Rady a řešení technických problému
Rady a řešení technických problému
Zde máte prostor k řešení vašich technických problému ohledně motokol, samozřejmě máte možnost k otevření nového tématu
divné zvuky
ahoj potřebuju poradit
mám motokolo 80ccm najeto asi 650km a začalo mi to dělat divné zvuky podobné cinkání pístních kroužků ale pístní kroužky jsou ok a ložiska taky (podle stríce) a domnívám se že by to mohlo dělat to ozubění jak je tam převodové soukolí mezi zuby je tam totiž dost velká vůle a ty zvuky jsou opravdu nepříjemné i když je to namazaný
nevíte někdo co stim
dík moc za odpovědi
mám motokolo 80ccm najeto asi 650km a začalo mi to dělat divné zvuky podobné cinkání pístních kroužků ale pístní kroužky jsou ok a ložiska taky (podle stríce) a domnívám se že by to mohlo dělat to ozubění jak je tam převodové soukolí mezi zuby je tam totiž dost velká vůle a ty zvuky jsou opravdu nepříjemné i když je to namazaný
nevíte někdo co stim
dík moc za odpovědi
Re: Rady a řešení technických problému
S tím ti asi nikdo neporadí ne že by nikdo nechtěl , ale to cinkání může být cokoliv. Dokud to nerozebereš a vše poctivě nezkontroluješ těžko hádat vo co gou. Mohou to být ložiska , vypadlé pojistky pístního čepu, vysypané jehlové ložisko pístního čepu (nebo vychozené) atd. ale když ti to kontroloval stríc ...
Re: Rady a řešení technických problému
Drnčí Ti tam lamela na lamelovém ložisku.Má trochu větší vůle a i při sepnutí spojky se trochu hýbe.
Tím se melou i zuby na ozubení.Chvíli to trvá než se ty zuby ojedou.Do lamelového ložiska nacpi
tuk na řetězy a na ozubení tuk A00.Když nebudeš spokojen, musíš rozebrat spojku a vystředit kuličky.
Ubrat zajišťovací kroužek na menší vůli.Jinak to není na závadu.
Tím se melou i zuby na ozubení.Chvíli to trvá než se ty zuby ojedou.Do lamelového ložiska nacpi
tuk na řetězy a na ozubení tuk A00.Když nebudeš spokojen, musíš rozebrat spojku a vystředit kuličky.
Ubrat zajišťovací kroužek na menší vůli.Jinak to není na závadu.
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: sob 13. pro 2014 16:01:52
Rady a řešení technických problému
mám trochu problém s motorem prosím zkuste mi poradit... šroub označený modře se netočí a červeně označené ozubené kolo se protáčí.
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: sob 13. pro 2014 16:01:52
Rady a řešení technických problému
mám trochu problém s motorem prosím zkuste mi poradit... šroub označený modře se netočí a červeně označené ozubené kolo se protáčí.
Re: Rady a řešení technických problému
Mám dojem,že nikdo neví, který šroub je modrý a které kolo je červené.Takže se to bude
muset řádně vybarvit.Jinak je první pomoc nemožná.Tor.
muset řádně vybarvit.Jinak je první pomoc nemožná.Tor.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Rady a řešení technických problému
Zeptej se u prodejců. Osobně si ale myslím, že tuto službu nenabízejí (počítají s výměnou celé sady).marek píše:nevíte někdo kde bych sehnal kroužky na 1. a 2. výbrus?
dík
Re: Rady a řešení technických problému
no a co je na tom divnýho , proč bych měl bejt blbec? se normálně ptám ne
Re: Rady a řešení technických problému
No ,blbcem jsem Tě nenazval.Do této role jsi se dostal sám.Doma máš motorku, tak se ptáš jako motorkář a ne
jako pravý motobiker.Zkušený motobiker se na takový věci neptá.Ví totiž ,že to je blbost.Prostě je to tak
jak píše J-Z.Tak bych to označil jako motorkářskou rozežranost z náhradních dílů.Před 5 lety by jsi motor
nedovezl.To by Tě stálo majlant.A ještě chceš kroužky na výbrusy.To je trochu mimo realitu.Buď rád
že Ti vůbec dovezli motor- v podstatě za babku.Tor
jako pravý motobiker.Zkušený motobiker se na takový věci neptá.Ví totiž ,že to je blbost.Prostě je to tak
jak píše J-Z.Tak bych to označil jako motorkářskou rozežranost z náhradních dílů.Před 5 lety by jsi motor
nedovezl.To by Tě stálo majlant.A ještě chceš kroužky na výbrusy.To je trochu mimo realitu.Buď rád
že Ti vůbec dovezli motor- v podstatě za babku.Tor
Re: Rady a řešení technických problému
klidně i za dědka......
