CDI

Elektroporadna

Moderátoři: j-z, Tor158

Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 532
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: CDI

Příspěvek od Tor158 » Čt 28. Led 2016 22:06:39

Takhle by to vypadalo na 12000 ot.No to by se nám motor už dávno rozpadl. :D
Přílohy
Zápal.JPG
Zápal 2.JPG
Zápal 5.JPG
Zápal 5.JPG (51.26 KiB) Zobrazeno 4203 x



Don.Morcak
Příspěvky: 103
Registrován: Čt 04. Srp 2016 2:19:54

Re: CDI

Příspěvek od Don.Morcak » Čt 01. Zář 2016 22:27:57

Tak takovouhle kolosální pitomost jsem již dlouho neviděl. Zvýší výkon, sníží spotřebu, zvýší spolehlivost, sníží hlučnost motoru ....
Jestli chceš něco opravdu vychytaného tak si přestaň hrát s blbostma a kup si hondu. Anebo alespoň její povedenou kopii. S tím rachtadlem co máš na svém hypotetickém kole stejně nic kloudného neuděláš. Zbytečně ztrácíš čas, místo toho abys jezdil a vytvářel něco užitného.



Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 532
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: CDI

Příspěvek od Tor158 » Pá 02. Zář 2016 16:08:44

Don.Morcak napsal:Tak takovouhle kolosální pitomost jsem již dlouho neviděl. Zvýší výkon, sníží spotřebu, zvýší spolehlivost, sníží hlučnost motoru ....
Jestli chceš něco opravdu vychytaného tak si přestaň hrát s blbostma a kup si hondu. Anebo alespoň její povedenou kopii. S tím rachtadlem co máš na svém hypotetickém kole stejně nic kloudného neuděláš. Zbytečně ztrácíš čas, místo toho abys jezdil a vytvářel něco užitného.
To už je jenom Tvůj Spamový blábol.Nic jsi nepředvedl.Užitečný příspěvek jsi nepřednesl.
Na obrázcích nevíš co je.Nic jsi nezměřil a publikoval.Nic jsi taky nikomu nic nevysvětlil.
Nikam si nedojel a otravuješ zde vzduch.Prostě internetový Spamista.Tak co s Tebou!!! 8-)



bo-to
Příspěvky: 321
Registrován: Stř 22. Dub 2015 12:11:54
Fotky: http://www.moto-kola.estranky.cz/
Kontaktovat uživatele:

Re: CDI

Příspěvek od bo-to » Pá 02. Zář 2016 19:25:18

Don.Morcak napsal:Tak takovouhle kolosální pitomost jsem již dlouho neviděl. Zvýší výkon, sníží spotřebu, zvýší spolehlivost, sníží hlučnost motoru ....
Jestli chceš něco opravdu vychytaného tak si přestaň hrát s blbostma a kup si hondu. Anebo alespoň její povedenou kopii. S tím rachtadlem co máš na svém hypotetickém kole stejně nic kloudného neuděláš. Zbytečně ztrácíš čas, místo toho abys jezdil a vytvářel něco užitného.


,,,,,,,,,,,On má aspoň něco !!!!!!! Ale co jsme zjistili o tobě to by tady byla řachanda ..............kup si trojkolku a šmatlej tam u Vás na dvorku ..............



Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 532
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: CDI

Příspěvek od Tor158 » So 24. Pro 2016 20:06:28

Dovolil bych si ještě reagovat.Nemám potřebu neustále ukazovat svá kola.Nic na nich
neuvidíte.Mají jenom nadstandartní vybavení v elektronice(CDI),napínáky a úpravy
spojek.Taky vnitřky výfuků a vnitřní úpravy karburátoru.Takže, nic na první pohled
nadstandartního.Rozhodující je elektronika(CDI-předstih,jiskra),úpravy výfuku.
CDI Vám posune motor o 2 třídy nahoru.Jako každá elektronika ve vozidle.
To je snad každému jasné.Tor. ;) :)



Avátar uživatele
nulrum
Příspěvky: 84
Registrován: Ne 23. Říj 2016 0:51:51

Re: CDI

Příspěvek od nulrum » Út 21. Bře 2017 19:52:19

Jako každá elektronika ve vozidle.
Tak s tímhle tvrzením si dovolím nesouhlasit. Alespoň teda se zněním věty. Elektronika motoru - budiž, ale jiné "vylepšováky" ve voze? Jak komu. Znám spoustu lidí komu právě ta elektronika vadí a při výberu auta raději sáhnou po modelu bez všelijakých "fičur" jako je automatické spouštění stěračů,hlášení aktuální polohy kde kam a kde komu. Když to budou chtít tak ať si zajdou do servisu nebo k prodejci a on už jim to tam namontuje, ale nabízet to v základní výbavě a pak požadovat peníze za deaktivaci??
Je to jen můj názor a nikomu ho nevnucuju.



