Praktické rady do začátku

Diskuze nad technickými problémy

Moderátoři: j-z, Velkocus

Odpovědět
Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Praktické rady do začátku

Příspěvek od j-z »

Příspěvek byl překlopen na samostatnou stránku
app.php/page/stavba-motokola


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
petr2M
Příspěvky: 117
Registrován: stř 26. lis 2014 11:41:40
Fotky: http://petr2m.rajce.idnes.cz/

Д6 - stavba a prvních 1000 km

Příspěvek od petr2M »

Doma na půdě jsem našel po tchánovi ruský pomocný motor na kolo. Na internetu jsem tedy hledal někoho, kdo ho používá a našel jsem hocha, někde z Valašska, co si ho navařil do ukrainy. Od něho jsem se dověděl, že to sice jede, ale do kopce se musí šlapat. Tak jsem opět hledal na netu, jestli někdo nepoužívá nějaké převodovky a objevil jsem "předlohu". Pak jsem našel Dalibora od Opavy, co si to na horském kole vyrobil a jezdí každý den do práce. Vyptal jsem se na zkušenosti z provozu a konstatoval, že to je to pravé .... TO CHCU... Našel jsem na netu prodejce a objednal s tím, že to "nějak" na ten ruský motor dopasuju. Dorazila bedna s čínským železem.... no ... zkusil jsem, jak to na sebe pasuje...no... nepasovalo...... tož jsem to nafotil, zabalil zpátky do balíku a poslal zpátky. (Musím pochválit pana prodejce, že byl velice vstřícný.)
A začal jsem s výrobou vlastní mechaniky.

Od Dalibora jsem převzal konstrukci volnoběžky v talířovém kole. Soustružník mi vyrobil osazení na klice, na to se navařil prstenec do kterého se pak nařezal závit na volnoběžku. Do talířového kola se vysoustružila díra aby se talíř dostal k zubům volnoběžky a dal se uchytit několika malými svary. Volnoběžku jsem použil obyčejnou. Taky vydržela pět výjezdů a rozpadla se. Přece jenom vzadu na kole je zatěžovaná poněkud jinak. Vpředu musí unést při startování celého, v mém případě sedmdesátikilového, chlapa. Takže následovalo nové řešení s pořádnou mechanikou z široké tří(nebo 5ti??)kolečkové volnoběžky. Tady už jsem neměl talíř navařený přímo na volnoběžku.

http://petr2m.rajce.idnes.cz/002_moje_k ... obezka.jpg

Největší kolo x-kolečka se opírá o nýty talíře, díry jsou vybroušeny rozbrušovačkou. A celá sestava je pak s distančním kroužkem stažena vysoustruženou maticí k ořechu a zajištěna šroubkem proti povolení. Kolečko přenáší přes drážky v ořechu točivý moment z kliky.
Středová osa je ta nejdelší, co měl bikeserviceman ve vedlejší vesnici.

http://petr2m.rajce.idnes.cz/002_moje_k ... talire.jpg
http://petr2m.rajce.idnes.cz/002_moje_k ... matice.jpg

Toto je zatím konečné a funkční řešení.

Předloha.
Ve sběrných surovinách jsem koupil kus 4mm plechu. U odborníků nechal vyvrtat díry na ložiska. Pak jsem dokreslil zbytek děr na přišroubování k motoru, vyvrtal, ořezal a opiloval přebytečný materiál. Imbusové šrouby a matice mám nerezové, ostatní šrouby jsou nařezané ze závitové tyče na potřebný rozměr.
Ložiska jsem sehnal s drážkou a zajišťovacím kroužkem. Hřídel s drážkou opět vyrobil soustružník.

http://petr2m.rajce.idnes.cz/002_moje_kolo#003plech.jpg
http://petr2m.rajce.idnes.cz/002_moje_k ... plech2.jpg

