CDI
Moderátor: j-z
Re: CDI
V černé tajemné krabičce se skrývá naše CDI.Je to samozřejmě
poněkud honosný název pro obyčejné magnetoelektrické zapalování.
Jedná se o tyristorový typ.
K Funkci: Diodová logika směruje kladné a záporné periody.
Kladnou periodou nabijem kondenzátor.
Zápornou aktivujem časovač.
Po dosažení určitého napětí se odpálí Tyristor.
Obsah kondenzátoru se vybije do cívky a přeskočí jiskra.
To se opakuje každou otočku.
Jak to vypadá vydíte na osciloskopu.Tor.
poněkud honosný název pro obyčejné magnetoelektrické zapalování.
Jedná se o tyristorový typ.
K Funkci: Diodová logika směruje kladné a záporné periody.
Kladnou periodou nabijem kondenzátor.
Zápornou aktivujem časovač.
Po dosažení určitého napětí se odpálí Tyristor.
Obsah kondenzátoru se vybije do cívky a přeskočí jiskra.
To se opakuje každou otočku.
Jak to vypadá vydíte na osciloskopu.Tor.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: CDI
Uauh, to je pro mě španělská vesnice. Asi i proto jsem vydržel na FELu jen necelej semestr .
Re: CDI
No tak vidíte jak to vypadá.V CDI je tedy kondenzátor,časovač,civka.
Logiku mužete zmenšit na minimum,kondenzátor a civku ne.
Takže černá krabička je kompromis mezi velikostí a spolehlivostí.
Každé je jiné.Těm kterým nechce motor chytit studený má vadný kondenzátor.
Těm kterým to vynechává ve vysokých otáčkách ten má problémy s logikou
a tyristorem.Cesta ven je externí zapalováníNic neni karburátorem.Tor.
Logiku mužete zmenšit na minimum,kondenzátor a civku ne.
Takže černá krabička je kompromis mezi velikostí a spolehlivostí.
Každé je jiné.Těm kterým nechce motor chytit studený má vadný kondenzátor.
Těm kterým to vynechává ve vysokých otáčkách ten má problémy s logikou
a tyristorem.Cesta ven je externí zapalováníNic neni karburátorem.Tor.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: CDI
Aha, dík za info. To je asi moje porucha, posledních pár měsíců mi funguje právě tento rychlostní omezovač, nad 35km/h to přestane táhnout. Co s tím? Nové CDI?Tor158 píše:...
Těm kterým to vynechává ve vysokých otáčkách ten má problémy s logikou
a tyristorem...
Re: CDI
Samozřejmě to muže být CDI.Pokud to vynechává a tarokuje tak je nakopláj-z píše:Aha, dík za info. To je asi moje porucha, posledních pár měsíců mi funguje právě tento rychlostní omezovač, nad 35km/h to přestane táhnout. Co s tím? Nové CDI?Tor158 píše:...
Těm kterým to vynechává ve vysokých otáčkách ten má problémy s logikou
a tyristorem...
logika zápalu.Pokud jde dolů tah ale běží to dobře je problém ze sílou jiskry
(vadný kondenzátor) nebo předstih.Takže zkusit vyměnit CDI.Podíval bych se
i na magneto.Předstih je řízen výškou napětí.Takže MAG musí dávat primárně
co nejvyšší napětí.Pak jde předstih dobře proti pístu.To je základ.Časem to seřízení
MAGU popíšu.
Re: CDI
To jsi jenom stahnul.Nebo Ti to někdo za prachy udělal?Proč jsou tam ty 2 mikroˇ?Jakej to má důvod?Bude
to chodit, ale každému jinak Hlavně nepiš Jaguár.Popiš jak to pracuje.Cívka na to nemá vliv.Proč je tam ten dělič??-Takže popiš.Já jsem dal průběhy.TOR.
to chodit, ale každému jinak Hlavně nepiš Jaguár.Popiš jak to pracuje.Cívka na to nemá vliv.Proč je tam ten dělič??-Takže popiš.Já jsem dal průběhy.TOR.
