vylepšení čínské předlohy
vylepšení čínské předlohy
komponenty pro vylepšení čínské předlohy která nemá napínání řetězu info na email
Re: vylepšení čínské předlohy
Jsem přesvědčen že čínská předloha vylepšit nelze,koupil jsem 2předlohy a hází pravé kliky vůdči čtyřhranu,navíc obě volnoběžky se mě vysypaly cca po 200km.Jedna se pořád utahovala/chyběly vymezovací podložky/.Druhá se povolila.Vrátil jsem se prozatím k osvědčené variantě přímého náhonu na rozetu.K volnoběžkám se vrátím v zimní přestávce.
Re: vylepšení čínské předlohy
Dá se to vylepšit , když člověk nepoužije zasranej staromódnej štyřhran ,ale o trochu lepší os ISIS a kliky se závitem na BMX a Freeride no a masivní volnoběžku :
http://trial-world.com/en/69-cranks
http://shop.dressler.cz/scripts/zbozi.php?KID=25
http://www.trial-bikes.com/7075-cranks- ... l?azx=1680
http://www.sickbikeparts.com/catalog/pr ... ucts_id=62
http://www.cyclone-tw.com/order-chainwheel.htm
http://eclipsebikes.com/freewheel-chainwheels-c-32.html
http://motorbicycling.com/showthread.php?t=50325
http://trial-world.com/en/69-cranks
http://shop.dressler.cz/scripts/zbozi.php?KID=25
http://www.trial-bikes.com/7075-cranks- ... l?azx=1680
http://www.sickbikeparts.com/catalog/pr ... ucts_id=62
http://www.cyclone-tw.com/order-chainwheel.htm
http://eclipsebikes.com/freewheel-chainwheels-c-32.html
http://motorbicycling.com/showthread.php?t=50325
Re: vylepšení čínské předlohy
Když to člověk chce mít ještě o něco lepší,tak aktuálním trendem je integrovaná os se středovým složením s vysunutým ,větším ložiskem po stranách rámu.Shimano,Sram,Kcnc a Truvativ to dělají po svém,čili kliky se závitem pro Trial kolo na ně nepasují,jen na ISIS střed. Os Truvativ Howitzer vypadá stejně ,no není to ISIS. Alternativní možnost je kombinace středového složení Howitzer-a a ISIS ,neboli vyrobit na soustruhu a frézce os do Holowtech 2 středového složení s koncovkou ISIS.
Re: vylepšení čínské předlohy
Právě jsem našel vhodnou kombinaci s minimalnímy nároky na případné doladění - středové složení Shimano Hollowtech 2 + Echo Urban Spanis isis a k tomu kliky na Isis.
http://shop.trialricany.com/files/echo-urban-bb.jpg
http://www.tartybikes.co.uk/images/cust ... l20132.jpg
http://shop.trialricany.com/files/echo-urban-bb.jpg
http://www.tartybikes.co.uk/images/cust ... l20132.jpg
-
- Příspěvky: 117
- Registrován: stř 26. lis 2014 11:41:40
- Fotky: http://petr2m.rajce.idnes.cz/
Re: vylepšení čínské předlohy
Objednal jsem předlohu a těšil jsem se, že budu co nejdříve jezdit. To nadšení, když dorazila, si určitě umíte živě představit. A to rozbalování jednotlivých dílů.... no ... zkusil jsem, jak to na sebe pasuje.... tož jsem to nafotil, zabalil zpátky do balíku a poslal zpátky. (Musím pochválit pana prodejce, že byl velice vstřícný.) A začal jsem s výrobou vlastní předlohy. Tolik moje zkušenost....
