Rady a řešení technických problému

Diskuze nad technickými problémy

Moderátoři: j-z, Velkocus

bo-to
Příspěvky: 278
Registrován: Stř 22. Dub 2015 12:11:54
Fotky: http://www.moto-kola.estranky.cz/
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od bo-to » Ne 13. Zář 2015 17:09:05

nastartuji a chvíli jede .... zastavím a už nenastartuje .... vyčistím svíčku (je celá mokrá) nasadím a zase to chytne !!!! asi jde hodně směsi ...jak ji mám omezit !!!!! poraďte ...

koblizek
Příspěvky: 94
Registrován: Čt 10. Črc 2014 14:16:17

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od koblizek » Po 14. Zář 2015 14:46:54

bo-to napsal:nastartuji a chvíli jede .... zastavím a už nenastartuje .... vyčistím svíčku (je celá mokrá) nasadím a zase to chytne !!!! asi jde hodně směsi ...jak ji mám omezit !!!!! poraďte ...
Množství směsi změníš pouze přetryskováním ( dát menší trysku) Na jehle karbce se seřizuje bohatost směsi.
Jsi si jistý že tvůj problém nespočívá v cívce ? viewtopic.php?f=15&t=61
Nejdříve si to zkontroluj pak to řeš dál. Pokud jsi nedělal nic s tryskami asi není důvod měnit za menší .

koblizek
Příspěvky: 94
Registrován: Čt 10. Črc 2014 14:16:17

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od koblizek » Po 14. Zář 2015 14:48:52

Tor158 napsal:Torova závada je v karburátoru.Dal identický a je po problému.Zapalování
to nemohlo být.Dává asi 4x vyšší napětí než sadové, takže se to prorazilo
o něco dříve.Takže se bude zkoumat co to způsobuje.Tor. :)
Pokud příjdeš na to co to způsobovalo dej vědět , docela by mě zajímalo v čem ta zrada je.

Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 472
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: app.php/gallery/album/4
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od j-z » Po 14. Zář 2015 15:18:57

bo-to napsal:nastartuji a chvíli jede .... zastavím a už nenastartuje .... vyčistím svíčku (je celá mokrá) nasadím a zase to chytne !!!! asi jde hodně směsi ...jak ji mám omezit !!!!! poraďte ...
Pokud máš ještě ten starý motor, vem z něho karburátor a testuj.
Možná ti netěsní ventil plováku, doporučuji jednoduchý test - vyndat z motoru (stačí při zapojené hadičce/lanku), vyšroubovat spodek plovákovky, pustit benzín a pokusně přivírat ventil plovákovky. Mělo by to těsnit. Možná postačí jen změnit hladinu, třeba je moc vysoká.
j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 393
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od Tor158 » Čt 17. Zář 2015 0:09:59

Tor158 napsal:Torova závada je v karburátoru.Dal identický a je po problému.Zapalování
to nemohlo být.Dává asi 4x vyšší napětí než sadové, takže se to prorazilo
o něco dříve.Takže se bude zkoumat co to způsobuje.Tor. :)
Takže závada odhalena.Teklo mi do plováku microtrhlinkou v horní části
palivo.Na první pohled v plováku nic nebylo.Až po prosvícení silnou lampou
a pod lupou bylo vidět, že jsou tam stopy paliva.Plovák je ze dvou částí
a slepen.(svařen??).Neni tedy jedno jak ho tam dáte.Měl by být spojením
nahoře, navlečen na difuzní trubku.Byl dobře, ale horem tam vnikalo při šplouchání
v komoře palivo.Po odstavení se palivo v komoře částečně odpařilo a to i
s plováku.Dal jsem ho na noc do paliva,zatížil a ejhle!!Byl z 1/5 naplněn.
Takže se zvedala hladiná v komoře a krmilo to směs.Prostě neprasknul uplně
a nevyvalilo mi to obsah nádrže ven.To by se šlo najisto.Blízko tedy byl J-Z.Tor.
:D :D
Přílohy
Plovák – kopie.jpg
Plovák – kopie.jpg (42.11 KiB) Zobrazeno 6856 x

bo-to
Příspěvky: 278
Registrován: Stř 22. Dub 2015 12:11:54
Fotky: http://www.moto-kola.estranky.cz/
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od bo-to » So 19. Zář 2015 19:13:58

JSEM UŽ NA PRÁŠKY MAM NOVÝ MOTOR A ŠPATNĚ MI STARTUJE .....LIDOVĚ ŘEČENO UCHLASTAM HO ....MUSÍM VYNDAT SVÍČKU VYSUŠIT JÍ A OČISTIT A PAK CHYTNE ..... JE TAM NOVY KARBEC A NEVÍM CO S TÍM ...PORADÍ MĚ NĚKDO ???? JINAK JAK CHYTNE TAK JEDE JAKO ČERT .......................

Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 472
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: app.php/gallery/album/4
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od j-z » So 19. Zář 2015 21:17:51

A jak dopadla zkouska s jinym karbem, byla-li?
j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 393
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od Tor158 » Ne 20. Zář 2015 11:34:26

Prasklý plovák.Tor. ;)
Přílohy
Prasklý plovák.JPG

bo-to
Příspěvky: 278
Registrován: Stř 22. Dub 2015 12:11:54
Fotky: http://www.moto-kola.estranky.cz/
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od bo-to » So 26. Zář 2015 14:41:11

......TAK STARTUJE UŽ DOBŘE ALE JEDEN PROBLEM MÁ !!! PŘIJEDU ZASTAVÍM A MOTOR DOSTANE OBROVSTE OTAČKY A MUSÍM HO VYPNOUT MOTOR SKW HAWK 70CCM A NOVÝ KARBEC CO S TÍM ....MYSLÍM ŽE TEN NOVY KARBEC STOJI ZA H......!!!!!!!!!!

olin
Příspěvky: 9
Registrován: Čt 30. Črc 2015 20:34:49

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od olin » So 26. Zář 2015 22:31:30

Nemáš někde skřípnutý lanko? Nebo bude problém někde kolem šoupátka, popř jehly.

Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 393
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od Tor158 » Po 28. Zář 2015 21:29:26

Torův nový napínák po sezoně.Funguje skvěle. :D :D
Přílohy
napínák final.JPG

bo-to
Příspěvky: 278
Registrován: Stř 22. Dub 2015 12:11:54
Fotky: http://www.moto-kola.estranky.cz/
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od bo-to » Po 02. Lis 2015 19:36:45

POŘÁD STEJNÝ PROBLÉM STARÝ DOBŘE FUNKČNÍ KARBEC ,,,TROCHU TO ZABUBLÁ A ZASE NIC UCHLASTÁ SE TO A JE KONEC ..............JSEM UŽ NA PRÁŠKY ..........

bo-to
Příspěvky: 278
Registrován: Stř 22. Dub 2015 12:11:54
Fotky: http://www.moto-kola.estranky.cz/
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od bo-to » Út 10. Lis 2015 23:27:46

dotaz .....prosím co se stane když se zvýší a nebo sníží komprese !!!! dal jsem pod hlavu 2mm těsnění podle vyrobce a moc netáhne .............................poradí mi někdo ???

Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 472
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: app.php/gallery/album/4
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od j-z » Stř 11. Lis 2015 12:11:24

bo-to napsal:dotaz .....prosím co se stane když se zvýší a nebo sníží komprese !!!! dal jsem pod hlavu 2mm těsnění podle vyrobce a moc netáhne .............................poradí mi někdo ???
Myslím, že je úplně zbytné dávat tutéž otázku ve stejném čase na 3 různá místa v rámci jednoho webu. Šance se tím neztrojnásobí.

Principy komprese jsou snad známy, doporučuji pročíst alespoň wiki.

Instalací toho klingeritu (s větší, než původní desetinovou šířkou) jsem došel k podobnému závěru, že to trošku méně táhne. Konstruktér motoru s tímto podle mě nepočítal. Řešení jsou různá - od prosté kapitulace po zbroušení hlavy / válce. Pokud bych to chtěl řešit, šel bych cestou nějakého hliníkového těsnění + srovnat dosedací plochy.
j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

bo-to
Příspěvky: 278
Registrován: Stř 22. Dub 2015 12:11:54
Fotky: http://www.moto-kola.estranky.cz/
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od bo-to » Ne 29. Lis 2015 11:11:30

Pánové mam dotaz mám skihawk potřebuji valec hlavu píst atd........ a koukam že že by šlo předělat na 80ccm rozměry válce souhlasí -----má někdo zkušenosti s přehozením ??? nemohu sehnat ND na motor

Luky91
Příspěvky: 23
Registrován: Stř 02. Pro 2015 12:45:40
Fotky: http://luky91.rajce.idnes.cz/motokolo/