Ozubená kola jsou 10zubů na straně talíře. To je bez úprav. A 17 na straně motoru. Podařilo se mi sehnat řetězové kolo které bylo asi o 3mm širší než řetěz... Nasadil jsem ho na osu, osu upnul do svěráku a bruskou odbrousil přebytečné milimetry. Kolo bylo kalené, tak to nešlo osoustružit. Popis vypadá dost šíleně, ale když se bruska dá tak, aby se kolo při broušení točilo, tak je úprava poměrně elegantní... :-)

http://petr2m.rajce.idnes.cz/002_moje_k ... olo17z.jpg

Napínání motorového řetězu nemám zatím vyřešeno.
Na talířovém řetězu je posuvně umístěn kus plechu s kolečkem z přehazovačky.

http://petr2m.rajce.idnes.cz/002_moje_k ... italir.jpg

Pokud mi chcípne motor(beznadějně) tak vytáhnu klíč, povolím šrouby, sundám celý řetěz (vozím s sebou kus hadru pro tyto případy) a můžu jet na bio pohon. Bacha při návrhu vlastního řešení. Napínací kolečko je při startování dost namáháno řetězem.

Plyn
Mám normální rukojeť z řazení na kolo bez aretace - vymontováno. Ale bolí z toho ruka. Musím to držet jenom dvěma prsty a dostávám křeč, tak musím vždycky hledat nějakou nebolící polohu. Ale už jsem si zvyk...a funguje to bez problémů.

Spojka.
Koupil jsem páku spojky s aretací... máte ji všichni ..asi. Na ruském orginálu asi mají podstatně delší dráhu na páce na řídítkách takže jsem musel zkrátit aspoň na polovinu páku na motoru, ale pořád to bylo málo - spojka neodpojí úplně motor a lanko tam bylo v tom prostoru dost zalomené. Tak jsem nakonec vyrobil to heblo s kolečky. Kolečka jsem nahrubo vyřezal z Al plechu. Provrtal a na šroubu "osoustružil" pilníkem ve vrtačce. Pak jsem kulatým jehlovým pilníkem vyrobil drážku. Lanko je uchyceno v prořezané drážce přes provrtaný šroub (jako na brzdách u kola).

http://petr2m.rajce.idnes.cz/002_moje_k ... spojka.jpg

Nádrž
... no... už ani nemůžu vidět tu čínskou, černou, co ji mají VŠICHNI... první, co všechny zaujme na mém strojku je právě nádrž... :-)
Vývod je zapájená trubka z pocínovaného plechu. Ustřihneš obdélníček z plechovky a na vrtáku nebo tyčce vhodného průměru ve svěráku kladívkem ohneš dokulata a pak ostřihneš zbytek (necháš přeplátování) a zapájíš. Na konec navineš dva tři závity měděného drátku a taky propájíš cínem, aby hadička nesjela tak jednoduše. Na hadičku je pak třeba ještě namotat drátek a zkroutit konce. Ventil je našroubovaný na rámu. Je k němu trochu horší přístup, snad to vyřeší nová nádrž, kterou plánuju už rok... :-)

http://petr2m.rajce.idnes.cz/002_moje_k ... nadrz2.jpg

Světlo
Koupil jsem v Lídlu v akci LED světlo na kolo a je to tedy hooodně dobré... když jsem pul desáté večer sjížděl kopec tak bylo světlo jak ve dne.. načež jsem sebral nářadí sundal dynamo a všechna žárovková světla z kola ... bo to vůbec nesvítí.
http://petr2m.rajce.idnes.cz/002_moje_k ... lolidl.jpg

Výfuk
Koupil jsem nejlevnější, co se dal sehnat na netu. Pak mi ho hoši z nejmenované firmy dovařili k přírubě a doohýbali podle kola. Pak ještě zprovoznili (po 30ti letech) a nastavili motor. Vzhledem k tomu, že jezdím lehce nad volnoběhem, tak mi ta roura funguje asi pouze jako tlumič. Podle rozměru myslím, že je laděna na podstatně vyšší otáčky.... :-)
Olej z výfuku se trochu rozstřikuje i na zadní kolo, takže občas musím utřít vrstvu oleje ze špic a ráfku.