Re: CDI
Tor: elektrika je mimo mne ale chci se zeptat jestli nějak moc ovlivňuje chod zapalování údajně odrušení ve faji a v zapal.svíčce
máš vyrobené svoje zapalování které ti funguje? Já jsem chtěl původní demontovat a upravit dát jiné jako celoblok a vytáhnout kabel přes blok na svíčku mají to tak novější motory na e.darkách
máš vyrobené svoje zapalování které ti funguje? Já jsem chtěl původní demontovat a upravit dát jiné jako celoblok a vytáhnout kabel přes blok na svíčku mají to tak novější motory na e.darkách
Re: CDI
Když máš fajfku s odporem tak je slabší jiskra.Nejlepší je neodrušená z babety.
Takže bez odporu.
Ano, používám své externí zapalování.Je to bloček na rámu,jako to černé.
Musíš mít externí cívku.To má výhody silné jiskry.Je tam nastavitelný
předstih.Magneto je původní.Srdcem zapalování je dobře seřízené magneto.
To bohužel má málokdoProto to nestartuje, prská a netahne.Tor.
Takže bez odporu.
Ano, používám své externí zapalování.Je to bloček na rámu,jako to černé.
Musíš mít externí cívku.To má výhody silné jiskry.Je tam nastavitelný
předstih.Magneto je původní.Srdcem zapalování je dobře seřízené magneto.
To bohužel má málokdoProto to nestartuje, prská a netahne.Tor.
Re: CDI
ne , to je snad to nejjednodušší co jsem našel, za pár kaček si to udělá každý. hodnoty by měli většině vyhovovat. kondik dělá vybíjecí čas , můžete zkusit 1-4M . ale to určitě víš. místo děliče dát asi 100ohmový trimr a ladit podle ucha. ( osciláč nemám a kvuli motokolu si to kupovat nebudu)
Re: CDI
Kondenzátor určitě vybíjecí čas nedělá a s tím děličem a trimrem
bych byl opatrnější.Velikost kondenzátoru je celkem diskutabilní.
Pokud si někdo myslí že dá vyšší kondenzátor a že mu to lépe pojede,
tak je na velkém omylu.Tor nic podle ucha nešteluje.Nejdřív si to ověří
a nepublikuje stažené polopravdy.Takže když nevim ,tak se zeptám.
Dříve, než by to spatřilo světlo publicity(v této podobě) tak by to zredigoval diplomovaný technik
Řekl by:/Tohle pustit ven nemužeme/.Takže pitomosti se prostě nepublikovaly.Tor
bych byl opatrnější.Velikost kondenzátoru je celkem diskutabilní.
Pokud si někdo myslí že dá vyšší kondenzátor a že mu to lépe pojede,
tak je na velkém omylu.Tor nic podle ucha nešteluje.Nejdřív si to ověří
a nepublikuje stažené polopravdy.Takže když nevim ,tak se zeptám.
Dříve, než by to spatřilo světlo publicity(v této podobě) tak by to zredigoval diplomovaný technik
Řekl by:/Tohle pustit ven nemužeme/.Takže pitomosti se prostě nepublikovaly.Tor
Re: CDI
čím větší kondík, tím se déle vybíjí. to neznamená že dlouhá vybíjecí doba je dobrá, musí být akorát. trimrem si našteluješ spínání tyristoru . záleží i na cívce, třeba s Kawasaki to tak neběhalo jako s Hondou, (aspoň mě)to není stažená polopravda , funguje to. jestli ty si to vše nejdřív ověříš na tebou nevymyšlených přístrojích tak jsi nic. objev si svoje fyz. zákony,popiš si je , diplomuj se a udělej si svoje přístroje . používáš jenom to co vymysleli druzí.
a když už by někde měl něco psát diplomovaný technik- můžete si ho klidně zaplatit )))) jestli bude ochotný seriozně se věnovat takovým sračkám. už jen z hlediska bezpečnosti by tento motor neměl být instalován nikde.
a ten kdo toto v takovém stavu vyrábí i prodává je lump a odvodník. v opačném případě bychom nemuseli každou blbost předělávat.
a když už by někde měl něco psát diplomovaný technik- můžete si ho klidně zaplatit )))) jestli bude ochotný seriozně se věnovat takovým sračkám. už jen z hlediska bezpečnosti by tento motor neměl být instalován nikde.
a ten kdo toto v takovém stavu vyrábí i prodává je lump a odvodník. v opačném případě bychom nemuseli každou blbost předělávat.
