Rozeta, zadní kolo
Rozeta, zadní kolo
Zdravím hledal jsem kde bych to mohl napsat ,takovou svoji myšlenku ,takový nápad a nenapadlo mně jak to nazvat a tak to píšu sem.
Zajímalo by mně co vy na to:
Napadlo mně, jestli by nešlo použít náboj na zadní kolo z motorky např.z babety a nechat to přeplést na 26 palců dvojitý ráfek a 36 děr.Včera jsem se na to ptal v Ostravě a reálný by to mohlo být protože,ten náboj z Babety potřebuje 135 mm prostor a 36 děr. Kolo na kotouč.brzdu potřebuje taky okolo těch 135 mm(myslím rozteč), jenom nevím co na to řekne servismen jestli toho bude schopný to takhle přeplést a jestli by ty nejpevnější špice vydržely.
Asi si řeknete proč to chci takhle řešit:
mám tu rozetu ted řešenou mezi dráty a není to dobrý, naposledy když jsem potřeboval kolo vycentrovat tak ty dráty byly dole co procházejí ty šrouby hodně pokřivené
zadní kolo na kotouč jsem měl taky ,do té doby než mi to kolo ukradli minulý rok v září a ještě ho nemám a v neposlední řadě mi jde o brzdy ,jak jsem tu už četl kolo je těžší, rychlejší a těžko ubrzditelné a musí se hodně často měnit brzdové špalíky a čistit ráfek od usazenín.
A tímhle řešením by se to mohlo vyřešit všechno najednou a myslím že by to bylo nejideálnější,má to výhody a i nějaké nevýhody:
+nemusela by se řešit rovnost a házivost rozety(náboj od Babety má přípravu na rozetu)
+náboj má v sobě bubnovou brzdu
+silnější osa (stavěno na motorky i jejich rychlosti)
+náboj má i malé kolečko s volnoběžkou na pravé straně(dalo by se zase šlapat i nastartovat klasickým způsobem)
+myslím ,že je větší možnost počtu zubů v rozetě na výměnu(nemám ověřeno)
+cenově to taky není zle ,stačí starší kolo z motorky v dobrém stavu(500-1000 kč),ráfek na 26 palců má většína na svém kole,a špice nejsou cenově náročnější akorát záleží kolik by to stálo to vypletení a vycentrování (do 500 kč)
-kolo s kotouč. brzdou výjde cenově stéjně a neřeší to tu brzdu jenom rozetu
-náboj na kotouč má hodně slabou osu ,dá se lehce ohnou)tyhle zkušenosti jsou tu taky někde psány)
-u motorek nemají tak dlouhé špice,aby to bylo dost pevné(musí se použít z kola)
-servis kol nás může s tímto požadavkem odmítnout a jsme v háji zeleném
-musí to být náboj z nějakého mopedu ,aby tam byly možností použít pravou i levou stranu ozubeného kola
-silnější motorky mají rozetu vlevo a kotouč vpravo a nebo na opak a to je nepoužitelné
-asi by nebyla přehazovačka a v případě kopců to může být pro někoho problém (nevím),ale možná by to šroubovací sedmi kolečko třeba jít mohlo našroubovat
-nevím jestli se vejde osa zadního kola z motorky do rámu kola (myslím průměr)
závěrem bych chtěl říct ,že zkusím sehnat správné kolo ,zeptat se v servisu a pokud to přeplete, tak to otestovat, budu rád za připomínky ,rady a další výhody či nevýhody a prosím pokud se to uzná za vhodné přemístit toto do vhodného vlákna, Já neví které to je
kuttil
Zajímalo by mně co vy na to:
Napadlo mně, jestli by nešlo použít náboj na zadní kolo z motorky např.z babety a nechat to přeplést na 26 palců dvojitý ráfek a 36 děr.Včera jsem se na to ptal v Ostravě a reálný by to mohlo být protože,ten náboj z Babety potřebuje 135 mm prostor a 36 děr. Kolo na kotouč.brzdu potřebuje taky okolo těch 135 mm(myslím rozteč), jenom nevím co na to řekne servismen jestli toho bude schopný to takhle přeplést a jestli by ty nejpevnější špice vydržely.