motory jsem si dovez už dva a dva majlanty to nestálo , každý za sedmičku:)))
jen jsem chtěl vědět kdo se nachytá a jak mi to vysvětlí ))))))
motory jsem si dovez už dva a dva majlanty to nestálo , každý za sedmičku:)))
jen jsem chtěl vědět kdo se nachytá a jak mi to vysvětlí ))))))
Re: Rady a řešení technických problému
No to Ti určitě někdo ze starých motobikerů bude věřit.Vysvětlovat neni co.Vůbec nevíš
jaký byl stav před rokem 2010.Každej si rozmyslel koupit motor bez náhradních dílů.
Až Dárky to změnily a zpřístupnili veřejnosti.Do té doby jakákoliv porucha znamenala
konec motoru nebo neůměrné náklady na opravu.Takže, že jsi to dovezl za 7000t
vypadá poněkud komicky.Jenom sis to přepočetl.Nikdo do toho nešel až na pár jedinců
a nebo je zachránil Bird.Takže sláva Birdovi a Dárkům.No a že jsi někoho chtěl vyzkoušet,
je poněkud směšné a nerealistické.
jaký byl stav před rokem 2010.Každej si rozmyslel koupit motor bez náhradních dílů.
Až Dárky to změnily a zpřístupnili veřejnosti.Do té doby jakákoliv porucha znamenala
konec motoru nebo neůměrné náklady na opravu.Takže, že jsi to dovezl za 7000t
vypadá poněkud komicky.Jenom sis to přepočetl.Nikdo do toho nešel až na pár jedinců
a nebo je zachránil Bird.Takže sláva Birdovi a Dárkům.No a že jsi někoho chtěl vyzkoušet,
je poněkud směšné a nerealistické.
Re: Rady a řešení technických problému
seš normální debil. ty starej motobajkere.
jaký stav před rokem 2010? co to meleš kreténe.
každej není dementní socka jak ty, sráči .
dvě krásný kola jsem si dovezl a ameriky , k tomu motory a díly si většinou nechám posílat taky.
šašku posranej idiotskej.
jaký stav před rokem 2010? co to meleš kreténe.
každej není dementní socka jak ty, sráči .
dvě krásný kola jsem si dovezl a ameriky , k tomu motory a díly si většinou nechám posílat taky.
šašku posranej idiotskej.
Re: Rady a řešení technických problému
IQ neni vysoké když se snížíš k sprostému nadávání.No motorkář .To je jenom bordel, sex,drogy , alkohol,randál kapely
hrající na tři akordy v jedné tónině a dementní srazy. .Ničemu nerozumíš.Koupíš si všechno a nic vlastníma rukama nevyrobíš
Maximálně utahneš šrouby.To jsou tady jiní borci!!Ha,ha,ha.No a používáš vyrazy které opravdu nejsou slučitelné
s podmínkamy tohoto WEBU.Tak se hochu zklidni než bude pozdě.Tor.
hrající na tři akordy v jedné tónině a dementní srazy. .Ničemu nerozumíš.Koupíš si všechno a nic vlastníma rukama nevyrobíš
Maximálně utahneš šrouby.To jsou tady jiní borci!!Ha,ha,ha.No a používáš vyrazy které opravdu nejsou slučitelné
s podmínkamy tohoto WEBU.Tak se hochu zklidni než bude pozdě.Tor.