Motor
Ruské výroby.... tam mají poměrně velkou tradici těchto vozítek. Jen pro zajímavost... ten jejich první strojek RIGA1 měl motor ze STADIONa ...:-)
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0 ... 5%D0%B4%29

Brzdy
Mám nejobyčejnější véčka, které byly na kole, které na mě doma zbylo. Fungují i na namazaném zadním ráfku. (spíše bych potřeboval namazat i přední brzdu - ta mi občas píská) Bez problému zablokuju zadní kolo... teď si nejsem jist, jestli i v dešti, ale nečekal bych to. Samozřejmě kotoučovky jsou lepší, ale musí se o ně člověk taky starat.

Na další fotky koukněte na
http://petr2m.rajce.idnes.cz/

pozn.: náhled fotek si dovolil doplnit 11.1.2016 j-z

ceny... v kč
kolo .... 5-6000
motor - ležel na půdě
řetězová kola 202
práce soustružníka do 200 (starý pán, co se tím v důchodu baví)
práce našeho firemního soustružníka ... za protislužby
řetěz tlustý 150?
řetěz tenký 120?
ložiska s drážkou 370
navaření výfuku... bez komentáře...
páka spojky (na řídítka) z netu??? (účet jsem nenašel)
4mm plech 40kč (šrotiště)
nerez šrouby do 10kč za spoj?
volnoběžka 120 + šestikolečko šrot
+ práce bez konce ... nevyčíslitelná hodnota...

Dílnu mám jenom standardně vybavenou- svěrák, vrtačka, pilka

Výbava na kolo
Přilba cyklistická - sjezdová. Nefouká do ní ...pokud zalepíte zevnitř všechny díry.
Brýle tmavé a čiré (na noční strašení po okolí)
Veeelký šátek na krk.
Tenká lyžařská kombinéza...:-) Hodím to na oblečení a jedu.
Rukavice cyklistické letní, podzimní nebo tlusté zateplené softshel.

Pro všechny ty, co se ptají, jestli jde použít ten který motor.... je to o přístupu... buď posbíráte to, co máte doma a poskládáte svůj originální strojek a získáte neocenitelné zkušenosti a cit pro svůj stroj nebo koupíte čínskou stavebnici a zkušenosti budete muset získat také (bo se motor sem tam sere... a kolo taky není stavěné na takovou zátěž).

Za těch 1000km jsem vyměnil tenký řetěz za o číslo lepší kategorii, plášť na zadním kole je viditelně ojetý(kolo bylo nové) a další opravy byly spíše opravy chyb mých konstrukčních pokusů...
Ještě jsem měl problém s určením ekvivalentu ruské svíčky, ale už jsem na netu našel srovnávací tabulku a mám tam teď nejteplejší svíčku co se tu dala koupit.

Jinak to první písmeno nahoře je D. A čínské motory nejsou jeho kopie. Tenhle motor má sání přes klikovou hřídel.
http://petr2m.rajce.idnes.cz/015_technika/#motor.jpg


Miroslav

Rady Do Začátku

Příspěvek od Miroslav »

Dobrý den, tak jsem od kluků na vánoce dostal 80ccm motorový kit od sunway,
Četl jsem zde rady do začátku jako jsou (přepájení drátku od cívky, výměna řetězu, ucvaknutí sponek pístního čepu atd).
Všude čtu že je to problémový motor z Číny a jelikož moji kluci měli čínskou minibike jaké jsou s čínskými motory problémy.
No a tak se hned ze začátku chci zeptat zkušených motorkářů co vše ladit krom zvýše zmiňovaných oprav aby byl motor co nejvíce "v rámci možností" spolehlivý. Děkuji za rady..


Miroslav

Re: Rady Do Začátku

Příspěvek od Miroslav »

Já se omlouvám mám v textu chybu pořádně jsem si to nepřečetl, takže zde oprava.
"Všude čtu že je to problémový motor z Číny a jelikož moji kluci měli čínskou minibike tak vím jaké jsou s čínskými motory problémy"..