OkurRo
Příspěvky: 11
Registrován: Čt 21. Zář 2017 19:38:53

Re: CDI

Příspěvek od OkurRo » Čt 28. Zář 2017 22:56:50

Zdravím motokolaři,
již několikrát jsem byl nucen k výměně CDI, kvůli vysokým otáčkám při chcípnutí (většinou nouzovka, při závadě) a chtěl bych se vás zeptat, zdali existuje nějaká funkční alternativa s vysokou životností,alespoň středně lehkou instalací a ideálně rozumnou cenou.



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 583
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: app.php/gallery/album/4

Re: CDI

Příspěvek od j-z » Pá 29. Zář 2017 6:50:32

Nějak nechápu​ ty vysoké otáčky při chcípnutí.
Chyba chcípáku?
Není chyba spíš v karburaci? Nepřisává ti to někde? Gufera těsní?


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

OkurRo
Příspěvky: 11
Registrován: Čt 21. Zář 2017 19:38:53

Re: CDI

Příspěvek od OkurRo » Pá 29. Zář 2017 8:52:39

Šlo o kombinaci chyby spojky - znenadání se povolil bowden, motor startoval i při jízdě s rozeplou spojkou a karburátor neuzaviral ventil - což se mi už stalo dvakrát. U prvního cdi byl problém, že jsem ještě motor tolik neznal a zkoušel jsem teprve jízdu s ním - nabral jsem rychlost motorem rozepl spojku a chcipl ho. Jde o to že ty CDI odchází až podezřele lehce, dělají se I nějaké s ochranou proti takovým věcem?



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 583
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: app.php/gallery/album/4

Re: CDI

Příspěvek od j-z » Pá 29. Zář 2017 11:22:55

OkurRo napsal:
Pá 29. Zář 2017 8:52:39
Šlo o kombinaci chyby spojky - znenadání se povolil bowden, motor startoval i při jízdě s rozeplou spojkou a karburátor neuzaviral ventil - což se mi už stalo dvakrát. U prvního cdi byl problém, že jsem ještě motor tolik neznal a zkoušel jsem teprve jízdu s ním - nabral jsem rychlost motorem rozepl spojku a chcipl ho. Jde o to že ty CDI odchází až podezřele lehce, dělají se I nějaké s ochranou proti takovým věcem?
Tenhle problém neznám, ani nechápu, proč by to mělo vliv na CDI. Máš všechno správně zapojeno? Jakýho data je ten motor? Z elektriky odchází nejčastěji ta cívka.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

OkurRo
Příspěvky: 11
Registrován: Čt 21. Zář 2017 19:38:53

Re: CDI

Příspěvek od OkurRo » Pá 29. Zář 2017 11:47:53

koupil jsem ho před dvěma měsíci odtud:
https://www.ctyrkolky-hombrac.cz/motoko ... sk-zdarma/
Za tu dobu jsem měnil 3 krát CDI. Zapojení mám v čokoládě (viz. přiložený soubor) kabely jsou pouze pocínované, kdy kabely z chcípáku jsou ve společné zdířce s dráty CDI.
Cívka funguje, měřil jsem že dává při pomalejší jízdě nějakých 15V AC
Přílohy
2017-09-13 21.24.34.jpg
Zapojení
2017-09-13 21.24.38.jpg
zapojení z dáli



Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 532
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: CDI

Příspěvek od Tor158 » Pá 29. Zář 2017 19:34:11

No ,nezdá se Ti J-Z ,že to je zase nějaký blábol.Zhoršuje se to.Tor.