Re: Rady a řešení technických problému
když žádnou úroveň nemáš ,tak se nemáš taky k čemu snížit,jasný.
che che. mnoho jsem toho vyrobil.( co ty, viděl jsem tvoje kolo:)) )
a co ty drogy? ty v tom s nima asi jedeš že to tak znáš, co?
nevím jaký maj srazy:))
a co vyhrožuješ že bude pozdě
už sis rozbalil všechny dárky? tak si běž hrát pod stromeček a buď v klidu
neb utáhne někdo šrouby tobě ,
cha cha cháááááá bu bu bu
che che. mnoho jsem toho vyrobil.( co ty, viděl jsem tvoje kolo:)) )
a co ty drogy? ty v tom s nima asi jedeš že to tak znáš, co?
nevím jaký maj srazy:))
a co vyhrožuješ že bude pozdě
už sis rozbalil všechny dárky? tak si běž hrát pod stromeček a buď v klidu
neb utáhne někdo šrouby tobě ,
cha cha cháááááá bu bu bu
Re: Rady a řešení technických problému
Mne kola a jejich foto nezajímají.Je to už na jedno brdo.Všechno je to stejné.Nikdo
už nic převratného nevymyslí.No, ale Tor si nadělil super bezkontaktní tyristorové
zapalování s externí cívkou.(konstrukce je Tora).Jiskry to hází na 2,5 cm.Dovede
to nastavit i částečně předstih a počáteční prah zápalu.Zkus tedy něco originálního
vymyslet / nebo vůbec vlastně nepřemýšlej a kup si černou bedýnku CDI a fotografuj
si kola na jedno BRDO/.
už nic převratného nevymyslí.No, ale Tor si nadělil super bezkontaktní tyristorové
zapalování s externí cívkou.(konstrukce je Tora).Jiskry to hází na 2,5 cm.Dovede
to nastavit i částečně předstih a počáteční prah zápalu.Zkus tedy něco originálního
vymyslet / nebo vůbec vlastně nepřemýšlej a kup si černou bedýnku CDI a fotografuj
si kola na jedno BRDO/.
Re: Rady a řešení technických problému
to je fajn. CDI tyristorové mám už přes rok. nastavitelný počátek i ohnutí křivky nahoře. vyšlo to na 300 + cívka z hondy.
na cívce u magneta přidal plechy a přimotal závity a pálí jak blázen.šlo to tak líp i se skladovým.
na ty černý krabičky jsou recenze tak půl na půl, co s tím.
na cívce u magneta přidal plechy a přimotal závity a pálí jak blázen.šlo to tak líp i se skladovým.
na ty černý krabičky jsou recenze tak půl na půl, co s tím.
Re: Rady a řešení technických problému
Hm,no měl jsem Jaguara v ruce.Má to svoje chyby.Nebo lépe řečeno neni to tak
jak se to prezentuje.Cena je astronomická za tu krabičku.Hlavní problém
prodávaného CDI je minimalizace cívky a kondenzátoru.Ty moc nevydrží a
prorazí se.Hlavní problém magneta je ohmický odpor cívky. Chce to celé přemotat
uplně znovu a snížit ztrátový odpor.Plechy tomu moc nepomůžou a přidáním
závitů zvýšíme ztrátový odpor.Většinou prorazíme kondenzátor.Zvedne se také
reaktance.To při vysokých otáčkách neni dobré.Kondenzátor se špatně plní
a vynechává to.Takže to chce nějak kompromisně vybastlit.Tor.
.
jak se to prezentuje.Cena je astronomická za tu krabičku.Hlavní problém
prodávaného CDI je minimalizace cívky a kondenzátoru.Ty moc nevydrží a
prorazí se.Hlavní problém magneta je ohmický odpor cívky. Chce to celé přemotat
uplně znovu a snížit ztrátový odpor.Plechy tomu moc nepomůžou a přidáním
závitů zvýšíme ztrátový odpor.Většinou prorazíme kondenzátor.Zvedne se také
reaktance.To při vysokých otáčkách neni dobré.Kondenzátor se špatně plní
a vynechává to.Takže to chce nějak kompromisně vybastlit.Tor.
.
Re: Rady a řešení technických problému
Jsou ty urážky opravdu nutné ? Jsou jiná fóra kde se můžete častovat jak vám hrdlo ráčí netahejte to prosím sem . Pokud máte vylepšené zapalování tak sem dejte schéma , nebo si to nechte patentovat a poměřujte si své ego někde jinde. Nemyslím to zle , ale toto forum určitě nevzniklo proto abychom se tady uráželi a léčili své mindráky .