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Rady Do Začátku

Příspěvek od j-z »

Osobně nic nad rámec viewtopic.php?f=7&t=27 nepovažuji za nutné. Trochu mi podfukovala hlava, přetěsňoval jsem a dotahoval, až svorník prdnul - tak jsem je raději vyměnil všechny za pevnostní. Co kus, to originál, prostě jezdi nejdřív kolem baráku, dostatečně mazej a teprve postupně zvyšuj nájezdy :-)
Někdo radí lepší ložiska (mně 4 tis. zatím drží), nebo vyvážit kliku.
P.S. Doporučuji si udělat zde uživatelský profil. Pak v nastavení lze změnit profil na prosilver, který umožňuje editaci příspěvků. Snad to Velkocus udělá i u DirtyBoard2.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
Miroslav
Příspěvky: 10
Registrován: pát 02. led 2015 13:25:01

Re: Rady Do Začátku

Příspěvek od Miroslav »

Přemýšlím o ucvaknutí těch sponek pístního čepu , jestli není lepší koupit radši závlačky, nevíte jaký je tam průměr kdybych chtěl koupit závlačky ?
Také bych poprosil o odkaz na nějaký lepší řetěz nějak v tom tápám.
Jinak děkuji za předchozí reakci


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Rady Do Začátku

Příspěvek od j-z »

Miroslav píše:Přemýšlím o ucvaknutí těch sponek pístního čepu , jestli není lepší koupit radši závlačky, nevíte jaký je tam průměr kdybych chtěl koupit závlačky ?
Také bych poprosil o odkaz na nějaký lepší řetěz nějak v tom tápám.
Jinak děkuji za předchozí reakci
Řetěz není vysloveně nutný, jezdit se dá i s tím původním. Faktem ale je, že za chvilku by tě to stejně čekalo.
Pro jistotu si ho přeměř, měl by to být 1/2 x 3/16. Já mám MOFA, ale údajně by bohatě stačil VELO (někdo si i stěžoval, že ten MOFA mu drhne)- porovnání zde:
http://www.haberkorn.cz/files/file/poho ... ezy/e8.pdf
Nejjednodušší je ho koupit hotový např. zde:
http://www.e-darky.eu/dvoutaktni-motory ... -dily.html
Ale za poloviční cenu ho seženeš např. tady:
http://www.moto-retezy.cz/motocyklove-r ... retezu.htm

K ségrovce - nejefektnější je vzít píst s sebou a vyzkoušet na místě, nebo naopak koupit víc rozměrů. Já jsem to prostě v nasranosti uštíp s tím, že až to budu rozebírat příště, bude to mít stejně důvod natolik zásadní, že to prostě vydlabu silou.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
Roman
Příspěvky: 26
Registrován: pát 02. led 2015 19:03:01

Re: Rady Do Začátku

Příspěvek od Roman »

Ahoj

Diky za pozvanie j-z, ktory ma odhalil v diskuzi u Hombrace ;)
Samozrejme som tento web / forum / objavil a cely prestudoval este pre kupou moto kitu - diky,
Mam 70 ccm, nanestastie pri doprave zlomili plynovu rukovat (rukojet) takze to nemozem zatial spojazdnit.
reklamovat to nebudem, lebo nova u cinskych skutroch stoji tolko ako cena postovneho do cz.
Kedze su sviatku, budem to vediet kupit asi az 7 az 12 ledna :(
Zatial to vyzera takto
ram ocelovy 19-stka
ako silentbloky medzi ramom a motorom som silno na 3.5 x omotal rozrezanu dusu - uvidime co to vydrzi.
Přílohy
moto 1.jpg


Miroslav
Příspěvky: 10
Registrován: pát 02. led 2015 13:25:01

Re: Rady Do Začátku

Příspěvek od Miroslav »

Zdravým Romane pěkné kolo, líbí se my ta odpružená vidlice, já mám bohužel jen obyč kolo bez pružin ale mám známého co už my kdysi nabízel odpruženou vidlici rád bych věděl jak se ti zamlouvají jízdní podmínky z odpruženou vidlicí ? Děkuji ti za in-fo . No a co se týče předchozí diskuze "j-z" asi půjdu do tohohle řetězu http://www.e-darky.eu/dvoutaktni-motory ... etezu.html zdá se my bít nejlepší i vzhledem k tomu že onen obchod má i spoustu dílů které bych také rád koupil a jinak co se týče té ségrovky asi bude opravdu nejjednodušší vzít píst sebou a prozkoumat možnosti.
Děkuji za rady..