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od Luky91 » So 05. Pro 2015 22:36:26

ahoj všem,

Jelikož i já jsem bez ŘP, rozhodl jsem se tedy postavit motokolo... práce mi zabrala asi týden včetně stavby kola samotnéhop (fotky časem)... použil jsem sadu sunway 80 včetně kitu pro využití přehazovačky... když pominu všechny překážky které jsem musel překonat abych to do sebe vůbec seskládal, jsem stále u jednoho nevyřešeného problému... střed ozubených talířů na pravém pedálu (volnoběžka) opravdu neskutečně háže... hlavně tedy při šlapání... jedná se o nezanedbatelnou výchylku... při jízdě na motor ani tak ne ale při tom šlapání je to fakt hodně mazec.... jinak jsem velmi spokojený, kolo vypadá skvěle a jízdní vlastnosti jsou super, to využití přehazovačky z toho dělá opravdu použitelný stroj.. nemůžu soudit přímý náhon neboď jsem jej nezkoušel ale už při úvahách se mi to prostě moc nejevilo... nechci aby si někdo myslel že si tu hraju na bůh ví co.. já nechtěl kolo, chtěl jsem spíše motorku na které se dá bez ŘP jezdit... vaše stroje vypadají taky dost dobře.. prosím, uvítám každou radu popřípadě návrh elegantního řešení...

jinak upozornění pro ty co o tomto kitu uvažují, je to neskutečnej zmetek... nestačí to prostě jen namontovat, první problém je hlavně tento, pravá klika obsahuje volnoběžku a dva talíře, jeden větší jeden menší.. ovšem oba mají stejné zuby :-DDD což je naprostá debilita neboť přece cyklořetěz je o dost jemnější než ten pro náhon od motoru, což tedy znamenalo jeden talíř vyměnit za ten z kola, samozřejmě jiná rozteč děr, nutno vystředit atd.... dodávaná středová hřídel pro šlapky (je trochu delší) je do ložisek ve standartním středu taky nepoužitelná, má větší průměr... naštěstí mám motor relativně vysoko takže jsem mohl nechat hřídel svoji a nikde mi nic nezavazí... a pak už jen menší překážka, je tam nutno pár ploch vybrousit, vypilovat atd.. aby si to sedlo... prostě číňani... myslím si že ty kolečka taky nic moc nevydrží... jediný dobrý se mi zdají ty ložiska co drží samotnou osu ozubených kol za rámem... :-( díky moc, Lukáš

jo a ještě jeden dotaz, zajímalo by mě ruční startování, může někdo prosím popsat zkušenosti? kde drží a jak funguje? je třeba něco upravit a jak to je s kvalitou co se týče zpracování? díky

olin
Příspěvky: 9
Registrován: Čt 30. Črc 2015 20:34:49

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od olin » So 12. Pro 2015 17:29:58

Já to řazení vyřešil zadním kolem s třístupňovým torpédem z německýho kola pro důchodce. Oproti tobě sice nemám volnoběžku, ale zase brzdím protišlapem a tudíž mi odpadá starost se zadní brzdou (dvě páčky na jednom řídítku a nebo obě brzdy na jedné páčce). Sice můj stroj není žádný krasavec, protože je stavěnej z dílů za pár kaček z kovošrotu, ale na řešení se můžeš podívat na : http://olin77.rajce.idnes.cz/Motokolo_6 ... _NDR_1975/
Jinak jedno startovadlo mám na prodej, protože jsem ho stejně nepoužíval a trochu mi vadilo při šlapání.
viewtopic.php?f=11&t=98

Luky91
Příspěvky: 23
Registrován: Stř 02. Pro 2015 12:45:40
Fotky: http://luky91.rajce.idnes.cz/motokolo/

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od Luky91 » So 12. Pro 2015 18:03:13

Ahoj oline
Diky za reakci.. ja mam spojku vyresenou nadherne elegantne.. zachoval jsem packu pro presmykovac mackam tedy sojku levym palcem. Diky volnobezce ji pouzivas jen pri rozjezdu a zastaveni z kopce atd vubec... a lze i zaaretovat... vypada to prirozene a skvele funguje. Ten system razeni je v podstate vymyslen krasne a jednoduse jen to zpracovani je katastrofa... uz mam reseni koupim kliky na trial kolo ty maji zavit pro volnobezku a jsou perfektne vyrobeny... no a ozubene talire si necham pote zhotovit dle potreby... volnobezka se asi brzo rozsype tak pouziji taky z trialu... ano je to invest asi 3000 ale za ten komfort to proste stoji.. motor ma minimalni otacky, spotreba nulova... na rozjezd a ani do prudkeho kopce neni vubec potreba slaapat proste jen podradim.. kopit si tu predlohu je k nicemu, vedet to driv vyrobil bych ji celou a mnohem lepe...