Re: Rady a řešení technických problému
Nikoho jsem neurazil,dokonce jsem sprostě nenadával nikomu konkrétně.
Jen jsem vyslovil svůj názor.To co jsem napsal nahoře o zapalování je
tedy výzva k diskuzi,jak dál něco vylepšit a nastavit.Jinak by se tu už nic
nedělo.Pořád dokola.Nebo si koupit Jaguára a už nemyslet vůbec.
Prostě se stát čínským spotřebitele a montovat jenom dovezené díly.
Jen jsem vyslovil svůj názor.To co jsem napsal nahoře o zapalování je
tedy výzva k diskuzi,jak dál něco vylepšit a nastavit.Jinak by se tu už nic
nedělo.Pořád dokola.Nebo si koupit Jaguára a už nemyslet vůbec.
Prostě se stát čínským spotřebitele a montovat jenom dovezené díly.
Re: Rady a řešení technických problému
Tore to zapalování k diskusi určitě je o tom není pochyb. Uvědom si že každý kdo se v tom zázraku rýpe není zběhlý a znalý problematiky natolik aby vymyslel , stvořil zapalování které bude funkční a lepší než ten orginál. Zřejmě jsem se nešikovně vyjádřil tak pokud jsi natolik šikovný založ téma zapalování a poděl se s ostatními , určitě se někdo přidá kdo to taky řešil nebo se na to chystá. Taky mě by to zajímalo a o jaguáru samozřejmě vím , ale pokud jsem zběžně četl recenze nijak mě nepřesvědčily o tom že by stálo za to si ho pořídit.
Re: Rady a řešení technických problému
Budu o tom uvažovat ,že zřídím elektro rubriku.Jak jsem říkal cena za Jaguára
je astronomická a nevyplatí se to.Jediná výhoda je použití externí cívky.
To zakřivení je diskutabilní,protože závisí na mnoha faktorech.Motor je
lehce podčtvercový takže má nějaké mechanické stropy.Při přetáčení
se velice rychle rozpadne.Takže tuning na zvýšení otáček končí většinou
poruchami.Měl jsem dokonce i turbo s dmychadýlkem na baterku a spinač.
Motor se rozpadl na ATOMY po 200km.(někdo se tady na to ptal). Tor.
je astronomická a nevyplatí se to.Jediná výhoda je použití externí cívky.
To zakřivení je diskutabilní,protože závisí na mnoha faktorech.Motor je
lehce podčtvercový takže má nějaké mechanické stropy.Při přetáčení
se velice rychle rozpadne.Takže tuning na zvýšení otáček končí většinou
poruchami.Měl jsem dokonce i turbo s dmychadýlkem na baterku a spinač.
Motor se rozpadl na ATOMY po 200km.(někdo se tady na to ptal). Tor.
Re: Rady a řešení technických problému
podčtvercové motory jsou konstruovány jako vysokootáčkové ( myslím ty které jsou kontruovány a ne odlity a přeleštěny šmirglem ) tak s přetáčením by asi tak problem neměl být.
že by se sunway rozpadl je jisté ale asi kvuli klice.
že by se sunway rozpadl je jisté ale asi kvuli klice.
Re: Rady a řešení technických
Ano, to je pravda.Napsal jsem ale LECHCE podčtvercový.Tomu podle zvihu tedy
budou odpovída max použitelné otáčky,než se poškodí.Je to zcela jednoduchý
mechanický princip.Snižme tedy zdvih a zvyšme vrtání.To ale asi nepujde.
S dmychadlem mi ojnice vylezla skrz válec.Tor.
budou odpovída max použitelné otáčky,než se poškodí.Je to zcela jednoduchý
mechanický princip.Snižme tedy zdvih a zvyšme vrtání.To ale asi nepujde.
S dmychadlem mi ojnice vylezla skrz válec.Tor.
Re: Rady a řešení technických problému
Tore jsi ďábel . Měl ten motor alespoň pořádný výkon a otáčky ? Na 200 km životnosti by to měl být závodní brutus Při kvalitě těch klikovek se tomu vůbec nedivím. Na tom mém prvním motoru bez úprav měla takové vibrace že jsem měl obavy aby mi nepraskl rám jak už jsem někde viděl obrázek - tuším že byl od j-z.