Re: vylepšení čínské předlohy
Zdravím pánové v minulých dnech jsem dodělal své první motokolo (kit) a poprvé jsem se sním projel a hned jsem měl problém se spojkovou páčkou a přední brzdou .Špatně se to ovládalo . Nedalo mě to spát a pořídil si jednu páčku na obě brzdy a pánové problém byl vyřešen. Spojka na levé a brzdy na pravé ruce.Taky píšete ,že při zajíždění by se neměla překračovat rychlost 20 km .Já jsem jel co nejpomaleji ale rychlost byla okolo 25 a více km.Nedalo se to vůbec zpomalit.Otáčky na prázdno šli v pohodě ale jak jsem se rozjel , nějak to se mnou dost rychle jelo?
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: vylepšení čínské předlohy
Napiš další zkušenosti. Když jsem to viděl poprvé, zdálo se mi to jako dobrý nápad. Po zkušenosti s klouzáním v zimě bych se ale bál, že to nikdy nedoladíš na rovnoměrné brždění. Jinými slovy - za sucha používám zejména brzdu přední, za mokra/v zimě musím velice jemně dávkovat obě brzdy, abych hubu nehodil. A stejně jednou do roka se na motokole někde vyklopím (což je zvláštní, protože na obyč kole se mi to stalo naposledy tak před 15 lety ).pavelh44 píše:... Nedalo mě to spát a pořídil si jednu páčku na obě brzdy a pánové problém byl vyřešen. ...
Re: vylepšení čínské předlohy
Brzda pomalu reaguje pokud zmáčkneš spojku.Když brzdím tak napřed bez zmáčknuté spojky a pak spojku zmáčknu aby mě ne chcíp motor. Dá se na to zvyknout a brzdit o trochu dřív , jinak to neubrzdíš. Dal jsem nový špalky a měl jsem ze to že to bude brzdit na fleku . Omyl . Má to dojezd a musí se s delším dojezdem počítat a nebo jak jsem napsal na začátku . Mě ty dvě páčky na levé straně hold nevyhovují.
Re: vylepšení čínské předlohy
Kolo je prostě těžký.Takže potřebuješ 2 dobře posazené brzdové paky s dobrou
silou.Zatim jsi to nepoznal v prudkém kopci..Až Ti to tam chcípne,
a okamžitě neseskočíš a nebudeš to držet na brzdě, tak to s Tebou couvne
a následně se svalíš.Většinou doleva na cestu a kolo spadne na Tebe.
Skončí to většinou zlomeninama./postřehy z cest/Tor.
silou.Zatim jsi to nepoznal v prudkém kopci..Až Ti to tam chcípne,
a okamžitě neseskočíš a nebudeš to držet na brzdě, tak to s Tebou couvne
a následně se svalíš.Většinou doleva na cestu a kolo spadne na Tebe.
Skončí to většinou zlomeninama./postřehy z cest/Tor.
Re: vylepšení čínské předlohy
Jezdím do Tábora a z pět . Tam je jeden kopec a zatím to nic nedělalo . Když jsem jel poprvé , tak jsem měl na řídítkách obě brzdící páčky a to jsem měl strach že to neubrzdím . Páčka přední brzdy šla hodně blbě zmáčknout a dojezd při brždění byl daleko delší než je ted s jednou páčkou na obě brzdy .
Re: vylepšení čínské předlohy
No to je lehká projíždka.To poznáš až v lesním terénu.
Asfaltová cesta,stoupání 35% a na konci rozbitá.A už
se váliš po zemi.Musíš ubrat plyn,chcípne to,couvne a
hotovo.Chce to seskočení nacvičit,nebo to vytlačit.
Brzdy Tě neudržej.Na silnici neni co řešit.
Asfaltová cesta,stoupání 35% a na konci rozbitá.A už
se váliš po zemi.Musíš ubrat plyn,chcípne to,couvne a
hotovo.Chce to seskočení nacvičit,nebo to vytlačit.