Naposledy upravil 1 dne petrn; celkem upraveno 0x.
Re: CDI
ostatně je možno koupit u gasbik.net cdi s externí cívkou, (i s poštovným se to dá přežít )a tam je to detailně technicky diplomovaně erudovaně nediskutabilně popsané vypuštěné a nepitomě publikované. případné doplnění a dovysvětlení jak to funguje můžeš konstultovat tam, nebo lépe v asii. tam jim piš jak se co má dělat a publikovat nepitomosti.
nemusím si tady hrát na odborný web. dělal jsem letecké trenažery i laserové zaměřovače , pročetl mnoho odborných statí a spolehni se že tam bylo pitomostí dost a dost .
mezi odbornou publikací a příspěvkem na zájmovém webu je ten, že praktický příspěvek může pomoci.
myslím že si se svými schopnostmi zasloužíš vlastní web.
i z toho jaguara vypadlo aspoň něco.
nemusím si tady hrát na odborný web. dělal jsem letecké trenažery i laserové zaměřovače , pročetl mnoho odborných statí a spolehni se že tam bylo pitomostí dost a dost .
mezi odbornou publikací a příspěvkem na zájmovém webu je ten, že praktický příspěvek může pomoci.
myslím že si se svými schopnostmi zasloužíš vlastní web.
i z toho jaguara vypadlo aspoň něco.
Re: CDI
No dobře,Nic nekupuju.(mimo motor)Zdá se mi ale že jsi ztratil nervy.Taky jseš dobrejpetrn píše:ostatně je možno koupit u gasbik.net cdi s externí cívkou, (i s poštovným se to dá přežít )a tam je to detailně technicky diplomovaně erudovaně nediskutabilně popsané vypuštěné a nepitomě publikované. případné doplnění a dovysvětlení jak to funguje můžeš konstultovat tam, nebo lépe v asii. tam jim piš jak se co má dělat a publikovat nepitomosti.
nemusím si tady hrát na odborný web. dělal jsem letecké trenažery i laserové zaměřovače , pročetl mnoho odborných statí a spolehni se že tam bylo pitomostí dost a dost .
mezi odbornou publikací a příspěvkem na zájmovém webu je ten, že praktický příspěvek může pomoci.
myslím že si se svými schopnostmi zasloužíš vlastní web.
i z toho jaguara vypadlo aspoň něco.
polistopadovej kluk .Všechno koupíš a nic nevymyslíš.Něco Ti řeknu.Ty máš problém
v tom že někdo to udělá za prachy za Tebe a Ty to jako---by vydáváš za svoji práci.
To ale Ti staří Pardové WEBÚ znají.Tobě se taky strhl stahovák spojky.Jak jsi to vyřešil???
Napiš.A nestěžuj si.Tor.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: CDI
Takový vášně k vůli pár kablům.
P.S. Tor je zkrátka Tor. Je ho třeba brát takového, jaký je. Ostatně to platí pro všechny, jsme přeci jeden tým.
P.S. Tor je zkrátka Tor. Je ho třeba brát takového, jaký je. Ostatně to platí pro všechny, jsme přeci jeden tým.
