Suchá skříň primáru na mokro

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Suchá skříň primáru na mokro

Re: Suchá skříň primáru na mokro

od Kus5 » sob 30. kvě 2020 12:21:32

Moc si ten "olej" chválím, mám pocit, že je hlučnost výrazně snesitelnější.

Re: Suchá skříň primáru na mokro

od Kus5 » stř 27. kvě 2020 8:13:50

Re: Suchá skříň primáru na mokro

od Kus5 » stř 27. kvě 2020 8:09:34

https://www.zbozi.cz/vyrobek/olej-na-re ... ane-400ml/
Blbě se zkopíroval odkaz

Re: Suchá skříň primáru na mokro

od Kus5 » stř 27. kvě 2020 8:05:52

Na mazání ozubených kol a řetězů se mi osvědčil např. tento olej:
https://www.zbozi.cz/vyrobek/olej-na-re ... ane-400ml/
Na zubech vytvří povlak, sníží se hlučnost. Nasříkal jsem opakovaně na odmaštěné zuby.

Re: Suchá skříň primáru na mokro

od Ivo Paulík » pon 19. lis 2018 18:52:23

p323 píše:
pát 16. lis 2018 4:13:47
Ivo Paulík píše:
pon 12. lis 2018 18:57:02
Přátelé, mám tu radost vám oznámit, že to po pár týdnech zkoušení funguje dokonce líp, než jsem čekal. Hluk o polovinu menší, všechno značně kultivovanější, nic nikam neteče, i když jsem samozřejmě víko musel dát na silikon. Lamela má náznak klouzání jen na plný plyn a v největším momentu, jinak ne (ale vážím 70 kg, to jo), takže prakticky neklouže. Jestli se mi někdy bude chtít, vyměnim ty lamely za korek, ale zatím to není potřeba. Docela mě udivuje, že čínský konstruktér-kopírovač měl za to, že na tak křivém ozubení s následnou hromadou kovových třísek na dně skříně to nebude vadit třeba tomu oběžnému ložisku na spojce. Magnet na dně v oleji je podle mne o hodně lepší řešení než hlučná suchá skříň plná šmelce :-)
Co jsi tam dal za olej? Já tam zkoušel převodák PP7 a klouzalo to okamžitě🙂
Dal jsem tam PP90

Re: Suchá skříň primáru na mokro

od Madhu » pon 19. lis 2018 10:48:10

Ano, proto jsem psal že lamely ve spojce "By Ivo Paulík" nekloužou možná proto, že jsou použitým olejem naleptané. Gufera mají pro vhodnost použití vždy nějakou tepelnou, mechanickou a chemickou odolnost a jsou zaručeně z jiného materiálu než zmiňované lamely (většinou se udává NBR). Není olej jako olej a stejně tak simering jako simering. Musíš používat simering s odolností vůči syntetickým olejům :)
Madhu

Re: Suchá skříň primáru na mokro

od p323 » ned 18. lis 2018 20:38:39

Ono není olej jako olej. Třeba plná syntetika ti může klidně rozežrat simering narozdíl od minerálního PP7.

Re: Suchá skříň primáru na mokro

od Madhu » pát 16. lis 2018 17:23:24

Olej klouže, proto se s ním maže. Korek se v té síle a uchycení současných lamel normálně rozdrolí. Podívej se na nějakou starou dobře zašpuntovanou lahev s korkovým špuntem a porovnej jeho průměr v hrdle a venku.
Madhu

Re: Suchá skříň primáru na mokro

od p323 » pát 16. lis 2018 4:13:47

Ivo Paulík píše:
pon 12. lis 2018 18:57:02
Přátelé, mám tu radost vám oznámit, že to po pár týdnech zkoušení funguje dokonce líp, než jsem čekal. Hluk o polovinu menší, všechno značně kultivovanější, nic nikam neteče, i když jsem samozřejmě víko musel dát na silikon. Lamela má náznak klouzání jen na plný plyn a v největším momentu, jinak ne (ale vážím 70 kg, to jo), takže prakticky neklouže. Jestli se mi někdy bude chtít, vyměnim ty lamely za korek, ale zatím to není potřeba. Docela mě udivuje, že čínský konstruktér-kopírovač měl za to, že na tak křivém ozubení s následnou hromadou kovových třísek na dně skříně to nebude vadit třeba tomu oběžnému ložisku na spojce. Magnet na dně v oleji je podle mne o hodně lepší řešení než hlučná suchá skříň plná šmelce :-)
Co jsi tam dal za olej? Já tam zkoušel převodák PP7 a klouzalo to okamžitě🙂