Brzdy Tě neudržej.Na silnici neni co řešit.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: vylepšení čínské předlohy
Právě že i na silnici to pěkně klouže, zejména takhle po ránu. Letos mám ještě nulovou bilanci, ale loni to bylo jednou přední - a šup, o týden později v rozpětí 1-2 vteřin: zadní-skoro šup, přední-skoro šup a zadní-pěkně šup. Mám tam ale tvrdý pláště, takže za mokra kloužou pěkně. Ale zato je s nima najeto 4 tis. a vypadaj skoro jak nový
Re: vylepšení čínské předlohy
No, ale počítáš s tim že je mokro.Tak jedeš opatrně.Když stejně spadneš na hubu
tak Tě v městě sebere záchranka.Venku, je to ale horší.Každej se na Tebe vykašle.
Těch nebezpečných situací je hodně.Venku ještě víc.Uvedl jsem jednu z možných
situací které končí většinou zraněním.Stalo se a skončilo to zlomeninou bérce a
jednou nártu.Naštěstí né mého.Takže pozor.!Tor.
tak Tě v městě sebere záchranka.Venku, je to ale horší.Každej se na Tebe vykašle.
Těch nebezpečných situací je hodně.Venku ještě víc.Uvedl jsem jednu z možných
situací které končí většinou zraněním.Stalo se a skončilo to zlomeninou bérce a
jednou nártu.Naštěstí né mého.Takže pozor.!Tor.
Re: vylepšení čínské předlohy
potřeboval bych poradit mám motorový kit Sunway 49cc 4takt k tomu byla převodová skřín a stolo se že řetěz lépe řečeno řetízek se jaksi asi natáhl takže vypadává z ozubených kol.Řetěz nemá spojku jinak bych ho zkrátil protože na kolech sedí dobře ale jde mě o to kde sehnat převodovku co se prodává v USA s ozubeným řemenem což mě připadá lepší provedení co vydrží.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: vylepšení čínské předlohy
Pokud se bavíme o řetězu a řetězových kolech, tak sice pohon řemenem je líbivější a asi i tišší, postačí ale v pohodě koupit lepší řetěz ČZ.
viewtopic.php?f=7&t=44&p=358&hilit=velo#p358
viewtopic.php?f=7&t=44&p=358&hilit=velo#p358
Re: vylepšení čínské předlohy
Rupne všechno.ČZ řetěz nerupne.Tedy když si tam někdo dá spojku s rybičkou,
tak se mu bude rozpojovat.Jenom, ale do té doby než mu ten řetěz spadne
do zadního kola a spadne ošklivě na hubu.Potom to začne zásadně nýtovat.Tor.
tak se mu bude rozpojovat.Jenom, ale do té doby než mu ten řetěz spadne
do zadního kola a spadne ošklivě na hubu.Potom to začne zásadně nýtovat.Tor.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: vylepšení čínské předlohy
Pokud se dá spojka správně (po směru), není důvod jí nevěřit. Na různých strojích jsem s ní najezdil tisíce km a rozpojila se jen jednou - při couvání .
Re: vylepšení čínské předlohy
Záleží jaký máš napínák.Hrana kolečka tu rybičku rozemele.Asi máš štěstí.
Když máš volnoběžku, tak ten řetěz pořád neběží.Já to radši nýtuju.
Je to bezpečnější.Samozřejmě horší na opravy.Nikdy mi, ale už řetěz neprasknul.Tor.
Když máš volnoběžku, tak ten řetěz pořád neběží.Já to radši nýtuju.
Je to bezpečnější.Samozřejmě horší na opravy.Nikdy mi, ale už řetěz neprasknul.Tor.