No a zatím mé zkušenosti z motorem jsou velmi chabé, koupili mě ho kluci na vánoce ale zatím na něm strávily víc času oni nežli já , tak doufám že si také budu moci plnohodnotně zajezdit alespoň občas do práce..
Děkuji za předchozí reakce..


Roman
Příspěvky: 26
Registrován: pát 02. led 2015 19:03:01

Re: Rady Do Začátku

Příspěvek od Roman »

Kolo som kupoval cez bazos, presne za tymto ucelom - cize hladal som ocelovy pekny ram, vidlica je moja ulozenka,
je to asi 12--leta / 100 mm zdvih vzduchova RST - aktualna cena na bazosi moze byt tak 600 CZK
OK, ked to bude pojazdne, popisem ako sa sprava ta vidla,
dalsi poznatok ktory je vhodne vediet na zaciatok - sirka gumy 2.125 je max,
sirsia kvoli retazi tam nevojde


Roman
Příspěvky: 26
Registrován: pát 02. led 2015 19:03:01

Re: Rady Do Začátku

Příspěvek od Roman »

ako riesite spojkovu packu ?
moje riesenie:
Přílohy
spojka 1.jpg
spojka 2.jpg
spojka 3.jpg


Roman
Příspěvky: 26
Registrován: pát 02. led 2015 19:03:01

Re: Rady Do Začátku

Příspěvek od Roman »

a tu je to riesenie silentbloku z duse:
Přílohy
silentblok.jpg
silentblok.jpg (51.36 KiB) Zobrazeno 82842 x


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Rady Do Začátku

Příspěvek od j-z »

Roman píše:ako riesite spojkovu packu ?
moje riesenie:
Doporučuji mít páčku spojky pěkně po ruce, obzvláště pokud nemáš volnoběžku. Při jízdě z kopce, na křižovatce apod. se na ní šahá furt. Já jí mám hned vedle brzdy - spojka má trošku delší páčku, takže se to tam jakžtakž vč. řazení vejde.
Jinak - pěkný pláště.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
Waltr
Příspěvky: 48
Registrován: pát 02. led 2015 17:06:09

Re: Rady Do Začátku

Příspěvek od Waltr »

j-z: ja mam řešenou spojkovou pačku pod předni brzdou kolmo k zemi aji vymačkat jde dobře


stingray86
Příspěvky: 1
Registrován: pon 22. úno 2016 3:20:54

Re: Praktické rady do začátku

Příspěvek od stingray86 »

Žďárek lidi mám dotaz chtěl bych si poridit motokolo a napadl me tahle varianta OCC stingray chopper 20' + a Ebay,motor bych volil Skyhawk GT2A-SM ..nebo spis koupit hotovku firehorse a Tim samym motorem za 20tis?? Jiny varianty nechci chci sedet nizko kvuli bezpecnosti a sirsi gumy kvuli comfortu :))


default

Re: Praktické rady do začátku

Příspěvek od default »

To je jen a pouze otazkou vkusu. Osobne doporucuji kupovat co nejblize k mistu uzitku - z duvodu reklamaci.


petr2M
Příspěvky: 117
Registrován: stř 26. lis 2014 11:41:40
Fotky: http://petr2m.rajce.idnes.cz/

Д6 - Zkušenosti po 4000km

Příspěvek od petr2M »

