Rýhy ve válci a na pístu

Poslat odpověď


Tato otázka má za úkol zabránit spamovacím (ro)botům v automatickém vyplňování formulářů.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBKódy jsou ZAPNUTY
MŮŽEŠ použít [img]
NEMŮŽEŠ použít [flash]
[url] jsou ZAPNUTY
Smajlíci jsou ZAPNUTI

Náhled tématu
   

Rozbalit zobrazení Náhled tématu: Rýhy ve válci a na pístu

Re: Rýhy ve válci a na pístu

od lasty » Po 20. Kvě 2019 8:25:59

j-z napsal:
Ne 19. Kvě 2019 13:05:38
Chce to všechny šrouby ven a stahovak na řetězové kolečko + spojku. Ale pokud k tomu není zásadní důvod, tak bych jej zbytečně nepůlil.
Máte nějakou radu na sundání magneta? Sice ho mám už dole, ale trápil jsem se s tím

Re: Rýhy ve válci a na pístu

od lasty » Po 20. Kvě 2019 7:45:57

Chci to rozebrat, jak byl motor nový tak ve vysich rychlostech piskal a po 250 km se přidal další zvuk, takové klepání a rachtani. Nevím čím to je, tak se na to chci podívat. Čekám teď na stahovák, tak uvidím jestli to půjde sundat. Každopádně gufera jsou v háji, asi je to šmejd

Re: Rýhy ve válci a na pístu

od j-z » Ne 19. Kvě 2019 13:05:38

Chce to všechny šrouby ven a stahovak na řetězové kolečko + spojku. Ale pokud k tomu není zásadní důvod, tak bych jej zbytečně nepůlil.

Re: Rýhy ve válci a na pístu

od lasty » So 18. Kvě 2019 22:57:04

koblizek napsal:
Út 06. Říj 2015 13:59:00
j-z napsal:Tak, při neúspěšném půlení na mě vypadl tento ocelový zbytek:
PA032932m.jpg
Otázka dne č. 1 - z čeho to je?
Č. 2 - nějaká rada na půlení, resp. jak sundat matky z obou hřídelů?
Čau. Vsadil bych na to že se ti rozsypalo ojniční jehlové ložisko (to větší vespod) pokud ti tedy ten rozšrotovaný zbytek něčeho vypadl z prostoru klikovky. Tomu by i odpovídalo to že ti začaly škrtat setrváky o kartry - pokud se ti tedy nerozsypalo ložisko klikové hřídele , ale podle te fotky bych spíš vsadil na to jehlové ložisko.
Č. 2 - nějaká rada na půlení, resp. jak sundat matky z obou hřídelů? - Povolit ? Ne vážně nejde ti to povolit nebo nevíš jak nato ?
Měl bych dotaz ohledně půleni motoru, nevím jak to rozebrat a nenašel jsem zatím žádné video. Můžete mi prosím poradit?

Re: Rýhy ve válci a na pístu

od Šmoček » Stř 07. Ún 2018 20:27:22

Každopádně dám na Tvou radu..A dále nebudu toto téma zbytečně zanášet svíčkama když je to o zadření;-)

Re: Rýhy ve válci a na pístu

od Tor158 » Stř 07. Ún 2018 20:15:40

No to teda asi neví. :shock: Když dáš teplou mužeš jít ze směsí ještě nahoru a chladit
to.Už to tady bylo popsáno ;)

Re: Rýhy ve válci a na pístu

od Šmoček » Stř 07. Ún 2018 20:05:16

Takže automechanik asi neví no koukal na mě divně :-) tak prozatím N15YC 0,7 budu kontrolovat jak se bude motor zanášet.Každopádně jinou svíčku neměl tak uvidíme...

Re: Rýhy ve válci a na pístu

od Tor158 » Stř 07. Ún 2018 19:44:47

Ta N15 je studená pro dvojtakty.Pojede to ale bude to pořád zaolejované a budeš
to muset čistit.Tor.

Re: Rýhy ve válci a na pístu

od Šmoček » Stř 07. Ún 2018 18:05:52

Já jsem pako omlouvám se já to odeslal jako host:-(((

Re: Rýhy ve válci a na pístu

od Host » Stř 07. Ún 2018 17:33:35

Se omlouvám že odbíhám od tématu..Tak jsem tam dal svíčku Brisk 15 NY a zvednul jsem jehlu na předposlední rysku.Motor táhne do kopce jak ďas.Ta Čínská svíčka origo asi nic moc.Omlouvám se jen ohledně mého dotazu na Tora..... Nevěděl jsem kam to mám dopsat.Velká omluva...