Re: vylepšení čínské předlohy
Bavíme se o řetězu co je v převodovce já jen že se bavíte o řetězu na rozetu zadního kola.Prostě jsem nečekal že tam bude tak prtavej to je jak řetěz co se prodavá jako náramek na ruku
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: vylepšení čínské předlohy
Cus jde http://custommotoredbicycles.com/ez_mot ... rank_parts
mě o tuto převodovku kde se dá sehnat protože co jsem našel tak z USA neposílaj do ČR
mě o tuto převodovku kde se dá sehnat protože co jsem našel tak z USA neposílaj do ČR
Re: vylepšení čínské předlohy
jinak co mě odešlo je toto http://www.e-darky.eu/ctyrtaktni-motory ... rtakt.html
Re: vylepšení čínské předlohy
koupil jsem variator ale musím překopat celej zadní náboj což mě sere proč to také nejde na levou stranu
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: vylepšení čínské předlohy
Pozor změna - už to mám letos za sebou, opět byla příčinou mokrá dlažba a blokace předního kola, což mě utvrzuje v citlivosti brzd v kombinaci s Schwalbe Marathon . Odnesla to páčka spojky (zjistil jsem, že je to v zásadě zbytečná věc ) a páčka zadní brzdy (trošku záhada pro ty, kdo vědí, že spojka a zadní brzda nejsou na stejné straně). Ale jezdí to - a to je hlavní .j-z píše:Právě že i na silnici to pěkně klouže, zejména takhle po ránu. Letos mám ještě nulovou bilanci, ale loni to bylo jednou přední - a šup, o týden později v rozpětí 1-2 vteřin: zadní-skoro šup, přední-skoro šup a zadní-pěkně šup. Mám tam ale tvrdý pláště, takže za mokra kloužou pěkně. Ale zato je s nima najeto 4 tis. a vypadaj skoro jak nový
P.S. Poučen jsem ubral tlak v pneumatikách, těch doporučovaných 40-60 PSI tomu rozhodně moc nepřidá.
Re: vylepšení čínské předlohy
Tak jsem si početl většinu příspěvků a nestačím se divit. Asi přispěvatelé spadli z Marzu, nebo, že by jsem spadl já a nejsem v obraze? Motokolo vlastním už třetí rok ale problémy některých nechápu. Co to je čínská předloha? Proč někteří po zabrždění seskakují a padají z kola? Také se při jízdě na motorce seskakuje a padá z motorky? Jak je možné, že někteří jedinci nejsou schopni zabrzdit normálními standartními brzdami? Mám na motokole jednopáčkovou brzdu na obě kola a nikdy jsem ještě neřešil problém s bržděním. Na novém motokole jsem řešil úplně jiné problémy a zásadní nedostatky. První nedostatek: Dodávaný napínák řetězu je naprosto k ničemu a vyhodil jsem ho po deseti kilometrech jízdy. Vyrobil jsem si vlastní, který jakž, takž, slouží a napíná.
Druhý zásadní nedostatek: Tlumič výfuku netlumil, řev motoru se nedal poslouchat a ještě cákal olej po nohách a po kole. Nastala úprava k určité spokojenosti. Třetí zásadní nedostatek: Na motokole chybí jak sůl vypínatelná volnoběžka v rozetě. Tento NEJVĚTŠÍ A NEJZÁSADNĚJŠÍ NEDOSTATEK jsem ještě nevyřešil a je to celkem pěkný oříšek. Nejde vůbec nic vygooglit a nikdo ve světě toto ještě uspokojivě nevyřešil. Zajímavé, že skoro žádného uživatele motokola tyto nedostatky netíží a řeší prkotiny.