Re: Suchá skříň primáru na mokro

od Ivo Paulík » pon 12. lis 2018 18:57:02

Přátelé, mám tu radost vám oznámit, že to po pár týdnech zkoušení funguje dokonce líp, než jsem čekal. Hluk o polovinu menší, všechno značně kultivovanější, nic nikam neteče, i když jsem samozřejmě víko musel dát na silikon. Lamela má náznak klouzání jen na plný plyn a v největším momentu, jinak ne (ale vážím 70 kg, to jo), takže prakticky neklouže. Jestli se mi někdy bude chtít, vyměnim ty lamely za korek, ale zatím to není potřeba. Docela mě udivuje, že čínský konstruktér-kopírovač měl za to, že na tak křivém ozubení s následnou hromadou kovových třísek na dně skříně to nebude vadit třeba tomu oběžnému ložisku na spojce. Magnet na dně v oleji je podle mne o hodně lepší řešení než hlučná suchá skříň plná šmelce :-)

Re: Suchá skříň primáru na mokro

od Madhu » stř 07. lis 2018 14:07:58

Překvapuje mě jen, že ty lamely nekloužou asi je ten olej trochu naleptal. Jinak, nestačilo by namazat to šikmé ozubení a to středové ložisko unašeče, než z toho udělat olejové brouzdaliště?
Madhu

Re: Suchá skříň primáru na mokro

od Ivo Paulík » úte 30. říj 2018 16:19:53

Děkuju hlavně Torovi na podnětné odezvy :-). Pro ostatní mám dobrou zprávu po předběžném vyzkoušení s hustým převodovým olejem v 1 cm na dně, nalévacím šroubem a malým odvzdušňovacím otvorem v karteru: jede to a potichu! Klouzání spojky s původními lamelami je na hraně jo/ne, takže korek by mohl zabrat, hluk o 50% menší a hlavně, odstranil se největší problém: Primární ozubení je evidentně dřív opracované a pak až kalené, takže neuvěřitelně křivé, a všechen ten oděr nasucho jde zpátky do převodů a velkého oběžného ložiska na spojce. To není, protože se dá na šroub (nebo jinam) dát magnet a budete se divit, co ně něm po pár kilometrech najdete. Chápu, že originál provedení asi fungovalo, ale snad nikoho tehdy nenapadlo dřív levně obrábět a pak kalit s tím, že to bude dobře fungovat. Až to víc odzkouším, napíšu, zatím lepší posun, než jsem čekal. (samozřejmě prosakování oleje do bloku je úplně fuk, do kliky je to bezpředmětná věc a kolem druhého hřídele hustý olej jen ve výšce 1 cm je téma prosakování přes gufero jen pro Tora :-)

Re: Suchá skříň primáru na mokro

od Tor158 » ned 14. říj 2018 22:09:53

Je to od začátku blbost- autora příspěvku který o tom nic neví.Tor. 8-)

Re: Suchá skříň primáru na mokro

od p323 » čtv 11. říj 2018 19:26:02

Tam kde je tyčka, vyseknout přesnej filcovej kroužek. Na ložisko tmel na těsnění motoru. Muselelo by se to zkusit jak moc to bude propouštět, ale s tímhle přítlačným kotoučem je to všechno stejně zbytečný..

Re: Suchá skříň primáru na mokro

od Tor158 » čtv 11. říj 2018 10:39:03

Simering je stará věc a tento motor není na to dělán.Jak by jste tam ten simering
dali :o .Mimochodem, tam kde je ve spojce olej, je vše na simeringu.Ten filc
je jenom nějaké provizorní řešení.Jak by jste ho tam dostali?Je to blbost!
I když budete mít málo oleje, tak se to rozstřikem dostane ven.Utěsnit to
nejde.Tor. :shock:
Přílohy
376.JPG

Re: Suchá skříň primáru na mokro

od p323 » čtv 11. říj 2018 9:41:59

Tor158 píše:
stř 10. říj 2018 21:15:10
:shock: Jak to borci chcete utěsnit na spojkovém ložisku a duté hřídeli spojky.Nechápu,
že někdo řeší lamely a přítlak a přitom mu olej uniká do karteru.Je možné jsou zde takoví
lidi které to nenapadne.Opékejte buřty.Tor. :shock:
Slyšel si už někdy o filcu? Dřiv když nebyl simerink tak se to běžně použivalo. Oleje by se dalo jen tak ke dnu.