Re: CDI
Tor já jsem ladil a doladil jen bych chtěl si dát zapalování takové aby bylo opravdu přesné na předstih jako třeba když bývají kladívka nebo jak u babety je snímač Hú atd. popř.možnost seřizování předstihu u kitu motoru jsem musel vychytávat předstich za běhu a seřídit stator s rotorem mezeru mezi sebou tak aby to vůbec čistě jelo
Re: CDI
Velmi správně.Pochopil jsi, že potřebuješ z magneta při určitých otáčkách co nejvyšší napětí.Martin píše:Tor já jsem ladil a doladil jen bych chtěl si dát zapalování takové aby bylo opravdu přesné na předstih jako třeba když bývají kladívka nebo jak u babety je snímač Hú atd. popř.možnost seřizování předstihu u kitu motoru jsem musel vychytávat předstich za běhu a seřídit stator s rotorem mezeru mezi sebou tak aby to vůbec čistě jelo
O tom je ten obrázek s křivkamiA0-A3.Je třeba tedy seřídit axiální a radialní odchylky
magnetu od statoru.Celé magneto seřídit včetně J-Z drátku.Někdo muže mít i špatný izol
stav nebo mezizávitový zkrat.Normálně to nepozná.Může být i slabý magnet/má magnetický zkrat/ nebo
to stejné na statoru.Potom je B nízké.
U=BLV /Napětí U=Magnetická indukce B x počet závitů L x rychlost otáčení V.
Jak je MAG seřízen takové je B.
Takže když dobře, tak je zápal na A0.Od toho se vše odvíjí.
Co do CDI pustíme,takové to potom je.Tor.
-
- Příspěvky: 117
- Registrován: stř 26. lis 2014 11:41:40
- Fotky: http://petr2m.rajce.idnes.cz/
Re: CDI
Jenom pro zajímavost - jak vypadá CDI v reálu - jak chodí předstih s otáčkami.
https://www.youtube.com/watch?v=4GgF8-ToopI
Tor doplní o schema stroboskopu s Led.Kdo je šikovný tak si
ho postaví a seřídí si motor.Hned bude vědět na čem je.Tor.
https://www.youtube.com/watch?v=4GgF8-ToopI
Tor doplní o schema stroboskopu s Led.Kdo je šikovný tak si
ho postaví a seřídí si motor.Hned bude vědět na čem je.Tor.
Re: CDI
Je to jednoduché.Černý a modrý na magneto/černý a červený k externí cívce.Černý je kostra kola.Martin píše:Tor pro mne je to spanelska vesnice kde jak zapojit barva drátu atd.
Červený -teplý konec primáru zapalovací civky.VN pálí proti kostře(černý).TOR.
Re: CDI
To schema je inspirace kdo si to chce udělat ze snímačem.Mechanika je na každémMartin píše:jestli jsem to zprávně pochopil tak máš tam ještě dodělaný snímač horní úvrati nebo jsi to nějak vytvořil z origoš magneta? a ta část co je v té krabiččce je i toto schema kromě magneta a indukční cívka jaká?
jak to zvládne.Chodí mi to,ale neni to tak jednoduché jak to vypadá.
To na obrázku je klasické CDI s napěťově řízeným zápalem.Klasika.
Jenom odzkoušené ,elektricky upravené a hlavně otestované na přístrojích a motoru.
Civka muže být použitá v podstatě jakákoli na 2T.Důležité je zapojení primáru, aby
se magnetovalo souhlasně.Každý ocení nastavení zápalu a nastavení kondenzátoru.Je to
na originál MAG.
Je zpracovaná dokumentace,plošný spoj,osazovák součástek a legenda.Tor.
Re: CDI
Neotravuj vzduch svojí ublížeností.Radši popiš veřejnosti jak to pracuje.Krok za
krokem.Ať každý pochopí činnost zapalování a doplň hodnoty součástek.Můžeš
přidat i jak udělat snimač a jak to posouvá předstih.Tak do toho.!!Jinak je to
agresivní a nenávistný výkřik.Nepiš, že si to koupíš.Tak znovu.Do toho!!!.
Jinak neotravujWEB!
krokem.Ať každý pochopí činnost zapalování a doplň hodnoty součástek.Můžeš
přidat i jak udělat snimač a jak to posouvá předstih.Tak do toho.!!Jinak je to
agresivní a nenávistný výkřik.Nepiš, že si to koupíš.Tak znovu.Do toho!!!.
Jinak neotravujWEB!
