CDI
Moderátor: j-z
-
- Příspěvky: 103
- Registrován: čtv 04. srp 2016 2:19:54
Re: CDI
Tak takovouhle kolosální pitomost jsem již dlouho neviděl. Zvýší výkon, sníží spotřebu, zvýší spolehlivost, sníží hlučnost motoru ....
Jestli chceš něco opravdu vychytaného tak si přestaň hrát s blbostma a kup si hondu. Anebo alespoň její povedenou kopii. S tím rachtadlem co máš na svém hypotetickém kole stejně nic kloudného neuděláš. Zbytečně ztrácíš čas, místo toho abys jezdil a vytvářel něco užitného.
Jestli chceš něco opravdu vychytaného tak si přestaň hrát s blbostma a kup si hondu. Anebo alespoň její povedenou kopii. S tím rachtadlem co máš na svém hypotetickém kole stejně nic kloudného neuděláš. Zbytečně ztrácíš čas, místo toho abys jezdil a vytvářel něco užitného.
Re: CDI
To už je jenom Tvůj Spamový blábol.Nic jsi nepředvedl.Užitečný příspěvek jsi nepřednesl.Don.Morcak píše:Tak takovouhle kolosální pitomost jsem již dlouho neviděl. Zvýší výkon, sníží spotřebu, zvýší spolehlivost, sníží hlučnost motoru ....
Jestli chceš něco opravdu vychytaného tak si přestaň hrát s blbostma a kup si hondu. Anebo alespoň její povedenou kopii. S tím rachtadlem co máš na svém hypotetickém kole stejně nic kloudného neuděláš. Zbytečně ztrácíš čas, místo toho abys jezdil a vytvářel něco užitného.
Na obrázcích nevíš co je.Nic jsi nezměřil a publikoval.Nic jsi taky nikomu nic nevysvětlil.
Nikam si nedojel a otravuješ zde vzduch.Prostě internetový Spamista.Tak co s Tebou!!!
-
- Příspěvky: 489
- Registrován: stř 22. dub 2015 12:11:54
- Fotky: http://www.moto-kola.estranky.cz/
- Kontaktovat uživatele:
Re: CDI
Don.Morcak píše:Tak takovouhle kolosální pitomost jsem již dlouho neviděl. Zvýší výkon, sníží spotřebu, zvýší spolehlivost, sníží hlučnost motoru ....
Jestli chceš něco opravdu vychytaného tak si přestaň hrát s blbostma a kup si hondu. Anebo alespoň její povedenou kopii. S tím rachtadlem co máš na svém hypotetickém kole stejně nic kloudného neuděláš. Zbytečně ztrácíš čas, místo toho abys jezdil a vytvářel něco užitného.
,,,,,,,,,,,On má aspoň něco !!!!!!! Ale co jsme zjistili o tobě to by tady byla řachanda ..............kup si trojkolku a šmatlej tam u Vás na dvorku ..............
Re: CDI
Dovolil bych si ještě reagovat.Nemám potřebu neustále ukazovat svá kola.Nic na nich
neuvidíte.Mají jenom nadstandartní vybavení v elektronice(CDI),napínáky a úpravy
spojek.Taky vnitřky výfuků a vnitřní úpravy karburátoru.Takže, nic na první pohled
nadstandartního.Rozhodující je elektronika(CDI-předstih,jiskra),úpravy výfuku.
CDI Vám posune motor o 2 třídy nahoru.Jako každá elektronika ve vozidle.
To je snad každému jasné.Tor.
neuvidíte.Mají jenom nadstandartní vybavení v elektronice(CDI),napínáky a úpravy
spojek.Taky vnitřky výfuků a vnitřní úpravy karburátoru.Takže, nic na první pohled
nadstandartního.Rozhodující je elektronika(CDI-předstih,jiskra),úpravy výfuku.
CDI Vám posune motor o 2 třídy nahoru.Jako každá elektronika ve vozidle.
To je snad každému jasné.Tor.
