady. M.
Já jsem s tím taky laboroval, kupoval jsem 56,58 a 60 (M5), nakonec jsem zjistil, že chyba byla jinde (palivová cesta). Pokud tam přesto budeš něco kupovat, doporučuji lepší palivový filtr, který byl právě důvodem mé závady (papír se rozpadal a ucpával kohout na karbu).
Re: Magneto
navinul som pár závitov okolo 215z, drát o.45, da to približne 4v,podla otáčok,usmernil a vyfiltroval,470mf 10v,svietidla som upravil na každú letku, jeden odpor 150ohm až 200,podla volt pri otáčkach meral som ručičkovým.
- Přílohy
-
- moto3.jpg (233.75 KiB) Zobrazeno 22027 x
-
- svetlo.jpg (182.72 KiB) Zobrazeno 22027 x
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: pon 25. črc 2016 20:20:42
Re: Magneto
Tak podfukoval . . Tam kde přes těsnění doléhá válec na tělo motoru byl rozdíl 6 desítek./viz foto / Vybrousil jsem píst v místě pro sání. Objednal jsem trysky.
Výrazně se to zlepšilo, ještě ty trysky. . .
Děkuji všem za rady . . .
Fotky se nenahrály, i když jsem je komprimoval. .
Utěsnil jsem sání karburátoru, propíchal filtr sání, zítra dorazí osm 8 trysek, tedy jsem nadrženej jak mladej kluk !
Výrazně se to zlepšilo, ještě ty trysky. . .
Děkuji všem za rady . . .
Fotky se nenahrály, i když jsem je komprimoval. .
Utěsnil jsem sání karburátoru, propíchal filtr sání, zítra dorazí osm 8 trysek, tedy jsem nadrženej jak mladej kluk !
Re: Magneto
Ta vrtulka je taky dobrej nápad.Udělal bych to trochu jinak(aby se tlačil vzduch přes magneto)
Nápad dobrý.Tor.
Nápad dobrý.Tor.
Re: Magneto
Chtěl bych ale upozornit na skutečnost,že odběr z magneta pro jiný spotřebič posouvá
předstih dozadu.Viz Elektroporadna.Tor.
předstih dozadu.Viz Elektroporadna.Tor.
-
- Příspěvky: 103
- Registrován: čtv 04. srp 2016 2:19:54
Re: Magneto
Ano, posouvají a proto všichni, kdo si namontují druhou cívku pro osvětlení nemají funkční motor. Tore, škoda jen, že to všem jezdí i s druhou cívkou.
Re: Magneto
Ty nevíš proč se posouvá, tak blafeš nesmysly.Tady jseš taky uplně mimo a jenom zlostně Spamuješ.
Vůbec nevíš o co jde.Máš tendenční názory a záměrně vytrhuješ věci z kontextu.Patříš uplně někam
jinam.A neotravuj zdejší komunitu.Nic jsi zatím neukázal.Jenom se někde plížíš pod stoly a bojíš se
k motokolařům přihlásit.Ono by to asi s Tebou špatně dopadlo.Viz.BO-TO.
Vůbec nevíš o co jde.Máš tendenční názory a záměrně vytrhuješ věci z kontextu.Patříš uplně někam
jinam.A neotravuj zdejší komunitu.Nic jsi zatím neukázal.Jenom se někde plížíš pod stoly a bojíš se
k motokolařům přihlásit.Ono by to asi s Tebou špatně dopadlo.Viz.BO-TO.
Re: Magneto
Zdravím - jsem mechanik, ne elektrikář - poraďte mi
Co se stane, když namontuju rotor magneta obráceně (vnitřní stranou ven)?
Díky, H.
Co se stane, když namontuju rotor magneta obráceně (vnitřní stranou ven)?
Díky, H.
-
- Příspěvky: 489
- Registrován: stř 22. dub 2015 12:11:54
- Fotky: http://www.moto-kola.estranky.cz/
- Kontaktovat uživatele:
Re: Magneto
..to máš těžký TORE ........NĚKDO SE NEPOUČÍ .....ať si to pro zkoušku namontuje a uvidí sám !!! Jaro se blíží přeji všem mnoho kilometrů bez závad !!!!!!!!!!!Tor158 píše: ↑pát 02. zář 2016 12:55:15 Ty nevíš proč se posouvá, tak blafeš nesmysly.Tady jseš taky uplně mimo a jenom zlostně Spamuješ.