Asi si řeknete proč to chci takhle řešit:
mám tu rozetu ted řešenou mezi dráty a není to dobrý, naposledy když jsem potřeboval kolo vycentrovat tak ty dráty byly dole co procházejí ty šrouby hodně pokřivené
zadní kolo na kotouč jsem měl taky ,do té doby než mi to kolo ukradli minulý rok v září a ještě ho nemám a v neposlední řadě mi jde o brzdy ,jak jsem tu už četl kolo je těžší, rychlejší a těžko ubrzditelné a musí se hodně často měnit brzdové špalíky a čistit ráfek od usazenín.
A tímhle řešením by se to mohlo vyřešit všechno najednou a myslím že by to bylo nejideálnější,má to výhody a i nějaké nevýhody:
+nemusela by se řešit rovnost a házivost rozety(náboj od Babety má přípravu na rozetu)
+náboj má v sobě bubnovou brzdu
+silnější osa (stavěno na motorky i jejich rychlosti)
+náboj má i malé kolečko s volnoběžkou na pravé straně(dalo by se zase šlapat i nastartovat klasickým způsobem)
+myslím ,že je větší možnost počtu zubů v rozetě na výměnu(nemám ověřeno)
+cenově to taky není zle ,stačí starší kolo z motorky v dobrém stavu(500-1000 kč),ráfek na 26 palců má většína na svém kole,a špice nejsou cenově náročnější akorát záleží kolik by to stálo to vypletení a vycentrování (do 500 kč)
-kolo s kotouč. brzdou výjde cenově stéjně a neřeší to tu brzdu jenom rozetu
-náboj na kotouč má hodně slabou osu ,dá se lehce ohnou)tyhle zkušenosti jsou tu taky někde psány)
-u motorek nemají tak dlouhé špice,aby to bylo dost pevné(musí se použít z kola)
-servis kol nás může s tímto požadavkem odmítnout a jsme v háji zeleném
-musí to být náboj z nějakého mopedu ,aby tam byly možností použít pravou i levou stranu ozubeného kola
-silnější motorky mají rozetu vlevo a kotouč vpravo a nebo na opak a to je nepoužitelné
-asi by nebyla přehazovačka a v případě kopců to může být pro někoho problém (nevím),ale možná by to šroubovací sedmi kolečko třeba jít mohlo našroubovat
-nevím jestli se vejde osa zadního kola z motorky do rámu kola (myslím průměr)
závěrem bych chtěl říct ,že zkusím sehnat správné kolo ,zeptat se v servisu a pokud to přeplete, tak to otestovat, budu rád za připomínky ,rady a další výhody či nevýhody a prosím pokud se to uzná za vhodné přemístit toto do vhodného vlákna, Já neví které to je
kuttil
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Rozeta, zadní kolo
Nápad je to zajímavý. Mám ale několik postřehů.
Přestože jsem jednou psal o horší účinnosti brzd typu V na motokole, je to jen otázka naladění. Investoval jsem do lepších špalíků a pořádně seřídil. Brzdí to teď dostatečně.
Předpokládám, že babetino zadní se brzdí nohou. To jsou jiné páky, než máš v ruce. Prověř.
Doporučuji přejít na systém volnoběžky (opakuji se, vím). http://www.motokolo.wz.cz/images/voln1.JPG
P.S. Příspěvek přemístěn do optimalizace
Přestože jsem jednou psal o horší účinnosti brzd typu V na motokole, je to jen otázka naladění. Investoval jsem do lepších špalíků a pořádně seřídil. Brzdí to teď dostatečně.
Předpokládám, že babetino zadní se brzdí nohou. To jsou jiné páky, než máš v ruce. Prověř.