Re: Rýhy ve válci a na pístu

od Madhu » Stř 07. Ún 2018 10:13:19

Šmoček napsal:
Út 06. Ún 2018 19:24:45
Tak jsem je pouze nakonec jen ustřihnul.Jeden kamarád zas radil že je ten drátek lepší než ségrovka....
Ten zápich v pístu pro zajištění čepu je dělaný (soustružený) na drátěnou pojistku, ne na segrovku. To znamená že tvarově i rozměrově odpovídá drátěné pojistce. Není to o tom co je lepší . . .
Madhu

Re: Rýhy ve válci a na pístu

od Šmoček » Út 06. Ún 2018 20:14:52

Děkuji moc za info Tore..Super ;) teda to je věc hodně dávno fichtl a tak a teď na starší kolena Sunway 80ku a prostě se učím jak začátečník...Jen prostě bych chtěl aby motor pokud možno dlouho vydržel ;)

Re: Rýhy ve válci a na pístu

od Tor158 » Út 06. Ún 2018 20:05:11

Dej tam teplou svíčku Brisk N19.Jehlu zvedni, aby motor měl víc paliva.Máš to chudé
a pozor teplota leze nahoru.Tu vypálenou svíčku máš od vysoké teploty ve spalovacím
prostoru.Nejlepší na záběh je to trochu ulejt a dát nejteplejší svíčku.Mazat 1:20 mineral olej.Tor.

Re: Rýhy ve válci a na pístu

od Šmoček » Út 06. Ún 2018 19:35:18

Tore ještě dotaz dal jsem jehlu úplně dolu a svíčka je krásně vypálená a motor neškube a tak má asi chudou směs že?ale když jsem měl jehlu o zoubek výš tak svíčka byla mokrá a usazoval se karbon moc motor netočil tak nevím co je správná volba.Po rozebrání motoru měl ale píst krásný olejový film...Zajíždím teprve cca 50 km.. mažu 1ku15 za studena klasika čoudí pak už ne..Ustříhnul jsem u pojistek pístního čepu ten zobák..

Re: Rýhy ve válci a na pístu

od Šmoček » Út 06. Ún 2018 19:24:45

Tak jsem je pouze nakonec jen ustřihnul.Jeden kamarád zas radil že je ten drátek lepší než ségrovka....

Re: Rýhy ve válci a na pístu

od Tor158 » Po 05. Ún 2018 22:18:22

Někde jsem to už psal ve fóru,ale asi to nebylo dobře pochopeno.
Ta nasávaná směs do klikovky je studená , chladí zespodu píst,
kliku včetně čepu a pojistek.Když to máte pohaté tak slyšíte jak
ten motor čvachtá a je relativně studený.Když je to relativně chudé tak práskavý zvuk
a vysoká teplota hlavy.(o pístu nemluvě).Kdo jede na doraz, tak ho to potrestá.
Následuje to co píše Madhu.Tor. ;)

Re: Rýhy ve válci a na pístu

od Madhu » Po 05. Ún 2018 22:02:46

Jo no oni ztratí pružnost zdeformují se a čep je pak jednoduše vytlačí ven do kanálku. Nenašel jsem kde se to řešilo, tak se omlouvám.
Madhu

Re: Rýhy ve válci a na pístu

od Tor158 » Po 05. Ún 2018 21:18:03

Už to tady bylo řešeno.Je to přetížením motoru a hlavně vysokou teplotou
pístu,ojnice, ložisek a pojistek.Ty se prostě vyhřejí ,zkřehnou a prasknou.
Sebelepší olej nepomůže- protože to neochladí.Lék je bohatá směs.
Ta to z klikovky ochlazuje a prolíná skrz čep - pojistky pod kroužky (do té
doby než se přefukuje).Mažu 1:50 bez problému a nic se mi takového nikdy
nestalo.Motor je relativně studený.Problém je ,jak to na tu bohatou
směs nastavit s CDI-černá krabička.To v podstatě jde celkem obtížně.Tor. ;)