Druhý zásadní nedostatek: Tlumič výfuku netlumil, řev motoru se nedal poslouchat a ještě cákal olej po nohách a po kole. Nastala úprava k určité spokojenosti. Třetí zásadní nedostatek: Na motokole chybí jak sůl vypínatelná volnoběžka v rozetě. Tento NEJVĚTŠÍ A NEJZÁSADNĚJŠÍ NEDOSTATEK jsem ještě nevyřešil a je to celkem pěkný oříšek. Nejde vůbec nic vygooglit a nikdo ve světě toto ještě uspokojivě nevyřešil. Zajímavé, že skoro žádného uživatele motokola tyto nedostatky netíží a řeší prkotiny.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: vylepšení čínské předlohy
Každý máme něcoPLV píše:Tak jsem si početl většinu příspěvků a nestačím se divit. Asi přispěvatelé spadli z Marzu, nebo, že by jsem spadl já a nejsem v obraze? Motokolo vlastním už třetí rok ale problémy některých nechápu. Co to je čínská předloha? Proč někteří po zabrždění seskakují a padají z kola? Také se při jízdě na motorce seskakuje a padá z motorky? Jak je možné, že někteří jedinci nejsou schopni zabrzdit normálními standartními brzdami? Mám na motokole jednopáčkovou brzdu na obě kola a nikdy jsem ještě neřešil problém s bržděním. Na novém motokole jsem řešil úplně jiné problémy a zásadní nedostatky. První nedostatek: Dodávaný napínák řetězu je naprosto k ničemu a vyhodil jsem ho po deseti kilometrech jízdy. Vyrobil jsem si vlastní, který jakž, takž, slouží a napíná.
Druhý zásadní nedostatek: Tlumič výfuku netlumil, řev motoru se nedal poslouchat a ještě cákal olej po nohách a po kole. Nastala úprava k určité spokojenosti. Třetí zásadní nedostatek: Na motokole chybí jak sůl vypínatelná volnoběžka v rozetě. Tento NEJVĚTŠÍ A NEJZÁSADNĚJŠÍ NEDOSTATEK jsem ještě nevyřešil a je to celkem pěkný oříšek. Nejde vůbec nic vygooglit a nikdo ve světě toto ještě uspokojivě nevyřešil. Zajímavé, že skoro žádného uživatele motokola tyto nedostatky netíží a řeší prkotiny.
K Tvým nedostatkům:
1. v mém kitu byl napínák na 4 šrouby a používám ho 4 roky dodnes. Úpravy jsem dělal jen kosmetické (imbus, odlehčení, barva).
2. výfuk je možná hlučnější, při jízdě po Praze však zvuk spíš kvituji, neboť na rozdíl od e-kola se o mně ví v předstihu (bezpečí na silnicích). Prskající olej je znakem bohaté a příliš mastné směsi. Od záběhu mažu cca 1:33 a nic z něho nekape.
3. vypínatelná volnoběžka oříškem bude, plnohodnotnou náhradou je ale samostatný startér. Doporučuji jít touto cestou. Zvýší se tím životnost spojky, řetězu i zmíněného napínáku, naopak to příznivě působí na spotřebu. Záporem je jedině to, že to je další element pro snížení spolehlivosti stroje jako celku (volnoběžka není věčná, první vydržela cca 1500 km, ta druhá má tak 3 tis. a zatím v pohodě, startovací lanko má svoje limity apod.).
Na závěr doporučuji přečíst fórum celé, případně vyhledávat podle klíčových slov. V zásadě všechno zmiňované se tady řešilo, pokud ne, je vhodnější tomu dát samostatné téma.
P.S. Co je předloha? Čti např.zde.
Re: vylepšení čínské předlohy
Takže z odkazu na předlohu jsem pochopil, že ta takzvaná předloha řeší možnost řazení převodů pro motor, což je dosti sporné. Ale budiž, neskoušel jsem to. A asi díky volnoběžce je daleko příjemnější jízda z kopce, protože se nemusí mačkat spojka u motoru a netočí se řetěz. To je už přínosnější vychytávka. Ale když šlapu a motor neběží, musím spojku mačkat dále? Pochopil jsem to správně?
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: vylepšení čínské předlohy
Pokud by byla předloha funkční, je to podle mě super. Viděl jsem to naživo, zejména na rovinkách z toho vyždímeš větší rychlost, v kopcích to zase nebude chcípat. Životnost ale není největší. Jak funguje tato volnoběžka, to jsem tehdá nezkoumal.PLV píše:Takže z odkazu na předlohu jsem pochopil, že ta takzvaná předloha řeší možnost řazení převodů pro motor, což je dosti sporné. Ale budiž, neskoušel jsem to. A asi díky volnoběžce je daleko příjemnější jízda z kopce, protože se nemusí mačkat spojka u motoru a netočí se řetěz. To je už přínosnější vychytávka. Ale když šlapu a motor neběží, musím spojku mačkat dále? Pochopil jsem to správně?