Startovadlo beru. Napis zde prosim kam presne se sroubuje ten protikus. On je jako jen stazen matkou na klikovce k magnetu? Jak je zajisten? Jak to funguje? Lze tim snadno startovat? Dela to nejake zvuky navic?? Diky

matom
Příspěvky: 6
Registrován: Ne 20. Bře 2016 16:44:41

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od matom » Po 21. Bře 2016 13:20:16

Mám otázku ohľadom voľnobežky na zadne koleso. Dá sa namontovať voľnobežka aj nejakým iným spôsobom ako na náboj, na ktorom je závit z obidvoch strán? t.j. na jednej strane je kazeta (na závit) a na druhej volnobežka (tiež na závit). Je aj iné riešenie, alebo len náboj so závitmi z oboch strán?
vdaka za odpoved.

Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 472
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: app.php/gallery/album/4
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od j-z » Po 21. Bře 2016 13:36:01

matom napsal:Mám otázku ohľadom voľnobežky na zadne koleso. Dá sa namontovať voľnobežka aj nejakým iným spôsobom ako na náboj, na ktorom je závit z obidvoch strán? t.j. na jednej strane je kazeta (na závit) a na druhej volnobežka (tiež na závit). Je aj iné riešenie, alebo len náboj so závitmi z oboch strán?
vdaka za odpoved.
Udelat lze cokoliv, ale vzdycky bude treba hledat takovy naboj, ktery ma na obou stranach zavit nebo kazetu. Nebo aspon material na jejich vyrobu.
j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

matom
Příspěvky: 6
Registrován: Ne 20. Bře 2016 16:44:41

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od matom » Po 21. Bře 2016 13:56:16

ako konkrétne to máte vy vyriešené, kazeta je na náboji pôvodná a voľnobežka na závit?

Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 472
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: app.php/gallery/album/4
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od j-z » Po 21. Bře 2016 18:59:42

matom napsal:ako konkrétne to máte vy vyriešené, kazeta je na náboji pôvodná a voľnobežka na závit?
Presne tak. Koupeno u Ptáčka.
http://motokolo.net/
Obrázek
j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Avátar uživatele
nulrum
Příspěvky: 54
Registrován: Ne 23. Říj 2016 0:51:51

Divné zvuky ?

Příspěvek od nulrum » So 01. Dub 2017 19:45:21

Zdar uz se to tu parkrat resilo, ale vicemene bez odpovedi. Bych neotravoval kdybych si mel kde poslechnout jine kolo nebo fichtla. Takhle jsem docela v koncich jestli je to normalni nebo se v tom valci fakt deji nejake nepristojnosti.
Kdo ma naladene usi tak prosim o vyjadreni at muzu v klidu spat. Valec se mi sundavat moc nechce, ale nebude-li zbyti......

https://drive.google.com/file/d/0B7FJYb ... sp=sharing

trutnovák
Příspěvky: 3
Registrován: Po 20. Ún 2017 10:55:24

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od trutnovák » So 08. Dub 2017 18:11:15

Tor158 napsal:
Po 28. Zář 2015 21:29:26
Torův nový napínák po sezoně.Funguje skvěle. :D :D
Veškeré napínáky na řetěz jsou ukotveny pouze za spodní trubku rámu kola. Dovede si někdo představit co se stane pokud napínák dostane pořádnou škubu od motoru? Nebo se uvolní šrouby? Lidově spadne do drátu a zablokuje kolo. Tato představa mne vždy děsila obzvláště při škubání řetězem, při cukání motoru.(rozjezdy studený motor) Problém je ten, že je řetěz moc dlouhý. Po ujetí prvních 200Km jsem to nevydržel a sestrojil napínák, který je uchycený ve dvou bodech. Spodní a horní rám kola. Dal jsem tam pružinu a pojistku aby i při prasknutí pružiny napínák spadl max. jenom o 5mm. Je jasné že to doma na koleně asi nesestrojíte. Ale při troše šikovnosti se dá zvládnout i v nějaké domácí dílně. Pro představu přikládám foto. Další foto naleznete v galerii pod označením trutnovák .
Zatím to je ve zkušebním provozu, ale funguje skvěle. trutnovák
DSC01779.JPG

pukasinek
Příspěvky: 34
Registrován: Út 21. Ún 2017 19:05:43

Re: Rady a řešení technických problému

Příspěvek od pukasinek » Ne 09. Dub 2017 11:51:54

Tak dneska se začalo dít něco zvláštního. Motor najednou jel plynule bez cukání, ale zdá se mi že má takovej "bručivej" zvuk, ne jako klasickej 2takt. Zítra shodím hlavu a mrknu na píst a válec, aby to nebylo přidřený. A nebo si to postupně sedá ( zajíždím ).

Odpovědět