Re: CDI
Na prvním obrázku je zápal Z4c(Původní v sadě Čína)Na druhém n17C
Jasně je vidět že Z4C trpí většímy zákmity a čistota zápalu není
jako N17c.Holt děláme i dobré svíčky(Brisk)Když se to dá do válce
tak to při tlaku dělá na naši BA-95 divy.Na Čínu to moc nejede.
A zahraniční svíčky NGK??.Každá je jiná!!Takže neplatí pravidlo
co je zahraniční je super.Použito externí Torovo zapalování.Tor.
Jasně je vidět že Z4C trpí většímy zákmity a čistota zápalu není
jako N17c.Holt děláme i dobré svíčky(Brisk)Když se to dá do válce
tak to při tlaku dělá na naši BA-95 divy.Na Čínu to moc nejede.
A zahraniční svíčky NGK??.Každá je jiná!!Takže neplatí pravidlo
co je zahraniční je super.Použito externí Torovo zapalování.Tor.
Re: CDI
Po doladění zapalování jsou pryč i zákmity na N17c.Naprosto čistý
zápal.Opravdu velmi kvalitní Česká svíčka.Taky to dobře jede.
Zapalování ze sady produkuje plno parazitních zápalů.Tak aby jste
věděli jak to je.Tady je důkaz.Takže se nenechte oblbnout
reklamou nebo internetovými magory.Tor.
zápal.Opravdu velmi kvalitní Česká svíčka.Taky to dobře jede.
Zapalování ze sady produkuje plno parazitních zápalů.Tak aby jste
věděli jak to je.Tady je důkaz.Takže se nenechte oblbnout
reklamou nebo internetovými magory.Tor.
Re: CDI
Zkušenosti z testováním zapalování Tor 4
Positiva:
1) Zcela citelný nárůst výkonu
2) Rychlá akcelerace(motor jde prudce nahoru za plynem)
3) Stabilní běh(i na velmi nízkých otáčkách)
4) Snížení vibrací
5) Motor naskakuje okamžitě(stačí do kola jenom strčit).
6) Ostrý zvuk motoru(jako letecký modelářský motor).
) Jede to
Negativa nebyla zjištěna.Snad jenom to, že se dá motor lehce
přetočit na rovině.
Nastavení pro každou kubatůru je různé(logické)
Kdo má nastavenou špatně směs nebo netěsnosti,tak mu to
nepomůže.Tor.
Positiva:
1) Zcela citelný nárůst výkonu
2) Rychlá akcelerace(motor jde prudce nahoru za plynem)
3) Stabilní běh(i na velmi nízkých otáčkách)
4) Snížení vibrací
5) Motor naskakuje okamžitě(stačí do kola jenom strčit).
6) Ostrý zvuk motoru(jako letecký modelářský motor).
) Jede to
Negativa nebyla zjištěna.Snad jenom to, že se dá motor lehce
přetočit na rovině.
Nastavení pro každou kubatůru je různé(logické)
Kdo má nastavenou špatně směs nebo netěsnosti,tak mu to
nepomůže.Tor.
Re: CDI
Asi jsi to dobře nepochopil.Link jako takový neexistuje.Zapalování je original Tor158Host píše:Zdravim, nemohl by jsi prihodit link na podrobny seznam soucastek k sestrojeni vyse popisovaneho zapalovani, dekuji za kladne vyrizeni.
respektive Tor4z(verze).Vzniká verze Tor5z.Objevila se celkem nepraktičnost, při
nastavování prvků.Chce to nahodit na stojánku a hrubě nastavit.Vyrazit a za jízdy
seřídit.Takže to budu muset nějak mechanicky předělat, aby to šlo za jízdy nastavit.
Jinak je to oproti černé krabičce nesrovnatelné.Prostě jede bezvadně i 65cm.
S tím motorem mají lidi nejvíce problémů.Chce to prostě nastavit předstih a
trysku.Zatím jsou v provozu 4 kusy.Tak uvidíme.No,a k nám snad nějak ani nepatříš.?
Jseš jako Host????.Tak nevim.Tor.