Moje volnoběžka funguje jen pro jeden směr, tj. pokud je motor rychlejší, než zadní kolo, tak jedeš na motor. Z kopce nebo při vypnutém motoru se volnoběžka protáčí a neklade odpor. Tj. v zásadě se obejdeš bez spojky, jen na světlech musíš motor zhasnout. Samozřejmě ale nejde nastartovat rozšlapáním, proto ten startér.
P.S. Doporučuji se zaregistrovat, pak můžeš oslovit majitele předloh pomocí vzkazů (SZ).
Re: vylepšení čínské předlohy
Nesmíš brát vše vážně nad některými názory je lepší se pousmát .PLV píše:Tak jsem si početl většinu příspěvků a nestačím se divit. Asi přispěvatelé spadli z Marzu, nebo, že by jsem spadl já a nejsem v obraze? Motokolo vlastním už třetí rok ale problémy některých nechápu. Co to je čínská předloha? Proč někteří po zabrždění seskakují a padají z kola? Také se při jízdě na motorce seskakuje a padá z motorky? Jak je možné, že někteří jedinci nejsou schopni zabrzdit normálními standartními brzdami? Mám na motokole jednopáčkovou brzdu na obě kola a nikdy jsem ještě neřešil problém s bržděním. Na novém motokole jsem řešil úplně jiné problémy a zásadní nedostatky. První nedostatek: Dodávaný napínák řetězu je naprosto k ničemu a vyhodil jsem ho po deseti kilometrech jízdy. Vyrobil jsem si vlastní, který jakž, takž, slouží a napíná.
Druhý zásadní nedostatek: Tlumič výfuku netlumil, řev motoru se nedal poslouchat a ještě cákal olej po nohách a po kole. Nastala úprava k určité spokojenosti. Třetí zásadní nedostatek: Na motokole chybí jak sůl vypínatelná volnoběžka v rozetě. Tento NEJVĚTŠÍ A NEJZÁSADNĚJŠÍ NEDOSTATEK jsem ještě nevyřešil a je to celkem pěkný oříšek. Nejde vůbec nic vygooglit a nikdo ve světě toto ještě uspokojivě nevyřešil. Zajímavé, že skoro žádného uživatele motokola tyto nedostatky netíží a řeší prkotiny.
Co se týká napínáků používám zatím ten ze sady , když se dobře namontuje není s tím problém . Jinak jiných jinak řešených je taky dost mě osobně se líbil držák mezi rámovými trubkami tam nehrozilo na 100% přetočení do špic - někde je na netu i obrázek ale už nemám čas to hledat. co se týká výfuku používají se různé nejen ze sady já nedám dopustit na Hikone http://www.motodilyeshop.cz/?ls_dir_id=25 motor se výrazně zklidní , výkon jde nahoru no a taky ruku v ruce spotřeba myslím že hlučnější než ten sadový není . Volnoběžka v rozetě se samozřejmě řešila a ne jednou . Nejelegantnější je koupit střed ze závity na obou stranách no a nalevo na něj našroubovat volnoběžku s rozetou - jak jednoduché milý Wotsne Odkazy kde se to dá sehnat tady dával kolega Hitecom - pohledej. Nebo pokud nechceš utrácet za kvalitní volnoběžku tak takhle to řešil tuším Banok - http://motokolo.wz.cz/images/volnobezka1.jpg Volnoběžka je z babety http://mopedy.com/eshop/cs/babetta-2102 ... beta-.html - kvalitu však posoudit nedokážu . Takže tolik pro inspiraci.