Doporučuji přejít na systém volnoběžky (opakuji se, vím). http://www.motokolo.wz.cz/images/voln1.JPG
P.S. Příspěvek přemístěn do optimalizace
Re: Rozeta, zadní kolo
Zdravim no z babetty bych zadni kolo nedoporucoval ma spatny brzdici ucinky ja mam zadni kolo z babetty a predek ze simala je to velkej rozdil v brzdeni nehlede sou tam draty trojky
Re: Rozeta, zadní kolo
Ahoj ne že, bych se opičíl, ale tohle mne napadlo taky, jenom jsem to nenapsal a děkuji za další radu. A musí byť průměr toho kotouče větší než je rozeta ? Nebo tam vleze i menší průměr toho kotouče ?
Re: Rozeta, zadní kolo
mám 40z , kotouč 203 , takže větší. záleží na vidlici, musel jsem dát menší rozetu a větší kotouč a mimo řetěz.
dřív byly vzadu špalky a brzdilo to slušně. musel jsem dát hydrauliku abych neměl na vesnici u nás ostudu,chápeš. přední a zadní na jednu páku a je to.
dřív byly vzadu špalky a brzdilo to slušně. musel jsem dát hydrauliku abych neměl na vesnici u nás ostudu,chápeš. přední a zadní na jednu páku a je to.
-
- Příspěvky: 117
- Registrován: stř 26. lis 2014 11:41:40
- Fotky: http://petr2m.rajce.idnes.cz/
Řetězová spojka - pojistka
Našel jsem na netu ...
použil bych asi něco trochu tvrdšího, než alobal...
Samozřejmě je pořád nutno zachovat správný směr umístění spojky.
použil bych asi něco trochu tvrdšího, než alobal...
Samozřejmě je pořád nutno zachovat správný směr umístění spojky.
- Přílohy
-
- nc62LZ1XD_Y.jpg (38.78 KiB) Zobrazeno 18176 x
Re: Řetězová spojka - pojistka
Takto se to davalo odjakziva na soutezni motorky(mozna i na jine). Pouziva se motex paska, ale zahyba a zamackava se dovnitr spojky. Sovetsti inzenyri to opsali spatne, takto je nebezpeci, ze se kraj chytne a udela paseku.
Re: Rozeta, zadní kolo
Mam kit 70ccm
V zabehu po 250 km stupol vykon motora na tolko, ze riesenie rozeta vo vyplete prudko zaostava,
pri 30 km/hod po plnom pridani plynu mi odstrihlo sruby, rozeta povolila, retaz spadla.
dal som tam silnejsie skrutky, ale pojdem asi do naboja s rozetou na kotuc.
V zabehu po 250 km stupol vykon motora na tolko, ze riesenie rozeta vo vyplete prudko zaostava,
pri 30 km/hod po plnom pridani plynu mi odstrihlo sruby, rozeta povolila, retaz spadla.
dal som tam silnejsie skrutky, ale pojdem asi do naboja s rozetou na kotuc.
Re: Řetězová spojka - pojistka
Je uplně jedno jací to byli inženýři.Pro prodávaný napínák(který se kinklá ze strany na stranu,hlavně směreminvalida píše:Takto se to davalo odjakziva na soutězni motorky(mozna i na jine). Pouziva se motex paska, ale zahyba a zamackava se dovnitr spojky. Sovetsti inzenyri to opsali spatne, takto je nebezpeci, ze se kraj chytne a udela paseku.
k drátům)je to nepoužitelné.Hrany kolečka pojistky uplně rozemelou. I když je pojistka dobře daná!!. Tento způsob je pro napínáky s řetězovým kolečkem!!!
Jinak následuje pád s řetězem v zadním kole.Kdo chce mít bezpečný řetěz-musí nýtovat.Tor.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Řetězová spojka - pojistka
Co tam máš za napínák? Ten na 2 nebo na 4 šrouby? Já jsem v setu měl na 4 šrouby a drží to velmi pěkně, vůle po řádném dotažení nulová. Zde ještě poznámka - vodící kolečko musí jít v ose řetězu! Na to berte zvláštní zřetel - pomůže svěrák a pár úderů kladivem do plechu napínáku. Případně kdo má lis, postupuje více sofistikovaně.Tor158 píše: Je uplně jedno jací to byli inženýři.Pro prodávaný napínák(který se kinklá ze strany na stranu,hlavně směrem k drátům)je to nepoužitelné.Hrany kolečka pojistky uplně rozemelou. I když je pojistka dobře daná!!. Tento způsob je pro napínáky s řetězovým kolečkem!!! Jinak následuje pád s řetězem v zadním kole.Kdo chce mít bezpečný řetěz-musí nýtovat.Tor.