Vůbec nevíš o co jde.Máš tendenční názory a záměrně vytrhuješ věci z kontextu.Patříš uplně někam
jinam.A neotravuj zdejší komunitu.Nic jsi zatím neukázal.Jenom se někde plížíš pod stoly a bojíš se
k motokolařům přihlásit.Ono by to asi s Tebou špatně dopadlo.Viz.BO-TO.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 728
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Magneto
Vypínač
Je třeba se vrátit k vypínání zapalování- vypínačem.
Na obrázku č.1 je klasické zapojení magneta.Zapojení
se zkratuje spínačem STOP a tím se zkratuje vinutí magneta.
Napětí na spínači je tedy nulové a tím zcela bezpečné.
Na obrázku č.2 je zapojení s vypínačem.Co se stane??Magneto
se při odepnutí od CDI odlehčí a tím na něm prudce vyskočí napětí.
Na vypínači tak máte na jednom drátu až 450v střídavého napětí.
(proti kostře kola).Stačí zpocené ruce a trochu vlhkosti.Dostanete
RÁNU do prstu- přes pravou ruku- do srdce - do levé ruky a na brzdové
nebo spojkové páky.Kdo je slabší, TAK JE MRTVEJ.To je jeden aspekt.
BEZPEČNOST.Proto je to tlačítko zkratovací.!! Druhý aspekt je-
spolehlivé zničení cívky vysokým napětím.Propálí se mezi sebou
závity.A proč. No protože nevydrží izolační stav cívky.
Jaké je řešení,
Na obrázku č.3 ,je do obvodu zařazen ochranný odpor R1.Magneto tak
bude pracovat do zátěže a jeho proud bude omezen.Na tlačítku bude
nulové napětí a civka bude ochráněna.Odpor se nastaví tak aby motor
zhasínal.Jak prosté,že.Tor.
Je třeba se vrátit k vypínání zapalování- vypínačem.
Na obrázku č.1 je klasické zapojení magneta.Zapojení
se zkratuje spínačem STOP a tím se zkratuje vinutí magneta.
Napětí na spínači je tedy nulové a tím zcela bezpečné.
Na obrázku č.2 je zapojení s vypínačem.Co se stane??Magneto
se při odepnutí od CDI odlehčí a tím na něm prudce vyskočí napětí.
Na vypínači tak máte na jednom drátu až 450v střídavého napětí.
(proti kostře kola).Stačí zpocené ruce a trochu vlhkosti.Dostanete
RÁNU do prstu- přes pravou ruku- do srdce - do levé ruky a na brzdové
nebo spojkové páky.Kdo je slabší, TAK JE MRTVEJ.To je jeden aspekt.
BEZPEČNOST.Proto je to tlačítko zkratovací.!! Druhý aspekt je-
spolehlivé zničení cívky vysokým napětím.Propálí se mezi sebou
závity.A proč. No protože nevydrží izolační stav cívky.
Jaké je řešení,
Na obrázku č.3 ,je do obvodu zařazen ochranný odpor R1.Magneto tak
bude pracovat do zátěže a jeho proud bude omezen.Na tlačítku bude
nulové napětí a civka bude ochráněna.Odpor se nastaví tak aby motor
zhasínal.Jak prosté,že.Tor.
- Přílohy
-
- Instalace.jpg (60.56 KiB) Zobrazeno 19744 x
-
- Instalace – 2.jpg (65.1 KiB) Zobrazeno 19744 x
-
- Instalace – 3.jpg (62.89 KiB) Zobrazeno 19744 x
Re: Magneto
Tý jo a my máme v ohradníku na zvířata 20 000V. Ihned po práci jedu udělat kolem ještě dvojitý plot s ostnatým drátem aby se toho někdo nedotkl. Jinak rána do prstu přes pravou ruku do srdce, potom ještě do levé ruky, kdo je slabší a nemá gumáky tak je mrtvej. Aspekt bezpečnosti vždy na prvním místě. Nebo jak to tedy je?
Re: Magneto
Tak ,samozřejmě bezpečnost je na prvním místě.!!V případě toho ohradníku je
situace trochu jiná.Je konstruován bezpečně.Lépe řečeno je předepsáno jaký
náboj(proud) je schopný dodat do objektu, aby za normálních podmínek nezpůsobil
úraz elektrickým proudem.Opakuji- Za normálních podmínek.Stejně tak, když vylezete
na vagon a dostanete ji z troleje.ČSN demenci prostě neřeší.V ohradníku se používá
stejnosměrné pulzní napětí.U magneta je to střídavé napětí.To je z hlediska nebezpečnosti
daleko větší.Předepsané bezpečné hodnoty ustáleného proudu střídavého jsou 2 miliampéry.
