Přes vzduchový filtr kape benzín

Diskuze nad technickými problémy

Moderátoři: j-z, Velkocus

Odpovědět
Tomik35
Příspěvky: 16
Registrován: čtv 26. kvě 2016 22:59:54

Přes vzduchový filtr kape benzín

Příspěvek od Tomik35 »

Ahoj, chci se zeptat kde je chyba , když mi přes vzduchový filtr kape benzín. Motor startuje dobře, dobře i táhne, ale na volnoběh motor jede jak splašený, po určité době se otáčky srovnají.


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Přes vzduchový filtr kape benzín

Příspěvek od j-z »

Kapky - já to beru už jako vlastnost, že ten motor trochu prská. Trochu pomůže srovnat motor/karburátor do roviny až mírně sklonit vpřed (pokud tak ještě není). Pomohlo by prodloužit sání.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
Sepp
Příspěvky: 6
Registrován: sob 12. črc 2014 12:00:13

Re: Přes vzduchový filtr kape benzín

Příspěvek od Sepp »

Dej si pred karbec Boost Bottle. Nejen ze me prestal prskat benzin pres sani, ale hlavne se ztratily vibrace v ramu kola a v riditkach uz motor skoro necitim a pri 3/4 plynu je uz chod motoru natolik kulaty ze veskere vibrace zmizi. Motar ma takove kulatejsi tocky a i zvuk je kultivovanejsi. Po tuningu me motor prestal cukat v plnem rozsahu plynu a zda se, ze se zvedl i vykon motoru. Ten vykon nemam nicim podlozeny mozna je to jen pocit mam motor 48ccm a tachaky me na motokole nechtej ukazovat, tak to nemam overene :-) Zrejme diky ruseni z magneta.


Tomik35
Příspěvky: 16
Registrován: čtv 26. kvě 2016 22:59:54

Re: Přes vzduchový filtr kape benzín

Příspěvek od Tomik35 »

Ten karburátor tam máš standart nebo nějakej ten sportovní? A pasuje tam ten Boost Bottle nebo jsi ho musel upravovat na rozteč šroubů? Přidáš fotky?


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: Přes vzduchový filtr kape benzín

Příspěvek od Tor158 »

Boost Bottle Ti pomuže -tak rychle vypráznit peněženku.Magneto neruší protože
nemá komutátor.Kape to vždy trochu.Kdo má těsný motor tak mu to nekape.
Na volnoběch to točí jak blázen a nechce dolů-podfouklé gufera ,falešný vzduch.Tor. ;)


Tomik35
Příspěvky: 16
Registrován: čtv 26. kvě 2016 22:59:54

Re: Přes vzduchový filtr kape benzín

Příspěvek od Tomik35 »

Už nekape, nejspíš se přeplavoval karburátor, ale tvrdit to nechci. Otáčky jdou dolů ale klesají pozvolna a chvíli to trvá než se srovnají, to platí u ohřátého motoru. U studeného motoru je vše o.k.


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: Přes vzduchový filtr kape benzín

Příspěvek od Tor158 »

Tomik35 píše:Už nekape, nejspíš se přeplavoval karburátor, ale tvrdit to nechci. Otáčky jdou dolů ale klesají pozvolna a chvíli to trvá než se srovnají, to platí u ohřátého motoru. U studeného motoru je vše o.k.
Když se nechce motoru (horkému)dolů ,tak je při vyšších otáčkách chudá směs.Je to podfouklé.
TOR. ;)


Sepp
Příspěvky: 6
Registrován: sob 12. črc 2014 12:00:13

Re: Přes vzduchový filtr kape benzín

Příspěvek od Sepp »