Pokud spojka řetězu o nic neškobrtá a je nasazená správně po směru, není s ní problém (bavím se o řetězu i spojce zn. ČZ).
Re: Rozeta, zadní kolo
Řetězová spojka škobrtá vždycky na silonovým kolečku.Je sní problém.Už jsem hledal
řetězy po silnici,, škarpě a řetěz mi udělal díru do carteru .Čím vyšší kubatura
tím horší.Jsou tam větší síly.Tenhle napínák se netočí,sedí a je stranově nastavitelný.
Jak vidíte je opravdu jetý tisíce km.Všimněte si že kladka je uložena v kuželovém
pouzdru imbusového šroubu.Přitahnete a vůle jsou vymezeny.Stavitelné je tedy vše.Tor.
řetězy po silnici,, škarpě a řetěz mi udělal díru do carteru .Čím vyšší kubatura
tím horší.Jsou tam větší síly.Tenhle napínák se netočí,sedí a je stranově nastavitelný.
Jak vidíte je opravdu jetý tisíce km.Všimněte si že kladka je uložena v kuželovém
pouzdru imbusového šroubu.Přitahnete a vůle jsou vymezeny.Stavitelné je tedy vše.Tor.
- Přílohy
-
- DSCN1078.JPG (149.55 KiB) Zobrazeno 18086 x
-
- DSCN1079.JPG (154.66 KiB) Zobrazeno 18086 x
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Rozeta, zadní kolo
Tore (neber to kriticky), taky se přidám s dotazy - jak v terénu měníš s nýtovaným řetězem např. duši? Už takhle mi to dělá potíže, a to mám spojku.
Ten napínák drží k rámu jen na těch dvou hadicovkách? To mi přijde tovární řešení na 4 šrouby jistější.
Jinak z fotek musím uznat, že nezanedbáváš mazání řetězu .
Ten napínák drží k rámu jen na těch dvou hadicovkách? To mi přijde tovární řešení na 4 šrouby jistější.
Jinak z fotek musím uznat, že nezanedbáváš mazání řetězu .
Re: Rozeta, zadní kolo
Podobny uchyt ponuka aj Ptacek:
http://motokolo.net/index.php?route=pro ... duct_id=71
takze asi to nebude az taka kravina, aj ked 4 srouby su 4
Co sa tyka rozpojenia, ak mas dobru nitovacku, nevidim problem v rychlom roznitovani a znitovani.
Len ma zaujima ktoru.
P.S. Chýba mi tu moznost dat lajk / unlajk na prispevok, ktory sa mi libí / nelíbí ako je to na iných fórach,
trošku by to oživilo
http://motokolo.net/index.php?route=pro ... duct_id=71
takze asi to nebude az taka kravina, aj ked 4 srouby su 4
Co sa tyka rozpojenia, ak mas dobru nitovacku, nevidim problem v rychlom roznitovani a znitovani.
Len ma zaujima ktoru.
P.S. Chýba mi tu moznost dat lajk / unlajk na prispevok, ktory sa mi libí / nelíbí ako je to na iných fórach,
trošku by to oživilo
Re: Rozeta, zadní kolo
Vozím sebou nýtovač.Nasadíš ,zatlačíš a je to rozpojený.Po opravě-nasadíš zatlačíš a jej-z píše:Tore (neber to kriticky), taky se přidám s dotazy - jak v terénu měníš s nýtovaným řetězem např. duši? Už takhle mi to dělá potíže, a to mám spojku.
Ten napínák drží k rámu jen na těch dvou hadicovkách? To mi přijde tovární řešení na 4 šrouby jistější.