Re: Rady a řešení technických problému
Výkon to tedy opravdu mělo.Nedalo se stím jezdit aby to běželo pořád.Stisknul
jsi tlačítko, kompresorek naskočil a rázem Tě to vykoplo na jakýkoliv kopec.
Baterka byla dobíjena ze světelné civky.Dopadlo to jak píšu.Přetočený
motor a konec srandy.Jako pokus,DOBRÝ jinak jsem se moc nevzdaloval
od základny, abych to došlapal.To se mi vyplatilo.Tor.
jsi tlačítko, kompresorek naskočil a rázem Tě to vykoplo na jakýkoliv kopec.
Baterka byla dobíjena ze světelné civky.Dopadlo to jak píšu.Přetočený
motor a konec srandy.Jako pokus,DOBRÝ jinak jsem se moc nevzdaloval
od základny, abych to došlapal.To se mi vyplatilo.Tor.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Važte prosím slova
Pánové,
prosím, v rámci Vašich diskuzí, kroťte vášně, není přece nutné se urážet, vždyť jsme všichni na jednom kole;-)
prosím, v rámci Vašich diskuzí, kroťte vášně, není přece nutné se urážet, vždyť jsme všichni na jednom kole;-)
Re: Rady a řešení technických problému
ahojik kluci čim to muže byt když se rozjiždim všechno v pořadku chci tročku přidat jak přidam plyn rozjedeseto a pak to začne jako by se dusut motor
Re: Rady a řešení technických problému
Řekl bych že tam jde málo benzínu, začal bych karburátorem, skus ho vyčistit a hlavně filtr, nebo skus prvně jízdu bez filtru a uvydíš jestli je to tím.. Taky mě to dělalo a pomohlo mě vyčištění karbecu..
Re: Rady a řešení technických problému
zkus posunout jehlu o jednu drážku nahoru a taky se podívej jestli je čistej uzávěr na palivo
Re: Rady a řešení technických problému
tak že sem vypustil nadrž kouknu asito zazrany jak jetel vičistil jsem ho fouknu do kohoutku malo foukal vyčistil jsem ho ažeho dam spatky nestrhnu zavit samozřejmě žejo davam druhy ato sami už sem řikal žese nato vykašlu ale naštěsti sem měl třeti kohoutek tak nakonec semiho povedlo namontovat bez strhnuti zavitu nu aty dva kohoutky si spravim
Re: Rady a řešení technických problému
Je to špatně nastavenou směsí na zimu. A studený motor.
Když na motor kápneš kapku vody musí se vařit.Dvojtakty
jedou jen když jsou horké.To je v zimě problém.Zakrýt
žebra.
Když na motor kápneš kapku vody musí se vařit.Dvojtakty
jedou jen když jsou horké.To je v zimě problém.Zakrýt
žebra.
Re: Rady a řešení technických problému
Tak aspoň tak.Sítko se tam nedává.Okamžitě se ucpe.
Vnitřek nádrže nemá povrchovou upravu.Rezne.Tor.
Vnitřek nádrže nemá povrchovou upravu.Rezne.Tor.
Re: Rady a řešení technických problému
Tor: bylo ucpany sitko i kohoutek tak sem to pro foukl a už dobry
Re: Rady a řešení technických problému
ahoj kluci chci se zepta jaky rozdil je mezi 48ccm a 80 ccm nemyslim rychlosti myslim jak to poznam
-
- Příspěvky: 117
- Registrován: stř 26. lis 2014 11:41:40
- Fotky: http://petr2m.rajce.idnes.cz/
Re: Rady a řešení technických problému
Aha... až teď jsem pochopil na co se ptáš...
Jak z venku poznám, jaký motor mám na kole. Znaky podle kterých se pozná jestli je to 50 nebo 80. Nebo označení typu...???
Já ti neporadím, mám Д-6.
Jak z venku poznám, jaký motor mám na kole. Znaky podle kterých se pozná jestli je to 50 nebo 80. Nebo označení typu...???
Já ti neporadím, mám Д-6.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Rady a řešení technických problému
Když jsem zadřel, zvažoval jsem 80-ku válec...