Stejnosměrného 10miliampér.Tlačítko neni dělané do vlhkého nebo mokrého prostředí,
takže muže probíjet.Nikdy Vás nezabije napětí ale proud protékající tělem.S toho
titulu je třeba zacházet ze svým tělovým odporem opatrně.Neměnit třeba žárovku
na kovových schůdkách,v trenýrkách,bez bot atd.To udělá jenom sebevrah.Ubezpečuji
Vás že úraz elektrickým proudem nevypadá opravdu dobře.Tor.
situace trochu jiná.Je konstruován bezpečně.Lépe řečeno je předepsáno jaký
náboj(proud) je schopný dodat do objektu, aby za normálních podmínek nezpůsobil
úraz elektrickým proudem.Opakuji- Za normálních podmínek.Stejně tak, když vylezete
na vagon a dostanete ji z troleje.ČSN demenci prostě neřeší.V ohradníku se používá
stejnosměrné pulzní napětí.U magneta je to střídavé napětí.To je z hlediska nebezpečnosti
daleko větší.Předepsané bezpečné hodnoty ustáleného proudu střídavého jsou 2 miliampéry.
Stejnosměrného 10miliampér.Tlačítko neni dělané do vlhkého nebo mokrého prostředí,
takže muže probíjet.Nikdy Vás nezabije napětí ale proud protékající tělem.S toho
titulu je třeba zacházet ze svým tělovým odporem opatrně.Neměnit třeba žárovku
na kovových schůdkách,v trenýrkách,bez bot atd.To udělá jenom sebevrah.Ubezpečuji
Vás že úraz elektrickým proudem nevypadá opravdu dobře.Tor.
Re: Magneto
Sky Hawk dával ke zhášeči motoru dříve odpor. Nevím jestli 10ohm, ale byl tam.
Protože má Sky Hawk jinak "postavené" magnetozapalování, je možné že to mají pořešené již v tom modulu který je v motoru, z něhož vede vysokonapěťový zapalovací kabel už přímo ke svíčce.
Protože má Sky Hawk jinak "postavené" magnetozapalování, je možné že to mají pořešené již v tom modulu který je v motoru, z něhož vede vysokonapěťový zapalovací kabel už přímo ke svíčce.
Re: Magneto
To nevím, že by dodával nějaký odpor.Je to možné.Hodnota je variabilní.
Dle výkonu magneta.Vzhledem ke skutečnosti, že zapalování je integrované,
může to být vyřešené uvnitř.Problém těchto zapalování je ten ,že když
na něm něco odejde,tak se vyhodí celé a diagnostika závady je komplikovaná.
Vypadá to ale že jsou spolehlivá.Předstih už ale nejde nastavit elektricky.
Kdo má Hawka, tak s Tím už nic neudělá.Prostě,motor pro uživatele.Tor.
Dle výkonu magneta.Vzhledem ke skutečnosti, že zapalování je integrované,
může to být vyřešené uvnitř.Problém těchto zapalování je ten ,že když
na něm něco odejde,tak se vyhodí celé a diagnostika závady je komplikovaná.
Vypadá to ale že jsou spolehlivá.Předstih už ale nejde nastavit elektricky.
Kdo má Hawka, tak s Tím už nic neudělá.Prostě,motor pro uživatele.Tor.
Re: Magneto
jj, fakt v prvních motorech SH byl u tlačítka zhášeče v rukojeti odpor.
Máš pravdu když se něco uvnitř té jednotky zničí můžeš to celé vyhodit, ale stává se to naštěstí velice málo kdy.
Máš pravdu když se něco uvnitř té jednotky zničí můžeš to celé vyhodit, ale stává se to naštěstí velice málo kdy.
Re: Magneto
Jako klubající se problém muže i být vysoká teplota
vysokonapěťové části zapalování.Radši si ji nechám venku.
Součástky jsou tam celkem mizerný.Pro uživatele
je to jedno.Prostě koupí a nic nevymyslí.Určitě jsi si všiml
jací borci se tu nyní vyskytují a na jaký blbosti se ptají.Obchodně
jsi asi spokojen,jinak to je tedy šílený.Tor.
vysokonapěťové části zapalování.Radši si ji nechám venku.
Součástky jsou tam celkem mizerný.Pro uživatele
je to jedno.Prostě koupí a nic nevymyslí.Určitě jsi si všiml
jací borci se tu nyní vyskytují a na jaký blbosti se ptají.Obchodně
jsi asi spokojen,jinak to je tedy šílený.Tor.