Jinak z fotek musím uznat, že nezanedbáváš mazání řetězu .
to spojený.Opravdu to drží.Žádnej problém!!Problém je jenom v tom, že jsi od toho
zaprasenej.Vozím tedy sebou chirurgické rukavice.Nic neváží a prostor nezaberou.
Doporučuji.Jseš čistej.
No ,podívej se na ten napínák.Kladka je nad upínacím kamenem.Takže tlačí ze shora na
kámen.Nevyvracuje ho do strany.Takže stačí přitahnout páskama a dát gumu nebo třecí
podložku.Drží to dobře.Nebyl problém.Na novém typu mám i protikámen.Otcem myšlenky
je Bird.Jenom jsem to zdokonalil..
Nýtovačka musí být trochu širší.ČZ je široký řetěz.Vzít pár článků a vyzkoušet.
No a je to celé zaprasené.Je to opravdu JETÉ.Pardon.Tor.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Rozeta, zadní kolo
Zajímavý nápad, jsem pro. Není ale v mých technických silách to teď řešit. Meze PhpBB je možné najít zde:Roman píše:Chýba mi tu moznost dat lajk / unlajk na prispevok, ktory sa mi libí / nelíbí ako je to na iných fórach, trošku by to oživilo
https://www.phpbb.com/extensions/
Taky se mi ta myšlenka líbí, chvilku jsem tam jeden vlastní konstrukce měl. První pád po 10 metrech a šel pryč.Roman píše:Tore, s čím nitujes retaz ? A čo povieš na ten napinak s pružinou ?
Jinak já dotahuji řetěz max. 1-2x do roka, takže napínák s pérem nepovažuji za nutnost.
Re: Rozeta, zadní kolo
S tím pérem je to nebezpečný.Když to nemá seřizovatelný dorazy a přítlak je to o hubu.j-z píše:Zajímavý nápad, jsem pro. Není ale v mých technických silách to teď řešit. Meze PhpBB je možné najít zde:Roman píše:Chýba mi tu moznost dat lajk / unlajk na prispevok, ktory sa mi libí / nelíbí ako je to na iných fórach, trošku by to oživilo
https://www.phpbb.com/extensions/Taky se mi ta myšlenka líbí, chvilku jsem tam jeden vlastní konstrukce měl. První pád po 10 metrech a šel pryč.Roman píše:Tore, s čím nitujes retaz ? A čo povieš na ten napinak s pružinou ?
Jinak já dotahuji řetěz max. 1-2x do roka, takže napínák s pérem nepovažuji za nutnost.
Kdo má dlouhý řetěz tak se mu to přetočí i dopředu.Na to nesednu.Už jsem si to vyzkoušel.Tor.
Re: Rozeta, zadní kolo
Diky, ani to nebudem skúšať, vidieť, že už máte toho najazdené viacej, rád si nechám poradiť.
Ja napínam reťaz - čínsku - každých cca 70 km, asi sa naťahuje, skúsim premerať.
Musím kúpiť nejakú ozajstnú.
Akú máte životnosť reťaze ?
Ja napínam reťaz - čínsku - každých cca 70 km, asi sa naťahuje, skúsim premerať.
Musím kúpiť nejakú ozajstnú.
Akú máte životnosť reťaze ?
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Rozeta, zadní kolo
Prostuduj tento odkaz:Roman píše:Ja napínam reťaz - čínsku - každých cca 70 km, asi sa naťahuje, skúsim premerať.
Musím kúpiť nejakú ozajstnú. Akú máte životnosť reťaze ?
viewtopic.php?f=7&t=44&p=358&hilit=velo#p358
Jak jsem psal v článku k typům motokol - pokud se ten ČZ bude dobře mazat, vydrží podle mě déle, než samotný motor. Zatím jsem ale opotřebení nepřeměřoval.
Re: Rozeta, zadní kolo
Ten ČZ řetěz vydrží opravdu hodně.Je bez problému.Když ho snýtuješ tak už nicj-z píše:Prostuduj tento odkaz:Roman píše:Ja napínam reťaz - čínsku - každých cca 70 km, asi sa naťahuje, skúsim premerať.