Re: vylepšení čínské předlohy
já mám předlohu pro řazení a je to v celku dobrá věcička funguje tak že hnací síla jde přes předlohu na šlapací kliky přes volnoběžku ,která je v sazena mezi klikou a řetěz kolem a to proto aby šlapací kliky se netočily trvale jinak by ti domlatily nohy dál pak můžeš řadit přehazovačkou jako rychlostní stupně což využíváš docela přiměřeně hnací sílu motoru a když jdeš z kopce a máš na kole větší otáčky tak motor může plkat na volnoběch jen když máš přiměřený rychl.stupeň samozřejmě mám na předloze vypinání abych nemusel stále držet spojku no a navíc se dá ještě namontovat odstředivá spojka která ti bude fungovat jako automat kde taky odpadá mechanická spojka která ale zůstává na motoře a můžeš tak používat i 2 spojky detaily předlohy už jsem myslím jsem dával mrkni víš
technické řešení volnoběžky v rozetě ja taky skvělá věc jen musíš mět na to rám kam ti vleze šířka nábéje zadniho kola i s rozetou
technické řešení volnoběžky v rozetě ja taky skvělá věc jen musíš mět na to rám kam ti vleze šířka nábéje zadniho kola i s rozetou
Re: vylepšení čínské předlohy
Jo hoši. Volnoběžku z Babety už mám koupenou ale musím teprve dojít k nápadu jak ji bez náročného strojního vybavení zakomponovat do rozety. Řešení rozpojení s vyndávacím rozpojovacím kolíkem, jsem zavrhl jako v praxi nepoužitelné a těžkopádné. Volnoběžku bez možnosti vyřazení a s použitím ručního startéru jsem také zavrhl jako nepraktické. Moje idea je abych mohl jednoduše pomocí páčky na řídítkách volnoběžku vyřadit a po rozšlapání a nastartování motoru, ji zase zařadit. Toto jsem zatím nikde neviděl.
Re: vylepšení čínské předlohy
Jo tak už ti rozumím. Přiznám se že jsem opravdu řešení podle tvého nápadu taky neviděl , samozřejmě netvrdím že by to nějak nešlo . S tím kolíkem mě to taky kdysi napadlo když jsem uvažoval o volnoběžce , nakonec jsem došel k závěru že se bez ní obejdu Částečně by ten problém řešila automatická spojka , ale co jsem četl zkušenosti těch co ji mají je to dost rozporuplná záležitost a další zdroj problému "kvalitního" výrobce. Pokud se ti to nějak uspokojivě vyřešit napiš zkušenosti a přidej foto.PLV píše:Jo hoši. Volnoběžku z Babety už mám koupenou ale musím teprve dojít k nápadu jak ji bez náročného strojního vybavení zakomponovat do rozety. Řešení rozpojení s vyndávacím rozpojovacím kolíkem, jsem zavrhl jako v praxi nepoužitelné a těžkopádné. Volnoběžku bez možnosti vyřazení a s použitím ručního startéru jsem také zavrhl jako nepraktické. Moje idea je abych mohl jednoduše pomocí páčky na řídítkách volnoběžku vyřadit a po rozšlapání a nastartování motoru, ji zase zařadit. Toto jsem zatím nikde neviděl.