Re: CDI
Aha,asi jses nepřihlásil.Takže stav je zatím testovací.Uvidíme co se podělá.Zatím nic.Brdynek píše:nevím, proč se neukázal můj nick, jinak jsem registrovaný uživatel Brdynek, ale děkuji za odpověď
Ty černé krabičky jsou nastaveny na kompromis,takže je snad každému jasné, že
každá kubatura potřebuje jiný předstih a každý má jinou bohatost směsi.Palivo
hoří u každého jinak.Nemluvě o poměru oleje a benzínu.Kdyby to, ale prodejce
prodával štelovatelné- tak by se asi z neoprávněných reklamací zbláznil.Tak uvidíme.Tor.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: CDI
KnowHow je KnowHow ... Ale my jsme jedna rodina
Já taky dělám tenhle web jen pro radost. Takže Tore, pokud to není jaderné tajemství, klidně se pochlub do detailu
Samozřejmě to je ale jen a jen Tvoje věc
Já taky dělám tenhle web jen pro radost. Takže Tore, pokud to není jaderné tajemství, klidně se pochlub do detailu
Samozřejmě to je ale jen a jen Tvoje věc
Re: CDI
No s tou rodinou bych to tak neviděl.Jsou tu různé zájmy komerční ,motorkářské a jiné.j-z píše:KnowHow je KnowHow ... Ale my jsme jedna rodina
Já taky dělám tenhle web jen pro radost. Takže Tore, pokud to není jaderné tajemství, klidně se pochlub do detailu
Samozřejmě to je ale jen a jen Tvoje věc
Pokud se někde něco dobrého objeví, tak se to okamžitě někdo pokusí zpeněžit ,nebo
se objeví různí kopírovači, kteří to nakopírují třeba na zahraniční WEB pod svým Nickem.(stalo se)
Kdo s tím nemá zkušenosti tak to stejně nemuže postavit.Potřebuje k tomu spoustu věcí.
Třeba práci v grafickém editoru EAGLE,výrobu plošného spoje a zkušenosti z výrobou
elektronického zařízení.Prostě KnowHow ze vším všudy.To se dokonce nedá ani koupit.
Takže to nějak časem zvážim.Možná hotový výrobek nebo stavebnice.Je to celkem primitivní
zapojení,ale dá to od myšlenky k vývoji a odzkoušení dost práce.Kdyby tady aspoň byl nějaký
partner s kterým se dá rozumně technicky o tom diskutovat.Zvážim To.Tor.
Re: CDI
Ano, mohu potvrdit, v drevnich dobach jsem vymyslel zapalko pro Simsona, ktere neomezovalo otacky a vyrabel z cenu materialu kamaradum do doby, nez se mne jeden clovek dotazal proc s tim laboruji, kdyz to lze koupit levneji (tehda vyroba z kradenych soucastek nekde z fabriky)
Re: CDI
Já bych to řekl takhle.Když na to máš,tak si postavíš zapalování s kterým to jede.invalida píše:Ano, mohu potvrdit, v drevnich dobach jsem vymyslel zapalko pro Simsona, ktere neomezovalo otacky a vyrabel z cenu materialu kamaradum do doby, nez se mne jeden clovek dotazal proc s tim laboruji, kdyz to lze koupit levneji (tehda vyroba z kradenych soucastek nekde z fabriky)
Takže laborování je vývoj.Ten Tvůj kamarád se odsoudil do role pitomce, kterýmu
dají všechno sežrat.Nejhorší je, že to nepozná.Těm neni pomoci.Tor.
Re: CDI
Tak tady máme nový, poněkud sotisfikovanější modul zapalování s nastavením předstihu.
Trochu jsem ho zminiaturizoval.Ovládací prvky pro nastavení budou přístupné
i za jízdy.Takže bude možnost nastavit předstih za jízdy, dle své libosti.Vychází z původního
typu Tor4a, který se velmi osvědčil.Žádná porucha se nevyskytla.
Tor.
Trochu jsem ho zminiaturizoval.Ovládací prvky pro nastavení budou přístupné
i za jízdy.Takže bude možnost nastavit předstih za jízdy, dle své libosti.Vychází z původního
typu Tor4a, který se velmi osvědčil.Žádná porucha se nevyskytla.
Tor.