Musím kúpiť nejakú ozajstnú. Akú máte životnosť reťaze ?
viewtopic.php?f=7&t=44&p=358&hilit=velo#p358
Jak jsem psal v článku k typům motokol - pokud se ten ČZ bude dobře mazat, vydrží podle mě déle, než samotný motor. Zatím jsem ale opotřebení nepřeměřoval.
neřešíš.Drží a nevytahuje se.Vlastně tu spojku nepotřebuješ.Jenom když ho vyndaváš
z rámu.Nebo když ho nemužeš natočit do vývodového kolečka a nechceš rozebírat
spojkové víčko.Někdy to opravdu nejde nasadit.V garáži je HEJ.Venku Ti moc
do smíchu neni.Hledal jsem řetěz i v potoku.Tor.
Re: Rozeta, zadní kolo
Diky,
keď si predstavím to hľadanie v potoku
Aj ked asi vtedy to taka sranda to nebola.
keď si predstavím to hľadanie v potoku
Aj ked asi vtedy to taka sranda to nebola.
-
- Příspěvky: 117
- Registrován: stř 26. lis 2014 11:41:40
- Fotky: http://petr2m.rajce.idnes.cz/
Re: Rozeta, zadní kolo
Tak jsem potkal zajímavé řešení upevnění rozety...
koukněte
http://www.instructables.com/id/Motorized-Bicycle-2/
koukněte
http://www.instructables.com/id/Motorized-Bicycle-2/
Re: Rozeta, zadní kolo
Rozmýšľal niekto nad tým že by miesto rozety a ozubenneho kolečka v motory použil remenice a remen ? bolo by to tichšie a motor by tak netrpel ako pri reťazi (netrhalo by nim pri menších otáčkach a tak ) ..
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: Rozeta, zadní kolo
Ano. Ale využití klasického cyklořemenu by bylo asi málo.peter píše:Rozmýšľal niekto nad tým že by miesto rozety a ozubenneho kolečka v motory použil remenice a remen ? bolo by to tichšie a motor by tak netrpel ako pri reťazi (netrhalo by nim pri menších otáčkach a tak ) ..
http://www.bazos.cz/img/6/214/46590214.jpg
Př. aplikace:
Nakonec jsem došel k závěru, že standardní řešení s pevnějším řetězem je pro mě jednodušší, levnější a plně funkční .
P.S.Popravdě jsem snil i o kardanu
Re: Rozeta, zadní kolo
Zdravím,prosím nemá někdo zkušenost s montáží rozety pod kazetu přehazovačky? Chtěl jsem namontovat variátor CVT na levou stranu a on se točí opačným směrem a u někoho jsem to viděl,že má rozetu vpravo.Děkuji
Re: Rozeta, zadní kolo
Já použil náboj torpédo 3rychlostní s uchytem na kotoučovou brzdu.Na rozetku která je k náboji jsem přidělal rozetu 40z.Rozetu jsem přidělal že jsem do rozetky která byla k náboji vyvrtal 4 díry podle rozety 40z a přišrouboval k sobě a hotovo.Záleží na jaké kolo to chceš protože zda na kolo s kotoučovou brzdou tak musíš ještě vyřešit přidělání šlapací rozetky na levou stranu ke kotoučové brzdě a otočit šlapání na levou stranu,já to mám vymyšlené ale ještě to nemám udělané.Pokud máš V-brzdy tak to bude ještě jednoduší protože já musím řešit prostor mezi rámem a kotoučovou brzdou.
- Přílohy
-
- 555408.jpg (77.91 KiB) Zobrazeno 26902 x
-
- 555406.jpg (71.87 KiB) Zobrazeno 26902 x
Re: Rozeta, zadní kolo
Ahoj,už se mi podařilo najít foto montáže rozety,tak posílám.Přesně takto bych chtěl udělat montáž.Jinak jsem rád,že jsem konečně narazil na někoho,kdo má přesně sestavu,kterou chci. http://leteckaposta.cz/450061593 Potom by bylo potřeba ještě vyřešit volnoběžku,kterou by bylo možno umístit na řetězové kolečko přímo na výstupu variátoru,aby když motor nebude pracovat,tak při šlapání se nebude zbytečně točit převod variátoru.