Na původní 48-ku by měla jít naroubovat snad jen 60-ka, z toho mi vychází, že 80-ka je trochu masivnější .
Ale policajt to podle mě nepozná
Na původní 48-ku by měla jít naroubovat snad jen 60-ka, z toho mi vychází, že 80-ka je trochu masivnější .
Ale policajt to podle mě nepozná
Re: Rady a řešení technických problému
koblizek: javim taky semi to už stalo žesemi překřižilo ale na jinym kole tak sem je pak dal jak maji byt
Re: Rady a řešení technických problému
Nazdar kluci - vybodovali mne a na motokole se Sunway 80 ccm jezdím do práce. Potřeboval bych radu, kdo z vás má na kole přední LED osvětlení zapojené na bílý drát od magneta. Nevím, zda jste tam přidávali nějakou diodu či nějakou vychytávku a jaké světlo použili aby to alespoň trochu svítilo, protože jezdím ve tmě a kdo v 45 km/h nevlítl do díry nebo nenajel na volně pohozený kámen na krajnici, tak ten neuvěří. Při zapojení klasické žárovky to svítí dle otáček a přijde mi, že na magneto to je už moc, protože při rozsvícení světla to hůř jede. Dík za radu...
Re: Rady a řešení technických problému
To je absolutní pitomost.Zase jeden z internetových blafů.
Na to potřebujete proudovou regulační tlumivku nebo
elektronický regulátor proudu.Obojí se nedá koupit.
Jenom udělat.Takže to asi nevyřešíte.Tor.
Na to potřebujete proudovou regulační tlumivku nebo
elektronický regulátor proudu.Obojí se nedá koupit.
Jenom udělat.Takže to asi nevyřešíte.Tor.
Re: Rady a řešení technických problému
Udělej co jsem řek a ignoruj tohohle skeptika. Uvidíš že to bude fungovat.. Samozřejmě musíš použít LED!.
Re: Rady a řešení technických problému
Ty nevíš co se tam vůbec děje .Kdyby jsi tomu rozuměl
tak se na to podíváš osciloskopem a nebudeš plácat elektrické
nesmysly.Žádnej kondenzátor nic nezreguluje.Jen víc zatíží
cívku a vše rozhodí.Prostě je to nesmysl,bastl a pokusblaf.
Viděl jsi někdy sériový stabilizátor??Asi neviděl.Tor.
tak se na to podíváš osciloskopem a nebudeš plácat elektrické
nesmysly.Žádnej kondenzátor nic nezreguluje.Jen víc zatíží
cívku a vše rozhodí.Prostě je to nesmysl,bastl a pokusblaf.
Viděl jsi někdy sériový stabilizátor??Asi neviděl.Tor.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Rady a řešení technických problému
Mám vzadu červenou ledku na alternátor v předním kole. Tuším podobný princip a funguje to už 3 roky. Taky bych nebyl takový skeptik.Tor158 píše:Ty nevíš co se tam vůbec děje .Kdyby jsi tomu rozuměl
tak se na to podíváš osciloskopem a nebudeš plácat elektrické
nesmysly.Žádnej kondenzátor nic nezreguluje.Jen víc zatíží
cívku a vše rozhodí.Prostě je to nesmysl,bastl a pokusblaf.
Viděl jsi někdy sériový stabilizátor??Asi neviděl.Tor.
Re: Rady a řešení technických problému
Alternátor je i dynamo a magneto.O tom to neni.Jde o regulaci
proudu do zátěže.To se dělá tlumivkou nebo el.regulátorem.
U Tebe je výhoda že to nepoháníš z magneta.Tak si to nerozhodíš.
Zkus si změřit napětí při jízdě.Když se bude měnit tak Ti to
nereguluje.Pokud nic nespálíš vyšším napětím tak o nic nejde.
Je to ale polobastl.Tor.
proudu do zátěže.To se dělá tlumivkou nebo el.regulátorem.
U Tebe je výhoda že to nepoháníš z magneta.Tak si to nerozhodíš.
Zkus si změřit napětí při jízdě.Když se bude měnit tak Ti to
nereguluje.Pokud nic nespálíš vyšším napětím tak o nic nejde.
Je to ale polobastl.Tor.