Re: CDI
Tak s tímhle tvrzením si dovolím nesouhlasit. Alespoň teda se zněním věty. Elektronika motoru - budiž, ale jiné "vylepšováky" ve voze? Jak komu. Znám spoustu lidí komu právě ta elektronika vadí a při výberu auta raději sáhnou po modelu bez všelijakých "fičur" jako je automatické spouštění stěračů,hlášení aktuální polohy kde kam a kde komu. Když to budou chtít tak ať si zajdou do servisu nebo k prodejci a on už jim to tam namontuje, ale nabízet to v základní výbavě a pak požadovat peníze za deaktivaci??Jako každá elektronika ve vozidle.
Je to jen můj názor a nikomu ho nevnucuju.
Re: CDI
Zdravím motokolaři,
již několikrát jsem byl nucen k výměně CDI, kvůli vysokým otáčkám při chcípnutí (většinou nouzovka, při závadě) a chtěl bych se vás zeptat, zdali existuje nějaká funkční alternativa s vysokou životností,alespoň středně lehkou instalací a ideálně rozumnou cenou.
již několikrát jsem byl nucen k výměně CDI, kvůli vysokým otáčkám při chcípnutí (většinou nouzovka, při závadě) a chtěl bych se vás zeptat, zdali existuje nějaká funkční alternativa s vysokou životností,alespoň středně lehkou instalací a ideálně rozumnou cenou.
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: CDI
Nějak nechápu ty vysoké otáčky při chcípnutí.
Chyba chcípáku?
Není chyba spíš v karburaci? Nepřisává ti to někde? Gufera těsní?
Chyba chcípáku?
Není chyba spíš v karburaci? Nepřisává ti to někde? Gufera těsní?
Re: CDI
Šlo o kombinaci chyby spojky - znenadání se povolil bowden, motor startoval i při jízdě s rozeplou spojkou a karburátor neuzaviral ventil - což se mi už stalo dvakrát. U prvního cdi byl problém, že jsem ještě motor tolik neznal a zkoušel jsem teprve jízdu s ním - nabral jsem rychlost motorem rozepl spojku a chcipl ho. Jde o to že ty CDI odchází až podezřele lehce, dělají se I nějaké s ochranou proti takovým věcem?
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: CDI
Tenhle problém neznám, ani nechápu, proč by to mělo vliv na CDI. Máš všechno správně zapojeno? Jakýho data je ten motor? Z elektriky odchází nejčastěji ta cívka.OkurRo píše: ↑pát 29. zář 2017 8:52:39 Šlo o kombinaci chyby spojky - znenadání se povolil bowden, motor startoval i při jízdě s rozeplou spojkou a karburátor neuzaviral ventil - což se mi už stalo dvakrát. U prvního cdi byl problém, že jsem ještě motor tolik neznal a zkoušel jsem teprve jízdu s ním - nabral jsem rychlost motorem rozepl spojku a chcipl ho. Jde o to že ty CDI odchází až podezřele lehce, dělají se I nějaké s ochranou proti takovým věcem?
Re: CDI
koupil jsem ho před dvěma měsíci odtud:
https://www.ctyrkolky-hombrac.cz/motoko ... sk-zdarma/
Za tu dobu jsem měnil 3 krát CDI. Zapojení mám v čokoládě (viz. přiložený soubor) kabely jsou pouze pocínované, kdy kabely z chcípáku jsou ve společné zdířce s dráty CDI.
Cívka funguje, měřil jsem že dává při pomalejší jízdě nějakých 15V AC
https://www.ctyrkolky-hombrac.cz/motoko ... sk-zdarma/
Za tu dobu jsem měnil 3 krát CDI. Zapojení mám v čokoládě (viz. přiložený soubor) kabely jsou pouze pocínované, kdy kabely z chcípáku jsou ve společné zdířce s dráty CDI.