Pro informaci... mám ruský motor a předlohu.
Tak jsem vylepšoval svůj strojek...
Po výměně řetězu mi opět vyvstal problém s tím, že mezi řetězy na talíři je při přeřazení na nejmenší kolečka tak malá mezera, že se o sebe koušou. Tak jsem se poradil s odborníky a zakoupil 8 stupňovou planetovou převodovku v zadním náboji od Shimana. Tím mi odpadlo křížení řetězu na 7dmikolečku a mám tam teď širší řetěz, takže předpokládám delší výměnný interval. A hlavně mám větší rozsah řazení než s původním vybavením. Převodovka funguje dobře, akorát se musí důsledně řadit bez zatížení, ubrat plyn nebo povolit v šlapání a rychle přehodit rychlost.
Vzhledem k tomu, že moje kolo nemá uchycení zadního kola s napínáním řetězu, budu muset ještě vymyslet nějaké napínání řetězu, protože mi teď občas spadne řetěz a nedá se to rozumně nastavit. Buď je to moc nebo málo... ještě mám asi i lehce šišatou osu na talíři, tak to trochu chodí s otáčením talířů.
Taky jsem měnil desetizubé řetězové kolo převodu z motoru na talíř, už mělo viditelně opotřebované zuby ale problém jsem ještě žádný nezaznamenal. Teď mám kolo se širšími zuby a i na tomto převodu je silnější řetěz.
Pak jsem zjistil, že se mi hýbe v nýtech velké talířové kolo. Bylo nutné nýty odbrousit a znovu kola sešroubovat a dodat distanční podložky pro oddálení řetězů od sebe. Momentálně mám v plánu rekonstrukci talířů. Mám objednané průmyslové talířové kolo 38zubů a druhé kolo k tomu 52 zubů ze zásob. Sníží se mi tím maximální rychlost, ale do kopců mi to pojede o to lépe. Akorát mě teď napadlo, že by bylo lepší mít řetězová kola na talíři plus mínus stejně velká - zřejmě by se úplně odstranilo kousání řetězů o sebe.
(38zubové kolo dorazilo - cena 115kč)
Aby toho nebylo málo nešlo mi seřídit ložisko na středu. Po demontáži misky na talířové straně jsem zjistil prasklinu mezi osazením a závitem, která samozřejme zasahovala do kuličkové dráhy ložiska. Tak jsem vyhodil včechny kuličky - některé byly viditelně ožrané - a vyměnil vše potřebné. Meznám teda důvod prasknutí, ale předpokládám, že se miska při zatížení utahuje i když nešlapu, kolo jede na motor a talíř se toči na volnoběžce...???
4500km
S převodovkou se jezdí opravdu dobře, při rozjezdu je to jak na závodní motorce... aspoň zvukové efekty
Zatím mám problém jenom s povolováním řetězu, matici na zadní ose utahuju tak jak normálně a nemám odvahu to dorvat úplně. A sem tam se asi opřu do pedálů trochu více, než je zdrávo. Přemýšlím o nějakém šroubu na šponování, tak výroba bude spíše na dlouhé zimní večery.
Převodovka po 500km zatím nevykazuje nějaké opotřebení, nebo problémy, zatím ale stále nemůžu doporučovat všem, přestože je to super. Zatím si dávám hodně pozor na řazení bez zátěže a snad mi dlouho vydrží.... :-)
https://petr2m.rajce.idnes.cz/0021_moje_kolo_09_2017/


koblizek
Příspěvky: 103
Registrován: čtv 10. črc 2014 14:16:17

Д6 - Zkušenosti po 4000km

Příspěvek od koblizek »

Kdo si hraje nezlobí :-) Ten vícerychlostní náboj je elegantní řešení kdysi jsem o tom taky uvažoval . Nakonec jsem od toho ustoupil protože nevěřím že by to mělo dlouhou životnost a to i tehdy když se bude řadit bez zatížení. Prostě to není dělané na takové zatížení ale neber to tak že ti to nějak haním , vím snad o jediném případě kdo to někdo použil u menšího objemu ale pak už se se zkušenostmi neozval . Ze zkušenosti vím že čím víc p*****n tím víc problémů , ale nenech se odradit taky si hraju :-)


RBMK
Příspěvky: 90
Registrován: pon 11. zář 2017 13:49:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Praktické rady do začátku