Re: Suchá skříň primáru na mokro

od Tor158 » stř 10. říj 2018 21:15:10

:shock: Jak to borci chcete utěsnit na spojkovém ložisku a duté hřídeli spojky.Nechápu,
že někdo řeší lamely a přítlak a přitom mu olej uniká do karteru.Je možné jsou zde takoví
lidi které to nenapadne.Opékejte buřty.Tor. :shock:

Re: Suchá skříň primáru na mokro

od j-z » pát 05. říj 2018 20:53:55

Za sebe bych řekl, že kitová spojka životností odpovídá zbytku motoru. A hluk bych řešil spíš na přívodu vzduchu, a hlavně jiným vejfukem.

Re: Suchá skříň primáru na mokro

od p323 » pát 05. říj 2018 12:26:30

romi píše:
pát 05. říj 2018 9:50:10
Ivo píše:
pát 05. říj 2018 9:27:24
Díky, to vypadá dobře i kdyby jako jakákoliv náhrada. Až budu mít ty korky nebo co to je, prostě to zkusím upravit na olej a buď to půjde, nebo nepůjde a vyměním zpátky za nové/suché a pojede to dál nasucho :-)
Korkové lamely si vyrobíš sám. Jak.... koupíš obyčejné špunty )zátky). Nařežeš na požadovanou velikost , plus nějaký přídavek. Lamely dáš vařit do hrnce s vodou. po vaření budou měkké a půjdou dobře zasunout do okének. Počkáš do druhého dne a na smirkovém plátnu zbrousíš osazenou spojku na patřičnou sílu.. Při výrobě používej vlastní mozek, já ti pišu pouze jak na to. Není to přesný výrobní postup..
Tak jsem to jen tak ze srandy zkusil s těmi hnědejma lamelama. A samozřejmě, že to prokluzovalo😀. Nejsem si jist jestli by to ten přítlačnej udržel i kdyby tam byly lamely z korku.. Spíš asi ne.. U motorek se spojkou v oleji jsou na korcích hladké plechy. Tenhle náš přítlačnej má vroubkování..

Re: Suchá skříň primáru na mokro

od romi » pát 05. říj 2018 9:50:10

:D

Re: Suchá skříň primáru na mokro

od Ivo » pát 05. říj 2018 9:27:24

Díky, to vypadá dobře i kdyby jako jakákoliv náhrada. Až budu mít ty korky nebo co to je, prostě to zkusím upravit na olej a buď to půjde, nebo nepůjde a vyměním zpátky za nové/suché a pojede to dál nasucho :-)

Re: Suchá skříň primáru na mokro

od p323 » stř 03. říj 2018 23:30:00

Ivo píše:
úte 02. říj 2018 20:54:49
Díky za odezvy a podněty. Jaká že ty "světlehněné" lamely jsou zač? Náhradní nebo které konkrétně? Taky myslím, že dobrá lamela při té síle, kterou vyžaduje na páčce, by to mohla udržet i v oleji. A myslím, že primár v oleji by byl posun motoru o hodně dopředu, tohle vidím jako jeho slabé místo.
Můž jen doporučit. A možná by to udrželi i s olejem...
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 2362091976

Re: Suchá skříň primáru na mokro

od romi » stř 03. říj 2018 7:22:36

:shock:

Re: Suchá skříň primáru na mokro

od Ivo » úte 02. říj 2018 20:54:49

Díky za odezvy a podněty. Jaká že ty "světlehněné" lamely jsou zač? Náhradní nebo které konkrétně? Taky myslím, že dobrá lamela při té síle, kterou vyžaduje na páčce, by to mohla udržet i v oleji. A myslím, že primár v oleji by byl posun motoru o hodně dopředu, tohle vidím jako jeho slabé místo.

Re: Suchá skříň primáru na mokro

od jirka » pon 01. říj 2018 15:21:11

Stadak ma asi taky jednu lamelu dat korky

Nahoru