Cívka funguje, měřil jsem že dává při pomalejší jízdě nějakých 15V AC
Re: CDI
Cívka nemá dávat 15VAC, ale 300VAC, máš to připojený na modrej a černej nebo na bílej? bílej jsou světla, malé napětí, velkej proud a ten by mohl odprásknout ten tyristor v tom CDI.
Re: CDI
Tyristor neodejde.To je nadmíru odolná součástka.Většinou se prorazí
kondenzátor a poruší jeho dielektrikum.Je to způsobeno špičkama napětí
při odlehčení motoru a přechodu do max. otáček.Není tam ochrana proti
předpětí, tak se to časem prorazí.Jiskru to sice dává. ale nechce to jet.
V mém zapalování dimenzuji obvody na 1000V.Je to bez problému.Tor.
kondenzátor a poruší jeho dielektrikum.Je to způsobeno špičkama napětí
při odlehčení motoru a přechodu do max. otáček.Není tam ochrana proti
předpětí, tak se to časem prorazí.Jiskru to sice dává. ale nechce to jet.
V mém zapalování dimenzuji obvody na 1000V.Je to bez problému.Tor.
Re: CDI
Děkuji RBMK, dnes jsem šel díky tvému komentáři zkontrolovat magneto a hned jsem zjistil problém, bylo plné vody. CDI sice vážně odešlo, ale magneto už dává 50V AC jen při pootočení šlapky.
PS: Tore, když píšeš o té ochraně měřil jsi někdy kolik je normální maximální hodnota výstupu alternátoru po kterou je vše v pořádku? Uvažoval jsem o nějakém jističi co by při presahnuti té hodnoty buďto přidal zátěž ve formě žárovky nebo LED diod
PS: Tore, když píšeš o té ochraně měřil jsi někdy kolik je normální maximální hodnota výstupu alternátoru po kterou je vše v pořádku? Uvažoval jsem o nějakém jističi co by při presahnuti té hodnoty buďto přidal zátěž ve formě žárovky nebo LED diod
Re: CDI
Varistor 310V nebo kolik se dává. dají se vybrakovat z PC zdrojů lepších značek. zapojí se mezi modrej a černej do CDI a omezuje napěťové špičky. občas se šlehne, tak je potřeba ho dát odpojitelně. CDI zapojené na modrej a černej by nemělo odcházet, nebo změň dodavatele. cívka může dávat moc velké napětí a multimetr pokud není truerms tak měří blbosti.
Na internetu je schéma CDI, dá se postavit z běžně dostupných součástek (ges.cz, gme.cz, tme.eu) a cívky "4V" z babety. https://motoredbikes.com/threads/gy6-mo ... ied.41537/
Na internetu je schéma CDI, dá se postavit z běžně dostupných součástek (ges.cz, gme.cz, tme.eu) a cívky "4V" z babety. https://motoredbikes.com/threads/gy6-mo ... ied.41537/
Re: CDI
Varistor je součástka která neni primárně určena pro dynamický
provoz.To znamená že rychlost otevření pro AC napětí muže
být malé.Pokud chcete něco ochránit před přepětím musíte
používat prvky s rychlou dobou sepnutí.V jednom směru.To zapalování
už zde bylo publikováno.Není ale zcela funkční.Je to
jakýsi polotovar.Tor.
provoz.To znamená že rychlost otevření pro AC napětí muže
být malé.Pokud chcete něco ochránit před přepětím musíte
používat prvky s rychlou dobou sepnutí.V jednom směru.To zapalování
už zde bylo publikováno.Není ale zcela funkční.Je to
jakýsi polotovar.Tor.
Re: CDI
To je vše pravda, ale spíš mě zajímá, zdali ten návrh alespoň motor rozpohybuje, a nebo je tak vzdálený že v tomto stavu vůbec nic při zapojení neudělá. Nemám osciloskop, abych to testoval bez zážehu.
Popřípadě, jestli máš jiný open-source návrh, který by byl lepší odrazový bod?
Popřípadě, jestli máš jiný open-source návrh, který by byl lepší odrazový bod?