RBMK
Příspěvky: 58
Registrován: Po 11. Zář 2017 13:49:40
Kontaktovat uživatele:

Re: CDI

Příspěvek od RBMK » Pá 29. Zář 2017 21:18:57

Cívka nemá dávat 15VAC, ale 300VAC, máš to připojený na modrej a černej nebo na bílej? bílej jsou světla, malé napětí, velkej proud a ten by mohl odprásknout ten tyristor v tom CDI.



Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 532
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: CDI

Příspěvek od Tor158 » So 30. Zář 2017 15:28:35

Tyristor neodejde.To je nadmíru odolná součástka.Většinou se prorazí
kondenzátor a poruší jeho dielektrikum.Je to způsobeno špičkama napětí
při odlehčení motoru a přechodu do max. otáček.Není tam ochrana proti
předpětí, tak se to časem prorazí.Jiskru to sice dává. ale nechce to jet.
V mém zapalování dimenzuji obvody na 1000V.Je to bez problému.Tor. ;)



OkurRo
Příspěvky: 11
Registrován: Čt 21. Zář 2017 19:38:53

Re: CDI

Příspěvek od OkurRo » So 30. Zář 2017 16:34:43

Děkuji RBMK, dnes jsem šel díky tvému komentáři zkontrolovat magneto a hned jsem zjistil problém, bylo plné vody. CDI sice vážně odešlo, ale magneto už dává 50V AC jen při pootočení šlapky.

PS: Tore, když píšeš o té ochraně měřil jsi někdy kolik je normální maximální hodnota výstupu alternátoru po kterou je vše v pořádku? Uvažoval jsem o nějakém jističi co by při presahnuti té hodnoty buďto přidal zátěž ve formě žárovky nebo LED diod



RBMK
Příspěvky: 58
Registrován: Po 11. Zář 2017 13:49:40
Kontaktovat uživatele:

Re: CDI

Příspěvek od RBMK » So 30. Zář 2017 18:14:44

Varistor 310V nebo kolik se dává. dají se vybrakovat z PC zdrojů lepších značek. zapojí se mezi modrej a černej do CDI a omezuje napěťové špičky. občas se šlehne, tak je potřeba ho dát odpojitelně. CDI zapojené na modrej a černej by nemělo odcházet, nebo změň dodavatele. cívka může dávat moc velké napětí a multimetr pokud není truerms tak měří blbosti.

Na internetu je schéma CDI, dá se postavit z běžně dostupných součástek (ges.cz, gme.cz, tme.eu) a cívky "4V" z babety. https://motoredbikes.com/threads/gy6-mo ... ied.41537/



Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 532
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: CDI

Příspěvek od Tor158 » So 30. Zář 2017 20:22:56

Varistor je součástka která neni primárně určena pro dynamický
provoz.To znamená že rychlost otevření pro AC napětí muže
být malé.Pokud chcete něco ochránit před přepětím musíte
používat prvky s rychlou dobou sepnutí.V jednom směru.To zapalování
už zde bylo publikováno.Není ale zcela funkční.Je to
jakýsi polotovar.Tor.



OkurRo
Příspěvky: 11
Registrován: Čt 21. Zář 2017 19:38:53

Re: CDI

Příspěvek od OkurRo » So 30. Zář 2017 22:10:08

Co znamená, že není zcela funkční? Menší výkon vůči standartnímu? A o kterém z nich teď mluvíš vlastně, na tom odkazu jsou dvě, přičemž to první by měl být nějaký ruský návrh a dolní upravená verze, co jsem tak pochopil



Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 532
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: CDI

Příspěvek od Tor158 » Ne 01. Říj 2017 16:13:23

S výkonem to nemá nic společného.Slouží to jen jako námět pro laboraci a vývoj.
Takže jenom nějaký návrh .Finální verze sice vychází z principů ,ale vše je trochu jinak.Tor.



OkurRo
Příspěvky: 11
Registrován: Čt 21. Zář 2017 19:38:53

Re: CDI

Příspěvek od OkurRo » Ne 01. Říj 2017 17:13:46

To je vše pravda, ale spíš mě zajímá, zdali ten návrh alespoň motor rozpohybuje, a nebo je tak vzdálený že v tomto stavu vůbec nic při zapojení neudělá. Nemám osciloskop, abych to testoval bez zážehu.
Popřípadě, jestli máš jiný open-source návrh, který by byl lepší odrazový bod?



Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 532
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: CDI

Příspěvek od Tor158 » So 07. Říj 2017 23:42:39

Není žádný Open-source ani link.Je to na každém technikovi jak to
vyhodnotí.Nemá to ani nic společného s osciloskopem.Stačí se na to
podívat jak to funguje a vyvinout to.Ale jste zvyklí dostat jenom finální
verzi- popřípadě ji šířit a kopírovat.To Vám jde dobře!Tak přemýšlejte.Čekám.Tor. ;)



Avátar uživatele
Tor158
Příspěvky: 532
Registrován: Pá 12. Pro 2014 19:42:45

Re: CDI

Příspěvek od Tor158 » Pá 05. Led 2018 19:12:34

Dnes jsem pro Vás motokolaři připravil- jak to vypadá
když si zatížíte magneto.
;)

Na prvním obrázku je průběh napětí na magnetu.Žlutá křivka
je nezatížené magneto.Červená je pod zátěží.Jasně vidíte že zápal je
posunut směrem dozadu.

Vzal jsem Vám to pod osciloskopickou lupu.
Napětí z magneta (z mezipolohy zapalovací periody)stoupá
nelineárně nahoru až k U-max.Tvar je dán tvarem magnetu
a statoru.V případě žluté křivky se jedná o správně nastavené
magneto.Jakmile dosáhne referenčního napětí- CDI spustí
zápal.Ten bod je pevně nastaven v černé krabičce CDI a nemůžete
s ním hnout.Proto je nastaven kompromisně pro všechny
směsi a kubatury.Bod X-1.Z toho tedy vyplývá ,že to dokonale nikdy nemůžete
nastavit nebo respektive dobře ale kompromisně.

V případě červené křivky se jedná o zatížené magneto.
Napětí U-max je nižší a je plošší křivka.Bod zápalu se přesune do
bodu X-2 .Na curzorech A-B vidíte posunutý bod zápalu XT na ose času.
Pokud by jste chtěli kompenzovat předstih,museli by jste X2
podsunout pod X1 na curzor A.To, ale nejde protože je nastaveno vše napevno.
Torovo zapalování to samozřejmě umí.Tak nevěřte blufům
prodejců.Gasbike by dal novou svíčku.No to je total úplný nesmysl!!. :lol:
Ti schopnější si to mohou přepočítat na úhlové stupně a polohu
pístu.Takže nejlepší je pracovat elektronicky s bodem X1, od mezipolohy až k U-max.(žlutá)
Komu se zdá tento článek přílíš složitý a nepochopitelný-jakoby ho nečetl.Tor.
Přílohy
Magneto CDI.JPG
Magneto CDI lupa.JPG



marcelino
Příspěvky: 1
Registrován: Ne 28. Led 2018 12:57:03

Re: CDI

Příspěvek od marcelino » Ne 28. Led 2018 13:39:06

Dobrý den, rád bych reagoval na téma cd i a projevil zájem o diskutovanou snad už i odladedenou poslední verzi na kterou Tor neměl za daného období čas. Je již k mání a jaká by byla cena nebo existuje nějaká serive vyrabena kvalitnější alternativa? Dekuji



Honza
Příspěvky: 78
Registrován: So 15. Říj 2016 20:15:53

Re: CDI

Příspěvek od Honza » Po 02. Črc 2018 15:25:47

Zdar,

asi opakuju X z vás, ale ptám se: Dá se někde sehnat lepší CDI než je to ze sady? Torovy výrobky asi zasluhují respekt, ale ke koupi nejsou a amatér si je nepostaví...



Avátar uživatele
j-z
Administrátor
Příspěvky: 583
Registrován: Ne 06. Črc 2014 13:47:50
Fotky: app.php/gallery/album/4

Re: CDI

Příspěvek od j-z » Po 02. Črc 2018 15:32:07

Honza napsal:
Po 02. Črc 2018 15:25:47
Zdar,

asi opakuju X z vás, ale ptám se: Dá se někde sehnat lepší CDI než je to ze sady? Torovy výrobky asi zasluhují respekt, ale ke koupi nejsou a amatér si je nepostaví...
Otázkou je, proč to kitové CDI měnit. Občas se mi něco porouchá,
ale zrovna CDI zatím ne.


j-z (Jiří) | admin@motokolari.cz
Ne všemu rozumím, ale vždy rád poradím

Odpovědět