Motor ze sekačky HONDA GV100 - MA2R - HR173 - velmi vhodný, ale jaký náhon?

Kde koupit, na co se zaměřit, jaký typ, ...

Moderátoři: j-z, Velkocus

Odpovědět
RBMK
Příspěvky: 90
Registrován: pon 11. zář 2017 13:49:40
Kontaktovat uživatele:

Motor ze sekačky HONDA GV100 - MA2R - HR173 - velmi vhodný, ale jaký náhon?

Příspěvek od RBMK »

Objevil jsem ve šrotu sekačku s motorem HONDA GV100 typ sekačky MA2R - HR173, a zdá se být velmi vhodný na motokolo.
I když je to vertikál, tak má na ojnici prst pro rozstřik oleje při horizontální montáži, a karbec je přimontovaný na otáčecí redukci. Po odstranění redukce bude v poloze pro horizontální hřídel. Jeden blok se tváří jako univerzál, druhý je sekačkový, ale uchycení nebude problém. Parametry taky vypadají fajn.

Motor: GV100K1
výkon 2,5 HP 3600rpm
SV rozvod - Side-valve
vrtání zdvih: 90 cm3 (5.5 cu. in.)/50 x 46 mm (2.0 x 1.8 in.)
olej 0.4l (0.42 US qt, 0.35 imp qt) 10W30 nebo 40
svíčka: BMR-4A (NGK) or W14MR-U (ND)
mezera svíčky: 0.6-0.7 mm (0.024-0.028 in.)
hladina karbecu - plovák: 10.7-13.3 mm (0.42-0.52 in.)
volnoběh: 2000 +/- 150 RPM (tachometer should indicate between 1850-2150 RPM)
max otáčky: 3600 +/- 150 RPM (tachometer should indicate between 3450-3750 RPM)
Compression: 85 psi
vůle ventilů: 0.12 +/- 0.04 mm
hřídel 17mm

EDIT 1:
Na ebay maj za šestikilo "centrifugal clutch belt" - odstředivá spojka na sekačkovej čtyřtakt pro motokáry, maj řetězovou a řemenovou verzi "chain" nebo "belt".
https://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=l ... t&_sacat=0
Motor jsem úspěšně postavil do polohy svislého válce a vodorovné hřídele, a čekám, až mi známý naohýbá základnu pro montáž. pak otestuju motor - mazání, startovací rituál, volnoběh, nastavení karbecu a počkám na poštovní želvu.

EDIT 2:
Motor jsem navařil na základnu, přidal nádrž, vrátil mechaniku pro karburátor, aby se nastavovaly klapky do správných poloh, a odvětrání klikové skříně svedl do plechovky, protože mi to lezlo do sání a dusilo motor. Jestli jsem tam dolil moc nebo už to fouká pod píst, nevim. Ale běhá to dobře, jde nastartovat studený i teplý (ale je to dřina) a botou nejde zastavit. počkám na odstředivou spojku a pak budu pokračovat držákama na kolo a řemenicema.

Fotky: (funkce rajče ja na p* a nefunguje)
http://rbmk.rajce.idnes.cz/motokolo/


Odpovědět