Re: CDI
Není žádný Open-source ani link.Je to na každém technikovi jak to
vyhodnotí.Nemá to ani nic společného s osciloskopem.Stačí se na to
podívat jak to funguje a vyvinout to.Ale jste zvyklí dostat jenom finální
verzi- popřípadě ji šířit a kopírovat.To Vám jde dobře!Tak přemýšlejte.Čekám.Tor.
vyhodnotí.Nemá to ani nic společného s osciloskopem.Stačí se na to
podívat jak to funguje a vyvinout to.Ale jste zvyklí dostat jenom finální
verzi- popřípadě ji šířit a kopírovat.To Vám jde dobře!Tak přemýšlejte.Čekám.Tor.
Re: CDI
Dnes jsem pro Vás motokolaři připravil- jak to vypadá
když si zatížíte magneto.
Na prvním obrázku je průběh napětí na magnetu.Žlutá křivka
je nezatížené magneto.Červená je pod zátěží.Jasně vidíte že zápal je
posunut směrem dozadu.
Vzal jsem Vám to pod osciloskopickou lupu.
Napětí z magneta (z mezipolohy zapalovací periody)stoupá
nelineárně nahoru až k U-max.Tvar je dán tvarem magnetu
a statoru.V případě žluté křivky se jedná o správně nastavené
magneto.Jakmile dosáhne referenčního napětí- CDI spustí
zápal.Ten bod je pevně nastaven v černé krabičce CDI a nemůžete
s ním hnout.Proto je nastaven kompromisně pro všechny
směsi a kubatury.Bod X-1.Z toho tedy vyplývá ,že to dokonale nikdy nemůžete
nastavit nebo respektive dobře ale kompromisně.
V případě červené křivky se jedná o zatížené magneto.
Napětí U-max je nižší a je plošší křivka.Bod zápalu se přesune do
bodu X-2 .Na curzorech A-B vidíte posunutý bod zápalu XT na ose času.
Pokud by jste chtěli kompenzovat předstih,museli by jste X2
podsunout pod X1 na curzor A.To, ale nejde protože je nastaveno vše napevno.
Torovo zapalování to samozřejmě umí.Tak nevěřte blufům
prodejců.Gasbike by dal novou svíčku.No to je total úplný nesmysl!!.
Ti schopnější si to mohou přepočítat na úhlové stupně a polohu
pístu.Takže nejlepší je pracovat elektronicky s bodem X1, od mezipolohy až k U-max.(žlutá)
Komu se zdá tento článek přílíš složitý a nepochopitelný-jakoby ho nečetl.Tor.
když si zatížíte magneto.
Na prvním obrázku je průběh napětí na magnetu.Žlutá křivka
je nezatížené magneto.Červená je pod zátěží.Jasně vidíte že zápal je
posunut směrem dozadu.
Vzal jsem Vám to pod osciloskopickou lupu.
Napětí z magneta (z mezipolohy zapalovací periody)stoupá
nelineárně nahoru až k U-max.Tvar je dán tvarem magnetu
a statoru.V případě žluté křivky se jedná o správně nastavené
magneto.Jakmile dosáhne referenčního napětí- CDI spustí
zápal.Ten bod je pevně nastaven v černé krabičce CDI a nemůžete
s ním hnout.Proto je nastaven kompromisně pro všechny
směsi a kubatury.Bod X-1.Z toho tedy vyplývá ,že to dokonale nikdy nemůžete
nastavit nebo respektive dobře ale kompromisně.
V případě červené křivky se jedná o zatížené magneto.
Napětí U-max je nižší a je plošší křivka.Bod zápalu se přesune do
bodu X-2 .Na curzorech A-B vidíte posunutý bod zápalu XT na ose času.
Pokud by jste chtěli kompenzovat předstih,museli by jste X2
podsunout pod X1 na curzor A.To, ale nejde protože je nastaveno vše napevno.
Torovo zapalování to samozřejmě umí.Tak nevěřte blufům
prodejců.Gasbike by dal novou svíčku.No to je total úplný nesmysl!!.
