od j-z » Po 09. Led 2017 15:03:02
341/2014 Vyhláška o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích
Jedná se o novelu vyhlášky, která ruší původní 341/2002, ale v důsledku se u motokol nic nemění - viz příloha č. 12, písm. C - Technické požadavky na výbavu jízdních kol, potahových vozidel a ručních vozíků, bod 8:
Jízdní kolo může být vybaveno dodatečně pomocným motorkem, jestliže
a) bude nadále zachován původní charakter jízdního kola (podle bodu 1 a 2),
b) pomocný motorek bude přiměřeně plnit podmínky ustanovení § 19 zákona,
c) jeho výkon nepřesáhne 1 kW,
d) v případě použití spalovacího motoru, nebude mít takový motor objem válce nebo válců větší než 50 cm3,
e) maximální konstrukční rychlost nebude vyšší než 25 km.h-1 a
f) montáž pohonného systému - motor, nádrž paliva nebo akumulátor na jízdní kolo si nevyžádá zásah na jeho nosných částech.
Pokud vozidlo splňuje všechny výše uvedené požadavky, považuje se pro potřeby této vyhlášky nadále za jízdní kolo.
23. 3. 2018 - aktualizace příspěvku
Od 1. 1. 2018 vstoupila v platnost vyhláška č. 235/2017 ze dne 27. července 2017, kterou se mění naše vyhláška č. 341/2014 Sb.
Po prostudování aktuálního znění (viz např.
http://www.schroter.cz/predpisy/vyhl341-2014.htm) docházím k závěru, že to podstatné se pro nás naštěstí nemění. Úpravou prošel v oblasti motokol jen v příloze č. 12 části C
bod 10, kde se slova „směrnice 2002/24/ES“ nahradily slovy „přímo použitelného předpisu Evropské unie upravujícího schvalování dvoukolových a tříkolových vozidel a čtyřkolek a dozor nad trhem [12].“. Bod 8 je beze změn.
[b]341/2014 Vyhláška o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích[/b]
Jedná se o novelu vyhlášky, která ruší původní 341/2002, ale v důsledku se u motokol nic nemění - viz příloha č. 12, písm. C - Technické požadavky na výbavu jízdních kol, potahových vozidel a ručních vozíků, bod 8:
[quote]Jízdní kolo může být vybaveno dodatečně pomocným motorkem, jestliže
a) bude nadále zachován původní charakter jízdního kola (podle bodu 1 a 2),
b) pomocný motorek bude přiměřeně plnit podmínky ustanovení § 19 zákona,
c) jeho výkon nepřesáhne 1 kW,
d) v případě použití spalovacího motoru, nebude mít takový motor objem válce nebo válců větší než 50 cm3,
e) maximální konstrukční rychlost nebude vyšší než 25 km.h-1 a
f) montáž pohonného systému - motor, nádrž paliva nebo akumulátor na jízdní kolo si nevyžádá zásah na jeho nosných částech.
Pokud vozidlo splňuje všechny výše uvedené požadavky, považuje se pro potřeby této vyhlášky nadále za jízdní kolo.[/quote]
[b]23. 3. 2018 - aktualizace příspěvku[/b]
Od 1. 1. 2018 vstoupila v platnost vyhláška č. 235/2017 ze dne 27. července 2017, kterou se mění naše vyhláška č. 341/2014 Sb.
Po prostudování aktuálního znění (viz např. http://www.schroter.cz/predpisy/vyhl341-2014.htm) docházím k závěru, že to podstatné se pro nás naštěstí nemění. Úpravou prošel v oblasti motokol jen v příloze č. 12 části C[b] bod 10[/b], kde se slova „směrnice 2002/24/ES“ nahradily slovy „přímo použitelného předpisu Evropské unie upravujícího schvalování dvoukolových a tříkolových vozidel a čtyřkolek a dozor nad trhem [12].“. Bod 8 je beze změn.