Re: vylepšení čínské předlohy
Martine můžeš napsat nějaké zkušenosti z provozu s tou předlohou ? Tvé řešení se mi líbí , ale zajímá mě jak se to líbí kazetě , řetízku a středovým ložiskům ? Přeci jenom ty komponenty nejsou dělané na takový výkon . Jak to tedy máš s životností ?Martin píše:já mám předlohu pro řazení a je to v celku dobrá věcička funguje tak že hnací síla jde přes předlohu na šlapací kliky přes volnoběžku ,která je v sazena mezi klikou a řetěz kolem a to proto aby šlapací kliky se netočily trvale jinak by ti domlatily nohy dál pak můžeš řadit přehazovačkou jako rychlostní stupně což využíváš docela přiměřeně hnací sílu motoru a když jdeš z kopce a máš na kole větší otáčky tak motor může plkat na volnoběch jen když máš přiměřený rychl.stupeň samozřejmě mám na předloze vypinání abych nemusel stále držet spojku no a navíc se dá ještě namontovat odstředivá spojka která ti bude fungovat jako automat kde taky odpadá mechanická spojka která ale zůstává na motoře a můžeš tak používat i 2 spojky detaily předlohy už jsem myslím jsem dával mrkni víš
technické řešení volnoběžky v rozetě ja taky skvělá věc jen musíš mět na to rám kam ti vleze šířka nábéje zadniho kola i s rozetou
Re: vylepšení čínské předlohy
nejlepší je se podívat na předlohu jsem ze Zlínska jinak ložiska na klikách drží normálně protože je to ložisko zapouzdřené jako celek a jsou to v podstatě strojní ložiska,ložiska předlohy oboustraně kryté strojní taky drží,kazeta zatím drží koupil jsem kvalitnější a řadím s meziplynem,řetaz kola zatím drží koupil jsem kvalitnější nezaznamenal jsem žádnou chybu pro běžné opotřebení samozřejmě vše záleží jaké se použijí komponety a navíc zacházení při startování a rozjezdu myslím tím jako například pouštění spojky,přidávání plynu a jak vše plynule se pouští když bude někdo pouštět spojku tím stilem že se budou projevovat rázi tak musí uletět i dráty vkole ale já jsem zrovna při montáži a výrobě použil silnější dráty taky mám nechané na středech kol rychlovyhazováky a zatím vše drží jezdím stím po lesních cestách kde je docela terén a šotolina a po cestě jinak mám ponechaný i 3 tác kde jsem musel upravit přesmyk ale fuguje vse k mojí spokojenosti a chystám se stavět druhé kolo a toto původní je na prodej fotky viz.víše
-
- Příspěvky: 23
- Registrován: stř 02. pro 2015 12:45:40
- Fotky: http://luky91.rajce.idnes.cz/motokolo/
Re: vylepšení čínské předlohy
drazí přátelé, takže i já jsem vylosoval předlohu se špatně vyrobenou pravou klikou, ozubený talíře házely snad půl cm... vyřešil jsem to tak že jsem koupil kliky na trialové kolo.... ZÁVIT JE STEJNÝ! 1,37palce... problém vyřešen... sehnal jsem je za 1300 nové, což byla cena dobrá.... zároveň mají i lepší odklon takže kdo má sériový výfuk a má to na těsno, tohle je taky řešení.....
-
- Příspěvky: 23
- Registrován: stř 02. pro 2015 12:45:40
- Fotky: http://luky91.rajce.idnes.cz/motokolo/
Re: vylepšení čínské předlohy
Podívej se na vlákno Zkušenosti s vylepšováním. Tam to popisují a i fotky.
Re: vylepšení čínské předlohy
Dotaz pro všechny majitelé předloh řazení. Všude se dočítám, že prakticky po pár kilometrech odchází volnoběžka na klice. Tak se chci zeptat, jakou náhradu jste zvolili? Dá se sehnat opravdu kvalitní volnoběžka a popřípadě kde? Dále jsem se nikde nedozvěděl, zdali u předlohy jde použít gumový antivibrační silenblok, pro přichycení motoru k rámu?
Dále uvítám jakoukoliv další radu. Díky.
Dále uvítám jakoukoliv další radu. Díky.
-
- Příspěvky: 117
- Registrován: stř 26. lis 2014 11:41:40
- Fotky: http://petr2m.rajce.idnes.cz/
Re: vylepšení čínské předlohy
Mám volnoběžku ze starého asi čtyřkolečka. Koukni na moje rajče. Mám najeto přes 10000km. Zatím to drží.