Ti schopnější si to mohou přepočítat na úhlové stupně a polohu
pístu.Takže nejlepší je pracovat elektronicky s bodem X1, od mezipolohy až k U-max.(žlutá)
Komu se zdá tento článek přílíš složitý a nepochopitelný-jakoby ho nečetl.Tor.
Re: CDI
Dobrý den, rád bych reagoval na téma cd i a projevil zájem o diskutovanou snad už i odladedenou poslední verzi na kterou Tor neměl za daného období čas. Je již k mání a jaká by byla cena nebo existuje nějaká serive vyrabena kvalitnější alternativa? Dekuji
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
- j-z
- Administrátor
- Příspěvky: 727
- Registrován: ned 06. črc 2014 13:47:50
- Fotky: http://www.motokolari.cz/app.php/gallery/album/4
Re: CDI
Buď to nahradíš přeplňovánim, anebo dokonalým zapalováním.
Začít musíš s testem na Jiskřišti.To by jste se divili jak vypadají
černé krabičky.Tak 3 z 10 jsou ok.Ostatní vykazují menší, nebo
větší chyby.To, že to nikomu neodešlo ,je už nevědomý stav.Takže
hoši -nejdřív měřit a potom komunikovat.Viz zkušební Jiskřiště. Zjistíte
kolik to hodí a na jakou vzdálenost. Tor.
PS:A hlavně si nestěžovat.
Začít musíš s testem na Jiskřišti.To by jste se divili jak vypadají
černé krabičky.Tak 3 z 10 jsou ok.Ostatní vykazují menší, nebo
větší chyby.To, že to nikomu neodešlo ,je už nevědomý stav.Takže
hoši -nejdřív měřit a potom komunikovat.Viz zkušební Jiskřiště. Zjistíte
kolik to hodí a na jakou vzdálenost. Tor.
PS:A hlavně si nestěžovat.
- Přílohy
-
- Jiskřiště.JPG (47.88 KiB) Zobrazeno 6829 x
Re: CDI
V podstatě je to uplně takřka stejné ,jako Čínská černá krabička,možná trochuHost píše: ↑úte 03. črc 2018 9:06:48 já tam měl nejdříve originály, ty v otáčkách vynechávaly.
pak jsem udělal svoje a bylo skvělé, jen ale vydrželo tak dva měsíce, další taky dva.
tak jsem koupil tu nejčernější krabičku na světě - Huffy Davidson - a je tam 4 roky.
kvalitnější provedení.Nejde na něm nic nastavit, ani nic seřídit.Takže zavádějící
je na tom to, že je nabízeno pro všechny kubatury stejně(aspoň si to myslím).
Už to tady bylo taky!Nějak se to neujalo.Tor.
Re: CDI
Pokud CDI vynechává při vysokých otáčkách je uvnitř vadný kondenzátor.Z největší
pravděpodobností je vadné jeho dielektrikum.Laicky-není se schopný nabít při vyšším napětí
z magneta na určitou úroveň napětí.To se dá zjistit pouze na testeru a jiskřišti.Tor.
pravděpodobností je vadné jeho dielektrikum.Laicky-není se schopný nabít při vyšším napětí
z magneta na určitou úroveň napětí.To se dá zjistit pouze na testeru a jiskřišti.Tor.
Re: CDI
Kdyby to nezalejvali do chucknorissia ale vosku nebo tavného lepidla, tak by se to dalo i ladit a opravovat.
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: sob 20. dub 2019 7:20:59
Re: CDI
http://www.dragonfly75.com/motorbike/JNM/CDI.htm
hodne zaujimave cteni hned by som bral ale nenasiel som kde sa predava
skusal som aj pisat torovi mail o info toho cdi co vyrabal ale neozval sa . rad by som zmenil cdi za lepsi a nastavitelny predstih no asi nemam tu moznost. a nejde mi o rychlost ale o kvalitu jazdy.
hodne zaujimave cteni hned by som bral ale nenasiel som kde sa predava
skusal som aj pisat torovi mail o info toho cdi co vyrabal ale neozval sa . rad by som zmenil cdi za lepsi a nastavitelny predstih no asi nemam tu moznost. a nejde mi o rychlost ale o kvalitu jazdy.