No nevim Tore zrejme si na 100% jeste Boost neotestoval. Pred aplikaci jsem maximalne vytracel matice, podlozky, srouby a vyklepali se diry u srobu na retro blatnikach za 650,- dale uklepany stojan nad svary taky za 360,-. Uklepany zadni nosic za 1350,- Tudis tech par kacek ten hokus pokus s Boostem stal zato, pac me to spis naklady zacalo setrit. Pro me je dulezite, ze uz nic neklepe a z kostitrasu se stalo opravdu kolo s pridavnym motorkem a jeho kulatym chodem. Srouby uz 2 mesice kontroluji a svete div se nedotahuji, dokonce ani nove blatniky fe. jiz nepraskaji. Na 9 dni me porad staci 5l benzinu 18km do prace 18km z prace a jeste me zbude a 1/3 nadrze, tak ti nevim, kde se muze vyprazdnovat penezenka. Faktem je, ze spotrebu na cl nemerim :-) :-) :-) Tudis me to v mem horskem prostredi stoji porad stejne provozni naklady. Origo karbec, origo tryska, jehla posunuta ze stredni drazky na druhou drazku z hora (chudsi smes, tim padem mensi spotreba), pouze plastovy dekl filtru jsem otocil tema nasoskama nahoru a serizl jsem je konicky, jakoby naporove sani. Foto pridam a muzes si to prijet otestovat u nas v Horach. Jinak profil trasy, kterou jezdim denne mam v sekci nase kola :-) Tore prosim te, kdyz uz jsi specialista na elektro, tak te moc prosim porad: proc tachometr ac uz bezdrat, tak i drat ukazuje po nastartovani hole nesmysle a to i kolegovi, ktery postavi kolo s bezdratovou technologii do 1,5m od meho nastartovaneho ohniveho ore??? Vymenil jsem uz 3 zcela nove odrusene fajfky (na vsech nameren odpor a +- 5 kiloohmu, svicka N15C na tu me motor taha nejlepe a hlavne drzi). Jako radovy IT specialista jsem i na VF kabel navlekl Fe jadro (LPT kabel k plotru pasuje uplne presne :-) To same jsem udelal i se snimacem otacek (mag. spinac). Vysledek??? Porad stejny!!!. Merenim blizkeho pole za pomoci ESPI7 s protovou antenou to lita od 26,5 kHz do 124,8 MHz a na plny plyn to vybehne az 1,32 GHz do vzdalenosti 1,6 m od beziciho motoru. Jakmile pripojim krokodyla od zemnici pasky hromosvodu k motoru okamzite se rusive pole ztrati a na obou tachometrech je razem 0Km/hod. a po zatoceni prednim kolem vse ukazuje spravne. V prvnim pripade jsem myslel ze dochazi k haluskovemu spinani magnetickeho snimace v ramci otresu v ramu, ale to jsem vyloucil hned jak jsem ho odletoval, pac tam zrejme zustala dratova antena, ktera indukci poslala do procaku a tachak lital od 0-99km. Jakmile jsem odletoval kabel u drzaku, tak tachak razem prestal ukazovat nesmysle. Zrejme se neco z necoho indukuje do kabilku a u kolegacka na VF civce v komputru. Proste jsem z toho v koncich Cinani me namontovali do motoru nejake kurvitko. Tore a dela me to na obe dve CDI co mam a i na obou civkach magneta. Borec z Tanvaldu ma SkiHawk a ma dratovy tachak bez problemu. Tato sranda jiz me stala vic peniz, nez investice do Boost systemu packy si uz muzu otevrit e-shop s pouzitymi cyklokomputry, svickami, fajfkami :-)

diky Sepp


Uživatelský avatar
j-z
Administrátor
Příspěvky: 727
Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4

Re: Přes vzduchový filtr kape benzín

Příspěvek od j-z »

Sepp píše:... Tato sranda jiz me stala vic peniz, nez investice do Boost systemu packy si uz muzu otevrit e-shop s pouzitymi cyklokomputry, svickami, fajfkami :-)

diky Sepp
Já to vyřešil jednoduše, prostě tacháč nemám :-). Už jen proto, že v Praze se tyto věci rády "ztrácej" a tyhle cinkrlátka už mě nebaví před každou jízdou nasazovat.
A pokud opravdu potřebuju něco změřit, zapnu si v mobilu GPS ;) .
A ujetou celkovou vzdálenost měřím podle koupeného oleje (1:30, spotřeba 1,75l).


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím
Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: Přes vzduchový filtr kape benzín

Příspěvek od Tor158 »

Parazitně to vyzařuje.Je to jako jiskrový vysílač.Těžko se to dá odstranit.Pokud
se nejedná o rezonanční záležitostI(I jiskrové vysílače pracovaly s rezonancí)Tak
opravdu těžko odstranitelné.Vzhledem k tomu že spektrální analyza je široká
tak nepomužou ani toroidy.Pole samozřejmě klesá ze čtvercem vzdálenosti,ale
zde to nestačí.Je třeba si uvědomit že na vysokých kmitočtech se úseky vedení
nechovají jako normální vodič ale rezonátor.Takže zem není zem-viz hromosvod.
To je samozřejmě obsáhlejší téma z VF techniky.Tak asi tak.Tor.


Sepp
Příspěvky: 6
Registrován: sob 12. črc 2014 12:00:13

Re: Přes vzduchový filtr kape benzín

Příspěvek od Sepp »

Tor: Diky za odpoved a nakopnuti. Dal si me typa a uz to snad funguje na 99,9%. Ruseni do bezdratu resit nebudu :-) Naletoval jsem novy stineny kablik ke snimaci a paralelne zapojeny 1000pf kondik na magneticky spinac. Toroidy jsem nechal uz jen na kabelu svicky, pac se me nechtelo ho pracne odstranovat, ale zrejme tam je uz na prdlacku. Jo a pevne jsem ukostril motor s ramem kola.

Diky za typa Sepp


Uživatelský avatar
Tor158
Příspěvky: 571
Registrován: pát 12. pro 2014 19:42:45

Re: Přes vzduchový filtr kape benzín

Příspěvek od Tor158 »

Postup je správný.Je to vysokofrekvečně zablokované.Kondenzátor je dobré dát
co nejblíže k snímací civce.Velikost kondenzátoru stanoví jaké spektrum bude zablokováno.
Tor.


Odpovědět