Příspěvek od RBMK »

Vícerychlostní náboj - Podle mě nevydrží točivý moment, při správném zpřevodování dorychla a při řazení s ubráním plynu by mohl vydržet. Zkoušel ho někdo, jaké vydrží otáčky a ještě řadí?


zazvur
Příspěvky: 27
Registrován: sob 03. zář 2016 11:27:40

Re: Praktické rady do začátku

Příspěvek od zazvur »

Mám Honda gx35. Používám původně zesílený pro elektrokola RX-RK5 sturmey archer. Mám najeto přes 5000km k plné spokojenosti. Předchozí 3 rychlostní obyčejný nevydržel přenášený moment.


MartinVTEC
Příspěvky: 18
Registrován: pát 28. říj 2016 12:49:10

Re: Д6 - Zkušenosti po 4000km

Příspěvek od MartinVTEC »

koblizek píše: pon 06. lis 2017 17:23:33 Kdo si hraje nezlobí :-) Ten vícerychlostní náboj je elegantní řešení kdysi jsem o tom taky uvažoval . Nakonec jsem od toho ustoupil protože nevěřím že by to mělo dlouhou životnost a to i tehdy když se bude řadit bez zatížení. Prostě to není dělané na takové zatížení ale neber to tak že ti to nějak haním , vím snad o jediném případě kdo to někdo použil u menšího objemu ale pak už se se zkušenostmi neozval . Ze zkušenosti vím že čím víc p*****n tím víc problémů , ale nenech se odradit taky si hraju :-)
Nevím, jestli máš na mysli můj případ, kdy jsem na skládacím kole použil 3rychlostní náboj Sturmey archer a motor z čínské pily...zkušenosti byly následující: najel jsem na tom několik desítek kilometrů, motor+náboj fungovali skvěle a projekt nakonec neztroskotal na rychlostním náboji, ale na jehlovém ložisku spojce, ozubeném kole, které řetěz vymačkal ( asi ho to svaření ke spojkovému bubínku zmohlo:-) i když jsem svařoval na několikrát a malým proudem.Pak se "vys..l" karburátor, pak byl problém s volnoběžkou a pak nějaké drobnosti-chybné, konstruktérské rozhodnutí/provedení.
Nicméně dobře, že jsem to vzdal, protože to jezdilo fakt rychle a nejspíše bych se na tom někde roztřelil.
Nedokážu říct, jestli náboj vydrží/nevydrží, možná se slabším motorem, ale ty rázy po přeřazení->přidání plynu udělají svoje.
Každopádně souhlas, čím více "fičur", tím hůře.
Předělal jsem to na třecí váleček, s předním pohonem a užíval si, jak to pěkně fungovalo.Ale tu čínskou pomstu jsem nakonec zadřel z důvodu přehřátí a nakonec jsem skončil u Hondy GXH50 na zadním kole s pohonem klínovými řemeny.Sice to nejede jako 2 takt, ale to ticho, to ticho je k nezaplacení.


Honza
Příspěvky: 116
Registrován: sob 15. říj 2016 20:15:53

Re: Rady Do Začátku

Příspěvek od Honza »

Roman píše: sob 03. led 2015 14:36:30 ako riesite spojkovu packu ?
moje riesenie:
ten šroum na objímce klaksonu trčící vzhůru je brutus! :o :o :D


Uživatelský avatar
Madhu
Příspěvky: 342
Registrován: pát 01. srp 2014 13:37:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Praktické rady do začátku

Příspěvek od Madhu »

Dle absence rukojetí na řidítkách bych usuzoval že stavba ještě není dokončena a šroub na klaksonu jistě přijde ve finále namontovat opačně, tedy závitem dolů :)
Jinak co se týká montáže spojkové páčky, tento "zatočený" tvar řidítek není opravdu nejideálnější a výsledek snahy montáže dvou páček za sebou (spojkové a brzdové) bude tuším vždy tak nějak o neuspokojivém kompromisu.
Ani komfort a tedy ani bezbečnost při ovládání.
Madhu


Odpovědět