Re: CDI pro Tora
Zdravím Tore, mohl byste prosím nějak popsat seřízení MAGU na Fire Horse? Stále mi to tarokuje, za studena je to horší, kdyz se to ohřeje, tak to je trochu lepší, ale není to ono, kolegovi to jede znatelně lépe. Zkoušel jsem nové cdi, několik karburátorů včetně tuningoveho, ale je to stejné. Motor je přetěsněný, včetně simerinků.
Napadá mne ještě MAG, ale nevím co s ním. Nějaká rada?
Děkuji.
Napadá mne ještě MAG, ale nevím co s ním. Nějaká rada?
Děkuji.
Re: CDI pro Tora
montyxx píše: ↑čtv 08. srp 2019 12:13:47 Zdravím Tore, mohl byste prosím nějak popsat seřízení MAGU na Fire Horse? Stále mi to tarokuje, za studena je to horší, kdyz se to ohřeje, tak to je trochu lepší, ale není to ono, kolegovi to jede znatelně lépe. Zkoušel jsem nové cdi, několik karburátorů včetně tuningoveho, ale je to stejné. Motor je přetěsněný, včetně simerinků.
Napadá mne ještě MAG, ale nevím co s ním. Nějaká rada?
Děkuji.
Tor je z tohoto webu vyloučen.Právě pro jeho dobré rady a nekomforní chování.
Mám na něj spojeni.Jestli bude souhlasit s komunikací.nevim,Tady to asi nepujde.
Re: CDI
Zdravím, rád by som sa spýtal, či tomu rozumiem správne. Kúpil som si novú cievku s 3 vývodmi(červena, modra, čierna) . Myslel som, že to funguje nasledovne- čierny kabel je uzemnenie a je chytený k motoru a kostre kola. modrý je druhý pól. čierny a modrý idú do motora. červený by tým pádom mal íst do svetiel ale medzi červeným a čiernym nieje žiadne napatie, ako teda napojím tie svetlá? vôbec tomu nerozumiem.
Re: CDI
*modra teda ide do sviečky a pretože je karter uzemneny čiernym tak tam preskakuje iskra. a myslel som, že to iste bude medzi červenym a čiernym - že tam bude napatie.host píše: ↑úte 16. čer 2020 7:03:41 Zdravím, rád by som sa spýtal, či tomu rozumiem správne. Kúpil som si novú cievku s 3 vývodmi(červena, modra, čierna) . Myslel som, že to funguje nasledovne- čierny kabel je uzemnenie a je chytený k motoru a kostre kola. modrý je druhý pól. čierny a modrý idú do motora. červený by tým pádom mal íst do svetiel ale medzi červeným a čiernym nieje žiadne napatie, ako teda napojím tie svetlá? vôbec tomu nerozumiem.
Re: CDI
Mělo by být asi 6v na střední otáčky.Jinak je cívka přerušená.Nezapojovat světla.host píše: ↑úte 16. čer 2020 7:05:14*modra teda ide do sviečky a pretože je karter uzemneny čiernym tak tam preskakuje iskra. a myslel som, že to iste bude medzi červenym a čiernym - že tam bude napatie.host píše: ↑úte 16. čer 2020 7:03:41 Zdravím, rád by som sa spýtal, či tomu rozumiem správne. Kúpil som si novú cievku s 3 vývodmi(červena, modra, čierna) . Myslel som, že to funguje nasledovne- čierny kabel je uzemnenie a je chytený k motoru a kostre kola. modrý je druhý pól. čierny a modrý idú do motora. červený by tým pádom mal íst do svetiel ale medzi červeným a čiernym nieje žiadne napatie, ako teda napojím tie svetlá? vôbec tomu nerozumiem.
Jinak to rozhodí předstih.