Re: Rozeta, zadní kolo
volnoběžka je přímo v náboji takže jsem to řešit nemusel,u toho řešení co jsi poslal tak tam to řešit musíš.
Re: Rozeta, zadní kolo
Tak jsem vyřešil umístění rozety,mezi ty gumy se mi jí nechce dávat a tak dám variátor na pravou stranu a přetáhnu převod na levou stranu pomocí předlohy. Normálně si nechám vytočit z duralu domeček na ložiska a udělám drážkovanou hřídel na kolečka a bude hotovo. Ale zase přibyde ještě jeden řetěz. U Tebe by to šlo udělat taky a předlohu umístit na trubku sedlovky.Ještě kdyby šel vedle rozety vmáčknout kotouč brzd.
Re: Rozeta, zadní kolo
Variátor musí být na pravé straně jinak to nejde a rozetkus volnoběžkou budu dělat na levé straně vedle kotoučové brdy to už mam zmáknuté jak to přidělám
Re: Rozeta, zadní kolo
Tak to by mě zajímalo,jak se tam vejde kotouč i s kolečkem,až to budeš mít,prosím mohl by si vyfotit? Ano,variátor dám na pravou stranu,jenom ten převod bude protažen (prodloužen) nalevo.Jenom nevím,když už tam budu mít předlohu,tak ji rovnou zpřevodovat do pomala a pak dát na nábu zadního kola menší rozetu.
Re: Rozeta, zadní kolo
Ahojte chcem sa spýtat či sa da rozeta zo sady upevnit aj na koleso ktore ma 48 špic (lepša pevnost).. rad by som tiež vymenil koleso s dvojvrstvovým rafkom..to čo mam teraz je krive hlavne preto že mi padla retaz a zničila par vidlic čoho dosledkom je velka osmička a koleso ešte križi do strany až tak že brzda je nepoužitelna ..dakujem za radu
PS v okolí mame strme kopce no bicykel nevie že ide len to koleso už druhe v háji
PS v okolí mame strme kopce no bicykel nevie že ide len to koleso už druhe v háji
Re: Rozeta, zadní kolo
Lepsi rafky urcite doporucuji. Standardni rozeta je na standardni pocet spic. Na ostatni to mozna pujde, ale bude to s pevnosti a krutem spis horsi - nevyuzijes vsechny srouby a rovnomerne.peter píše:Ahojte chcem sa spýtat či sa da rozeta zo sady upevnit aj na koleso ktore ma 48 špic (lepša pevnost).. rad by som tiež vymenil koleso s dvojvrstvovým rafkom..to čo mam teraz je krive hlavne preto že mi padla retaz a zničila par vidlic čoho dosledkom je velka osmička a koleso ešte križi do strany až tak že brzda je nepoužitelna ..dakujem za radu
PS v okolí mame strme kopce no bicykel nevie že ide len to koleso už druhe v háji
Dnes bych sel do naby na kotouc.
Re: Rozeta, zadní kolo
tak sem se rozhodl že pujdu do rozety na naboj na kotoučovou brzdu tak uvidime jak to pojede
Re: Rozeta, zadní kolo
Chci sem dát fotky mé rozety ale nechce se mě to nahrát mám obrázky kolem 500kB a tady je možné max 300kB .Poraďte.
Re: Rozeta, zadní kolo
IrfanView a pod.T57a1 píše:Chci sem dát fotky mé rozety ale nechce se mě to nahrát mám obrázky kolem 500kB a tady je možné max 300kB .Poraďte.
Re: Rozeta, zadní kolo
Jen pro info - ten řetěz ČZ mofa jsem po cca 5 tis. km přeměřil - natáhl se o 1%. Limit bývá 2, tak jsem ho tam zase vrátil.
Re: Rozeta, zadní kolo
zdravím.rozetu som vystredil plechom na tesno až potom som dával šrouby do kríža,a šponovák som spevnil.