Re: Rýhy ve válci a na pístu

od Madhu » Po 05. Ún 2018 18:35:32

Nejedná se vůbec o nic častého. Pokud se něco podobného přihodí, ihned se s tím každý rád veřejně "pochlubí".
Tak že 99% toho, co se komu kdy stalo, je asi tady k dočtení na "motokolařském" fóru i s podrobnou přiloženou obrazovou dokumentací :)
Ten problém není ve způsobu zajištění pístního čepu drátěnou pojistkou (ten je starší než vlastní segerova pojistka), ale ve vůlích v kombinaci s odporem který klade píst kmitající ojnici.
Pístní čep je z dostatečně kvalitního materiálu na to, než aby to co se stalo viz. fotografie výše, se nezačalo projevovat nejprve alarmujícím drnčením v motoru před vlastní katastrofou.
Tím nechci sahat nikomu do svědomí jen konstatuji.
Já například motor poslouchám a veškeré zvukové anomálie ihned řeším zevrubnou kontrolou a hledáním příčiny.
Skoro ve všech případech jde o důsledek mazání resp když se podíváš na píst je to na něm vidět.
Někdy je na povrchu spečená vrstva karbonu která se až loupe, nebo je píst obalený doslova v medovém nálevu . . .
Nevím jak se to komu povede, ale v každém případě se jedná o příčinu nežádoucího tření s velkým odporem. Když navíc odloupnutá část karbonu ještě zapadne mezi píst, pístní kroužky a vnitřní povrch válce, dokonáno jest.
Ojnice začne kmitat do stran a s přehledem vytlačí s čepem cokoliv pojistného. To, že se na takovém čepu a v takových podmínkách zdá jehličkám ložiska v pístu o čertech musí být každýmu jasný. Není nic co by je tam udrželo pohromadě, zvláště když má čep již skoro čtvercovo-oválný průřez :D

Fotografie tolika obávaných drátěných pojistek:
Mahle.jpg
Mahle.jpg (42.46 KiB) Zobrazeno 3350 x

Re: Rýhy ve válci a na pístu

od j-z » Po 05. Ún 2018 18:26:05

Madhu napsal:
Po 05. Ún 2018 9:28:25
Až dáš klasický segrovky do těch zápichů v pístu budou tam po obvodu cestovat. Nediv se a hlavně se toho neděs. On má ten zápich jiný rozměr a tvar . . .
Madhu
www.e-darky.eu
Madhu, jak často se tenhle problem s pojistkami vlastně vyskytuje?

Re: Rýhy ve válci a na pístu

od j-z » Po 05. Ún 2018 16:56:43

Madhu napsal:
Po 05. Ún 2018 9:28:25
Až dáš klasický segrovky do těch zápichů v pístu budou tam po obvodu cestovat. Nediv se a hlavně se toho neděs. On má ten zápich jiný rozměr a tvar . . .
Madhu
www.e-darky.eu
Madhu, jak často se tenhle problem s pojistkami vlastně vyskytuje?

Re: Rýhy ve válci a na pístu

od j-z » Po 05. Ún 2018 16:55:08

Madhu napsal:
Po 05. Ún 2018 9:28:25
Až dáš klasický segrovky do těch zápichů v pístu budou tam po obvodu cestovat. Nediv se a hlavně se toho neděs. On má ten zápich jiný rozměr a tvar . . .
Madhu
www.e-darky.eu
Madhu, jak často se tenhle problem s pojistkami vyskytuje?

Re: Rýhy ve válci a na pístu

od Madhu » Po 05. Ún 2018 9:28:25

Až dáš klasický segrovky do těch zápichů v pístu, budou tam po obvodu cestovat. Nediv se a hlavně se toho neděs. On má ten zápich jiný rozměr a tvar . . .
Madhu
www.e-darky.eu

Re: Rýhy ve válci a na pístu

od Šmoček » So 03. Ún 2018 18:35:32

Srdečně Vás zdravím jsem nový majitel motoru sunway je to 80ka a jsem dosti zděšen co se může stát.Zítra rozhodím motor a hned tam dám ségrovky...Jinak pomalu zajíždím zatím mám najeto cca 50 Km.Koukám že se nic nezměnilo motor je vyroben 7.7 2017...

Re: Rýhy ve válci a na pístu

od Honza 170 » Ne 11. Pro 2016 23:24:31

Ahoj všem ) doporučuju nedávat ty jejich jistící rádoby pružinovky na zajištění píst čepu ale dát segerovky, tj 100% ní jistota. Kámošoj se naopak stalo ze od frézování uložení na klik ložiska zústalo v klik skříní pár špón a dopadlo to tak že motor přestával drżet volnoběh, šel pomalu z otáček. Vydřený drážky u sacích kanálů. Kroužkúm nebylo nic a píst se povedl zalapovat a válec trošku taky. Motor jsem rozdělal, vymyl kartery, dal nové ložiska na kliku, simerynky a motor běhá, má po opravě najeto cca 600 km a zatím problém není. Ono u vys ot motorú stačí rejha ve válci a motor pak nedrží volnoběh. Ještě je jeden problém: Simerynky na klice, u každého motoru co jsem někomu montoval a i u mích dvou motorú pravidlo cca 3 tis km a začnou týct a motor si přez ně přisáva vzduch a netáhne v zatížení. Super je že stačí sundat rotor zapalování a na druhé straně pastorek a simerynky jdou vyloupnout a dát nové bez půlení karterú.

Nahoru