Re: Magneto
Jo jasně máš pravdu je to levné čínské zboží, ale ještě že Tě tady máme.
Ano máš pravdu, vím jací "borci" se tu vyskytují a na jaký šílenosti se ptají. Asi jsem pro Tebe jeden z nich. Pokud mohu snažím se jim tedy s dovolením poradit tak, aby tomu fakt rozuměli.
Madhu
Ano máš pravdu, vím jací "borci" se tu vyskytují a na jaký šílenosti se ptají. Asi jsem pro Tebe jeden z nich. Pokud mohu snažím se jim tedy s dovolením poradit tak, aby tomu fakt rozuměli.
Madhu
Re: Magneto
Víš jak to dopadne!Nakonec Tě ti šílení borci obviní žes jim prodal
nelegislativní motor.No konečně k tomu se schyluje .Já bych moc
ironie nesdílel.Za dobrotu na žebrotu.Tor.
nelegislativní motor.No konečně k tomu se schyluje .Já bych moc
ironie nesdílel.Za dobrotu na žebrotu.Tor.
Re: Magneto
Dobry den vlastním trekove motokolo s obsahem 60ccm a jel sem jednou v mírném dešti. A z magneta mi začala odkapavat voda. Nevym jak se tam vzala magneto je na první pohled mokre a nevytvari elektriku . Bide o5 fungovat po vyschnuti nebo budumuset koupit nove .a jak je těžké magneto spravne usadit??? Jsem laik na tyto věci dekuji za odpovedi
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 728
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Magneto
Já jsem už jednu cívku zkratoval wapkou, no, po vyschnutí uvidíš. Příště to chce utěsnit alespoň kabelové průchodky, a vylepšit izolaci drátů.
Re: Magneto
Dobrý den motokolaři, právě jsem koupil velmi levně rok staré motokolo pro přítelkyni a nemůžu přijít na to v čem je problém. Jednoduše nestartuje. Zkoušel jsem měnit svíčku za odskoušenou na mém funkčním motokolu a stále žádná jiskra. Dále jsem měnil CDI za plně funkční, stále žádná jiskra. magneto jsem měřil multimetrem a má 320ohmů, jak je doporučeno. magnet mi přijde silný a točí se jak má. co víc zkusit? Jediné co mě ještě napadá zkusit je výměna magneta.
Re: Magneto
Elektroporadna-cívka/je tam vše popsáno jak postupovat.Tor.OkurRo píše: ↑pát 08. zář 2017 21:26:46 Dobrý den motokolaři, právě jsem koupil velmi levně rok staré motokolo pro přítelkyni a nemůžu přijít na to v čem je problém. Jednoduše nestartuje. Zkoušel jsem měnit svíčku za odskoušenou na mém funkčním motokolu a stále žádná jiskra. Dále jsem měnil CDI za plně funkční, stále žádná jiskra. magneto jsem měřil multimetrem a má 320ohmů, jak je doporučeno. magnet mi přijde silný a točí se jak má. co víc zkusit? Jediné co mě ještě napadá zkusit je výměna magneta.
Re: Magneto
Regulátor PWM.Nebude co regulovat, protože vstupní napětí
bude příliš nízké pro jeho činnost.Takže jenom na záda solární panel.Tor.
bude příliš nízké pro jeho činnost.Takže jenom na záda solární panel.Tor.
Re: Magneto
Prosím Vás , jakou rozměr (průměr má rotor) u motor kitu 80ccm? (Sunway) .
Předem moc děkuji
Předem moc děkuji
Re: Magneto
Zdravím, jaké napětí má dávat magneto u motokola?
Co jsem měřil na svém tak dává cca 30v střídavých.
Ale kolo ne nastartuje, měnil jsem i cívku zapalovaní ale stejně nic jen to vždy škitne a tím to končí. Benzín tam jde svíčka je mokrá, jisrka je taky sice malá ale je výměna svíčky nijak nepomohla. Už si s tím nevím rady. Dík za odpovědi.
Co jsem měřil na svém tak dává cca 30v střídavých.
Ale kolo ne nastartuje, měnil jsem i cívku zapalovaní ale stejně nic jen to vždy škitne a tím to končí. Benzín tam jde svíčka je mokrá, jisrka je taky sice malá ale je výměna svíčky nijak nepomohla. Už si s tím nevím rady. Dík za odpovědi.
Re: Magneto
skús dať magneto naopak, mozno si ho niekedy omylom obratil, mne sa to raz stalo. Dáva to iskru v zlý moment.