- Přílohy
-
- plech.jpg (110.67 KiB) Zobrazeno 23895 x
-
- rozeta.jpg (126.88 KiB) Zobrazeno 23895 x
-
- sponovak.jpg (148.23 KiB) Zobrazeno 23895 x
Re: Rozeta, zadní kolo
Ahoj, já jsem měl problém s običejným zadním kolem 26 palců na horáku. Kolo se začalo po ujetí cca 500 km kroutit. Vyrešil jem to že jsem si přez známeho z prodejny kol a dílu nechal obědnat speciál kolo. Dvojité tvrzené s ocelovou kalenou vložkou a kalené uložení drátů v ráfku, silné tvrdé dráty a mám to na bouch kolech. Jeden horák s motorem 48 a druhé s motorem 80, mám najeto na kole s motorem 48 13 tis km a kolo drží i s motorem 80, najeto prez 3 tis km. Přišlo mě to jedno kolo na 1200 kč, dodám fotky.
-
- Příspěvky: 51
- Registrován: úte 31. led 2017 21:29:38
-
- Příspěvky: 51
- Registrován: úte 31. led 2017 21:29:38
Re: Rozeta, zadní kolo
ahoj mate nekdo zkusenost s timhle: https://www.ctyrkolky-hombrac.cz/tuning ... ou-brzdou/
resim problem s uchyceni rozety na kole mam totiz naboj nexus 7 a ma vetsi naboj nez klasicky naboj.a nebo mam pouzit torpedo obycejne
resim problem s uchyceni rozety na kole mam totiz naboj nexus 7 a ma vetsi naboj nez klasicky naboj.a nebo mam pouzit torpedo obycejne
Re: Rozeta, zadní kolo
Ahoj, s kitem zkušenosti nemám, ale na torpédu jezdím už 3 roky.Gazelle free píše: ↑pát 24. úno 2017 10:50:35 ahoj mate nekdo zkusenost s timhle: https://www.ctyrkolky-hombrac.cz/tuning ... ou-brzdou/
resim problem s uchyceni rozety na kole mam totiz naboj nexus 7 a ma vetsi naboj nez klasicky naboj.a nebo mam pouzit torpedo obycejne
Tak či onak, budeš muset přetočit díru na rozetě, protože i na torpédu je tuším 47mm.
-
- Příspěvky: 51
- Registrován: úte 31. led 2017 21:29:38
Re: Rozeta, zadní kolo
ahoj to je fakt a ja mam vetsi problem ze budu delat podlozku na ten naboj a gumu budu muset nechat vyrobit ten muj naboj ma totiz 100 mn prumer takze musim vyvrtat nove diry atd...podlozku budelat na soustruhu v praci a gumy necham zrobit v ostrave,takze uvidim...co dal.....Jinak jak brzdi torpedo.....
Re: Rozeta, zadní kolo
Ahoj, to tě čeká dost práce, ale bude stát za to...Gazelle free píše: ↑pon 06. bře 2017 21:00:59 ahoj to je fakt a ja mam vetsi problem ze budu delat podlozku na ten naboj a gumu budu muset nechat vyrobit ten muj naboj ma totiz 100 mn prumer takze musim vyvrtat nove diry atd...podlozku budelat na soustruhu v praci a gumy necham zrobit v ostrave,takze uvidim...co dal.....Jinak jak brzdi torpedo.....
Co se brždění na torpédu týče, nic moc. Teda spíš nic, než moc
Mám to celkově hozené do retra, takže od náboje z roku 76 moc čekat nemůžeš, ale za to je to poctivá práce
Na brždění mi bohatě stačí přední "Véčko".
-
- Příspěvky: 51
- Registrován: úte 31. led 2017 21:29:38
Re: Rozeta, zadní kolo
Zkusím pohledat, ale moc tomu nedávám. Dva měsíce zpět mi klekl HD, takže všechno pryč. Při nejhorším přes víkend pofotím a hodím to do galerie.
Tak něco z loňska přeci jen